Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

En minäkään esikoisesta stressannu ollenkaan että meneekö kesken. Enkä stressanut edellisestäkään raskaudesta, mutta se sitten meni kesken. Mulla on siis toi keskenmeno ollu 06/10, eli siitä ei kovin kauan etes ole, sen takia se varmaan painaa niin kovin mieltä ja pelottaa että nytkin käy niin. :ashamed: Mutta täällä kovin toivon parasta. :heart:

Mikähän siinä on että tänne pitää tulla kurkkimaan suht tiheään, nytkin imurointi jäi kesken kun piti tänne tulla välillä kurkkaamaan. :LOL: Loppuajasta me kaikki varmaan asutaan täällä ja miehet huutaa vieressä että nyt nainen pois jo sieltä koneelta. :LOL: :LOL: Ei muuten kukaan ois sattunu olemaan toukokuun toivotuissa 2008? Mä olin siinä pinossa sillon ku esikoista odotin. Se oli kans kyllä aivan loistava porukka. :heart:
 
Jopas on tullu tekstiä tänne..
Mukavasti alkoi aamu kun pahoinvointi löi tooodella rajusti läpi kehon.. :$ Ihme juttu ku samaan aikaan oksettaa kaikki mutta sitte taas on tosi kova nälkä ja kaikkea tekee mieli esim suolakurkkuja,kapriksia,aurinkokuiv.tomaatit yms. :LOL: Ja tää väsymys on aivan järkkyä ku vielä pitäis jaksaa viihdyttää melki 2v taaperoakin vielä.

Mulla kans on ollu iltaisin aikamoinen vilu, tuntuu että kipeäks olis tulosssa mut ei sitä kuumetta sit kuitenkaa oo ollu. Kai se kuuluu tähän taudin kuvaan ;) Joku kyseli että tietääkö ulkopuoliset vielä raskaudesta; me ei olla kerrottu kenellekään ku pelko on persuksissa vielä että jos menee kesken tai jos on tuulimuna tai tai tai...Kova halu olis kertoa mutta eih sit kumminkaan.

Jaa kai sitä pitäis kauppaan lähteä ja miettiä mitähän sitä tekis mieli tänään.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Rohkenen ilmottautua mukaan, vaikka meinasin odotella ja ilmottautua vasta ekan neuvolan jälkeen, mutta en malta odotella. :D

23.4.
Orion * 23v * OAS * esikoinen


Ei oo ihan satavarma tuo laskettu, mut ei päivää enempää heitä kuitenkaan.

Lähes 4 vuotta tuli sitten yritystä, johon mahtuu yks keskenmeno 02/09. Kannatti jaksaa odottaa. :)
Aivan pakko tulla onnittelemaan Orion sinua! :flower:
Pikkuselle paljon tarrasukkia matkan varrelle :wave:

Talvicci
 
innoM itku tuli kun luin sun tekstin..olen tosi pahoillani..saman tilanteen olen kokenut,ja halauksia lähettelen!

Tervetuloa uudet ja voikaa hyvin kaikki!

Pikaiset kuulumiset,eli neuvolassa käyty tiistaina..Arvioitu LA tällä hetkellä siis 7.4 mutta luultavasti muuttuu hieman koska ovis oli hiukan myöhemmin kun tavallisesti,kun se toukokuinen keskenmeno sotki kiertoa.
Oksettavia oloja jatkuen ja tähän lisäksi vielä koko aikainen närästys...todella ikävä tunne,ikinä ennen ei ole närästänyt ja nyt sitten koko ajan joku pala nousee kurkkuun..
kahden tunnin välein on jotain syötävä,koska jos maha pääsee tosi tyhjäksi niin tulee niin järkyttävä olo.Huono olo ei ole vain aamuisin,vaan pitkin päivää..onneksi välillä helpottaa..

Jalkakarvat on paksumpia ja mustempia kuin ennen..inhottavaa :D

Tulen taas välillä tänne pomppimaan

Kääryle ja rv7
 
Alkuperäinen kirjoittaja zella83:
Joku kyseli että tietääkö ulkopuoliset vielä raskaudesta; me ei olla kerrottu kenellekään ku pelko on persuksissa vielä että jos menee kesken tai jos on tuulimuna tai tai tai...Kova halu olis kertoa mutta eih sit kumminkaan.
meillä tietää nyt muutama:
- serkulle&hänen puolisolle kerrottiin (6+0) heidän kertoessaan omasta marraskuisesta vauvasta, sen jälkeen tuli kova morkkis
- tällä viikolla kerroin terapeutilleni, ajattelin että parempi kertoa jos sattuu jotain ja sitten tarvii tukea ja toisaalta ajatukset pyörii aika lailla mahassa ja sen asukissa, joten kyllähän terapiassa on siitäkin puhuttava
- tänään kerroin työkaverille, kun olin tosi raivoissani yhdestä työasiasta, lipsahti että "onneks täältä pääsee ens vuonna pois", selitin sitten tarkemmin. Tämä ei harmita yhtään, koska hän on läheisin työkaveri ja hänellä on kokemuksia km&tm:istä ennen onnistunutta raskautta.
- läheisimmälle kaverilleni taidan kertoa lauantaina, kun vietämme humputtelupäivää, hän olikin ainut joka tiesti yrityksestämme
-sitten taidammekin odottaa 12 viikkoa ja ekaa neuvolaultraa ennen lisäkertomisia (jos nyt en jää kiinni tai oireet pahene)

Tervetuloa Orion! :flower:

Varasin maanantaille yksityiseltä ajan ultraan, ei jaksa odottaa neljää viikkoa ekaan neuvolaultraan!

anna ja röpsökkä 8+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ginger-lemon-honey:
Omia pikaisesti: Ei malttettu odottaa vaan käytiin ultrassa. Pienenpieni läntti siellä uiskenteli ja sydän sykkäili. Mut tyyppi oli pienempi kuin päivien mukaan, joten laskettu aika siirtyi 8.4. Hassu juttu kun epämääräiset ovistestailuni viittaisivat ettei kierto ollut tavallista pidempi.

Mutta siellä pikkuinen asusteli vaikkakin myöhästeli neljä päivää kasvussa! Uskomatonta! Femeda Helsingissä -suosittelen! ja maksettavaksi jäi vain 87e vaikka olimme varautuneet yli satasen lystiin. Vaihtelee kai lääkärinkin mukaan, mutta muut lähilääkärit olisivat veloittaneet enemmän. Ajan sai samalle päivälle.

Oireita edelleen väsymys ja ajoittainen hutera olo. Vielähän noita ennättää tulemaan.

Ginger ja täplä, 6+4 uuden ajanlaskun mukaan.
Onnea hyvistä kuulumisista!
Kiva kuulla että pidit Femedasta! Meillä on tiistaina varhaisultra siellä :) Saako kysyä kuka teillä oli lääkärinä? Meillä on Fredrica Forsskål (en tiedä oliko sukunimi noin, sillä puhelimessa varasin aikaa ja vähän huonosti lausuivat nimen) Olin aikoinaan esikoisen kanssa Femedassa Bruno Cacciatorella 4 D ultrassa. Suosittelen lämpimästi 4D ultraa, mahtava kokemus! :)
 
Olipa ikävä lukea InnoMin suru-uutinen :(

En itsekään muista että olisin ressannut lainkaan näin ensimmäisestä raskaudesta, ja kaikki menikin hyvin.. Täällä aika monia tuntuu jännittävän miten menee/onko siellä vatsassa todella ketään, kuten myös nyt itte.

Kiva noita ultra-kuulumisia lukea, raaskispa itekki käydä :)

Raskaudesta tietää kolme kaveria ja mies tietenki. Muut saa kuulla sitten kun viikkoja on riittävästi/alkaa näkyä (Mikä tällä syönti määrällä tapahtuu varmaan hyvin nopeaa! :kieh: )

 
Jaksamista InnoM :hug:

Paljon tullut tekstiä - muistankohan kaikkea kommentoida...
Täällä ensimmäiset oireet helpottaneet, mutta uusina tulleet väsymys ja paleleminen. Turvotus on hävinnyt, joten nyt ei tunnu yhtään että olis raskaana. Tai no mies kylllä kommentoi suurentuneista tisseistä :LOL:

Tänään varasin neuvolaan ajan ja menee rv 8:lle 7.9.10. Nyt vähän mietitään varhaisultraa, koska meillä on matkasuunnitelmia loppu syksylle ja sitä silmällä pitäen haluttais ultrasta varmistus lähinnä sille, tuleeko yksi vai kaksi. Suvussani on nimittäin paljon kaksosuutta, ja jos sattuis tulemaan kaksi, niin ei uskalleta lähteä reissuun Aasiaan asti. Yhden tulokkaan kanssa uskon, että olo on n. rv20 mitä mainioin ja uskallan lähteä reissuun.

Raskaudesta tietää nyt kaksi läheistä ihmistä. Heillä on itsellään lapsia ja mukava, kun voi joltakin kysellä alkuraskauteen liittyviä juttuja. Muille paljastetaan sitten rv 12 jälkeen. Anoppi tulee ainakin sekoamaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan :)

Hyviä vointeja kaikille kanssa sisarille :heart:
 
liinukka83: Mie olin kuukautta myöhemmissä '08 :) (eli kesäkuun kullankerät '08 Siellä ei vissiin ollu ketään täältä, tai ei ainakaan nimimerkit kuulosta tutuilta? )
Sielläki oli oikein kivan oloista porukkaa, mut jäi kirjottelu sit kun piti töihin palata.
Toivottavasti tännekki muotoutuis semmonen kiva tiivis vertaistuki porukka :)
 
Kiitos kaikille tuesta. Olen vähän sellainen, että en oikein osaa avautua surusta ääneen, mutta tänään sitten kauhean (eilisestä asti kiukuttelin) kiukuttelun jälkeen pyysin mieheltä anteeksi ja kerroin miltä musta tuntuu. Tais siltäkin päästä siinä kyyneleet. Tuli purettua tätä vihaa/surua mieheen ja tiedän, että se on väärin, mutta sain pyydettyä anteeksi. Huomenna tulee äitini käymään ja saan sille purkaa pahaa oloani. Itkettää jatkuvasti. Tuntuu niin väärältä tämä. Miksi taas minä? :'(
 
jaksamisia innoM :hug:

tänään huomasin että olin turvoksissa melkein koko päivän. ja vähän jännittä kun äiti eilen sanoi että olenko miettinyt että jos saankin kaksoset?? olin vähän kummissani ja sitten äiti kertoi että sen puolella on kaksosia ja mun isän puolella kanssa. olin ihan öäimän käkenä kun en ollut edes tajunnut koko asiaa!!!! no mutta ei kyllä yksikään siskoistani ole saanut kaksoia että en sitten tiedä. Siksi nyt kysynkin että tietääkö joku miten ne kaksoset periytyy?? jotenkin vain hirvittää ajatus että esikoinen olisikin kaksoset! :D

niin ja tänään vihdoin testasin kunnon vahvan viivan, olisiko tuo ollut 6:s testi! kun jotenkin vain tuntuu vieläkin että voiko tämä olla mahdollista. kaikki testit ovat kyllä plussaa näyttäneet. niin ja varhaisultra on 6.9. ja eka neuvola 30.8. niitä sitten odotellessa!!!=)

m&sydänkäpynen 5+4
 
Ensin, valtavat pahoittelut innoM :hug: ja kovasti voimia ja jaksamista!

Onnittelut uusille ja tervetuloa :wave:

äkkiä tulin kommentoimaan Nereidalle, tosta femedan lääkäristä. me käytiin esikon kanssa hänen vastaanotolla, oli mukava ja asiallinen, mutta ei kovin lämpimän oloinen. tai siis hoiti kyllä työnsä hyvin, mutta pysyi etäisenä. ei höpötellyt turhia. eipä sillä tosin mitään väliä ollut kun tärkeintä oli että näki sen pienen, mutta jotenkin kun oli itse niin innoissaan niin odotti että kaikki muutkin olisi :ashamed: mutta ihan ok täti kuitenkin :)

manna ja papu 7+6 (?)

ai niin, neuvolassa kävin tiistaina, eipä siellä tosin ekalla kerralla mitään tapahdu. mutta kun joku kyseli sitä np-ultraa ja että tarviiko lähetteen, niin meillä ainakin menee sillein että ekan neuvolan jälkeen sieltä lähetetään paperit synnärille ja sieltä tulee sitten kutsu. eli itse ei tarvitse tilailla.
 
Mä tulen nyt tänne sit :wave: On se uskottava tota viivaa kun se tänään oli jo vahvempi.
Tiedot: NeliApina...32v...NKL...neljäs ja la ois tällä hetkellä 30.4 :D Nippanappa pääsen tänne...toivottavasti ei siirry sit 1.5...

Täällä ollaan nyt sit napakisuli samassa veneessä taas :p

muokkaus:: ainiin unohdin mainita mun törkeen huimat viikot 3+5 :LOL:
 
Tervehdys kaikille!!! :wave: Hyppään varovaisin mielin mukaanne ainakin ensi viikon keskiviikkoon saakka jolloin menen ultraan katsastamaan onko täällä masussa elämää vaiko kö...

Mutta siis plussa testin tein 13.8:tta ja se oli todellinen ylläri pylläri, mutta erittäin toivottu minun osaltani! Mies vähän kakistelee, mutta uskon hänen vielä ajatukseen lämpenevän... =) Mutta jos kaikki menee hyvin niin huhtikuun alussa noin. 5 päivän nurkilla meidän perheeseen syntyy viides lapsi! :heart: Laitan vaikka riviäni tuonne etusivulle kun La selviää ym... Siihen asti kurkistelen, tirkistelen, toivon ja vielä vähän toivon että kaikki olisi hyvin tuolla!!! :heart:
 
hyvää iltaa jälleen masusisaret :)

IonniMlle jaksamista, on suuri suru harteilla :hug:

omista oloista ei kummempia mainintoja, väsymystä ilmennyt vaikka nukuinkin hyvin viime yönä.. meinaa haukotuttaa niin, että leuat tippuu paikoiltaan :LOL:

Milas mun veriryhmä on AB-. nämä veriryhmän vasta-aineethan testataan kaikilta äideiltä, joiden reesustekijä on miinus merkkinen, niin olen ainakin ymmärtänyt. esikoista odottaessani verikokeet otettiin normaalisti kolmesti koko raskauden aikana, alussa 10-12 viikoilla, keskivaiheilla n. 25-27viikoilla ja lopussa n. 36 viikolla muistaakseni. silloin ei siis mitään mainittavaa tuloksissa.
toista odottaessa jo normaaliin tapaan ensimmäisiä kokeita otatteassa vasta-ainemäärä veressäni oli tiitteri 1 (mitta, jolla vasta-aineita mitataan on tiitteri) ja sen jälkeen lapsen isältä otettiin myös näyte. mieheni veriryhmä on O+, ja veriryhmätekijöitä tarkistellessa tuli ilmi, että miehelläni on veressään joitain semmosia vallitsevia tekijöitä, että lapsistamme tulee aina +-merkkisiä (n. 99%). molemmat poikamme ovat siis veriryhmältään A+. koska veressäni on valmiina jo vasta-aineita, tämä rumba on valmis alkamaan.. :/
todella harvinainenhan tämä on onneksi on, vuosittain vajaa 50 äitiä on immunisaatioäitejä ja vain alle 10lle vauvalle joudutaan antamaan verensiirto kohtuun..
älä siis turhia vielä murehdi, pidän suuria peukkuja, että omat tulevat verikokeesi ovat "puhtaita" :heart:

täällä on puhuttu jonkun verran vuodoista ja siitä, että verta on tullut pyyhkiessä. itselläni on myöskin tullut paperiin aavistuksen verta, syynä kuitenkin on saharan autiomaata muistuttava alakertani ja kuivat limakalvot. muistelisin että olen kärsinyt myös viime raskaudessani jonkun aikaa samasta ilmiöstä.. onko kanssasisarissa muita kuivia käpyjä? :LOL:

heituska ja ylläri
 
Toivotan myös uudet omalta osaltani kovasti tervetulleiksi tänne! :wave:

Pikaisesti merkkaan käyntini, luettu on kuulumiset ja nopeasti laittelen myös omistani sen verran, että huikea väsymys ollut päällä tämän päivän!! Siis jotain ihan käsittämätöntä..ihmettelinkin missä tämä oire viipyi, ja tulihan se..nukuin ensin melkein kellon ympäri yöunet, heräsin 10.45, sitten koitin kaverin kanssa shoppailla kaupungilla enkä muuta tehnyt kuin haukottelin ja raahauduin perässä, oli sitten pakko kertoa että raskaana olen, ettei kaveri luullut että hänen seuransa niin kovin ikävystyttävää olisi :LOL:
Nukuin vielä päiväunetkin ja silti väsyttää vaan...saa nähdä jatkuuko tämä miten pitkään ja paheneeko, jos vielä yltyy niin en kyllä tee muutakuin nukun siinä vaiheessa :D

Nännitkin ovat hieman kipeytyneet, tissit ei muuten ole arat. Lieviä menkkakivun tyylisiä tuntemuksia tuntuu välillä alamahassa, onneksi ei pahasti, niin ja äkkilikkeistä tulee usein sellaisia vihlaisuja tuonne mahan suunnalle. Päivä kerrallaan :)

Nyt täytyy mennä syömään (mielihalujakin on riittänyt :LOL: ) ja sitten, yllätys, nukkumaan!

Oikein mukavaa masunkasvatusta kaikille!!
 
äääh, mun piti iin nukkua tänään pitkään kun mieskin kotona ni olisi esikoisen kanssa noussu.. Paskan marjat sitte sekään onnistunu :) selkä on niin jumalattoman kipeä.
Ja tuo nenän tukkoisuus, niin äsyttävää.
Vatsa kipuilee aika paljon ettei tiedä oliko ne niitä normaaleja vai ei. Vaikka edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa ni en mä enää muista mikä tähän kuulu ja mikä ei.

Mielenkiinnolla kans odottelen et onko joku tuleva kaksosten äippä :D yleensä aina joku pinosta saa isot uutiset.. ellei sitten jopa kolmoset.

Yaden ja törttö 5+1
 
Hei taas hyvät naiset,

Täällä mennään nyt viikolla 5+4. Sain varattua niiden keskenmenojeni takia varhaisultran jo ensi viikolle, mutta en sitten tiedä oliko se järkevää. En tiedä voiko siellä vielä sydänääniäkään kuulua silloin. Nyt aloin miettiä, että onko se vain rahan tuhlausta. Tunnen itseni ja tiedän, että jos siinä näkyy vain ruskuaispussi, petyn, masennun, alan pelätä vielä enemmän keskenmenoa ja jos keskenmenoa ei kuulu, menen sitten parin viikon kuluttua taas uuteen ultraan. Ja tuplahinnanhan siitä sitten maksaa...

Ei pitäs hätäillä. Tiedän. Mulla on kuitenkin taustalla 2 todettua kemiallaista raskautta (enkä edes tehnyt testiä ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa.) sekä yksi keskenmeno. Kaikki peräkkäin. Tässä tilanteessa on niin hirveän vaikea uskoa ja ajatella positiivisesti.

Eniten huolettaa oireettomuus: ei mua oikeastaan edes väsytä. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan. Ainoa oire on puuttumattomat menkat ja kipeät rinnat. Välillä nippailee mahasta, mutta sitäkään ei ole mainittavan paljon. Kai tästä osaisi olla onnellinen, jos uskoisi että kaikki menee hyvin. Mutta mun taustalla se ei vaan onnistu vaikka kuinka pinnistelen. Ja oikeasti olen todella positiivinen ihminen.

Onko kenelläkään mitän samankaltaisia kokemuksia? Ja kun täällä on aika paljon teitä jo valmiiksi äitejä, niin onko sellaisia kokemuksia, että tämä oireettomuus voi päättyä hyvinkin? Tai olisiko kenelläkään mitään vinkkiä millä tästä selviää? Tiedän, ettei stressaaminen auta, mutta ei sitä oikein osaa olla stressaamattakaan... Pelottaa vaan niin kovin. Mä en halua menettää tätäkin lasta. Taas.
 
Santtu82 , kyllä multa löytyi (alakerran kautta tehtiin) ultrassa 6+2 jo syke ja pikkuinen. Kyllä sä saat hyviä uutisia, älä turhaan pelkää, vaikka tiedän tunteesi. Hyvä, etten pyörtynyt siellä odotellassani ekalla kerralla, ku kävin varhaisultrassa. Hetkeäkään en kadu, että kävin siellä vaikka kävikin näin.

Nyt alkaakin painajainen.. Otin kaksi panacodia (tuskin tehoavat) ja tyhjennyslääkkeet. Hyvästi äitin ja isin "pikkuinen" :'(
 
toiveissa11 mä kans samassa veneessä, eli jännätään monta kaveria löytyy.. ;) mut en aio kurkkia (siis käydä yksityisultrassa), vaan ootan kunnallista..

no siis kaksosraskauksista: yleensä periytyy äidinpuolelta, siis epäidenttiset kaksoset (identtisyys on sattuman kauppaa).. ja yleistyy kolmannessa raskaudessa, ja sen jälkeen.. tosin on poikkeuksiakin.. :D

mä kans koko ajan haukottelen, vaikka en oikeastaan ole väsynyt.. ;) tuntuu aiempiin kahteen raskauteen verrattuna loistavalta, siis tuntuu että olen elämäni kunnossa.. :D jännää sinällään.. :D
kohdun kasvukipuja on melkeinpä joka päivä, en oikein oo millään lailla huolissani asiasta; oon sitä mieltä että kuuluu kuvioon.. :) ja siis sehän on hyvä mittapuu, että jos ei mene levolla/istumisella ohi, ja on sietämättömän kivuliaita sillon pitää vähän olla varpaillaan..

joku puhu oireettomuudesta joskus on oireettomiakin alkuodotuksia, mulla oli eka raskaus; ja kaikki meni hyvin ja poika täyttää 5.v. :heart: eli peukut pystyyn, ja odottelemaan ultraa.. :heart:
paikkojen "kuivuudesta" mulla ohan päinvastasta; tulee lorahtelemalla vähän väliä.. rasittaa vaan ku koko ajan miettii; et tuliko jotain vuotoja, alkoko km??
mut koitetaan ottaa löysin rantein ja stressaamatta siskot.. :heart: :heart:
 
Alkaa jo flunssa hieman hellittää.. Muakin hieman on jännittänyt kaksosten mahdollisuus, mutta sitten taas toisaalta pelottaa että onko siellä edes yhtä.. Kaksosista varoiteltiin, Clomifenia kun olen käyttänyt ovulaatiota auttamaan ja siitä ultrien mukaan oli erittäin hyvä vaste, 2-3 suurta munarakkulaa saatiin aikaan. No, siltihän se kaksosten todennäköisyys on pieni. Kun vaan jaksaa odottaa ensi keskiviikkoon ja varhaisultraan :)

Osanottoni InnoM:lle, voimia :hug:

Hetami ja 5+5
 
Uskaltaisinkohan mukaan...

On tullut kirjoiteltua kolmessa pinossa viimeisen vuoden aikana. Takana siis kolme keskenmenoa viime vuoden elokuusta (rv8, rv11 ja rv9). Edellinen keskenmeno oli kesäkuussa, sen jälkeen ei kuukautisia ole näkynyt. Neuvolalääkärille pääsin tänä aamuna ultraan, ja kohdusta löytyi pikkuinen sykkeen kera. Raskausviikoista ei ole sen tarkempaa tietoa kuin, että 7. viikko on menossa.

Tälle päivälle helpotti, mutta tiedä sitten tulevasta. Aikaisemminkin on mennyt kesken vaikka syke on varhaisultrassa näkynyt. Uuteen ultraan menen neuvolaan kahden viikon kuluttua, silloin saadaan jo jonkinlaista arviota lasketusta ajasta. Meillä on sellainen ihana tilanne, että neuvolalääkärinä on alan erikoislääkäri sekä ultra käytössä. Toistuvat keskenmenot sitten "oikeuttavat" varhaisultriin kunnallisella puolella.

Eläviä lapsia minulla on kuusi, 2-15 vuotiaat. Huhtikuu on surullinen kuukausi, sillä huhtikuussa 2007 synnytin kohtuun rv 40+1 kuolleen pojan. Odotan nyt siis kahdeksatta lasta. Iältäni olen ilmeisesti joukon 38v seniori.

oireista Minulla on niin monta raskautta takana, että kokemusta on oireista ja oireettomuudesta. Minun kohdalla ne ei tarkoita mitään. Oireettomat raskaudet ovat menneet hyvin, ja oireita on ollut vaikka vauvanalku on ollut kuolleena kohdussa kolmekin viikkoa.

Tällä hetkellä väsymys on todellista sekä aikamoinen kuvotus. Otan sen kuitenkin merkkinä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

muille kertomisesta Ei olla enää muille raskauksista huudeltu. Kun lapsia on normista poikkeava määrä, harvoin kuulee mitään positiivista vaan niitä melko vanhoja kuluneita "vitsejä": ettekö ole ehkäisystä kuulleet, perustatteko jalkapallojoukkuetta, ootteko jotain lahkolaisia jne. Huomaavat sitten kun on sen aika.

Ja mulla sen huomaamisen aika tulee aika myöhään. Raskaus alkaa yleensä näkymään vasta rv 24-26 jälkeen. Syynä tähän on lääkärin mukaan taaksepäin kallistunut kohtu ja "synnyttäjän" lantio. Eli vauva mahtuu olemaan pitkään lantioluiden välissä. Viimeksi ehdin jäädä kotiin (rv 30) ennen kuin työkaverit edes tiesivät minun olevan raskaana. No tosin työkavereista 90% miehiä, joten eivät välttämättä osaa katsoa sillä silmällä.

Menetyksen kokeneille :hug: , kun aika on teille sopiva, niin sitten uuteen yritykseen.

Scala ja Toivo Itunen 6+
 

Yhteistyössä