*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Moikka.

En nyt oikein valitettavasti jaksa kommentoida oman navan lisäksi mitään :| Tiistaina rakenneultrassa kaikki rakenteet normaalit ja meidän tyttölupaus riehui oikein urakalla koko tutkimuksen ajan. MUTTA neiti ei valitettavasti vastannut viikkoja ja meidät lähetettiin Naistenklinikan sikiöntutkimusyksikköön ja siellä vierähtikin eilinen iltapäivä. Klinikalla ultraajana oli sikiödiagnostiikkaan erikoistunut lääkäri ja hänkin sai kaikki rakenteet normaaleiksi ja tyttölupauksen hänkin antoi, mut mitat yli 2 viikkoa jäljessä viikkoihin nähden :'( Käytännössä meillä ei mahdollista, et olis myöhemmin hedelmöittynyt, kun viimeksi np-ultrassa vastasi hienosti viikkojaan ja jo rv6+0 löytyi vahva syke varhaisultrassa. Toisin sanoen mittojen heitto kertoo joko yksilöllisestä kasvusta (mä oon 158cm ja mun mies 168cm) tai istukan toiminnan heikkenemisestä (tosin lapsivettä oli normaalisti) tai meidän pienokaisella on joku kromosomivika (en suoraan sanottuna uskalla edes ajatella tuota vaihtoehtoa). Suosittivat lapsivesipunktiota ja se tehtiin.
Ensi viikolla saa alustavia tuloksia ja seuraavalla viikolla meillä on polille lääkäriaika ja silloin saa tietää taas lisää tuloksia. Jos kyseessä ei ole kromosomihäiriö, niin sit tätä raskautta ja lapsen kasvua seurataan hyvin tarkasti, et se sentään on lohduttavaa.
Mua P-E-L-O-T-T-A-A ihan mielettömästi :'( Oon jo täysin ehtinyt rakastua tähän lapseen ja mies samoiten. Tää lapsi oli kaiken lisäksi monen itkun takana ja niin monien haaveiden ja rukousten tulos, etten oikeesti tiedä, miten voin kestää ikävät uutiset. Onneksi sentään meillä on 95% mahdollisuus hyviin uutisiin, mut ei se silti tätä pelkoa poista. En voi millään silti uskoa, et tässä meidän neidissä mitään vikaa olis, näyttää niin täydelliseltä ultrakuvissa ja ihan mielettömän vilkaskin hän on :l: En osaa kuvitella ensi kevättä surun merkeissä, enkä toisaalta edes uskalla ajatella niin, kun ajatuskin tuntuu niin musertavalta.
Ei auta kuin koittaa ajatella positiivisesti ja uskoa, että asiat järjestyy parhain päin.

Toivottavasti muut saatte parempia uutisia ultrista ja onnea niille, jotka sellaisia ovat jo saaneet.

Tiijona & nuppunen 20+4
 
Huomenta!

Sukupuolen kysyminen meillä tais ekassa raskaudessa olla niin, et kätilö ultras kaiken tarvittavan ja lopuksi kysyi että olisko jotain kysyttävää ni siinä vaiheessa sitten kysyin et oisko sukupuolta mahdollista veikata. Katsoi ja ei satavarma ollut, mutta antoi arvionsa kuitenkin. Ja eipä ois haitannu vaikka veikkaus ois menny pieleen, se ois ollu ylläri sit synnärillä :)

Pissanäyte neuvolassa annan terkkarin aina kattoo sen, vaikka mulla ois ammatillisesti ihan pätevyys noihin hommiin (vaikka voihan sen ihan kuka vaan kattoa) mut mä oon päättäny et mä oon odottava äiti ja neuvolan asiakas, en töissä siellä ni kattokoot ite. Ja nytkun neuvola vaihtuu ni saavat sielläkin tulkita ite tikkunsa :)

Liikkeitä en tunne vieläkään, neuvola on kuun lopussa et sinne venaillaan jos ei aikasemmin alatuntumaan, mut onhan tää vähän tällästä et oonko ollenkaan raskaana :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

Nyt täytyy mennä, mukavaa päivää!
 
Voi Tiijona... Jaksan uskoa, että teillä on lopulta kaikki hyvin (muistan muitakin samanlaisia säikäytyksiä kuulleeni, jotka kuitenkin päättyneet hyvin), mutta aivan varmasti pelottaa...

Kovasti voimia teille, ja toivottavasti saatte huojentavia uutisia mahdollisimman pian. :hug:
 
Ensinnäkin Tiijona, voimia todella paljon tulosten odotteluun. Odottaminen on piinaavinta! Mutta kuten itsekin sanoit, niin todennäköisyys sille, että kaikki on ok, on erittäin erittäin suuri! Toivon, että saat nopeasti uutiset ja pääset nauttimaan raskaudesta ilman huolia :hug:

Laitan nyt vähän kömpelösti tähän perään omaanapaa, mutta meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja saatiin poikalupaus, jonka voikin vauvis tuonne etusivulle laittaa poikaolon tilalle :heart:

Ceali 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja sen verran omaa napaa, että menkkakipumaisia "kipuja" mahassa ja pisti eilen ristiselkään, että onko nämä nyt sit kivuttomia ja normaaleja harkkasuppareita vai ei, niin en osaa sanoa.. Odottaako ensi viikon neuvolaan vai soittaako ja kysyä?? En yleensä ihan helpolla soita ja valita missään tilassa, mut kun kyse on tästä pienestä niin pistää tosiaan miettimään...
 
Voi Tiijona, paljon voimia täältäkin tulosten odottamiseen.. :hug: Ja kuten sanoit, uutiset ovat paljon todennäköisemmin hyviä. Ei varmaankaan lohduta yhtään, mutta "pienemmillä" ihmisillä voi olla pienempikokoisia masuvauvojakin ja se on ihan normaalia. Ystävällä on molemmat tytöt olleet "liian pieniä" ultrissa ja tilannetta seurattiin koko loppuraskauden ajan. Ja terveitä, ihania tyttöjä nyt 1v ja 3v sieltä tuli! Ystäväni vaan kommentoi, että jos molemmat vanhemmat on pienikokoisia niin ei se vauvakaan jättiläinen voi olla.. mutta tietysti haluavat neuvolassa ja polilla olla tarkkana.

Huomenna poksuu jo viikko 18, aika menee vauhdilla!
 
Tiijona voimia teille! Muistan kun veljen vaimo odotti niiden esikoista niin raskaus oli kans tuollaien. Eli rakenneultrassa todettiin kaikki ei ihan hyvin ja raskautta seurattiin sen vuoksi. Istukka ei siis täysin toiminut kuten pitää ja lapsi oli kohdussa koko aika pitkä mutta tosi hoikka. En muista tarkkaan mut kovin rskasta aikaa se oli. Terve pitkä ja hoikka tyttö syntyi ja voi nyt reilu pari vuotiaana hyvin. Istukan toiminnasta siis johtui tuo ettei päässyt ns. lihomaan kuten normi lapset kohdussa mut hyvin ne seuras kasvun kehitystä. Veljen vaimo nyt uudestaan raskaana ja taas sama homma mut nyt osataan jo ottaa rennommin. Toivottavasti saatte hyviä uutisia ensi viikolla ja kaikki sujuu hyvin :)

Champion ja Martta 20+1
 
Tiijonalle jaksamisia :hug: Toivottavasti kaikki olisi hyvin! Voimia paljon odotukseen..

Omaa napaa Mua kans ihmetytti viime yönä mahaa sattu ihan hirviästi ja tuntu etten pysty olemaan ollenkaan.. Mut sitten meni ohi ja jatkoin taas unia. Mietin jo yöllä, et aamulla soitan heti neuvolaan, mutta aamulla ei enään ollut mitään, joten jätin sitten soittamatta. Mutta inhottava tunne kyllä oli, enkä tiedä mistä johtuu. Vähän kuin silloin jos keskellä yötä tulee suonenveto pohkeeseen. Mut viikon päästä neuvola, pitää muistaa siellä sitten mainita asiasta.. Tänään taas jatkamaan remonttia meijän uuteen kotiin :)
 
Tiijonalle voimia!

Mulla myös yöllä maha on kipeytynyt - olen yöllä nukuksissa analysoinut tilanteen niin, että se puoli joka on ollut sänkyä vasten on puutunut - jos olen ollut mahallaan/ puoli mahallaan. En tiedä onko järkeily ollut ihan tyhmää. Mulla myös kivuttomia harjotussupistuksia ja liitoskipuja tuola alhaalla.
 
mymosa
Tänään oli työhaastattelu ja nyt on kamalat omantunnontuskat, kun en kertonut raskaudesta. Tosin työ olisi sijaisuus ja loppuisi sopivasti, ennenkuin jäisin äitiyslomalle.. joten sinänsä ei tule työnantajalle tappiota asiasta jos minut valittaisiin.

Tuon kyllä asian esiin heti jos saan paikan ja pääsen allekirjoittamaan sopimusta. Ja täytyy vain toivoa, ettei se vaikuta siihen miten mua siellä kohdellaan. Vaikutti tosi rennolta paikalta ja mukavalta henkilökunnalta, oli haastattelukin aika rento ja pystyin olemaan paljon paremmin oma itseni kuin viime haastattelussa. Mä kun olen tällanen nauravainen hömppä..

16+3
 
Lääkärissä käyty:

-Painoarvio 312g, nyt siis r 18+5 (vastaa rv 19+5)
-Kaikki mitat ok
-Lapsivesi, normaali
-Kohdun sisäsuu kiinni, ulkosuu hieman auki!? (Mut sanoi, et voi uudelleen synnyttäjällä olla edellisestäkin noin)
-Kohdunkaula (vai mikä se nyt onkaan, jonka pitäisi siis olla kiinteä) hieman pehmentynyt?!? Ja tästä syystä kontrolliaika n. 3 viikon päähän
-Istukka edessä edelleen, siksi liikkeen tunteminen voi mennä reippaastikin yli rv 20..
-Kysyi kiinnostaako sukupuoli, vaikka näkymä oli huono, mut sanoi, et voi arvauksen tehdä (jalat oli ristissä, mut jotenkin jossain vaiheessa vähän pyllötti :D ) Joku siellä heilahti, mut voi olla, että oli napanuorakin :) Poikaa siis veikkasi, mut käski odottaa mahdollista tarkempaa infoa rakenneultrasta :)

Onneksi kävin niin saatiin tietää tuo tilanne ja voidaan kontroilloida sitä sitten.. Edelleen hiemna painon tunnetta lamahassa, mut ei nyt menkkasärkyä ole ainakaan..
 
tiijonalle voimia, eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin.

tylysti sit vaan omaa napaa. mulla on ollu harkkasuppareita jo muutaman viikon ja aina ku niitä on niin tulee vähän verta. eilen tuli sit pari pientä hyytymääki. soitin aamulla terkalle et kuinkas yleistä toi tommonen on ni sen mielestä pitäis selvittää et mistä tota verta sit vuotaa ku sitä tulee aina supistusten kans. ja siis veri on ihan kirkasta mut sitä ei tuu paljoo. tänään ei ollu enää neuvolalääkäreitä paikalla, huomenna ne ei oo ollenkaan paikalla. terkka lupas selvitellä ja soittaa hu aamulla et josko joku tk-lääkäri suostuis tutkiin mut. en usko et mitään vakavaa mut oishan se kiva tietää miks tulee verta.

fanttomi & 17+2
 
Moro!

Tiijona: Oikein mahdottomasti voimia. Toivottavasti tulokset ovat hyviä, raskasta varmasti odotella. Onneks täälä on usealla samaisesta tilanteesta onnellisia kertomuksia :hug:

avantasia: Jeps, Jyväskylästä minäkin eli hyvä kuulla, ett lääkäri on vasta edessäpäin. Meidän esikoinen on tyttö, 4-vuotta. Ja ultran teki kätilö. Oli ihanan rauhallinen ja ajan kans tutkailtiin rakenteet.
Niin ja kysellä saa, mukava vaan :)

mymosa: Voisko olla, ettei vielä ole varauskirjoja ens vuodelle. Tämä tosin arvaus, ett kandee varmaan soittaa :). Ja toivottavasti saat hakemasi työpaikan.

vauvahaaveita: Mukavan näköinen masu :)

Josefia: Mä sanoin heti istuuduttua, että olis kiva jos sais sukupuolen tietoon. Meille tosin jo NT-ultrassa ultraaja sano, että vielä ei sukupuolta voi nähä mutta rakenteessa sen saa halutessaan selville :)
Mutta kaikenlaisia tapauksia on kyl vastaan tullu aiheesta, varsinkin keskustelupalstoilta.

Adalmis: Onnea työhaastatteluun :)

piiper75: Melko kalliita nuo tukisukat kyllä on, mutta kaiketi lähes ikuisia. Itellä ei vielä tarvetta, mutta saas nähä raskauden edetessä.

Ruohotar: Ite oon hammashoitaja ammatilta. Meillä oli rtg-koulutus ja sielä oli näistä "vaaroista", niin säteily on kyllä melko vähäistä. Mutta tosiaan osassa kaupungeista ollaan hyvin tarkkoja (onko lie joskus joku nostanu syytteen, jos raskaudessa ilmenny jotain..). Pissanäyte pitää nykyään meilläki analysoida ite. Enhän mä sitä tienny ja jätin vaan sellaseen näytekaappiin. Terkka kyseli jossain vaiheessa, ett mitäs näyte näytti. Huvitti hieman, ku mun pissa olla törrötti kaapissa odottelemassa tikuttamista. Noo, tiedän seuraavalla kerralla.

minimani: Varmasti mietityttää liikkeet. Mäki kyl odottelin liikkeitä ja jo epäilin istukan olevan edessä (mikä muuten on takaseinässä), mutta nyt on alkanut tuntumaan voimakkaasti ja tasasesti koko päivän. Ja vaikka en ole ensiodottaja, niin yhtään sen aikaisemmin en liikkeitä tuntenu. Uskon että viim.viikon parin päästä sullaki alkaa liikkeet tuntuu kunnolla (ellei se istukka ole vaimentimena edessä :))

Ceali: Onnea poikalupauksesta :)

fanttomi: Aika hurjan kuulosta tuo veri :O. Varmaan ei mitään vakavaa, mutta ihme etteivät passittanu heti tutkimuksiin.

No niin,jos nyt hieman ommaa nappaaki :)
Mulla on alkanu olee tuollasia menkkamaisia kipuja. Töissä muutenki istuminen tekee häjyä :(. Tänäänki vaan aattelin, ett "onkohan menkat alkamassa"..tuli joku oikosulku.
Ja pyöräilyn jälkeen mahaa nippailee ilkeesti. Noo, vielä olis 21 työvuoroo ennen joululomaa :D

Hmm, nyt on sen verran pitkä teksti, ett parempi varmaan himmailla ja yrittää piipahtaa hieman useammin täällä.

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille :)

Marimi ja poikanen 20+4
 
Tiijona te ootte molemmat vanhemmatkin niin pikkuisia että sillä on varmasti vaikutusta:) itse tiedän 155cm naisen jolla meni vauva 2viikkoa yliaikaa ja vauvan koko silti 2300g ja 45cm.
omaanapaa..Tänään lopetettiin koira tosin ikää sillä oli 17,5vuotta niin ei ihan yllätyksenä tullut mutta silti harmittaa kun äiti otti sen kun olin 7..kauheen pitkä aika:O
Jazzi, mulla myös levottomat jalat iltaisin tai sitten vetää suonta ja herää siihen: /
Huomenna poksuu 17+0 =)
 
Heips!
Ilmottaudun myös huhtimammaks 2012 :) eli meille on tulossa nyt kolmas lapsi ja sairaalaks K-SKS ja ikää mulla on kohta 26v. tää raskaus on mennyt ainakin tähän asti hyvin, verrattuna edellisiin. mulla on esikoinen -07 ja kakkonen -09. esikoinen tosiaan syntyi rv 31+0 ja kakkonen 37+2 ennen aikaisten supistusten takia, joihin ei ole löytynyt mitään selvää syytä. nytkin on alkanut olemaan niitä supistuksia, mutta onneks ei vielä kovin kipeitä.
 
Taas olen hiljaiseloa viettänyt palstailun suhteen mutta kaikki kuulumisenne käynyt lukemassa.

Tiijona : voimia tulosten odottamiseen :heart:
Ja toivotaan tosiaan ettei ole kyse muusta kun geenitekijöistä. Meillekin povattiin keskimmäisestä yhden kasvupyrähdyksen takia isoa vauvaa mut loppuraskaudesta kasvu hidastuikin ja alle nelikiloinen sieltä syntyi joten voihan se olla että sama voi käydä toisinkin päin ja teidänkin pikkuinen ottaa vielä vähän loppukiriä vaikkei nyt ihan viikkoja vastaisikaan :heart:

Jozzu85 tervetuloa porukkaan =)

Omanapa Rakenneultrassa kaikki hyvin ja tyttölupauksen kanssa kotiuduttu =)

rv 20 Poks :heart:
 

Yhteistyössä