*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Verenpaine oli viimeks vähän koholla, mut katotaan miten huomenna.. Rauta ollut tähän asti hyvä, vois huomenna mittauttaa..

Nännit kutiaa minulla ja iho niissä hilseilee : / Mut ei ole auki tai erityisen kipeät..

Tsempit ultraan huomenna menijöille :)
 
Ihanat naiset :D Meinasin just tulla kummastelee, että mikäs mun nänneihin ja nännipihoihin on menny kun tuntuu vaan kuivuvan kuivumistaan. Näköjään sekin siis liittyy asiaan.. kuten kaikki muukin mikä tuntuu kummalliselta :D
 
puolivälissä ollaan!
onko muilla aikasemmin sektiossa olleilla vanha haava kipuillu? mulla nyt eilen ja tänään toisesta reunasta pistelly aika makeasti. tuntuu koko ajan myös ihan levossa ettei ole sellasta repäisykipua. viime sektiosta on jo kyllä kohta 5v aikaa.

nännit ei oo kuivunu, mutta aristaa ja omasta (että miehen) mielestä kasvanu ihan järjettömän isoiksi jo.. =) paitojen läpi paistaa.

rautalääkkeitä oon vajaan viikon syöny. merkkinä retafer. ei ainakaan vielä oo menny maha sekasin.

pari päivää vauvan liikeet on voimistunu tosi paljon. tulee ihan kunnolla monoa ja välissä ihan sarjana. selällään maatessa tuntuu, että missä vauva on. välissä maha jo ihan vinossa. ihanaa.. =)

susa 20+0
 
Terkkuja neuvolasta. Oltiin eilen masun kanssa ja kaikki hyvin. Painoa oli kyl kertyny 3 kg sitten viime käynnin, jaiks : / Täytyy koittaa taas tsempata ton syömisen kanssa, nyt on taas vähän riistäytyny toi herkuttelu hanskasta. Apua ja joulukin tulossa. Mä kun himoitsen joulutorttuja ja pipareita niin paljon!!
Ei täti siitä painosta onneks motkottanu, mut tiiän itekin et pitäis nyt hillitä...

Pomppuli: Millainen toi ratasosa on, käykö kaikkiin malleihin? En oo kuullu tommosista aikasemmin ja vois olla meillekin hyvä vaihtoehto.

Täytyy itekkin hommata tota lampaan rasvaa, käytin esikoisen kans sillon enimmäkseen Bepanthenia
ja sekin on musta hyvää tavaraa. Eikä sitäkään tosiaan tartte pestä pois imetyksen takia. Mulla ei oo vielä rintojen kanssa ongelmia, mut jos käy kuten esikoisen kanssa niin rinnat oli ihan rikki ja imettäminen teki tosi kipeetä.

~Linn ja Salamatkustaja 21+2~
 
Eilen oli rakenneultra, pikkuinen oli kasvanut noin 380g, eli käyrälle pääsi. Aika nopea ultra, 5 minuutissa oli ohi, verrattuna aiempaan ultraan, jossa hoitaja ultraili tunnin kaikessa rauhassa ja näytti liikehdintää yms. Tällä kertaa meni pikakelausvauhtia, itse ei ehtinyt paljoa vauvaa näkemään, hyvä että pään, sydämen ja jalan hahmotti niitä mittailtaessa. Mutta kaikki hyvin, ei mitään syytä huoleen. Istukka on takaseinämässä (mitä se nyt sitten vaikuttaakin, liikkeet ehkä näkyvät aikanaan vatsan läpi helpommin?). Sukupuoli jää yllätykseksi, ihan tarkoituksella ja molempien yhteisestä halusta. :D

Mitoista katsottuna päälaki (BPD) ja päänympärys (HC) vastasivat viikkoja, vartalon ympärys (AC) junnaili viikon perässä ja reisiluun pituus (FL) oli viikon edellä. Jos olen ymmärtänyt jonkun mitan väärin, niin korjatkaa kaikin puolin. Mitä noista sikiön mittojen kehityksestä voi nähdä? En siis ole huolissani, kiinnostaa vaan, kun ei ultraajaltakaan 5 minuutissa ehtinyt kysellä mitään.

felina & melkein 400g:n möykky :heart: 21+0 poks poks
 
Viimeksi muokattu:
onnea ultraan menijöille! Itsellä tänään vain neuvola, mut jospa se nyt ainakin vähän ultralla kurkkais.. en tiedä ei ole vielä kertaakaan katsonut..

Nänneistä kiitos rasva vinkistä. Mulla kans kutiaa ja yhteen paitaan oli tullu jotai jälkiä (eritettä?)

Felina meidän tyypillä vaihteli arvoit viikolla reisiluu oli viikon jäljessä verrattuna taas päähän mut sit joku mitta oli vaan pari päivää reisiluusta. Kätilö sanoi että kun vanhemmat on pieniä niin vauvankin raajat ovat usein lyhyemmät ja sama pätee toisinpäin. Mä siis 158cm ja mies 170cm..

anazu ja dapsu 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Anazu, sitä itsekin pohdein miehen kanssa, että reisiluu jotenkin korreloisi pituuteen, vaikkei kiveenhakattua olisikaan. Itse olen pitkä, mies ehkä lähempänä keskipituutta, mutta kuitenkin pidemmältä puolelta. Jos mitään geenejä saa minun puoleltani, niin 190cm kasvaminen ei ole poissuljettua, jos poika tulee.
 
jassåå ja sale: tsempit ultraan :) Kuulumisia odotellen :)

Meillä tosiaan kans se neuvola tänään, mut vasta 14.15 on aika sinne. :heart:ääniä odotellessa, meillä kun neuvola ei ultraa..

Pitää varautua sitten viimeistään imetyksen (toivottavasti) alettua noihin nännirasvoihin, (vielä kun ei ole silleen pahasti oireillut) otin jo ylös tuon nimen mitä saa ihan prismasta ja oli kuulema aikalailla samaa evästä kuin se lampaanvillarasva, vai mitä se oli.. Bebanthenia minäkin ennen olen käyttänyt ja sit synnäriltä saanut mukaan pienen purkin siellä käytettävää rasvaa ja sekin ollut ihan ok.

felina: Halusitteko siis pitää sukupuolen yllärinä vai jäikö se selvittämättä kiireen takia?

Voi vitsit, mä en voi uskoa, että kohta olen oikeasti jo puolessa välissä :O Voi kumpa rakenneultra tulisi nopsaan, viime viikohallahan vauva on mittailtu neuvolalääkärissä, mutta jotenkn ootan tuota vielä kovasti, ja sormet ja varpaat ristissä toivon kaiken olevan kunnossa..:heart:

Ei muuta kun hyvät päivän jatkot :)

rv 19+4
 
Josefia, ihan yllärinä haluttiin pitää. Mies vielä alussa totesi, että ei haluta tietää sukupuolta. Eikä sitten uskaltanut katsella puolia ajasta ultralaitteen näyttöihin, kun pelkäsi paikkojen vilkkuvan. Heh, ihan kuin siitä mössöstä aina niin tarkkaan osaisi itse tottumattomana nähdä mitään. :D

Molemmat on siis sitä mieltä, että jääköön yllätys synnärille. Ja ehkä se hillitsee turhia ostoja, kun ei voi vielä himona alkaa ostaa sukupuolisidonnaisia vaatteita. Nimim. hulluna vaaleanpunaisiin ja hörhelöisiin prinsessamekkoihin. :ashamed:

Puoliväli on ohitettu tosiaan täällä. Jotenkin yllättävän nopeasti kaikki menee kuitenkin. Ja ensi kuukausi menee nopeasti, joulu ja sen vietto. Tammikuu menee äkkiä joulusta toipuessa. Sitten onkin enää helmikuu, ja sitten alkaa äitiysloma. :whistle:
 
Heips, voiko liittyä seuraan? :) Mulla olis LA 4.4.2012, toinen lapsi tulossa. Esikoinen on tyttö ja kakkonen on poika, näkyi rakenneultrassa ihan selvästi :) Mulla ei erikoisempia oloja ole ollut, tosi helpolla oon tähän asti päässyt. Edellinen raskaus oli myös tosi helppo lähes loppuun asti, kunnes painoa tuli niin paljon että mun polvet ja nilkat ei meinannut kestää :D Nyt täytyis tarkkailla syömisiään enempi, mutta herkut kyllä maistuis! En vaan halua lihoa niin paljon kuin viime kerralla :D
 
Adelei: Tervetuloa! Laitathan vielä vauvahaaveita-nimimerkille tiedoksi iän ja synnytyssairaalan (siis jos vaan ne haluat paljastaa) :) Minkäikäinen esikoinen sulla on? :)

Täällä odotellaan ihmisten ultrakuulumisia jännittyneinä!
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!:wave: Täällä sellainen vaihe menossa että ei mitään uutta,paitsi hirveät kivut välillä lantiossa ja alaselässä...eilenkin töissä tuntui että luut irtoavat. Olinkin saikulla viimevkon lopun mutta nyt taas yritän olla töissä. Liikkeitä ei tunnu vaikka kovasti yritän tunnustella,istukka on edessä niin eipä tunnu ei...nooh ehkä mie ehdin tuntea ne potkut vielä monestikkin :heart: Sydänääniä kuuntelen vieläkin 1-2krt päivässä ja hyvin on onneksi joka kerta kuulunut :) Tammikuun kun vielä selviän töistä niin hyvä juttu! Kaupanalan hommat ei niitä kevyimpiä ole. Ultraankin vielä melkein 4vkoa. Noh ei mulla niin hätä sinne oli kun 7.päivä käytiin kurkkaamassa pikkuista :heart: Ja siinä jo rakenteita katseltiinkin vähän ja mittailtiin. Huomenna neuvola ja paino on noussut niin että hävettää :ashamed: ainakin sen 3kg/4.vkossa. Juuh ehkä siirryn hedelmiin niin saa jouluna syödä :LOL:

Paljon tsemppiä ultraan menijöille!:flower:

Bluebaby ja vauveli 17+3
 
Hello

Linn Täältä löysin istuimen,

Sisaristuin yhdistelmävaunuihin - Lauran Lastentarvike . Ainut mitä mietin, niin tuossa ei saa istuvaa lasta mitenkään suojaan, jos on huono keli... mutta jotenkin vaan satunnaisia reisuja tehdessä tuntuu niin hassulta ostaa tuplia. Ja meillä, kun ei toisaan voi vielä kuitenka siihen seisomatelineeseen luottaa. Mut päätettiin jo, että ei kuitenkaan ennalta osteta vaunuja, katsoo sitten tarpeen keväällä ja eniten tuun tarviin niitä syksyllä, kun esikoinen aloittaa koulun ja häntä saattaessa koulumatkalla voi olla molemmat pienetkin mukana, ainakin koulusta hakiessa. Aamulla mies vie autolla hoitoon.

Eilen ehdin kirjoitteleen, että ei päivällä supistellut ja ei niin, illalla vähän vaan särki masua, mutta sit yöllä ihan heräsin supsiteluihin=( onneksi kaksi seuraavaa päivää rentoja töissä ja voihan sitä lähteä kesken pois. Ihan sille piiiiitkälle saikulle en vaan millään haluis vielä jäädä, on henkisesti aika raskasta miettiä, että missä se raja menee. Ja siis tosiaan viime lääkärissä viikko sitten paikat oli vielä normaalit. Muita vaivoja ei ole, näräästää yms. toki, mutta ystäväni Rennie auttaa=)

Joululahjoista: tosi helppo keksiä kohta 7 vuotiaalle, mutta tuo meidän 2v onkin ihan eri juttu. Esikoiselta on jäänyt paljon hyväkuntoisia leluja hänelle, joten niitä on vaikea miettiä. Tuleeko mitään erikoisempaa mieleen, esim. itse tehtyä? Tai mitä vaan, tuntuu jotenkin epäoikeudenmukaiselta toista kohtaan, kun ei keksi=( Tiedän ihan hassua, varsinkin kun sitä roinaa on niin paljon, mutta silti. Ja siis toki hänelle jotain hommataan, että pääsee peketteja avaan, ei ilman jätetä=)

Adelei tervetuloa!


Pomppuli ja muru 19+5
 
Rakenne uä takana ja poikalupaus saatiin, oikein macho tyylillä jalat levällään esitteli killuttimiaan :LOL: kenties isäänsä tullu. Kaikki oli kunnossa ja paino arvio 349g ja vastasi viikkoja. :heart: Kontrolli uä tammikuussa, koska istukka osittain kohdunsuun edessä, todellakin toivon että se siirtyis sinne sivulle ni ei tulis sitä leikkausta sitten, mikä on mun pelkona ollu kaikissa raskauksissa.
Mukavaa päivää kaikille =)

Sale ja Pupu 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
neuvolassa käyty. Mieskin tahtoi tulla mukaan ja ottivat oikein huvin vastaan siellä neuvolassa
pissa puhdas
RR edelleen matalana 92/60
painoa 250g/vko, koko raskausainana tullut 3.2kg
HB 113, ja hain rautavalmisteen apteekista
syke 145 ja liikkeet +

sain samalla influenssa rokotteenkin...

Hyvä mieli kun kaikki on hyvin =)
 
heippa taas kaikille, mulla on ollut tässä piitkä palstatauko, niin kiirettä on pukannut että en ole koneelle ehtinyt, paljon oli siis lukemista :)

onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista<3 omaa odotellesa vasta joulukuun puolivälissä päästään, no tänään neuvola viikkoja nyt 17+2.

ihana huomata että en ole ainoa kuka täällä painii tuon painonnousun kanssa, on meinaan keäsästä tullut jo 6-8kg painoa ja hirvittää!! meinaan tasan vuosi sitten tiputin edellisen raskauden 20kga ja ei hullais samaan ryhtyä, mutta omaan todella huonon itsekurin ja herkut on taas maistuneet joten tyhmästä päästä kärsii taas koko ruumis:popcorn::LOL:
joten tähän asiaan ei auta muu kuin huumori.. tsemppiä kaikille painon kanssa kamppaileville <3
liikeistä: välillä tuntuu ja välillä ei mulla tosin on tuo istukka tuossa etuseinämässä vaimentamassa..

mutta nyt täytyy taas rientää, mukavaa viikonjatkoa kaikille:wave:

ilo ja akseli 17+3 meidän lapset kutsuu masuvauvaa akseliksi vaikka voi olla tyttökin:)
 
Sale onnea poikalupauksesta :)

anazu: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :) Kyllähän se aina vähäksi aikaa rauhoittaa mieltä kun kuulee, että kaikki on ok :)

Käytiin kaupassa ja tarttui pojalle mukaan 45€ kevät takki hintaan 15€ :) Kyllä alennukset on mukavia :) Itselle uusi pipo :xmas:
 
Tervetuloa Adelei:wave:
Salelle Onnea poikalupauksesta:heart: ja Adeleille samoin :)
jassåån kuulumisia odotellessa, ja onnea hyvintä neukkukäynneistä myös joilla neuvola takana :)

(.) Teoriakoe takana, ja onnistunu, jee! :D Nyt odotellaa sitä poliaikaa, ja ultrausta...ens viikolla rakenne sitten vasta, mut jospa se sukupuoli tänää vilahtas näytöllä :)

vauvis poks!poks! rv 21+0
 

Yhteistyössä