** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Toissaviikolla neuvolassa käydessä koin raskauksieni ensimmäiset oireet raskausmyrkytyksestä. Kipulääkkeellä, levolla ja seurannalla mennään.
Onko muilla kokemuksia myöhempien raskauksien raskausmyrkytyksistä?

Viime viikolla oli toinen rakenneultra. Kaikki hyvin, viikkoihin nähden pientä tirriäistä odotetaan. <3

Meillä ei neuvolassa pahemmin hempparia olla mittailtu. Sokerirasituksen tulosten myötä sain kuulla hempparini olevan 109, ei ihmekään, kun väsyttää. :S

Ylipainoa on niin paljon, että hyvä ettei paino ole noussut vielä yhtään. Alun painon pudotuksia ollaan vielä ottamassa takaisin. Sokerirasituksessakaan en kärynnyt. Jihuu! Tosin uuden ajan rasitukseen sais. Sekään tosin ei tunnu missään, koska juotava mönjä on muuttunut vuosien saatossa jo juotavaksi ilman yökkäilyä. ;)

JOuluja kaikille!

-Heidi & 22+5-
 
Toiselle sivulle oli pudonnut meidän pino, joten nostelen vaan :)

Kiva, huomenna koittaa arkipäivä ja pääsee alennusmyynteihin käväseen :) Saatiin lahjakortti mm. yhteen lastentarvkeliikkeeseen, 160€ että tuolla jo jotain pientä luulisi saavan :) Lapsetkin menee huomenna mummolaan yöksi niin saa sit shoppailla rauhassa ja levätä "rentouttavan" joulun jälkeen... :)

Josefia ja poika rv 24+2 :heart:
 
Mä kirmaan kans huomenna alennusmyynteihin heti aamutuimaan!:) Tosin luulen, että löydän taas kaikki normaalihintaiset ale-tuotteiden sijaan, mutta noh, kuitenkin... :)

Alkaa joulupyhät jo riittämään ja lanttulaatikot pursuaa korvista ulos! Tänään ollut sellanen myrsky ettei ole uloskaan viittinyt lähteä, joten ihanaa huomenna lähteä ihmisten ilmoille ettei ihan mökkihöperöidy :)

Raskauteen ei kuulu mitään uutta ihmeellistä, liikkeet tuntuu tosi voimakkaina ja etenkin iltaisin. Välillä ei meinaa pystyä olemaan itte paikallaan kun sen verran napakoita monotuksia tulee :heart: Ootteko huomanneet mihin vuorokauden aikaan teillä tuntuu liikkeitä eniten?

Mutta joo, jospa vähän suklaita mättäis vielä naamaan (saas nähdä mitä neuvolan vaaka sanoo torstaina, huh heijaa... pitiki varata aika tähän heti joulun jälkeen:D)

Ceali & Lilleri 25+6
 
Hei te joulun tuoksuiset mammat :)

Täälläkin joulu ohitse päin, töissä tuli oltua ja tänään olin niiiiin väsynyt että nukuin päikkärit työpäivän päätteeksi. Olin kuulemma kuorsannu (mitä siis en tee kuin kovassa flunssassa) eli tais unet tulla tarpeeseen :D

Liikkeiden tuntemisesta; Mä oon ennen tuntenu eniten iltasin kun rauhotun nukkuun, mut nykyäänn tuntuu että päivällä tulee tiheemmin monoa ku iltasin -tai sit päivisin on paremmassa asennossa liikkeiden tuntemisen kannalta.. Nyt kun heräilen päikkäreiltä ja makoilen kyljellään niin monoa tuntuu tulevan :)

Juu, hieman neuvolan vaaka hirvittää tän megamässäilyn jälkeen :D no mutta, joulu on kerran vuodessa ;)

Kauhee ilma todella ollu, aamulla vähä pelotti lähtee ajamaan töihin.. Sähköt oli meillä kotona poikki 4-5 tuntia. Onneks olin töissä jossa sähköt toimi ;) :D vieläki aika kova puhuri, mut aateltiin lähtee koiran kans kävelylle.

L & Neiti Sievänen 24+1 ***eilen poks*** :heart:
 
Huomenna takasin töihin, mä oisin kyllä voinu lomailla pidempääkin :D enää pari kuukautta ja sit pääseekin hieman pidemmälle "lomalle"...

Joulusta huolimatta paino on pudonnut kilon- refluksi pitää huolen ettei paino vahingossakaan pääse nousemaan.

Vauvan jumppailut ajoittuu aamuun, ja iltaan- päiväsaikaan on suht hiljaista.

rv25+5
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin liikkeet ajottuu iltaan ja aamuun voimakkaammin :) Ihanaa ku alkaa taas kohta arki!! Meillä lapset nii väsyneitä ja kärttysiä illasta...koko joulu menny touhotessa..3pvä menny syödessä, kyläillessä ja haudoilla käydessä..Ittiäki jo väsyttää ku illasta pääsee vasta rentoutuu ku lapsetki nukahtanu.
Meillä tuo kohta 3v. alkanu saamaan joka ilta kamalia raivareita ja huutokohtauksia, ja tää on ihan loppu jo niihin |O:ashamed:

Ens viikolla lääkäri-neuvolaa luvassa, ja ton 3v. neuvola kans....

vauvis ja tyty 25+5
 
Täällä tuntuu potkut kovimmin kun menee makuulle ja aina syömisen jälkeen alkaa melkoinen potkuttelu :heart: Mulla voi olla että en mene enää ollenkaan töihin...selkä ei vaan kestä. Huomenna soitto työterveyteen. Mutta vauva on tärkein :)

bluebaby ja vauveli 22+1
 
Joulusta selvitty ja hirvee ähky ja ruoka on maistunut enemmän kuin laki sallisi!!
Viime keskiviikkona (26+1)oli lääkärineuvolaja siellä kaikki ok.
-Painoa tullut n. 10kg (saman verran kuin edellisissä raskauksissa, lähtöpaino normaalipaino) n. 810g/vko. Terkka kysyi että onko herkut maistuneet:D Lääkäri sanoi että saa sitä tullakkin. Itseä kyllä ahdistaa kun tulee niin vähän liikuttua ja ruoka maistuu.
Paineet 118/61
Hemppa noussut kk Maltoferrautakuurin ansiosta 112>129 (lähtö 145)
Maltofer on ilmeisesti joku uudempi(?) nestemäinen rautavalmiste jonka pitäisi aiheuttaa vähiten sivuvaikutuksia. Annostus 20-40 tippaa tuoremehuun sekoitettuna. Vatsa ehkä hivenen löysempänä mutta se on vain hyvä asia. Jatkan kuurin loppuun ja sitten ei tarvitse enää aloittaa uutta. Tuo raudan syönti on ikuisuus aihe ja monissa muissa maissahan lisärautaa ei edes suositella vaikka HB laskisi. Itse mietin useamman kerran aloittamista mutta päädyin sitten kuitenkin aloittamaan koska laskua oli suhteellisen paljon. Raudansyönnillähän halutaan turava synnytyksessä ja imetysaikana menetetyt verivarastot. Kuitenkin veren pitäis olla raskausaikana suht ohutta jotta se kulkeutuu vauvaan mahd. tehokkaasti.
SF 23
sykkeet 150-160 ja vauva pyörii mahassa. Ilmeisesti mulla on tilava sisälantio ja vauva mahtuu aika pitkään olemaan poikittain.
Ulkosuu sormelle auki mutta kaula täys ja sisäsuu kiinni.
Koko vastaa viikkoja.
Harjoitussuppareita satunnaisesti, ei kipeitä.
Yöuneterittäin hyvät ja sikeät; en herää koko yönä.
Liikkeet tuntuu enioten aamulla ja illalla. Päivällähän niitä ei juuri rekisteröi kun itse on liikkeellä ja touhuaa koko ajan.
Joulupukki toi lahjakortin kauneushoitolaan ja ajattelin kokeilla jotain ihanaa kokovartalohoitoa. Onko kukaan kokeillut raskausajan hoitoja? Kokemuksia?
Mulla alkaa loppurutistus ja valmistun 3vkon päästä!!! Vähän haikeaa kun koulu loppuu mutta aika aikaansa kutakin. Lapset vähän kyselee äitin perään, etenkin tuo nuorempi 3v. kun ei äitiä ole paljon näkynyt sitten viime syyskuun:whistle:
Mutta kohtahan sitä taas jäädään kotiin. Kuopuksen otan pois kunnallisesta päivähoidosta ja anon kerhopaikkaa tilalle.
Terkuin Jousikas&26+6
 
Tolkkuja potkuja ja vaikka minkälaista liikettä tuntuu melkeinpä jatkuvasti ja ehdottomasti eniten näin iltaisin sekä maate laittaessa... ja aamuyöllä vatsassa aloitellaan jo uutta päivää. :D

Huomenna olisi vuorostaan neuvola, ja eittämättä jännittää, miten tähtitieteellisiä lukemia vaaka näyttää. Alkuun painoa tuli maltillisesti, mutta edelliseen neuvolareissuun mennessä tahti oli jo muuttunut kiloksi per viikko. Vältyin saarnalta silloin siksi, että olen lähtökohtaisesti ollut normikokoinen.

Vielä enemmän jännään sokerirasituksen tuloksia, jotka saan huomenna...
 
Hohhoh, siinä se joulu meni kyläillessä, hyvä kun kotona kerkes pyörähtää. Onhan joulunaika mukavaa mutta onneks se on kuitenkin vaan kerran vuodessa!

Oon lähdössä myös alennusmyynteihin välipäivinä, oispa huippua jos sais sisarusrattaat alesta, mutta epäilen. Ostettiin lapsellekin vaan kaks pientä pakettia et saa rapistella papereita ja sovittiin et yritetään hommata muut "lahjat" alennuksesta, vaikka eihän tuo lapsi mitään osaakaan vielä toivoa, ostetaan tarpeellista.

Kauneushoidoissa en oo käyny raskausaikana, mut esikoista odottaessa kävin intialaisessa päähieronnassa ja se oli taivaallista. Joku kokovartalo juttu ois varmaan kans ihanaa tai jalkahieronta. Kannattaa vaan sit mainita et on raskaana kun eikös se oo niin et kaikkia niitä tököttejä ei saa käyttää raskaana oleville. Ja tuossa päähieronnassakin tais olla et ei alkuraskaudessa suositella.

Mukavaa alkanutta viikkoa! Inger 22+6
 

Yhteistyössä