Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

eufemia Ihan mahtavaa, onnea! :heart:

Pikainen omanapapäivitys: Neuvola-ajan sain 30.7 eli parin viikon päähän. Kysyin ar- ultran mahdollisuutta, kuulemma vain erityistapauksille eli riskiraskauksissa. Sijaisterkkari kuitenkin lupasi puhua paikalla olevalle gynelle ja kysyä asiasta, että kun mulla oli kuitenkin viikkoja jo niin paljon km:stä, niin pääsisinkö sillä perusteella. Nyt kyttään hulluna puhelinta ja toivon että se sois :D Muuten on niin älyttömän inhaa kärvistellä sinne nt- ultraan asti... Lähin yksityinen ultramahdollisuus on 60km päässä ja maksaa maltaita, eli jos ei kunnallisen kautta pääse, niin se sitten jää : /
 
suski90 oon kans tota joskus kattonut, ja molemmat on pitäneet tähän asti paikkansa, nyt pitäis ton mukaan tulla poika :)

Hermot kireällä :kieh: Lapset ollut jotenkin supervaikeita viimepäivinä, joka asiasta tinttaillaan ja mikään ei oo hyvin ja äiti on maailman typerin ja päikkäreille ei meinata nukahtaa ja ja ja.. Murr! Onneksi, onneksi(!!!) pojalla jatkuu huomenna kerho, saa parina päivänä viikossa mennä muutamaksi tunniksi leikkimään ilman äitiä muiden ikäistensä kanssa :p Ja mä saan ne ajat sitten olla kaksin tytön kans, tekee varmasti meille kaikille hyvää..

mmiilia&napu 6+3<3
 
noniin neuvolassa on käyty ja viikot muuttuivat viikolla eli nyt 6+3 ja laskettu aika muuttui 9.4.2013 :) ensiviikolla varmaan ultra aika, sitä jännällä odottaen. Onko muilla näkynyt syke jo 7+ viikolla?
 
suski90 Kattelin tota ja sen mukaan pitäs tulla tyttö. Mut mun kohdalla tuo ei kyllä päde ensimmäiseen lapseen: ton mukaan pitäs olla poika, mut tyttö meillä on. <3


Oma olo Tänään on huono päivä. Väsyttää ihan kamalasti, viime yön nukuin tosi huonosti ja heräilin välillä painajaisiin ja välillä kamalaan vessahätään.
Aamusta heti oli karmea nälkä, vaikka yleensä en syö aamupalaa. Alavatsa ja ristiselkä olleet koko päivän todella kipeät, tässä odottelen vuotoa alkavaksi. Aamupalan jälkeen ollut koko päivän etova olo, ei helpota edes, vaikka vähän jotain koittaisi syödä. Syömisestä seuraa entistä etovampi olo. Pihalla nätti keli, aurinko paistaa ja on lämmintä, mutta eipä tarvitte pihalle mennä, kun sisälläkin hiki virtaa, vaikka istuu vaan paikallaan. Tää tän hetkinen kroppakin ahdistaa: vatsaa turvottaa niin pahasti, että muita housuja on turha kuvitella laittavansa jalkaan kuin legginsejä. Muutamia farkkuja sovittanut, mutta eivät mene kiinni, vaikka kuin vetäisi vatsaa sisään.
Ehkä tähän ahdistukseen vaikuttaa vielä sekin, että hain tytön päiväkodista, niin tyttö kertoi, että hoitaja oli heti aamulla kysynyt, että onko sulle tulossa sisko tai veli, kun äidin masu on niin pyöreä. Tyttö oli vaan vastannut, että ei oo, meijän äiti on vaan tosi kova syömään. :LOL:


-USL ja muru 5+1-
 
Viimeksi muokattu:
suski: ton mukaan mein kakkosen pitäs olla tyttö, mutta kyllä sillä pojan vehkeet on ainakin jalkovälissä :D esikon kohdalla pitäis paikkansa ja tää ipanainen olis tuon mukaan myöskin poika. Ihan niinkun itse epäilenkin.

Äsken tuli sitten ensimmäinen työkaveri kysymään suoraan päin naamaa, että olenko vaan lihonut, vai pieniin päin?! no enhän mä kieltääkkään voinut joten nyt toivotaan, että osaa pitää suunsa supussa, ettei ala uutinen vielä leviämään kulovalkean tavoin..
 
mmiilia: Mulla ollut sellaisia repäisyjä ja viiltelyjä alamahassa. Ja väliin sellasta menkkamaista jomotusta.

USL: Tervetuloa ja peukut pystyssä ja pienelle tarrasukkia :heart: Mulla ollut ja keskeytynyt km, ja se odotus että pääsee kaavintaan... Se on ihan jäätävää... :'(

Myös toffo tervetuloa :)

Äitiyspakkaus näytti kivalle, mut taas oli aika paljon sinistä. Mut kaippa se silti otetaan, jokaiselle on se otettu.

Halaus: Onneksi kaikki oli hyvin. :heart: Mulla yks tuttu vuosi lähes koko raskausajan ja rajustikin, pariin otteeseen ambulanssilla sairaalaan kun taju meni vuodon takia, mutta lapsi syntyi terveenä eikä mitään tietoa mistä vuodot johtuivat. Mutta aina ne säikyttää...

Suski90: Mulle näyttää nyt tyttöä. MUTTA tytöt ois ton mukaan poikia ja poika tyttö. :D Eli menee just päinvastoin.

naneni: Mä koitin ja päästä tuolla syyllä kun raskauden kestosta ei mitään hajua, niin ei päässyt... Kävin sit yksityisellä...

teron: mulla ultra oli rv 6+1 ja syke näkyi.

Mulla on oireet vähentyneet muuten mut väsymys ennallaan. Rinnat on arat ja välillä yököttääkin mutta onneks vaan satunnaisesti. Lähinnä silloin tulee huono olo kun on väsynyt.

Neuvolassakin olin jo, ja lääkäreillä ei ollut aikoja niin pitkälle minne nt ultra menee, joten sinne pitää varata sitten aikaa parin viikon päästä. Ja seuraava neuvola onkin sitten rv 16-17...

Pahan Ilman Lintu ja Papu 6+4
 
Heippa kaikille!

Ujosti uskaltaudun liittymään joukkoon. Testi näytti vahvaa ja välitöntä plussaa 12.8. ja laskurien mukaan olisi la 12.4. tienoilla. Minulla on kyseessä esikoinen ja tunteet vaihtelee epäuskoisesta onnellisen kautta panikoituneeseen :). Tarkoituksella tehty ja toivottu tapaus on kuitenkin kyseessä. Oireiksi olen havainnut jäätävät tissiturvotukset; mahallaan nukkuminen on täysin mahdotonta! Nyt kun vielä aika rientäisi, jotta voisi luottaa, että perheenlisäystä on todella tulossa kotiin asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
hei muutes, mä päivittelen listaa jahka kerkeen, siinä ku pitää miettiä ja laittaa oikeet korostukset oikeisiin paikkoihi :D Kaks muksua vinkuu jaloissa koko ajan ni illalla sit päivitän =)

Mä en koht enää voi peittää massua, pömpöttää jo ja varmana tietyt ihmiset koht juoruaa. Mua v*tuttaa päivästä päivään ja miehen kans menee hermot :D Mitähä tästä tulee :LOL:

Väsyttää koko ajan sikana, mut rytmi on onneks oikee, oon alkanu herään siinä 07 aikaan ja päikkäreitä ei oo mahis nukkua niin yöunille meen tossa 21-22 aikaan =)
Ei jaksais siivota eikä mitään, aivan on veto pois. Ja tänään ku otin ittee niskasta kii ja imuroin ja moppasin ni oli tuo 1V vetämässä koko ajan imurinjohtoo seinästä pois ja moppaussankoon heitti kenkiä ja HUOH. :LOL:

Pyörryttääkö teitä muita ihanaisia odottajia? Mua huippaa jatkuvasti, juniori oli äsken roskiksella ja ku kävelin takas koneen luo ni huippas niin et kävely kieroutu ja meinasin kävellä seinään pahki.

Vatsaa nippailee, ja tuntuu niinku joku jo pyöris masussa eli siis ilmakuplia on, seksinhalut 0, pissattaa, koko ajan ihan jäätävä jano, ja tosiaan se tympeä raivo koko ajan päällä :/ Onko muilla samaa?

:heart: Suski & pikkurakas 5+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ompu
Nonni, täällä :) Tänään näytti r-testi plussaa (kolme kertaa testasin kun ei tahtonu uskoo millään :LOL: ), vaikka hätähousuna testasin ennen menkkoja. Nettilaskurin mukaan olis LA 30.4.2013, eli just ja just huhtikuun vaavi meille näillä näkymin tulossa :heart: Kovasti on yritetty ja odotettu, kolmas lapsi tulee. :) Jotenkin vähän tätä osas aavistaa kun rinnat tosi kipeet ja turvonnu (mies pani merkille myös että nännit olis tummemmat?) ja aivan hervoton väsymys, vois vaan nukkua kellon ympäri :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: suski90
Suski90, mulla on justiinsa noita samoja oireita!
Huimauksen saattaa osittain selittää myös neuvolassa tänään mitattu verenpaine, oli jotain 95/56. Käski syödä vähän salmiakkia. Mut noi on mulle kyllä ihan normipaineet ja oon tottunu tähän ikuiseen huuimaukseen. Nyt sitä on kyllä ollut enemmän, kuin yleensä.

Multakin on nyt viikon sisään yllättävän moni kysellyt, että koska meinaan palata töihin. Oon sit vastannu aika ympäripyöreästi. Toki voi olla, että tää on ihan sattumaakin. Tosin mullakin tää turvotus on aika huikeaa!

Eilen muuten kerroin mun siskolle raskaudesta. Oli tosi onnellinen :) Tuo poika onkin
oikea tädin kulta :)

USL: Ihana tuo sinun tyttö :D Ei nyt sinänsä tietenkään niin hauskaa, mut lapset vaan on niin huvittavia.

Tervetuloa uudet!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!!!:wave:

jessix: sulla on erihyvä LA! Täytän samalla päivämäärällä 30.v :)

Mua kanssa huippaa koko ajan. Luultavasti mullakin paineet syynä siihen. En tosin oo mitannu, mutta kahdessa edellisessä raskaudessa on verenpaineet ollu ihan vikoja päiviä lukuunottamatta aika alhaset. Ja jano on täälläkin koko ajan. Ainoo ongelma vaan on, että oikein mitään ei tee milei juoda tän öklötyksen kanssa.

Joku täällä eilen puhu niistä mehukeitoista, niin munkin oli heti pakko ostaa ja testata. Mansikka mehukeitto tuntuu putoavan yllättävän hyvin täälläkin:p

Tää päivä on kyllä pahoinvoinnin kannalta ollut tähän astisista pahin. Oksentanut en ole kun aamulla, mutta äklöä oloa on ollut KOKO päivän!!! Tästä voisin kyllä mieluusti luovuttaa jollekkin oireita kaipaavalle suurimman osan:attn:
 
  • Tykkää
Reactions: jessix
Vatsaa nippailee, ja tuntuu niinku joku jo pyöris masussa eli siis ilmakuplia on, seksinhalut 0, pissattaa, koko ajan ihan jäätävä jano, ja tosiaan se tympeä raivo koko ajan päällä :/ Onko muilla samaa?
Siis mulla on ihan sanasta sanaan nää samat oireet + se huippaus! Jotenkin sitä vaan ei miellä näitä oireita raskauteen liittyviksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
Oi, kun on kiva lueskella teidän juttuja täällä :) Ite oon ollu niiin väsyny etten oikeen saa mitään kirjotettua. Tai siis ajatukset ei pysy niin paljoo kasassa että sais lukukelpoista tekstiä aikaseks! :D Tosi voimaton olo, yököttää ja huimaa vuoronperään... Ja ihan hirvee turvotus nilkoissa! Tarttis varmaan opetella juomaan vähän vettä välillä..

Ä-pakkauksesta en ihan tykänny, värit on ok mut jotenkin noi kuviot ei iskeny mulle. Luultavasti kuitenkin otetaan se pakkaus.. :)

Neuvolaan en ole vielä soitellu, ehtiihän sen.. :)

Meidän Äiti ja Touhutoukka 4+4
 
Heippa!

Tervetuloa Ompu! Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia aluksi! Nyt olen viikolla 7+2, ja tuntemukset ovat muuttuneet luottavaiseen suuntaan.

Käsittämätön väsymys vaivaa mua! Olen jo kerran soittanut neuvolaankin asiasta, kun olin jo tuskastunut ja huolissani, että onko tää normaalia. Terveydenhoitaja lohdutti, että kuuluu alkuraskauteen ja johtuu hormonitasapainosta (tai tasapainottomuudesta...). Hän neuvoi syömään säännöllisesti, nukkumaan ja lepäilemään sekä ulkoilemaan päivittäin.

Työt opena alkoivat tällä viikolla, ja on tosi raskasta olla luokalliselle lapsia läsnä, kun väsy on niin valtava. Tänään iltapäivästä on ollut kylläkin virkeämpi olo, ja olen jaksanut jopa tiskata!:LOL: Miesparka on kovilla, kun joutuu tekemään kotityötkin...

Voimia kaikille oireiden keskellä! Väsymys on kuitenkin ainoa oireeni vessassa juoksemisen rinnalla.

Ai niin, Suski90, päivittäisitkö minutkin? LA vaihtunut 2.4. näillä näkymin, ikä 34 v., OYS, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille! :flower:

Siis eikö raskauden keston määrityksen vuoksi pääse kunnalliselle ar-ultraan? :O Mistä ne sit osaa laittaa oikeeseen aikaan ajan np-ultraan, kun sehän pitäisi tehdä tiettyyn aikaan? Mä ainakin vähän olen toivonut pääseväni ar-ultraan kunnalliselle puolelle, kun en tiedä tarkkaa viikkoa, missä mennään. Kai sitä sit vaan luotetaan siihen mun omaan veikkaukseen, että ollaan nyt jossain 5+ jotain tai 6+ jotain viikolla.

Tuntuuko muilla jo kohtu suurentuneelta? Mulla ainakin toi alavatsa jo pömpöttää niin, että en saa sitä vedettyä sisään. En muista, että aikasemmin olis tässä vaiheessa jo tuntunut kasvaneen. Turvotustakin mulla on toki.

USL kyseli eilen oliko se naapuri nänyt mua kasvotusten, joka aavisti, että on neljäs tulossa. Itseasiassa ei ollut. Se näki mut urheilukentän laidalta niin, että oli ainakin 30 metriä etäisyyttä. Eilen mies kyl totes, että mun maha pömpöttää kyl aika paljon. Eli kohta tää paljastuu varmaan kaikille muillekin.

Mua on huipannut myös välillä aikasemmissa raskauksissa, mutta ei kovin pahasti. Vähän vaan on päästä heittänyt. Mullakin on aika alhanen verenpaine etenkin raskaana ollessa.

Niistä rytmihäiriöistä oli puhetta aikasemmin. Mulle tuli eilen sellanen kohtaus kaupan kassallaa. Tosi inhottava fiilis. Onneksi ei kestänyt kauaa. Eli sen voin lisätä mun raskausoirelistaan, joka on muuten aika lyhyt edelleen.

Mulla ei pidä kaikki lapset paikkaansa tossa kiinalaisessa kalenterissa. Esikoinen tais olla ainoa, joka meni oikein. Nyt ton mukaan olis poika tulossa ja sellanen fiilis mulla itsellänikin on.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetulotoivotukset uusille!

Haleja ja voimia tarvitseville :hug:

Voi tätä väsymyksen määrää... Nyt pitäisi olla jo nukkumassa (eilen menin puoli kympiltä nukkumaan), mutta yritän pikkasen saada kirjoitettua. Ja ruokahalu on kaksinkertainen. Oksentaa ei ole tarvinnut vielä kertaakaan, onneksi.

Täälläkään ei taida raskaus pysyä kauaa salassa, kun sen verran massu pömpöttää. Erityisesti iltasella tuolla pihalla ollessa yritän pikkasen peitellä, ettei ihan vielä kaikki naapurit huomaa.

Ei olla raskaudesta vielä kenellekään kerrottu ja odotellaan siihen ultraan asti ennenkuin kerrotaankaan. Isovanhemmat saa tietää ekana.

Hyviä odotuksia kaikille tasapuolisesti!

Esikko77 ja "nimi vielä työnalla"
 
Tervetuloa uusille!

(.) Alkuraskauden ultrassa käyty! Minä luulin, että viikkoja oli 7+2, mutta olikin 7+6! :eek: Ehdottomasti parempi tietenki näin päin niin ei tarvi arpoa onko pysyny kehhityksessä perässä tähän mennessä. La meneekin maalikuun puolelle, mut ette kai te heitä mu täält ketjusta ulos?

Suski90: La 31.3. Moika

T: Moika ja Möntti 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77 ja eufemia
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Huimausta mulla on myös ollut aika paljon! Mullakin nyt alkuraskaudessa vissiin verenpaine aika matalalla, ja voi kun pysyiskin matalalla.. Aiemmissa raskauksissa verenpaine oli ongelma, kun se vaan nousi ja nousi, ja lopuksihan tuli se raskausmyrkytys, eli sitä se nousu enteili. Voi, kumpa tällä kertaa siltä säästyisi.

EHKÄ pahoinvointi on nyt löytänyt tiensä tännekin. Eilen oli jo tasaisen etova olo koko päivän, ja tämä päivä näyttää kans jatkuvan samalla tavalla.. Ei siis kyllä mitään kunnon pahoinvointia vielä, mutta ällö-oloa.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :wave:

mmiilia&napu 6+4<3
 
Moika: elä nyt mihinkään häippäse!! Mulla on LA tällätietoa 26.3 ja täällä minäkin meinaan roikkua mukana, kun peräpukama. Itse veikkaan, että la tulee muttumaan vielä ja vaikkei muuttuisikaan, niin molemmat lapset on menneet reilusti yli ajalle (esikko 41+3 ja kuopus 41+5), joten eiköhän tämä kuitenkin huhtikuun puolella tule syntymään.

Tänään jo astetta parempi olo kun eilen. Eilinen ilta meni nukkuessa ja herättyä sai taas ensimmäisenä juosta vessaan pönttöä halailemaan. Tänään ei onneksi ole tarvinnut vielä oksentaa. Viikonlopusta voi tulla ihan mielenkiintoinen.. Isäntä lähtee suoraan töistä kalastusreissulle ja mun pitäis siis selvitä kotona kahden lapsen ja kahden koiran kanssa su iltaan asti. Saa nähdä, onko musta enää sunnuntaina mitään jäljellä :-/

-Nelly ja salarakas 8+3-
 

Yhteistyössä