Onnea kaikille vauvan saaneille! Tännehän oli tullut mukavasti lisää vaaveja ja pinon eka tyttökin
Meillä arki rullaa eteenpäin yhtä sekavasti, kuin tähänkin mennessä. Sisu on täysimetyksellä ja on kasvanut kovasti. Nyt 3220g eilisessä punnituksessa, mutta en usko, että se pitäisi aivan täysin paikkansa. Olisi nimittäin kasvanut viikossa 340g. Puntari oli eri, jolla sen paino otettiin, joten pistän sen piikkiin ainakin osittain tuon nousun. Saataisiin siis kuitenkin mennä pihalle. Mun pitäis ostaa tuplavaunut, että pääsis pienten poikien kanssa ulkoilemaan.
Meillä on tämä keskimmäinen (1vee) alannut nyt kävelemään ja sitä on niin ihana seurata
Sisu tosiaan voi hyvin. Ainoa mikä on harmittanut, on refluksivaiva. Eli Sisulla nousee mahansisältöä ruokatorveen ja aiheuttaa ärsytystä. Välillä pulauttelee monta kertaa ruoan päälle, mutta eniten se vaivaa öisin jolloin Sisu äheltää ja kippuroi. Vaikka se nukkuu pääty reilusti kohotettuna, niin pari viimeistä yötä on ollut nyt hankalia. Viime yönä valvottiin 2-6 väli ja sitä edellisenä yönä 3-7 väli. Todella reipas pystyasento sylissäkään ei meinaa auttaa. Antaa sitten aikaa myöden periksi ja poika nukahtaa. Kotisairaala lupasi esittää asiaa lääkärille, mikäli ei parane asentohoidolla. Sitten tulis kehiin ehkä Gaviskon- tai Prepulsid-lääkitys. Tietty vaiva paranee, kun mies kasvaa ja kehittyy (se alkaa saada kiinteitä sitten joskus).
Limatulpista olitte keskustelleet. Mulla tuli esikoisesta tasan 2vkoa ennen pojan syntymää kunnon limatulppa ja tunnistin sen kyllä heti siksi. Toisen lapsen kohdalla se alkoi tulla 5 viikkoa ennen laskettua aikaa ja supistelikin jo kovasti. Olin ihan varma, että ei mene yli lasketun ajan, mutta niin vain Tosikko syntyi 40+6.
Mä olin silloin aivan kypsä, kun kaikki merkit viittasi, ettei tarvitse kärvistellä mukamas kauaa. Silloin 40 viikon lieppeillä jokainen päivä on liikaa
Meillä on 7.4 ristiäiset ja nimikin on ollut valmiina jo jonkin aikaa
Kummit on kysytty ja lupautuivat tehtävään. Miehen sisko + sen mies ja mun yks kaveri.
Sisu taisi tänään hymyillä ensimmäisen kerran ihan "tahallaan"
Ikää onkin nyt 1kk ja 2 viikkoa.
Nyt kotihommiin! Jaksakaa masujenne kanssa! Mä niiiiiin nautin tän kaiken unettomuuden ja levottomuuden keskellä siitä, että saan nukkua edes ne muutamat huonot tunnit MAHALLANI!! Jei!