*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Moi, pitkästä aikaa. Lukenut olen kyllä viestejänne, mutta ei ole tullut vastailtua. Neuvolassa on tullut käytyä nyt toisen kerran, seuraava kerta on 1.12 ja silloin on vuorossa ne Kelan paperit tms. Ja sitä ennen on kyllä rakenne uä 22.11 eli vielä olisi reilu viikko aikaa sinne.

Lentämisestä jouluun alussa olemme lähdössä aurinkolomalle ja lentoaika on n.6h ja silloin on rv 23. Lentosukat voisi hankkia ja käveltyä tulee varmasti lennon aikana.

Hankinnoista turvakaukalo pitänee hankkia ja siihen sopivat matkikset helpottanee kulkemista. Ja sitteri pitänee hankkia. Eipä muuta isompaa tarvitse hankkiakaan. Vaatetta on jäänyt kuopukselta ja jotain olen nyt ostanut. Kietaisubodyt ovat käteviä. Kunhan nyt selviäisi kumpi on tulossa. Ja ehtiihän sitä hankkimaan kun vauva on syntynyt.

Nyt pitänee alkaa miettimään ja tekemään tuota isänpäivä ruokaa.
 
Hyvää isänpäivää täältäkin! Aamu alkoi lapsien tekemien lahjojen antamisella ja iskän aamupalalla sänkyyn. Nyt laitoin miehet ulos ja väsään lounaan. Sitten ois välipalakakun aika ja sitten päivällisen. Koko pv menee keittiössä:heart: Lisäksi lupasin muksuille, et leivotaan pipareita, joita viedään sit ens vkl papoille ja isopapalle. Ollaan oltu nyt sen verran kipeitä, että ei kierretty tänä vkl. Ja meille onkin jo muodostumassa perinne pyhittää isän ja äitienpäivät omalle perheelle. Ehtii kerrankin kunnolla oleen yhdessä. Sit kokoonnutaan tosiaan seuraavana vkl kaikki yhteen ja juhlitaan taas=)

Omaan napaan kuuluu edelleen supisteluja, välillä kovia ja kipeitä, välillä ihan harkkoja. Ma on lääkäri asiasta ja näkee tilanteen. Flunssa ei tahdo hellittää, viime yönä aattelin, että pääräjähtää räkäpaineeseen, murr...ei kivaa. Mut tuleepa tehtyä paljon käsitöitä, kun makoilee vaan sohvalla. Ens vkl onkin Tampereella isot käsityömessut, toivottavasti pystyn siellä kulkeen.

Mut sit takas keittiöön, namskis.

Pomppuli ja muru 18+2
 
Moro!

Oikein ihanaa isänpäivää kaikille sitä viettäville ja muuten vaan sunnuntaista nauttiville :)

Jännittää jo tiistai. Sit vois ostaa jo jonku pienen ihana vaatteen, ku tietää väriskaalaa (toivottavasti ;)).

Ihanan lepponen päivä ollu herkkujen ja hyvän ruuan merkeissä. Ulkoilmastakin on tullu nautittua.

Nyt taidan mennä jatkaa päivästä nauttimisesta ja kuolaamaan jo ruokaa ;)

Viimeistään tiistaina tuun kertomaan u-kuulumiset.

Marimi ja pikkuinen potkuttelija 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sale81
Täällä poksutaan 20+0 eli puoliväli saavutettu :heart:

Naurattaa vieläkin tuo, että oon ostanu jo 2 mekkoa (1 pojan vaatteenkin kyllä) kun olin siis NIIN varma että toinen tyttö meille tulee. Vähän on haikea olo, kun meille jää viimeiseks vauvaks. Tai ainakin näillä näkymin, eihän sitä koskaan tiedä. Viimeinen raskaus, viimeinen synnytys, viimeinen vauva : /

Me ei mennä siihen 4 D ultraan kun ei esikoisestakaan oltu, mut mennään n. vko 30 ja vko 38 yksityiselle kun niillä viikoilla sitä ultraan suositellaan.

1 kg tullu painoa lisää tähän mennessä. Herkuttelua pitäis välttää... Kauhee nälkä koko ajan.

Isänpäivää vietettiin eilen miehen vanhemmilla (oma isä on kuollut vuosia sitten) ja kivaa oli. Tänään annettiin isin nukkua pidempään ja tehtiin esikoisen kanssa aamutoimet ja keitettiin isille kahvit. Ois tehty aamupalakin mut sille ei aamupala maistu. Sitte olivat yhdessä leikkipuistossa ja mä jäin laittamaan ruokaa.Ruuan jälkeen mies lähtikin taas rakentamaan meille taloa. Tuli onneks hyvissä ajoin kotiin niin ehdittiin vielä kaikki yhdessä leikkipuistoon ja saunaan :heart: Ihanan leppoisa isänpäivä ja hienot lahjat oli lapsi hoidossa tehnyt!!

Tsemppiä ens viikolla ultraan menijät!
 
Linnille onnea puolivälin saavutuksesta :)

Ja tsempit kaikille huomiseen ultraan :) (tänään ei tainnut olla kellään, vai??)

Liikkeet: Ei ole kyllä edellenkään mitään mainitsemsen arvoista :( Voi kun ne jo alkais niin, ettei tarviis huolehtia..

Ensi viikolla neuvola, saa kuulla edes ne :heart:äännet..

rv 18+2 :heart:
 
Onnea puolivälin saavuttaneille!

Mulla sama fiilis kuin Linn:llä, todennäköisesti viimeinen vauva, viimeinen odotus... haikeaa! Mutta sit voi nauttia taas eri jutuista:)

Torstaina pääsee rakennultraan, ihanaa, en malttais oottaa! Ja perjantaiksi olen varannut kampaaja-ajan. Viikonloppuna luvassa lisäksi shoppailua, joten on mitä odottaa! :)

Ceali 19+6
 
Lentämisestä ollut puhetta. Me ollaan lähdössä itsenäisyyspäivänä thaimaaseen.. Ja lentosukat täällä hankittuna. Jännittää vain vanhentunut jäykkäkouristus,mutta terveydenhoitaja vannotti ettei mulla tai vauvalla ole mitään hätää kunhan olen tarkkana siellä.

Rakenneultraan VIELÄ 15 päivää :(


Syysmyrsky & pikku-hirviö 19+2
 
Moikka!

täällä porskutellaan jo piakkoin puolessa välissä. Mukavasti on kyllä menny tähän asti!

Ei oo oikeestaan oo juuri mitään valittamista, normi pienet vaivat, mitä raskauteen kuuluu (ummetus, pukamat, selkäsäryt jne.)

Oisin kyselly teiltä kokeneemmilta, et miten se oikeen menee noiden äitiyslomien ja muiden suhteen. Ootte osa maininnu neuvolasta saatavista Kela-lapuista. Mikä tehtävä niillä lapuilla on? Mistä tiiän, millon mun äitiysloma alkaa? Mitä muuta meidän pitää osata huolehtia noista omista eduista?? Millon isän pitää tehä jotain näiden eteen, kertoo töihin tai muuta??? Auttakkee tätä tolloa. Sitä on niin pihalla tämän ekan kohdalla!!! :snotty:

Täällä tällä viikolla to 17.10 rakenne. :) Kovasti jo taas oottaa sitä kurkistusta :)

Onnenpotku, Rvk 19+4
 
Moikka ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Tsempit ultraan menijöille :heart:
Toivottavasti tällä viikolla tulis lunta, mua niin kyrsii tää pimeys ja ulkonakin on niin rumaa, että oikein ahistaa :D väsyttääkin koko ajan.
Kivasti ilmaantunu turvotuksia jalkoihin, vaik hullun paljon oon vettä juonu...kunhan ei sitä raskausmyrkytystä pukkais. Vielä 9 päivää rakenneultraan...:heart:

Sale ja Pupu 19+2
 
Onnenpotku Neuvola yleensä ite huolehtii niistä lapuista, ja ne annetaa ku raskaus kestäny sen rv 22+. Sillä lapulla haetaan äitiysavustus (pakkaus tai raha) lapsilisä ja äitiys-ja vanhempainraha...ja sulle tulee sieltä sitten päätös noista joissa näkee myös sen sun äitiys-ja vanhempainajan ja rahan :) Töihin on ilmoitettava viim. 2kk ennen loman alkamista että on jäämässä pois. Isän pitää kertoa isyyslomasta töihin viikkoa ja kahta ennenkun jää (muistaakseni) ja isyysloma kestää sen 18 arkipäivää ja sen voi pitää osissa . Toivottavasti autto hiukan :)

Ens viikolla poliaika ja toivottavasti ultraavat kun lapussa nii luki, että jos saisin jo tietää sen sukupuolen:p Ens viikolla myös teoriakoe autokoulussa:eek:

vauvis ja möttö 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Täällä edelleen kipeänä, pöh pöh ja pöh. Olo vaan pahenee. No lääkärissä kävin neuvolassa tänään ja onneksi paikat sentis ok, eli supparit ei oo aiheuttanut tuhojaan. Saikkua kirjoitti silti 2viikkoa, jonka tinkasin viikkoon, sillä ehdolla, että jos yhtään kipeesti vielä ens vkl supistaa, meen ma uudestaan lääkäriin. Kuulemma kipeet supparit voi sit nopeestikkin aiheuttaa tuhojaan uudelleen synnyttäjällä, niiden kanssa ei sovi leikkiä. Enkä mie leiki, tuumasin vaan, että jos vkn lepo auttaa, niin turhaan päivää paistattelen kotona, haen sit lisää jos on tarvis.

Nyt on niin tokkura olo, ett en jaksa muuta kuin painua pehkuihin, parempia vointeja muille!

Pomppuli ja muru 18+3
 
mymosa
Tulinpa sitten ekaa kertaa neuvolasta itkien kotiin..

Sain sokereihin 2vkoa lisäaikaa.. jos ei oo alle rajojen niin lähte diabeteslääkärille. Ja kun noi arvot on ihan rajoilla, ruokavalion ansiosta.
Kaiken lisäksi terkkari vaan katsoi silmät pyöreenä ja suu auki, kun sanoin, että mitä myöhemmin syön esim leipäpalan, niin sitä parempi on aamuarvo.. Tulipa niin luottavainen mieli!! vein kaikki ruokalistauksetkin mukanani. Taidan soittaa ja pyytää lähetettä ravitsemusterapeutille, ehkäpä se osaa auttaa mua!

Luotan jatkossa paljon enemmän äitini arvioihin. Ja ei katsonut pissanäytettä, ei ottanut hempparia. Paino, verenpaine ja syke (sekin mun piti pyytää) kyl katottiin.
 
mymosa, iisisti vaan! Se ravitsemusterapeutti vois olla tosi hyvä, toiv saat sille aikoja. Täällä päin maata kortilla....ala-arvoista toimintaa terkkarilta, pitäis sen nyt ymmärtää, et herkkänä on mieli tässä tilassa. Huomioi kuitenkin, että sun ja vauvan parasta se miettii, korkeat sokerit ei oo mikään leikin asia.
Lohdutushali :hug:
 
mymosalle täältäki :hug:

Vähän tuli sitä kauan odotettua luntakin jo :xmas: Lisää vaan sais tulla ja paljon :)

Ja nuo äitiys- ja isyyslomat
: Meillä mies on sanonut töissä, että huhtikuun puolvälissä on laskettuaika, tarkkaa päivää ei sinne isyysloman alusta ilmoita, koska tarkkaa syntymäpäiväähän ei voi tietää ja mies jää sit synnytyksestä suoraan sen 18 arkipäivää :) Eikä ne töissä sitä sen tarkemmin onneksi tarviikkaan sitä päivää niin saa sit jäädä kun vauva oikeasti syntyy :) Ja Onko äityslomassa vielä että joko 30 tai 50 päivää ennen laskettua alkaa, siis saako valita vielä sen?
 
No olipas mymosa käynti. Nuo sokerithan on tosi yskilöllisiä, ei voi sanoa yleistäen, että mikä nostaa ja mikä ei. Toislla eri ruoka vaikuttaa ihan erilailla kuin toisilla. Ja toisilla paaston pitäminen pitkänä tosiaan auttaa noihin aamusokereihin ja toisten taas pitää syödä vähintäänkin ennen nukkumaan menoa ja toisten jopa yöllä. :hug: Itse löydät parhaiten sen mikä vaikuttaa omiin arvoihin ja tietysti joku ravintoterapeutti/diabeteslääkäri/d.hoitaja osaa neuvoa. Ja jos ne arvot ei vaan pysy hyvinä, niin ei se ole sun vika, sun kroppa vaan toimii sit tässä raskaudessa niin ja voi olla helpompaakin aloittaa se taplettihoito, millä käsittääkseni saa juurikin nuo paastoarvot esim. hyvin kuriin.
 
mymosa
Mutta tän terkkarin mielestä se 5.5 ennen ateriaa on jo hälyttävä arvo!!
Toki tajuan, että korkeet arvot ei oo leikin asia, mutta oon vasta 3viikkoa mitannut eli 6 päivänä.. kestäähän se hetki, että saan passattua ruokavalion sopivaksi.. ja oikeesti siinä onnistunutkin, kun viime viikko meni jo ihan hyvillä arvoilla..

Onneks sain purkaa oloani äidille ja ystävälle (joka tietää tän terkkarin ja on valittanutkin hänen käytöksestään), ne ainakin tajus ja äitikin oli ihan et täh.

lis. mullahan siis oli ennen raskautta metut käytössä, nyt sitten uhataan sillä insuliinilla, kun noita metuja ei vissiin saa syödä raskausaikana? Vaikka pco:sta kärsiville suositellaankin alkuun.
Ja oikeesti, en mä uskalla enää kokeilla mitään mikä sopii ja mikä ei :( lounaallakin söin selvästi liian vähän, kun jäi nälkä, mutta olipa ennen arvo 5.4 ja jälkeen arvo 5.0

Mutta hei, jos jotain huonoa niin jotain hyvääkin!! työhaastattelu!! vuorotteluvapaan sijaisuus ja työsopimus loppuis juuri ennen mun äippälomaa!! peukkuja pitäkää :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä