*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Tänään 39+3, ilta kuuden aikaan tuli jonkun sortin pieni limainen vuoto, oliskohan nyt se limatulppa ja sen jälkeen pari napakkaa supparia puolen tunnin välein,kesto minuutin pari ja äsken alko vereslimainen vuoto.
Selkää kolottaa kovasti. Saa nähdä edistyykö tämä tästä ja päästäänkö tositoimiin, meinaa jo ihan paniikki iskeä ja jännittää kovasti! Ens yönä ei ainakaan nukuta!
Viikon verran harjotussupparit lisääntyi, varsinkin yöllä ja yläselkä/lapojen kohta ollut ihan sika kipeä. Ja nivuset ollut tosi kipeät/oudon tuntuset, joutunu kävelemään vähän kun sumopainija! Mutta nyt jänskäilemään josko tämä tästä edistyy!
 
  • Tykkää
Reactions: Jatiska ja Papaya
No niin sitte ei ku jännäillään mannamuun ja killiäisen puolesta :)

Omassa olossa ei mitään jännäämisen arvoista.. Ei tuu ei, lauantaina laskettuaika ja EHKÄ sen kunniaksi katson, että kaikki sairaalakassiin tarvittavat on olemassa ja EHKÄ voisin sen pakatakin muutamaksi viikoksi odottamaan :kieh:
 
Aut saakohan unta kun on kymmenestä asti supistanut 10-20 min välein ihan kipeesti. Voi olla et johtuu siitä et oon ollu menossa koko päivän joten otin panadolin ja koitan mennä nukkuun jos auttas. En vielä kyl laita toivoo et synnärille asti pääsis mut näin kovia suppareita ei oo tullu vielä missään vaiheessa ja nää on jo sellaisa et voimistuessaan on kyl jo avaavia :) No mulla ja kuopuksella on aamulla kivaa menoa joten eipä haitaa vaikka laantuis, ainakin jotain tapahtuu kropassa!

Champpis ja Mara 41+0 Poks näin puolilta öin!
 
Jolleki oli neuvottu laitoksella, et tekee "nännihierontaa" niin saa supistukset vauhtia ja oli pari min tehny niin toimi! En nyt muista oliko joku meidän ketjusta vai helmikuisista vai maaliskuisista.. :ashamed: Mut ilmeisesti se toimii, kunhan niitä supistuksia on jo..

Täällä on tosiaan jännät paikat odotella Mannamuun ja Killiäisen kuulumisia ja liekö Champpiskin kohta tositoimissa!

Itselle ei niin mitään . . . 39+3, neiti on ilmeisesti parkkeerannu sit pysyvästi oikeelle puolelle, mahaki ihan toispuoleinen pallo. :D
 
Champion: Vieläkö oot täällä? :popcorn:

Nännihierontaa pitäis alkaa täälläkin harjoittamaan ;) Ainakin se toimi silloin ku ei olis vielä ihan tarviinu, joskus rv 30 tienoilla :D

Yöni nukuin kuin tukki, ihan kiva tietysti kun mitään ei tapahtunut..

rv 39+4
 
Täällä nukuttiin todella levottomasti viime yönä. : / Vessassa sai käydä edelleen 1-1,5 tunnin välein. Limatulppaa tms. ei ole näkynyt, mutta tämä menkkamainen jomotus jatkuu nyt yhtäjaksoisesti. Suppareitakin on mahdollisesti ollut, kun vatsa on aina välillä mennyt todella kovaksi, mutta en ehkä osaa tunnistaa niitä vielä, kun ensimmäistäni odotan eivätkä ne ole tuntuneet kipeältä. Tsempit kaikille! :)
 
Huomenta! Toivottavasti Championkin olisi jo tositoimissa ;)
Mua alkoi viime yönä pelottaa : / En halua synnyttää. Tuli nimittäin pari jykevää supistusta kera limatulpan...Närästys vielä kaupanpäälle niin tuli valvoskeltuakin vähän, makuuasennossa tosin. Ja nukahdinkin sitte aamuyöksi vielä. Eikä muuta kuin kummaa kolotusta enää jäljellä |O Mutta eiköhän tää ästä kun vaan saisi jostain uskoa ja toivoa etä synnytys menee mukavasti.

Kuudes ihme :) 40+1
 
Neuvolassa käyty. Ei uutta auringon alla. Paino vaan tuntuu nousevan, taitaa nyt turvotukset iskeä itsellä. Jotain niin järkyttävää meinaa tuo painonnousu aina per viikko. Tosin ei niitä turvotuksia kyllä juuri näe, pelottaa hieman että kuinka jättiläismäisesti muru kenties on kasvanut tässä viime aikoina.
No, uusi tätsy oli siellä vastassa ja hm. täytyy todeta että mukavampi kuin tuo edellinen, jotenkin paremmin synkkasi hänen kanssaan. Sf-mitta ny pysyi samana, joko asettunut hyvin kuoppaansa tai sitten kun mittaaja vaihtui niin sillä vaikutusta. Tiedä sitten. Muuten kaikki arvot jees.

Epäsäännöllisesti supistuksia täällä, voisi vaan alkaa tulla vähä säännöllisemmin. Muuten ei kyllä mistään tulpista tai muista tietoa. No, sain ensi viikoksi uuden ajan ja jos siihen mennessä ei oo syntynyt niin soitellaan aikaa yliaikaistarkastukseen vai oliko ny käynnistykseen sitten. Jotain kuitenkin. Toivotaan että lähtisi kuitenkin itsestään käyntiin, varsinkin ensikertalaisena se ois kiva kokea, ilman että pitäisi lähteä käynnistelemään. Mutta katsotaan kuinka " saan tahtoni läpi" ;).

Tsemppiä kaikille niille, jotka ovat jo kenties tositoimissa tai sitten tässä samassa tilanteessa kuin meikäläinenkin, odottavassa tilassa.. :) Kohta he on täällä <3


saraneito & bertta 40+1
 
Moi kaikille piiitkästä aikaa! Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja loppukuun (27.4) odottajana varmaan vielä jonkun aikaa.. :p Kiva kun ihan kaikki ei ole kuitenkaan vielä synnyttänyt, itse olen täällä varmaan viimeisenä ja puhun itsekseni :D

Ensimmäiseksi onnea kaikille nyytin jo syliinsä saaneille, on ollut ihana lukea kuulumisia ja synnytyskertomuksia :heart: Ja kiitos myös minun puolestani Vauvikselle ja kaikille muillekin, tää palsta on ollut ihan huippu!!

Kirjoittelin viimeksi varmaan kuukausi sitten kun lopettelin töissä ja aika on mennyt siitä niin hujauksessa, että sillon tällöin olen aina käynyt lukemassa sivukaupalla teidän kuulumisia ja aina kun olen päässyt "nykytilaan" niin en ole enää itse ehtinyt tai jaksanut kirjoitella. Nettitikunkin onnistuin hajoittamaan tuossa, mutta nyt pelittää taas ja tässä vähän mun kuulumisia..

Viimeksi kun kirjoittelin niin tyyppi oli edelleen sitkeesti perätilassa ja mieli vähän maassa siitä. Sain vikalta neuvolalääkärikäynniltä sitten lähetteen polille kättärille ja ajan heti pääsiäisviikon tiistaiksi (silloin 36+4) ulkokäännökseen ja kokoarvioon. Siellä istuin ensin puoli tuntia käyrillä, ja kaikki oli ok. Siitä sitten lääkärille, joka ultrasi istukan, napanuoran ja mittaili kokoa. Tyypin jalat oli vaan niin syvällä lantiossa, että reisiluun mittaa ei saatu siinä vaiheessa ollenkaan (ei ihme, että oli hiukkasen tuskaselta tuntuneet potkut kun tykitetään suoraan virtsarakkoa ja kohdunsuuta koko ajan :D) Siinä sitten kätilön kanssa totesivat, että edellytyksen käännökseen on hyvät kun peppukaan ei ollut kiinni alhaalla vaan siellä olivat jalat. Ja ei kun lääkäri painimaan mun vatsan kanssa, kätilö seurasi ultralla koko ajan missä kohti pää meni ja niin se lääkäri vaan sai tyypin painelemalla ja "vääntämällä" kääntymään pikkuhiljaa. Pää siirtyi tuosta pallean tienoilta oikean kyljen kautta alas ja ei se mitenkään kauhea kokemus ollut, vähän kuin olisi ollut hieronnassa vatsapuolelta. Ja yritin tietysti itse hengitellä ja olla rentona, tuntui siltä että jos olisi vähänkin itse jännitellyt vatsalihaksia tai laittanut hanttiin niin ei olisi ollut kääntö onnistunut. Sitten sen jälkeen onnistui koko arvionkin tekeminen kun jalat saatiin näkyviin ;) Ja kokoa siis riitti, arvio 36+4 oli 3340g ja laskettuna ainakin neljä kiloa.. Siksi sainkin uuden poliajan ensi viikon tiistaille (38+4) kokoarvioon, lääkärin sanoin vauvaa ei haluta päästää liian isoksi, mikä oli lohduttavaa kuulla. Operaation jälkeen taas käyrille ja kun kaikki oli kunnossa niin lähdin kotiin. Ja fiilis oli kyllä ihan loistava kun tuosta perätilasta stressasin monta kuukautta!

Käännöksen jälkeen huomasi heti eron tyypin asennossa ja potkuissa, sanoinkin miehelle, että kuka tää tyyppi on ja mihin se meidän "tuttu" vauva oikein katosi kun maha menee ihan omia kuvioitaan nyt verrattuna perätilaan :D Ja samalla muuttui tuntemus tuolla alapäässä, heti samana iltana käännöksen jälkeen alkoi tuntua paineen tunnettta ja kaikenlaista kiristelyä alhaalla. Että nyt ymmärrän teitä muita paljon paremmin! Aiemmin ei tuntunut oikeastaan mitään tuolla alhaalla..

Eli saa siis nähdä mihin asti täällä mennään ja aikooko ryhtyä käynnistelemään koon takia jo aiemmin. Mulla siis sokerit ja painonnousu on ollut kaikki ok, ja kätilökin Kättärillä vaan totesi että "sun kohtu taitaa olla vaan tosi tehokas" kun vauva menee yläkäyrällä :) Eilen neuvolassa kaikki ok ja sain vielä uuden ajan parin viikon päähän.

Tsemppiä kaikille, kevät ja kevätvauvat tulee kyllä vaikka vähän hitaasti välillä tuntuu molemmat etenevän :)

Vappuvaavi ja tulokas 37+5
 
Oiskohan Chammpis tosiaan poistunut tärkeämpiin hommiin... Hiljasta ainakin on. =) Lykkyä pyttyyn, jos näin. :) Killiäiselle ihan samat! Tuntus lähellä totuutta ainakin olevan jo.

(.) Isäntä oli viime yön taas kotosalla eikä töissä, kuten edellisen, niin johan nukuin kuin tukki. Ei mitään vaivoja. Mitä nyt asennon vaihto välillä herätti, mutta muuten ok. Ens yöksi se lähtee taas työmaalle niin eiköhän sitä jokusen supistuksen taas sais aikaseksi. :) Kuopus ja koirat ainakin juoksutti minua parisen tuntia pitkin mettiä ja nyt joka paikkaa kolottaa eli yö voi olla mielenkiintoinen. :whistle:
 
ekulainen Mulla oli sama homma, et jouduin bilien takia oleen sairaalassa 5pvä. Maanantaina synnytin ja keskiviikkona olisinki päässy jo kotii, mut bilit oli yllättävän korkeella, nii vauva joutu valoon. Perjantaina pääsin illalla sit sillä eholla kotii et käyn polilla kontrollissa viel.
Ja munki pää meinas hajota ja masennus iskee, koska halusin niin kotiin:hug:

Täällä on ristiäiset jo sovittuna. Saa neki alta pois =)
 
Tsemppiä synnyttämään meneville! :)

Omaa napaa minä vain taas kerran...
Kävin eilen synnytystapa-arvioinnissa. Lääkäri oli tosi mukava. Arvioi muksun eilen painavan 3,5kiloa! (viikkoja 37+4) ja laskettuna aikana olis siis nelikilonen, jos ei ylikin... Meinas silti, että hyvin pitäis mahtua syntymään, että luiden välissä on tilaa. Kohdunkaula oli 2cm ja kiinni... Sitten tuumas, että yliaikaiskontrolli on sitten 41+2, että aivan hyvin voidaan sinne asti odottaa, jos ei meinaa syntyä, että kyllä täältä mahtuu tulemaan!

Aikasemmat pelot siis liian ahtaasta lantiosta unohtuivat, mutta tulikin pelko jättivauvasta! No mun puolesta vois syntyä vaikka heti, mutta eipä se siltä vaikuta.. Eilen sitten kävin oikeen kunnon lenkin, sauvakävelin jonku tunnin verran, eikä mitään! Pari kertaa joutu pysähtymään kun tuntu että supistaa (?).. Mut ei mitään muuta.. Aiemmin ollut vähän haastavampaa lenkkeily niin nyt taas ei. :D Tasan ei mee onnenlahjat, no onnihan se on että liikkumaan pystyy =)
 
Täällä nuppi kiehuu kyselijöiden kans.. :stick: :kieh: Tosi tosi ärsyttävää! Jos en sillä punaisella sekunnilla vastaa puhelimeen tai viestiin ku yritetään ottaa yhteytta niin jo alkaa puhelin soimaan tauotta ja siirrytään miehenki puhelimeen soitteleen.. Sitten kun vastataan niin mikä pettymys kuultaakaan puhelimen toisesta päästä. ai ei vieläkään... :stick:
 
mymosa
Ois kaikki valmista, kun hain patjan tänään häkkisänkyyn.. enää vain vauva puuttuu :) Tai toki sitterin pehmuste ja vaunun kantokoppa on äidillä pesussa vielä.

Nimi on, nimijuhlapäivä on.
 
En mä missään oo vielä :( Meenkohta käymään synnärillä kattoon et kaikki on ok. Aamulla alkoi limainen verivuoto ja kun supistaa niin sattuu mutta ei ole säännöllisiä. Oon nukkunut tosi huonosti ja toivon et tää olise EDES sen verran käynnissä et ne ottas mut synnärille sisään ja antas jotain huumetta et saisin nukkua. Makuulteen supparit sattuu eniten ja niihin herää kun tulee :| Mä toivoin et tää olis ollu kans sellanen nopee synnytys kuten edellinenki mut hitaalta ja kituliaalta vaikuttaa. Mut tiedän silti ite ettei tää ole kunnolla vielä käynnissä just ku ei tuu kunnolla suppareita enää säännöllisesti ja tiedän et ne laittaa mut vielä kotiin.. Mut onpahan sit käyty.

Champpis ja Mara 41+0
 
Hei taas!

Nyt on synnytystapa-arviossa käyty. Painoarvio tällä hetkellä (rv 38+2) 2900 g, laskettuna aikana n. 3200 g. Käsikopelolla tuntui n. 3 kg:n mötkylältä nyt, eli aika tarkasti sama tulos ultran kanssa. Jos menee pari viikkoa yli lasketun ajan, niin painon pitäisi olla n. 3400 g. Menee siis keskikäyrän alapuolella. Jos nuo mitat pitävät paikkansa, niin sf-mitta ei tiedä mistään mitään. Pari viikkoa sitten se huiteli 36 sentissä ja viikko sitten oli 34 cm (eri mittaajat).

Oli miten oli, niin lääkärin mukaan minulla pitäisi olla kaikki edellytykset normaaliin alatiesynnytykseen! \o/ =) Ei tuo lantio sitten kai olekaan mikään erityisen ahdas, whii!!! Kanavaa oli jäljellä 2 cm ja kohdunsuu oli 2 cm auki, kun tilanne vielä pari viikkoa sitten oli se, että kanavaa oli 3 cm ja kohdunsuu sormelle auki. :eek: Että on tuolla alhaalla ilmeisesti jotain edistystä tapahtunut!

VINKKI: Kätilö muuten totesi, ettei kannata maata sohvalla vaan mieluiten aina ajoittain nojata etukumarassa esim. pöytää vasten, jotta vauva osaisi kääntää nassunsa alaspäin synnytystä ajatellen. Parasta kun olisi, että pää tulisi takaraivo edellä. :)

Nyt pitää varmaan ottaa päikkärit, kun viime yö meni puoliksi valvoessa ja stressatessa tuota arviota.

T. iloinen minimami + minimies (poika sieltä edelleen on tulossa, auliisti esitteli kivespussejaan lääkärille. :))
 
missäs on mannamuu ja killiäinen :) Joko ollaan päästy synnytyspuuhiin :)

Kuudesihme: Paljon suppareita nyt sitte sinnekin kun on apujoukotkin tilattu :)

Tässähän alkaa olla monella taas jännät paikat, paitsi mulla.. |O Juu en oo kade, en sitte yhtään :headwall: Tahdon vauvan ulos tuolta mahasta, koko parhe malttamattomana odottaa ja toivoisin niin että synnytys olisi sitte äkkiä ohitse kun se nyt pääsis alkamaan ja toisaalta taas kovasti odotan minun ja miehen ensimmäistä yhteistä tällaista kokemusta :heart: Appiukko kysyi eilen, "onko jo tehny kipeetä ja onko vaikea olla.." Sanoin, et "joo kipeetä tekee, mut EI TARPEEKS kun ei näillä synnytetä" :kieh:

Täällä siis malttamattomana ja kovaa vauhtia kohti laskettua ja ensi viikon neuvolaa joka on rv 40+2 ja sinne lyllerretään aivan varmasti jos nämä on "oireet".. Eikä mulla mitään limoja tai tulppia oo näkyny, kuiva ku sahara ennemminkin tuo värkki :ashamed: :headwall:
 
Juu eipä täälläkään mitään kehitystä, neuvolassa todettiin taas, ettei ole vauva kiinnittynyt vielä (vaikka eihän se nyt tietenkään kaikkea kerro).

Iltaa kohden on alkanut olla tosi paljon kivuttomia supistuksia, mutta voisin kyllä jo ottaa kivuillakin! Nyt se vaavi olisi täysiaikainen, mutta kyllähän se nyt viikon-pari voisi vielä kasvatella ja kehitellä itseään. Jos nyt huhtikuun puolella kuitenkin tulisi :p

minimamille kiitos vinkistä! Mä ainakin oon juurtunut tohon sohvan omaan päätyyn niin pahasti, että täällä mahassa ollaan oltu jo iät ja ajat ihan samassa asennossa!

Vappuvaavi mä nyt ainakin varmaan pyörin täällä sitten sun kanssa, kun toi LA tosiaan vasta 1.5.! Pidetään perää sitten! :D
 
Mites muilla nyt tuntuu nuo liikkeet näin "loppua"kohden? Siis kun mulla vauva pyörittää(?) päätään tuolla haarovälissä, niin tuntuu oikeasti, siltä, että kohdunsuu "pullistuisi" aina tuosta voimasta, siis tuntuu just siltä että jos kokeilis silloin kuin heiluu tuolla niin varmaan tuntuis sillai "kuplana" tuolla....??? Vaikea selittää, mut tolleen se mulla tuntuu ja sellainen ihme paine tuolla alapäässä ja just siks mä olisin niiiiiin kypsä jo synnärille...
 
Josefia: Täällä heiluu ainoostaan pylly kylkiluita vasten.. Päästä ei mitään tietoa.

Onnittelut vappuvaaville onnistuneesta kääntämisestä :)

ja tsempit niille jotka ovat toinen jalka synnärillä, täällä molemmat jalat tiukasti kotona.. ja yhessä.

Imuroitu ja kävelyllä käyty, ei suurempia tehoja mihinkään. Huomenna neuvola. Kyrsii.
 
Josefia: Päästä eikä pepusta mitään hajua, mutta nuo raajat, kaikki neljä tiedostan kyllä! :$

Kuopus ilmoitti tuossa (vielä uudelle lenkille lähtiessämme) masulle, että "kuule vauva; sun pitäis alkaa tulla jo ulos sieltä! Täällä on iso mörkö odottamassa. Pöö!!" :rolleyes: Malttamatonta alkaa väki olla täälläkin, mutta toisaalta voi olla, että vaavin itsesuojeluvaisto estää sitä syntymästä... ikinä! =)

Huomenna taas neuvolakuulumisia saatavana.
 
hmm.. poks 38+0.

Kuuluuko tuollainen pyyhittäessä jäävä vaaleanpunainen asiaan vai pitääkö soitella jo johonkin? Äsken siis vessassa käydessä paperiin jäi. Aamupäivällä jäi jotaa limaa. Oisko tää nyt limatulpan alkua menoa?
 

Yhteistyössä