** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Toivottavasti Pumpulilla menee joulu hyvin ! <3 Ja mahdollisimmin pitkiä masuaikoja toivon teille!

Minä oon ollut lähes nettipimennossa tässä reilun kuukauden, kun ostettiin tämä talo ja täällä ei netti pelaa kuin GPRS-yhteydellä! Siitä syystä olen siis pitemmän aikaa ollut pois. Tällä kun ei yksinkertasesti pääse lukemaan näitä juttuja. Nyt kävin varastamassa veljeltä erilaisen mokkulan, jossa on tuommonen lisäantenni systeemi niin toimii jotenkuten. Sen kunniaksi olen tänä aamuna ollut jo kaksi tuntia tietokoneella, etsinyt kaikkia vauvajuttuja ja lueskellut teidän juttuja <3

Champion oli kasvanut, niin minäkin! Painoa on tullut nyt 8kiloa ekasta neuvolakäynnistä ja 12 kiloa kesästä.. Neuvolatäti nätisti vain kyseli, että onko ruoka maistunut vai liikunta vähentynyt. Itse järkytyin hirveästi, nimittäin oikeasti enään vähän yli 5 kiloa siihen sataseen. Mikä tuntuu kauhialta! En halua vielä kovin nopeesti painaa niin paljoa. Nyt olen käynyt jo kaks kertaa reippaasti sauvakävelemässä koirien kanssa, aikasemminkin oon kyllä lenkillä käynyt joka päivä, mutta se nyt on ollut semmosta köpöttelyä. Nyt oon päättänyt käydä 5 kertaa viikossa sauvakävelemässä ja syödäkkin vähän terveellisemmin. :) Eli toivon, että ei nyt ihan hirveesti nousis vähään aikaan.. Lääkäri valitti jo viimeksi, eli ens kerralla tulee varmasti kovasti sanomista!

Me käytiin rakenneultrassa 12.12 ja siellä oli kaikki hyvin! Kätilö veikkasi tyttöä, sanoi olevan noin 80% tyttö. Eli tyttöolo on luultavasti pitänytkin paikkansa! :) Nimi on jo lähes varma! Tytölle nimiä on alusta asti ollutkin paljon, mutta ei olla oikeen keksitty just sitä oikeaa nimeä ja nyt keksittiin semmonen nimi, mikä miellyttää molempia ja tuntuu just oikeelta! Voipi olla, että se vielä muuttuu, mutta sen näkee sitten kesällä. Pojalle mulla olis yks varma nimi, jos oliskin poika, mutta sitä ei ole kyllä mies hyväksynyt. Mutta jos se pojaksi paljastuu, niin selväksi teen, että siitä se minun nimeämäni poika sitten tulee! :D Mies voi sitten keksiä vaikka loput nimet.

Ostettu ollaan nyt ihana hoitopöytä/lipasto! Löysin netistä käytettynä (40€) ja oon aivan ihastunut siihen. Tuntuu tuo hoitotaso olevan aika korkea, mutta me ollaankin onneks aika pitkiä! Sitten äiti tilas mulle vauva-lehden, sitä kautta saadaan semmonen Brio Primo turvakaukalo, johon oon ostanut sen isofix-kiinnityshommelin jo kuukausi sitten.:) Tai siis ideana oli, että äiti "tilaa" lehden ja "saa" lahjan, jonka minä maksan ja saan lahjan itselleni... Siellä muuten olis tuommonen höyrysterilointi-laitekkin yks lahjavaihtoehto.. Joku semmoista oli miettiny. Minusta oli ainakin hyvä idea tilata tuolta niin sai sen kaukalon hinnalla tilattua tuon lehden, kun olen sitä kuitenkin meinannut tilata. :) Ja väriksi otettiin to lime! Minä haluun vähän väriäkin..
Miehen siskolta saatiin jo kassillinen vaatteita, ovat enemmän semmosia poikien värisiä, on sielä paljon, mitkä sopii molemmillekin. Mutta voipi olla, että sieltä saadaan vielä lisääkin vaatteita. Veljelläkin kun on nyt 5-kuukautinen tyttö niin uskon, et heiltä saadaan myös paljon vaatteita, kun sen aika on. Jonkunverran oon kirppariltakin tehnyt kivoja löytöjä, joten lipasto alkaa jo täyttymään muksun vaatteista.

Manducan ostin, kun käytettynä löysin. Maksoinkohan siitä 60 ja oli ihan jotain ensimmäisiä mitä suomessa on myyty, eli tosiaankin aika vanha! On se vähän käytetynkin näkönen, mutta saimpahan kuitenkin! Veljentyttöä siinä koitin kantaa, muttei tykännyt ollenkaan, kun ei ole tottunut. Haluaisin vielä sen kantoliinankin, varmasti kätevämpi ihan vauvalla... Eiköhän sekin vielä löydy.. Täällä onneks asuu yks tuttu, joka käyttää noita kantoliinoja niin oon aatellut hältä sitten pyytää neuvoa, että miten se sidotaan. :)

Pitkä omanapaisuus, mutta tekee niin mieli kertoa kaikkea! :)

Papaya & <3 Hilma 21+6 (5??)
 
Ultrassa käytiin eilen ja oltiin sitten niiiiiin salaperäistä, että... eli ei tullut lupausta suuntaan tai toiseen! Jompi kumpi.. Sivuprofiiliakaan ei näyttänyt kunnolla, mutta "jalanjälki" tuli kuvaan <3 Kaikki oli kunnossa, joten saa huokaista. Illalla isukkikin tunsi liikkeen :)) ja tosiaan istukka on etupuolella, ettei ihmekään jos liikkeet tuntuu alhaalla ja sivuilla paremmin.

Mä olin kyllä asennoitunut siihen, että nyt saa tiedon kumpi on tuloillaan, koska ensimmäistä odotetaan ja olis niin kiva ostaa niitä vaatteita varmuudella. Nyt sitten tuli ostettua muutama neutraali body..

Käytiin ennen ultraa kaupoilla, kai tuohon pitkään kävelyyn liittyen ja jaloillaan olemiseen alkoi hieman huimaamaan? Verenpaine alhaalla? Ja liittyyhän tohon matalaan hb:iinkin huimaus..

Jozzu85, miten et saanu vielä lisärautaa? Mulla oli 115 ja paketti tuli kouraan.. A

Katrin&Hipsu 21+4
 
Rakenneultrassa käynneille onnea hyvistä uutisista :)

Miehen passitin kauppaan, viimeisille ruokaostoille ennen joulua :) Minulla on edelleen laatikot tekemättä, aioin tänään tehdä, mut...... En mä tiiä jaksanko alkaa.. Mut päivähän se on huomennakin, ehtii vielä siis .... :whistle:

Josefia ja poika rv 23+5 :xmas:
 
Katrin79 no sitä minäkin hiukka ihmettelin että miks ei suositeltu alottamaan, mutta täytyy sanoa että se mun neukkatäti ei kyl ole mun mielestä ihan pätevä :whistle: mut ajattelin kyl alottaa lisäraudan, kun on niin väsynyt olo. ja on mulla ollut muissakin raskauksissa tosi alhaalla hB. tyttöä synnyttämään kun menin niin oli 89.....
 
Oululaiset: Te jotka olette käyneet maikkulan keskusneuvolassa rakenneultrassa,mietin että onko teillä kaikilla olla I.J siellä lääkärinä? Vai onko siellä muitakin jotka tekee noita rakenneultria...? minä olen vieläkin niin ihmeissään vauvan sukupuolesta...:) Tiedän että hän on äärimmäisen taitava ja osaava lääkäri. ja on leikannutkin minut kerran muutamia vuosia sitten. Katsoin myös muita keskusteluja että hän on todella kehuttu lääkäri. Ei kai ne yleensä ala edes sukupuolta sanomaan jos eivät ole varmoja? vai? :) Kysyin kyllä kahteen otteeseen että tyttökö? ja vastaus oli kyllä. Näin kyllä sen verran itsekin että ei minunkaan mielestä killuttimia näkynyt :D
 
Oikein hyvää joulunodotusta kaikille minunkin puolestani! :xmas:

Ja hyviä uutisia on tullut joulun kunniaksi monelta. Nyt vaan tsemppiä kaikille, jotka joutuvat olemaan levossa ja laskemaan päiviä.. Kyllä se kevät koittaa nopeasti niin saavat jo vauvat syntyäkin :)

Itse aloitan viikon joululoman huomenna niin kotikoneella ja hitaalla netillä en varmaan kovin paljon malta netissä roikkua.. Muutenkin kun töissä on koko ajan online 2 puhelimen ja koneen kanssa niin vapaalla laittaisin mieluiten kaikki vehkeet kiinni ja nautin elämästä ilman piriseviä puhelimia ja sähköpostiruuhkaa.. Ehkä tähän tulee muutos sitten äippälomalla kun on 24h kotona :D

Nimistä Tytölle tuntuu löytyvän nimiä vaikka kolmosille, mutta pojan nimien kanssa ollaan vielä aikalailla karsintavaiheessa, että "ei ainakaan tuota".. Poikaolo mulla on, mutta kun päätettiin että ei edes kysytä sukupuolta niin ollaan jännityksessä loppuun asti. Ehkä tämä mun poikaolo johtuu osin siitäkin, että kun pojalle on vaikeampi keksiä nimeä niin hän on sitten juurikin poika :D

Heti vuoden alussa onkin sitten seuraava neuvola niin saa vihdoinkin ne Kelan laput ja tilata äitiyspakkauksen. Huomenna poksuu 22+0 eli sitten ollaan jo Kelankin silmissä virallisesti raskaana :LOL:

Nautitaan pyhistä, jouluiloa kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 21+6
 
Sokerinrasitus oli ok kuten arvelin :) Saikkua kirjotettiin 13.1. asti ja jatkuu siitä sit lääkärineuvolan myötä. Kivempi olla joulu kun ei tartte miettiä työjuttuja ja mies jää myös lomalle tänään joten saadaan olla yli viikko perheen kesken :)

Oon myös ollut tänään polttamatta yhden vuoden joten juhla fiilis on ihan katossa :D

Hyvää joulua kaikille!

Chmapion ja Martti 25+2
 
Tulin myös toivottamaan hyvät joulut kaikille kun huomenna tänne tuskin tulee eksyttyä:p
Nimistä:Pojalle on nimiä kun ennen raskautta ajattelin ettei meille tule kuin poikia mutta tytölle on nimi mikä on ollut sama jo 4vuotta:) Ja kuten vappuvaavilla nimiä olisi vaikka 10 lapselle tosin pojalle..:Dvaikka tyttöä oon aina halunnut..
Kohta paistamaan karjalanpaistia että saa kinkun uuniin..
Ja näin joulun kunniaksi meidän pojalle taitaa nousta kuume..Ruoka ei kelpaa,silmät kiiltää ja on väsynyt..37,1 oli heti herättyä vaikka eihän sitä lämmöksi lasketa..
Ja Poks 22+0 :heart:
 
Neuvolakuulumisia:

Paino: -100g lähtöpainosta (ja 200g vähemmän kuin viimeksi :) )
Verenpaine: 130/75
Sf: 24
Vauvan syke: 149 (pienen etsinnän jälkeen saatiin hienosti kuulumaan :) ) :heart:
Liikkeet: ++ Eli melkoista rytinää ja pauketta sai aikaan :)

Kaikki siis hiensti tuntuu olevan :heart: Kelan paperit saatiin myös vihdoin täytettäväksi :)

Seuraava aika rv 28 ja se on sit lääkärineuvola, ensi viikolla sit se sokerirasitus..

Oikein mukavaa ja leppoisaa joulun aikaa kaikille :xmas: Syödään hyvin :p :popcorn:

Josefia ja poika rv 23+6 (ja huomenna poksutaan jouluaaton kunniaksi :) )
 
Pikaisesti ajattelin tulla päivittelemään kuulumisia ennen kuin häivytään joulun viettoon. Elikkäs täällä voidaan oikein hyvin, eilen oli neuvola ja sielläkin kaikki ok:
Painoa +331g/vko (yhteensä tullut nyt noin 5kg)
RR 129/76 (ennen neuvolaan lähtöä kotona mitatessa 106/64, että hiukkasen siis jännitän tuota mittausta :D )
HB 119 (Viimeksi 133 -> laskusuuntainen -> rautalisän aloitus)
Sf 22cm
Pissa puhdas
Sykkeet +140
Liikkeet ++

Kelan paprut sain täyteltäviksi ja terkkari laittoi nyt vihdoin ja viimein lähetteen sinne pelkopolille. Eli edellinen synnytys oli sellainen, että haluan käydä vielä sen kertaalleen läpi.

Mutta nyt en jouda enempää kommentoimaan, pitää vielä pakkailla loputkin tavarat.

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille :heart:


-Minde- rv 24+1
 
mymosa
Rauhaisaa Joulunaikaa kaikille!

Meillä on ollut alusta asti pojalle nimi, tytölle sen sijaan oli vaikeampi keksiä. Ei haluta mitään massanimeä ja mieluiten vanhaa. Pojalle sellainen tulossakin, mutta tytölle oisi ollut sitten harvinainen.

Liikkeet viilettää tuolla alamahassa tai navan kohdilla. toivottavasti istukasta huolimatta mieskin vielä liikkeet tuntee.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Ceali
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE :heart:

Maanantaina oli neuvola, siellä kaikki hyvin :heart: Sf-mitta menee yläkäyrällä kuten meni esikoisestakin. Painon nousu huolettaa, nyt tullu yhteensä n. 5 kg, mutta täti ei siitä ollut millänsäkään. Sanoi lähinnä että hyvin oon pitäny painon kurissa. Täti sanoi myös että vahva mies tulossa meille kun niin voimakkaasti pamppaili sydän pienellä :D Hb oli hyvä ja pissa puhdas. Ja Kela-paperit saatiin kans!!! Vielä on kyl täyttelemättä, mut jos joulun pyhinä kerkeis...

Ihanaa, huomenna se sitten vihdoin taas on!!! Esikoinen on ainakin näemmä ollu tosi kiltti (niinkun kyl onkin) jos paketti määrää katsoo. Kovasti odottaa joulupukkia ja aina kun kuuluu ulkoa jotain ääntä kyselee mikä ääni kuuluu :D Voi pientä. Ens vuonna onkin sitten toivottavasti 2 pientä tonttua talossa ja vieläpä ihan uudessa talossa :heart:

Ihanaa joulunaikaa vielä kaikille!

T. Linn ja Salamatkustaja Hapsiainen 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Meille tuleekin sitten rauhallinen joulu..Pojalle nousi kuume, 38,2 oli pari tuntia sitten..Mummolaan mennään silti huomenna,onhan se melkein naapurissa:p Itseä myös alkanut palelee ja poskia kuumottaa: /
Hautausmaan reissu jää varmaan väliin tai ainakin myöhemmäksi:(
 

Yhteistyössä