Koitan nyt pikaiseen kommentoida niihin, mitä muistan...
Lapsiluvusta: Alunperin n. 12 v sitten oltiin miehen kans sitä mieltä, et 2 on meille ihan tarpeeksi. No, kun ekan ja tokan ikäero meni noinkin pitkäksi (9v) niin aateltiin, et toinen ja kolmas sit niin pienellä ikäerolla kuin mahdollista, ja näin (toivottavasti) nyt sitten käykin, toinen on n. 1v 4kk kun tämä nuppunen keväällä syntyy. No, kun miehen kans juteltiin tästä, et sit ois yks syksyn lapsi, yks joulun lapsi ja yks kevään lapsi, niin kaipa se pitää vielä yks kesänlapsikin tehdä...
Saas nähä sitten, kun olen muutaman kuukauden ensi kesänä valvonut! Voi kummasti mieli muuttua.
Lapsen nukkumisvaikeuksista. tää mein toinen lapsonen on koko pitkän ikänsä (9kk) ollut tosi huono nukkumaan. Herää pienimpäänkin risaukseen, eikä meinaa millään nukahtaa. Päiväunia nukkuu yleensä 2-4 kertaa 15min-1h kerrallaan. Jos nukun itse vieressä, niin kerkeän yleensä tutin lykkäämään suuhun niin, että saattaa vetästä jopa 2,5h päikkärit! Harvinaista tosin tämäkin. Yöunia nukkuu, jos ei ulkoa kuulu mitään ylimääräistä meteliä, ja siltikin saa tuttia olla lykkimässä 1-6 kertaa yössä.
Että vähissä meinaa olla noi max. 6h yhtäjaksoiset unet täälläpäin... ja meillä kun koko tukiverkosto on tuolla n. 700km pohjosempana, niin niistä ei oikein apuja saa.
Te, joille aika äitiyspolille ultraan tulee postissa, niin lukeeko niissä papereissa, että se on NT-ultra? Neuvolan lääkäri sanoi pistävänsä mulle lähetteen nimenomaan NT-ultraan ja nyt kuitenkin paperissa lukee, että mullon aika varhaisraskauden ultraan... Ota siitäkin nyt sitte selvää. Mut jos tää on vasta varhaisultra, niin en varmaan nt-ultraan koskaan tule pääsemäänkään, kun oletan itse viikkoja olevan nyt 10-12 välillä...
Mut nyt laittaan tota tämänhetkistä kuopusta nukkumaan...
Kantrimaria ja nuppunen rv 10-12