***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

En nyt nuhanenänä jaksa kommentoida.. :snotty:

Mutta kertokaas mulle miltä kuukautiskivut tuntuu?? Mulla ei ole koskaan kuukautiakipuja ja olenkin miettinyt millaista se raskauden aikainen kuukautiskipu on. Tänään on ollut masu oudon tuntuinen..
 
Heipsan! pakko oli tulla kommentoimaan tänne huhtikuun puolelle, jota käyn myös säännöllisesti lukemassa, vaikka vissiin "listalla" olen tuolla maaliskuisissa. l.a. 29.3. (erään ultrauksen mukaan 3pv.aiemmin) mutta siis viikoilla 30+2 ja nimenomaan tohon Hapsiaisen kirjotukseen olotilasta. Mulla aivan sama juttu! Siis ton ruokahalun kanssa ja nimenomaan tällä viikolla (kun aika samoilla viikoilla me mennään) on siis tosi täysi olotila ja ei sitten ollenkaan ruokahaluja, niinku viel viime viikolla.. Vloppuna jokin mahatauti vissiin oli ja tuntui et tää kaveri masussa painoi joka kolkkaa ja suolenmutkaa omalla olemuksellaan, myös ylävatsan ja yläselän ahdistavaa olotilaa ollut, en tiä mut jonkun kasvupyrähdyksen tää nyt on ottanut kun tuntuu niin pinkeeltä olo..huoh. Ja väsymys nyt kova,nukkua vois vaik koko päivän jos ei olis tota töihin menoo.. no mut tämä piti käydä tilittämässä tänne teiän "iloksi" :D

Jii82
 
Neuvolakäynnit on mulla yleensä kestäny semmosen 20-30min niinkuin monella muullakin.

Retaferia oon minä käyttänyt ja tosiaan jos tyhjään vatsaan oon ottanu niin jonkun ajan päästä tullu kauhian huono olo ja menny ohi vasta sitten kun on jotain syönyt. Eikä mullakaan se ehdi maistua suussa sinänsä pahalle mutta jotenkin se paha maku nousee suuhun sen jälkeen kun se on nielaissut.
 
Jii82 Kiva kuulla, että joku muukin, vielä näin samoilla viikoilla menevä, potee tuota ruokahaluttomuutta. Mäkin vielä viime viikolla söin hevosenannoksia, mutta nyt on tullut totaalinen stoppi.
Mäkin mietin tuossa viikonloppuna että oliko mulla jotain mahataudin poikasta. Vähän oli sellaista etovuutta ja maha oli sekaisin ja sitten mieskin valitteli samaa. Sen jälkeen nimenomaan alkoi tää ruokahaluttomuus.

Ja tuo sun kirjoitus on kyllä muutenkin just sitä mille mustakin tuntuu. Joku kasvupyrähdys on täälläkin, maha on niin pinkeä ettei tosikaan. "Ihanaa" kuulla, että joku muukin kokee ihan samanlaisia tuntemuksia. :)

By the way, nyt söin äsken jopa salaattia. Mies tuossa teki fetasalaattia ja alun vastustelun jälkeen aloin sitä syömään ja nyt kun sain sitä syötyä niin mulle tuli nälkä. Mulle tuli siis nälkä syömisen JÄLKEEN. :LOL:
 
Tukkoinen nenä löytyy täältäkin ja mulle on sanottu neuvolasta että raskaudesta johtuvaa ku limakalvot on erilaiset. Lisäks mulla alkaa kans herkästi nenän limakalvot verestää. Ja yöllä/makuulla nenä on tukkoisempi, joten mulla kans tuota suun ja huulien kuivumista ku joutuu monesti suun kautta hengittään.. Nyt oon ottanu oikein asiakseni nukkumaanmennessä niistää ja kaivella nenän ihan puhtaaksi ettei jää mitään sinne tukkimaan hengitystä. :LOL:

Rautatabuista Obsidan on niitä parhaiten siedettyjä tableteita. Retaferia olen joskus syönyt, mutta se on aiheuttanut närästystä ei-raskaanakin, joten nyt olen pitäytynyt tuossa Obsidanissa, vaikka siinäkin 2tbl/pv annostuksella tuli alkuun närästystä, ennen kuin maha tottui.. Mä vedän siis 2tbl/pv Obsidania ja sen lisäksi vielä 2tbl/pv Multitabs Raskaus-tabletteja, ihan neukkulan ohjeistuksen mukaisesti. Hb kävi alimmillaan 98.. :whistle: Viimeks oli kuitenki jo noussu hyvin, mutta ku on taipumusta anemiaan ni mielummin ottaa varuiks ku vasta sitte ku lukemat on alle 100..

Hapsiainen ja Jii82 Musta kans tuntuu että vauski on kasvanu viime aikoina jonku kasvupyrähdyksen ku maha on niin kiree tuolta sisempää (ei niinkään ihan pintakerrosta kiristä) ja sellasta venymisen tunnettaki on välillä..
 
Tervetuloa uusille, onnittelut poksujille! :flower:

KiiajaVille, MVV:lle ja koko perheelle onnitelut ja jaksamista ja onnea matkaan! Se 700 on raskausmyrkytykseen (kasvavat huonommin) ja viikkoon 26+0 ihan kohtalainen paino. Ja onneksi on tyttö, ne ovat kestävämpiä vaikeissa tilanteissa, ennuste parempi kuin pojilla vastaavissa olosuhteissa.

Saimaanrannan äippä, harvoin otan kovin vakavasti valituksia neuvolatätien tai lääkäreiten kommenteista, ainahan niissä on takana kuulijan tulkinta ja millä tavalla korostaa kertoessa eri seikkoj, mutta tämä kommentti järkytti kyllä minukin! Siis ihminen pääsee kohta eläkkeelle eikä ole tajunut, miten yleistä on raskauden aikana limakalvojen turvotus, tukkoisuus jne! Eikä nykyikana suositella enää kovin herkästi antamaan eläimiä pois, vaikka olisikin allergia. Ja lapsilla, jotka kasvavat ekat vuodet eläimien kanssa, on todistettusti vähemmän allergioita ja astmaa, kun ellimistä tottuu ja oppii jne. TODELLA eläinvihaaja tai tyhmä täti siellä! Itsellänikin on ollut se tukkoisuus jokaisessa raskaudessa, nyt pari kk lisäksi se erite nenästä on verestävää, samoin oli kakkosen odotuksessa. Mikä ihme allergia se voi esiintyä vaan raskauksien aikana ja olla välillä pois!?

Neuvolakäyntien kestosta 20-30 min, en kyllä keksisi, mitä siellä sen enemmän pitäisi tehdä. Eka käynti, kun paperit täytettiin, oli kyllä pitempi, ainakin kolme varttia.

Mirabel 30+5

 
Moikka!

KiiajaVille onnea suvun uudesta prinsessasta! Toivotaan, että kaikki sujuu vauvalla hyvin ja äitikin toipuu nopeaan! Kiitos reseptistä, pitää kokeilla :p

Pöntiselle tervetuloa!

Nenän tukkoisuudesta kärsitään täälläkin ja on kyllä inhottava vaiva. Aamuisin olen ihan tukossa, samoin yövuorossa olin. Onneks enää yksi yövuoro edessä tän raskauden aikana, viikon päästä.

Neuvolakäynneistä mulla menee varmaan n. 15-20 min. Synnytyksestä ei ole juteltu, muuta kuin sen, että sanoin, että synn.suunnittelukäynti tulee sitten 35-37 vkolla. Mulla tuli nyt pitkä väli neuvolakäynteihin, kun lääk.nla hoituu muualla. Menen vasta viikolla 8, eli mitähän raskausviikkoja silloin sitten olis, jotain 32 varmaan ja viime viikolla olin viimeks, eli 25+ viikolla.

Linea negrasta ekasta ei tullut ja tuli tyttö, tokasta haalea ja poika tuli. Nyt ei ole ainakaan vielä ilmestynyt.

Feles toivotaan, että vauva on äitiinsä tullut ja punktiovastaukset normaalit. Onko sulla aika niiden kuulemista varten vai soittavatko sitten, kun vast. tulevat?

Saimaanrannan äippä onpas erikoinen nlan täti sulla. Lapsillehan on vaan hyväksi, että kotona on eläimiä, ihan tutkimuksissa todettu! Miten sulla nyt yhtäkkiä olis allergia puhjennut, kun ilmeisesti eläimiä teillä ollut pitkään! Mahtaa olla joku eläinvihaaja tuo täti :/ Eikä ole tosiaankaan harvinaista, että raskausaikana on tukkoinen olo, kun limakalvoissa turvotusta.

Mulla alkoi olo parantua jo eilen, samoin kuopuksella. Tänään käytiin sitten kaupungilla tekemässä vauvavakuutus. Aikalailla oli hinnat 4 vuodessa nousseet. Mitään hintavertailua en tehnyt, kun meillä muutkin vakuutukset Tapiolassa, niin sieltä sitten otettiin se. Mun vanhemmat maksaa meillä lastenlasten vakuutukset :heart: Sitten kävin alesta 3 bodya ostamassa, kun eilen katselin, että mitä vauvanvaatteita meillä nyt on. Huomenna pitäis mennä kummipojan pieniä unisex-vaatteita katsomaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että hankala löytää unisex-vaatteita, tosi monesti on suunnattu selvästi tytölle tai pojalle. Kuopukselle löydettiin ritaripaita Lindexin alesta ja esikoiselle paita myöskin. Illalla tytön jumpan aikaan kävin vielä Sokoksessa ja löysin ens talveksi pojalle takin, -50%. Ostan seuraavan talven talvivaatteet aina alesta lapsille valmiiksi, haalari pojalle jo onkin ens talveksi. Tytölle pitää vielä takki käydä hakemassa, mutta hänen on tultava mukaan, on kuitenkin jo 9v., niin saa itsekin vaikuttaa valintaan.

Nyt tv:n ääreen hetkeksi. Hyviä vointeja kaikille :hug:

siru 26+5

Mirabel olikin kirjoittanut samaan aikaan. Mä just kans ajattelin KiiajaVillen MVV:n kohdalla, että onneksi on tyttövauva, kun tosiaan ovat niin paljon sitkeämpiä kuin pojat, mutta enpä sitä huomannut sit kirjoittaa :) Hyvä, että sä kirjoitit :D
 
Kiitoksia onnitteluista MVV:n vauvan osalta.

Allergioista raskausaikana mirabel on sekin mahdollista ;) kuopusta kun odotin tuli keväällä kummallisia ja pelottaviakin oireita mm. tomaatista, kiwistä, sitrushedelmistä, omenasta ja joistain kaloista.
Kieli turposi ja oli monta viikkoa sivuilta "halki" (haavoilla), makuaisti meni lähes kokonaan eikä lääkärit keksineet muuta selitystä kuin että raskaus nyt jollakin tapaa yliherkisti elimistöni.
Millekkään en "normaalisti" ole allerginen, kortisonia sain kerran päivystyksestä piikkinä ja pariviikkoa tapletteinakin. Epäilivät myös ristiallergiaa koivun siitepölylle, mutta kun tietääkseni en sille(kään) ole allerginen, ja luulisi että siitepölyallergia on semmoinen että sen kyllä tietää.

Tässä raskaudessa onneksi ei ole tuota vaivaa ollut, enkä semmoista kenellekkään toivo.

Saimaanrannan äipällä ollut tosiaan mielenkiinoiset ajatukset neuvolan tädillä, tuli mieleen että olikohan ihan ajantasalla millä viikoilla olet tai ottiko mitään kuuleviin korviinsa mitä itse sanoit.

Ruokahaluttomuutta on myös mulla. Tai jotakin on semmoinen tunne että haluaisi syödä jotain mutta kun ei ole (mukamas) mitään syötävää kaapissa. Siksipä siis iltasyömiseksi rusinoita ja tummaa suklaata että varmasti närästäisi yöllä.. ja edelleenkään mulla ei sitä Rennietä ole joten yritän uskotella että satunnaisesti nautittuna Samarinkin on sallittua (niinpä niin)

Tukkoisuutta on täällä joka ikinen yö, jos en herää siihen että pitää käydä vessassa niin sitten siihen ettei ilma kulje nenän kautta tarpeeksi hyvin. Sitten "hävettää" hengittää suun kautta kun kuvittelee että hengitys haisee ylipahalta ja miehellä on kurjaa mun vieressä.
Meillä ei ole niitä eläimiä joten minkäköhän selityksen saimaanrannan äipän neuvola täti keksisi.
Itse vakaasti "syytän" sähkölämmitystä mutta ehkä siihenkin tulee ratkaisu kunhan saamme ilmankostuttimen ostettua.

Mutta jospa menis nukkumaan.. se on kuitenkin taas aamulla aikainen herätys edessä.

KiiajaVille
 
Huomenta.

Ei taas vaan nukuta. Toivottavasti ei töissä tule väsy tai sit pitää nukkua nyt aamusta vielä hetki. Rupesin nukkuun puol kahentoista maissa ja heräsin vessaan puol kuuden maissa ja sit en saanukaan enää unta. Avokilla ois ollu aamuvuoro, mutt ei näköjään menny töihin. Sai eilen possupiikin ja oli nyt aamulla kuulemma melkei 38 kuumetta.

Neuvolakäynnin kestosta. Mulla kestää 15-20min se, yleensä varmaan vartissa selviää pois. Riippuu onko mulla puheripuli tai mitä siellä milläki kerralla on. Tiistaina meniki extra pitkään sen verenpaineen takia ja kun siihen päälle oli vielä se lääkärineuvola. Katotaan kui pitkään menee ens torstaina.

KiiajaVille Toivottavasti kaikki menis nyt sitten parhain päin!

Tosta linea negrasta vielä. En taida alkaa päätteleen kumpi tulee, kun teillä muillaki tuntuu kovasti vaihtelevan kumpi on tullu millasestaki :) Toi viiva vaa on aika hassun näkönen tossa masussa ja varsinki se on hassua, ett ite monta päivää peilistä sitä kattelin ennen ku aloin tarkemmin "tutkia" voisko olla se viiva :LOL:

Juuh, eipä tälle rintamalle muuta. Jos menis hakee aamukahvia (pari leipää jo söinki) ja kattelee tallessa olevia ohjelmia...ja sit jos oikeesti nukkus hetken.

Kaks iltaa töitä....niin ja ennen kaikkea neljän viikon päästä tää päivä ois viimenen työpäivä!

Lisäys: Tuittu alkaa olla oma ittesä. Eilen illalla rupesin nukkuun niin alotti bileet ja nyt aamulla ku kävin vessassa sen jälkee alotti taas. Nyt tuntuu kans möyryävän. Että on olluki ikävä tota möyryämistä ja eilen illalla ei todellakaa haitannu ne bileet :)

JääKyynel ja Tuittu 29+2
 
Uusille tervetuloa mukaan!

KiiajaVille onnea uudesta pienestä sukulaistytöstä! Toivottavasti siellä lähtee kaikki hyvin etenemään.

Neuvolakäynnit on mullakin olleet 20-30 minuuttia. Eipä siellä mitään ihmeitä tapahdu.

Omaa napaa: Sulo myllertää kiitettävästi päivittäin. Olo on kohtalaisen hyvä, nyt oon taas päässy pitkästä aikaa jumpalle ja kyllä se piristää kummasti. Oon koko viikon yksin kotona, kun mies on talvilomalla ja on tytön kanssa mummolassa. Aika ihmeellisen rauhallisia nuo illat. Vaan kyllähän tuo ikävä on jo melkoinen, saisivat jo tulla takaisin... Enää 5 viikkoa töitä ennen äippälomaa, aika hurjalta kyllä kuullostaa.

Voimahalaus kaikille sairaana oleville ja muutenkin sitä tarvitseville!

manteli ja Sulo 29+0 *POKS*
 
Huomenta vaan :)

Mä täällä pohdin lähdenkö uimaan vai pitäisikö mennä takaisin nukkumaan kun vähän väsyttäisikin taas...

Mulla on kanssa välillä ruokahaluttomuutta just sen takii kun vauva on korkealla niin ei edes mahdu vatsaan niin paljon, mutta myös sitä ettei mukamas ole mitään "hyvää" syötävää. =) Mulla meinaa vaan tulla herkästi huono olo, just kun ei syö....

Raudan syömisestä piti vielä sanoo että mä juon kuulemma ihan liikaa maitoa, ettei sellaisella määrällä pääse rauta edes normaalista ruoasta imeytymään kunnolla, mutta mä oon kyllä aina juonu niin paljon ku nytkin ja esikoisen aikaan en joutunut rautaa syömään ennen kuin vasta synnytksen jälkeen kun meni melkein 2 litraa verta... Nyt oon yrittänyt sitä maidon juontia vähentää, mutta välillä tulee sellainen olo että ihan pakko juoda ja sen takia raudat jää ottamatta, vaikka ne esillä onkin :ashamed:

Joo, mutta taidan mennä ottaa pienet päikkärit ja sen jälkeen lähtee sinne uimaan, jos jaksan... (mä en edes tiedä mahtuuko mun oma uikkari mulle...Täytyy ehkä vuokrata varmuuden vuoks vähän isompi uikkari hallilta jos sinne tulee lähdettyä... )

Hilipatuinen rv 29+6 :whistle:
 
Voi hevosen perse, kirjoitin kivan tekstin, niin eiköhän sillä välin nettiyhteys ollut katkennut. :kieh: Kotikoneella saisin tekstin takaisin, kun klikkaa "edellinen", mutta eipä se täällä töissä toimi. |O Antaa olla, ei mulla ollutkaan mitään mielenkiintoista.
 
Eilen kävin lastentarvike kirpputorilla :) Paljon löytyi vaatetta tulokkaalle ja niiiin ihana nalle puh kylpytakki :D <3 Tuskinpa sille oikeasti tarvetta olisi mutta oli niin hieno että oli pakko ostaa =)
Muuten ei ihmeitä.. Eilen laitoin kelaan sairaspäiväraha hakemuksen eli siitä päätöstä odotellessa.. niinkuin myös edelleen äitiyspäivärahasta ym.
Nenän tukkoisuudesta ollut puhetta, täällä ollut sitä jo kauan.. varsinkin aamulla herätessä..
neuvolakäyntien kestoista Hitto musta tuntuu jo että se on mun toinen koti kohta kun olen siellä lääkärillä ravannut niin usein.. mutta ei tuo neukkukäynti kestä kuin 20-30 minuuttia..
viimeks meni vähän pidempää ku oli niitä kelan paperi juttuja ja samoin sit ekalla kerralla tais mennä peräti 1,5tuntia! :)
Tänään olis tarkotus imuroida ja mahdollisesti pestä lattiatkin.. pölyjäkin vois pyyhkästä :)
Mä olen miettinyt noita supistuksia että kai sitä voi silti siivota jne. vaikka supistuksia tuleekin, kohdunsuu kuitenkin kiinni niin ei kai niistä sillain haittaa ole..?!
Mulle ei tuo lääkäri ole siihen sanonut oikein mitään koskaan..
Harjoitus supistuksista siis kyse, välillä tulee kivuliaitakin mutta enimmäkseen kuitenkin harkka ja niitä tuleekin sitten esim. siivotessa aivan koko ajan. ei mitenkään yks kaks sillon tällön..


jastu ja vilperi 27+4 Oon muuten huomannu että mitä pidemmälle viikot menee ni välillä joutuu tosissaan miettiin että paljos niitä viikkoja nyt onkaan :D
 
Pöntinen täällä taas :)

Josko sitä vähän tarkemmin kertoisi raskauden kulusta. Nythän on menossa 27+6.
Raskauspahoinvointi oli erittäin pientä, olen oksentanut max. 10 kertaa koko raskauden aikana - ja nuokin kerrat ihan alkuraskaudesta.
Yleisvointi on koko raskauden ajan ollut hyvä. Maha kasvaa tasaiseen tahtiin ja kotoa löytyvät kolme vauhdikasta koiraa pitää huolen siitä että mamma ulkoilee tarpeeksi :LOL:

Tänään tuli taas käytyä neuvolassa ja lääkärissä.
Tulokset:
Paino: +158g (kokonaisnousu 7,9 kg)
RR: 125/76 (nämä ovatkin itseassa tähän mennessä korkeimmat verenpainelukemat koko raskauden aikana)
Hb: 102 (laskee kokoajan vaikka rautaa olenkin syönyt viimeiset kaksi kuukautta. Ensin Obsidania, viimeisen kuukauden ajan Maltoferia ja nyt palataan taas Obsidaniin)
Sf: 28
Tarjonta: RV (paitsi pöntinen kyllä heiluu/pyörii mahassa vielä miten sattuu joten tämä oli hetkellinen tarjonta :) )
Liikkeet: ++
Syke: 140

Kohdunsuu on hieman pehmentynyt mutta kiinni, kolmen viikon päästä lääkärin kontrollikäynti.

Joulukuun alussa käytiin rakenneultrassa jossa kaikki oli hyvin. Kätilö vaan oli hieman pulassa kun pöntinen ei pysynyt hetkeäkään paikallaan.
Mutta sai kuitenkin tutkittua kaiken olennaisen ja kaikki oli ok!

Ai niin, KOKSiin mennään synnyttelemään :)

Pöntinen 27+6
 
Onnea poksujile!

Raudasta vielä, mulle sanottu et pitää muistaa tehostaa eli syyö olikos se cvitamiini pitoista sen kanssa et imeytys mahollisimman hyvin. Noo myönnetään et välillä jää ottamatta ja välillä otan se just syödyn jugurtin päälle mielummin kun jätän ottamatta et tiiä sitten. jotenkin hirveän hankala löytää sillä sopivaa aikaa ainakin niinä päivinä kun on töissä.

Mulla ollut huonoruokahalu melkein koko ajan tai maistuu mut ei uppoa paljon.

Toukka möyrinyt nyt urakalla jokseenkin söpöä :heart: Jos tekis hälle lättyjä tänään ja kattos miten se reagoi niiihin vai onko eroa :D

Unico ja Toukka 25+6
 
sokerirasitus takana..onneks.
Hyvin meni eikä ees huono olo tullu =)
aamun eka arvo oli 4,3 eli ihan hyvä. muut arvot saan tietää iltapäivästä tai sit huomenaamusta.
jännittää himppusen kuitenkin ku viimeks nuo kaks viimestä arvoa oli heitteillä :| :snotty:

iski sitten tähänkin mammaan kaamean flunssan eilen ihan yks kaks. oisko ollu et 6 maissa ukolle puhuin et on kiva mennä nyt ilman flunssaa tuoho testiin niin tunnin päästä oli ihan tukossa :eek: :eek: yöllä ei juurikaan nukuttu kun lapsukaiset kipeenä ja minä ite niistelin...nenän alunen ihan punanen :snotty:

nyt köllölleen lapsukaisten kans ja lasten ohjelmaia kehiin :D

nasum ja napero 26+4 :heart:
 
Nopeasti kerron teille tuon ylimääräinsen neuvolan/neuvolalääkärin käynnin tulokset.

Kaikki on hyvin supistusten osalta. Kohdun suu on kiinni ja kiinteä joten ei hätää. :) Pieni on pääalaspäin, pää kuulemma aika alhaalla mikä sitten tuntuukin mulla ikävälle varsinkin istuessa.

Sykkeet oli tänään 150 (aiemmat ollu 130-140)
Kohdunpohjan korkeus 29 (rv 27+0: 26)
Hb 126 (rv 27+0: 124)
Verenpaine: 127/71 (rv 27+0:117/77)

Saan jatkaa ihan normaalia elämään ja liikkumista noista harkkasupistuksista huolimatta. Kerta ne ei kipeitä niin näin jatketaan. Silloin tietty löysätään menoa kun paljon tulee noita supistuksia, mutta muutoin normaalisti eteenpäin ja toivotaan että pakkaset laskee niin pääsen taas suksille. :)

Väsymyksestä ja ruokahaluttomuudesta puhuin myös tuolla ja sanoivat että kuuluu vaan niin tähän loppuun. Ruokaa pitää muistaa napsia pitkin päivää ja pitää kuitenkin pyrkiä syömään kunnon ruokaa vaikka söis kuinka vähän kerralla sitä.
Niin ja käsien puutumisesta sanoin myös, kaikki on normaalia vaan. :D

Sitten unohdin kysyä eiliset labratulokset, mutta ens viikolla mulla on sitten "oikea" neuvola. Täytyy siellä sitten kysyä. Ja sitä tukivyötä unohdin kysyä lainaan, lahopää...

Mutta nyt jotain pientä purtavaa ja sitten etätöitä taas loppupäivä. En jaksanu lähteä ajamaan enää toimistolle tänään.

- Hapsiainen ja Herne 30+1
 
Olipas tänne taas kuulumisia tullut. :)
KiiaJaVille: onnea pikkusukulaisesta ja onnitteluja myös tuoreille vanhemmille!! Toivottavasti kaikki lähtee nyt menemään hyvin :)

Täällä joku taisi mainita neukkutädin kommenteista elukoihin... Meillä koira ja kissa kotona ja täällä mutsilla kaksi koiraa, kaksi hevosta ja kolme kissaa (neljä silloin kun me täällä ollaan kun kisu aina mukana ja meidän koiruus kotona miehen isän kanssa) niin ei sanonut mulle mitään vaikka aamuisin oon tukkonen... Sanoi vaan että sehän on hyvä niin oppii lapsikin sitten elukoihin :) Meidän neukkutäti on kyllä muutenkin todella mukava ja ei turhista nipota. :) Sanoi vaan että älä enään kauhia panavia asioita siellä hevostalleilla nostele (kuten vesiämpärit ja isommat heinäpaalit), mut onneks mun ei siellä tarvitse juuri mirään nostella kun on niin ihana mies ja tulevasta ekasta lapsenlapsestaan huolehtiva mutsi et ne kyl mielellään nostelevat kaiken painavan :)

Eilen iski tajuntaan ja kova se et kauhia kun tuo masu on jo iso... Oon joskus Kreikan matkalta ostanu itelleni ihanan violetin minimekon joka oli mulle vielä se minimekko tuossa kuukausi sitten niin nyt se meneekin toppina kun masu on niin kauhiasti kokoaan kasvattanut :heart: On se ihana ja jännä nähdä miten se kasvaa kun viikkoja tulee... Kohtahan sitä ollaan täälläkin jo viikoilla 30, hui kun aika menee nopeesti! :eek:

Eilen illalla kun ei meille miehen kanssa uni meinannut tulla niin mies sitten rupesi nimiä miettimään, oli niin sulosta kun se kyseli et miltä se ja se nimi kuulostaa. :) Toinen on jo niin innoissaan tulevasta esikoisesta et en voi kun hymyillä kun toinen on niin sulonen että kun ei enää malttas odottaa et saa nyytin syliinsä :) Ja kyllähän sitä jo itsekin innolla odottaa.

Eilen olinkin reipas ja vaihdoin kaikkiin alakerran ikkunoihin pikuveikan kans verhot ja kaikki matotkin tuli vaihdettua. Illalla sit pikkuveikka innostui leipomaan kun kysäsin et onko sillä kotitaloudesta läksyjä niin tuumas vaan et joku tortun tapanen pitäs tehä... Sehän reippaana poikana teki meille tosi hyviä teeleipiä ja leipoi sit viel köksän läksynä mokkapaloja. Kaiken teki ihan itse ja onnistui tosi hyvin kun mokkiksiakin ekaa kertaa teki, on se kiva nähdä et yks veljistä tykkä touhuta keittiös. :) Nauroinkin sille et arvaa kuka nakitetaan leipomaan sit joskus kastajaisiin :D

Kohta olis iskettävä leivinuuniin ja keittiön hellaan tulet kun on torppa yön aikana viilentynyt, eikä ihme kun pakkasta on -22 astetta... Eli kait se olis lähdettävä hakemaan puita ja korvennettava torppa lämpöseks ja aihittava samalla jotain ruokaa et on valmiina kun mutsi ja pikkuveikka kotia tulevat... Ja sit onkin jo lähdettävä talleja siivoilemaan ja sinnekin tulia uuniin tekkemään et saa taas pollet lämpöstä vettä kun ovat ulkona pakkases päivän olleet, eli touhua riittää :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille jos ei tule täällä käytyä ennen ensi viikkoa.

Cataliina ja masuasukki 28+4
 
En kyllä mihinkään uimaan enää kerkee ku heräsin nyt niiltä mun aamupäivä päikkäreiltä mitkä aloitin klo 9..... ja mulla oli vielä herätys :eek: No lai tämäkin uni tulee tarpeeseen, nyt täytyy mennä laittaa autolämpee niin pääsee lähtee hakee poikaa jossain vaiheessa :)
 
Täällä tuli nukuttua yö pitkästä aikaa hyvin:) Ja nyt onkin pirteä ja jotenkin onnellinen olo:) Millos meinaatte sairaala kassit pakata? Mulla ei oo vielä omaa pakattu:) Toivoisinkin et tuo tuol mahas ois sinne laskettuun aikaan asti =)
Ei kai tällä kertaa muuta! Isooooo :hug: kaikille ketkä sitä tarvitsee.
pirteä zihihi ja möngertäjä 30+1
 

Yhteistyössä