** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

mymosa
tuossa laskurissa ei vaan saa laitettua perheen kokoa vaan ainakin mulla antaa suoraan 2 aikuista ja 1 lapsi koon.

Body tällasen mies aikoo menninkäiselle hommata :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa
Oho, enpäs ollut huomannutkaan. Sitten saisin, jos miehen bruttotulot oisi hyvänä aikana sen 2200-2400e niin reilu 610e/kk, joka ois jo ihan hyvin.. Toivottavasti vaan ollaan löydetty yhteinen asunto siihen mennessä..
 
Joo löysinpäs sen laskurin, mulla antoi n.550e/ kk ja sisarkorotusta tulisi tästä nykyisestä kuopuksesta se 63e ja sit miehen lapsi ja mun esikoinen ei vaikuta siihen, koska ovat koululaisia jo.. Kyllä tuo on plajon parempi kuin se perusosa minkä ajattelin saavani..
 
Täällä jyllää mahatauti vol 2, molemmat 2vkn sisään. Tähän versioon näyttää liittyvän myös kuume, kurkkukipu ja lihaskivut. Lapsiperheen parasta antia on ehdottomasti hoitaa kipeitä lapsia, kun on itekkin kipeä:$ onneksi supistelut ei ole pahentunut tästä. Aika hyvin ovat levossa kadonneet, mutta jos lähtee käymään esim. kaupassa saa loppuillan ihan kellotella kipeitä suppareita.

Ite en oo vieä saanut aikaiseksi lähetellä noita kelan lappuja, pitäs soittaa palkkakonttoriin että laittavat sieltä suoraan sen niiden osuuden. Otetaan rahana avustus, kaukalo ja pinnasänky pitäs tälle vaaville ostaa, kun olen laittanut poikien vanhat kiertoon. Hoitopöytää mietin, pojilla on ollut, mutta aika vähän olen sitä käyttänyt. Nyt ois kyllä hyvät alet, että voi olla että pitää käydä katsomassa.

Tuleepa sekavaa tekstiä, ajatus ei kulje yhtään. Isyyspakkauksista oli vielä ollut puhetta, esikoisen odotusaikaan annoin ja tykkäs kyllä sillon kovasti. Keräilin kaikkee kylpyammeeseen (kivaa vauvalle, yhteisiin hetkiin ja omiin hetkiin) ja kans rustailin jotain mukaan. Nyt sai mein porukoilta pleikkapelin yön pimeitä tunteja varten (meillä mies valvonut molempien poikien kanssa pleikkaa pelaten, jotenkin ovat siinä viihtyneet:)) ja on luvannut jatkaa samaan malliin tämän uuden tulokkaan kanssa. Isovelikin jo kysy, että saisko hänkin pelata yöllä jos vahtis vauvaa:LOL:

Nyt on saatava salmiakkia, muu ei maita...toivottavasti toivun huomiseen sipsimaratooniin, oon joulusta asti oottanut uuden vuoden suolaisia herkkuja, kun joulu on aina niin makea:p Ihan perheen kesken ollaan kyl nyt, ettei ketään saa tätä tautia.

Pomppuli ja muru 24+6
 
Jos sitä taas täältäkin päin päivittelisi kuulumisia. Lukemassa kyllä olen käynyt päivittäin, mutta ei vaan ole saanut aikaseksi kirjoittaa.

Joulu oli ja meni ja varmasti kiloja on kertynyt, en vaan uskalla käydä puntarilla :p Suklaanhimo on jäänyt näköjään jäädäkseen.... hmph.. Lenkilläkään ei ole nyt päässyt yhtälailla käymään kun täällä on ollut aivan älyttömän liukasta! Tiet ovat olleet useamman päivää niinkuin luistinradat : /

Sain itsekkin laitettua kelalle hakemukset eli päätöksiä odotellessa. Päätettiin nyt sitten ottaa se äitiysavustus rahana kun esikoisen äitiyspakkauksen tavarat ovat vielä tallella ja miehen siskolta saadaan ne vaatteet mitä nyt sitten halutaan. Itseasiassa hän antokin jo pinon poikamaisia vaatteita joita ei tule käytettyä =) Eka äippäloma päivä on 6.3 -> eli sehän on jo ihan kohta :eek: Ja sitä ennen pitäisi saada raivattua tuo yksi huone.. eihän myö olla asuttu tässä talossa kuin vuosi ja vielä tuo yksi huone on täynnä romua. Itsekkään ei muista mitä kaikkea siellä onkaan.. Ja se on ollut tuollainen huone minne vaan on heittänyt kaiken ylimääräisen tavaran piiloon. Hmm.. mitenkä niin on ylimääräistä tavaraa???? :O :D

Liikkeet tuntuvat ympäri vuorokauden. En oikeastaan osaa sanoa, että onko jotain tiettyä ajankohtaa milloin olisi erityisen aktiivinen tuolla massussa. Esikoisesta oli istukka etuseinämässä ja nyt istukka takaseinämässä niin liikkeet tuntuvat kyllä paljon voimakkaammin. Ihmetellyt oon sitä, että ne liikkeet tuntuvat jopa silloin kun itse touhuan jotain.

Esikoisen aikaan hommasin iskälle isyyspakkauksen ja hän kyllä piti siitä todella paljon. Tulipahan hankittua samalla valmiiksi kaikkea tarpeellista vauvanhoito tavaraa =)

Selkä on nyt muutaman päivän ajan ollut melko kipeä ajoittain :/ Tukivyöstä on ollut onneksi apua. Lenkillä oon huomannut, että alkaa kiristämään oikean lonkan seutua ja kävely hankaloituu. Muutoin kyllä vointi on vielä suht hyvä ja energinen. Jonkinasteista pesänrakennusvimmaakin taitaa alkaa pukata kun pitäisi kaikki paikat alkaa saamaan valmiiksi vauvaa varten. =)

Pelkopolillekkin
tuli jo aika helmikuun puolivälille. Ihmettelin itsekkin, että tulipa aika nopsaa kun terkkari viikko sitten laittoi lähetteen ja painotti ettei se aika välttämättä ihan heti tupsahda postilaatikkoon. Pääsee taas lippuja ja lappuja täyttelemään tuota käyntiä varten. Tuleepahan pohdittua koko synnytystä taas sitten ihan perinpohjin.

-minde- Rv25+0
 
Mä soitin tänään sinne fysioterapiaan ja sain ajan 4.1. Saan sitten soviteltua ja ihmeteltyä sitä tukivyötä. Sit onkin lääkärineuvola 19.1 niin täytyy varmaan keskustella siel sit jos tuo vyö ei auta.

Mulla kans illalla tuntuu pahimmalta just varmaan päivän rasituksen jälkeen. Joulun aikaan ei ollu mitään ongelmia kun oli vapaapäiviä. En sitten miten tuo vyö auttaa kun kivut on just lantiossa ja häpyluun tienoilla. Auttaisko se sit enemmän jos on selkä kipee. No kaikkea kannattaa kokeilla :)
 
Lääkärineuvolassa käyty :) Paikat kiinni ja kaulaa normaalisti jäljellä, ei siis mitään mainittavaa. Sf oli kasvanut viime kerrasta 19cm-> 24cm. Viimeks mentiin alakäyrällä, nyt oltiin jo siellä normaalikäyrällä. Painoa oli tullut taas se 400g/vko, nyt on tullut yhteensä 4.7kg.

Mäkin laitoin Kelaan viestiä vauviksen innottaimana, mikä hakemuksissa kestää. On kuulemma niin paljon porukkaa nyt vapailla, että käsittelyissä kestää. Ei noilla nyt sinänsä kiire ole, oon vaan ite niin malttamaton :D

Isyyspakkaus: En varmaan kokoa sellasta. Meillä on kaikkea tarpeellista (ja tarpeetonta) jo ihan yllinkyllin niin en viitsi lisää ostella. Isänpäivälahjaksi annoin sellasen vauva-aiheisen kirjan. Mutta jos isyyspakkauksen antaisin, niin varmaan hyvä idea olisi antaa se just sillon kun itsekin saa äitiyspakkauksen, kuten joku jo ehdottikin :)

C 26+2
 
:hug: ja Voimia Pumpuli ja perhe. Voi miten surullinen joulu teille siten koittikaan.:'(


Mä olin tänään siinä sokerirasitustestissä. Lämmin sokeriliemi meni suht näppärästi alas nopeasti kun oli niin jano ;) Eka tunti odotusaulassa istuessa kovalla tuolilla oli ankea. Välillä pyörrytti ja oksetti. Mutta seuraava tunti menikin jo siten ihan mukavasti kun sain paremman penkin. Näytteenottaja kovasti kehui mun suonia että hienosti saatiin kaikki kolme näytettä otettua :D Mulle ei muuten suostunut kertomaan paastoarvoa kun kysyin. Tuumasi vaan että hyvä sen täytyy olla kun pystytään testi tekemään. Antoi luvan lukea lehteä/kirjaa mitään muuta ei saanut kuin korkeintaan pissalla käydä. Jo puhelimessa aikaa varatessa sanottiin että esim käsitöitä ei saa tehdä ja nyt vielä sanottiin ettei sitten nukkuakkaan saa. Istuin sitten vaan ja luin Seiskaa...No nyt se on onneksi ohi :)

Äitiyspäivärahahakemuksen ym tein 15.12 netissä ja vein 16pvä lappusen Kelaan jossa katsoi vielä hakemuksen olevan ookoo. Lapsilisästä olen saanut (katsoin Kelan sivuilta) päätöksen mutta äitysraha ja -avustus vielä käsittelyssä.

En ole isälle koskaan tehnyt mitään isyyspakkauksia.

Ens maanantaina neuvola taas. Painoa tullut niin että heikompia hirvittää :$

Kuudes ihme 25+2
 
Eilen käyty neuvolassa ja saatu kelan paperit=)
Rv 22+5
Paino +374g/vko 45kg alusta tullut noin 5kg
RR 100/66 se on pysynyt melko samana
Hb 115 eikä aloitettu rautaa ainakaan vielä
Sf-mitta oli 21,5cm..Esikoisesta mentiin tolla mitalla rv28 vasta:O mut pysyin just ja just käyrillä:p
Syke oli 140 ja liikettä riittää..Varmaan joku ninja tulossa meille;)
Mitenkäs on uutta vuotta suunniteltu? Täällä on ostettu muutama pommi että pojalla on katseltavaa..
Avantasia 22+6 ja huomenna taas POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pumpulille kovasti voimia!

Kelan päätöksiä en vielä ole saanut, äitiyspakkaus tuli päivää ennen aatonaattoa. Kiva lahja, isoin paketti meidän perheessä. Isyyspakkausta olen miettinyt, mutta vähän vaikea keksiä mitä siihen mukaan laittais. Taitais se kiva olla miehellekin.

Pian on neuvolakäynti, näin mukavasti jouluherkuista turvonneena saakin jänskätä taas painoa. :whistle:
 
Mulle tuli kelalta päätös kotihoidontuesta ja äitiys- ja vanhempainrahasta. Eli saan siis kotihoidontukea esikoisesta nyt äippäloman alkuun asti, ja siihen saan päälle vielä hoitolisää 60e. Sitten kun jään äippälomalle, niin kotihoidontuki jää pois, mutta hoitolisää saan 60e/kk. Ja mun äitiysraha nousi huimat parikymppiä kuukaudessa, kun se laskettiin vuoden 2010 verotuksen mukaan :D Eli yleisesti ottaen mun tulot nousee kakkosen syntymän jälkeen n. 180e. Eri asia miten niiden menojen sitten käy :D
 
Osanottoni Pumpulille...Itku tuli väkisin silmiin..




Täällä käytiin tänään neuvolassa.
Painoa oli viimein tullut lisää. Aluksi oli 47,7 ja nyt näytti jo 51,2kg.
Sf 20
pissa puhdas
rr 121/76 eli normalisoitunut taas, kun ei tarvi stressata työterveyden takia
syke 140-150

Kuuli kuitenkin sykkeessä jonkin lisä-äänen, joten saimme lähetteen 3D-ultraan. Ei kuulemma syytä huoleen, kerran rakenneultrassakin sydän oli normaali, mutta tutkivat lisä-äänen varmuuden vuoksi.

Sain lääkäriajan viikon päähän, koska supisteluita on paljon ja tunnen painetta jalkovälissä ja häpyluun takana. Painetta ei kuulemma saisi tuntua. Painetta ja supisteluita tuntuu eniten, jos olen ollut jalkojen päällä. Silloin ovat lähes jatkuvia. Napasäryt ovat välillä tosi pahoja, enkä pääse niiden aikana ollenkaan liikkumaan.

Täytyy heittäytyä kaiken varalta aivan makoilijaksi tässä ennen lääkäriaikaa =) Mies on onneksi erittäin ihana ihminen ja tekee mielellään lähes kaikki kotityöt puolestani ja passaa minua niin paljon kuin olen vain valmis apua vastaanottamaan. Ja välillä hän kiltisti takoo järkeä päähäni ja pakottaa minut vastaanottamaan apua, vaikka minä olisin kuinka "minä ite"-asenteella, kun tuntuu, että kyllähän minä nyt voin itsekin...

Tuo isyyspakkaus olikin hyvä idea. Häätyy alkaa itsekin suunnitteleen semmosta.

Noh, jospa se selviäisi nyt siellä uudessa ultrassa, että onko mieli oikeassa ja saammeko pikkuneidin vai joudunko kääntämään ajatukset ympäri ja totuttautumaan ajatukseen pojasta. Kovin huolissani en osaa olla, koska neuvolatäti kuulosti niin varmalta siitä, että tällainen lisä-ääni on tässä vaiheessa yleensä vaaraton.

Hyviä Uuden Vuoden odotuksia kaikille!
 
huh, ompa ollut päivä.. aamun kärvistelin sokeri rasituksessa.. tuossa aikaisemmin jo valitinkin kun ei liikkeet tunnu kunnolla ja aamun jälkeen en tuntenut enää mitään.. Paniikkihan siinä tietysti tuli ja soitin öitiyspolille jonne ottivat minut tarkastukseen..
Kaikki kuitenkin onneksi hyvin, sydänkäyrää otettiin joku 5 min ja se normaali ja sitten lääkäri ultrasi. Dapsu oli kasvanut hienosti ja nyt oli jo painoa 700g. Hän oli asettunut perätilaan ja ilmeisesti potkii hyvin alas tai sitten selän puolelle ja siksi ei tällä hetkellä tunnut mitään. Kun lääkäri yritti katsoa napanuoran virtausta niin kaveri heilutteli nuoraa käsissään ettei mittaamisesta meinannut tulla mitään. naurettiinkin miehen kanssa että kohta se löytää hieman alempaa toisen letkun ja alkaa sitä vatkaamaan:LOL:
Mutta ette usko kuinka helpottunut olo on tällä hetkellä. Nyt tietää ettei se ole siellä napanuoraan köyttyneenä tai jotain vastaavaa... kaikennäköisiä kauhukuvia kävi jo mielessä
 
Täällä ei ole nettiyhteys pelannut moneen päivään ja nyt sain VIHDOIN luettua kuulumisia. Huomasin Pumpulin huonot uutiset :'( Osanottoni :hug:



Joulu meni jo, onneksi. Rakastan joulua mutta on se rankkaakin aikaa. Alennusmyynneissä oltiin esikoisen kanssa heti kauppojen auettua ja löydettiin paljon kaikkea kivaa. Vauvallekin tuli ostettua kassillinen vaatetta ja pieni lammaspehmolelu :heart: Kivoja pikkumiehen vaatteita olikin, oisin voinu vielä ostaa kasan lisää, jos vaan rahatilanne olis vielä sallinu :D Toivottavasti tämä sitten kans on poika ;) Varmaan ens kuun lopulla mennään yksityiselle ultraan.

Huomenna olis sokerirasitus taas, plääh. Eniten harmittaa kun joutuu heräämään sen takia aikasemmin. Toisalta kyllähän sitä vauvan takia!

Tänään ollu illalla kauhee vesiripuli. Oli oikein oksettava olo ennen sitä, pelästyin jo vatsatautia. Empä keksi mitään erikoista mitä oisin syönykkään tänään. Vauva on kyllä ollut vaudikas sen jälkeen niin in rauhottanu mieltä.

Isyyspakkauksen tein esikoisesta. Meillä sitä tavaraa on kans yllinkyllin ja alkaa tää kolmio käydä meille tosi ahtaaksikin. Vauvan synnyttyä saa sit alkaa myymään osaa tavaraa pois, mikäli sukupuoliveikkaus on pitänyt paikkansa. Ihania juhlapukujakin oli muuten hyvässä alessa (ristiäisiä ajatellen) mut niitä en sentään rohjennu vielä ostaa.

En muist pitikö kommentoida muuta, mut nyt unille.

-Linn ja Hapsiainen 26+4 (olikohan viikot noin..?)
 
olen huono hengailemaan koneella mutta yritän aina joskus käydä tääläkin, en ole tainnut kertaakaan vielä kirjoittaa tänne mutta jos yrittäisin välillä. LA olis 17.4. viikkoja 24+3 ja poikalupaus oli rakenneultrassa, selkeästi poika kuulemma. ensimmäinen oma lapsi olis itselle, miehelle toinen, olen siis kolmevuotiaan pojan ylpeä äitipuolikin :)

olisi tosi kiva tutustua muihin odottaviin äiteihin, varsinkin tampereen seudulta mutta myös muihin :)
 
Onnittelut hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista :)

Selkäsärkyä on ollut :( Supistukset on taas aika ajoin hieman kipeitä, menkkamaisesti ottaa selkään ja mahaan kuten silloin rv 18+, mut silloin kontrolloitiin, eka lääkäri sanoi, että pientä muutosta, muttei syytä huoleen ja sit toinen lääkäri sanoi, että aika normaali uudelleen synnyttäjälle.. Seuraava lääkäri ja neuvola rv 28+, katsotaan pääsenkö sinne asti, etten joudu soittamaan ja pyytämään kontrollikäyntiä..

Esitietolomake täytettiin valmiiksi miehen kanssa illalla ja saatiin siihen sekä tytölle että pojalle kivat nimet yhteistuumin (tosin toiset nmet on vielä vähän hakusessa) :) Katsotaan nyt onko ne sitten lopulliset ;)

Alemyynneissä kävin minäkin toissapäivänä ja tarttuihan sieltä mukaankin jotain :) mm. vauvalle paksumpi puku sitten loppukesälle/ syksylle, -70% ja hintaa jäi huimat 7,50€ :) Muutakin kivaa löytyi :) (marraskuussahan löysin alesta vauvalle kevääksi "ensi"puvun, sellainen pussimainen alaosa, -70% sekin, maksoi sit tuon 7,5€ ja ensitalven pukukin löydetty alesta marraskuussa -50% :) Alet rulaa siis..... ;) )

rv 24+6 (huomenna taas poks :) )
 
Viimeksi muokattu:
No saatiin sentään jotain aikaiseksi, vaikka koko perhe edelleen etovan olon vallassa. Hommattiin alesta vauvalle kaukalo, tämmönen tällä kertaa

Vauvatalo Johanna Oy // Lastentarvikeliike H

Tuo eka Gracon logico s, oli halvennuksella 150. Meillä pojilla ollut tuo britaxin baby safe systeemi, mut oli nyt jo niin vanha että halusin uuden ja jotenkin tuota gracoa halusin nyt kokeilla. Alennuksella olisi ollut myös itkuhälytintä, pinnasänkyä jne. mutta sit alko jo supisteleen ja tuli niin heikko olo, et oli pakko lähteä kotiin.

Tuplia kans kattelin, tuolla tosi hyvä valikoima, mutta en kyl tiiä. Ne kun laitan auton perään ja mukaan pitäs vielä saada koko perheen kamat, niin kyllä farkunkin perä huutaa hoosiannaa. Kauppias suositteli Britaxin sellasia päällekkäin olevia, niissä vaan musta se sisaruistuin näytti niin pieneltä, en tiiä.

Juu ja vieä lämpöpussia kaukaloon katoin, mutta mahtaako kevät vauva tarvita, kun on jo aika jässikkä kylmien ilmojen tullessa. Mitä mieltä?

Pomppuli ja muru 25+0
 
Helou,

tuplarattaat, saadaan ehkäpä ostettua tuttavaperheeltä käytettyinä, mutta jos ostettaisiin niin varmaan nämä:
Z-line Twin jogger kaksostenratas - Lastentarvikeliike HUVIKUMPU.Emmaljunga,Graco,HTS,Baby Björn,Brio,Stokke

Liikkeistä ja potkuista sen verran, että tää pikkukakkonen on kyllä aivan eri sorttinen kuin oli esikoinen... Maha on kuin olis pesukoneen kesto-ohjelma käynnissä moneen kertaan päivässä.. Toisaalta tietysti kiva, mutta nukkumaan käydessä on useesti jotenkin sellasessa asennossa että painaa mun virtsarakkoa ja sen myötä on olo että pissattaa, vaikkei oikeesti pissata.... Sitten mä yritän kääntyillä jotta pojukin kääntyis.

Joko te muut olette päätyneet johonkin nimeen tulevan vauvelin osalta?
Me ollaan jo pitkään puhuttu tulokkaasta omalla nimellä, jotta esikoisen on helpompi ehkä hahmottaa asia... Ja kun tuommonen 3-vuotias sitten tietää, niin sen myötä tietää sitten myös kaikki sukulaisetkin.... :D No, ei me viimeksikään nimeä pantattu, vaan syntymästä lähtien kutsuttiin typyä omalla nimellään. Meidän ajatusmaailmaan ei jotenkin istu se tapa, että sitä nimeä sitten varjeltais kastejuhlaan saakka, joten ei sitten ole niin tehty...

Mutta mukavaa vuoden vaihdetta kaikille mammoille!
 
Meillä on pari nimivaihtoehtoa tiedossa. Mut ei olla kutsuttu näillä vauvaa, ettei sukulaiset ja kaverit arvaa sukupuolta :D Mutta ajattelin, että jos syntymän jälkeen aletaan kutsumaan jollain nimellä, niin annettaisiin se myös ristiäisissä - meidän suku ei tajuaisi, että kyseinen nimi tulisi vauvalle oikeasti nimeksi ;) Mutta saas nähdä, viimeksikin esikoisen nimi päätettiin vasta edeltävänä päivänä ristiäisistä, joten jää nähtäväksi tämäkin sitten :)

Vähäsen potuttaa, Ellokselta ja H&M:ltä sun muualta tulee ihania kesäkuvastoja, ja tekis mieli tilata vaikka ja mitä!! Mutta tässä ollaan pallomasuna, eikä uskalla mitään tilata kun ei tiedä mahtuuko ne kesällä.. Ja pelottaa, ettei niitä mun suosikkeja oo kesällä enää ostettavissa :O Tässä oon kahden vaiheilla välillä tilaisinko vai enkö tilaisi.. Hiiteen tuommoset!! :D
 
Moikka piitkästä aikaa!

Oon ollut nyt tosi laiska kirjoittamaan mitään ja tekstiä on tullut ihan hirveesti, joten en nyt millään pysty kaikkeen kommentoimaan.

Mut ihan ensiksi ihan mielettömän suuret pahoittelut Pumpulille :hug: En oikein tiedä mitä muuta vois sanoa :'(. Voimia kovasti suureen suureen suruun:hug:

-----------------------------------------------------------------------

Tervetuloa uusille!
Ja onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrauutisista :heart:

Onneksi Ananzu sait helpottavia uutisia! Mäkin välillä olen säikkynyt, jos vauveli vähänkään on ollut hiljaisempi (poju kun on niin hirmuisen kovasti koko ajan liikkunut).

Selkäsärkyjä on. Ostin imetystyynyn (Doomoo Buddy) nukkumista helpottamaan ja se kyl selvästi auttoi selän suhteen. Mun selkäsäryt sijoittuu alaselkään ja välillä hiukan vihlaisee iskiais-hermon suunnalle.

Nimestä. Etunimi vielä hakusessa, toinen nimi päätetty=)

Omaa napaa. Täällä joulu meni saikun merkeissä, kun muutama päivä ennen saikkua sain kahden pitkän työpäivän ansiosta niin järkyttävän pahoinvoinnin, että sen seurauksena sit supistelikin reippaammin. Mulla siis edelleen on raskauspahoinvointia, mikä on pahimmillaan ollessani väsynyt. Ennen saikkua sinnittelin sen vimpan 13h työpäiväni loppuun, vaikkei mulla mikään sinä päivänä pysynyt sisällä. Jouluna onneksi ei sit ollut huono-olo, kun sai ihan rauhassa olla ja syödä omaan tahtiin.
Tänään palasin saikulta/vapailta takas töihin, mut kauaa en ehtinyt siellä olla, kun äitiyspoli mulla oli suunnitellusti aika sinne äitiyspoliklinikalle kesken työpäivän ja niin vaan sieltä mut passitettiin takas saikulle.
Meidän murunen oli kasvanut kovasti vaikkakin tietty omilla alakäyrillään :heart: Vilkkaaksi pojaksi tämäkin lääkäri kehui meidän vauvelia ja mittojen ottaminenkin meinasi olla haasteellista vauvan touhujen vuoksi :D Painoarvio oli nyt 755g (Viikkoja siis 26+5) ja rakenteellisesti kaikki edelleen kunnossa (ja mihinpäs ne enää muuttuiskaan).
Kohdunsuu oli kiinni, mut sit ultralla lääkäri totesi, että kohtuunpäin kohdunkaula oli raottunut jnkv. Sen vuoksi siis jouduin sieltä polilta suoraan saikulle. Seuraavan kerran tilanne tarkastetaan lääkärineuvolassa, joka siirrettiin 5.1 --> 10.1. Siellä arvioidaan, jatketaanko saikkua, vai käynkö kokeileen työntekoa vielä ennen äippälomaa. Nyt viimeistään olen kyllä ihan varma, etten ainakaan rv32 jälkeen kykene noita sh-hommia tekemään. Mies on jo ihan varma, etten ylipäänsä pääse enää töihin, mut saas nähdä.

Seuraava lääkärineuvola mulla siis onkin 10.1 ja äitiyspolikäynti on 27.1 (haluavat edelleen jatkaa seurantaa). Terv.hoitajan neuvola on 2.2. Sokerirasitusajankin varasin, se mulla on 12.1 - sitä kuvotuksen tunteella odottaen :x Eka kerta oli jo ihan kammottava ja nyt kun pahoinvointia ja oksentelua edelleen on riittänyt, niin en tiedä miten tuosta rasituksesta selviän: /.

Pakko muuten kehua tuota meillä ollutta naikkarin äippäpolin lääkäriä, oli nimittäin ihan tosi mahtava tyyppi! Ihanasti kertoi kaikki mun miehellekin tarkasti ja muutenkin oli tosi mukavan oloinen ja ystävällinen lääkäri. Ja vieläpä mies! :)

Mut tällaista tosiaan tänne.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja hyviä vointeja samoiten! :)

Tiijona & taavi 26+5
 
Noniin, tänään tuli Kelalta sit päätökset kaikkiin hakemuksiin. Kannatti siis laittaa sinnepäin palautetta, että mikäs kestää, heti tuli ratkasut asioihin ;)

Tuosta nimiasiasta: Meillä on vielä tää työnimi, Lilleri, käytössä. Aletaan puhutella sit syntymän jälkeen omalla nimellä. Tosin ainakin esikoisen kohdalla meni aikaa ennenkun oppi siitä työnimestä pois ja kutsumaan omalla nimellä.

Onko kaikilla siis joku esitietolomake, johon pitää laittaa nimivaihtoehdot varmuudeksi? Ei mulla vaan ole sellasta, ei ollut kyllä esikoisestakaan. Ja Helsingissä synnyttelen.

Masukuski: Onhan se hyvä, että varmuudeksi katsovat vielä sen sydämen sivuäänen:) Ei lisätutkimukset ainakaan pahasta ole. Ja näät varmaan vauvan taas itsekin samalla ;)

Ootteko muut jo järjestelleet vauvan huonetta/tavaroita? Mä laitoin tällä viikolla jo vauvan vaatteita kaappiin järjestykseen + muuta tavaraa :) Vähän aikasessa ehkä, mut minkäs sitä innostukselleen mahtaa ;)

Viettäkäähän mukava uusivuosi! Kohta voidaan sitten sanoa: "me synnytetään tänä vuonna!"

Ceali & Lillerson 26+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä