***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Tervetuloa Liss:wave:
Elyna Toi saattaa olla merkki avautuvasta kohdunsuusta...kandee soitella neuvolaan varulta :)
Josefia Jaksuja epätietoiseen oloon :hug: Alkais nyt tai olis alkamatta synnytys nii ei tarttis turhaa siellä mietiskellä ja kärvistellä.
SysteriP paljon tsemppejä tulevaan ja toivottavasti kaikki menis äkkiä, eikä kestäis päiviä:heart:

Tämänpäivänen tutkimus tuskin mitää tuottaa...eipä oo näkyny suppareita eikä vuotoja.
Väsyttää, väsyttää, väsyttää!!|O niin fyysisesti ja henkisesti:ashamed: Pakko tsempata, ja ajatella että kuukauden sisällä vaavi on ulkona:heart:

38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
vauvahaaveita: Tänä aamuna ei ole tuntunut enää menkkamaista kipua eikä paperiin ole tullut pyyhkiessä verta tai muutakaan tuon eilisen jälkeen. Pitäisikö siltikin soittaa neuvolaan? :O Jos kipuilu alkaa uudestaan, soitan ainakin... soittoaika neuvolaan on vaan 12-13:00, eli pitää odotella vielä pari tuntia.
 
Huomenta pinoon!
Tänne ei ihmeitä. Odottavan aika on PITKÄ...: /

Valkovuoto muuttuu vetisemmäksi jo useita viikkoja ennen synnytystä sen lisäksi jotkut huomaavat vauvan olevan aika "liikkumaton" synnytyksen lähestyessä ja itsellä verenpaine meni hetkellisesti koholle. Toisesta irtos se kuuluisa limatulppa ja toisesta en huomannu mitään. Eipä siitäkään voi paljoa ennakoida. Yhen ainutta todella oikeesti kivuliasta supistusta ei ollut ennen kuin alkoivat ne varsinaiset. Ensisynnyttäjän on tietysti vaikeampi arvioida mitkä supparit ovat kyseessä. Mutta kun luottaa siihen intuitioon niin kyllä sen useimmat huomaavat milloin ne on just "niitä"..Mä luulin että nyt kun on jo kolmas niin olen rauhallisempi ja malttavaisempi, mutta katin kontit!! Ihan yhtä levoton ellen levottomampi kuin aiemmin..:vampire:
Vaikka vauvan ei ole edes määrä syntyä vielä!:kieh:
Huomenna on se äippäpoli käynti eli tsekataan onko kahdessa vkossa tullut vauvalle lisää kasvua. Toivottavasti eivät tee sisätutkimusta koska lauantaina on areenalla Hifk-Jokerit ;) ei ala paikat aukeilla ennen aikojaan. Vaikka olenkin malttamaton niin haluaisin vauvan ehdottomasti syntyvän itsestään sitten kun hän on siihen valmis :heart: niin JÄNNÄÄ!!! En ehkä enää kestä :popcorn:

Jousikas & 39+2
 
täälä supistukset jatkui koko eilisen illan samanlaisina kun päivälläki. puolen yön aikaan aloin kellottaan paljon kipeämpiä supstuksia, niiden kesto oli noin 2min ja väliä niillä oli 20-30min vaihtelevasti, heräsin aina supistuksen ajaksi ja sain nukuttua ne välit. aamusella viidestä eteenpäin supistuksilla oli väliä noin 10min, kävin kuumassa suihukssa ja menin takasi sänkyyn kauratyynyn kans, supistukset jatkui mut seiskan jälkeen tullu harvemmin. nyt siis edelleen tulee harvakseltaan mut on kipeitä... tätäkö tää on nyt sit monta viikkoa|O tahtoo nukkua kunnolla:( joka kerta kun käännyn sängyssä niin toivoin että tulis lapsivesi jos on poika tullakseen lähiaikoina ulos, muuten vois antaa mulle nukkumarauhan... jännästi nuo supistukset hellittää tälleen päiväks vaikka jatkuuki mut ei niin tiuhaan...

pitää vaan yrittää nauttia loppuajastaki, vauvan liikkeet on kuitenki niin ihania=) tosin niitäki ollu vähemmän nyt, luulis että monen päivän jatkuvat supistukset väsyttää vauvaparanki... silläpä vähän herkemmin oon noita liikkeitä seurannu... tapahtuis jotain tai olis vielä tapahtumatta, joko tai...
 
Adelei Synnytyksen jälkeen ei suositella muuta kun sidettä tulehdus riskin takia. :/ Mää en kans tykkää räteistä, mut jos pari ekaa viikkoa jaksas niitten kans pelata ja alkas sitten käyttää tamponia aina välillä, ainakin kodin ulkopuolella ollessa.

Äitipoli olis tos puolenpäivän aikaan. Menkkamaisia kipuja ollut taas moneen otteseen. Eilen tuli tunnin verran säännöllisiä suppareita mut sit ne laantu. Tänään onneksi tarkistavat ton kohdunsuun tilanteen ja varmaankin saadaa käynnistys aika ens viikolle.
Mää oon nukkunut taas kun pikku porsas kuolaten tyynyn ja peiton märäksi. :S Mul on peiton kulma tossa posken alla niin sekin oli saanut kuola kosketusta.
Mut jos kaivelis taas puikot ja lankaa mukkaan polille kun tietää et siellä saa istua usseemman tunnin niin on jotain tekemistä. ;) Ompa sit taas jottain mitä jättää synnyttäneiden ostastolle muistoksi. Tos on odottamassa jo 4 pikkusukat ja viidennet ehtinee tänään valmistua.
 
Onnea kamalasti kaikille vauvautuneille, eihän tässä enää pysy perässä, kuinka monta niitä on tullu, pitää etusivultakin lunttailla. Mutta onnea, onnea onnea!!! :flower:

Limatulppia ja ennakkosupistuksia... Mitä ne on? Sama juttu kuin ekulaisella, tuntuu neuvolassa tyhmältä vastailla, että jaa, eipä mulla oo kauheesti hajua.

Eilen tosin melkeen tuli kaupungilla juostessa menkkamainen huono olo ja jatku sitte perus huonona olona. Kai toi voi johonki harjotussupistuksiin liittyä, mutta en mä mitään varsinaista supistusta tunne. Vatsa ei musta oo sen kovempi tai pinkeempi missään vaiheessa. Tai on se nyt tavallista kovempi, normaalisti mulla ois vatsa pehmeä, nyt raskauden loppupuolella on etenki ollu varmaan timmein vatsa ikinä. ;)

Tuli kyllä mieleen, että nytkö se alkaa paniikki paniikki apua. Lupaan ja vannon tänään pakata sairaalakassin loppuun. Ja laittaa turvakaukalon ja vauvanvaatteet valmiiks.

Vatsan valahtamista en oo huomannu, kun ei se oo koskaan rintoihin asti ylettynykään. Jotain hyötyä ylipitkästä selästä. :D


felina 38+ (Miten noi numerot on NOIN suuria?)
 
Onnea mussukka!!! :flower:

Systerille tsempit!! :hug:

kaksi yötä ilman menkkajomoja, viime yönä taas parit menkka-alaselkä kipuilut.. Vauveli ollu pari päivää hiljasempi, onneks tänään pääsee kurkkaan et kaikki ok.

Mukavaa päivää kaikille.
 
Limatulppa mulla on lähtenyt aikoja sitten ja paikatkin ollu auki n.2cm rv32 lähtien- ja auennut siitä entisestään. Kivuliaita supistuksia on ollut muutaman viikon(väillä ihan säännöllisiä ja todella tiuhaan), mut silti on olo, että tämäkin käynnistetään rv42 jälkeen :D No mutta jokatapauksessa tässä on alle kuukausi siihen että vauva viimeistään syntyy :heart:

Eilen käytiin tarkastamassa hiihtolatujen tilanne- melkein sulanut, ja kohta pääsee oikeen lenkkipolulle :cool: Siivousinto on iskenyt ja samalla sisustusinto- joka on ollut jokseenkin kadoksissa :D mulla on kovat viimeistelysuunnitelmat keittiötä ja eteistä varten...

jassåå+pyöriäinen 38+1
 
Onnea Mussukka_93:heart:


Nyt alkaaki jo olla jännää tulla aamulla lukeen tänne kuulumisia, kun niin monella alkaa olla synnytystä enteileviä oireita. Tsemppiä niiden kanssa, varsinkaan nuo yösupparit ei oo kyl pidemmän päälle mukavia.

Omaan oloon kovia menkkakipuja ja suppareita taas enemmän. Jospa vähän paikkoja avaisivat edelleen, mutta en oikeen osaa näihin vakavasti suhtautua, kun suppaillut kuitenkin jo monta kk ja jossain vaiheessa tosi kipeestikkin. Vaikka nää on jo nyt tosi tuntuvia, niin kun synnytykset on mulla lähtenyt käyntiin en oo edes soittanut synnärille, että nytkö tullaan, vaan on ollut pakko mennä.

Huomenna pojat lähtee mummilaan ja vietetään miehen kanssa viimonen vkl kahdenkesken ja puuhaillaan omiamme. Ens vkl meillä onkin sitten jo varmaan 3 poikaa halittavana:heart:

Mut mitäköhän sitä tänään puuhailis. Eilinen tuli leivottua. En selkeetsi osaa vaan olla...

Pomppuli ja muru 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä tuntuu että kaikilla on oireita että voisi muksu jo syntyä ja viikkojakin paljon..Täällä vaan oleillaan rintalasta alla ja tuntuu että potkitaan keuhkotkin pihalle:O
Toisaalta viikkoja on sen verran että ei ihan vielä tarvitsisi syntyä mutta alaspäin voisi kyllä jo vähän mennä.
Onnea mussukalle pikkuisesta pojasta, just tuon kokoisen mäkin voisin haluta synnyttää:D
Marimi:Ei tämä vatsa kovin sirolta tunnu:kieh: mutta paljon ylempänä kuin pojasta..en tosin muista oliko se yksi niistä "tyttömaha" enteistä.
Ärtymys on täällä vaan kasvanut,selässä tuntuu syke:O Väsyttää ja sopivaa asentoa ei löydy..Lisäks tuo kohta 3v kyselee koko ajan jotakin ja jos vastaa niin kysymykset vaan lisääntyy|O Olis vaan niin ihanaa kun olisi edes hetken päivässä hiljaa..:whistle:
Huomenna poksuu 35+0 =)
Muistakaahan kääntää kelloja lauantaina jos ei törmäillä ennen sitä:p
Avantasia 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mussukka pienestä pojasta! :)

Mulla oli esikoista odottaessa ainoana ennakoivana merkkinä suoliston tyhjentyminen, senkin tajusin jälkeen päin. Kävin vessassa ainakin 4 kertaa sinä päivänä kun synnytys käynnistyi :D

Mä näin viime yönä pelkkiä synnytysunia.. Oon niin stressissä että synnytys käynnistyy tällä viikolla, niin se pilaa mun yöunetkin :LOL: Maanantaina aikaisintaan kiitos :)

Tänään pitääkin käydä neuvolassa tsekkaamassa uudelleen sf-mitta.. Toivottavasti lapsivettä on normaalisti.
 
Mussukalle ja pienelle pojalle paljon onnea!! :flower::heart:

Avantasia: Täälläkin kaivattaisiin välillä edes pientä hiljaista hetkeä noitten äijien ikuiselta selitys- ja kyselytulvalta!! :kieh: Miten kaksi näin hiljaista ihmistä onkin saanut tuollaisia papupatoja aikaiseksi? :x

Tuosta vatsan laskeutumisesta vielä: Itsellä maha tahnyt selkeän 90° kulman tuossa rintalastan alla tähän asti vaan tipahtamisen jälkeen asteita on varmaan vaan 45 tai jotain. Kulma muuttu ihan selkeesti. :) Eikö ollutkin selkeesti selitetty. :eek:

Koirat lenkitetty, tarhat siivottu, lammasaitaan kaivettu hankeen uudelle paalille paikka, hyökkäysvaunut kaivettu varastosta odottamaan pesua ja siistimistä... Tällä hetkellä tunne, että aion todellakin olla loppu päivän tekemättä yhtään mitään!! |O Siis niin paljon, kun nuo lapset vaan antavat olla tekemättä mitään... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mussukka!! Ja SysterP, tsemppiä!!!

Ja Liss tervetuloa porukkaan :)

En olisi uskonut, että näin moni huhtikuinen saapuu maailmaan jo maaliskuussa :heart:

Tänne ei mitään uutta, flunssa jatkuu edelleen :snotty:

c 38+2
 
Onnittelut uusista vauva uutisista!

Eilen kellotin supistuksia tuli illalla 6-9min välein ja kesto n.60sek. Tuli jo sellainen olo että joko kohta lähdetään, mutta 1,5h kellottelun jälkeen hiipuivat pois.
Yöllä oli 01-03:30 välillä kipeitä supistuksia ihan miten sattuu 9-20min väli ja lyhyitä ja taas hiipui pois. Nyt ei päivällä ole ollut mitään tuntemuksisia, mutta edelleen wc käynneillä tulee ruskeaa limaa.

Ranteesta tuli lausunto kahdessa kohtaa murtumat ja 5vko:a kipsiä nyt alkuun.
 
Onpa tosiaan monella alkanut supistella ja jomotella :) Seuraava synnyttämään lähtijä onkin varmaan sellainen jolla ei ole niin minkäänlaista tuntemusta synnytyksen lähestymisestä, sanokaa minun sanoneeni ;) Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, joskus se "piina" loppuu :)

Kävin verikokeessa, se oli mulla vielä tässä "loppu"ajasta koska esikoisen synnytyksen jälkeen oli verensiirto, niin se piti kuopuksen aikaankin antaa tuo näyte näillä viikoilla jostain syystä..

Tehtiin tänään kutsukortit tyttöjen synttäreille, tekstit pitäis vielä ruksailla niihin, niin saavat huomenna viedä kouluun ja kerhoon kavereille ne..

ja mulla on tänään synttärit :) Saa päivittää 31vee ja onhan se meidän ensimmäinen hääpäiväkin tänään :heart:
 
Mä sanoinkin neuvolan tädille tänään heipat. En aio mennä hänen luokseen enää tämän raskuaden aikana, enkä ottaa häntä kotiini kun sairaalasta päästään.

Ja ihan vain siksi, että hänestä ei ole ollut mitään apua tai hyötyä. Päin vastoin. Ajaessani kolarin, meni paniikkiin ja pyyti minua soittamaan äitipolille, kun itse ei saanut sanaa suusta. Perus käsitteet eivät ole olleet hallussa, kysyy epikriisistä niitä minulta. Varatessani ajan perusteluin (en halunnut eskaria ottaa pois eskasta vain neuvolakäynnin takia, eikä hän varmastikaan olisi osannut yksin lähteä) itselleni tyhjältä päivältä sain jälkikäteen viestin jos voisin sen muuttaa. En suostunut siihen ja sain takaisin viestiä kuinka minun takiani pitää muita asiakkaita järjestellä muille. (Vaikka varatessani ajan itselleni päivä oli tyhjää täynnä). Tänään minulle tarjottiin papereita, jotka oli tarkoitettu esikoistaan odottaville näin muunmuassa. Kaikki tuntuu menevän jotenkin liian henkilökohtaiseksi neuvolan puolelta. Kysyessäni mm. lapsiveden vähyydestä, jatkuvasta janon tunteesta yms, meni pyörälle päästään, alkoi epäillä jos jotakin ja panikoi äitipolin suuntaan. (itse kysyessäni toden perää neuvolan peloille äitipolilta yhdistivät syn.salin lääkärille ja kertoivat mm. ettei käsikopelolla voi sanoa veden määrästä mitään). Tänään opiskelijalle kertoi rintojen alta löytyvän pään ja lapsen istuvan, mutta oikaisin ja kerroin pään löytyvän jostain häpyluun suojista. Sydänäänten kuuntelu varmisti neukun väärän oletuksen kovan kohdan olevan pää rintojeni alapuolella. En tiedä saiko kukaan kiinni jutustani, mutta mikäs minulla kotona ollessani. Kotoa löytyy kusitestit, verenpainemittari, sokerimittari, eikä neuvola tai tk ottaisi minua vastaan, jos jokin komplikaatio (tai ongelma) tulisikin vaan pistäisivät äitipolille tai syn.saliin. Että näin meillä.
Hänellä oli minunkin iloksi sairaanhoitaja opiskelija, joka sai vain ottaa hempparin. Kysyessäni hyvinkö oppii vain katsomalla opiskelija vastasi, että ainakin katsomaan. Kuinka tälläinen ihminen voi siirtää tietotaitoa eteen päin opiskelijalle? Ihmettelen.

Ärsytys on taas korkealla ja loppujen lopuksi aivan turhan takia.

-Heidi & neiti Jay 35+2-
 
Heippa pitkästä aikaa! Tosi huonosti olen nyt jaksanut lukea ja kirjoitella, mutta jos näin loppua lähetessä innostuisi taas enemmän =)

Onnea kaikille, joilla jo synnytys takanapäin ja pieni nyytti sylissä! :flower:

Mulla ei oo vielä mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta, tosin LA:kin on vasta 19.4... Silti toivoisin, että syntyis jo pian - vaikka ens viikolla! =) Synnytyspelko vähän nostaa päätään, joten pienempi olis ehkä mukavampi synnyttää? :p

Mies lähes joka päivä kyselee, että joko olen pakannut sairaalakassin? :D En ole vieläkään, eilen aloittelin vasta vauvanvaatteiden pesu-urakan. Inhoan vain jotenkin sairaaloita ja sairaalakassin pakkaaminenkin (=eli sairaalaan lähdön ajattelu) taitaa jäädä sen takia aika viime tinkaan.

Muuten olotila on ollut hyvä, yöt nukun sikeästi, eikä päivälläkään ole suurempia ongelmia. Närästys vaivaa toisinaan, muttei onneksi joka päivä!

Ketäs sitä FB:n ryhmää ylläpiti? Voisin nyt vihdoin liittyä siihenkin! =)
 

Yhteistyössä