*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Nimistä.. voi apua edelleen. Tytölle löytyy vaikka miten nimiä, mutta pojalle ei kyllä ihan niin hyvin. Pojalle olisi yksi hyvä nyt mielessä, mut saa nähä. No jos torstaina selviää kumpi tulee niin voi todenteolla alkaa tätä nimiasiaa pohtimaan. Näin kyllä viime yönä unen, ettei vauva suostunut näyttämään kumpaa sukupuolta edusti :( Tosin siinä unessa oli ultralääkärin nimi Bambi, etten tiedä kuinka vakavasti toi uni kannattaa ottaa :LOL:
 
Heippa oikein pitkästä aikaa kaikille!
Vähiin on jäänyt kirjoitteleminen tänne, päivittäin käyn lukemassa kuulumisia kyllä joten suht hyvin ollaan kärryillä:) täällä odotus sujunut hyvin, tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki hienosti tyttösellä<3sukupuolen olemme tienneet jo viikkoja sitten niskapoimu-ultran jälkeen tehdyn istukkanäytteen perusteella, eli tyttöjäkin on huhtikuussa syntymässä;)työmotivaatio täysin kateissa, voin helposti samaistua muiden mietteisiin siitä, että enää onneksi kolme kuukautta äitiysloman alkuun!Sokeri-arvoista ja rasituksista ollut täällä puhetta, itse mietin, että milloinkohan se rasitus tehdään, kun siitä ei ole tähän mennessä mainittu sanaakaan neuvolassa?olen ymmärtänyt, että se on nykyään ihan rutiinitutkimus odotusaikana. Influenssa-rokotteista ollut myös keskustelua ja kommentteja puolesta ja vastaan. Itse olin pitkään kahden vaiheilla asian suhteen, mutta nyt päättänyt etten ota rokotetta. En ole koskaan sairastanut influenssaa ja toivon, ettei nytkään kävisi niin huono tuuri että iskee odotusaikana.. Jotenkin hirvittää ajatus, että rokotteessa on mukana myös sikainfluenssarokote.. Hyviä vointeja kaikille ja yritän itsekin nyt ryhdistäytyä tässä kirjoittelupuolessa!
 
Heippis!

Ihania ultrakuulumisia :heart: Poikia on ilmeisesti tällä hetkellä tulossa enemmän. Jospa me tuotais yks tyttökin listaan :p *sormet ristissä*

minimani, ainakin meillä (Oulussa) otetaan joka kerta pissa ja kuunnellaan sydänäänet. Käyn antamassa pissanäytteen aina heti kun meen neuvolaan sisään ja sydänäänet kuunneellaan käynnin päätteeksi.

mymosa
lle peukut töistä ja kurjuus mikä neuvolakäynti :/ Joskus noissa ammateissa on kyllä niin sellasia ihmisiä, jotka ei sinne kuuluis!

Liikkeitä tuntuu iltaisin kun rauhotun sohvalle katsomaan telkkaria. Toissailtana kävi ihan hirveä melskaus. Tuntui ihan kädellekin kun kättä pidin vatsalla.

Tuplarattaat pitäisi tilata tällä viikolla. Toivotaan että menis niin kuin strömsössä ja saatais rattaat ehjänä perille. Me siis tilataan Englannista Baby Jogger City Selectit.

Maha on mun mielestä ihan hyvin jo esillä, mutta ulkopuoliset ei kyllä tunnu huomaavan mun raskautta. Tänään esikoisen muskarissa puhelin ohjaajalle, että jatketaan varmasti kevätkaudellakin jos mä vaan vatsani kanssa taivun niin se kattoi suu auki, että aijaa, siis oot raskaana vai. Totesin sitten vaan että niin, puoliväli ois ylihuomenna :D Sanoi ihan suoraan ettei todellakaan huomaa. Mutta näin se oli esikoistakin odottaessa. Maha nousi kunnolla esiin joskus puolivälin jälkeen. Ja oiskohan ollu pari viikkoa ennen laskettua kun yhdessä ravintolassa tarjoilija kysyi että otanko minäkin lasin olutta varten (mies tilasi jotain intialaista erikoisempaa, tarjoilija ajatteli kai että oltais jaettu pullo) ja sitten vastasin että ei uskalla ottaa ettei vauva synny tänne niin se oli, että en kyllä yhtään huomannu :D. Minkäs sille voi kun on niin pieni vatsa :p

(.) Selkää särkee taas ja kiukuttaa. Tartten lomaa! Sunnuntaina lähdetään pariksi päiväksi mökkeilemään Saariselälle mun vanhempien ja veljen kanssa. Saapa nähdä säilyykö perhesopu :D Näillä kiukkuhormoneilla varustettuna saatan kiehua pienemmästäkin :p 9 päivää ultraan \o/

Adalmis ja Kerttu 19+5
 
mymosa
Mietin kovasti, että miten mä seuraavalla kerralla pystyn kertomaan jostain sairaalapelosta ja sterilisaatio mietinnöistä, kun sille terkkarille pysty muutenkaan puhumaan mitään. Eipä sitä näytä kiinnostavan tuo mun jaksaminen muutenkaan.. Ainakin entinen (harmi että jäi eläkkeelle) kyseli joka kerta vointia ym.. Enkä mä osaa ventovieraalle avautua tostanoinvaan.

Sitten jos mä soitan suoraan neuvolan ajanvaraukseen niin ne yhdistää suoraan terkkarille.. meinasin, jos gynelle tai äitipolille pääsis puhumaan.

Millon mahtaa ees olla lääkärikäynti?? kun kuulema eka oli korvattu sillä ar-ultralla, ni millon lie seuraava.
 
Onnea myös tyttö"lupauksista" :)

Voi kun mekin saatais tietää se sukupuoli, olen niin utelias ja malttamaton asian suhteen 2 viikkoo pitäis sitä jaksaa oottaa.. Toivottavasti on hyvät näkymät myös sen suhteen :D

rv 18+3
 
Mymosa Meillä toissynnyttäjillä on lääkärineuvolat rv 12-14 ja rv 24-26...

Täällä olis viikon päästä se polikäynti, ja toivottavasti ois kiva lääkäri joka kattois samalla sitä sukupuolta, ei tarttis rakenneultraan odotella:p
 
mymosa
Eli mulla ois pitänyt olla se lääkärineuvola!! eipä ole ollut!! taidanpa kysyä ens kerralla kun menen ja vaadin kyllä oman gynen tai varaan hitto yksityiselle ajan, lähtiskö ne tuollasia mietteitä ym eteenpäin viemään..
 
No niin tänään käyty taas neuvolassa:) Pikkuinen meinasi olla istukan takana piilossa mutta saatiin äänet eli syke 146:heart:
Painoa olin vihdoin saanut +479g/viikko ja hemppakin oli 126:xmas:
Sitten ei kun odottelemaan rakenneultraa 4viikkoa ja yksi päivä:headwall: ja kelan laput saa välipäivinä..toivottavasti:)
Eka ja viimeinen lääkäri on täällä rv26 jos ei mitään ihmeellistä ilmene..
Meillä terkka ihmetteli kun vatsa ei vielä näy kunnolla vaikka oon niin pieni..varmaan kasvaa ylös ja selkään päin kohtu:LOL:
Meillä taas koko suku odottaa että saataisiin tyttö kuten viimeksi mut eiköhän meille vaan poikia tuu:p
Ootteko tehnyt netin vauvan sukupuolilaskureita?mulla jollain kiinalaisella tuli vähän epäselvä kun hedelmöitys oli viimenen tai eka päivä niin tyttö tai poika tulis..sitähän en itse olisi osannut päätellä:kieh:
Avantasia 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku
Ihana yllätys amie88!

Täällä on vähän jo valoa tunnelin päässä, ehkä tämä flunssa voi vielä sittenkin mennä ohi. Jaksoin jo käydä hakemassa kaupasta leipää ja piipahdin samalla kirpparilla ja mukaan tarttui yhdet vaaleanpunaiset rinsessan potkarit. Miten niin tyttöolo:p Mukaan tarttui myös suklaalevy ja pantterikarkkipussi (jestas mikä himo noihin). Pari kertaa supisti reisulla , mutta ei mitenkä kipeesti. Meillä kans miehen puoleinen suku odottaa tyttöä, kun ensimmäistä (jo 16v) lapsenlasta lukuunottamatta kaikki on ollut poikia. Oma siskoni on nyt saamassa meidän poikien jälkeen mun vanhemmille tyttölapsenlapsen, niin siellä puolen ei varmaan suurempia odotuksia ole. Mutta hyväntahtoisiahan nämä kaikki, molemmat ovat hyvin tervetulleita:heart:

Kyllä paljon vielä vaihtelee nämä lääkärikäynnit kunnittain. Tampereella siis muistaakseni 3 peruslääkärikäyntiä ja tietenkin 2 ultraa. Eikä taida vaihdella sen mukaan monesko lapsi on tulossa.

Nyt karkkipussin rapinaa...

Pomppuli ja muru 18+4
 
Täällä on ensisynnyttäjille lääkärineuvola viel sillon rv 35, mut ei toissynnyttäjille enää. Ja kaks ultraa...np ja rakenne. Ja sit tietty jos polille joutuu nii ultraavat siel sitte, ja sit toki meillä neuvolassa ultralaite, et sit yleensä lääkärineuvolassa viel ultrataan ja katotaa miten masussa voidaan :)

Ite oon päässy ultraan seuraavasti:
rv 6+3 (varhaisultra) ite maksettu
rv 10+ eka neuvola käynti
rv 12+ np-ultra
rv14+ lääkärineuvola

Nyt tulossa :
rv 21+ polikäynti
rv 21+ rakenneultra
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
En taida mennä enää ikinä koko terkkarille, käyn hakee raskaustodistuksen ja se siitä. Ahistaa jo nyt ajatella, et joutuu menee sen hymisiä tekohymyn luo.

mulla ollut
rv 6 ja 8 ar-ultra äitipolilla
rv 8+6 neuvola
rv 11+3 nt-ultra
rv 13+0 neuvola
rv 15+6 neuvola (sokereiden takia)

tulossa

rv 18+ neuvola (sokeriseuranta)
rv 20+1 rakenneultra

muusta ei oo mitään hajua eikä ole mitään sanottu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa, iteki mietin, että pitääkö sairaalapelot tms. tuoda ite julki jotenki. Ainakaan toistaseks missään sivulauseessakaan ei oo sivuttu synnytystä mitenkään tapahtumana.

Ultrista... Itellä ei näköjään oo tulossa ku kaks ultraa raskauden aikana julkiselta. Tosin toistaseksi ei oo mitään riskitekijöitäkään mihinkään. Lääkärineuvoloita on ollu yksi, ja se oli sellainen 5min liukuhihnavastaanotto. :D Ja kun ei meidän neuvolassa ole varsinaista ultraa, niin sikiön tutkiminen jää lähinnä sydänäänten varaan. Ilmeisesti kaks lääkärineuvolaa pitäis vielä olla, kun on ensimmäinen

(7+5 varhaisultra yksityiseltä)
11+5 np-ultra
20+6 rakenneultra

felina + pikkupulla 19+6
 
Heippa!

Rakenneultrassa käyty ja voin kertoa, että oon onnellinen :heart:. Kaikki oli hyvin.
Pikkuinen yritti kovasti pitää jalat koukussa, mutta pampulat ja pippeli ei piiloon jääny, eli poika on meille tulossa (tai ultraaja ei ainakaa tähän mennessä oo näin selvästä erehtyny). Oon NIIN onnellinen, ku toivoin rehellisesti sanoen poikaa. Vaikka toivottavasti ei jää viimeiseks lapseks, mutta silti :)
Oon ihan innoissani ja hehkuttanu vaan kaikiklle lähimmäisille :)

Mymosa Aika tylyn olonen terkka. Ja sen ku pitäis olla se tietyssä mielessä tuki ja turva odostusajan ja vauvan synnyttyäki. Toivottavasti saat vaihtaa tätiä.

Oikein paljon onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksia saaneille ja jänniä odotushetkiä rakenneultraa odottaville :)

Mulla ei kyllä oo hajuakaan, miten meillä menee nuo neuvolat ja koska on lääkärineuvola. Vielä ei ainuttakaa lääkärineuvolaa oo ollu :O ja kaks neuvolaa ja ultraa. seuraava neuvola on 2.12 eli 23+ jotain.
30 viikosta eteenpäin pitääki alkaa ravaa verikokeissa ku seurataan mun maksan toimintaa. Huoh! Ja sokerirastikseenki pitäis mennä.
Mutta ne sit joskus.

Nyt oo onnellinen täsä puolivälietapista ja jatkan raskaudesta nauttimisesta :)

Marimi ja poikanen 20+2 ("hieman" onnellinen)

ps. nyt aidan uskaltautua ostaa jotain pientä ja ihanaa vaatetta :)
 
Mun käynnit
7+2 neuvola
8+1 äitipoli ja ultra
8+5 ultra päivystyksessä
11+3 Äitipoli + ultra situssa
13 + Neuvola-> tarkistus ultra naikkarilla
16+1 äitipoli + ultra

Tulevat:
Äitipoli 1.12
Neuvola 13.12

Ostettiin tänään turvakaukalo. Ei voinut jättää kauppaan sitä kun uus kaukalo, poistuvalla kuosilla 30 e :O Carenan joku malli jonka on valmistanut brio. Pikkusen meistä tuntu hyvältä. Meillä kun ei ole itsellä autoa, mutta saadaan aina välillä lainaan äidin tai veljen autoa niin tarvitaan sitä kuitenkin. Just tuolla kuosilla olen sitä kuolannut yhdessä nettikaupassa. :p :D
 
Marimi etkös säkin ole jyväskylästä?ja toista odotat? Varmaan sullakin se lääkäri on sitten vasta rv26 tai niillä paikkeilla kun rakenneultrakin kuulemman korvaa lääkärin..Ja ai niin,kumpi sulla entuudestaan on ja minkä ikäinen?:p
Nyt iski kyselyikä:D Ja vielä yksi kysymys,oliko se kätilö joka teki sen rakenneultran?
 
Lauantaina tuli täyteen rv 17 :)

Mun käynnit:

Neuvola 8.9.2011
Np-ultra 13.10.2011

Tulossa:

Neuvola 18.11.2011
Rakenneultra 8.12.2011

Mä oon ollut tyytyväinen neuvolan terkkariin ja myös np-ultran tekijä oli tosi mukava :)

-Lilli-80 17+3
 
Ainaki meillä kätilö tekee ultrat (np ja rakenne) noi kunta korvaa, mut jos ei esim aikaa varatessa hoksaa sanoo että kätilön suorittamana, ja sen suorittaaki lääkäri nii itelle tulee maksettavaksi...ja meillä noi ultrat tehdää terveystalolla...
 

Yhteistyössä