*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Heippis!

Kävin tänään siellä työhaastattelussa. En kyllä usko, että soittavat perään ja melkeenpä toivon, että eivät soita, koska enhän mä sitä virkaa vois ottaa vastaan :p

Ihan tympee päivä. Mies vapaalla ja olis tuhatsata asiaa tehtävänä mut ei tuo pidä mitään kiirettä. Kattoo South Parkia dvd:ltä ja hokee aina kun hoputan, että elä stressaa. Voitte vaan kuvitella miten mulla sit verenpaineet nousee. Vituttaa kuin pientä oravaa jonka käpy on jäässä. Huomennakin on vapaa, mutta ei kaikkea voi huomisellekaan siirtää. Äääääääärh!

Superavautumisten jälkeen toivotan mukavaa viikkoa kaikille! ^___^

Adalmis ja Kerttujooseppi 21+4
 
Adalmis: Mua naurattaa toi teidän työnimi, Kerttujooseppi :D Ihan loistava!

Josefia: No huh! Onneks asia tuli edes nyt ilmi! Kyllä on kunnon kämmit käynyt jos eivät ole muistaneet ilmottaa! Toivotaan et kuuri nyt puree hyvin! :heart:
 
Moi kaikille!

Torstaina käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Täysin terve ja normaali vauva :)

Ja sukupuolikin selvisi...meille tulee poika!

Mä kyllä niiin arvasin tän :D En oo onneks yhtään pettynyt vaikka tyttöä toivoinkin, oon niin hyvin valmistautunu tähän että se voi olla poika. Tietenkään ei oo 100% varmaa, että sieltä syntyy poika... mutta uskaltauduin kuitenkin lauantaina jumbosta ostamaan muutaman pojanvaatteen :)

Huomenna meillä on neuvola, saas nähä paljon mulle on tullu painoa lisää :D maha on ainakin kasvanut viimisen kuukauden aikana...tosin on se vielä aikapieni, kun kätilökin sanoi heti että "ompas sulla siro maha" :)

Terveisin Lolaa ja "Eemeli" 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa!

Toinen neuvolakäynti on viimein takana. Kylläpä on odotuttanutkin tätä neuvolaa... Ensimmäinen neuvolakäynti oli 27.9. ja np-ultra 13.10., ja sen jälkeen päivät ja viikot ovat kuluneet hurjan hitaasti odotellen seuraavaa käyntiä. Itse ainakin ensimmäistä raskautta kokevana olisin kaivannut keskustelua neuvolantädin kanssa tässä välissä.

Itse neuvolakäynniltä odotin eniten sitä, että kuulisin vauvan sydänäänet ensimmäistä kertaa. Ja ne sain kuulla! Syke oli 150 ja se oli hieno tunne, kun kuuli konkreettisesti, että vauva on hengissä, elossa minun sisälläni. Ennen tätä raskautta sattunut alkuraskauden keskenmeno varmaan kummittelee ja luo varjonsa tämänkin odotuksen päälle, vaikka mies kuinka sanoo, että "Ei kannata hätäillä, kaikki on varmasti hyvin". Muutoin neuvolakäynti ei paljoa tarjonnut sen pitkän odotuksen päätteeksi. Pissa piti tutkia itse, puhdas oli. Painoa oli tullut 254 g/rv, yli kolme kiloa edellisestä kahden kuukauden takaisesta neuvolasta :whistle:. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että osa painonnoususta on turvotusta, enemmän pitäisi vettä juoda ja vähemmän syödä salmiakkia, lakritsaa ja suolaa. Verenpainekin oli koholla, joten pitänee toden totta vähentää suolansyöntiä. Ja lisätä arkiliikuntaa ja veden juontia. Miten lie työn aiheuttama stressi vaikuttaa tuohon verenpaineeseen? Kaikenkaikkiaan käynti oli lyhyt, ja oikein mitään ei sitten kumpikaan, minä, eikä mies, osannut kuitenkaan kysyä. Pääasia kuitenkin, että kuuli vauvan sydämen lyönnit :heart:.

Seuraavaksi meillä sitten odotellaankin rakenneultraa, joka on 16.12. Mulla on ehkä vähän tyttöolo, mutta se jää nähtäväksi vajaan kolmen viikon päästä... Uskon, että tää tarkastusten odotteluahdistus nyt hellittää, kun pian on edessä tuo ultra ja seuraava neuvolakäyntikin tammikuun alkupuolella on jo kalenteriin merkitty.

Muutoksista kropassa: Rinnat ovat olleet turvonneet ja kipeät elokuusta saakka. Nännit ovat tummentuneet. Maha on kasvanut ja painoa tullut kaiken kaikkiaan lähes neljä kiloa. Alkuraskaudesta piti syödä koko ajan, ettei olisi tullut huono olo. Iho on ollut hurjan huonossa kunnossa jostain viikolta 6 alkaen. Finnejä ja rasvoittumista on kasvoissa, selässä, rinnassa, kaulassa ja jopa päänahassa. Skinoren-voide pitää kasvot edes vähän kuosissa (hädintuskin), mutta rintaan ja selkään voiteen teho ei tunnu riittävän. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä ongelmaihon hoitoon näin raskausaikana, niin otan ilolla vastaan =)! Hiustenlähtö, jota oli sekä pillereiden lopettamisen sekä keskenmenon jälkeen, on onneksi taakse jäänyttä elämää. Raskausarpia on saattanut tulla rintoihin muutamat ihan alussa, en ainakaan muista että niitä olisi ollut aiemmin. Öljyän kerran päivässä vatsan ja rinnat apteekin Ceridalin hoitoöljyllä, josta pidän tuoksuttomana enemmän kuin imelän tuoksuisesta Body Shopin kaakaovoipuikosta.

Gallup tärppäämisestä: Jätin pillerit pois marraskuussa 2010 lähes 14 vuoden ehkäisyputken jälkeen. Kroppa reagoi pillereiden pois jättämiseen tosi vahvasti ja oman hormonitoiminnan käynnistymisen kyllä huomasi (iho ja hiukset rasvoittuivat, finnejä tuli tosi paljon ja hiuksia lähti tukuittain). Olin varautunut pitkäänkin odotteluun ennen tärppäystä, mutta iloinen yllätys oli, kun ensimmäinen raskaus alkoi jo huhtikuussa. Raskaus valitettavasti päättyi keskenmenoon kesäkuun alkupuolella. Kaavinta oli 20.6. ja yhdet (vain 1,5 päivää kestäneet) kuukautiset ehtivät tulla, ennen kuin saimme jälleen lukea raskaustestistä plussan. Keskenmeno taustalla vaikutti siihen, että vasta ekan ultran jälkeen uskalsi yhtään iloita raskaudesta. Ja vieläkin on vähän epävarma siitä, että onhan se meidän pieni varmasti elossa.

nyyttinen: Olen tosi pahoillani teidän surullisesta uutisestanne. Voimia vaikeaan tilanteeseen!

Kette: Itkuhan siitä tuli, kun sinun tarinasi luki. Tunnen suurta sympatiaa.

Joulukuu on alkamassa ja olen päättänyt pitää itsestä ja pienestä oikein hyvää huolta: sehän tarkoittaa sitä, että rentoudun, hemmottelen itseäni enemmän, mutta toisaalta syön terveellisesti ennen jouluherkutteluja, liikun enemmän ja otan vähemmän stressiä töistä. Ihanaista odotusta itse kullekin!

Angie + kuutti 18+0
 
Lolaa: Onnea poikalupauksesta :)

Minulla ei ole kyllä mitään tietoa tuosta virtsatientulehduksesta...

Kumpa mekin saatais joku 99% varmuus sukupuolesta huomenna :) Aina kun kuitenkin tosiaan on se pieni mahdollisuus muuttua senkin :)
 
rakenneultra oli meillä tänään. kaikki kunnossa, vajaan viikon oli vauva isompi ku mitä viikot. ja poikalupaus saatiin, se ei jääny kelleen epäselväksi, oli niin haarat levällään ja vehkeet esillä.. =)

susa 20+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Josefia kans kertomaan sit omia kuulumisia heti kun ehdit:)

Miten tää syksy onkin mennyt näin nopeesti?! Jos joku kysyis multa mitä tein vaikka syyskuussa ni enpä juuri osais vastata. Mennyt vaan suhahtamalla ohi ja huomenna varmaan iltasella korkkaillaan jo uutta joulupinoa, HUH! :) :xmas:

Ceali 22+0 pOks!
 
Pikaisesti vain tulin kertomaan kuulumiset eilisestä rakenneultrasta.

Kaikki näytti olevan kunnossa vauva vastasi täysin viikkoja :heart:Toimenpide oli hätäinen, kesti kokonaisuudessaan n. 15 minuuttia. Sukupuolta ei vauva suostunut näyttämään joten se selviää meille vasta sitten huhtikuussa :) Toisaalta kiva näin! Pääasia että kaikki hyvin!

Pian on jo joulukuu... ihanaa. Mukavaa viikkoa kaikille!

Sandy rv 22+1
 
Katrin79 Onnea liikkeiden tuntemisesta :heart: Se on ihan mahtis fiilis kun ekaa kertaa tunnistaa ne varmasti vauvan liikkeiks!!

Onnea hianoista ultrakuulumisista Anazu, -Sandy, Susa12 ja Lolaa!! Tänään taisi olla ainakin vauvahaaveita ja Josefian r-ultra? Kuulumisia odotellessa =) Itsellä tuntuu olevan vielä pitkä matka tuohon 19.12, silloin siis tasan 21+0 vkot.

Adalmis Miksi et voisi otta virkaa vastaan? Ois ainakin varma paikka mihin mennä takaisin äippäloman jälkeen :) Ja on kyllä ihana työnimi teillä :D

bluebaby Ootko soittanu jo neuvolaan? Jos et niin kannattashan tuo ainakin pois sulkee tuo virtsis, vaikka huolestuttavaltahan tuo kuitenkin kuulostaa! Tsemppiä! :hug: Ei varmaan oo ihan sama asia, mut mulla on aika toispuoleista kipua mahassa mut ylempänä, suunnilleen kohdun korkeudella ja oon aatellu että liittyy niihin suppareihin.

(.) Täällä käyty neuvolassa. Ylimääräinen lääkäri varattu perjantaille suppareiden takia vaikka terkkari ei ollut kovin huolissaan niistä... Tää oiskin sit ihka eka lääkäri :) Vihdoin!! Muuten kaikki ok, vaikkakin nyt oli sitten painoa pompsahtanu 2kg vaikka just kerkesin kehua että ei oo tullu yhtään vielä :( Sf oli 17, sykkeet 140 ja pissa puhdas.

viida ja mustanaamio 18+1
 
Rakenneultra onnellisesti takana :) Vauvalla kaikki näytti olevan hyvin ja POIKA meillekin olisi tulossa :heart: Selvä tapaus, saatiin selkeä kuva vielä vehkeistä kotiin tuotavaksi :D Myös suloinen sivuprofiili kasvoista, huulet iinä niin törröllään :heart: Painoarvio 360g, vastaa viikkoja.

Onnittelut muillekin hyvistä ultrakuulumisista :) :heart:

Josefia ja poika rv 20+3 :heart:
 
Rakenneultrassa eilen käyty. Sattui kyllä niin mukava ja osaava kätilö että olisin kuunnelut häntä kauemminkin. Kertoi tarkasti mitä teki ja näytti samalla. Meille on tulossa POIKA, niin uljaasti esitteli vehkeitään :heart:. Alusta alkaen on ollut poika olo ja se sitten vahvistui :heart: Vastasi viikkoja ja puutteita ei löytänyt. Hämmästyin suuresti erästä asiaa. Olen alusta saakka jotenkin pelännyt suu-kitalaki halkion mahdollisuutta tällä lapsella. Ja kätilö sitten kertoi että "tässä on yläleuan luut ja ehjältä näyttää, joten suu halkiota ei nähdäkseni ole mutta kitalaen osuutta en pysty varmistamaan tässä". Jotenkin kummasti rauhoitti mieltä.

Seuraava neuvola 15 pv joulukuuta jolloin tehdään myös kelan paperit. Sokerirasitus varmaan ennen joulua vielä. Oma olo on hyvä ja liikkeet tuntuu. Lonkan issias vaivaa ja siitä olen käynyt jäsenkorjaajalla. Nyt hyvä.

Esikoinen (2v,tyttö) tuumasi edellisellä neuvola käynnillä kun täti ultras että äiti, mikä tuo on? osoittaen ruutua. Kun en vastannut tuumas itsekseen että se on nukke :LOL:
Ei olla vielä hänelle haluttu kertoa ettei joka paikassa siitä puhua pulputa.

Piiper 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Jopas on poikia nyt tulossa :LOL: Mistäs me näille pojille löydetään tyttöystävät tulevaisuudessa ;) Ehkä tuo sukupuoli-jakauma vielä tässä tasoittuu :)

Mutta ihania kuulumisia jälleen, onnea kaikille!!! Eikös Löllöttelijäkin ollut tänään menossa ultraan?
 
Juu poika voittoiselta näyttää tämä pino :D

piiper: Meillekin näytti selkeän kuvan huulista edestä päin ja sanoi, että ei näe halkiota, hyvältä näyttää, tosi hyvin kertoi mitä milloinkin katsoi/ mittaili ja kaikki näytti sen perusteella hyvältä :)
 
mymosa
Voikohan liikkeet istuessaan tuntua ns. väärässä paikassa? tai siis tunsin napakan potkun tunteen navan yläpuolella vähän sivussa. Mutta ei kai kohtu vielä ole niin korkeella, joten voisiko istuva asento saada tuntumaan liikkeen tuolla..

18+1
 
Löllöttelijän uutisiakin odotellaan :)

Mittojen mukaan vauva oli 5pvä pienempi, mutta meinas että on paljon eroja kasvussa tässä vaiheessa, np ultrassa oli 1pvä pienempi. Ei alettu LA muuttaan, ku ei oo aikasemmin heitelly...
Tosin tänään sai painoarviossa grammoja 407 ja viime viikon keskiviikkona polilla 440g et kai se on vähän mittaajastaki kiinni...Polilla tosiaan meni ihan päivällee arviot.
 

Yhteistyössä