Moikka piitkästä aikaa!
Oon ollut nyt tosi laiska kirjoittamaan mitään ja tekstiä on tullut ihan hirveesti, joten en nyt millään pysty kaikkeen kommentoimaan.
Mut ihan ensiksi ihan mielettömän suuret pahoittelut
Pumpulille :hug: En oikein tiedä mitä muuta vois sanoa :'(. Voimia kovasti suureen suureen suruun:hug:
-----------------------------------------------------------------------
Tervetuloa uusille!
Ja onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrauutisista :heart:
Onneksi
Ananzu sait helpottavia uutisia! Mäkin välillä olen säikkynyt, jos vauveli vähänkään on ollut hiljaisempi (poju kun on niin hirmuisen kovasti koko ajan liikkunut).
Selkäsärkyjä on. Ostin imetystyynyn (Doomoo Buddy) nukkumista helpottamaan ja se kyl selvästi auttoi selän suhteen. Mun selkäsäryt sijoittuu alaselkään ja välillä hiukan vihlaisee iskiais-hermon suunnalle.
Nimestä. Etunimi vielä hakusessa, toinen nimi päätetty=)
Omaa napaa. Täällä joulu meni saikun merkeissä, kun muutama päivä ennen saikkua sain kahden pitkän työpäivän ansiosta niin järkyttävän pahoinvoinnin, että sen seurauksena sit supistelikin reippaammin. Mulla siis edelleen on raskauspahoinvointia, mikä on pahimmillaan ollessani väsynyt. Ennen saikkua sinnittelin sen vimpan 13h työpäiväni loppuun, vaikkei mulla mikään sinä päivänä pysynyt sisällä. Jouluna onneksi ei sit ollut huono-olo, kun sai ihan rauhassa olla ja syödä omaan tahtiin.
Tänään palasin saikulta/vapailta takas töihin, mut kauaa en ehtinyt siellä olla, kun äitiyspoli mulla oli suunnitellusti aika sinne äitiyspoliklinikalle kesken työpäivän ja niin vaan sieltä mut passitettiin takas saikulle.
Meidän murunen oli kasvanut kovasti vaikkakin tietty omilla alakäyrillään :heart: Vilkkaaksi pojaksi tämäkin lääkäri kehui meidän vauvelia ja mittojen ottaminenkin meinasi olla haasteellista vauvan touhujen vuoksi
Painoarvio oli nyt 755g (Viikkoja siis 26+5) ja rakenteellisesti kaikki edelleen kunnossa (ja mihinpäs ne enää muuttuiskaan).
Kohdunsuu oli kiinni, mut sit ultralla lääkäri totesi, että kohtuunpäin kohdunkaula oli raottunut jnkv. Sen vuoksi siis jouduin sieltä polilta suoraan saikulle. Seuraavan kerran tilanne tarkastetaan lääkärineuvolassa, joka siirrettiin 5.1 --> 10.1. Siellä arvioidaan, jatketaanko saikkua, vai käynkö kokeileen työntekoa vielä ennen äippälomaa. Nyt viimeistään olen kyllä ihan varma, etten ainakaan rv32 jälkeen kykene noita sh-hommia tekemään. Mies on jo ihan varma, etten ylipäänsä pääse enää töihin, mut saas nähdä.
Seuraava lääkärineuvola mulla siis onkin 10.1 ja äitiyspolikäynti on 27.1 (haluavat edelleen jatkaa seurantaa). Terv.hoitajan neuvola on 2.2. Sokerirasitusajankin varasin, se mulla on 12.1 - sitä kuvotuksen tunteella odottaen :x Eka kerta oli jo ihan kammottava ja nyt kun pahoinvointia ja oksentelua edelleen on riittänyt, niin en tiedä miten tuosta rasituksesta selviän: /.
Pakko muuten kehua tuota meillä ollutta naikkarin äippäpolin lääkäriä, oli nimittäin ihan tosi mahtava tyyppi! Ihanasti kertoi kaikki mun miehellekin tarkasti ja muutenkin oli tosi mukavan oloinen ja ystävällinen lääkäri. Ja vieläpä mies!
Mut tällaista tosiaan tänne.
Hyvää uutta vuotta kaikille ja hyviä vointeja samoiten!
Tiijona & taavi 26+5