Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Onnittelut kaikille uusille helmille! Tästä taitaa tullakin aika vilkas pino, kun on nyt jo näin kivasti asiaa!

Halaus teille, jotka olette joutuneet pettymään :(

Vitsit, nyt meinaa olla paha olo mullakin. Varasin ajan varhaisraskauden ultraan, josko siellä selviäis että onko tuolla masussa ketään ja vielä toisena seikkana se, että kuinka monta asukasta siellä lymyää...:) On meinaan suvussa kaksosia ja jos hyvin (?) käy, niin mun vuoro olis myös jossain vaiheessa tuplat tehdä. Yksikin riittäisi,hih... :eek:

Nyt en taas muista kuka teistä kertoi mitäkin, mutta yritän tässä koko ajan järjestellä asioita ja ihmisiä mielessäni! Lähdemme huomenna mökille ja kone jäänee kotiin, joten mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Onnittelu uusille plussanneille :flower:

ja suuret pahoittelut menetyksen kokoneille :hug: :heart:

täällä ei mitään ihmeempiä, munkin jotenkin tosi vaikea tajuta olevani raskaana. tai kun esikkoa alko odottaa, niin oli jotenkin ihan sekaisin nyt ajatus pysyy tuolla taka-alalla :/ mutta toi meidän poika pitää mut päivisin kyllä niin kiireisenä ettei sitä ehdi turhia haaveilla. pahoivointiakaan ei ole läheskään yhtä paljon kun viimeksi, tai sitten en ehdi sitäkään voivotella? rinnat mulla on ihan valtavat, eli edes joku oire muistuttaa raskaudesta :)

mä oon yrittänyt neuvolaan soittaa, mutta siellä ei oo kahteen päivään vastattu tai siis en pääse läpi :kieh: huomenna soitan koko päivän.

nyt pitää mennä nukkumaan, kauniita unia kaikille =)
 
An-nie & Tipetsu Suuret pahoittelut teille menetyksen kohdanneille :'( :hug:

Onnittelut uusille plussaneille :heart:

On: Toinen rintani kipuilee kovasti, nenä tukossa ja yöllä heräsin kääntyessäni repäisykipuun, mikä tuntui oikealla puolella... toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.
 
Huomenia tänne. :wave:

An-nie. Kovasti voimia teille molemmille! :hug: En edes osaa kuvitella, että kuinka koville ottaa... :'(

Täällä kanssa vaivana kova huimaus dolores haze. Riittää, että vaikka nousee ruokapöydästä ylös, eikä tarvitse mitään ripeitä liikkeitä. Usein myös iltaisin kun menee nukkumaan, ja laittaa silmät kiinni, niin kaikki ihan pyörii. Tosi mukava tunne... :/

Voi Tipetsu täältä miljoona :hug:

OmaKääryle. Täällä myös naama kukkii ihan urakalla. Ei ole kivaa ei, kun näitä ei edes saa kunnolla piiloon, ihan turha edes yrittää. No, ei pitäisi valittaa, pääasia että vaavi saa kasvaa... :) Hiivasta kyselit. Täälläkin päätti vierailla muutama viikko sitten, mutta nyt on jo onneksi paranemaan päin. Siitä kyllä sain lisävahvistuksen "raskaana olevaan olooni". Tiedän, miten v...mäinen vaiva se on!!!! Ennen lapsia kärsin hiivasta muutaman vuoden, niin että se oli koko ajan. Välillä muutama päivä/1 viikko oli tervettä aikaa, ja sitten alettiin taas alusta. Yksityisellä lääkäri sanoikin olevan kroonista... :headwall: Mutta viimein sain hyvältä lääkäriltä lääkekuurin jonka jälkeen hiivan paholainen oli tipotiessään. Vain muutaman kerran on ollut nyt viimeisen parin vuoden sisällä! :)

Täällä kanssa sarjassamme -epätodellinen olo-. Jotenkin ei vielä uskalla täysillä iloita tästä pikkuisesta. Hieman myös mietityttää, kun nuo testit kovin hitaasti tummuvat. Tiistaina testasin haljakan plussan (ei kuitenkaan haamu), ja tänä aamuna testi ei ollut paljoa tummempi... :whistle: Ja tänään käyttämäni testi oli alkuviikkoisia herkempi... Yksi testi jäi vielä jemmaan ja odotellaan sen kanssa tuonne pitkälle 5+ viikkoon asti..
Täällä on mieli niin herkässä. Mies on ihan helisemässä, kun ei reppa uskalla mitään sanoa, etten pahoittaisi mieltäni... :/ Lievä väsymys alkaa hiipiä jo tännekin. Hiukset tippuvat kyllä ihan tyystin päästä! :eek: Aina niitä on raskausaikoina paljon lähtenyt, mutta näin paljon!?
Meillä ei vielä raskaudesta tiedä kukaan. Ja varmaan ennen niskapoimu-ultraa ei edes kovin monelle kerrota.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)
-netta ja tipsu 4+3- :heart:
 
An-nie ja Tipetsu pahoittelut teille menetyksestä! Itse sain keskenmenon jälkeen "luvan" yrittää heti uudelleen koska tuli heti alkuraskaudesta! OmaKääryle: Minä kärsin hiivasta ensimmäisestä raskaudesta KOKO raskaus ajan. Ennen sitä mulla ei ollu ollu yhtä ainutta hiivatulehdusta! Puikkoja puikkojen perään! Ja myös nyt tästä neljännestä raskaudesta oon jo yhden kuurin joutunut käyttämään. Se on kai joillain meistä semmonen "taipumus". Lääkäri kehotti jossain vaiheessa käyttämään semmosen(kin) kuurin joka tasottaa jotain normaali "flooraa". Käytin kuurin, mutta en kyllä muista että siitä olis ollu mitenkään kovin pitkäksi aikaa hyötyä. Voimia sulleki, ei todella mikään mukava vaiva! :(
 
No niin,täällä vuotaa jo enemmän,muttei ihan kirkasta punasta ole vielä,muttei mitään tuhruakaan.En usko nyt enää että toivoa on koska vuoto kuitenkin muuttui ja r-oireet katosivat ja mahaan koskenu koko yön. Eli km täällä ja kp 1/27.

Mitenköhän clomien aloittamisen laita?
 
Tipetsu iso :hug:

neuvolasta mä soitin mulle eilen ajan ja sain sen 9.9.. laski vaan että tosi vähän viikkkoja (tiedän 3+4) , mutta ei tässä voi kun uskoa vauvan tuloon eilen sain marketin halpiksellakin plussan, ja toiseen digiin saman raskaana 1-2 viikkoa.. (en vähällä usko :ashamed: )
oon tässä parina päivänä nyt kokenu oloni "merisairaaks", on ihan uus oire mulle raskaana ollessa, ei oo ollu kahdessa edellisessä.. (ettei ois tulossa äitille pikku tyttö? siis mulla kaks poikaa) :D tosin ei sillä väliä kumpi tulee, kuhan vaan terve..
no mä oon kans ollu "hajupoliisina" viime viikonlopusta alkaen (siis jo ennen plussaa), elikkä kierrän asunnossa ja yhtäkkiä haistan jos naapuri käryttää monen kerroksen päässä munakasta... :LOL:
ja me päätettiin et pienelle sisäpiirille kerrotaan vaavi uutiset (eli siis mummit, ja muutama luotettava kaveri).. ne on nyt tietosia asiasta ja kaikki onnitellu ihan hirveesti (ja anoppi sano et se oli nähny unta et joku läheinen on raskaana..), sit on kyl tullu kavereilt kommentteja et sitähän te oottekin jo haaveillu.. :D
sit tietenkin pelottaa km-riski hirveesti, vaikka en ole yhtään sellasta saanu.. (tosin sit taas mun äiti on saanu useita) mut yritän vaan pitää mielen positiivisena, ja uskoa omaan kehooni..
sitte neuvola täti oli sitä mieltä että ku oon näin aikasin plussannu, ni voi olla et laskettua hiotaan ekassa ultrassa.. mua ittee jännittää myös eka ultra siks, että meillä äidin puolella on kahdet parit epäidenttisiä kaksosia; ja mun siis kolmas raskaus: elikkä jännittelen kuinka monta kaveria siellä sitten onkaan, etenkin ku oireet on ollu niin voimakkaita, jo näin alussa.. ;)

ja en tiiä teist muista, mut mulla jo hivenen on alkanu vaavi masu näkymään... :eek: en tiiä miten se on mahdollista, varmaan siitä ku oon aina ollu keholtani-mallia-erittäin hoikka.. :eek: mieskin sano viime viikonloppuna et sä oot lihonu, nyt myöhemmin mietittynä; kas kummaa.. ;)
kylläpäs mä jaarittelen.. :ashamed: nyt vaan ootellaan, ja toivotaan et tulis nopeesti täyteen ensin se 6 viikkoa (siis km, tulee yleisimmin ennen sitä) ja sit se maaginen 12 viikkoa, et ollaan varmasti selvillä vesillä.. :)
 
Kiitos teille! Soittelin sairaalaan naistentaudeille ja käski menää verikokeeseen tänään,koska vuodot ja kivut yleisiä alkuraskaudessa. Sit kp 11-14 ultra sinne,mutta clomeja en saa alottaa..En tajua pitääkö mun kuitenki varata aika,kun clomi-vasteesta puhu,vaikken saa niitä alottaa!? Hohhoijaa!
 
Halimyttäilyjä Annielle ja Tipetsulle!Mulla takana yksi rankka keskenmeno ja se menetyksen tuska oli aivan kamala,vaikka raskaudesta ei oltu kauaa tiedettykään! :hug:

Ajattelin lahjoittaa nämä mun finnit isännälle,jospa vaikka yön aikana liimailisin salaa tämän naamaan.. :p saisipa osansa näistä mun vaivoista.Tekisi mieli tehdä digitesti että näkisi vastaako viikot siinä..täällä pitäis tänään olla rv5!wuhuuu!!!

Jotenkin tosi alakuloinen olo,tuntuu että asiat olis huonosti vaikka eihän mikään ole...eilen kiukutti niin paljon illalla että piti vähän katsoa mitä sieltä suustaan päästää..
Nännikipu jatkuu ja etova olo melkein koko ajan...
Maha on täynnä ilmalaivoja ja muutenkin vatsa toimii vähän liiankin hyvin :ashamed:

äizikkä;mä odottelen myös ensi viikkoa kun mulla paukkuu sitten kuudes viikko..muutaman päivän päästä ollaan muutenkin yli viime kerran,kun keskenmeno tuli 5+3..ja sen jälkeen odotellaan taas muutama viikko niin uskallan ehkä jo huokasta helpotuksesta vaikkei mikään tietysti täysin varmaa ole silloinkaan.Toivotaan että sulla olis siellä masussa useampi kuin yksi ;)

Ihanaa en siis ole ainoa jolla hiivoja on ollut usein..nyt ei tosin vaivaa onneksi!inhottava vaiva vaan...viimeksi pamahti mökillä,eikä tietenkään ollut mitään lääkkeitä matkassa ja lähin apteekki oli hirmu kaukana...

Halauksia kaikille ja voikaa hyvin tai huonosti ;) täällä toistaiseksi voidaan hyvin,enkä kyllä kaipaakaan mitään oksentelua...(niinkuin joku sitä kaipaisi)
 
paljon haleja An-nielle ja Tipetsulle :hug:

itsellä olo on pelottavan hyvä: tissit ei oo enää kipeät, eikä myöskään maha, ja syödä voin taas ihan kuten ennenkin ilman ähkyn tuloa... no ehkä SAAN oireita myöhemmin! no kukkiihan mulla naama ja dekoltee ja korvantaukset :( mutta tätä mulla on ollut viimeiset 20 v.... Paheni ihan kivasti tammikuussa, kun jätin ehkäisyn pois (Diane Nova akneen). Mutta nyt siis iho koko ajan samanlainen kuin kierron pahimmassa vaiheessa :(

tänään ja huomenna juhlimaan, mitenkähän onnistuu salaus kavereilta??? on vielä sellainen tapahtuma, että omia pulloja ei voi ottaa mukaan ja myynnissä ei todellakaan ole mitään alkoholitonta, jota voisi luulla olueksi/sidukaksi/lonkuksi. Saman porukan kanssa juhlitaan kuin muutama viikko sitten, silloinkin olin kuskina... hmmm....

anna ja röpsökkä 6+0
 
OmaKääryle, muakin vaivaa kiukkusuus ja oon tuolle ukko-kullalle jo moneen otteeseen joutunu selittämään, et hormonit ne vaan on..

äizikkä täällä on myös kamala turvotus ja äitini kysyi jo rv 4+ jotain, et oonko raskaana, ku maha tuollai pömpöttää..no sillon en ollut vielä plussannutkaan, mut arvelin ite et raskaana olen. En tietenkään paljastanut mitään eikä ole vielä aikoihin tarkoituksena kenellekkään mitään kertoa! Jos pahoinvointi iskee niin esimiehelle sitten, mutta siellä ollaan kyllä tietoisia jo yrityksestä, et ei yllärinä tule.

Tänä aamuna väsytti ihan kamalasti ja olen turvonneen näköinen..mies tiedotti ihan kysymättä tämän asian :LOL: Taidan käydä mein pikkuneidin seuraksi köllötteleen päiväunille.

Dolores ja huima 5+3
 
Moi kaikille! Mä ilmoittautuisin nyt myös mukaan listoille ja toivottavasti pitkäksi aikaa! Eli ikää on 33 vuotta, toinen lapsi, laskettuaika 6.4. Yritystä on takana vuosi ja tammikuussa oli tuulimuna joka sitten lääkkeellisesti tyhjennettiin, joten täällä ollaan myös hyvin pelonsekaisin tuntein.. Varhaisultra-ajan (20.8.) sain aiemman tuulimunan takia joten nyt sitten kärvistellään siihen asti. Oireita on mullakin todella vaihtelevasti. Turvotusta, väsymystä, rintojen arkuutta, pahoinvointia ja sitten ei taas mitään. Eli taitavat olla ihan kuviteltuja kaikki..
Muutamalle ollaan kerrottu kun tietävät yrityksestä mutta ultran jälkeen vasta sitten muille. Varmaa aikaahan ei tule. Esikoinen osoitti sen keskosuudellaan. :|
Mutta toivotaan parasta!

Sanmoc
 
Anna-79 mulla saman tyyppinen dilemma pitäs mökkeilee lähtee, kaikki melkein miehen kaverit paikalla.. :/ tosin yks niistä tietää.. ööö, siis ei siellä silleen olla kännäämässä; mutta kyllähän se muissa herättää uteliaisuutta et miks en ees ota yhtä saunakaljaa?? :p varmasti joku heittää huumorimielessä:ai jaa, oot sä paksuna tai jotain??? :LOL: en tiiä.. mut tietty voihan toi meijän isäntäkin julkasta asian, ku kuitenki ootteko huomannu et vaikka naisia syllistetään juoruamisesta; miehet on kyllä viel pahempia.. ;) ja sitte vielä se et oon alkanu voimaan hiukka pahoin ihan kävellessä.. ni entäs tunti autossa?? :x elikkä siis olen varustautunut yrjöpussilla.. :x
 
Täällä käyty verikokeessa,hcg arvo 4. Lääkäri totesi että voi olla vasta kehittymässä raskaus vielä. Jos en ala vuotamaan kunnolla,niin uus testi ens viikolla ja ultra samalla varataan. Lämpöä 37.3 ja sanoi että clomifenin jälkeen jää keltarauhanen ylläpitämääm limakalvoa ja/tai raskautta,eli kunnes keltarauhanen lopettaa toiminnan tulee vuoto ja lämmöt tippuu. Ei siis auta kun ootella. Kipuja on mutta vuotoa ei.Kysyin kyllä että miten se vain 4 vielä olis kun testasin jo niin aikaseen hailuvan haamun,että eikö sen pitäs olla jo vaikka kuinka paljon enemmän jos ois normi raskaus..Mutta sanoi,että voi silti olla kehittymässä..Pah,mä kyllä en usko että kukaan siellä enää on,mutta alkas se pirun vuoto nyt kunnolla!
 
Milas
Tipetsu :hug: toivottavasti pian selviää tilanne. Kurjaa tuollainen epätietoisuus.
An-nie nyt vaan uutta yrittämään ja jätät itsesi syyllistämisen pois. saattoi olla tuulimuna kun oli haaleet viivat alusta alkaen. Tää on nyt ihan klisee, mutta onneksi meni kesken jo näin varhain jos oli mennäkseen. kauheelta se tuntuu aina mutta mitä pidemmälle raskaus ehtii niin sitä kamalampaa se on. Mullahan on mennyt yksi raskaus kesken ja se oli viikolla yhdeksän. oli tuulimuna. Silloin toivoin, että olis mennyt jo aikaisemmin. Minä sain silloin kaks haamua testeihin viikoilla 5 ja 6 ja oli alusta asti sellainen olo, ettei kaikki oo niin kuin pitää. Eikä sitten ollut. Mutta ihanaa että sulla on jo positiivinen asenne uuteen yritykseen :)
Uusille odottajille tervetuloa.
Ajatukset pyörii tosi paljon raskaudessa. Päiviä lasken ja toivon kehon antavan jotain merkkejä että kaikki ois niin kuin pitää. Tänään luennolla istuessa vihloi vatsaa ja ihan kauhulla kävin tauolla vessassa. Mutta ei onneksi huolta.
 
Sainpas tänään aikaiseksi soittaa neuvolaan. Aattelin, että neuvolantäti ei varmaan nimestä tunnista mut heti ku sanoin kuka soittaa, niin äänensävy muuttui ja hyvä ettei käynyt kiljumaan kun kerroin asiani. Onnitteli sitten ja kysyi, moneskos tämä nyt sitten on, neljäs? :LOL: No ei ihan, kolmas vasta siis... Mukava fiilis mennä neuvolaan, kun on vanha tuttu täti siellä. =)

Muuten mun LA onkin neuvolan laskurin mukaan 1.4. Voi muuttaa mun puolesta, kun sen mukaan neuvolassakin mennään. Ultrassa en usko sen enää muuttuvan, kun sen heiton pitäisi olla vissiin viikon luokkaa.

Tervetuloa uusille ja onnea matkaan! :flower:
 
Tervetuloa uusille! :flower:
Soittelin myös tänään neuvolaan ja eka neuvola on sitten vasta syyskuun alussa. Täytyisi sitten vielä varata aika varhaisultraan, josko sen saisi parin kolmen viikon päähän. Nyt mietityttää vaan, kun ei olla raskaudesta kerrottu kenellekään, että mihinkähän sitä saisi lapset hoitoon ultran ajaksi, jotta mieskin pääsisi sinne mukaan. Voipi olla että joudun meneen yksin, mutta olisi vaan mukavampi, jos olisi toinen mukana, jos tulisi huonoja uutisia. Ja olisihan ne hyvätkin uutiset mukava ottaa vastaan yhdessä. Mutta enpä tosiaan tiedä, mitä tekosyitä keksisi, jonka varjolla voisi jättää lapset johonkin hetkeksi...

Adrianna ja kirppu 4+5 :heart:
 
huomenia.
onko kellään ollu verta pissassa raskauden aikaan?
mulla on nyt ollu kahtena aamuna niin että erottaa pyyhkästessä värin vähän tummemmaks... eilen tikutin ja veri oli kahdella plussalla. tulehdusta ei ollut. muuten ei vuoda mitään. tämä on sellanen aamun ja aamupäivän vaiva..
alaselkään on poltellut jo viikon päivät..

oireet pysynyt samana väsyttää, iltaisin huono olo, rinnat kipeet, ja mielialat heittelee :whistle: :whistle:
 
Tipetsu ompa kurjaa :hug:

Uusille tervetuloa :flower:

MAR-I :eek: kuulostaa tosi ikävältä. Ei oo omakohtaista kokemusta tuosta asiasta mutta kaverilla oli verta virtsassa raskausaikana ja kovasti sitä seurailtiin. Terve tyttö tuli kuitenkin :)

NewMoon Käytännöt varmaan vaihtelee sairaaloittain (?) Koksissa siirrettiin LA:ta 4pv:n takia (kokemusta on...)

).( Meillä on eka neuvola ja varhaisultra samana päivänä 17.8 peräkkäin. neuvola-aika on ensin ja sitten ultraan. Lapsenhoito järjestyy niin ovelasti, että mun pitäis olla sillon iltavuorossa (järjestin vapaapäivän siihen) ja isännän päästä 16.00 ja mennä hakemaan likka hoidosta. On siis mummilla. Jos näyttää siltä että ei ehditä ajoissa pois, niin sitten vaan soittaa mummille, että myöhästyy vähän. Ei se kuitenkaan syytä kysy :D

Töissä sitten työpari keksi ja pakko mun oli sille myöntää. Toinen työkaveri kyseli kahvitauolla, että lähdenkö tupakille. Sanoin että en lähde, johon kommentoi, että mistä lähtien sie et muka oo polttanut?!? Se kun lähti pois niin työpari kysyi sitten suoraan ja eipä mun ees vastata tarvinnut kun näki kuulemma ilmeestä. Sanoi vaan että ihan selvä juttuhan tuo on, nyt kun tajusi, kun en ole suostunut yksin nostelemaan painavia, en tosiaan ole polttanut ja haistan kuulemma paremmin kun vainukoira (valitan aina sille, että täällä haisee se- ja se).
 
Milas
Tervetuloa nereida :)
Aika moni on jo vissiin tilannut neuvola-ajan. Minä ajattelin odottaa että kuudes tai seitsemäs viikko on menossa ennen kuin soitan.
Kun nuo aikaisemmat oireet on hävinnyt niin nyt on tullut tilalle nälkä. Vähän väliä vatsa kurnii. Ihmeellistä on ettei makeaa tee mieli, mielummin joisin appelsiinimehua koko ajan :D Pissalla pitää käydä hiukan tiuhempaan kuin ennen, mutta johtuuko se sitten tuosta mehun juomisesta. Hammaslääkäri ei tule ilahtumaan kun kiille kuluu....Kaverille oli ihan hamppilääkäri suuttunut, kun kaveri joi niin paljon mehua raskausaikana. :eek:
Meillä on remontti menossa niin saa ajatuksia välillä muuallekin kuin vauvahaaveisiin. Nyt pitäis miettiä ahkerasti laminaatteja ja maaleja =)
MAR-I ei oo minkäänlaista kokemusta kuvailemastasi vaivasta raskaudessa. Mulla on pissassa ollut verta vain kun on ollut pissatulehdus. Ja siihen on kuulunut myös tuo alaselkäkipu. Toivottavasti selviää mistä johtuu.
 

Yhteistyössä