Viidalle ja Pumpulille paljon voimia ja jaksamisia...
Mä pääsin tänään toista kertaa hammaslääkäriin ja tämäkin ihmetteli aluksi, että ei täällä näy mitään. En jaksa enää kipuilla, joten otti kuvat ja niissäkään ei näkynyt mitään. Päätti onneksi lopulta avata hampaan ja se oli puoliksi kuoliossa ja puoliksi tulehtunut, eli juurihoito päälle. Mutta ihanaa, että syy löytyi, eikä tarvi enää olla koko aikaa kylmäkääreen ja kylmän vesipullon ja särkylääkkeiden seassa.
Minun neuvolatäti sanoi, että täällä pitää laittaa automaattisesti sokerirasitustestiin kaikki yli 25-vuotiaat, eli mullakin se on edessä tammikuussa. Mutta hyvähän se on, että tutkitaan.
Muistuttasin sellaisesta, että jos haluaa saada vauvalle varattua vakuutuksen, joka on voimassa ennen syntymää tiedossa olevan tilanteen pohjalta, niin kannattaa jo kiirehtiä. Se täytyy ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Muutoin sen voi ottaa vasta lapsen syntymän jälkeen ja tällöin se ei kata synnynnäisiä juttuja yms, eli jo taikauskonkin vuoksi kannattaa ottaa yli kolme kuukautta ennen, jos on mietteissä jossain vaiheessa ottaa vauvalle sellaisen. =)
(höpötysvaroitus) Olettakos kukaan kokeilleet näitä tyttö/poika testejä =D Itse löysin tämän, että kun laittaa kuppiin ruokasoodaa ja pissaa päälle, niin jos kuplii (vai olikohan se et vaahtoaa), niin on poka ja jos ei tapahdu mitään niin on tyttö. Testasin ja tyttöä lupailis. =)
Minä saatan kyllä ravata vessassa pitkin yötä. Nyt olen onnistunu nukkumaan jopa noin 6-7 tunnin pätkän yöllä, etten ole herännyt vessaan. Jos olen juonut illalla normaalisti nestettä, niin käyn vessassa ennen sänkyyn menoa ja luen kirjaa(Aku Ankkaa) jonkun aikaa, niin sillon käyn noin 15 min välein vessassa pari kertaa ja sitten kun nukahdan niin menee muutamasta tunnista 6 tuntiin, että herään vessaan.
Supistuksia tuntuu mullakin. Eivät suoranaisesti käy kipeää, mutta jotkust niistä tuntuvat ilkeiltä ja painavalta ja kiristävältä ja heti pissattaa ja jos olen seisaallaa niin haluttaa mennä etukumaraan tai pois jalkojen päältä. Jouduin kyllä varmistaan mieheltäni, että onko nää supistuksia vai mitä =D (Hän on kolmen isä) Osa oli, mutta pari kertaa tulos oli, että vauva taisi vain painaa tai venytellä, kun kovana ja pinteessäoli vain toinen puoli vatsasta. =)
Navan venyminen on kyllä melko kipeää, kun ei pysty välillä edes vaihtaan asentoa. Syötiin eilen vähän kalkkunaa ja jälkkäriä jne, niin napani oli jo melkein vatsan pinnan tasolla. Iik! ja Auts!
Masukuski poks 22+0