***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

KiiajaVille hui, ihan pikkuinen vauva tulossa MVV:lle - toivottavasti kaikki menee olosuhteisiin nähden hyvin!

Neuvolakuulumisia täältäkin rv 29+0, laitan mitä muistan...

painoa tullut +400g/vko (sanoin että olen mässännyt ja täti sanoi että johonkin on kulunut, kun ei näy painossa... yht. tullut 5,5 kg alusta)

paineet oli samoja kuin ennenkin, hemppa 126 (sama kun viimeksi)

sf 27 (tasaisesti kasvaa siinä keski- ja yläkäyrän välissä )

Seuraavaa neuvola-aikaa tarjosi jo parin viikon päähän, mutta sanoin että mulle riittää kuukauden päästä, kun rv 32 on se äitipoli tuossa välissä. En viiti siellä ravata, kun olo on niin hyvä eikä ole mitään vaivoja :)

Katselin tuossa juuri, että mitäs mä olen vauvelille vaatetta hankkinut, niin 4 velour-housut, 2 shortsit kesälle (kun maksoivat jotain 1,5 e Lindexillä :D), 2 lyhythihaista bodya ja 2 pitkähihaista. Että ei vielä hirveesti ole, mutta ei mun varmaan tarviis hankkiakaan, kun siskolta tulee varmasti kaikki vaatteet mitä heillä on nyt ollut (siskonpoika nyt 4kk)... Mutta pakkohan sitä on itekin vähän hankkia, että tulee omanlaista ja kivaa :whistle: ;) Varmaan taas käyn vähän shoppaamassa sitten äitipoli-reissulla :D

stoppis ja Oiva 29+0

Moi!

Täällä pidetään sairastupaa, esikoinen oli eilen flunssan takia pois koulusta, tänään hän meni kouluun, mutta mulle nousi yöllä kuume ja kuopus valvoi kurkkukivun takia. Jouduin olemaan aamuvuorosta pois. Nyt itsellä jo vointi parempi, eikä kuumetta enää.

KiiajaVille joo vähän arvelinkin, että MVV:stä oli kysymys. Tuohon riskiin vaikuttaa vähän myös, että millä raskausviikoilla on puhjennut ja kuinka pahana edell. raskaudessa. Toivottavasti kaikki menee hyvin heillä ja tosiaan onneksi täällä keskoshoito maailman huippuluokkaa! Raskausmyrkytys vielä monesti kypsyttää vauvaa, että ovat viikkoihin nähden kypsempiä. Muakin kiinnostais nanleivän ohje =)

Kelasta mulle oli tullut äitiysavustuksesta päätös ja ylihuom. tulee tilille. Äitiysrahasta tuleekin sitten myöhemmin, kun katotaan, että kumpi kannattaa, -08 verotus vai puolen vuoden tulot. Luultavasti menee -08 verotuksen mukaan, kun niihin tehdään niitä ihme korotuksia. Tein vaan tuon vuoden 30h työviikkoa, mutta ei voi mitään, en kyllä olis tehnyt täyttä viikkoa, vaikka suunnitelmissa vauva olis ollutkin.

MaMa74 hyvä, että se vähäinen juominen oli syy ja tänään onneksi pissa puhdas!

jastu kyllä mä veikkaisin tyttöä mahan perusteella =)

zihihille tervetuloa munkin puolesta!

Painon tulemisesta mulle on kyllä tullut muuallekin (eikä onneks se 8kg pelkästään mahaan :D ), mutta toivotaan, että sitten lähtee yhtä hyvin kuin edellisistäkin. Imetys on mulla hyvin vienyt raskauden tuomat kilot, esikoisesta aika paljon miinuksellekin, niin että äiti ehdotti jo, että voisko vauvalle jotain muutakin antaa, ettei sen äiti ihan kuihdu. Mutta ei annettu ennen 5kk ikää ja mun painonlaskukin sit onneks pysähtyi. Olen aika innokas harrastamaan liikuntaa ja nyt en ole tän raskauden aikana ihan niin paljon pystynyt kuin aiemmissa, ehkä sekin on vaikuttanut, että painoa on jo kertynyt noin hyvin. Ja katsotaan, miten nyt käy, mutta edell. ei olekaan sitten loppuvaiheessa enää niin paljon tullut painoa, vaan pikemminkin tasaantunut ellei jopa laskenut.

Mies suunnitteli makkarin remontointia ens vkolla, kun sillä on lomautusviikko töistä. Kattomateriaalit meillä taitaa olla jo valmiina, tapettia ja maalia ja laminaattia pitää hommata. Harmi, ettei maalaus taida nyt olla mulle sopivaa hommaa, kun tykkään siitä. Tämä remontti oikeastaan tehdään kuulemma, että saadaan autotallista pois noita tarvikkeita, kun sinne pitäis sitten alkaa esikoiselle huonetta tekemään. Mun pitäisikin soittaa noista lupa-asioista, että mitä kaikkea pitää olla, ilmeisesti on tosi tarkat säännöt. Mutta eipä auta, makkareita pitää saada yksi lisää, koska lastenhuoneet meillä sen verran pieniä, ettei niihin mahdu kuin yhden lapsen tavarat =) Mun mielestä tuolla remontilla ei ole kiirettä, koska vauva tulee varmasti pitkäänkin nukkumaan meidän kanssa. Toisaalta hyvä aloitella, niin saa sit rauhassa tehdä.

Noniin, kylläpäs tuli taas asiaa ja asian vierestä. Sohvalle makailemaan.

Onnea vielä poksujille ja samoin hyviä neuvolakuulumisia saaneille :flower:

siru 26+4

Kiiajaville nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin kun MVV:n vauva syntyy. Onneksi keskonhoito on kehittynyttä ja pieni saa varmasti parhaan mahdollisen hoidon! :hug:

Neuvolassa kävin eilen, kaikki ok. Runsaat supistelut ei oo aiheuttanu muutoksia alapään tilanteeseen, onneksi! Vauvalla kaikki hyvin, ultrattiin ja siellä se poika kovasti liikkui. :heart:
Raudansyönti pitää mun vaan alottaa, pitää nyt kattoa mitä maha sanoo et montaako eri merkkiä pitää kokeilla. :D

Mut nyt leikkiin tytön kans!

rv 29+5

jennuskaliini87 mä en herää varsinaisesti nälkään, mutta koska on alkanut olla unettomuutta kyllä se nälkä iskee kun pyörin sägyssä :LOL: '
Chiq minultakin poistettiin edellisessä raskaudessa viisaudenhammas(oli elämäni kauhein kokemus). lääkäri oli tyly ja kun aloin itkeä koska pelotti sanoi että jos en lopeta itkemistä hän ei poista hammastani. Ja sen kirjoittama kipulääke oli sellainen että raskaana olevat eivät saa sitä ottaa ( hyvää että varmistin asian apteekissä). No mutta kuitenkin en pystynyt puhumaan enkä syömään mitään viikkoon ja kipulääkkeistä sain ottaa vain panadolia. Ymmärrän sua oikein hyvin.
Näppäimistöstä on näköjään patterit loppneet( ei ota kirjaimia vakka kuinka kova panan). menen etsimään uusia :$

Huh, sainpas luettua! B)

Hali :hug: kaikille sitä tarvitseville hei näin ensi alkuun!

Kävin just äsken niskahartiahieronnassa. Minulla on ollut se ehkä lievästi migreenimäinen päänsärky aivan kauhean kovana taas muutaman viikon ajan. Muutoin oireina ovat samat elohiiri toisessa silmässä ja yölliset suonenvedot toisessa nilkassa ja pohkeessa. Ai niin ja ne karmeat häpyalueen kivut ovat tulleet taas seurakseni. Muutoin menee ihan ok ja seuraava neuvola onkin viikon päästä, jolloin saan "virallisempia" tietoja. Masu on omasta ja miehenikin mielestä paljon kiinteämpi ja pienempi kuin esikoisesta. Onhan silläkin toki tässä vielä aikaa muuttua.. B)

Kelasta tuli tänään päätös äitiysrahasta. Pakkausta ei siis tällä kertaa otettu. Muista avustuksista vielä odottelen päätöksiä.

Me siirretään parhaillaan esikoisen sänkyä takaisin meidän huoneeseen, tappio tuli. :/ Toisaalta kun kohta tulee vauva kuitenkin meidän huoneeseen, olisi jotenkin sääli laittaa esikoinen yksin nukkumaan toiseen huoneeseen. Nukutaan siis kaikki ainakin jokin aika samassa huoneessa ja siirretään sitten molemmat kerralla lastenhuoneeseen. Tällaiset on siis suunnitelmat, mutta todellisuus voi toki olla aivan toinen, kun lapsista ja suunnitelmista on kyse.. :kieh:

Jotenkin hassua, että on enää reilut 11 viikkoa laskettuun aikaan. En osaa jotenkin ollenkaan hahmottaa, miten lähellä aika jo on. Synnytystä en ole uskaltanut vielä ajatellakaan.. Esikoinen laittaa usein korvansa masun päälle ja kuuntelee ja on sanonut, että sieltä kuuluisi jotain. Kirjan mukaan on jo mahdollista kuulla sydämen sykkeet päältä päin, mutta en sitten tiedä, kuuleeko tyttö oikeasti äänet. Suloista se kuitenkin on, kun tyttö niin selittää, että "äitin masussa on pikku vauva". :heart:

Nyt pitää mennä, mies huutelee tuolta huonekalujen siirron keskeltä apua.

Piipa rv 28+1

Alkuperäinen kirjoittaja syysmama:
Raudansyönti pitää mun vaan alottaa, pitää nyt kattoa mitä maha sanoo et montaako eri merkkiä pitää kokeilla. :D
Tähän pikaiseen tulin vinkkaamaan Elivon-rautavalmisteen. tosin siinä on vähemmän rautaa kuin noissa retafereissa ym mutta eipähän ole vatsa ainakaan mulla oireillut yhtään.. :)
Ja siinä on samassa napissa b- ja c- vitamiineja sekä foolihappoa.
Neuvolalääkäri sanoikin että voin ottaa kaksi vaikka vitamiini määrät moninkertaistuu, mulla siis kanssa aika heikko hb viimeksi..

Kiiajaville:lle :hug: Tosiaan minäkin uskon että suomen keskoshoito on niin hyvällä mallilla että hyvin käy. Ainahan kohtuviikot on parempia, mutta..
Sinulle hali jottet itse murehtisi liiaksi.. :|

Nyt takasin puuron laittoon (micro piippaili sen valmiiksi.. :LOL: )

Naan leipä (pieni kirjoitusvirhe tuossa edellisessä viestissäni)
Ei ihan ollut semmoista (tietenkään) kun ajattelin, se normaali mikä tehdään siis vehnäjauhoista.
Pitää varmaan vielä koittaa uudelleen, vaaleista gluteenittomista jauhoista josko sitten onnistuisi paremmin. Ei tummistakaan mitään pahaa tullut hieman ehkä "puisevaa". Esikoinen silti tykkäsi ja mies. Mies on allerginen kotimaisille viljoille, sen vuoksi meillä noita gluteenittomia jauhoja käytetään, tai oikeastaan pitäisi käyttää luontaisesti gluteenittomia mutta ei noistakaan tule oireita missä on vehnätärkkelystä (onneksi).

Tässä ohje:

2 dl vettä
25 g hiivaa
1 tl suolaa
1 rkl sokeria
½ dl öljyä
½ dl maustamatonta jugurttia
1 kananmuna kevyesti vatkattuna
1 tl leivinjauhetta
n. 6 dl vehnäjauhoja
voiteluun sulatettua voita
pinnalle seesamin- tai unikonsiemeniä

Murenna hiiva kädenlämpöiseen veteen ja sekoita hyvin. Lisää veteen suola, sokeri, öljy, jugurtti ja kevyesti vatkattu muna.
Sekoita leivinjauhe jauhoihin. Lisää jauhot taikinaan hyvin alustaen.
Anna taikinan kohota liinan alla peitettynä lämpimässä paikassa tunnin verran.

Muotoile kohonneesta taikinasta jauhoisella alustalla tasakokoinen pötkö, jonka jaat 8:aan osaan. Pyöritä osat palloiksi, kaulitse soikeita litteitä leipiä. Kohota leivät pellillä leivinpaperin päällä, voitele sulatetulla voilla ja ripottele pinnalle unikon- tai seesaminsiemeniä. Paista leivät 275 asteisessa uunissa (keskitasolla) 5-8 minuuttia.
---------------------

Huomenna myös siinä suhteessa jännä päivä että esikoisen soittoaika lääkärille keliakia ja glugoosi verikokeista. Niitä on odotettu 2vkoa. Täytyy toivoa että tulos olisi normaali.

MVV:n vauvan koko arvio oli nyt 600g, tätyy tässäkin toivoa että arvio on reippaasti alakanttiin, vaikka täytyy myös muistaa se että painoa tärkeämpi oli ne kertyneet viikot.

Hilipatuinen Kiitos, juuri tämmöisiä selviytymistarinoita haluankin kuulla :heart:

Mutta nyt laittamaan lapsille iltapalaa.

KiiajaVille

KiiajaVille, kiitos täytynee kokeilla. Ootko kokeillu laittaa siihen sitä psylliumia? minkä pitäs parantaa rakennetta. Tsemppiä sinne!

Täällä näyttää et paino lähtee laskuun, täytyy huomenna vielä tarkistaa ja yrittää vaan sit syödä ja syödä. Vaik ei meinaa maistua.

Stellanella
Heippa kaikille!
Tulin pitkästä aikaa kirjoittelemaan tänne....viimeksi ihan alkuviikoilla olen laittanut viestiä.

Raskauson edennyt hienosti. Selän kanssa on ollut täälläkin ongelmia ja vähän väliä olen ollut sairaslomalla, kohta varmaan jään lopullisesti pois töistä. Omat tiedotkin ovat vähän muuttuneet, eli tuolla alussa lukee vielä lasketun ajan kohdalla 7.4., mutta ultrassa se on siis vaihtunut 1.4., joten voisikohan sen joku päivittää, KIITOS! Synnytyssairaalakin saattaa tässä loppumetreillä vielä vaihtua, kun saattaapi olla pikkuprojekti nimeltään muutto edessä juuri ennen laskettua aikaa...kiva, kiva..mutta siitä enemmän myöhemmin.
Yritän laitella ahkerammin viestejä ja elää hengessä mukana. Yritin selailla viestejänne ja täältähän olisi löytänyt vaikka mitä mielenkiintoista tässä matkan varrella...

Tsemppiä kaikille!

Stellanella 29+5

KiiajaVille toivottavasti kaikki menee mvv:llä hyvin. Ihan liian pienihän vauva vielä on :| . Kaverilla syntyi kaksoset kesän lopulla rv 27+jotain ja painoivat kilon pintaan. Syntyivät myös raskausmyrkytyksen takia aikaisin. Taysissa vierähti monta kuukautta, mutta nyt ovat kotona. Keuhkokuumeen takia tosin olivat hetki sitten sairaalassa, muista ongelmista en tiedä. Ollaan vasta menossa käymään heillä, aikaisemmin ei olla uskallettu ettei vain viedä mitään tautia heille. Onhan mvv:n vauvalla mahdollisuudet selviytyä, mutta valitettavasti se toinenkin puoli on olemassa :( . Toivotaan parasta :hug:

Kelan päätökset mulla tuli alle viikossa. Tosi tyytyväinen toimintaan =) . Hain esikoisesta myönnettyjen tulojen perusteella ja niihin oli tullut huima n.50? korotus/kk.

jastu sivukuvan perusteella mäkin kallistuisin tyttömasuun.

Nyt ois sitten viimeinen työyövuoro. Seuraavan kerran "töitä" taidetaankin tehdä sitten huhtikuussa vauvan synnyttyä :LOL: . Ei vaan, ihan hyvin nää on mennyt, itse asiassa paljon rauhallisempaa kuin aamu/iltavuorossa. Ehtii hyvin istuskellakin ja huilata.

Poppeliini (vielä ) 26+5

Iltaa!

Sokerirasitus oli sitten tänään, ja huomenna kai saan tietää tulokset neuvolasta. Mustaa litkua sain juodakseni ja sen maku toi mieleen lapsuuteni Vitanova-juoman, joka oli olevinaan silloin suurtakin herkkua... Ihan yhtä herkkuna en sitä kyllä enää pidä, mutta saihan sen juoman yökkimättä juotua, onneksi. Huonoa oloakaan ei siitä mulle tullut, väsymys vain, mutta se saattoi kyllä olla suureltakin osin erittäin huonosti nukutun yön peruja, koko viime yö kun oli yhtä pyörimistä ja närästyksen sun muun hankaloittamaa. Ja kun edes vettä ei saanut ottaa, ja mulla on paha addiktio ilta/yöjuomiseen... :whistle: Päivällä olikin sitten otettava pienet päiväunet, olin ihan poikki. Onneksi mulla on ollut täällä nyt pari päivää äitini kylässä, ja sain siirrettyä lastenhoitovastuun hetkeksi omilta hartioiltani. =)

Äitiysjoogan toinen erä oli tänään, jaksoin sitten päiväunet nukuttuani lähteä sinnekin. Ja ihan mukavaahan se oli, vaikka tosiaan saliin pitää kiivetä monta kerrosta portaita, ja se tekee kyllä tuskaa. Vähän ohjaaja kyllä jo vihjaili, että sali taitaa olla muuttumassa, sillä osanottajia joogatunnille on niin paljon, ettemme kunnolla meinaa mahtua nykyiseen saliin. Toivottavasti seuraavaan paikkaan ei olisi myöskään niin tuskallista kiivetä...

Suonenveto on mulla onneksi helpottamaan päin, magnesiumista siis mitä ilmeisimmin on apua tällä kertaa! Onneksi, sillä niin tuskaisaa siihen vaivaan on öisin heräillä, ja kyllähän sitä päivisinkin on riesana ollut. Toivottavasti tuosta joogasta olisi myös hiukan apua kipeisiin lonkkiin, nivusiin, ja muihin vaivoihin. Tuskin ainakaan pahentaa.

KiiajaVille Toivotaan parasta MVV:lle ja pienelle huomenna syntyvälle! :hug:

Nyt lienee viisasta mennä nukkumaan, väsymys painaa kovin päälle jo, vaikka normaalisti tässä vaiheessa iltaa olen pirteä kuin peipponen. Saa nähdä antaako vauva mahassa minun kuitenkaan nukahtaa, mylläys kun alkaa ihan näillä nurkilla normaalisti ja jatkuu puoleen kolmeen. Huoh.

*Muoks* Jastu tyttömahaksi minäkin muuten veikkailisin! :)

Bliss ja pikkuinen poksuivat tänään 27+0 =)

Bliss, kuinka suuren annoksen olet ottanut magnesiumia? Minulla on kans tuota yöllistä suonenvetoa ja tuo samperin elohiiri :snotty: silmässä koko ajan. Olen ottanut päivittäin 2kpl raskausmultivita-tabletteja (yht. 180mg) ja nyt vajaat pari viikkoa lisäksi 1kpl magnesiumia (250mg) eli yhteensä 430mg / vrk. Saisikoha tuota ottaa vieläkin enemmän, kun tuo elohiiri ei ainakaan lähde tuosta silmästä yhtään mihinkään. Tympeää, kun silmää on nykinyt jo pari kuukautta ihan jatkuvasti. :(

Täällä poksahtais tänään täydet kympit! :heart: Liekkö jo viimeiset täydet kympit...

Onnea myös muille poksuneille, tänään meitä onkin taas paljon. :)

Pöntinen tervetuloa!

Niin joo Jastu, tyttömahaksi mäkin veikkaisin. :)

Mulla ois tuoreita mahakuvia kans, joista voisin kans pistää veikkausta pystyyn, mutta jostain syystä kun pistän ne aijaahan niin näkyvät vaan ihan mustana. :eek: :eek:
Koneella ne näkyy ihan normaalina mutta jostain syystä muuttuvat täysin mustiksi kun heitän Aijaahan. :(

Mutta nyt töitä. Varmaan tuossa tunnin päästä lähdetään miehen kanssa käymään Kelassa pyytämässä rautalangasta väännettyä neuvoa isyysvapaista yms. :D

- Hapsiainen ja Herne 30+0! :heart:

Tervetuloa zihihi ja Pöntinen

zihihi Kerrohan miksi kerroit että valitettavasti KOKSissa pitäis synnyttää?? Mulla sama synnäri :)

Neuvolavälit on viime kertaan (28+) asti olleet 4 viikkoa. Seuraava väli on 3 viikkoa ja sitten 2 viikon välein. 36+ eteenpäin viikon välein.

Kylläpäs monella kelan päätöksissä kestää. En tainnut edes mainita kun joulun välipäivinä tuli mun päätökset ja ennen uutta vuotta oli äippäpakkaus rahana tilillä.
Nyt mulla on vaan ymmärrysongelma kelan päätöksen kanssa
kotihoidontuen tarkistaminen tehtiin. Hoitolisäosuushan on mahdollinen jos on äippälomallakin. Hain siis äippäloman ajalle hoitolisää ja tuli jotain ihme päätöksiä eilen kirjeenä. Siinä ei ole hoitolisästä mitään mitä ymmärtäisin ja sitten on jotakin rahaa tulossa tämän tammikuun osalta. Ei pysty ymmärtää.. Pitäisi päästä kelaan niin että todellakin voisi se täti vääntää rauralangasta.

jastu ihanaa rantapalloa sinäkin kannat =) En vaan ymmärrä sukupuolimasuista mitään joten jätän veikkaamatta..

KiiajaVille voimia MVVlle ja itsellesi myös.

empuuu mulla ihan sama olo itseni kanssa kun en liiku ketterästi yms..

Mulla puutuu kädet öisin. Ja mikä mielestäni on hassua, puutuu aina se ylempi käsi, ei se jonka päällä nukun.

Nyt pitää lopettaa kommentoin kun pitää mennä leikkimään.

heippa!

Greddy ja Piksu 29+0 :heart:

Aamupäivää.

Onnittelut poksujille ja kolmenkympin poksujiakin näkyy tänään olevan :) :flower:

Greddy Mullaki puutuu iha samalla tavalla käsi eli ei se alimmainen vaan päällimäinen. Viime yönä ei tainnukaan puutua kädet ollenkaa, en ainakaa muista.

|.) Mittasin äsken verenpaineen ja ihan normaali toi näytti olevan. Veikkaan kyllä iteki, ett se oli vaa jotai väliaikasta, ett näytti korkeita lukemia kun joka mittauskerralla kuitenkin ne lukemat laski.

Pitäs se pissanäyteki kiikuttaa labraan. Jos vaikka huomenna ja toivottavasti siinä ei oo mitään häikkää.

Tuittu on nyt ollu monta päivää hiljanen, ei ole möyrynyy samalla tavalla kuin viime viikolla. Toki eilen ne sydänäänet kuulu neuvolassa, mutt silti on jotenki epäluulonen olo. Oli pakko äsken tolla dopplerilla kuunella löytyykö ne sydänäänet. Löytyhä ne ja kyllä toinen vähän liikuskelikin kun sai aina uudestaan ettiä ne äänet. Ei nyt möyrynny, mutt kuulu kun vähän liikku. Kai toisella on joku rauhallinen kausi menossa eikä kiusaa äitiä oikein urakalla. Tosin minua ei haittais, vaikka kiusaiski nii tietää ainaki jotain eloo olevan.

Oon tässä jonku aikaa katellu mahaani. Mulla on se linea negra ilmestyny nyt tohon navan ja tissien väliin. Eli nyt se tulee ihan tuolta alhaalta tisseihin asti. Näkyy sellanen haalea ohut viiva. Onko se nyt sit tyttö? :p Pohjalla siis ne kolme tyttömahaveikkausta ;)

Oho, tulipa taas omaa napaa :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 29+1

Pöntinen tervetuloa!

Empuu
, kai niihin viikkoihin on sit tyytyväinen kun on syntymässä :)

Onnea poksujille!

Täällä ikään kun alkais tauti hellittää :) henki kulkee jo kivasti mut yskittää. Noo toisaalta ylesvointi tuntuu paranevan kanssa joten ei toi yskä niin sit haittaa varsinkin kun räkäisyys vähentynyt :) Josko nyt sit lopun aikaa pysyis terveenä :) ja tulis ensin ihan kokonaan terveeksi.

Unico ja Toukka 25+5

Jääkyynel Mulla on myös haalea linea negra joka tulee nyt navasta suunnilleen puoleen väliin rintoja kohti. Ei siis ihan tisseihin asti vielä. Hauskan mutkan se heittää navan kohdalla ja on kyllä tosi hailakka. Saa nähdä oisko se se tyttö.... ;)

Unico hyvä jos tauti alkais hellittään, ois jo aikakin!

- Hapsiainen

Päiviä! Nyt joutaa jotain kirjottelemaanki..

Täällä on aamu katseltu muumeja kuumeisen esikoisen kanssa.. Toissayön yski kovasti, eilen oli jo aamulämpö normaalista vähän koholla, illaksi nosti sitten kunnolla kuumeen (38,8) ja aamullakin lämpö oli vielä yli 38 :( Kovin on räkäinen ja silmät on vetiset/"kuumeiset". Toivotaan että menee piakkoin ohi.

Yö meni omalta osinki kehnosti ku neiti herätteli ähinällään ja kitinällään monet kerrat ja masuvauskikin mylläs sitten niin että en meinannu enää saada unta.. Täytyy varmaan nukkua päikkärit sitte ton typyn kanssa.

Vkloppuna kävin vähä shoppaileen. Löysinki vauskille kaikkea kivaa, mm. pinniksen reunapehmusteet, lakanat, hoitoalustan ja muutamia minivaatteita.. :heart:

Vauva tuntuu kasvaneen reilun viikon aikana hurjasti.. Sisemmällä masunahassa tuntuu varsinki iltaisin kovaa kiristystä ja venymistä. Jännäilen täällä tuleeko arpia. Esikosta ei tullu yhden yhtäkään, eikä tästäkään oo tullu vielä yhtään.. *kopkop*

Taidan lähtee keiton keittoon, jos tuolle potilaalle maistuis ees vähän..

Kellis ja Aarre 29+2

Yhteistyössä