***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Unico olen joskus käyttänyt tuota psylliumia, mutta jotenkin en silloin pullissa onnistunut. Löysin ohjeen johon laitettiin pieni raaka peruna raastettuna sitkoa antamaan, ja se toimi paremmin.
Täytyy katsoa jos teksi vaaleista jauhoista tänään nuo leivät. Tummista tosiaa "puisevaa" tai oliskohan "liian tukevaa" parempi termi.

Pöntinen tervetuloa! hauska nimi pikkuiselle :)

Onnittelut poksujille :flower:

Aika mahtava sää -8 eikä juurikaan tuule, aurinkokin pilkisti vähän pilven takaa. Oli oikein mukavaa puistossa, kaikenlisäksi oli makkaranpaisto päivä siellä. Lapset tykkäsi kovasti.

Tänään illalla vielä tiedossa hiihtokilpailua, semmoinen mistä saa palkinnon joka 3. käyntikerralla. Kannustaa lapsia kovasti hiihtämään.

Mutta nyt jotain murua masuun, poika totesi kun tultiin pihaan "huuda sitten kun on ruoka valmista, mulla on nälkä" vaikka oli juuri vetässyt masuun 2 makkaraa ja ainakin 2 mukillista kaakaota ja 2 mukillista mehua. Välillä tulee mieleen että mihin ihmeeseen tuo kaiken ruoan syö..

KiiajaVille
 
tervetuloa uusille!!!

neuvolalääkärissä käyty
kuulumisia sitten hiukkasen :

26+3

paino +817g/vko (tullu yht. 4kg)
turvotus +/-
rr 132/79
hb 102 :eek: RAUTAKUURILLE!!!
sf 24 (kahessa vkossa tullu 2cm lissää)
raivotarjonnassa
liikkeet ++ ja syke 148

kohdunkaula 3cm ja kiinni ja kiinteä :)

Huomenaamuna sitte oiski koitos :x sokerirasitustesti... ja sitte pitää viedä pissatesti ja tarkistavat myös jotain b-12 ja folaattia verestä.. pe aamuna saa tulokset kaikkiin. ja sit otettiin joku streptokokki ja siihen saan kefeksin kuurin jos on häikkää
Töihin ei oo kuulemma enää asiaa vaan saikulla sinne saakka. :|

Meillä kans lapsukaiset räkäsiä. puuha-pete tuolla pyörii tällähetkellä ja viihdyttää pikku potilaita.

nyt sitte on alettava kattomaan mitä tuonne suuhunsa lykkää ettei ne pökrää seuraavan kerran neuvolassa kun sinne menen :) ja muutenkin oman jaksamisen takia...jos ahtaa ja syö vaan niin onhan sitä muutenkin väsyny. |O

nyt meen ruuanlaittoon..saa isukki ruuan kun tulee töistä. :D

Kirpsakkaa pakkaspäivää!

nasum ja 26+3 :heart:
 
Nopeesti vaan kuittailen ja toivottelen uudet tervetuleeks :)
Mies lähti just naapurissa käymään villoja hakemaan sen rakennelmiin ja mutsi lähi töihin ja mä sit taidadn ruveta vaihtelemaan mutsille keittiöön verhoja ja jos imurois ja pesasis lattiat niin sais laittaa äitykälle sen uudet matotkin lattiaan... Mattojen vaihdon taidan tehdä pikkuveljen kans kun se koulusta tulee kotia... Nyt laittamaan talleille tulet padan alle et saa heposille lämmintä vettä kuppeihin kun ottaa ne joskus illasta ennen pimeetä sisälle.

Kommentoin sit tarkemmin kun olen kotosalla. :)

Onnea poksujille ja hyviä neuvola kuulumisia saaneille!!! :flower:

KiiajaVille: Jaksamisia ja haleja sekä teille et mvv:n perheelle, toivotaan et kaikki menee hyvin!

:hug: myös kaikille jotka sitä tuntevat tarvitsevansa...

Cataliina ja masuasukki 28+3
 
MVV: Tyttö sieltä maailmaan "putkahti" kokonaista 700g on neidillä painoa. Mies sanoi että ainakin veljensä oli puhelimessa kuulostanut onnelliselta. Vaimo oli siinä vaiheessa vielä heräämössä eikä tuore isäkään ollut tytärtään pahemmin nähnyt.
On ainakin nyt ensimmäisen vuorokauden teholla ja sitten vasta päästetään vanhemmatkin vauvaa katsomaan.
Vaimolla on myös verenpaineet katossa yläpaine n.180 luokkaa, alapaineesta ei mun miehellä ollut tietoa.
Positiivisin mielin siis nassu kohti tulevaisuutta!

Tein tuota Naan leipää nyt uudestaan, kaapista ei löytynyt vaaleita gluteenittomia jauhoja joten tämä satsi on mun ja lasten herkkua vehnäjauhoista, hyvin onnistui ja on tosi hyvää vois syödä kaikki kerralla mutta ehkä pakko vähän rajottaa :ashamed:
 
KiiajaVille toivottavasti tyttö selviää ja myös MVV toipuu hyvin. Ja vaikka on harmi, ettei tulokas voinut pidempää kasvaa mahassa, niin isot onnittelut koko suvulle pienestä prinsessasta!

Uusille tervetuloa!
Mukava lukea myös sellaisten kuulumisia, jotka harvimmin ovat kirjoitelleet!

(.)
Sain muokattua uuteen talvitakkiin kuuluvia ulkohousuja niin, että nyt on hyvät pöksyt ulkoiluun ja ihmisten ilmoille. Leikkasin kuminauhan housuista pois, taitoin etureunaa alemmas, säätökuminauhalle tuli tehtyä kuja, jos sellaista koen joskus housuihin tarvitsevani ja sitten "masutuubi", johon tein korkeutta reilusti. Jos teen jossain vaiheessa saman työn joihinkin housuihin, otan edestä vielä enemmän korkeutta pois, muuten olen oikein tyytyväinen työn tulokseen.
Maha on kasvanut aivan hillittömästi viikossa. En mahdu sellaisiin paitoihin, joihin mahduin vielä viikko sitten. Kokeilin useammankin paidan ja tajusin, ettei mm. yksi sellainen siisti paita, joka viikonlopun ristiäisiin piti päälle laittaa (ja mahtui esikoista odottaessa ihan viimeisillä viikoillakin), mene kiinni! :eek: Maha on aivan eri mallinen kuin esikoisesta, istukan paikka vaikuttanee asiaan... No, nyt täytyy sitten lähteä vaatekaupoille ja erityisesti paitoja metsästämään. Minä kun olin jotenkin asennoitunut noiden olemassa olevien mammavaatteiden riittävän tilavuudeltaan loppuun asti kuten viimeksikin, mutta ei niin ei. :LOL: Vaaka on rikki, joten en tiedä paljonko painoa on tullut, mutta en mitenkään usko olevani vielä lähelläkään niitä kiloja jotka esikoisesta lopussa oli.

Magnesiumin maksimi päiväannoksesta en tiedä, mutta itse olen ottanut 300mg/vrk + raskausmonivitamiinia kun muistan... Taipumusta suonenvetoon on ollut, joten siksi magnesiumia tulee monivitamiinin lisäksi otettua.

Kelan päätöstä en ole vielä saanut, tosin eipä siitä juurikaan ole aikaa kun hakemukset netissä täyttelin ja lähetin muut laput postissa... Hoitolisää esikoisesta haen vasta joskus myöhemmin, kun jaksan. Paperiasioita on tullut hoidettua viimeaikoina niin paljon (omia, miehen, firman ja lapsen tuloon liittyviä), että olen aivan kypsä kaikkiin maailman lomakkeisiin yms tällä hetkellä. :snotty:

Donu ja Pikkuinen 27+1
 
Tervehdys pitkästä aikaa.
Olen mie käyny lukemassa teidän viestejä mut jotenkin en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään...

Uusille kaikille Tervetuloa miunkin puolesta.
KiiajaVille toivon tytölle kaikkea hyvää miekin ja samoin MVV:lle toipumisia. Ja kiitos leipä ohjeesta mie taidankin kokeilla sitä vielä tänään. Kun ulkona on reilu 20 astetta pakkasta enkä millään viitsisi lähteä kauppaan leivän ostoon... (laiska minä)
:hug: myös kaikille tarvitseville ja tsemppiä sairaslomalla oleville.

Mie kävin eilen neuvolassa ja kihisen vieläkin kiukusta. Olin jo eilen tulossa tänne kirjoittamaan kuulumisia mut olis voinu tulla niin painokelvotonta tekstiä et oli parempi purkautua likkakaverille puhelimitse...

Kaikki oli ihan ok. Vauva voi hyvin jne.

Paino +230g/vko
RR 117/75
pissa puhdas
Hb 136 (en edelleenkään rautaa enkä vitamiinejä syö ainoastaan tuota D-vitamiiniä)
kohdunpohj. korkeus 29cm (siellä ylä käyrällä mennään...)
rt:ssä oli
sykkeet 138-148
liikkeet ++

Mut se miks kihisen kiukusta vieläkin oli neuvolatätin kommentit...
Kysy onko miulla nuha kun ääni on niin tukkoinen. Ni totesin et onhan tämä ollut nyt reilu 2 kk enempi ja vähempi aina aamuisin nenä tukossa. Totesi siihen et miulla on kotona eläimiä (kissa ja koira) et olisi hyvä etsiä niille uusi koti josko se olisi siitä johtuvaa... siis josko olisi... :eek: Ennen kuin ehdin vastata mitään ni jatkoi että onhan teille kuitenkin tulossa myös vauva... olin kahta enempi :eek: Mie oli niin puulla päähän lyöty noista kommenteista ja sen jälkeen mie laskin hitaasti (hyvin hitaasti) sataan ja takaisin etten olisi laukonut tätille päin naamaan kaikkea sitä mitä hänen kommenteista ajattelin.
Siis kyllähän mie eläimilleni kodin etsin JOS miulla allergia on mutta EN vain sen takia että miun nuha VOI OLLA (mitä vahvasti epäilen) allergista. Ja mitä vauvaan tulee niin silloin kun poitsu oli vauva meillä oli noita eläimiä tuplasti eli kissoja oli kaks samoin kun koiriakin. Tosin silloinkin ehdotteli miulle et voisin luopua eläimistä ennen kuin poitsu syntyy... Ja hyvi ollaan pärjätty. Nykyisestä koirasta oli pajon apua poitsu hoidossa. Poitsu makasi lattialla omalla täkillään ja koira makasi täkin ulkopuolella pitäen seuraa. Äiti sai hyvin tehdä omia askareita samassa tilassa.

Sitten kysyin tätiltä et tietäsköhän et voinko käyttää lääkärin aiemmin määräämiä lääkkeitä päänahkaani kun se kutiaa ihan älyttömästi. Vastaukseksi sain että pitää ostaa HILSESHAMPPOOTA. |O No se nyt ei vaan auta mut pitänee etsiä jostain vastaus tuohon kysymykseen voinko laittaa vai en.

Kovaan vatsaan sain ohjeeksi ostaa "levolakkia" apteekista. Muuten ihan hyvä mut on pelkästään laktoosia et ihan varmasti sillä saisi laktoosittomalla ruokavaliolla oleva vatsansa toimimaan mutta myös ihan älytömien vatsakipujen kera...
Joo ja aikaa kaikkeen tähän meni noin 20 min. Eli aika nopeita on miun neuvolakäynnit... :whistle:

Vähän tuli oma napainen kommentointi mut katotaan josko ehtisin seuraavalla kerralla paremmin. Nyt on kuitenkin mentävä.

Voikaa hyvin
Saimaanrannan äippä ja "Neiti" aprillipila 29+6 (Huomenna 30+0)
 
KiiajaVille, Tsemppiä sinne ja peukkuja pienelle!

Saimaanrannan äippä, Mu kaveri sano mulle et voipi johtua limakalvojen turvotuksesta. Mulla siis ollu pientä tukkosuutta ja limaisuutta kauan edellisestä räkätaudista asti ainakin. Ja ennusti et on loppuun asti, noo kun sais tän räkätaudin tästä päältä pois, mikä näyttää paremmalta jo. Mut voi siis olla ihan muutakin kun allergiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
KiiajaVille, Tsemppiä sinne ja peukkuja pienelle!

Saimaanrannan äippä, Mu kaveri sano mulle et voipi johtua limakalvojen turvotuksesta. Mulla siis ollu pientä tukkosuutta ja limaisuutta kauan edellisestä räkätaudista asti ainakin. Ja ennusti et on loppuun asti, noo kun sais tän räkätaudin tästä päältä pois, mikä näyttää paremmalta jo. Mut voi siis olla ihan muutakin kun allergiaa.
No joo en kyllä ihan ensimmäisenä ole tuota allergaa edes ajatellut vaan ennemmin olen ajatellut sen johtuvan just tästä raskaudesta. Mie olin sen reilu 2 kk sitten nuhassa ja se jäi päälle. Mut ei tää nyt sen kummempaa ole. Aamulla kun niistää nenänsä ni ei miun päivällä sitä tarvii tehdä. Samoin kun käyn saunassa tai suihkussa niin sitten sitä räkää tulee enempi.

Minuu vaa ärsyttää suunnattomasti tuon tätin kommentit. Ihan niinku eläimille noin vain voi etsiä paikan jostain ja ottaa kk päästä taksisin et eipä tää ollukkaan mitään allergiaa...
 
Yeb
KiiajaVillen MVV:lle perheineen paljon onnea pienenpienestä :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossa!

Kuten Donukin tossa jo totesi niin on kivaa kuulla teijänkin kuulumisia ketkä vähemmän täällä kirjottelette :) Kyllähän siinä kynnyskin jo kasvaa kirjottaa ja varmaan tuntuu siltä ettei jutuissakaan pysy enää mukana mutta kiva silti kuulla :) Zihihille ja Pöntiselle myös lämpimät tervetulotoivotukset :flower:

Huhhuh mitä tekstiä Saimaanrannan äipän terkkarilta :eek: Joo, eläimistähän luovutaan vasta sitten KUN ollaan todetusti allergisia, ei JOS on nenä vähän tukossa. Mulla on ainakin ollu aamuisin tässä raskaudessa lähes joka aamu nenä tukossa enkä millään jaksa uskoa että se noista kissoista johtuisi. Mutta joo, onneks ei oo pakko noudattaa tätien ohjeita :D

Yeb 29+4 (Mihin se aika oikein menee?!)

Empuuuhan se ainakin mietti onkohan sitä koskaan tyytyväinen viikkoihinsa mutta mua ainakin alkaa jo kauhistuttamaan mihin se aika kuluu :) Vielä ehtis nauttimaan joitain viikkoja tästä ihanuudesta kun on vasta yksi lapsi, ja siinä iässä että on helppo liikkua missä vaan sen kanssa. Jännittää jo! Ihan kohtahan sitä ollaan jo synnyttämässä jos tää aika tätä tahtia jatkaa kulkuaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
KiiajaVille, Tsemppiä sinne ja peukkuja pienelle!

Saimaanrannan äippä, Mu kaveri sano mulle et voipi johtua limakalvojen turvotuksesta. Mulla siis ollu pientä tukkosuutta ja limaisuutta kauan edellisestä räkätaudista asti ainakin. Ja ennusti et on loppuun asti, noo kun sais tän räkätaudin tästä päältä pois, mikä näyttää paremmalta jo. Mut voi siis olla ihan muutakin kun allergiaa.
No joo en kyllä ihan ensimmäisenä ole tuota allergaa edes ajatellut vaan ennemmin olen ajatellut sen johtuvan just tästä raskaudesta. Mie olin sen reilu 2 kk sitten nuhassa ja se jäi päälle. Mut ei tää nyt sen kummempaa ole. Aamulla kun niistää nenänsä ni ei miun päivällä sitä tarvii tehdä. Samoin kun käyn saunassa tai suihkussa niin sitten sitä räkää tulee enempi.

Minuu vaa ärsyttää suunnattomasti tuon tätin kommentit. Ihan niinku eläimille noin vain voi etsiä paikan jostain ja ottaa kk päästä taksisin et eipä tää ollukkaan mitään allergiaa...
Tuttu tunne siis tuo aamu tukkoisuus. Mut jos se neukkutäti sua vielä ahdistelee niin voit sanoa et muillakin on :LOL: (ja meillä ei oo eläimiä joten ei voi mennä sen piikkiin)
 
Terve
Pitkästä aikaa minäki sain aikaseksi kirjotella tänne :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :wave:

KiiajaVille, toivon minäkin että MVV ja pieni tyttö toipuvat hyvin.

Käsien puutuminen Minullakin puutuu aina öisin, eikä tarvitse kuin käden olla liian koukussa niin puutuu jo siitä. Ärsyttävää kuitenkin on kun herään välillä öisinkin siihen kun alkaa tuntumaan puutumista.

Täällä myös yks joka saa ootella [/b]Kelan päätöksiä. Joulukuun lopussa toimitin paperit ja pitkään kelansivuilla onkin lukenut vain että "asiakirja saapunut". Äitiyspakkausta tässä erityisesti oottelen, mutta eikai auta kuin jatkaa odottamista :( Onneksi tosiaan ei mikään kiire ole.

Nenän tukkoisuudesta Minulla ainakin on ollut ihan raskauden alusta asti nenä aamuisin tukossa ja välistä muutenkin saanut olla niistämässä, mutta olen koko ajan ajatellut että se kuuluisi tähän raskauteen.

En meinaa millään muistaa syödä nuita rautalääkkeitä :ashamed: Taas oli muuan päivä väliä että en oo ottanu ollenkaan, jotenkin se vaan unohtuu. Tuleeko muille semmonen ihmeellinen paha maku suuhun rautatableteista tai sitten paha olo jos ottaa tyhjään vatsaan? Mulle tulee, pitää ottaa aina ruuan jälkeen kun se pahamaku ei lähde millään pois ja kaikki mitä syö maistuu sitten myös ihan hirveälle :x Mietin nyt vaan että oiskohan apua yhtään jos vaihtais merkkiä.
Ja asiasta näin kymmenenteen niin minulle ilmestyikin sitten ensimmäiset raskausarvet, toivon vaan kovasti että niitä ei kovin kauhiasti tulisi.

Mutta siinäpä sitä oliki tällä erää

Nekkunen 28+0 *POKS* :D
 
Viikoista ootte puhunu.. Musta tuntuu, ett aika menee tosi nopeesti! Tuntuu epätodelliselta, että kohta tää pikkunen on maailmassa! B) Jännittää kovasti nähdä vaavi ekaa kertaa! =)

Mullakin nenä ollu tukkoinen. Ja välillä tulee vähän verta nenästä, mitä ei oo tapahtunu sitten lapsuuden kun johkin nenäni iskin! :eek:

Punktion tuloksia ei vielä oo tullu.. Huomenna tai perjantaina varmaa. Jännitys on vähän lieventynyt kun äitini kertoi minun olleen pienikokoinen ja häntä lääkärit oli pelotelleet vaikka millä häiriöillä (äidille ei tehny mitää kromosomitutkimuksia). Mä synnyin 2 vk lasketun ajan jälkeen käynnistyksellä ja painoin vähän alle 3kg. Ja mitä tuohon jalkavikaan tulee niin isäni suvussa on niitä ollut kuulemma enemmänkin. Todenäköisimmin kyseessä siis on sukuvika, mutta eihän sitä vielä tiedä mitä tulokset sanoo. :| Kiitos kaikille rohkaisusta! :)

Feles 28+4 <3 (apua, kohta on jo 30. vko!! :D )
 
Jääkyynel: minulla oli esikoisesta tumma linea negra, joka ulottui häpyalueelta pitkälle navan yli. Ja tyttö tuli. :)

KiiajaVille: Onnittelut pikku prinsessasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin niin tytön kuin äidinkin osalta!

Piipa rv 28+2
 
Nekkunen mitä merkkiä sä syöt? kannattaa kokeilla toista merkkiä, kun edelliset loppuu jos sillä korjaantuu.

Feles, Voithan sä lääkärille kertoa oman syntymäpainon :) ja kysyä voisko olla perintöä

Tänne näyttäs kanss ayrittävän piirtyä mahaan viiva no sinällään joo mut se nousee navan ylitsekkin.
 
Linea negra oli esikoisesta (tyttö) ja nyt ei ole näkynyt ainakaan vielä. Esikoisesta se ulottui vähän yli navan ja vaalenemisessa meni aikaa, vaikkei kovin tumma alunperinkään ollut. Mielenkiinnolla odotan tuleeko tässä raskaudessa vai jääkö tulematta.

Feles tsemppiä tulosten odottamiseen! Äitisi kertoman perusteella kuulostaisi ihan todennäköiseltäkin, että pieni koko ja jalan virheasento olisivat "sukuvikoja" eikä kyse olisi mistään vakavammasta.

Saimaanrannan äippä jopas oli kommentteja nl-tädillä! Osaan hyvin kuvitella miten on ärsyttänyt, itsekin jouduin kuuntelemaan melkoisia lausahduksia ja pelottelua esikoista odottaessa yhdestä jos toisesta asiasta. Onneksi nl-täti on vaihtunut ja nykyisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Esikoista odottaessa inhosin neuvolassa käymistä, koska aina tuli paha mieli piikittelystä ja pirujen seinille maalailusta. Nl-tätiä ei valitettavasti voinut vaihtaa kun neuvolassa on vain yksi työntekijä ja oli vain pakko kestää.
 
Rautatabut: Obsidan tekee täällä kans mahan kipeeks ja maistuvat pahalta, mutta oon yrittänyt niitä edes kerran viikossa syödä. Täytyy käydä hakee ees noita multitabseja kun niissä on ees vähän lisärautaa...

linea negra: Mulla oli esikoisesta navasta alaspäin tumma selkee viiva, mutta nyt on haalee viiva navasta ylöspäin:)

Mitäs muuta... Tukkonen nenä on täälläkin eikä oo eläimiä, ei ilmeisesti ole mikään eläinihminen tuo saimaanrannan äipän neuvolatäti...

Ajankulusta vielä, musta tuntuu et viimeiset 2 viikkoo on mennyt hitaasti ja tää viikko aivan kamalan hitaasti, odotellassa sitä seuraavaa täyttä kymppiä.... Menispä loppu aika yhtä nopeesti kun alkuunkin meni aika. Täytyy alkaa varmaan miettimään mitä ruokaa ja herkkuja pakastimeen synnnytksen jälkeiseksi ajaksi...

Hilipatuinen rv 29+5 (kohta se kolmekymppiä tulee täyteen :) )
 
Mullakin on kyl tuota nenän tukkoisuutta ollu että eiköhän se raskaudesta johdu:)
Tänää tosiaan oli neuvola. Sydänäänet oli hyvät ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Möngertäjä oli viime käynnillä poikittain ja nyt sit vaihtanu asentoa:) Nyt tihenty mun käynnit sit 2vk välein..
:hug: Kaikille tarvitseville ja muillekin:) Ootteko neuvolassa puhunnu synnytyksestä vielä ollenkaan? Kauan teillä noi käynnit yleensä kestää? Mulla teetätettiin tänää joku "mielenterveys" kysely:D
 
Raudasta Mä syön kans Obsidania. En mä ole huomannut, että maistuis pahalle, koska huuhdon sen vaan vesilasillisen kera alas, ei ehdi maistella. Tyhjään mahaan, niin kuin ohje sanoo. En sitten tiedä, syönkö arkiaamuisin liian pian sen jälkeen, noin 40min kuluttua. Aikaisemmin en aio herätä yhden tabletin takia enkä mene ilman pientä aamupalaa töihin. Ei ole tullut mitään mahavaivoja myöskään. Mä käsitin siitä Obsidanin "käyttöohjeesta", että siitä ei välttämättä hirveesti apua ole, jos ei syö päivittäin. Mä otan joka aamu raskausvitamiinin kanssa, ei ole tähän mennessä päässyt unohtumaan, purkki kun on tuossa olkkarin sohvapöydällä. :D
 
Donu meillä se on ainoa et on pakko olla sen kanssa tekemisissä. Muistan myös miten silloin poitsua odottaessa oli kaikenlaista. Milloin oli eläimet milloin mikäkin. Nykyisin anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Eläkkeelle on vissiin jäämässä jossain vaiheessa mut ei ainakaan ennen vuoden vaihdetta josko sittenkään...

Pitääkin seuraavalla kerralla kertoa tätille et on näköjään muillakin odottajilla nenä tukossa eikä edes eläimiä talossa. Tosin voisin kuvitellä et sitten olette altistuneet jollekin muulle ja vähintään pitää muuttaa voihan talossa olla vaikka hometta :kieh:

zihihi miulla meni eilen 20 minsaa kun sain tarpeekseni tätistä ja totesin et pitää mennä et mies ehtii töihin eikä tarvitse poitsua lähteä viemään mihinkään... mut eipä miulla ole muutenkaa menny se max. 30 min/kerta. Meillä kun ei tuon tätin kanssa oikein ole mitään juteltavaa ni eipä olla synnytyksestäkään sen enempää jutusteltu. No mie en ehkä ole ihan parhaimmasta päästä kommentoimaan keskusteluista yms neuvolatätin kanssa ainakaan just nyt... :whistle:

Valitettavasti miullakin käynnit tihenee nyt kahden viikon välisiksi. Nyt en ole varma tiheneekö ne vielä et käydään jossain vaiheessa kerta/viikko. Sitten synnytyksen jälkeen tulee... siis tulisi kotikäynnille, mut ei meille... ;)

Feles toivottavasti vauvallasi on kaikki hyvin ja on vain tullut äitiinsä tuossa pieni kokoisuudessa...

Nyt syömään ja Emmerdalea katsomaan...
 
Jotain kommenttia =)

Linea negra - esikoisesta ei ollut, kuopuksesta ilmestyi ihan viimeisillä viikoilla. Ja kummatkin ovat tyttöjä. Nyt ei ole vielä tullut ja tämäkin siis tyttö :heart:

MVV:n tyttö on uskomattoman pikkuinen mutta on ne 400 grammasetkin jääneet elämään ihan normaalia hyvää elämää. Joten toivoa on varmasti hyvästä jatkosta. Vanhempien huoli on kyllä varmaan todella hirveä, onneksi Suomessa keskoshuolto on ensiluokkaista.

Synnytyspuhelusta neuvolasta - koskaan ei ole neukkutäti ottanut sitä puheeksi itse, enkä kyllä minäkään. Ja kokemusta on kolmesta tätsästä. Varmaan aika tapauskohtaista miten sitä käsitellään neuvolassa, uskon että monet tätit ajatteleen että synnytysvalmennuksessa sitten siitä jutellaan tarpeeksi ja ne jotka haluaa niin ottavat asian itse puheeksi.

Viikoista - enpä minäkään ole oikein tyytyväinen :whistle: |O Henkisesti olisin jo valmis luopumaan mahasta vaikka on vikasta raskaudesta kyse. Mutta vauvahan ei ole vielä valmis joten olkoon siis mahassa vielä muutaman viikon ainakin. Mutta ei kiitos yliajalle :x

Felekselle erityishalaukset :hug:

 
KiiajaVille MVV:lle perheineen onnittelut pienestä tytöstä :hug:
Feles pidetään peukkuja ettei tuloksissa olisi mitään ihmeempiä
Rautavalmisteista hemppa oli pudonnut nyt alle 120:n joten rautaa pitää popsia. Ostin obsidania vaikka tiedän ettei se minun mahalle sovi, mutta tuossa meidän kylän apteekissa ei valinnanvaraa ole |O Nyt on koskenut mahaan monta päivää ja oksettavaa oloa pitää, mutta mitä sitä ei äiti lapsensa eteen tekisi :whistle:
Linea negra esikoista (poika) odottaessa oli selkeä viiva ja komeasti meni yli navan, mutta enpä ole sen jälkeen sitä raskauksissa nähnyt..
Neuvolatätien möläytyksistä saisi varmaan ihan oman opuksen.. Nyt viime kerralla kun kävin neuvolassa ja siellä pissassa oli ne protskut ja ketoaineet plussalla niin totesi, että hyvä on katsoa ettei ole tulehdusta kun se lisää keskenmenon riskiä.. Alkuraskaudesta kyllä, mutta rv 27+ voidaan tuskin enää puhua keskenmenosta :whistle:

Uusille kirjoittelijoille tervetuloa :)

(.) Niin ne vaan viikot poksuu 28+0 poks.. Sitä voi melkoisella varmuudella sanoa että 12,5 viikkoa maksimissaan ja meikäläinen on synnyttämässä :D Kun on tuo rd niin eivät päästä kovin paljoa yli, yleensä rv 40+5 on viimeistään käynnistys harkinnassa.. Toivottavasti tämä lähtisi tulemaan itsestään lähellä laskettua niin ei tarvitsisi käynnistää. Kun se luonnollinen käynnistyminen olisi paljon miellyttävämpi tapa. No tämäkin on taas niitä asioita jotka ei aina mene omien toiveiden mukaan, mutta ainahan on lupa toivoa :D

MaMa ja kuutonen 28+0 :heart:
 
Neuvolakäynneistä Mulla menee 20-30 min. yleensä, mun mielestä siihen joku puol tuntia varataan, ja täti ehdottelee aikoja silleen 9, 9.30, 10 jne... Mut jos on ollut tarvetta jutella jostain asiasta niin kyllä se on saatu loppuun jutella rauhassa, vaikka ois menny yliaikaa :) Synnytyksestä ollaan jotain juteltu kun on tullut jotain aina mielen matkan varrella, yleensä on tullut mieleen kun oon esikoisen raskausaikaan/syntymään liittyviä juttuja muistellut niin sitten miettinyt että miten tällä kertaa esim. istukan irtoaminen, imunkupion käyttö ja kivunlievitys.... Esikoista oottaessa, neuvolassa täytettiin joku lappu sairaalaa varten ja siinä samassa oli jotain puhetta esim. kivunlievitysmahdollisuukista jne. sitten meillä on ns. imetysneuvola joskus 33-35 viikoilla, eli täti näyttää nuken kanssa imetysasentoja ja puhutaan muutenkin imetyksestä.
 
KiiajaVille, voi kun MVV:lle on tullut pienen pieni tyttö. Mutta pienestä sitä ponnistetaan. Onnea! :heart:

Onnittelut myös kaikille hyviä neuvolakuulumisia saaneille!

Saimaanrannan äippä Huh, mikä terkkari ollut siellä! :eek:

Yebin kanssa samoilla linjoilla viikkojen kulumisen suhteen. Toisaaltahan nämä viikot menevät nopesti, toisaalta matelemalla, mutta vähän haikeudella sitä miettii että kohta tämä raskaus on ohitse. Jos tätä vauhtia aika menee eteenäpäin niin sitä tosiaankin ollaan kohta synnyttämässä. :eek:

Nenä on kyllä täälläkin tukkoinen, välillä tuntuu hankalalle mennä nukkumaan kun nenän kautta ei saa hengitettyä ja huulet on sitten ihan rohtuneet ja kuivat johtuen kai vähän näistä pakkasista ja siitä että olen öisin sitten hengittänyt näköjään suun kautta. Ja välillä on täälläkin tullut vähän verta nenästä, jota ei ole kyllä oikeastaan ikinä ennen tapahtunut.

Zihihi
Mulla on neuvolakäynnit kestäny noin tunnin tähän asti. Vielä ei ole mitään keskustelua ollut synnytyksestä. Ensi viikon perjantaina on seuraava "oikea" neuvolakäynti. Huomenna käyn ylimääräisellä pyrähdyksellä siellä, ottaa kuulemma verenpaineet yms. ennen lääkärille menoa. Huominen käynti ei voi kestää maksimissaan kun vartin.

Mulla on ollut tällä viikolla aivan tolkuton tää iltaväsymys. Töiden jälkeen olen kaatunut suorilta sohvalle ja tänäänkin nukuin parin tunnin päikkärit. Taistellen sain itseni nousemaan ylös, olis varmasti vieläkin riittänyt unta mutta pakko on nousta jos meinaan yölläkin nukkua. Toinen mitä tällä viikolla on erilaista on se, ettei mulle tahdo oikein maistua ruoka. Tai siis kunnon ruokaa syön paljon vähemmän ja täytyn aivan mahdottoman pienistä annoksista. :eek:

Kaverin veljen perhe oli tänään saanut ihan täysiaikaisen pienen tytön. Painoa ollut 2700 grammaa ja pituutta ei oltu voitu mitata kun vauva pitänyt jalkojaan niin kippurassa. Ilmeisesti jotain ongelmaa lonkkien kanssa. Olivat epäilleet että sillä on varmaankin lonkat irti. :(

Huomenna sitten aamusta ylimääräiselle neuvolalääkärikäynnille. Saapahan tietää mikä on tilanne. :)

- Hapsiainen ja Herne 30+0

 

Yhteistyössä