*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

heh :) yritin eilen hypätä hevosen selkään sujuvasti maasta käsin, mutta kun me molemmat ollaan palloja, niin eihän siitä mitään tullu :LOL: Neuvolantäti kyllä laitto ratsastuksen harrastukset kielletyt-listalle, mutta kyllä mä silloin tällöin käyn tuolla vanhalla mammalla köpöttelemäs, en käytä satulaa, koska rakkaani "Pulla" on liian isoluinen satulaansa (en halua loukata, nimittelemällä toista lihavaksi) Lopetan sitte, jos se alkaa tuntua epämukavalta, pulla täyttää 19v ja varsoo huhtikuulla, joten kyllä se vähän liikuntaa kaipais :heart:

Ootteko te luopunu jostain harrastuksesta? Mä hölkkäsin ennen, mutta oon joutunu siirtymään kävelyyn, koska hengästyn niin helpolla ( ja voipi tulla pissat housuun :LOL: )

Neiti80 ja nykeröT 15+5
 
neiti80 Mä zumbasin ennen ahkerasti ja muutenkin juoksin jumpissa mutta sitten oli kesäloma ja muutto ja siinä sitten tultiin välissä raskaaksikin.. huono olo kävi kylässä pitkän aikaa.. ja kun liityin sitten vihdoin asioiden rauhoituttua uudelle salille niin zumba ei ei.. ei mukavaa. liikaa hyppyjä ja vetkutusta.. sit rupee kans närästää ja ku kunnol ei voi lihaksiakaan tehdä, ei saa venyttää liikaa ettei turhaa veltostuta paikkoja... nooh nyt yritän jos pääsisin eroon tuosta salista kun en mä voi tehdä siellä mitää! kuntopyöräkin tuntuu epämukavalta.. kävely on mulle parasta. voisin kokeilla myös vesijumppaa/juoksua jos uskaltaudun joskus uimahallin puolelle :D mulla ei ole yhdelläkään tunnilla viimesen kk aikana tullut edes hiki! ja yleensä hikoilen kuin pieniporsas jumpissa. ku nyt en voi vaa mitää tehä...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta päivää :)

Neuvolassa käyty kaikki hyvin, sydän pumpsutti 140-150. Esikoisesta oli aina 130-135 syke (poika). Neukkutäti sanoi että vanha kätilö oli sanonu että tyttövauvojen syke ei koskaa laske alle 140? Tiedä sitten ;)


Mulla on vaihtelevasti tyttöolo/poikaolo, odotankin ihan kärsimättömänä rakenneuä aikaa.. Sen voi muuten lisätä listaan 28.11.

4d olis kyllä kiva, pitää oikee pohtia jos menis kans, vaiks joululahjaks itselle..
Meillä on miehen kans lapsivapaa viikonloppu, ihanaa on mummut ja pappat aikas ihania. Viimeks oltu kaksin kesällä yks yö, nyt koko viikonloppu!!! Koiraki meni mukaan, ei tarvi mistää huolehtia :)

Mä olen yrittäny metsästää kivoja tuplia, jos hankkis joulun jälkeen. Onks teitillä kokemuksia? Tahtoisin että vauvalle saisi niihi kovan kopan.. Sit tarttis laittaa myyntiin nuo emmaljungat, mä niin tykkään niistä, duo mondialit kromirungolla white croc.. Voin kyllä suositella kaikille, olen tykännyt!!
Sekavaa sepustusta, palailenpas taas asiaan myöhemmin, hauskaa viikonloppua mammaliinit <3


^minski^ ja pirpana 16+5
 
Sf kuulemma mitataan ensi kerralla, eli 12.12, jolloin saan myös kelan paperit.

4D-ultraan ollaan menossa, mutta vasta kun saa verottajalta rahaa takas, eli joskus joulukuussa..

Nellille suuret onnittelut hyvistä kuulumisista ja pojasta!! :heart:

Pitänee alkaa tekemään jotain järkevää..


[/url][/IMG]
 
Nelli, onnittelut pojasta! Määäkin haluun jo ultraan. 2.12. on vasta rakenneultra ja 4d ultraan mennään varmaan tammikuun alkupuolella.

Esikoisesta kävin kanssa 4d:ssä yksityisellä, kun julkisella puolella ei ollut tarjolla. Silloin taisi olla viikko 25 menossa. Ellen ihan väärin muista, niin tuolloin suosittelivat, että 4d:ssä kannattaisi käydä ennen viikkoa 30. Vauva kuulemma helpompi kuvata kun ei ole vielä kooltaan niin iso, mutta kuitenkin alkaa ulkonäkö olla jo tunnistettavissa. Mutta voi siis mennä milloin vaan, jos siltä vaan tuntuu ja rahakirstu antaa myöten :)

Röyhörp, viimeisen viikon aikana on tämä maha jotenkin pullahtanut oikein kunnolla esille. Samalla tuntuu, että vatsa ja suolet kurkussa koko ajan. Esikoisesta oli närästystä vasta ihan viimeisellä kuukaudella, mutta nyt alkanut jo närästystä tulla kuvioihin mukaan, ei kiva. Pitää varmaan kaivaa renniet esille...
 
Miehen työkuviot on tosiaan aika mielenkiintoiset ja moni mun kaveri kauhistelee niitä. On siis kerran ollut 4kk Tsadissa rauahnturvaajana ja sillon ei ollut lomia. Oli se suhteelle tosi virkistävää aikaa kun messengerin avulla juteltiin kuvan kanssa iltaisin ja tuli siinä kaikkea muutakin hauskaa tehtyä ;) Nyt niillä pyörii aina viikon loma n. 4-5 viikon välein joten laskettiin et saattaa päästä synnytykseen riippuen miten tää päättää tulla ulos. Mies itse totesi et eihän nuo vauvat isää tartte juurikaan ekoina kuukausina ja tottahan se on. Mulla on niin hyvä apu ja tyrvaverkko täällä että mä pärjään hienosti kuten viimeksikin vaikka ikävä tulee olemaan kova. Suurin syy miehen lähtöön on se tilane et jos jää niin voi joutua lomautetuksi tai sellaiseen keirtoon missä tienaa huonosti tai sit lähteä ja tienata 4000-5000e/kk käteen. Ollaan niin rahan ahneita et halutaan noi rahat et mulla on parempi mahdollisuus jäädä lapsen kans kotiin äitiysloman loputtua :ashamed: :) Ainakin saadaan lainoja maksettua pois, esim. autolaina nolliin :)

Vitsit kun voisin nukkua edelleen kaikki päivät.. Heräsin laittaan pojan koulumatkalle ja nukahdin takas ja heräsin 12.15. Onneks ens viikolla on neuvola niin voi kysellä onko tää väsymys ihan normaalia..

Ja RAKENNEULTRA mulla on 24.11. Sit mennäänkin laivalle peheen kesken seuraavana päivänä kun saatiin lahjakortti. Kivaa ja anoppi osti meille hevisauruksen liput jonne mennään 4.12. On paljon lapsille kaikkee tiedossa :D


Champion ja Martta 18+2
 
Amie88: tuota vesijuoksua mä oon kans haaveillu, mutta uimahalliin meno on kyllä sitte julkinen tunnustus raskaana olemisesta :LOL: Ja mahtaako mulla olla uimapukuakaan joka mun uuteen upeaan kroppaani sopisi..

Kävely on ihan hyvä, saa samalla kuskata koiria mukana.
Toki vähä aina iltaisin jänskättää, kun asuu tää syrjäseudulla, jossa katuvalot tarkoittaa omaa taskulamppua, kun täällä meidän kylällä on susia ja karhu. Yks susi kävi viime kesänä aamutuimaan tsekkaamas mun hevosen laitumella, ihan vajaan 100metrin päässä navetasta, että ei ne ihan arkoja eläimiä ole ja yhden oon nähny itte lenkillä ollessani
 
Mä tulin poksumaan 15 viikkoa täynnä:p
Missä hinnoissa nuo 4d-ultrat liikkuu?Mietin sitä itsekin mutta saas nähdä jääkö varaamatta..
Hirvee dementia on alkanut vaivaamaan:LOL: nytkin oli vaikka mitä mitä kirjoittaa mutta pää lyö ihan tyhjää:headwall:
Niin ja kuumat aallot on löytäneet mut vaikka ihan mukava ettei aina palele:p
 
Näin se vaan perheellisen illan suunnitelmat voi nopeesti muuttua. Tällä mammalla oli lastenvahti valmiina ja vankka aikomus lähteä viettämään iltaa kaupungille hyvässä seurassa, mutta kun hain pojat hoidosta oli nuorempi yltäpäältä jonkun ihme ihottuman vallassa. Soitin terveydenhuollon neuvontapuhelimeen (tai mikä nyt on, päivystää täällä 24h) ja käskivät lähtemään näytille, kun on niin äkillinen reaktio. No taas tuli vakuutus tarpeseen. Mehiläiseltä sai vielä lastenlääkärin ajan, eikä tarvinnut lähteä Acutaan jonottaan. Otettiin verikokeet yms. muta ei ainakan bakteeria ole. Luultavasti viruksen aiheuttama, mutta voi rauhassa seurata, kun ei kuumetta. Toivotaan, että menee pian ohi. Kovin oli muru nuhrunen, kun silmätkin ihan näpyillä:( Huonosti on vkn syönyt ja nukkunut, ehkä liitty tähän. Nooh, nyt kokista ja sipsiä ja toinen muru ilahduttaa äitiä temmelyksellään massussa, oikein kunnon jumppa taas menossa, ihanaa. Ollutkin päivän kovin hiljaa. Kai tuo odotti, että äippä saa sisarukset nukkuun ja on aika hänelle:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää pyhäinpäivää vai mikä se nyt tänään oli :LOL:
Meni viime yö kyllä niin harakoille, mahaa väänti ja käänti ja koko ajan luulin pelko perseessä, että nyt se vauva pyrkii pihalle sieltä. :'( Nousin sängystä juomaan ja istuin hetken sohvalla, kello tais olla siinä vaiheessa jotain vaille neljä. Hetken päästä alko helpottaa, onneks ja menin takas nukkumaan. :)

Sale ja Pupu POKS POKS 18+0 :heart:
 
Onnea Ceali :flower:
Onko teille tullut ruokahimoja? Mua ihan itkettää kun ei oo fetajuustoa kun tekis ihan kauheesti sitä mieli:( tai siis valio salaattijuustoa..Ei ole helppoa..:D
Entäs raskausarpia? mulla jostain syystä navan ympärille..:O
Sale81 mulla on kanssa vääntänyt mahaa..ettei olis jotain lievää vatsatautia liikkeellä?Lisäks on melko usein harjoitussupistuksia niin ei oo mikään kovin hehkeä olo..
Avantasia 15+1
 
Cealille onnea :kiss:

avantasia: 4D ultrat on jotain 160-300€ riippuu paikasta ja saako kelakorvausta vai ei.. Täällä meillä n. 230€ jos haluaa sen cd:n mukaan sieltä ja kelakorvausta ei saa.. Me ei olla menossa jos ei jostain tupsahda tuon verran ylinmääräistä.. Jossain netissä on sivukin jossa on paikkakunnittain nuo hinnat, pitäis googlettaa..

Täällä poksuu :D rv 17+0 :heart:
 
Mulla on ihan hirveä syysflunssa :( Nenä tukossa ja kurkku kipeä. Oon koittanu nyt selvitä lääkkeettömästi, kuumaa juotavaa ja lämpimän viltin alla lepäilyä... Toivottavasti se tästä helpottaisi.

Liikuntalajeista mullekin sopivin tällä hetkellä on kävely. Pari kertaa olen ilman satulaa käynyt maastossa kävelemässä meidän ponilla ja kärryiltä ajanut, mutta muuten oon koittanut pysyä turvallisesti maan pinnalla ja rauhallisissa lajeissa :)

Nuo sudet on kyllä inhottavia! Jotenkin tuntuu, että susikanta vain lisääntyy ja lisääntyy täälläkin päin Suomea, ei mun lapsuudessa muistaakseni mitään susia tarvinnut pelätä. Koskahan niitä saisi metsästäjät käydä ihan luvan kanssa vähän harventamassa...?

rv 16+2
 
Nyyti84: niinpä.. ei niistä edes puhuttu (siis susista) ku oltiin kakaroita, tää sitä kuljettiin pyörällä, kävellen, hiihtäen kavereiden luona iltapimeällä.. kuljettiin leikkimäs, pelaamas yms iltaisin. Mullaki oli 4km yhteen suuntaan parhaan kaverin luo. Nyt niitä eläimiä, jotka silloin oli nähtävillä vain eläintarhas, saa ihailla omas pihas ja pitäis vissiin olla vielä onnellinenki ku näkee niin "harvinaislaatuisia" metsäneläimiä. Kyllä mä välillä oon alkanu kaivata keskustaan takaisin : /

Avantasia: ei raskausarpia, mutta suonikohjut näyttää hiipivän mun jalkoihin |O :headwall:
 
Hei taas!

Lilith84: On hyvinkin todennäköistä, että ollaan nökötetty samalla lääkärillä. :) Hauska huomata, että muillakin on samansuuntaisia fiiliksiä ko. lääkäristä.

4D-ultra olisi ihana, mutta eipä ole ylimääräisenä tuommoisia rahoja... :/

Ruokahimoista
sen verran, että minä ainakin himoitsen kaikkea kiellettyjen listalla olevaa. Kuinka tarkasti te muut yleensäkään noudatatte noita ohjeita? Taidan noudattaa itse turhankin tarkasti, mutta toisaalta olisi kamala ajatella, että omalla välinpitämättömyydelläni aiheuttaisin jotain pahaa pikkuiselle.

Vähän pelottaa silti tämä painoni laskeminen. Ei se kai kovin paljoa ole laskenut, mutta ei ole kyllä noussutkaan. En vain muista syödä kunnolla. Aamulla en ehdi paljoa suuhuni napata, ehkä hedelmän ja näkkärin. Päivällä syön töissä yleensä yhden lämpimän lounaan + hedelmiä ja kun tulen kotiin, otan ehkä vähän jugurttia ja jälleen hedelmiä. Lisäksi pyrin ottamaan joka päivä yhden raskaana oleville tarkoitetun Multivita-tabletin. Toistaiseksi kaikki arvot ovat olleet neuvolassa kunnossa, mutta saapa nähdä... Jotenkin ei vain ole erityisen nälkä enää illalla. En tiedä, pelkäänkö jotenkin alitajuisesti lihovani raskauden aikana muodottomaksi ja jääväni sellaiseksi, että sitten sen takia syöminenkin olisi jäänyt vähäisemmälle. Olen sen verran pieni, että kaikki ylimääräiset kilot tässä kropassa tuntuvat kyllä heti. Kärsin myös paristakin selkäviasta, joten jännittää kyllä, miten selkäni kestää loppuraskaudessa...

T. minimami 15+6 (huomenna poksuu! :))

P.S. On meillä kyllä tuolle pikkuiselle työnimikin, mutta en kehtaa sitä paljastaa. :p
 
Täällä ruokahimoja mm. nakkikastike (voisin välillä syyä pelkästään sitä! ilman pottuja :D ), appelsiinit, erilaiset juustot ja en oo noita juustokieltoja kauheen tarkasti noudattanu jos on tarjolla ollu. Fetajuustoja ei ostella nykyään kovin usein vaikka niitä himoitsenkin kaupassa :)

Liikkeitä tunsin kuplintana aiemmin aika reilustikin (ellen sitten luullut vatsanmöyrintöjä liikkeiksi) ja monta kertaa päivässä, mutta ovat nyt vaimentuneet... Viime viikon aikana tunsin pari kertaa teräviä potkun tapaisia tuonne tosi ylös vasemmalle vatsaan, kuin sormella tökkäisi sisältä päin. Ihan säikähdin ekalla kerralla :) mutta nuo voimakkaammat töytäisyt on tullu nyt vasta pari kertaa, eikä muuta kuplintaa tai liikehdintää tunnu enää ollenkaan :eek:
Oon yrittäny olla huolehtimatta turhaan, ku kaikki menny tosi hyvin tähän asti. Rakenneultra on vasta 24.11 ja neuvola sen jälkeen niin tässä vielä monta viikkoa ressattavana jos ei ala tuntua kunnolla :( Viikkoja jo sentään 18+4.

Talvitakkina mulla on kaverin vanha alaspäin reilusti levenevä pitkähkö villakangasmainen takki. Sinne ainakin maha mahtuu ja mies sanoikin, että näytän ihan muumiolennolta se päällä :D

Onko täällä muuten muita lyhyitä odottajia? Itse olen 150 cm ja hieman jänskättää, että tuoko tää mun lyhyys jotain lisähaasteita odotukseen/synnytykseen. Niistä ei olla puhuttu neuvolassa mitään.

Voi teitä jotka saatte ratsastella! olis ihana päästä iteki ratsastamaan! Omia hevosia mulla oli nuorenpana, mutta allergian takia jouduin touhusta lupumaan. Nyt taas vuosi mennyt etten oo päässy ratsaille. Ja tuntuu että nyt ei edes uskaltais alkaa urheileen, ku en malttais maltillisesti ratsastella kentällä vaan pitäis päästä maastoon ja.. :D Nojoo, taitaa jäädä ensi kesällä haaveet :)

T: nyyttinen 18+4
 
Raskausarpia esikoisen raskausaikana tuli rintoihin ja reisiin muutama. pikku kakkosen raskausaikana tuli mahaan ja yks pieni hento violetti viiru myös poskeen, todella ärsyttävää! :mad: Nyt ei vielä oo tullu lisää, niitä odotellessa. :D
On muuten tosi ihanaa kun niskat on aivan jumissa ja päätä särkee sen takia. Välillä oikein oksettaa se kipu. :|
 

Yhteistyössä