syysmyrskylle jaksuja :hug: mä en osaa sanoa tohon sokerijuttuun mitään kun mulla oli normaali raskauden seuranta. Silloinhan ei mielellään käynnistellä ennen 42+1 jos ei ole mtn erityistä sikiön voinnissa ja istukan toiminnassa ja lapsiveden määrässä. Mulle ei aikoinaan edes tehty mtn synnytystapa arviota ja esikoinen syntyi spontaanisti 41+5 ja oli 4200g. Ja ihan hyvin mahtui tulemaan. Sitä sisälantiotahan on mahdoton arvioida muuta kuin röntgenillä(??) ja mä en luottais noihin ultriin kovinkaan tarkkaan. Niiden painoarviot aina heittää. Luulisi ainakin maalaisjärjellä että synnytys olisi "helpompi" silloin kun se itsestään käynnistyy vaikka lapsi olisi nelikiloinenkin ja äiti eka kertalainen. On niitä syntynyt lähes 5 kiloisiakin alateitse "helposti" ja aivan yhtä vähemmän "helposti" esim. ystävä sai 2,8kg alateitse joka oli 3 synnytys ja valitettavasti tuli pahat repeämät jne. Ei siis voi yleistää suuntaan eikä toiseen MUTTA hienosti olet syysmyrsky jaksanut ja palkinto odottaa sinua tuota pikaa :heart: kaikkea hyvää tulevaan ja luota itseesi synnyttäjänä! =)
Viimeksi muokattu: