Moi kaikille piiitkästä aikaa! Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja loppukuun (27.4) odottajana varmaan vielä jonkun aikaa..
Kiva kun ihan kaikki ei ole kuitenkaan vielä synnyttänyt, itse olen täällä varmaan viimeisenä ja puhun itsekseni
Ensimmäiseksi onnea kaikille nyytin jo syliinsä saaneille, on ollut ihana lukea kuulumisia ja synnytyskertomuksia :heart: Ja kiitos myös minun puolestani
Vauvikselle ja kaikille muillekin, tää palsta on ollut ihan huippu!!
Kirjoittelin viimeksi varmaan kuukausi sitten kun lopettelin töissä ja aika on mennyt siitä niin hujauksessa, että sillon tällöin olen aina käynyt lukemassa sivukaupalla teidän kuulumisia ja aina kun olen päässyt "nykytilaan" niin en ole enää itse ehtinyt tai jaksanut kirjoitella. Nettitikunkin onnistuin hajoittamaan tuossa, mutta nyt pelittää taas ja tässä vähän mun kuulumisia..
Viimeksi kun kirjoittelin niin tyyppi oli edelleen sitkeesti perätilassa ja mieli vähän maassa siitä. Sain vikalta neuvolalääkärikäynniltä sitten lähetteen polille kättärille ja ajan heti pääsiäisviikon tiistaiksi (silloin 36+4) ulkokäännökseen ja kokoarvioon. Siellä istuin ensin puoli tuntia käyrillä, ja kaikki oli ok. Siitä sitten lääkärille, joka ultrasi istukan, napanuoran ja mittaili kokoa. Tyypin jalat oli vaan niin syvällä lantiossa, että reisiluun mittaa ei saatu siinä vaiheessa ollenkaan (ei ihme, että oli hiukkasen tuskaselta tuntuneet potkut kun tykitetään suoraan virtsarakkoa ja kohdunsuuta koko ajan
) Siinä sitten kätilön kanssa totesivat, että edellytyksen käännökseen on hyvät kun peppukaan ei ollut kiinni alhaalla vaan siellä olivat jalat. Ja ei kun lääkäri painimaan mun vatsan kanssa, kätilö seurasi ultralla koko ajan missä kohti pää meni ja niin se lääkäri vaan sai tyypin painelemalla ja "vääntämällä" kääntymään pikkuhiljaa. Pää siirtyi tuosta pallean tienoilta oikean kyljen kautta alas ja ei se mitenkään kauhea kokemus ollut, vähän kuin olisi ollut hieronnassa vatsapuolelta. Ja yritin tietysti itse hengitellä ja olla rentona, tuntui siltä että jos olisi vähänkin itse jännitellyt vatsalihaksia tai laittanut hanttiin niin ei olisi ollut kääntö onnistunut. Sitten sen jälkeen onnistui koko arvionkin tekeminen kun jalat saatiin näkyviin
Ja kokoa siis riitti, arvio 36+4 oli 3340g ja laskettuna ainakin neljä kiloa.. Siksi sainkin uuden poliajan ensi viikon tiistaille (38+4) kokoarvioon, lääkärin sanoin vauvaa ei haluta päästää liian isoksi, mikä oli lohduttavaa kuulla. Operaation jälkeen taas käyrille ja kun kaikki oli kunnossa niin lähdin kotiin. Ja fiilis oli kyllä ihan loistava kun tuosta perätilasta stressasin monta kuukautta!
Käännöksen jälkeen huomasi heti eron tyypin asennossa ja potkuissa, sanoinkin miehelle, että kuka tää tyyppi on ja mihin se meidän "tuttu" vauva oikein katosi kun maha menee ihan omia kuvioitaan nyt verrattuna perätilaan
Ja samalla muuttui tuntemus tuolla alapäässä, heti samana iltana käännöksen jälkeen alkoi tuntua paineen tunnettta ja kaikenlaista kiristelyä alhaalla. Että nyt ymmärrän teitä muita paljon paremmin! Aiemmin ei tuntunut oikeastaan mitään tuolla alhaalla..
Eli saa siis nähdä mihin asti täällä mennään ja aikooko ryhtyä käynnistelemään koon takia jo aiemmin. Mulla siis sokerit ja painonnousu on ollut kaikki ok, ja kätilökin Kättärillä vaan totesi että "sun kohtu taitaa olla vaan tosi tehokas" kun vauva menee yläkäyrällä
Eilen neuvolassa kaikki ok ja sain vielä uuden ajan parin viikon päähän.
Tsemppiä kaikille, kevät ja kevätvauvat tulee kyllä vaikka vähän hitaasti välillä tuntuu molemmat etenevän
Vappuvaavi ja tulokas 37+5