Cheetah: Suositukset d-vitamiinin saannista on aivan liian alhaiset! Suomessa d-vitamiinivajausta on liki kaikilla. Ite popsin 125µg päivässä, saatan nostaa talven/raskauden myötä korkeammallekin. On myös tutkittu, että riittävä d-vitamiinisaanti raskaudessa vähentää komplikaatioita raskaudessa (kuten raskausmyrkytys) ja synnytyksessä myös. Eräässä tutkimuksessa ryhmä sai muistaakseni 100µg päivässä. Jossain olen nähnyt suosituksen jopa olikohan n. 170µg kieppeillä, suosituksena raskaana oleville ja imettäville jotta lapsikin riittävän osansa. Yleinen suositus (d-vitamiinitutkijoiden antama suositus) saannista 20-25µg/11kg. Kannattaa pistää googleen jos kiinnostaa, paljo löytyy asiaa.
Mä luulen että mun kohalla runsaampi d-vitamiinisaanti auttoi raskautumaan. (Mulla on pcos ja ylipainoa ja kiertoja ei ollu melkeen ollenkaan.)
Tunnen itseni kummajaiseksi, koska mun olotila on niin normaali! Ruoka vaan ei maistu aina. Jännä tää ruokajuttu...tänään söin jauheliha-juureskeittoa hyvällä ruokahalulla. Pelkkää jauhelihaa en ois kuitenkaan saanu syödyksi. Aamullaki kyllä sain syötyä muutaman läskisiivun ja 1 kananmunan. Kananmuna meinas vähä tökkiä mutta hyvin silti sain alas. Kai se voi tietenki vaihellaki eri päivinä..?
Nyt eletään niitä päiviä kun viime kerralla meni kesken...rv 6+6. Mutta nyt ei mene kesken vaan tämä vauva saadaan syliin! =)
Mä luulen että mun kohalla runsaampi d-vitamiinisaanti auttoi raskautumaan. (Mulla on pcos ja ylipainoa ja kiertoja ei ollu melkeen ollenkaan.)
Tunnen itseni kummajaiseksi, koska mun olotila on niin normaali! Ruoka vaan ei maistu aina. Jännä tää ruokajuttu...tänään söin jauheliha-juureskeittoa hyvällä ruokahalulla. Pelkkää jauhelihaa en ois kuitenkaan saanu syödyksi. Aamullaki kyllä sain syötyä muutaman läskisiivun ja 1 kananmunan. Kananmuna meinas vähä tökkiä mutta hyvin silti sain alas. Kai se voi tietenki vaihellaki eri päivinä..?
Nyt eletään niitä päiviä kun viime kerralla meni kesken...rv 6+6. Mutta nyt ei mene kesken vaan tämä vauva saadaan syliin! =)
Viimeksi muokattu: