*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Liikkeistä: ensiodottajana viikolla 16 ja risat eteenpäin on tuntunut siltä, kuin iso kupla liikkuisi tuolla alavatsassa. Ja sit viikolta 17 ja risat eteenpäin on tuntunut päivittäin ihan selviä potkuja. Potkut on useimmiten tuntunut silloin kun oon makuuasennossa, ja nyt viime viikolla tunsin välillä liikkeitä istuessanikin.

Tänään oli siis mulla tuo kauan odotettu päivä rakenneultran merkeissä. Mä näin viime viikolla parina yönä untakin, että olin rakenneultrassa. Päivän päätähti oli erittäin itsepäinen tapaus, ja kyllä sitä ultraajakin ihan välillä jopa nauroi :)

Ultraaja oli erittäin mukava ja tuntui tekevän rauhallisesti ja tarkasti työtään. Päätin heti, että annan hänen ihan rauhassa katsoa ensin ne ns. tärkeimmät asiat ja kysyn sitten vasta tämän yksiön asukkaan sukupuolta. Mutta päivän päätähti oli ilmeisesti päättänyt olla esiintymättä :)

Pikkuinen makasi pää alaspäin selkäpuoli mun vatsapeitteitä vasten koko ultrauksen ajan. Kätensä hän oli taittanut niskansa taakse, pitäen molempia käsiä tiukasti nyrkissä ja ainoastaan peukut näkyi. Varsinkin sydämen rakenteita oli vaikea saada kaikkialta puolilta näkyviin, koska pikkuinen siis oli koko ajan selkäpuoli ylöspäin eikä suostunut liikkumaan. Jossain vaiheessa ultraaja pyysi mua kääntyilemään kyljeltä kyljelle, jotta saatais pikkuinen vähän liikkumaan. Ja 2 kertaa koko toimenpiteen aikana mä jouduin nouseen ylös ja kävelin ja hypin siellä pitkin lattioita, jotta masuasukki olisi saatu kääntymään toisinpäin.

Ultraukseen meni niin paljon aikaa, että mun rakkokin siinä täyttyi, vaikka olin just käynyt vessassa ennen ultrausta. Joten välillä koko homma keskeytettiin ja mut lähetettiin tyhjentään rakkoa :) Jossain vaiheessa uskaltauduin kysymään sukupuolta, mutta pitihän se arvata, että tämä itsepäinen tapaus oli pienessä sykkyrässä jalat tiukasti ristissä, eikä näyttänyt mitään. Ja siinä vaiheessa mä olin jo aivan varma, että mä lähden kotiin, ja sukupuoli selviää vasta huhtikuussa. Ultraaja totesi, että mikäli pikkuinen ei suostu vähän kääntymään, mun pitää tulla toisena päivänä uudelleen, jotta sydämen kaikki rakenteet saadaan ultrattua niinkuin pitääkin.

Pikkuinen on tähän asti yleensä aina liikkunut ja potkinut erittäin vilkkaasti, kun olen makuuasennossa. Taisi tänään tehdä äidille pientä kiusaa, eikä suostunut kunnolla yhteistyöhön. Kuvaa mä en saanut muuta kuin jalkapohjista, koska sivuprofiilikuvaa ei pystytty ottaan, koska itsepäisyys vaan makoili pää niin tuolla alhaalla ja selkäranka ylöspäin. Jalkapohjien lisäksi pepusta olis kyllä kuva saatu. Täytyy kyllä antaa ultraajalle kiitosta siitä, että hän todenteolla yritti saada mulle kivaa sivuprofiilikuvaa, vaikka mä sanoin jo monta kertaa, että ei tarvi väkisin yrittää, kun ei kerta käänny niin ei käänny.

Onneks asukki sen verran hievahti, että sydän saatiin lopulta kunnolla ultrattua ja näyttihän se sitten loppujen lopuksi myös sen sukupuolensa. Mun vahva poikaolo on pitänyt paikkansa, ja erittäin itsepäinen poikahan tuolla pienessä yksiössä asuu :)

Poks 20+0
 
Moikka! Eipä ookkaan muutamaan päivään tullu käytyä, hirveesti tullu tekstiä ja mukavia kuulumisia. Lauantaina poksu 20+0 ja ylihuomenna olis se rakenne uä, ihanata! :heart: täytyy sitten tulla kertomaan oliko kaikki niin ku piti (hope so) ja kumpiko siellä näky :) mahassa ollu monta päivää hirvee meno päällä ja yks ilta tuntu siltä, ku pikkunen olis halunnu tulla nahasta läpi. Jotenki tosi kovasti puski itteensä kohti mun napaa :D syöminen ollu yhtä tuskaa välillä, ku hammasta särkee vähän väliä ja pääsen vasta 7.12 hamppilekuriin...eipähän tuu syötyä liikaa herkkuja :p voi olla et soitan kipu päivystykseen ainakin siinä vaiheessa, jos en hampaan takia saa nukutuks. Onko muilla ollu raskaus aikana hampaiden kans mitään ongelmaa? Kivasti toi ien tulehduskin iskeny, vaik harjaan 2 kertaa päivässä, käytän suuvettä ja hammaslankaa.

Sale ja Pupu 20+2
 
Liikkeistä Täällä ei vieläkä ole tunnettu mitään liikkeitä :/ johtunee taakse kallistuneesta kohdusta. Mut tosi tylsää ku ei niinsanotusti konkreettisesti tiedä elämästä tuolla masussa.

Imettämisestä Mua hiukan jännittää se..Koska mulla on nyt jo kolmatta kuukautta nänninpäät halki. Ihan verillä ja kutiaa aivan järjettömästi. Oon öljynny,laittanut pebanthenia ja nyt on vuorossa kasat laventelisalvaa nännien päällä :( Mites sit ku pieni lapsi roikkuu niissä 24/7. Sisko jo ilmotti jo et omat kivut ja epämukavuus on laitettava syrjään,kun lapsi tarvii sitä maitoa. Tuli melkein silmille kun sanoin että pelkään etten pysty siihen ollenkaan.

Lisäksi hieman inhottavana oireena. En tiedä onko nää peräpukamia vai mitä haavaumia mut haitari kutiaa ja kirvelee vuorotellen. Isäntä ilmotti ku et hankaan kun villipeto takamustani öisin unissani..

Syysmyrsky & pikku-riiviö 20+2
 
Syysmyrsky: Apteekista saa lampaanvillarasvaa, se on hiukka arvokasta, mutta toimii :) itse olen kahden ensimmäisen lapsen imetyksessä käyttänyt sitä ja se on siitä hyvää että sitä ei tarvitse pestä pois ollenkaan imetykseen ja se on todella riittoisaa ja rasvaista :) itselläni toimi todella hyvin haavaumiin nänneissä :) kannatan edes kokeilemaan!

tänään sitten jouduin lähtemään töistä kesken vuoron, koska supistukset alkoivat olla todella kivuliata ja tuli jo tuskan hikikin päälle :( , joten aamulla soitto neuvolaan ja saikkua näin pari päivää alustavasti ja sitten torstaita odotellessa rakenneultaan kera lääkärin. voipi olla että tämä mamma jää nyt vähäksi aikaa ihan kotosalle.

mutta nyt iltapalaa ja sit unille :)

Jozzu85 & "Justus"
 
Hei mammat

Täällä oltu eka pv saikun jälkeen töissä, flunssa helpottanut, mutta suppareiden kanssa vähän niin ja näin. Tänään ei töissä varsinaisesti kipeesti supistanut, supisteli kylläkin, mutta massu jotenkin särkee. Aattelin nyt kuitenkin ensi vkn ultraan sinnitellä, kattoo siellä sit mikä on tilanne alhaalla. Lääkäri tosiaan ultraa, niin luulis osaavan katsoa samalla alakerrankin tilanteen.

Liikkeet on tosi voimakkaita, itse olen jo uloskin tuntenut, mutta iskän tai esikoisen ei ole vielä onnistunut tuntea, kuopus edelleen lähinnä muksii itsekkin mahaa:)
Syysmyrskylle piti kommentoida, että mullakin tuo lamppaanvillarasva auttanut paremmin kuin muut, lisäksi ilmakylvyt tekee hyvää. Mutta on kyllä ikävä tilanne, kun nyt jo sattuu. Ite kärsin pahoista haavaumista esikoisen imetyksen alussa, mutta osittaisella rintakumien käytöllä, tuolla rasvalla ja nakuilulla nännit parani, eikä enää haavautunut, mutta kyllä siinä monta kertaa itkusilmässä imetettiin. Onneksi maitoa tuli hyvin, niin ei sitä samalla stressannut.

Täälläkin odotetaan lunta ja niin sitä joulua. Pari joululahjaa on hommattu, mutta lähes kaikki ostamatta. Mutta ehtiihän tässä vielä hyvin, ainkain jos nää supistelut antaa myöten.

Mut nyt nukkuun, väsyttää niin kovin.

Pomppuli ja muru 19+3
 
syysmyrsky prismassa myydään PureLan nimistä rasvaa vauvatarvikehyllyllä. Se on tota samaa ku apteekissa myytävä Lansinoh lampaanvillarasva mut PALJON halvempaa!!Sillä parani ainaki omat nännit nopsaan. Laitoin joka imetyksen jälkeen ku sitä ei tosiaan tarvi pestä pois. Ja osittain käytin rintakumia sillon ku nännit oli niin arat et oisin itkua vääntäny ilman niitä. Ja äkkiä ne tissit siihen imuun tottuu =)

Mä oon muutamia liikkeitä tuntenu nyt parin viikon ajan. Joka päivä tuntuu vähintään pari muljausta ja useempana päivänä on tuntunu jotain potkusarjoja.

sale81 mulla tuli esikoisen odotusaikana yllättäen 4 reikää hampaisiin. oksensin koko ajan ja tuntu et hampaat lohkee palasiks. Yleensä mulla ei oo ollu mitään ongelmaa hampaitten kans ja tosiaan noi reiät tuli kerralla...ja paikattiinki kerralla =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Ite saa vielä ootella 1,5 viikkoa kontrolliultraan ja siitä viel viikko ni on rakenneultra. Tuntuu et muitten viikot menee nopeempaa ku omat?? =/

fanttomi & 17+6
 
Kiitos paljon vastauksista! :) Tää lähtee sit metsästämään taas yhtä uutta rasvaa! Voi ku täällä vois nakuilla mut naapuri talon seinä on noin 5metrin päästä omasta ja niiden finniset teinipojat kyttäilee aina tuolla pimeydessä. Mut toisaalta näkis neki joskus jotain ;)
 
syysmyrsky mulla nuo rinnat tai toinen on joka talvi tähän aikaa rikki ja samat rasvat ja systeemit oon tänä talvena jo koikeillut - auttaakin ehkä paremmin kuin kortisoni mömmöt mitä aiemmin lääkäri määrännyt, mutta kyllä mua hirvittää jo imetys kun nyt jo tässä kunnossa. Mutta toivotaan, että sulla helpompi hoitonen - eikä tämmönen joka talvinen riesa.

Olki 18+0
 
Isommat koulussa ja nuorimmainen kerhossa :) Pissanäytteet toimitettu labraan, seuraavaksi olisi kodin ehostusta, kiinnostaa kiviäkin :eek: Joo ja pissahan piti viedä jo perjantai aamuna labraan, mut yllättäen jostain syystä muistin sen sitten eilen illalla ja toimitin sitten vasta tänään :)

Huomenna neuvola, TAAS.. Siis edellisestähän on 4 viikkoa aikaa ja tuntuu, että se oli viime viikolla :O Minne tämä aika katoaa?? No kivahan se on joulukin tulee siis nopeempaa :xmas: Ja vauva :heart: Joululahjoja ostettu, ööööö 7 kipaletta :) Vielä olis mummoloihin, mut ajattelin jos viedään sellaiset joulukorit olis helppo ja luulen että heille ihan hyvä :) Vaikea ostaa sellaisille joilla on jo kaikkee..

Rakenneultra tasan viikon päästä, jei :) Ja kontrolliajan lääkärille saan huomenna neuvolassa, on joskus 2-3 viikon päästä, en tiiä ultraako sit vai katsooko vain kohdun tilanteen, mut toivon ultrausta myös siellä :)

Nyt pitäis alkaa laittaa kotia kuntoon..

rv 19+3
 
Täällä kanssa nännit auki jo nyt,kiva nukkua kun yöpuku tuntuu aina oikein repivän niitä:O Sit pyörryttää,sain eilen verenpaineen nousee kuitenkin 90/54 ja päätä särkee ja väsyttää..Nyt ei oo kovin hehkeä olo:D ja kutittaa kankkuja ja alaselkää:( tosin mies lupas rasvailla:p
Mä kirjotin eilen joulukortitkin:xmas: tosin unohdin tarrat kauppaan niin pitää koristella myöhemmin.
Mä näin unta olevani rakenneultrassa mut masusta näkyi vaan kauniit ja rohkeat..:D Tyttövauvat kuulemman katsoo usein sitä:LOL:

Avantasia ja touhotin 17+4
 
avantasia: Haha, toivottavasti ei ole enneuni :LOL: Pääset ultraan niin lävähtää joku Ridgen kuva näytölle :D

Mitäs rautavalmisteita muuten käytätte? Siis te jotka lisärautaa napsitte? Mulla on toi Obsidan kohta loppumassa ja mietin jos jotain muutakin kokeilis, esim niitä nestemäisiä (esim. Iron Vital), onko kenelläkään kokemusta? Tosin toi Obsidan on kuulemma aika hyvä just odottaville...
 
Raudasta... Obsidania olen sillon tällöin nappaillut. Tosin nyt, kun sitä ei ole säännöllisesti ottanut, niin olen huomannut, että vetää vatsan aina löysälle seuraavaksi päiväksi. Esikkoa odottaessa käytin myös Obsidania, mutta silloin säännöllisesti useampana päivänä viikossa, mutta en muista, että silloin olisi ollut mitään vatsaongelmia.

Nänneistä :) Vielä ei ole haavaumia tullut, mutta pirun arat ovat. Esikoisesta oli ensimmäisen parin imetysviikon aikana nännin todella ruvella. Mutta käytin silloin Lansinoh rasvaa (lampaanrasvaa, jota ei tarvinnut pestä imetyksen vuoksi pois). Rintakumeja tuli myös pahimpina päivinä käytettyä.

Verenpaineista... Edellisessä raskaudessa kävi puolen välin tietämillä verenpaineet välillä todella alhaalla ja muutamana kertana oli todella lähellä, etten pyörtynyt. Ei mikään kiva tunne, kun julkisessa kulkuneuvossa huomaat yhtäkkiä, että silmissä mustenee. Loppuraskaudesta saikin sitten kuulla päinvastaista napinaa, kun verenpaineet alkoivat olla jo liian korkealla.

Avantasialla ollut villit unet :LOL:

Tiijonan kuulumisia myös täällä kaipaillaan!

Vauvahaaveille ja muille ultraanmenijöille tsemppiä! Täällä pitää vielä 9 päivää kärvistellä.
 
Tänään ei ole supistellut, jee-e!! Ja siis töissä oon, toivoa siis vielä on. Ja mulla tosi mukava esimies, sano, että lähet kotiin vaan os yhtään siltä tuntuu, kokeilet vaikka vaan 6h päivää, aika reilua. Näin tavoitellaan, että pystyisin oleen mahollisimman pitkään töissä. Ja siis tuli itse asiasta puhuun, akntoi huolta mun tilanteesta ja etten koita tehdä liian paljon.

Mullakin oli viime raskaudessa tota verenpaineen alhaisuutta, aika pelottavaa. Toivottavasti saatte paineet nousuun, ettei tule pyörtymisiä.
Toisaalta oli kivaa, kun käskettiin syömään lakua:)

Tällä viikolla onkin paljon tapahtumia, tsemppiä kaikille niihin ja kuulumisia odotellaan!

Pomppuli ja muru 19+4
 
Heips

Tulin poksumaan 19+0

Raudasta. Löysin kaapista Retafe rautaa ja oon nyt niitä ottanu yhen. Niissä oli kyllä viime kuussa menny päiväys, mutta useammasta osotteesta kyselin, niin meinasivat että kyllä niitä tohtii popsia. Niin syön ne nyt ensin pois. Viime raskaudessa söin ensin Obsidania ja vaihdettiin sitten tuohon Retafeen. Mulla ei taho rautalääkkeet oikein tehota. En saata mitään nestemäisiä ottaa, tulee heti oksu.

Avanstasialla hauska uni. Mulla kans aina ollut villit unet raskausaikana.

Onnea kaikille ultraan menijöille. Mulla vasta 9.12. rv 21+3 mielestäni aika myöhään. Onneks aika menee nopeeta.

Tänään iski aamulla hillitön himo vohveleihin. Onneksi miehen sisko naapurista lainasi vohveliraudan, niin sain tehtyä. Ja oli hyviä. Normaalisti en juurikaan pidä vohveleista ja sillä meillä ei omaa vohvelirautaa edes ole.

Pitääkin pyytä miestä ottamaan taas mahakuva :)

Kultakurkku ja muru 19+0
 
Täällähän onkin nyt sit ollut keskustelua nänneistä :D Itsellä eivät ole rikki, mutta niitä kutittaa ihan älyttömän paljon! Ja kun menee ulos kylmempään ilmaan niin tuntuu, että niitä alkaa ihan särkemään :( Tuota tyttöä odottaessa ei ollut vaivoja nuiden kanssa, mutta nyt.... ja oonkin nyt sitten ihmetellyt tätä kun eihän siitä ole kuin pari kuukautta kun lopetin imetyksen kokonaan. Ärsyttävä vaiva tämäkin!

Avantasialla mielenkiintoiset unet :LOL: Itsellänikin nuo unet ovat olleet kans ajottain melkoisia. Oon myös huomannu sen, että nyt tässäkin raskaudessa unissa nään paljon vanhoja tuttavia/tapahtumia. Jostain muistaakseni esikoista odottaessa luin, että nuo unet vanhoista tapahtumista liittyy siihen kun on tulossa uusi suuri elämänmuutos.

Raudasta. Nyt ei ole vielä tarvinnut käyttää rautalisää, mutta tuota esikoista odottaessa käytin Obsidania. Ja se ainakin passas silloin minulle.

Verenpaineista. Itsellä myöskin melko alhaiset verenpaineet. Ajottain huippaa melko herkästi kun nousen ylös. Porukoilla mittailin viime viikolla ja ei ne lukemat mitään huikeita olleet. Neuvolassa ne vaan on ihan jotain muuta! Kärsin siis jonkinasteisesta valkotakkipelosta :D Paineet nousee ja sydän sytkyttää kun terkka mittaa paineita. Nyt tilasinkin netin kautta ulkomailta verenpainemittarin, jotta osaa nyt kotona seurata sitä oikeaa tasoa. Esikoista odottaessa mittailin paineita työpaikalla, nyt sitten ei ole enää sitä mahdollisuutta.

Tsemppiä ultraan menijöille!! Itse vasta hoksasin, että se rakenneultrahan on JO ensi viikon perjantaina =) Mullakin silloin viikkoja jo 21+1. Aika siis menee ihan älytöntä vauhtia, mutta ei se todellakaan haittaa. Joulukin on ihan piakkoin, mutta sitä ei vielä tajua. Sais tuota lunta tulla vielä lisää ja se sais alkaa jo pikkuhiljaa pysymään! Oli jokseenkin niin mukava herätä aamulla kun maa oli valkeana. Ulkoiltiinkin tytön kanssa reilu 1,5tuntia. Ulkona ollessa mietin tuossa, että sitä ei kyllä välillä edes muista/tajua olevansa raskaana. Olo kuitenkin vielä tässä vaiheessa niin hyvä :)

Yhtään mahakuvaa en oo vielä ottanut, mutta ajattelin nyt puolivälin kunniaksi torstaina ottaa. Esikoista odottaessa ei tullut juurikaan otettua mahakuvia ja se kun ärsyttää. Olis niin kiva ollut vertailla tätä masua kun tämä tuntuu nyt jo ihan järkyttävän suurelta :O Eli muistakaas ensimmäistä odottavat otella niitä masukuvia ;)

Rv 19+5
 
Hei, Onko kellään kokemusta sellaisesta yhdistelmävaunuihin laitettavasta sisarusistuimesta? Minä kun olen noita tuplia miettinyt, mutta meillä siis olisi tarve saada 2v vaan istumaan joitain matkoja vaunujen mukana, ei enää nuku rattaissa, niin onkohan järkee ostaa ihan tuplarattaita? On tää pohtimista.
 
kultakurkku voi vohveli! Nyt mä oon haaveillu vohveleista koko päivän ja mietin, lähteäkö ostamaan rautaa - en oo siis varmaan 15 vuoteen syönyt vohveleita ;) Kaveri lupasi huomenna tehdä lettuja ja varmistin, että varmasti sillä on sitten kermaakin :)
 
Ei hyvää päivää, mitenköhän saan ens yönä unta, ku huomenna olis se rakenne uä. Jännittää ihan sikana. Tänään tuli hirvee himo vetää turkinpippureita, siis niitä karkkeja ja kyytipojaks kylmää maitoa, ihanaa :D
 
Poks täälläkin 20+0!! :)

Niin sitä vaan ollaan puolessa välissä, nyt viikot "vähenee/lähenee" vaan la:ta. Vastahan sitä tuli kaksi viivaa testiin. Mutta ihan kiva kyllä, ei valittamista.

Omaa napaa: ei ihmeempiä. Liikkeitä muutamia tuntunut, pieniä potkuja tai siihen viittavia, mutta siinäpä ne vielä tällä hetkellä. Mahakuviakaan ei ole tullut otettua kun eihän tää ees näy, kuvissa ois vaa noi vatsamakkarat enkä niitä muistoi liikaa halua jälkipolvil jättää :D No, kai sitä pitäs olla vaa ilonen että ei oo suuremmin mikää tiel ja pystyy asioita tekemään mutta tokihan se tekis tästä kaikesta todellisempaa.
Ensi viikon rakenneultraa siis odotellessa. Enää viikko ja päivä, jee.

Onnea kaikille jo rakenneultrassa käyneille tyttö- ja poikalupauksista! Ja meille odottaville kärsivällisyyttä odotukseen ;)

Pitää vielä kertoa että tuli nyt varattua vaunut. Eihän sen ihan niin pitänyt mennä, kun kävelin liikkeeseen ihan vain tutustumaan vaunuihin yleensä. Ottamaan "lähituntumaa" että mitä tässä nyt etsitään ja mitä löytyy yms. Suunnittelin kyllä ihan käytettynä hankkia, mutta kaupassa oli tosi hyvä tarjous ja kun toinen maksajaosapuolikin niihin tykästyi niin taitaa meille nyt tulla nuo Z-line Alu Combit. Siellä ne nyt odottaa meitä kevääseen liikkeessä. Kävi vielä hauskasti että sunnuntaina kun kotio bussilla menin niin sattui samanlaiset vaunut bussiin, tosin eriväriset mutta tunnistinpa kuitenkin. Oli kiva nähdä "käytännössä" miten menivät.
Taitaaki minun suurimmat hankinnat olla sit tehtynä (nyt ainakin tähän hetkeen) kun muuten saadaan lahjotuksina ja/tai halvalla tuttujen nurkista sängyt,hoitotasot yms. Pääsee keskittymään asunnon etsintään ja muuttoon, hyvää joulunaikaa minulle :) hehe.

Mut nyt meen katsomaan onko piparitaikina jäähtyny.. Tehny mieli piparei jo pitkään ni pakko tehdä taikinaa et voi sit leipoo ja syyä :)

Ihastuttavaa tiistai-iltaa kaikille!


saraneito & bertta 20+0
 
Pomppuli: itse aikoinaan menin tekemään sen virheen että ostin tuplat ja eihän esikoinen niissä viihtynyt kuin vajaa 2kk:tta ja sit piti myydä ne. ja lapsilla ei ole kuin ikäero 1v10kk:tta. sen jälkeen ostin seisomatelineen rattaisiin ja se toimi älyttömän hyvin meidän pojalla :)


näistä mielihaluista :p itselläni on koko raskauden ajan ollut aivan kamala mielihalu tomaattiin ja hedelmiin :) ja sen takia ei noita kilojakaan ei varmaan ole tullut, paremminkin lähtenyt.... mitään makeaa en ole oikein voinut sietääkkään, välillä oikein ällöttää kun ukko syö suklaata :D
 
Pomppuli: Mä en aio ostaa mitään tuplia, jäis vähälle käytölle. Ikäeroksi tulee 2v3kk. Joko seisomalaudan tai miksei tuollainen istuinkin olisi kätsä. Eli tosiaan jos jollain kokemusta sellaisesta niin kertokaa:)
 
avantasia suloinen pieni masu :) Mullakin oli aikomus tän puolivälin kunniaksi ottaa kuva. Vielähän tässä kerkiää ;) Tuntuu että on viimisen viikon aikana oikein pullahtanut esiin. Ja nyt ois maha täynnä vielä oikeetakin tuoretta pullaa kun tuossa joutessani leipasin :D

imetys mulla kävi viimeisimmän lapsen kohdalla ihme; rinnat eivät menneetkään OLLENKAAn rikki imetyksestä! Aiemmilla kerroilla (lapset syntyneet syyskuun loppu-joulukuun puoliväli) menneet enempi ja vähempi rikki. Joku lapsipoloista oksensi vertakin :( Mutta tämä viimeisin syntyi kesäkuussa eikä mitään ongelmaa :) Muistan kun ekan kohdalla jokaikisen imetyksen jälkeen aina pesin ja rasvasin rinnat ja mikä autuus olikaan se lampaanrasva kun sitä ei tavinnut poistaa!!! Suosittelen siis sitä! (ja nännien hierontaa että karaistuu, en tiedä onko vaikutusta) Toivon että tämänkertainen kevätvauvakaan ei joutuisi rikkinäisistä rinnanpäistä imemään. Eikä sekään oo mukavaa kun joka kerta vauvan tullessa rinnalle joutuu pidättämään hengitystä. Ja alussa vielä ne jälkisupistuksetkin *huih*

Mua ette saaneetkaan vohvelihimotukseen koska tein juuri pullaa, nam. En oikeastaan edes syö pullaa mutta nuo omatekemät tuoreet täytepullat vei kielen mennessään :p:ashamed: Toki itsetehtyä piparitaikinaa voisin vielä vähän maistella...Täytyykin hankkia seuraavaksi aineet siihen :D

Ja vaunut! Voi hyvänen aika! Kuvittelin etei tälle uusimmalle tarvitsisi rattaita hankkia. Kummasti vaan alkaa näyttää siltä että meillä on varastossa ihan vääränvärisiä ja kokosia rattaita ja vaunuja :whistle: Jos jostain sellaset kivat vaaleenpunasävytteiset kohtuuhinnalla löytäs niin ei kai niitä sitten vois olla ostamatta. Koska vaatevarastotkin täytyy poikien jäljiltä uusia niin eihän rinsessa voi vääränvärisissä vaunuissakaan maata, vai mitä??!!
Onnea vaunuista ja ennenkaikeka PUOLIVÄLISTÄ saraneito

Tsemppiä ja lykkyä kaikille rakenneultriin tasapuolisesti :)


Kuudes ihme :) 20
 

Yhteistyössä