*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

syysmyrskylle jaksuja :hug: mä en osaa sanoa tohon sokerijuttuun mitään kun mulla oli normaali raskauden seuranta. Silloinhan ei mielellään käynnistellä ennen 42+1 jos ei ole mtn erityistä sikiön voinnissa ja istukan toiminnassa ja lapsiveden määrässä. Mulle ei aikoinaan edes tehty mtn synnytystapa arviota ja esikoinen syntyi spontaanisti 41+5 ja oli 4200g. Ja ihan hyvin mahtui tulemaan. Sitä sisälantiotahan on mahdoton arvioida muuta kuin röntgenillä(??) ja mä en luottais noihin ultriin kovinkaan tarkkaan. Niiden painoarviot aina heittää. Luulisi ainakin maalaisjärjellä että synnytys olisi "helpompi" silloin kun se itsestään käynnistyy vaikka lapsi olisi nelikiloinenkin ja äiti eka kertalainen. On niitä syntynyt lähes 5 kiloisiakin alateitse "helposti" ja aivan yhtä vähemmän "helposti" esim. ystävä sai 2,8kg alateitse joka oli 3 synnytys ja valitettavasti tuli pahat repeämät jne. Ei siis voi yleistää suuntaan eikä toiseen MUTTA hienosti olet syysmyrsky jaksanut ja palkinto odottaa sinua tuota pikaa :heart: kaikkea hyvää tulevaan ja luota itseesi synnyttäjänä! =)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Jouskarille typykästä ja hienosta synnytyksestä!! :flower:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin edelleen. Vaavin sydänääniä ei vaan tahottu saada laskettua, kun herra/neiti väisteli kojetta niin mallikkaasti. Lopulta papereihin laitettiin 160, kun se oli ainoa luku, jonka kone näytti. Äänet siis kyllä kuuluivat ja hienosti löi, mutta koje ei niitä rekisteröinyt jostain syystä. Ensi viikolla sitten taas uudelleen, ellei olla jo jakaannuttu ennen sitä. :)
 
icy
Meijän vauveli onkin jäänyt tuolta listasta, tässä vielä tiedot =)

icy, 27.3. klo: 2.21, poika 4005g/51,5cm/35cm rv 38+3

Jälleen kerran tsempitykset teille odottajille viimeisiin päiviin! En tiedä, oliko meillä oikeasti vaikutusta noista ässistä, mutta synnytystä edeltävinä päivinä tuli kyllä käytettyä kaikkia kolmea keinoa. Varsinkin saunassa tuli istuskeltua miedoissa löylyissä aika kauan, kun helpotti alaselän kolotusta mukavasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Hei! Meille syntyi tänään 12.4 klo 11.56 terve pieni poika! 48cm, 3034g ja pää 32,5cm

10.00 oltiin sairaalassa, piti vaan mennä tarkistamaan tilanne.
10.40 asti olin käyrillä ja sitten kätilö tarkisti tilanteen ja oho olin 8cm auki!!
Ja sitten vaan synnytys saliin ja n. 11.35 aloin ponnistamaan, eikä sattunu yhtään!
11.56 oli sitten poika maailmassa :)

Ja synnytti täysin luomuna, ei siinä mitään kivun lievityksiä tarvittu, mies vain hieroi
Alaselkää kun supisti.

Niin ja lauantaina 14.4 olisi ollut laskettuaika. Poika syntyi siis 39+5.
 
Huomenta!

Tuli mieleeni et jokos ekulainen päässyt piiperön kanssa kotiin?
Täällä ihana levoton jalka vaivaa, murr! Ja viime yöt on ollu aika levottomia, paljon nähny unia ja kaikissa niissä oottelen, että koska tulee lähtö synnyttään. Myös edellisillan aikana katsotut ohjelmat tulee mukaan uniin, ärsyttävää.. ja toki pyörityttää mahoton kun aina alkaa jotain paikkaa särkemään/kolottamaan. Viikonloppuna miehen synttärit, aattelin juustokakun pyöräyttää :p

Ei muuta ku olkaa varovaisia tänään liikkuessanne, perjantai 13.päivä :p Tänään on ainoa päivä jolloin ei olis niin välttämätöntä lähtee synnyttään :D
 
Lolaa: Paljon onnea nyytistä :) :flower: Ja minullekin tuollainen synnytys, kiitos :) (sama laskettuaika meillä, mut täällä ollaan vielä pallomahana ja uhkaavasti kohti ensi viikkoa, yli lasketunajan ja miehen iltavuoroviikkoa : / jolloin siis illat yksin näitten kolmen kans..)

Tänne ei mitään, ei niin mitään, tai no jos jotain niin YKSI isompi supistus illalla, laittoi nojaamaan penkkiin kun niin sattui, muuten lähes kivuttomia supistuksia pitkin iltaa taas ja liitokset sanoo kohta sopimuksen irti.. :kieh:) Yö nukuttu tooooosi hyvin, 1 vessareissu kuten nyt muutaman viikon menny, mut nukkuminen on kivaa ja mielellänihän minä nukun kun ei kerran pääse synnyttämäänkään..

Huomenna laskettuaika ja sehän tarkoittaa vaan sitä, että pitäis vissiin se sairaalassakassi katsoa, siis kassi jonka otan ja ne tarvittavat sinne, mitään ei ole sinne katsottuna valmiiksi, vaikka kerkiähään senkin sitten.. Mutta kun olin ajatellut antaa tuolle "maagiselle" lasketullepäivälle edes jonkin "merkityksen :D

Kaikille meille odottaville: JAKSAA JAKSAA :hug: :heart:

rv 39+6
 
Hieman synnytyskesrtomusta(kun edellispäivänä sain sairaalasta nää paperit, niin osaa jotain kertoakkin :D )

rv 40+5 Eka mahasta kuului todella kova POKS! Mieskin kuuli sen, ja siitä alkoi kivuliaat supistukset.

22.30 aika tasan alkoi kivuliaat supistukset, epäsäännöllisiä ja niitä tuli n.20min 15min ja 10 min välein vaihdellen.
23.30 Oltiin jo sairaalassa, edelleenkään ei tullut säännöllisiä supistuksia. Olin kuitenkin jo 8cm auki. Siitä siirryttiin suoraan saliin.
23.45 Mieskin kerkesi paikalle, kun vei esikoisen hoitoon
0:21 sain kohdunkaulapuudutteen, jonka jälkeen puhkaistiin kalvot, jotka oli lääkärin mukaan erittäin sitkeät- ihmetteli oikein et miten nää voi olla näin sitkeät! Kun vedet tuli pihalle, niin supistuksista tuli ihan sietämättömän kipeät- puudute ei auttanut pätkääkään. Lapsivesi oli vihreää...
00:50 sain luvan alkaa ponnistamaan, tuntui tosi kummalliselta, kun ei ollut samanlaista paineentunnetta/ ponnistamisentarvetta kuin esikoisesta. Ponnistusvaiheen kesto oli n.14min
01:09 09.04.2012 syntyi 3260g, 49cm, py34cm pieni tummahiuksinen tyttö- sai 10 pistettä :heart:

Tässä synnytyksessä supistukset ei ollut läheskään yhtä kivuliaita kuin esikoisesta, joka oli siis käynnistetty synnytys. Jäi todella positiivinen olo tästä synnytyksestä. Esikoisesta jäi jonkinasteinen synnytyspelko. Ja tosiaan, kun supistukset ei ollut säännöllisiä missään vaiheessa synnytystä- en olis ite tajunnut lähteä sairaalaan, mut onneksi mies pakotti- muuten olis vauva syntynyt kotiin.

Kotiin päästiin n.10h synnytyksen jälkeen.

Jassåå & Iina 4vrk :heart:

Vauva vaan nukkuu ja syö(öisinkin herättää vaan 2 kertaa), ja on niin valtavan valloittava tapaus, että oon monta päivää vaan parkunut- esikoinen ihmettelee miksi äiti itkee :D
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tässä sellainen mieleen, että onko kellään maha tai paremminkin kohdunalaosa napsunut loppu raskaudesta? Mulla on tuota napsumista ollut muutaman kerran nyt tän viikon aikana ja varsinkin kun pöntölle menen istumaan niin jotenkin napsahtaa tuolla...??:O Kuopuksesta mulla meni vedet sänkyyn yöllä, niin napsahti kovasti ja vedet tuli, mut nyt ei vesiä näy ei kuulu, välillä vaan napsahtaa, miksi?:confused:

jassåålle kiitokset synnytyskertomuksesta, nopeasti on homma edennyt sinullakin :)
 
Neuvolaterveisiä:
Synnytystautia liikkeellä kuulemma, alkaa merkit kertomaan lähenevästä synnytyksestä. Th:n mukaan vois mennä sellanen viikko.
RR 133/86
Pissa prot. +, gluk. -
paino -260g/vko
Tarjonta rt
Syke 130
Liikkeet ++

Sukkapuikkokipuja tulee paljon, kävellessä ja nyt myös levossa.
Illasta tuli kipeitä, pitkiä supistuksia tiheesti mutta ne loppu tunnin jälkeen. Kaipa noi edistää alapään tilannetta:)

-Sorel 38+4
 
Onnea vauvoista! :flower:Ja huh kun nopeita synnytyksiä teillä :)

Syysmyrsky tsemppiä myös täältä.. mulla myös painoarvio oli yläkäyrällä (laskettuna ainakana yli 4 kg) ja Kätilöopiston polilääkäri sanoi, ettei vauvaa haluta päästää liian suureksi, siksi vielä uusi aika polille. Myös Hyvinkään sairaalasta olen kuullut, että heillä "painoraja" alatiesynntykseen olisi noin 4,3kg eli ainakin täällä etelässä tunnutaan olevan nykyisin aika tarkkoja painosta. Jos vielä jaksat soitella sinne polille niin anna mennä! Jotenkin tuntuu, että itse pitää olla joka paikassa huutamassa ja vaatimassa nykyään, että otetaan vakavasti. Jos asia sua kovasti huolettaa niin sitten vaan sinne barrikadeille! Ja kuten täällä muutkin lohdutti niin isotkin vauvat syntyy kyllä ihan hyvin, ja suuremmilla viikoilla vauva on jo valmiimpi maailmaan tullessaan :) Itse olen vakuuttunut, että yli menee ja varmaan vielä käynnistykseenkin, saa nähdä.

Onko kellään muulla hillitöntä shoppailuhimoa tässä viime metreillä?! Tuli käytyä ruokakaupassa, kirppiksellä ja kaverilla ja mukaan tarttui niin kantoliina, kestovaippoja kuin ruokaakin niin paljon, että kaapit pullistelee :O jos tässä vielä on 4 viikkoa aikaa ennen kuin vauva syntyy niin mulla on tili tyhjä ja muksulla vaatteita 90cm asti! :D Ja taas tänään houkuttaisi yksi toinen kirppis.. Ja aiemmin olen siis käynyt kirppiksillä ehkä 4 kertaa vuodessa..

Ja yöt menee täälläkin vähän vaihtelevasti, välillä ihan nukuttaa sikeesti ja välillä ihan pyörimistä ja uni ei tule aamuyöstä millään.. Paras asento mullakin olisi selällään, mutta yritän aina jommallekummalle kyljelle, kunnes taas herään selältäni. Huonoa oloa ei mulle selällään tuu ollenkaan niin jos siitä sitten ei olis haittaakaan, tiedä sitten.

Koitetaan jaksaa mammat!

Vappuvaavi ja tulokas 37+6, huomenna poksuu! :D
 
Onnea vauvan saaneille!! Taas oli monta lisää syntynyt =) :heart:

Josefia: Mulla on pari kertaa napsahtanut joku tuolla ihan alamahalla,en tiedä mikä se on ollut mutta melkoinen paukahdus on ollut :D Ja juu ei ole vesiä tai mitään muutakaan näkynyt täällä...:headwall:

Neuvolassa TAAS käyty: Jotenkin ei jaksais siellä juosta joka viikkoa. Nyt oli joku sijainen vielä paikalla. Mutta kaikki oli kuitenkin ok...Mitä nyt tämän häntäluun kanssa lähtee järki. niin se terkka meinas että vauva se painaa jotenkin sinne alas että häntäluu sitten noin vihoittelee. Alapäätä vihloo välillä melko kovasti,yhtään supistusta ei kai ole tullut. Sf mittakin oli jo huimat 35,5cm :O Pää on ollut kipeä useampana päivänä ja turvotus kova,mutta paineet ok niin ei kai se mitään myrkytystä voi olla...??

Bluebaby ja vauveli 37+5
 
Neuvolassa käyty, ei tarvi mennä ultraan, sf-mitta palautunut omalle käyrälleen, lääkärin mitatessa tais vauveli olla pyllypystyssä. Sydänääniä kuunneltaessa vauvalle tuli myös hikka, terkka sanoi ettei hänen urallaan oo tainnu kertaakaan tapahtua silleen :D ja opiskelija kysyi miltä vauvan hikka tuntuu :)

Lolaalle vielä onnittelut ja Josefialle tsempit tapahtumien edistymiselle :)
 
Hmm... Onkohan tuo toukka kuitenkin tulossa tuolta ulos tässä lähiaikoina...? Tänään on tyhjentynyt suoli jo kahdesti ja tuntuu taas siltä, että voisi kolmaskin kerta olla paikallaan. Lisäksi alapäässä tuntuu välillä kipua tuossa häpykummun yms. paikkeilla. Silloin en pysty seisomaan suorassa vaan on parempi kumartua tai mennä istumaan. Niitä kuuluisia "sukkapuikkokipuja" on ollut eilen paljon ja tänäänkin jonkin verran. Vauveli kyllä liikuskelee melko aktiivisesti tuolla... Jotain edistystä tuolla kai tapahtuu kyllä.
 
Heippa!
Oon käynyt aina välillä lukemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt.
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsempit kaikille yhä odottaville!

Meidän neiti on kasvanut 3viikossa jo yhden kilon ja nyt on alkanut olla välillä vähän hereilläkin. Tyttö on nukkunut tosi hyvin ja vielä ei ainakaan ole ollut vatsavaivoja. Esikoisellahan oli koliikki. Ihan ihmeellisen helposti on nyt mennyt, toivottavasti tämä suunta jatkuu.
Esikoinen on nyt flunssassa ja sen takia ollaan vähän valvottu, mutta vauveli ei kyllä ole pahemmin valvottanut. Viime yönäkin veteli 5h putkeen.
 
Noita ihme napsahteluja kuulunut välillä myös täällä. Ensin kuvittelin sen olevan tuo häpyliitos, joka paukkaa, mutta taitaa kuitenkin olla jotain muuta. Vesien mennessä esikoisen kanssa paukahti myös, mutta nyt ei vielä niin ole kuitenkaan käynyt. :confused:

Saako teillä muuten tuo masuasukki aikaan ääniä? Jonkinlaista loiskahduksen ja paukahduksen sekotusta, mutta vaimeampaa? Noita samoja ääniä kuuntelin jo edellistenkin kanssa, mutta tulin siihen tulokseen, että eihän se nyt voi ääniä aikaiseksi saada. Nyt kuitenkin epäilyttää enemmän, että jotain tuo tenava tekee, joka sitten jopa kuuluu. :) Nämä äänet tosiaan liittyy siihen, että tenava liikkuu ja jumppaa tuolla.

(.) Tänne ei ihmeitä edelleenkään. Sukulaiset alkavat vaan pikkuhiljaa odotella jotain tapahtuvaksi, kun eilen jopa neljä soitti "muuten vaan" ja tiedusteli tuntemuksia. =) Mulle tuo on ihan ok, ainakin vielä. Ehkä sitten viikoilla 41 + alkaa ahistaa enemmän.

Melkosen kipeitä sukkapuikkoja tulee aika usein ja harkat on todellakin tujuja, mutta muuten ei uutta.

Hyvää alkanutta viikonloppua koko poppoolle!!
 
Alkuun paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille!.. kirjoittelu tänne puolelle on vähän jäänyt.. tää sivusto tökkii ainakin meidän kotikoneella enkä malttamattomana ihmisenä jaksa odottaa kun ei toimi kunnolla. Sit tää on jotenki muuttunutkin...

Täällä kans maha napsuu kovasti.. on kyllä napsunut jo pitkään. Kai ne sikiökalvot siellä paukkuu. Ainakin mulla napsunta alkaa kun vauva oikein kovasti liikkuu.

Menkkamaista jomotusta täällä on päivittäin. Joitain kipeitä supistuksiakin on tullut.. muuten aika normi olo vaikka huomenna poksuu 40+0!

Jollakin muullakin oli loppuhetken shoppiluinto alkanut. Sama täällä. Ajattelin lähteä tänään kirpparikierrokselle jospa vielä jotain pientä tarttuisi mukaan.

tsemppiä kaikille loppuodotukseen.. tää on yllättävän piinaavaa aikaa..
 
Täällä poksutaan 41+0! Ja puhkutaan suorastaan odottavan onnea. Viime yö meni taas omassa porussa ja hiessä kierien kipujen takia. Istualteen jos sais jossain nukuttua niin saattais jopa saada nukuttua... :( Jos ne joskus aikoo tätä käynnistää niin toivon mukaan saan jotain minkä avulla saisin edes kaksi tuntia nukuttua. Lääkärineuvolassa lääkäri viimeisteli vielä tän epätoivon kommentilla "tokkopa se sieltä mahtaa irrota...ja mitään syöksysynnytystä ei kannata edes odottaa!!". Ei vaan jaksais enään.
 
39+4. Ikinä ei ole mulla raskaus kestäny näin kauan :eek: Viime yö nukuttu aivan käsittämättömän hyvin :) Miehellä oli viiminen yövuoro ja nyt alko viikonloppuvapaa ja ens viikolla sillä on talviloma. Tänään ohjelmassa lasten hiihtokilpailut ja voi kun pääsis sitten synnyttämään.

Kolmisen päivää on ollut sellasia synnytystä ennakoivia sukkapuikkoja ja suppareita. Toivottavasti pian käynnistyis.

Sain maanantaille vinguttua poliajan, katotaan vauvan koko ja tulokset 2004 tehdystä lantion mittauksesta.

Onnea kaikille vauvan saaneilla :heart: :heart:

Ja kärsivällisyyttä meille pallomahoille.

Kultakurkku ja Eemi 39+4
 
Täällä ollaan, hyvin nukuttu yö, aamusta sukkapuikkoja ja kohtu jotenkin hellänä.. Eilen tosi paljon "kivuttomia" supistuksia, ei siis muuta..

Ja PoKS rv 40+0 (voisin todellakin alkaa poksumaan jo synnytyksen merkeissä, mutta ehkä joku päivä)
 
Täällä ollaan myös kasassa! Viime yönä olin jo toiveikas et jee, päästäskö synnyttään vaan kun odotin kipujen voimistumista niin nehän loppu.. Tilalle sain lonkkasäryn ja aivan kaameen nälän :D Koko eilisen illan siis oli tujuja sukkapuikkoja, nukkumaan mentäessä tuli myös kipeähköjä supistuksia ja menkkajomoja lisäksi, jomot ja puikot loppu klo 2, supparit jatku klo 4 saakka mutta vain 20min välein.. ärh! :stick:
No ehkä joskus se sieltä tulee.. :) Täällä napsuu ilmeisesti lonkat, ja vatsasta kuuluu kaikenmaailman lorinaa ja "pulputusta" :eek: hassua :p

Jos lähtis pihalle heitteleen lunta niin sulais lopunkin ja kenties lisäis tujuja sukkiksia :) Huomenna ois 40+0!
 
Sori - etuilin.

Meille syntyi poika 10.4 klo:19.44 51 cm 2960 g 38+0

Synnytys käynnistyi vesien menolla 9.4 klo 03 ja supistukset alkoi 10.4 klo: 13.30 (lääkkeellisesti klo: 8 eka satsi ja toka klo: 12 - se murunen lääkettä kohdun suulle)

Synnytin luomuna, koska epiduraali ei purrut - voisin synnyttää toistekin luomuna - ei jäänyt traumoja ja ei ollut "kärsimystä". Koetan kertoa lisää myöhemmin. Tänään tultiin siis kotiin.

Tärkein vinkki minkä osaan antaa - minulle oli tärkeää, että mies avautumisen ajan lämmitti koko ajan mulle uutta kaurapussia ja seisoen nojasin pussia vasten (häpyluu osui pussiin). Ponnistuksen ajan olin erilaisissa pysty asennoissa (ämpärillä, roikuin miehen kaulassa ja olin pysty kontillaan "istuma asentoisen" synnytys sängyn päädyssä (roikuin selkänojassa kontillaan - tässä asennossa lopulta syntyi) - selällään ei olisi tullut yhtään mitään! Tottelin vain mitä kätilö käski ja yritin aina päästä uuteen asentoon. Pilateksesta ja hengityksestä oli hyötyä.

Avautumis vaiheessa hoin mielessäni jonkun teidän vinkkiä - hengittäkää naiset :)
 

Yhteistyössä