Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Hui, kun täällä on paljon epäonnisia *hali* kaikille km kohdanneille.

Täällä tatskattu, 2.lapsi, la 30.4, 24v., kättäri

Mulla oli tänään eka neuvola jo... kun mulla lääkitys jonka takia syytä seurailla paremmin. Eli pikkukakkonen olis tulossa ja jännitys persiissä olen. Migreeniä takana nyt viikko, alkaa olee aikas voimat vähissä. Mies on yöt töissä. Esikko syntyny 11/08. Eli ikäeroa näille tulis se 2ja puol v.

Tatskattu & pro 5+3
 
maapähkinä tervetuloa joukkoon!!sulla onkin sitten sama LA kun mullakin.Pistit silmääni erityisesti siksi että sulla tuo raskautuminen ollut siis vaikeaa ja epävarmaa,PCOS-diagnoosin sai myös eräs todella rakas ystäväni,jonka tukena olen nyt yrittänyt olla mahdollisimman paljon.Isoiso halaus sulle ja pidän suuresti peukkuja täällä että PCO:lle voi näyttää takapuolta ja huhtikuussa teidän sylissä on pieni käärö!

tatskattu tervetuloa myös!tiedän tunteen,täällä krooninen migreeni joka johtuu niskan rakenneviasta tms jota selvitellään edelleen tarviiko leikkauksen..ei ole kovin lystiä jos päätä särkee yötä päivää viikko tolkulla!

Scala itse syön samaa kuin Napakissa eli Multivitaa raskaana oleville ja imettävälle.Siinä tuntuu olevan aika pitkälti kaikki mitä voi tarvita.Apteekissa oli toinenkin vaihtoehto mutta koska käytän maitotuotteita niin paljon niin apteekkari sanoi että tämä on sitten parempi.Ja vaikka syön normaalisti ja monipuolisesti niin tuskinpa tuosta haittaakaan on että niitä popsii.

Sinnlos Kyllä mulla oli jossain vaiheessa menkkakipumaisia oloja ja selkäkipu oli samanlaista kuin aina ennen menkkoja mulla.Nyt mulla ajoittain semmosta pientä pistävää nipistelyä,jonka lääkäri sanoi johtuvan kohdun kasvusta ja valmistautumisesta.Itse en ainakaan tästä ole huolissani,kipu kuitenkin tuntuukin siltä kuin joku hieman yrittäisi venyttää kohtua tai munajohtimia,ja tämä kipu on täysin erilaista kuin se mitä tunsin silloin vuorokauden ajan ennen kuin keskenmenon vuoto alkoi.Milloin sulla olikaan uusinta kurkistus ultrassa onko masussa kasvettu?en muista missä kohtaa siitä mainitsit ja nyt juuri ei ole aikaa etsiä :) peukkuja ja haleja sulle täältä!

Maha pömpöttää...vois pömpöttää jo enemmänkin niin näyttäis siltä että on raskaana,eikä että olis syöny vähän ylimääräistä..mietin että miten on voinut paino nousta melkein kilon vaikka en ole syöny neljään viikkoon mitään makeaa ja kuluneet pari päivää syönyt muutenkin aika kevyttä??johan on markkinat...eipä tuo vaarallista eikä haittaa ainakaan minua,mutta mietin vaan että mistä tuota painoa oikein tuli kun en ole syönyt mitään lihottavaa,päinvastoin..

Akneen kokeiltu kaikki mahdolliset poppakonstit ja lääkkeet mutta eipä tähän enää auta muu kun pommi.

Haluttomuus jatkuu ja ei käy edes mielessä moiset petihommat..:confused: no ehkä se joskus vielä muuttuu toisinpäin...miten teillä muilla on isännät suhtautuneet haluttomuuteen?Minä nimittäin vieläkin painin exän aiheuttamista traumoista,joihin kuului mm."ota akka suihin ni saat 20 euroa",tai "olisit antanu useemmin ni en olis käyny vieraissa"...onneksi nykyinen mies on toista maata ja kunnioittaa minua ihmisenä,naisena ja tunteellisena olentona..ja vaikka näin on,niin silti jotenkin välillä menneet haamuilee mielessä ja tuntuu että olisi myös haluttava koska kyllähän ihminen semmoista tarvitsee..ja tiedän,tämä on lapsellista,mutta niin aikuiseksi tuskin koskaan tulen että pystyn kaikki menneet unohtamaan..täytyy vain oppia elämään niiden haamujen kanssa ja opeteltava elämään niiden ajatusten kanssa joita joskus mieleen herää.Kuitenkin haluan siis sanoa,että kyllä tästä haluttomuudesta meillä ihan vitsaillaan,eli toisinaan itseäni ihan naurattaa miten ei tee yhtään mieli vaikka aktiivisia ollaan tähän asti oltu..ja jos siihen hommaan ryhtyy niin on joko huono olo tai meinaa nukahtaa,tai mielessä pyörii jotain ihan muuta...
pieni avautuminen tässä kohtaa...älkää välittäkö..tänään on tämmönen päivä.

Voikaa kivasti!!

Kääryle ja rv 8+3 tms...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Eka neuvola takana ja LA muuttui 5.4.2011. Paljon sain erilaista infoa mukaan. Kaks putkea verta otettiin, hemoglobiini 126, verenpaine 116/70, virtsassa vähän verta, uus kontrolli. Eipä muuta, aikaa meni 1,5 tuntia. Miten muiden ekat neuvolat?

Talitintti ja Toukka 9+0
 
Sinnlos kyseli menkkakivuista. Mulla oli viime viikolla useampikin päivä peräkkäin aika voimakasta kipua alavatsassa, välillä lämmitin käsiä kuuman veden alla ja sitten painoin masua vasten. Edelleen iltaisin välillä pientä kipua/painon tuntua alavatsassa.

Kävin ekassa neuvolassa tänään =) Hemoglobiini oli 134, ja verenpaine 121/68. Painoa tullut 1,5 kg lähtöpainosta, tosin mulla ei ole kunnon pahoinvointia ollutkaan enkä ole oksentanut. Ruoka kyllä maistuu :ashamed: Kerroinkin neuvolassa että huolestuttaa onko siellä masussa mitään kun on välillä niin oireeton olo. Yritettiin sitten sydänääniä kuunnella, vaikka niitä ei yleensä ekalla käynnillä edes yritetä. Sillä laitteella ei mitään kuultu, mutta siihen näyttöön tuli sykkeeksi 140 eli ei ainakaan oma syke :D Varmistuksen saan parin viikon päästä np-ultrassa, mutta antoihan tuo jo jotain toivoa (eli vois sulkea tuulimunan pois).

Tänään oli taas pakko nukkua päiväunet sohvalla, väsyttään niin paljon. Koittakaahan muutkin lepäillä jos vain mahdollista :rolleyes:

Cheetah ja Pikkutassu 9+2
 
Kiitos haleista jne. tarpeeseen tuli kaikki voimat.. :hug: :flower:

Eilis iltana alkoi kunnon vuoto ja tänään kaavittiin loput. Nyt sitten vaan pitäisi saada katse nostettua tulevaan ja toivoa että ensi kerralla olisi parempi tuuri!

Itse lähetän myös kovasti voimia muille samassa veneessä oleville!!!!!!! :hug:

Ja te muut nauttikaa pahoinvoinnista jne! :D

:wave: Heippa!

M
 
Iltoja kanssasisaret!!:)

M Voimia sinne ja pää vain pystyyn tulevaa varten!! Kyllä se vielä onnistuu!!!:heart::heart:

Omaan oloon ei mitään erikoista. Hirmusesti on ruennut jännittämään se ensi viikon ultra.:O Aika on siis ens viikon torstaina. Sitä odottaa niin sekavin tuntein, toisaaltaan oottaa että saa varmistuksen että pikkuinen on mukana, mutta toisaaltaan pelkää kuulevansa samat sanat kuin kesäkuussakin...:( Viikko siis vielä jännitettävää edessä, mutta onneksi alkaa ihan hirmunen työputki, niin jospa sitä ei niin kerkeis miettiä ja murehtia.:D

Täällä kans naama kukkii ihan hirmusesti. Mulla ei normaalistikkaan kyllä ole mikään täydellinen iho, mutta ei siinä kyllä tämmösiä finnejäkään ole. Olo on kuin parhaimmallakin teinillä tän naaman kans...:ashamed: Esikoiselta kasvojen iho oli mitä parhain ja tukka elinvoimainen ja nyt tukkakin rasvottuu sitä tahtia, että hyvä että pesulta on päässyt ja hiukset kuivunu, niin ne on jo ihan rasvaset...:LOL: Muutoinkin mulla on jostain syystä poikaolo...:D Nyt vaan täytyy toivoa että päästään loppuun asti tämän kanssa. Jännät viikot sinällään menossa että edellinen kuoli mahaan viikoilla 8-9.

Rauhallista iltaa kaikille ihanille masunkasvattajille!!:heart:

liinukka 83 ja nimetön 7+0 POKS :D
 
Täällä oli paljon kurjia uutisia :hug:

Paha olo, koko ajan. Olen tässä pari päivää tehnyt promotöitä. Yritä siinä sitten olla edustava ja vakuuttava, kun tuntuu, että laatta lentää joka kerta, kun avaan suuni.

Enää 6 päivää varhaisultraan. :)

Chilipapu ja Frendi 6+2
 
Voimia kaikille kovia kokeneille :hug:

Sinnlos Kävin tänään ekassa neuvolassa. Kaikki muut ihan ok, mutta nitriittiarvot koholla. Mulla ollut myös kauheata alaselkäkipua ja menkkamaista pistelyä, mutta näköjään sitte löyty niille toinenki syy. Huomenna lapraan pissanäyte ja sitte nähdään varmasti onko virtsatieinfektio. Kirvelyä ei ole tuntunut, mutta kuulemma raskauden aikana tuo voi olla täysin oireetonkin. Nyt tulee kai ohjelmaan sitte lääkitys ja säännöllisten näytteiden postitus :confused:

Ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. Kuulemma huoneessa olevan laitteen valmistaja lupaa sydänäänten kuuluvan vasta vk 10+ .. Varsinaisesti seuraavaksi kuukauden päästä eka ultra ja neuvolalääkärikäynti.

Viikkoja kerrytellen Valjakka ja 9+1
 
On kyllä kamalan paljo keskenmenoja, onkohan tuo ihan tavallista että noin paljo tulee? :(


Mulla on kans välillä ollut "menkka"särkyjä, lähes joka päivä. Ihan lieviä ja vain hetken kestää.

Aika ärsyttävää, ku oikea ruoka ei taho maistua mutta sitte kaikki makea maistuis, esim jotai vanukasta vois hyvin vedellä monta purkkia. :D
 
En keittänyt aamukahvia T:kahvikissa. Aika hullua, kun tuntuu ettei sitä kahvia tarvitse, kun normaalisti oon kunnon kahviholisti. Uneton yö takana... väsytti niin pirusti mutta uni ei tullut, heräilin kokoajan. Pitäis mennä mehiläiseen varaamaan se varhaisultra-aika... haluun sen n. rv.9. Nyt pojan kaa kattoo muumeja.
 
Tänään eka neuvola.. :) Sama neuvolatäti kuin aikaisemminkin, vain neuvolarakennus on eri.

Edelleen yököttää. Maha kurisee keskellä yötä mutten ole jaksanut raahautua syömään ja aamulla on heikko olo. Pitänee varata yöpöydälle jotain naposteltavaa. Sellainen palan tunne kurkussa eli vissiin närästää. Tuntuu kuin olisi syönyt itsensä täyteen vaikkei niin ole.
 
hyvältä näyttää, ja oon päätäny et kaikki on hyvin.. :D sanokaa mitä sanokaa, mut mä oon sitä mieltä et kaikki on hyvin.. :D ei oo tullu mitään epämäärästä vuotoa, eikä kipuja; joten oon päättäny et vaaratonta oli.. saas nyt sit nähä ultrassa muutaman viikon päästä, tiputaanko korkeelta.. :rolleyes: mut se on sen ajan juttu sit, nyt nautin tästä..:D enkä mee yksityiselle, koska kuitenkin eilen terkkarista sanottiin että alkuraskaudessa on parempi vaan ettei paikkoja "pengota" jatkuvasti..

joten odottelen kunnallista ja kuitenkin saan varmaan neuvola lääkäri ajan ennen ultraa, koska sen pitäs olla noin viikolla 10 (ja meijän neuvolassa ultravehkeeet); ja etenki, ku mulla oli se pieni vuoto.. eli siis eka neuvola ensi torstaina.. muutenkin eilen aattelin järkevästi ni mulla oli myös pikku kakkosta oottaessa pieni vuoto alussa, ja tuolla makkarissa nukkuu terve poika.. :heart:

paljastin eilen mun yhdistys tutuille "salaisuuden", mut se kuulemma näkyy.. :ashamed: noh hoikka nainen ku alkaa pullistuu alamahalta, aika selvää.. :D

 
Täälläkin on eka neuvola tänään. Painoa on tullut iha älyttömästi 2kg oon kyl vyötärölt turvonnu kunnol :whistle:. Finnejäki on tullut. Odottelen että posti toisi rakkaalta ystävält paketin, jossa doppleri=).
 
Omakääryle kamalan kuulonen exä siulla :(. Täälläkään ei oikein petipuuhat kovin kiinnosta, kun niin huono olo ja kova väsymys. Löysin onneksi ne kadonneet pahoinvointilääkkeet (sohvan alta) ja niiden avulla olikin yöllä parempi olo ja puuhailtiin miehen kanssa sitten pitkästä aikaa..ja varmaan kestää aika kauan seuraavaan kertaan.

Äsken koitin imuroida, kun oli niin törkyistä ja oksentamiseenhaan se sitten päättyi :(. Menkkamaisia kipuja ja rintoja särkee lähes koko ajan. Silmät tuntuu turvonneilta kuin olisin itkenyt vaikken siis ole..

Ahdistaa hieman, kun lähipäivinä tiedossa pakollisia menoja kaupungille ja olo aivan kamala..pitää pahoinvointilääkettä ottaa ja toivoa ja rukoilla, et se toimii.

Toisaalta onhan tässä pahoinvoinnissa se hyvä puoli, että vauva voi hyvin..että edes jotain positiivista.

Haleja menetyksen kokeneille ja tervetuloa uusille! :)

Dolores ja huima 9+1
 
Nyt vaan ihan omaa napaa. oon nimittäin aivan kauhuissani. Töissä sattui työtapaturma, pieni mutta vaarallinen. Nyt on sitten vauvan turvallinen kasvu vaarantunut. Odotan kauheessa paineessa lääkärin soittoaikaa. Toivon parasta ja pelkään ihan pirusti pahinta :| tällaisina hetkinä sitä toivoo että ammattina olis joku muu kuin hoitoala...siellä kun saattaa sattua mitä vaan...
 
Tsemppiä Milas, toivotaan ettei kokemasi tapaturma vaikuta raskauteen. Itsekin oon hoitoalalla ja pistotapaturmien, iskujen ym. riski on tietenkin jokapäiväinen.

Hyvä kuulla muuten, että muillakin on heti alussa paino lähtenyt mukavaan nousuun. Itsellekin tullut jo jotain 1.5 kg, ihan vain koska se ruoka niin maistuu..

Ensi tiistaina eka neuvola, sitä odotellessa.

Haleja vielä kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Hetami ja toukka 7+3
 
tatskattu sä sit vaihdoit tänne. Kävinki onnittelee ku katoin et olit perustanu toukokuiset :hug: Meillä onki sama la.

Noista vitamiineista oli puhetta niin mä aloin syömään tavallista multivitaa. Aattelin että riittää kyllä kun muissa raskauksissa en oo mitään vitamiinia syöny ja kaikkien hermostot ja muut ihan kunnossa...paitsi ehkä mun hermosto välillä :LOL:

Neuvolaanki ois vielä pitkä aika,vasta 22.9... Eipä mulla sit muuta tällä kertaa.

NeliApina ja projekti 5+4
 
Milas: Mitä ikinä sielä onkaan tapahtunu, toivottavasti vauvalle ei oo mitään haittaa!


Mulla on paino vaan laskenu, mut sehän on ollut tavoitteenaki ku on tuota ylimääräistä. Ainakaan normaaliruualla en pääse lihomaan, ku ei pysty sitä paljoa syömään. :D
Mä en varmaan mitään monivitamiinia syö, ellen sit löydä jotain luonnollisempaa ku multivitat tms. Kalsium, magnesium, sinkki, rauta lisiä vois katsella, luonnollisempaa muotoa neki.
 
No niin se eka neuvola takana. hemoglobiini huikeat 140 :O

Tuhti tukku informaatiota mukaan luettavaksi sekä äiteelle että isälle.

Sydänääniä ei yritettykään kuunnella, jonka arvasinkin kun viikkoja on sen verran vähän (7+2)

2 viikon päästä lääkäri nla joten siinä seuraava etappi. =)
 
Tervehdys kaikille!

Ja taas iso halaus kaikille surun kohdanneille!:hug: Tosi paljon surullisia uutisia sitten viimenäkemän!:'(

Mä syön kanssa tuota raskausmultivitaa vai mitä se on.

NeliApina ootko katsonut ettei vitamiinisi sisällä a-vitamiinia se kun on ilmeisesti liiallisina pitoisuuksina vaarallinen sikiölle.

Etoo ja väsyttää ja kiukutteluakin harrastan vaikka kuinka yritän pitää turhat mölyt mahassa. Ja aina silti välissä karkaa sammakoita suusta. Höh. No ehkä tämä tästä tasaantuu. :ashamed:

Kuinkahan tämän saisi pidettyä mahdollisimman pitkään salassa? Kun mulla nousi paino tosi vinkiä viime raskaudessa ja muutenkin neuvolantäti sanoi että kohtu nousi tosi nopeasti ylös ja masu alkoi pullottaa. Nyt oon vakaasti päättänyt että pidän painon kurissa mutta ainakin nestettä tuntuu kerääntyvän senttitolkulla juurikin vyötärölle. Nyt ei ainakaan voi johtua syöpöttelystä kun oon ollut niin tarkka syömisistäni. Viimme kerralla neuvolantäti ei uskonut mun lähtöpainoa kun eka neuvolapunnitus näytti 6kg enemmän! Nyt kävin monena aamuna puntarissa plussaamisen jälkeen ettei neuvolantäti pääse taas näyttämään epäilevää naamaa. :D Normipainosta lähdetään, katotaan sitten huhtikuussa mihin päädytään... :p

Onnea neuvolassa käyneille! On se vaan niin ihanaa kuulla että massussa kaikki hyvin!

Meillä maanantaina neuvolaan, ihanaa!

Muoks:

Milas Esikko on todellakin poika mutta mun äiti jolla oli (äiti kuoli toukokuun lopussa) kaksi tytärtä niin sanoi että hän oli kauneimmillaan raskausaikana. Joten tiedä siitä. Ainakin nyt naama on punainen ja finninen, liekö sitten tyttö vaiko poika. Tosi mielenkiintoista nähdä muodostuuko raskausaika samanlaiseksi ja kumpi tulee. Viime raskaudessa kysyttiin rakenneultrassa kumpi tulee mutta nyt ei aiota kysyä.

Meinaako muut kysyä?
 
Viimeksi muokattu:
OmaKääryle: Kiitos paljon tsempeistä, 16. päivä on seuraava ultra ja sinne asti pitäis jaksaa ootella kunnes saa lisätietoa masun voinnista :) ei malttais oottaa! Säikähti niin pahasti sitä keskenmenoepäilyä että nyt pelottaa sen mahdollisuus koko ajan :(

Kamalan kuuloinen exä kyllä sinulla, hirveitä puheita!
Meillä ei niinkään haluttomuutta ilmene, tai no, nyt on niin kova pahoinvointi että se estää jo enimmät puuhastelut, toisekseen nyt maanantaina ultrakäynnillä lääkäri sanoi että kannattaa pitää nyt tovi taukoa seksipuuhista kaiken varalta, niin kai se on sitten pidettävä :D
Mies on kyllä kultainen, varoo koko ajan satuttamasta ja mitä ollaan tässä puuhailtu sinä aikana kun raskaudesta on ollut tieto, tekee kaikki liikkeet hirmu varovaisesti ja meikä joskus tuhahtaa että ois kiva vähän saada vähän nopeatempoisempaakin kyytiä, mutta mies ei uskalla ku pelkää että masuasukki ei tykkää hyvää :LOL:
On kyllä sellainen mies kohdalle osunut, että ei tarvitse ainakaan kuuna päivänä pelätä että vieraisiin lähtis tai ees ajattelis sellaisia, ajatuskin tekee pahaa jos semmosta pitäs raskaana ollessa pelätä että jos ei satu haluttamaan niin mies ottaa ja lähtee muihin naisiin..mutta niitäkin "sankareita" tuntuu riittävän :kieh:

Mullakin on tuo masu hurjasti turvonnut! Olen aina ollut pienikokoinen ja sirorakenteinen, niin turvottavan masun huomaa sivulliset varmasti aika nopeesti. Melkein koko ajan oksettaa, eilen piti ihan kunnolla illasta oksentaakin, tympii kun ei pysty syömään juuri mitään ja minä kun olen kovasti ruualle perso :LOL: ennen se ei kropassa näkynyt kun harrastan paljon liikuntaa jo ammatinkin takia, mutta nyt on pitänyt pudottaa liikunta minimiin kun pelottaa että masulle sattuu jotain, niin tiedä vaikka alkaa kilot kertymään, jos ja kun tältä pahalta ololta saa syötyä joskus taas :D

Eilen ja tänään olin Prikaatilla messutyylisessä tapahtumassa esittelemässä meidän turvallisuusalan oppilaitoksen toimintaa varusmiehille, piti yhdeltä soltulta pyytää pari muovipussia "pahan olon" takia, niin poika toi pussit ja tokaisi virnuillen, että "taitaa olla tytöllä krapula", enpä kehdannut alkaa siinä alkaa oikaisemaan tilannetta :LOL:
 
Inhottavaa ku väsyttää koko ajan ja tänään oli esikoisen vanhempain ilta ja huomenna keskimmäisen...Kiva niis on käydä mut ku tekis mieli vaa röhnöttää sohvalla :ashamed: Oli kyllä kiva tulla vanh.illasta kun tyttö leipoi pullaa sillä aikaa :heart: Onneks se on jo niin iso että siitä on ihan aikuisten oikeesti apua jo kaikenlaisissa jutuissa...mut vauvan kanssa se ei kuulema öisin herää :LOL:

Maaemo juu ei sisällä A-vitamiinia :) Sen verran oli kuitenki viel muistissa edellisistä kerroista.Tulipa neuvolasta kauhee nivaska kaiken maailman aineista mitä ei pidä ja mitä taas pitäis syödä :D Harmillista kun ei voi syödä maksalaatikkoakaan moneen kuukauteen...

Tosta sukupuolen selvittelystä et mä en aio tästäkään kysyä. Riittää et se on jompikumpi...
 
Tervehdys kaikille!:wave:

Scala, kyselit foolihappo lisästä. Itse olen syönyt foolihappoa alkuraskauden aikana neljännen ja viidennen odotuksessa ja syön nytkin. Ja sen takia, että joudun syömään eräänlaista epilepsia lääkettä, joka on minulle määrätty krooniseen hermokipuun: /

Seksihaluista ei täällä ole tällä hetkellä tietoakaan:ashamed:. Mies kyllä haluisi joka päivä ja yritys hänen puoleltaan on kova;). En edes ymmärrä, kuinka mies voi pitää mua haluttavana, kun iltaa kohden maha turpoo mahottomaks ja kaasuja alkaa muodostuun(tosi pahan hajuista):x. En edes kehtaisi enää ihmisten ilmoille mennä kun iltapäivästä lähtien kaasuttaminen on ihan kauheaa:ashamed:. Tosi noloo! Kaupassa käynti on ihan hirveetä! Ja sitten vielä tää pahoinvointi... En uskois, että mieskään olis kovin halukas jos olis vattataudissa...

Paljon jaksamisia kaikille! Varmaan tässä kuukauden sisällä alkaa helpottaa:)(ainakin toivon niin)...

anna79 ja PikkuKuu 8+1:heart:
 
YÖÖÖÖK!!! tänää ollu sit niin kamala olo koko päivän. Oksentanu en oo mut muuten yökkö-olo..mitään ei huvita syödä mut jos ei syö ni sit tulee viel kamalampi olo :D
Sama siis jatkuu kuin esikoisestakin.

Minä tyhmä menin kattoo synnytysvideon ja se vaan vahvisti että en ikinä enää halua alakautta synnyttää et toivottavasti ne antaa sektion mitä kyl epäilen.

Yaden ja törppö 7+0
 

Yhteistyössä