Äippäpolilla käymisestä on siis monenkirjavaa käytäntöä? Itse tuntisin oloni huomattavasti huojentuneemmaksi, jos siellä käytäisiin jotain jauhamassa etukäteen. Synnytyspelkoonkin liittyvät asiat mietityttävät, vaikkeivat ole vielä kovin ajankohtaisia. Miten nämä asiat menevät, käydään neuvolassa terkan kanssa juttelemassa sitä ja tätä ja sitten aikanaan supistusten tullessa yritetään löytää synnärille?
Adalmis, ainakin viimeistä neuvolakertaa edellisellä kerralla saatiin samanlainen
voimavara-kysely mukaan täytettäväksi, kai se annetaan (ainakin Oulussa) jokaiselle? Ei vaan terkka sitte oikein pitäny meidän vastauksista joka kohdassa...
Itse varmaan otan
influenssarokotteen, se kuitenkin tulee koulun kautta. Ja olin pari viikkoa sitten niin pahassa flunssassa, etten samanlaista todellakaan halua. : / Tosin kun ekassa neuvolassa kyselin rokotteesta, niin terkka oli sitä mieltä, ettei missään tapauksessa kannata ottaa. Vähän ristiriitaista.
Liikkeitä en ole vielä tunnistanu. Jotain kuplimista ehkä välillä vatsasta, mutta ne voi olla ihan hyvin jotain suolitoimintaaki, mitä itse sitte jännittyneenä liikkeitä kytätessäni kuvittelin liikkeiks.
Talvitakkina oon nyt käyttäny kirpparilta ostettua polvipitusta mummo-toppatakkia. Näytän kauhealta, mutta eipä se kolmen euron investointi kaada budjettia.
Mies ei ole
vauvamahaa kauhistellut, huomioi sitä kyllä jatkuvasti. Itse tosiaan enemmän kauhistelen kuin mies. Monessa asiassa tuntuu, että oma mies osaa raskauteen suhtautua paljon fiksummin kuin mitä itse.
Lentämisestä: Itse meinaan joulun viettoon lentää ja takas. Tosin matkat on kotimaan sisällä, ei kestä kuin se tunteroinen. Itse oon saanu lentämisestä sen käsityksen, ettei itse lentäminen ole niin vaarallista (tietty syvien laskimotukosten riski tms.), vaan se, että jos kovin myöhään lentelee, ja synnytys käynnistyykin koneessa, ei siellä ole osaavaa henkilökuntaa. Ilmanpaineitten ei sikiöön pitäis kuulemma vaikuttaa, sillähän on nielu ja kurkku kuitenkin lapsivettä täynnä (vai oonko ihan väärin ymmärtäny?) Ja myös tietysti se, että jos johonkin kaukokohteeseen lentää raskauden loppuvaiheessa, haluaako ottaa riskin, että lapsi syntyy kohdemaassa tms.
felina + pikkupulla 19+2