Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Anna-79 halauksia ja zemppiä!ei menetetä vielä toivoa :)

täällä alkanu vatsaa repimään ja vihlomaan..isännän mukaan rakennusmies siellä rakentaa yksiötään niin ei ole ihmekään jos vähän välillä vihloo..
Finnejä en enää kestäis yhtään!!alkaa jo ihan harmittamaan...odotan innolla että masu alkais näkyä muutenkin kun tommosta perus pömpötystä..

tänään kamala syöpöttely vimma..tekee mieli kerroskiisseliä,lihapasteijoita,vanukasta,karjalanpaistia...NÄLKÄ!!!vaikka just söin..

Olen vaan miettinyt kun nuo mun viikot siirtyi kahdella taakse päin,eli eilen lääkäri sanoi 7+4 vaikka alkuperäisen laskennan mukaan oli 7+6,niin alanko nyt sitten laskemaan niin että tänään on 7+5....???typerä kysymys mutta mulle tärkeää..
Laskettua aikaa ei siirretty,koska heitto oli vain pari päivää..mutta haluaisin seurata aina viikottain mitä masussa tapahtuu(neuvolan vauvakirjan perässä),mutta enhän mä nyt tiedä minkä mukaan lasken,ennen kuin np-ultrassa varmistuu....

Voikaa mukavasti!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Minä tulin toivottamaan teille onnellista odotutsa. Itse kotiuduin juuri sairaalasta kaavinnasta. Suru on suuri, olo heikko ja tokkurainen nukutuksen jöljiltä. Meidän pieni lensi taivaaseen, ei ollut vielä valmis tulemaan luoksemme, nyt hän katselee meitä pilven reunalta. Toimenpide meni hyvin.
Luojan kiitos minulla on kaksi ihanaa lasta tyttö 9 vee ja poika 1 vee ja maailman kultasin aviomieheni.

Hyvää jatkoa teille kaikille
 
hömppä78: :hug: :hug:

NeliApina: mä odotan kans siihen np-ultraan asti. En käynyt ekassakaan raskaudessa ylimääräisissä ultrissa.

Onneksi ultra on jo 2 viikon päästä!
Mua alkaa jo huolestuttamaan ettei mulla ole kertaakaan ollut niin huono olo että olis kuvottanut kunnolla saati oksentanut. Pojan raskaudessa onksensin 6-7 viikkoa yhtäjaksoisesti, joka aamu sekä useita kertoja päivässä. Nyt vain pientä ajoittaista ällötystä....
Vatsa pömpöttää jo aikalailla ja rinnat on kasvanu. Koko ajan tekee mieli syödä jotain :ashamed: Toivottavasti ruokahalu ei olis koko raskautta näin kova...

Cheetah ja Pikkutassu 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Hip hip iloa!

Kävin iltapäivällä varhaisultrassa (sopivasti yskän takia muutenkin saikulla) ja siellä se pieni sydän sykki! Jeeee! Se oli liikuttavaa, mutta ehkä enemmän kuin liikuttavaa, jotenkin huvittavan outoa. Mä en siis itkenyt, vaan purskahdin hysteeriseen nauruun. Siinä se pomppi, koko pikku papu, kun sydän löi. Outoa. Naurettavan outoa.

Olin laskenut itse kaiken oikein (mikä ei ole ihme, kun kerta ovulaatiotikkuja käytettiin) ja laskettuaika on ja pysyy 18.4.

Oirekartta säilyy laimeena: välillä on muutaman sekunnin etova olo, mut sit se menee ohi. Tänään on ollut rinnatkin vähemmän kipeet. (Voiko se kipeys vaihdella? Onko teillä vaihdellut?) Mahaa nippaa hetkittäin, mutta muuta ei ole. Ei sitten kertakaikkisen mitään. Väsymystä on vähän, mutta veikkaan senkin johtuvan enemmän tästä nuhayskästä kuin raskaudesta. Paha erottaa.

Ultra rauhoitti mieltä, mutta toki keskenmeno edelleen pelottaa. Etenkin kun on niin vähäiset oireet. Mutta toisaalta, nyt olen kyllä todella tehnyt voitavani ja kaikki toivottavasti kantaa loppuun saakka.

En oo varma puuttuiko mun tiedot, mutta jos puuttui, niin tässä:

Santtu82/ 28/ esikoinen/ kätilöopisto/ 18.4.

OmaKääryle: Mä oon Helsingistä. Mistä sä? Ihanaa, että täällä on toinenkin esikoisen odottaja pk-seudulta!

Ihanaa odotusta, tytöt!
Santtu ja katkarapu 6+3
 
Hei kaikille!
mulla vaan vuodot jatkuu, välillä vuotaa enemmän ja välillä ei lainkaan. nyt muutamana päivänä on alamahaa vihlonut aika lailla. soitin neuvolaan aamulla ja kyselin mitä asialle tehdään. neuvolatäti epäili et josko minulla on kohdunulkoinen raskaus ja sain päivystysajan gynelle. kävin sitten päivällä tutkittavana. asukas on siellä missä pitääkin ja pieni sydän sykki oikein nätisti.
mitään syytä näille vuodoille ei löytynyt. kaikki on nyt toistaiseksi hyvin ja odottelen nyt hieman luottavaisemmin mielin niskapussiultraa..
ja laskettuaika aikaistui päivällä eli on 13.4.
 
Josoa minäkin sitten kerron vähän perhe taustaani. Eli minä ja mieheni tavattiin ihan ensimmäisen kerran 2006 ja sit seuraavan kerran 2007 alkukeväästä. Suhteemme alkoi niin että oksensin baaritiskille ja mieheni siis oli siellä kyseisessä kuppilassa töissä ja varmaan ajatteli "tuossa on elämäni nainen2:LOL:
No syksyllä mentiin kihloihin, 2008 maaliskuussa aloin odottaa tenavaa, häät elokuussa ja synnytys marraskuussa. Kaikki näin nopeaan tahtiin mutta mitä odotteleen ku tietää että tuo on se OIKEA.
Nyt siis toista odotellaan, takana 2 keskenmenoa..

Oireista sen verran että päätä särkee iltaisin, paha olo illalla/yöllä enimmäkseen, tissit TOSI kipeät ja väsymys on järkkyä edelleen. Ekaa neuvolaa odotellessa 2.9. josko jo äänet sydänäänet kuuluis.

Ai ni, mun tiedot on kans listalta hävinneet ?? kohdasta. eli zella83*27*K-HKS*toinen
 
Santtu82 ihana kuulla että sydän löi pikkuisella :)))) Me kans Helsingistä,00770 on postinumero jos se sanoo sulle jotain,en viitsi tuon tarkemmin tänne nettiin laittaa :D olen vainoharhainen ehkä....no joo..
Ja kyllä mulla ainakin oireet vaihtelee,tai niiden voimakkuus.Tissit välillä kunnolla kipeät ja välillä saa oikein tunnustella että onko mistään kipeät.Eli kaipa se voi vaihdella.
Kai sullekin lääkäri sanoi,että kun sydänäänet löytyi nyt (sulla vielä aikaisempi viikko kuin mulla) niin on suuri todennäköisyys että raskaus menee loppuun asti?Mua ainakin helpotti tuo tieto,oli sitten totta tai ei.Mutta turhaan säkään sitä keskenmenoa enää pelkäät..mä olin ihan hulluna pelosta tuossa menneillä viikoilla mutta nyt on jo luottavainen ja hyvä fiilis asian suhteen.
Älä säkään siis suotta stressaa asiaa..toki hiukan voi varautua pahimpaan mutta mä ainakin yritän nyt pysyä vaihteeksi positiivisena,mikä ei sen keskenmenon jälkeen olekaan ihan niin helppoa ollut.

Mut onnea onnea onnea pienestä sydämestä :)

Voikaa immeiset hyvin!!
 
Mä en varmaan enään uskaltais luottaa tohon "jos sydänäänet löytyy, niin on suuri todennäköisyys, että raskaus menee loppuun asti". Ekan kerran näin lyönnit 6+2, toisella kerralla 6+5 ja kolmannella 7+3 niitä ei enää löytynyt :'( Ja mullakin oli vuotoa sen viikon ajan 6+3 lähtien. Ensin todella niukkaa ja sitten ihan vähän runsastui. Kipuja ei juurikaan ollut. Enkä halunnut kenenkään mieltä masentaa, mutta sanoin vain miten omalla kohdallani meni, kun tästä ketjusta "tipuin" pois.

No, henkisesti voidaan jo ihan ok. Fyysisesti myöskin, mutta vuoto on jo loppunut?? Onkohan tämä ihan normaalia? :eek: Vuotoa (tyhjennys nappien jälkeen) oli siis vain 5 päivää. Hieman tosin nippailee välillä nivusista.
 
Ei jaksanut pieni pysyä mukana, tänään alkoi vuotaa verta ja menin sairaalalle, verikokeet otettiin ja niistä jo selvisi että kyseessä on alkuraskauden keskenmeno :'( ensi viikoksi pitää varata aika neuvolaan jossa katsotaan että onko kunnolla tyhjentynyt vai annetaanko tyhjennystabletit..on niin paha mieli ja itkettää, mieskin itki koko lopputyöpäivän kun kuuli asiasta...nyt ei jaksa mitään eikä ketään, niin kurja olla..niin kovasti oli tämä pikkuinen kyytiläinen toivottu ja sitä ei nyt saatukaan :'(

Toivottavasti kaikilla teillä muilla sujuu odotus niinkuin pitääkin! Toivon vilpittömästi ja sydämestäni kaikille pelkkiä onnen hetkiä, ei tällasiat oloa toivois koskaan kellekään mikä minulla nyt :'(
 
Mä varasin tänään np-ultra ajan. Sain niinki pian kuin 15.10 :D Sopivasti esikoisen 12v päivänä. Täti siellä ajatteli että onkohan niillä aikoja vielä noin pitkälle mut olis sieltä jo joku muukin sinne asti varannu. Toi päivä oli tyhjää täynnä et sain ihan valita millon haluun tulla. Pomollekki kerroin niin sano vaan et muista sit että neuvolaan meno on ihan työaikaa et otat minkä vaan ajan niin ei tartte tehä tunteja takas...Harmi et on vaan kerran kuussa :LOL:
 
sinnlos hirmusesti voimia!!!:hug: Tiedän että se tunne on musertava mikä tulee kun sanotaan että pikkuisessa ei ole elonmerkkejä...:'( Mulla ainakin kesäkuussa tuntu että putos ihan kaikelta pohja ja eka päivä meneekin hiukan sellasessa shokkitilassa. Jollekulle muullekkin annoin neuvon että muistakaa puhua asiasta ja käsitellä asiaa, se auttaa "parantumis" prosessissa ihan hirmusesti!! Mutta ei siihen oikeen muuta voi sanoa kun että aika auttaa!! Voimia suruun ja ikävään!!:heart::heart: Itsellä tuleva varhaisultra pelottaa juurikin sen takia, että pelkään taas kuulevani ne sanat että pikkuisessa ei ole elonmerkkejä...:ashamed:

liinukka83 ja nimetön matkustaja 6+2
 
iltoja jälleen kaikille..

Sinnlos kovasti jaksamisia sinulle ja miehellesi suureen suruunne :hug: todella kurjaa, että pikkuinen ei pysynyt matkassa :'( aikaa ja omien tuntojen purkamista, jossain vaiheessa helpottaa vähän, vaikkei ikinä varmasti unohdukkaan.
ehkä häiden suunnittelukin auttaa suruprosessiasi eteenpäin, kun olet valmis siirtymään vähän vuodenvaihetta lähemmäs. voimia :heart:

NeliApila me odotellaan myöskin ihan "normi" ultraa (np-ultra), täälläpäin ei ole mitään laitoksia, jossa niissä voisi käydä.. joutuu ajamaan pitemmän tovin, jos semmoiseen halajaa..

hömppä78 jaksamisia myös sinulle keskenmenosi vuoksi :hug:

Aspen sinä himokas vaimo, saat minut ulvomaan naurusta täällä pimeässä sohvan nurkassa. :LOL: piristät mahtavasti, ja varsinkin koska voisin kuvitella tilanteen samaksi meidän makkarissa, ihanaisia kohtalontovereita :heart:

omissa oloissa vilun ja edelleen jatkuvasti kuumeilevien poskien lisäksi tänään ilmennyt öklötystä.
joutu jo oikeen nieleskelemään oksennuksen pelossa, onneksi ei saapunut kunnon pahoinvointi ystäväkseni.. vielä. sillä kaikkihan on mahdollista. asentoa vaihtaessa sohvalla muutamia vmäisiä vihlaisuja vasemmalla puolella. siinäpä tiivistetystä "sairaskertomus" tältä päivältä.
huomenna ja lauantaina töitä, jää siis yöroikkuminen muutamalta "illalta" poies, jos vaikka kävis sivistyneesti päiväsaikaan lukemassa kuulumisia :D

heituska ja ylläri 7+5

ainiin, zella83 sulla on ollut kyllä uskomattoman hyvä iskutyyli mieheesi :LOL:
 
Huomenta ja ensin iso halaus Sinnlosille! Olen todella pahoillani, kamala uutinen :(

En oo nyt hetkeen käyny kommentoimassa, tänne tulee tekstiä niin kauheeta vauhtia että usein ehdin vain lukea kirjoituksenne ja sitten kiidänki jo töihin. Itsellä nyt pahoinvointi vähentyny selkeesti, rinnat edelleen kipeet ja sellanen tyyni olo kuitenkin. En ole huolissani vaikka oireet on laimentunu, kai keho alkaa tottumaan hormoneihin nyt ku rv 9 jo menossa. Odottelen kirjettä missä on nt-ultraan aika, varmaankin muutaman viikon päästä sitten sinne :)

Napis ja Elmo 8+2
 
Huomenet kaikille!! Voimia ja jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille!! Onko teillä muilla uniongelmia?? Mä nukahdan illalla ennen puoli kymmentä ja herään JOKA yö n. klo 3.00. Ja sit en meinaa saada enää MILLÄÄN unta uudestaan!! Viime yönäkin valvoin melkein puol viiteen!! Hyvin ärsyttävää ja voimia vievää varsinkin työpäivinä! Kahdentoista aikaan päivällä olisin jo ihan valmis kaatumaan sänkyyn ja haukottelen niin että vesi lentää silmistä. Aika nolookin näin palveluammatissa työskentelevälle. Muuten alkaa olotila vissiin vähän jo helpottaa, eli pahoinvointi hellittää jo joskus yhden aikaan päivällä. Hormoonit tekee kyllä kepposia, mielialat vaihtelee hetkessä. Eli edelleen itkupotkuraivareita ja siitä hetkessä autuaaseen onneen josta voikin sitten taas kohta alkaa itkemään jotain mitätöntä asiaa. Noh tämmöstä tää nyt on ja näillä edetään... Mies on kyllä mun kans ihan "helisemässä"... :D
 
Sinnlos & hömppä78 :hug:

pai78 Yes, uniongelmia täälläkin. Olen joka ilta todella väsynyt, mutta en saa millään unta sängyssä. Joka yö herään pyörimään. Koskaan ennen mun ei ole tarvinnut nousta käymään yöllä vessassa, mutta nyt joudun siellä käymään, vaikken olisi edes juonut juuri mitään illalla.
Ja ihan hirveä itkupilli olen tai sitten kuohahtelen ihan turhista.
En yleensä ole sohvaperuna, mutta nyt joka ilta ruuan jälkeen sohva kutsuu. Ei vaan jaksa olla jalkeilla.

Meillä on viikonloppuna appiukon synttärit. Niissä otetaan yleensä konjakkipaukut ja viinit. Täytyy taas säveltää jotain lääkekuurista (oikeesti mulla oli kerran lääkekuuri, jonka kanssa pisarakin alkoholijuomaa ois saanut aikaa ihan törkeen antabusreaktion). Ei siis olla kerrottu vielä kellekään eikä kerrotakaan ainakaan ennen varhaisultraa tai ehkä vasta senkin jälkeen.

Muistaako kukaan, missä vaiheessa ois hyvä ruveta käyttämään autossa turvavyönalenninta eli sitä joka vie turvavöistä sen alavyön pois vatsan päältä (ei kovaa puristusta vatsaan esim. jarrutustilanteissa)? Mulla sellainen on jossain varastossa, mutta en todellakaan muista, koska rupesin sitä esikoisesta käyttämään.
 
hirveesti voimia menetyksen kohdanneille sinlokselle ja hömppä78:lle.. :hug::hug:

oho, tajusin just et omakääryle on mun vanhalta kotikunnaalta.. :rolleyes: asuin kyseisessä paikassa 20 vuotta, mut muutin viime vuonna pois.. :rolleyes:

neliapila en mäkään oo menossa mihinkään varhaisultraan, ihan siks koska en oo aikasemmissa kahdessakaan käynyt. ja täällä palstalla oon huomannu. et se saattaa antaa valehdellun turvallisuuden tunteen, että kaikki on hyvin; ja meneekin kesken seuraavana päivänä.. :( ja siis kun se kunnallinen on sen verran pitkillä viikkoilla, että voi jo helpotuksesta huokasta, mut nyt vaan päivä kerrassaan.. :D

en oo vielä kerenny kokeilla sitä doblerii, oli eilen ihan älyttömän kiire.. :( mut kerron ku saan jotain aikaan.. :)
 
Viimeksi muokattu:
innoM Kyse olikin siitä että itselläni ei ole mitään vuotoa tai kipuja,joten siksi pystyn kyllä luottamaan tuohon lääkärin sanaan.....Tuskinpa sitä kukaan keskenmenon kokenut heti uskaltaa luottaa raskauteen,mutta itse ainakin uskon nyt kun sydänäänet näin,ja luotan siihen ettei toista keskenmenoa itsellä heti perään tule.Yhden keskenmenon jälkeen kai lääkäri sitä tarkoittikin,että jos mulla aiempi mennyt kesken viikolla 5,niin nyt näkyi sydänäänet ja on suuri todennäköisyys että kaikki menee hyvin..

Äizikkä itseasiassa en ole täällä asunut kovin kauaa,enkä ole alkuperäinen pk:lainen..yksinäinen maalaistyttö jonkin aikaa täällä asunut.

Sinnlos ja hömppä voimia ja halauksia!

Uniongelmaa kai täälläkin..puoli yhdeksän maissa alkaa hirveä väsymys ja voisin nukahtaa sohvalle..kun tulen sänkyyn niin unitus katoaa ja pyörin puoleen yöhön asti sängyssä nukahtamatta..eilen olin niin pirteä sängyssä että meinasin seota kun ei uni tullut..aamulla taas nukuttais senkin edestä..

Voikaa hyvin!
 
Kiva et on muitaki jotka ei mee varhaisultraan. En oo edes ennen tienny et sellasiin voi mennä :D Edellis kerrasta ku raskauduin on nyt 7v joten aika paljon on muuttunu käytännöt. Esim. sukupuolta ei sillon viel kerrottu juurikaan. Enpä kyllä nytkään aio ottaa selville. Mä tykkään odottaa ihan tietämättömänä tulevasta.
Tänään meen illalla juhliin. Eipä ainakaan oo huomenna huono olo :saint:

NeliApina ja projekti 4+6
 
Hömppä ja Sinnlos lämmin:hug: teille. Muistan tunteen, ja kova paikka se aina on. Mulle lääkäri sanoi että luonto karsii ne, jotka eivät olisi selvinneet elämässä. Niin minä haluaisin ajatella asian:heart:

Puhuitte tuosta yöunettomuudesta, mulla ihan sama ongelma; nukahdan puolen yön maissa umpiväsyneenä ja viimeistään klo 5 alkaa pyöriminen....asiat pyörii päässä ja uni ei vaan tule. Mies teeskentelee tietysti nukkuvaa;) enkä toki viitsi töihin lähtijää herätellä turhia. Päivisin väsymys meinaa kostautua, mutta periksi en anna...kun puuhailee vaan koko ajan, niin ei uni pääse yllättämään. Tosin kun tenavat syö esim. päivällistä, saatan kellahtaa sohvalle ja saan sanottua, että syökääpäs reippaasti niin siivoan keittiön sitten. 15 min tekee terää, herään siihen kiitos-kiitos-kiitos pälinään ja sitten sotkun kimppuun :D
En mennyt tässä välissä töihin takaisin, nuorin täyttää toukokuussa 5v, joten tämä vuosi menee ihan eskari-kerho-koulukyydeissä. Ja ihan kiva ollakin laittamassa lapsia matkaan ja ottamassa vastaan...

Sinne neuvolaan pitäsi tänään soitella, täytyykin kohta kokeilla. Voikaahan hyvin ja jaksamisia unisille ja pahoinvoiville:wave:
 
hömppä78 & Sinnlos, kovasti voimia sinne :hug: :(

Omakääryle, niin tajusin kyllä ja luinkin vähän väärin. Mun edellinen km oli 5+2 ja tämä 7+3 :( Eka meni ihan ilman tyhjennystä ja toinen tyhjennettiin lääkkeillä. Luulin itsekkin niin, että enhän nyt toista km voi saada, mutta toisin kävi.

Ei tota oikein osaa sellainen edes "lohduttaa", joka ei ole km kokenut. En aio luovuttaa. Neuvolantäti sanoi, että mun varmaan kannattaisi käydä puhumassa jollekkin, mutta en nää sitä tarpeelliseksi. Kyllä tästä toivutaan ilman "ammattiauttajaa". Uusi raskaus on varmaan se paras lääke tähän, mutta vielä ei ole sen aika..

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä