huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lämpöistä perjantaita,

meillä nukuttiin viime yönä 7,5h ja nyt nukutaan vaan sylissä. 5min vaunuissa ja lohduton itku.

no mies on lomalla koko kuukauden niin auttaa vähän kun on kaks. huomenna mennään loma-asuntomessuille. aattelin ottaa pojan liinaan, koska sit voi käydä yhdessä kaikis talois.

te puhutte jo kiinteistä, kun me saatiin vast 2kk täyteen. on pienten elämässä kuukaus paljon ;) poitsu sai ekan virallisen kirjeensä omalla nimellä, kun kelakortti tuli.

mitä teette vaavienne viihdykkeeksi??? tuntuu et olen tylsää seuraa ja toisaalta ei viihdy yhtään yksinkään.

kaura ja max (oikea nimi)

Moi!

Meijän pikku neiti nukku viime yönä putkeen 6h,oon niin happy=) ja vielä sen jälkeen nukuttiin kahessa erässä 2,5h!

Mäkin kauhulla ajattelen sitä tammikuuta,kun äippäloma loppuu,myös minä olen jäämässä sen jälkeen kotiin,ainakin syksyyn 2006,kauhulla myös ajattelen töihin paluuta,kun ei toi työpaikka ole oikeen miellyttävä tuon pomon takia.
En tiä,pitäs varmaan jotain keksiä,no eiköhän kaikki jotenkin suttaannu...toivottavasti!

Luitteko siitä Tampereen ampumis jutusta?
Pieni pelko perseessä,kun se sattu ihan tuossa meijän lähellä.
Haluan niin muuttaa pois täältä Treen keskustan tuntumasta rauhalliseen pikku kylään.
Ollaan vuokralla tällä hetkellä,mut viimestään ens vuonna pitäs muuttaa omaan kotiin.
Jotenkin on vaan niin laiska ettei toi asuntojen etsiminen nappaa.
Haluan kuitenkin Siirille turvallisen kasvu ympäristön,en täällä hullujen seassa (anteeks kaikille suur kaupungissa asuville,mutta näin itse ajattelen)

Tuntuu kans välillä ettei mikään viihdyke kelpaa tytölle,ainakaan määräänsä enempää.
Hymy naama on ollu kyllä kova sana ja sille on hymyilty ja juteltu yllin kyllin.
Ja meilläkin on pientä tuijotus kilpailua omien käsien kans,välillä oikein naurattaa,kun kaikki on niin outoa tuolle pienelle. =)

T:Jenni ja Siiri (7.7 tasan 3kk)

Heips!

Messut meni hyvin: Max nukkui liinassa 2h, söi ja katteli ihmisiä tunnin verran sylissä ja torkkui sitten kotimatkan...mutta kotona olikin kiukku, yliväsyneeksi kun pääsi niin nukuttaminen kesti tunnin ja sitten koisikin 2,5h. Nyt syötin, tein iltapesun, hymyiltiin ja laitoin sänkyyn 3 haukotuksesta ja jännitän josko nukahtais ITSE. Luin meinaan kirjaa ""opi kuuntelemaan lastasi"" ja totesin tehneeni kaikki virheet: nukuttanut sylissä, tissille jne. Kokeilen uutta rytmiä:ruoka, leikki, uni. Olen ollut aika hakoteillä, mutta ei oo kyl kukaan neuvonutkaan vauvan päivän rytmitystä. Kertoilen sitten tuloksia....

Heippa kaikille huhtikuisille!
Olen lueskellut teidän viestiketjua jo raskauden puolivälistä asti ja välillä olen itkenyt ja nauranut vuoron perään. Kovin ovat teidän tilanteenne muistuttaneet meitin elämää iloineen ja pulmineen tämän pikku tuhisijan kanssa.

Meille syntyi siis 13.4. pikkuinen tyttö Tayssissa ja hän on meitin ensimmäinen. Alku oli meillä todella hankala tyttelin itkuisuuden vuoksi ja jouduimmekin käväisemään lasten polilla, koska pariin vuorokauteen ei uni eikä ruoka maittanut lainkaan. Itkuisuus ja huono syöminen johtuivat ilmeisesti siitä, että maito alkoi rinnoistani loppua ja pulloruokintaan ei oltu vielä totuttu. Nyt kuitenkin tutteli maistuu ja tyttö on iloinen ja touhukas.

Välillä hän kyllä saa melkoisia itkuraivareita ja silloin isillä ja äidillä menee sormi suuhun. Nämä itkukohtaukset kun alkavat kuin tyhjästä ja keinot rauhoittelemiselle ovat vähissä. Kaikki sympatiat siis Kauralle ja kovasti tsemppiä. Kyllä se itkuisuus siitä helpottaa ja rytmin myötä myös itse saa varmuutta... Näin me ainakin toivomme.

Me ryhdyimmekin jossakin vaiheessa harjoittelemaan tiettyä päivärytmiä vähän samaan tyyliin eli syöttö, seurustelu ja unet. Pikkuhiljaa se alkoi toimimaan ja nyt on oma elämäkin helpottunut kun voi hieman ennakoida vauvelin rytmiä. Ja on kyllä ikävää kun näistä asioista, ei ainakaan meidän, neuvolassa juurikaan kerrota. Kaikkein hyödyllisimmät neuvot saimme lastenlääkäriltä Tayssissa, kun neuvolan täti vain kehottaa antamaan ruokaa aina kun itkee. Tuskin kyse kuitenkaan on nälästä varsinkaan jos on syönyt yli 200ml yhtämittaa. Neuvolakäynneistä ei meille ole kyllä ollut mitään iloa tähän asti. Entäs teillä muilla?

Mitäpä vielä... No se ainakin on ollut hirmu ihanaa meillä, että tuo mieskin on ollut kotona koko tämän ajan(Tehdään molemmat töitä kotona.). Voidaan vuorotellen hoitaa tyttöa ja toinen saa huilata. Olemme myös yrittäneet järjestää toisillemme omaa aikaa jokusen tunnin viikossa, jotta pääsee vähän harrastamaan. Mutta on se silti hassua miten muutaman tunnin erossa olosta tulee kova ikävä takaisin kotiin omien kultien luokse.

Tässä vielä meidän mittoja. Syntyessään 52cm ja 3370g, 2kk ja 1vk 60,5cm ja 5000g. Juu, meitin tyttö on hieman hoikka. Alussa kaikki energia meni pituuskasvuun mutta nyt on alkanut käyrät tasaantua. Ens viikolla onkin sitten 3kk:n neuvola ja rokotuksia tiedossa.

Nyt pitää varmaankin koettaa josko uni tulisi ennen kuin pimu herää nälissään.
Palaillaan.

Minäkään en ole kirjoitellut aiemmin, mutta seurannut kylläkin... Meidän tyttö syntyi 4.4, pitkän odotuksen jälkeen... Meillä paria ensimmäistä viikkoa lukuun ottamatta kaikki on mennyt niin hyvin etten ikinä olisi uskaltanut toivoakkaan että kaikki menee näin kivasti. Ehkä se kaikki odotus ja pettymykset nyt palkitaa oikein korkojen kanssa!

Tyttö nukahtaa helposti kun vien pienen kitinän jälkeen sänkyyn, tosin meidän sänkyymme (en malta laittaa omaan). Täys imetys on onnistunut kivasti, vaikka aika sitovaa se on kun tyttö syö 2h välein eli sen kauempaa voi olla erossa, kun pulloakaan en ole opettenut.

Meidän neiti on kova jokeltelemaan ja hymyuilemään, varsinkin omille vanhemmilleen. Mikäs sen ihananpaa on! Juhannuksen alla tyttö 2 1/2kk oppi kääntymään selältä vatsalleen, vissiin aika aikaisin? Miten teillä? No nyt ei selällään olla enää hetkeäkään ja sitten kun mahallaan ei jaksa olla pitää kitistä äiti apuun... Eli semmoista rumpaa että tyttö kääntyy vatsalleen ja kohta minä käännän takas selälleen... ;)

Niin että kaikki on mennyt aivan ihanasti ja tämän hienompaa elämä ei vois olla! Vieläkin tuntuu epätodelliselta että meillä on tosiaan nyt vauva! Miten teillä muilla? Vai johtuuko tämä vain siitä että sitä niin hartaasti on yritetty ja odotettu?

Heippistä, en olekaan ehtinyt kirjoittelemaan kun oltiin reissussa. Puuh, muutamat yöt siellä menivät niin että vauvat oli eri rytmissä ja heräsvät kahden tunnin välein syömään -jolloin siis äiti heräsi tunnin välein. Onneksi kaikki yöt ei ole tuollaisia. Millähän meidänkin vaavit saataisiin nukkumaan hehtounia? Tähän asti maksimi minkä olen saanut nukkua putkeen on 4h, yleensä jää kolmeen.. Pelottavaa miten elimistö tottuu tälläiseen rytmiin!!

Kuuluu ihan hyvää :) Meillä toinen vauva yritää kääntyä kyljeltään mahalleen. Laittaa päätä kenoon ja sit mahallaan on käden päällä jollon täytyy auttaa. En ole vielä ehtinyt kokeilla tuota parvekkeella nukuttamista, josko tässä tulevalla viikolla(?).

Kovasti vauvat jokeltelevat ja -juu, omat nyrkit ovat keksineet! Hauskaa katseltavaa!!

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!!

Moikka

Ajattelin kirjoittaa piiiitkästä aikaa. Meidän 7.5. (LA 21.4.) tyttö on jo iiiso tyttö. Meillä kaikki on mennyt todella mukavasti ja olen niin myyty tuohon tyttöön että ihan hirvittää. En ole koskaan ymmärtänyt että lasta voi rakastaa niin paljon.

Tuisku, onko teillä vielä koirat? Mitenkä ne suhtautuivat uuteen tulokkaaseen? Meidän koira otti tytön hyvin vastaan, ainoa vaan että koira on ollut aina kova nuolemaan ja kun muiden ihmisten naamoja ei saa nuolla, niin aina vaivihkaa lipaisee tytön naamaa (yök). Aina kun nostan tytön vaunuista päiväunilta niin koiran häntä vispaa ihan innoissaa ""jee, vauva löytyi"".

Meillä on olevinaan jonkinlaista rytmiä. Tyttö nukkuu yleensä lyhyitä päiväunia, aamupäivällä saattaa mennä pitempi pätkä esim. 2-3 h, mutta muuten vain noin 45 min-tunti. Nukahtaa illalla yöunille n. 22-22.30 ja nukkuu 5-7 tuntia (viimeyönä 8 h), syö ja nukkuu vielä 3-5 tuntia. Sitten herää ja duunataan aamutoimia ja sitten taas nukkuu (nyt) aamupäiväunia. Sitten iltapäivällä nukkuu yleensä kahdet tunnin unet, siinä kahden kolmen aikaan ja toiset siinä viiden kuuden aikaan.

Sanoinkin, että ei haittaa yhtään nuo lyhyet päiväunet, jos vain yöunet pysyy tuollaisena. Tyttö on nukkunut alusta asti pitkiä yöunia. Nehän voivat tietenkin vielä muuttua, mutta nautitaan nyt niistä niin kauan kuin voidaan :-)

Taidan lähteä nyt kärryttelemään koiran ja tytön kanssa. On vaan niin kuuma jo nyt että tulee tosi lyhyt lenkki. Musta koira nääntyy jo vartissa.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Huh hellettä,
meil on sisällä +29: yritä sit nukkuu...
olimme tänään reissussa vaarin ja varamummin kaa (ilmastoitu auto). max nukkui aamupvllä 2,5h ja takas tulomatkan 1,5h, mut sitten on valvottukin 15 asti ja olen ihan poikki siihen huutoon. nyt syö käsiään sängyssä ja killittää, odotan vaan koska kyllästyy....
hermot meinas mennä tohon varamummiin..ei ymmärrä rauhottuu, kun lasta nukutetaan, kiljui vielä miehelleni heiheitä, kun hän oli juuri saamassa poikaa uneen v#####u! hänel ei oo omii lapsii ja muutenkin kuin tekopyhä vanhapiika. onnex nähdää vaan pari kertaa vuodessa.

siitä rytmityksestä..sunnuntai huudettiin joka unet, mut eilen nukkui aika helposti päivälläkin, tosin vaan 30min tirsoi, mut sekin riittää, kun hyväntuulinen sitten. huomenna jatketaan ja yritetään löytää kultainen keskitie.

hei yhä hiljaista..max nukahti..IHANAAA..lähden kastelee kasvimaan, se on mun omaa aikaa!

Helteistä päivää!!

Meijän sisämittari näyttää 29astetta ja ulkona on 26...Tänne meinaa oikeasti läkähtyä..
Vauvat nukkuu pihalla vaunuissa vaippasillaan ja hyvin tuntuu uni maistuvan, kerrankin..Kyllä vauvoihinkin tämä kuumuus vaikuttaa, syövät vähemmän ja nukkuvat melko levottomasti...Onneksi yöt ovat suhteellisen viileitä eikä yöuniin ole tullut muutosta, 7-8 tuntia pojat nukkuvat.

On meillä vielä koirat. haukut ovat suhtautuneet vauvoihin melko eri tavalla. Tuo kultsu ei paljon pojista piittaa, saattaa käydä nuuhkaisemassa ja lähtee sitten pois, mutta tuo meidän rotikka on välillä vähän liiankin kiinnostunut. Saattaa tiputtaa vauvalle sitteriin lelun ja sekös minua suututtaa..Ei kai siinä muuten mitään olisi mutta koirien luut ja pallot ovat aika kovia, joten vauvoja voi sattua jos lelu osuu esim. päähän. Tästä olen joutunut koissulle ärähtämään. Mutta muuten ihan kivasti on mennyt. Eiköhän nuo jo ole hyväksynyt vauvat laumaansa.

Mun miehestäkin tuli eilen isoveikka=) Miehen isä ja hänen naisystävänsä saivat pienen tytön ja ollaan prinsessaa menossa tänään katsomaan. Vauvoja on kyllä nyt syntynyt lähipiiriin aika monta ja lisää on tulossa.

Mua vähän huolestuttaa kun menkkoja ei ole kuulunut pitkään aikaan. Nyt on menossa kp 41 ja aikaisemmin kierto oli 28-30 päivää..Kyllä se varmasti aikapaljon heittelee synnytyksen jälkeen, mutta silti pistää vähän ajattelemaan..Kun periaatteessa voisin olla raskaana vaikka ehkäisyä ollaan käytetty, mutta emätinpuikoista kun ollaan niin erimieltä. Voi apua!

jaaha, täytyy lähteä keittämään tuttipulloja...plaah..Alkaa jo risomaan kun niitä on tullu tässä jo pyöriteltyä kohta 3kk..Onko se muuten niin, että kun lapsi on 4kk, niin silloin ei enää tarvitse keittää pulloja?

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille=)

Ajattelin purkaa mieltäni. Joudui tuossa syömään 5 päivän lääkekuurin ja sinä aikana pystyin imettämään vain aamulla ja illalla noin pari kertaa ettei lääke imeytyisi lapseen. Joten syötin tietenkin pullosta korviketta, koska omaa maitoa ei ollut tarpeeksi pakkasessa.
Nyt lääkekuurin loputtua kahtena iltana tyttö itkenyt vaikka on rinta ollut suussa ja imenyt, samalla myös rimpuillut koko ajan, johtuukohan mahdollisesti siitä ettei maitoa tule samaan tahtiin kuin pullosta vai onko maidon tulo vähentynyt lääkekuurin seurauksena?
Nytkin tyttö söi molemmista rinnoista ja itku jatkui niin pitkään ennen kuin annoin pullosta vielä 100ml. Sitten tyttö nukahti. Harmittaa vain todella paljon, jos joudun nyt siirtymään iltaisin ja öisin pulloruokintaan, koska olen ymmärtänyt, että yösyötöt ovat tärkeitä maidontulon ylläpidon takia? No tässä nyt harmittelua kerrakseen... =( Onko kenelläkään samanlaista kokemusta, jos on niin oletteko sitten vain iltaruoan antanut pullosta? Vai pitäisiköhän kokeilla velliä. Tyttö täyttää kyllä jo 3 kuukautta lauantaina.

Heippa!

Meitin neiti täyttää huomena 3kk!Ja huomena saa myös ekan rokotteen,millasia teidän vauvat on ollu rokotuksen jälkeen?
Mun säkällä huudetaan yhtä soittoo koko päivä =(

Juu,mun puolesta sais lämpötila hieman laskee,on niin pirun kuuma koko ajan ja tyttö huutaa välillä tota kuumuutta.
Vettä oon antanut ja sitä juonutkin tosi ahkerasti.
Jostain kyllä luin,että ei sais antaa vettä,mutta kyllä mä ainakin annan ja hyvin tuntuu maistuvan.

Munkin kaverit ja tutut lisääntyy kovaa vauhtia,parhaan ystäväni laskettu on marraskuussa ja ihana seurata sen raskauden kulkua,varsinkin kun itse ei tarvi kärsiä liitoskivuista ja muista ihanista vaivoista. =)
Vaikka taas toisaalta vaivaa kova vauvakuume.

Voi Tuisku,jos nyt olisit raskaana olis sulla hulinaa ens vuonna =)
Mullakin on hieman sekasin tuo kierto,kierukan laiton jälkeen väli oli vain 20pvä,kiva kun ei yhtään tiedä koska seuraavat alkaa,en kuitenkaan usko olevani raskaana!
Mieheltä kysyin mitä jos tulisin pian esim. vahingossa raskaaks,no ei kuulemma pistäis pahitteeks =)
Ihana kyllä katsella miestä ja lasta yhessä,on se niin otettu,miten tuo vaahtosammutin on voinutkin kietoo ukon sormensa ympäri?

Mutta nyt pulloja peseen ja keitteleen...Ja Tuiskun kyssäriin,mäkä en tiä kauan noita pulloja tarvii keitellä,mut aattelin 4kk:n jälkeen keitellä enään sillon tällön,en joka käytön jälkeen,kai se iha ok???!!!

T:Jenni

Heippa taas!
Pari tuntia sitten tultiin neuvolasta ja siellä tapahtui seuraavaa...
Ensin kyseltiin syömisistä, kun tuo meidän tyttö on ollut hieman hoikan puoleinen. Mutta kivasti hän on syönyt vaikka tämä helle hieman keskittymistä haittaakin. Painoa ei nyt niin hirmusti ollut tullut taaskaan mutta hyvältä käyrät näyttää pituuskasvun suhteen. Mitat siis 61,5cm /5155g.
Kun kyseessä oli 3kk:n neuvola, annettiin myös eka rokotus. Huutoahan siitä tuli kun täti pisti neulan reiteen mutta kyllä pikkuinen sitten rauhoittui kun pääsi isin syliin. Nyt kun ollaan kotona oltu on mennyt ihan normaalisti mutta neuvolan täti sanoi että jos alkaa kuume nousta tai on poikkeuksellisen itkuinen kannattaa antaa Panadol-suppo. Seuraamme tilannetta...

Meidän tytössä on tapahtunut aikamoinen muutos viimeisen parin viikon aikana. Hän ei itke enää juuri lainkaan ja saattaa jutella (jokeltaa) yli tunninkin putkeen. Päätä nostellaan jo hirmuisesti ja ensimmäisen kerran on käännytty selältä masulleen. Tässä vaan usein on ollut ongelmana se että toinen käsi jää pahasti masun alle. Ihan mahtavaa kyllä seurata kun toinen kehittyy niin kovaa vauhtia ja tytössä alkaa näkyä selviä luonteenpiirteitä.

Kyllä sitä vettä saa antaa maidon ohessa varsinkin tällaisilla helteillä. Pitää vain pitää huoli että masu ei täyty liikaa vedellä, jotta energian saanti on riittävää. Suositeltavaa kai onkin, että vettä annetaan vasta jokin aika varsinaisen ruokailun jälkeen, ja tilkan maitoa voi laittaa sekaan jos ei muuten putoa. Näin on kerrottu...
Niin ja luin jostakin, että pulloja ei tarvitse keittää sitten kun on siirrytty kiinteisiin. Sitä tosin ei kerrota, että kuinka paljon niitä kiinteitä pitää mennä, että keittelyjä ei enää tarvita. Kysytään neuvolasta.

Jeps, pitäis kai itekin jotain syödä vaikka ei hirmusti kyllä maistu tällekään näillä helteillä.

Hieman viileämpiä aikoja odotellessa,
Heli ja Vilma 2kk3vk3pv

Meidänkin neiti sai piikin reiteen,itkut on itketty ja nyt ollaan päikkäreillä!
Pituus oli 60cm ja paino 5450g,ei ollu kasvanut 3vkoon paljoa,mutta normi käyrällä mennään,hoikka on tuo meidänkin tyttö,mutta eipä vanhemmatkaan isoja ole...lukuunottamatta äidin uimarengasta... =)
Mitkä on teijän 3kk pään mitat?
Sanoi meijän tytöllä olevan pieni pää...
suntyessään 33cm ja nyt 3kk 38,5cm...

Aurinkoista päivää!

Hei pitkästä aikaa!

Meilläkin oli tänään neuvola, tosin vasta 2 kk tuli täyteen, mutta perästä tullaan! Poika oli 6065 g painava ja 61,5 cm pitkä, ihmettelinkin kun nuo vaattet niin kinnaa. Päänympärys oli 40.7 cm. Taitaa poijasta tulla varsinainen hujoppi. Mekin saatiin piikki tänään kuukautta etukäteen kun ollaan lähdössä tästä reissun päälle keski-eurooppaan, on jotenkin turvallisempi lähteä, kun on edes jotain suojaa.

Oli aika hupaisaa kun käytiin passikuvassakin, valokuvaajakin raapi päätään jotta mitenkähän tästä selvitään. Pari otosta piti tehdä, mutta hyvä tuli.

Meillä tuo päivärytmi välillä on ja välillä ei. Nämä helteet kyllä saa sen aivan sekaisin. Mökillä ollaan oltu nyt aika paljon, ja sisätilat on ne parhaimmat. Onneksi siellä maistuu pitkät päikkärit että olen päässyt vähän laiturille päivää paistattelemaan. Yöt menee ihan hyvin, eilenkin kymmenestä kuuteen, mutta se jälkeen onkin yhtä kitinää, yleensä otankin pojan viereen, ja pukkaan tissin suuhun ja sillälailla nukutaan sitten jonnekin 8-9 väliin.
Ette ikinä arvaa mihin oon jäänyt imetysaikana koukkuun, hävettää tunnustaakin. Maikkarin yöchattiin, voi hemmetti, pitää varmaan sitten myöhemminkin laittaa kello kolmelta herättämään että ei tule vieroitusoireita.

Ajattelin tässä viikonloppuna räväyttää ja lähteä viikonloppuna bilettämään tuonne kylille kun tässäkin kaupungissa joskus tapahtuu (Tangomarkkinat) Vaikka en kyllä taida tangoa taittaa, mutta onneksi meille muille on keksitty tangovapaat alueet jossa on hyviä bändejä ym. Voipi jopa päästä seiskan etusivulle jos tarpeeksi töpeksii kun täällä on niiden sponsoroima bilepuisto.
Oikeasti taidan olla kyllä hyvin vikkelästi kotona sieltä, saattaa olla että muutaman siiderin jälkeen on kohtuullisen huono olo. Mutta kumminkin.

Hellikää helteessä!

Meillä oli tänään 3kk:n neuvola. Tyttöllä pituutta 60 cm ja painoa 5600 g. Saatiin myös rokotus. Toivon mukaan ei nosta lämpöä. Olihan se aika kovaa itkua, mutta helpotti kyllä heti kun pääsi äidin syliin ja kotia kun päästiin niin nukahti heti. Meinaa mennä hermot meidän kissan kanssa kun monkuaa koko ajan ulos, kun pääsi pari kertaa karkaamaan ja nyt ei tykkää enää olla remmin päässä...

Kaunista kesäsäätä kaikille! =)

heips,

Meillä on alettu nukkua nyt tosi pitkiä yöunia, edellis- ja viimeyönä 8 h ja syönti ja siihen päälle vielä 4 h, eli kellonympäri vetäistiin. Se taas aiheuttaa sen, että eilen ei nukuttu päiväunia kuin 1x1 h ja 3x10 min. Enhän ehtinyt tehdä muuta kuin seurustella neidin kanssa :-).

Tänäänkin hän nukkui vaunulenkillä 30 min ja sen jälkeen ei ole nukkunut yhtään, tuossa lattialla jokeletee tyytyväisenä. Sitten kun nukkuu yöllä niin pitkään, niin syö myös päivisin tosi paljon, melkeen 1,5 tunnin välein olisi tissiä vailla ja sitten n. 19-21.30 onkin oikeen tissimaraton... Välillä olen yrittänyt tarjota tuttelia tissimaratonin aikana, mutta se ei oikeen uppoa millään, jos 20 ml saan kurkusta alas niin hyvä on. Ehkä tuolla maratonilla on sitten jotakin läheisyyden tarvettakin kun ei se tuttelikaan sitten erityisemmin maistu vain tissi suussa on hyvä. Telkkarista tulee näin kesäisin muuten todella huonoa ohjelmaa.... sattuneesta syystä katselen sitä kohtuullisen paljon....

Tänään tällaisia rytmejä, huomenna taas varmaan muunlaisia. Aina kun kuvitteleen löytäneen jotain rytmiä niin sitten seuraavana päivänä asia onkin toisin ;-)

Hei taas pitkästä aikaa!

En oo ehtiny koneelle. Pojat pitäneet äidin touhussa ja sit ollaan vähän lomailtu.

Tänään ois ollu meiän pojalla 2 kk neuvola, mut isoveli oli kuumeessa, ni en päässy lähtee sinne. Ku en viittiny sitä ottaa sairaana mukaan. Ja mies on töissä.
Neuvola siirty sit 19.7.Eihän tuossa 2 kk neuvolas oo ku painon ja pituuden seurantaa,ni sama millon sen käy.
Arvelisin,että poika on n.60 cm ja 5,5 kg.Päänympärys oli kuukauden iässä 39 cm.

Tänään oli kyllä sellanen päivä,että aattelin,että on se epäreilua,ettei kotiäiti pääse työstään koskaan lomalle.Oon nukkunu muutamana yönä tosi vähän,ku esikoinen on ollu sairaana ja eihän sitä väsyneenä ja helteessä meinaa jaksaa kahen itkuja.Nyt on rauhallisempaa ja mieskin on tullut töistä kotiin.

Ens viikolla ois tarkotus lähtee Ahvenanmaalle telttailemaan ystäväperheen kanssa.Ollaan jo telttailtu muutama yö poikien kans ja hyvin on unet siellä maittanu.

Mä en muuten keitä tuttipulloja kovin usein. Ehkä kerran viikossa, jos sitäkään. Tiskaan ne kyllä kerran päivässä.
Ei oo meiän poika siihen keittämättä jättämiseen mitenkään reagoinu.On varmaan tottunu bakteereihin.
Esikoisen pulloja taisin keittää useammin.

HEIPPA!

Meistä ei ole kuulunut mitään yli pariin kuukauteen, soriiii!!!

Aika menee kuin siivillä opiskelun ja äitiyden ohessa. Täydentelen ja parantelen arvosanojani lukiossa., nettilukiossa, että pääsen opiskelemaan... kätilöksi.

Meillä on erittäin kiltti ja hyväuninen poika. Ja iloinen, naureskelee ja hymyilee tosi paljon, erityisesti mulle. (Öisinkin kun haen syömään, on vastassa ekana hymy, aivan ihanaa herätä sellaista lasta syöttään.) Syö hyvin, viihtyy lattialla jumppalelunsa kanssa, ei oikein tykkääkään olla sylissä kuin iltaisin ennen nukkumaanmenoa, jokeltelee kovasti, kirkuu ja pärisyttelee.
Hiuksia riittää, mutta mustat hiukset ovat nyt hyvin vaaleat. Ihana ja komea poika. Kaikkien mukaan kovasti kehitystään edellä, meillä ei ole tavallaan ollut vauvaa ollenkaan.
Poika kääntyi oikeasti mahalta selälleen vain 2 viikon ikäisenä ja se on tallennettu nauhallekin. Ja yhtään ei olla autettu.
Kyllä on neuvolan tädit ja lääkäri ollut ihmeissään.

Ja minä niin ylpeä äiti!!!
Mun täytyy tulla jatkaan huomenna kuulumisia ja yrittää pystyä kirjoitteleenkin, mutta tuntuu että ohjelmaa vaan on koko ajan...

Terkuin Laura ja Eemu 3 kk 2 pvää