***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Siirille voimia!! :hug:

).( Mulla on tullut tänään vähän tollasta ihan vaaleen ruskeeta vuotoo, joka kyl pikkusen pisti miettimään.. -> toivottavasti ei oo menossa kesken! :( Mitään kipuja ei kyl oo ollut. Jospa onkin vaan ihan normaalia vuotoa mikä kuuluu alkuraskauteen?
Onneks on perjantaina neuvola ja toivottavasti pääsee kuunteleen sykkeet ja toivottavasti ne myös kuuluisivat! Esikoisesta kuulu kyl jo vkolla 8+1 =)
Ja mun tekee koko ajan mieli yhteen tosi hyvään raflaan syömään :p namskis!

Synnytyksestä Mä en malttais odottaa, et pääsisin taas synnyttään! :D Eka synnytys oli nopee ja helppo, et traumoja ei jääny =) Ja toivon pystyväni tän seuraavankin synnyttään ilman epiduraalia! ((jos tää nyt jaksaa loppuun asti pysyä mukana)) Viimeks mul oli käytössä ilokaasu ja sit kokeiltiin noita aqva-rakkuloita ja sit lääkäri laitto puudendaalipuudutuksen.

Katyana &


Papu muuttui siis Väpäksi :D Esikoista sanottiin Väinöks joten tästä tuli nyt sit Väpä :D
 
Kirjoittelen tässä nopeasti ennenkuin haen esikoisen tarhasta ja lähdemme "vanhalle mummulle" vierailulle.
Tyrnistä mä tapaan tehdä kiisseliä ja mun sisko tekee ihanaa jäätelöä.

Supistuksista kyseli joku. Eka raskaudessa mun supparit alkoi viikolla 20 ja ja jouduin olemaan aika paljon saikulla. Ne tulevat aina stressistä ja väsymyksestä. Eli jos sulla on maha kovana useana iltana, niin kannattaa huilia muutama päivä. Ei ole mikään leikin asia. Mullakin on maha ollut parina iltana kovana vaikka viikkoja on vasta 10. Maanantaina pitäisi mennä töihin. Saa nähdä miten taas sujuu. Väsymys on täälläkin valtava ja jos ei saa huilia, niin alkaa oksettamaan.

Mammavaatteet jouduin ottamaan käyttöön. Harmi vaan suurin osa on lainassa kaverilla joka on 27 viikolla. Ei varmaan tajua, että mun maha on jo iso. Pitää kai käydä pyytämässä niitä takaisin.

Ultraa odotellessa...... :heart:
 
Katyana - toivotaan että on harmitonta voutoa =)

Synnytys - en odota ja pelkään. Esikon synnytys oli karmaiseva kokemus jonka jälkeen jouduin turvautumaan terapiaan. Kuopuksesta sain synnytyspelon takia suunnitellun sektion. Nyt joudun terkan mukaan automaattisesti taas pelkopolille kun on tuo sype-diagnoosi taustalla. Kammottava paikka, Jorvin pelkopoli. Varmaan pelkäsin enemmän sieltä tultuani kuin sinne mentyäni. Joka tapauksessa tekisi mieli yrittää alakautta mutta katsotaan miten sitä uskaltaa :x

 
Poppeliini, passaa kyllä mulle hyvin. Eli laittakoot päivitykset sulle, mitä en jaksa nyt laittaa. Pari tuolla on odottamassa ja ne korjaan tuonne listaan, heti kun on olo sillain et jaksaa laittaa....Vaikka eihän se sillain aikaa vie, mut jotenkin ei vaan nyt jaksa...

Samoten mulla on dopplerilla kuulunu äänet kotona.

Mut nyt pötköttään hetkeksi et jaksaa.

buam
 
siirille iiiiso voimahalirutistus! :hug: empuu tuossa jo suosittelikin (mikäli kuumeilupuolelle vielä suuntaat) tuota kmn kokeneitten pinoa, tosi lämminhenkinen ja ymmärtävä porukka.. :heart:

itselleni lähinnä tulin merkkailemaan.. tänne ku tätä juttua tulee niin älyttömällä vauhdilla ettei välillä kärryillä pysy.. :LOL:

olot ihan normit, ei uutta sillä saralla..


kellis ja kyytiläinen 12+2
 
Tästä eteenpäin laittakaa kaikki päivitykset mulle yv:nä :attn: :attn: :attn: Teen meille ensi viikolla lokakuun pinon jonne tulee päivitykset. Eli kärsivällisyyttä arvon mammat :wave: . Annetaan buamin rauhassa toipua huonosta olostaan :hug: .

Katyana todennäköisesti rusehtava vuoto on harmitonta, itsekin siitä kärsinyt tässä ja esikoisen raskaudessa. Sullahan vois periaattessa olla nyt kai menkat normaalikierron mukaan? Mulle on sanottu, että jos vuoto tarvitsee siteen / on ihan kirkkaanpunaista niin sitten pitäis käydä näytillä.

raksunaksu se olin minä joku puhui supistuksista. Soitin siitä tänään neuvolaan ja sanoi että jos haluan niin pissanäytteen voisin vielä kontrolloitavaksi. Esikoisesta mulla oli vatsa kovana kans rv 20 jälkeen usein ja 27--> jäinkin jo saikulle. Terkka myös sanoi, että kun on toinen raskaus kyseessä niin supistukset tuntuvat paljon selvemmin ja ne tunnistaa kokoemuksesta. Eli seurantalinjalle nyt sitten vielä jäätiin..

Eilen mun mieliteot meni jo vähän yli. Mun piti saada illalla bigmac, joten mies lähti siinä klo 22.10 sitä mulle hakemaan. Lupasin ettei vastaava enää toistu, koska paino on pakko saada pysymään kurissa (tosin puntari taitaa olla jo -5kg lähtöpainosta) :kieh:

Poppeliini 9+3
 
buam ja Poppeliini minun päivityksillä ei ainakaan ole mikään kiire. La vaihtui, mutta ei haittaa ollenkaan vaikka se tuolla etusivulla olisikin noin ensi kuuhun tai pitempäänkin! Laitan asiasta yv:tä vasta ensikuun puolella.

buam :hug: Jaksuja!

KiiajaVille saman olen huomannut, mene sanomaan olon olevan parempi ja voit olla varma, että kohta tekisi mieli käydä pönttöä halaamassa... Pitäydyn siis jatkossa kehumasta parantunutta oloa, mikäli se edes paranee tästä ennen huhtikuuta. :D

Synnytys ei vielä herätä kovinkaan paljon ajatuksia. Varmaan myöhäsemmillä viikoilla tulee edellinen kerta vahvasti mieleen ja toiveita tulevasta alkaa muotoutua. Ensisynnytykseksi edellinen kerta meni hyvin, ei kestänyt kovin kauaa, n. 13h kaiken kaikkiaan (olin varautunut vuorokauden tuskaan), MUTTA minun "suunnitelmat" menivät kyllä ihan uusiksi. Ne asennot jossa kuvittelin olevan hyvä, oli kaikkea muuta kuin hyvä. Si-nivel teki tuolloin kiusaa pahasti (en voinut kävellä ilman tukea tai edes seisoa molemmilla jaloilla) ja siksi mm. ponnistaminen oli hankalaa kun paikat eivät päässeet aukeamaan kunnolla. Traumoja ei jäänyt, sain avautumiskipuihin epiduraalia ja ilokaasua. Ilokaasu ei oikein auttanut, mutta epiduraali toimi hyvin. En olisi sitä alunperin halunnut, mutta ilman en kyllä olisi selvinnyt. Onneksi vanha kokenut kätilö näki missä mennään ja "jyräsi yli"asiassa!

Donu ja Pikkuinen 10+2
 
nyt huolestuttaa.. lääkäri soitti mulle kun halusin selvennystä siihen vasta aine asiaan.. ja hän ei osannut kun vaa huolestuttaa lisää.. Vastaus oli että mun veren vasta ainetta ei oo osattu määritellä jostain syystä.. ei edes ne spesialistit.. eli kukaan ei tiiä mistään mitään.. :(
pelottaa että joudutaan menettämään tämäkin pieni :(

tiitu ja kultakimpale rv13+5
 
tiitu :hug:

Suppareista piti vielä laittaa, että esikoista odottaessa alkoivat viimeistään viikolla 17 (miksei tällaisia ole jaksanut laittaa itselle ylös...) ja jatkuivat johonkin +32 viikoille. Kipeitä suppareita oli joukossa paljonkin, mutta eivät saanet mitään tulosta aikaan. Aika rauhallisissa merkeissä piti siis tuo "seesteinen" keskimmäinen kolmannes ottaa. Suppareita tuli pahimpana aikana ihan kävelemisestä, kyykistymisestä jne. Ne viikot kun supistuksia ei ollenkaan ollut, vaapuin jo kuin ankka ja aloin toivoa niitä takaisin. :LOL:
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa.
Heti alkuun pahoittelut tippuneille. En ole ehtinyt paljon kirjoittelemaan, mutta nyt piti tulla kertomaan kuulumisia. Eli eilen oli ensimmäinen ultra ja kaikki oli hyvin. La pysyi siinä 1.4., jonka th merkkasikin korttiin jo ekassa neuvolassa. Oli kyllä hienoa nähdä pikkuinen ensi kertaa. Emme ole vieläkään kertoneet kuin minun vanhemmilleni ja sisaruksille. Omille lapsillekaan emme vielä ole puhuneet, kun sitten sen saisivat tietää kaikki, vaikka ei sen enää niin väliä olisi. Huomenna tuleekin sitten jo täyteen 13 viikkoa.

Nyt pitää mennä vähän lasten kanssa ulkoilemaan, kun on kiva ilma.
 
Iltoja!

Käytiin pojan kanssa uimahallissa polskuttelemassa kun kerrankin OLI hyvä olo...
Mutta ei sitä iloa kauaa kestäny...Auto matka takasin oli aikas tuskaa.
Ilmeisesti täällä massu on pompahtanu esiin, kun tuli saunassa toisilta naisilta kommenttia, et millonkas se pikkunen syntyy....Salaappa tätäki nyt sitten kun vieraat ihmisetkin sen jo huomaa.
No, onneksi normaalisti ei ollakkaan alasti =)
Mut ei, kyllä mä sen itekkin huomasin tänään, et massua on tullu esiin, joka on sinänsä suuri helpotus, kun tietää että siellä kasvetaan, koska eihän tuo kohtukaan kasvais siittä mihinkään jos siellä olis jotain häikkää.

tiitulle kamalan isot :hug: tän huolen keskelle!!!!!

Kiitos murut kaikille tsemppauksesta ja kärsivällisyydestä tuon listan suhteen, nyt ei tosiaan ole oikein jaksanu keskittyä edes siihen päivitykseen vaikka aikaahan se ei vie sinänsä, mutta ei vaan jaksa.

Taidetaan ottaa tästä iltapalat pojan kanssa ja sitten nukkumaan, jäi kyllä voimat tuonne uimahalliin. Miten se voikin niin väsyttää???
Hieman vatsa kipeyty kun kävin kokeileen vesijuoksua hetken, ku oon aina siitä nii tykänny, mut nyt ei massu siitä tykänny yhtään (mummu oli siis mukana ni oli pojan kanssa sen aikaa) ja kun kävin saunassa niin pari kirpasua tuntu ihan tuolla alamahalla, en ehkä sanois et suppareita oli vaan kuitenki niin että sattu...
Ja hei, muuten, onks kellään mulla tullu mukaan ummetus jo? Täällä nimittäin jo sellaista havaittavissa...

buam
 
Mulla on nyt eilisestä asti ollut enemmän ja vähemmän koko ajan vihlovaa kipua mahassa.. mietityttää vain jo pikkuhiljaa että mistä johtuu tai et onko jotai vaarallistakin tms.. :(
parhaiten oon huomannut et kipu tuntuu istuessa ja kyljellään ollessa..
Kait sitä pitää neuvolaan soitella jos ei kipu täst lopu.. muutenkin ollu maha kipee.. mulla on ollut maha kipee oikeesti varmaan joka päivä siitä lähtien kun positiivisen raskaustestin tein..
välillä on just sellasta vihlovaa kipua joka varmasti on kohdun kasvamisesta mut sit on sitä menkkamaista särkyä.. :/
 
tiitu onpa kyllä tosi outo ja veemäinen tilanne teillä, kun ei tietoa tule mistään :( :hug: Milloin sulla on seuraava verikoe? Tulisiko siitä lisää tietoa... Älä nyt kuitenkaan maalaile mitään piruja seinille, jos tilanne olisi hälyttävä, sinut olisi laitettu pikapikaa lisätutkimuksiin - jos pelkkä seuranta riittää, tilanne on silloin hyvä! :hug:

Kaikille pahoinvoiville jaksuja kovasti :hug:

jastu aina jos joku asia huolestuttaa, niin kannattaa olla yhteydessä neuvolaan eikä vatvoa mielessään turhaan :wave: Useimmat neuvolatädit on kuitenkin tosi kivoja ja ymmärtäväisiä eikä ne pistä pahakseen vaikka niille soittelee vähän "ylimääräistäkin"! Jos sulla on jatkuvia kipuja, niin olisihan se hyvä vähän selvitellä löytyykö siihen syytä :hug:

Synnytyksestä olette jutelleet... mulla on kaksi viimeisintä olleet tosi kivoja synnytyksiä ja kyllä oikeestaan vähän odotankin sitä =) Esikoisenkin pusertaminen oli ihan ok synnytys, ei jäänyt mitään traumoja, mutta näihin muihin verrattuna, olihan se melkoinen koitos - nää muut on olleet niin ihanan helppoja :) Eihän sitä koskaan tiedä, voihan se neljäs vaikka olla se pahin :x Mutta hyvillä mielin odotan synnytystä nyt kuitenkin! *ja kaikille suosittelen lämpimästi kohdunkaulanpuudutetta ja jakkaraponnistusta :wave: *

stoppis 12+1
 
HaP
tiitu87 haleja!

buam otan pahoinvointia vastaan, toivotaan et sulla helpottaa :) Mulla saattaa synnäri vielä vaihtua, ku voi olla et vuoden vaihteessa ois muutto edessä, mutta se on vielä hyvin epävarmaa. Mut katsotaan, jos ollaan yhtäaikaa. Ite vaan kovasti epäilen, et toukokuulle tämä menee. Molemmat ollaan miehen ja omien sisarusten kans oltu vähintään viikko myöhässä. En tiiä kulkeeko tommonen geeneissä :D

KiiajaVille pitääpä kokeilla tuota salmiakkia. En tosin hirveesti tykkää salmiakista, mutta jos nyt väen vängällä yrittäis vetää sitä naamaan :) Itekki kyllä ihmettelin, et miten tuo alapaine muka on hyvä..

Piipa75 Keskustan neuvolassa käyn. En viiti ko. terkkarin nimeä täällä mainita, mutta vanhempi, varmaan jo lähempänä kuuttakymmentä, vaalea nainen oli kyseessä. Ja tokihan puudutuskin riippuu synnytyksen vaiheesta, mutta en kyllä millään haluaisi luomuna synnyttää.

jastu onko sulla taaksepäin kallistunut kohtu? Mulle sano ultraaja, ku kävin siellä yksityisellä, että se voi aiheuttaa menkkamaista särkyä alavatsaan ja -selkään, eikä siitä kannata olla huolissaan. En muista oletko aikasemmin maininnut, joten onko ollut vuotoja?

Sydänäänien kuuntelusta mulla olis kuunneltu jo ekassa neuvolassa, mutta olin käyny aikasemmin aamulla yksityisellä ultrassa, ni neuvolassa sano, ettei oo tarpeellista. Uskaltaako siltä lääkäriltä pyytää, et voidaanko kuunnella?

on: Tänään poksuu rv 9+0. Väsyttää ihan hemmetisti. Luin tuolta vau.fi sivuilta, et kuuluu kymmenennellä viikolla asiaan. Meinaa vaan olla, että töissä nukkuu jo seisaalleen. Olo on muuten ok, mutta välillä kiusaa tuo inhottava nälän ja närästyksen sekainen tunne. Ja jos yritän syödä, pystyn ehkä 1/4 lautasellista ja sen jälkeen jos yrittää, ni on jo pala kurkussa. Ja pakko myöntää, et mieliala vaihtelee laidasta laitaan. Tuntuu, että ihan kaikista pienimmätki asiat suututtaa :headwall:
 
Huomenta yökkölandiasta :D

Nyt jo lähinnä alkaa huvittaan...
HaP, mulla on kans nyt tullu kuvaan tuo älytön väsymys, eilen mentiin pojan kanssa yhtä aikaa nukkuun, eli puol ysiltä...
Ja mullakinha on iso todennäköisyys sille, et menee toukokuulle tää syntyminen, ku on niin lopussa huhtikuuta LA. Ellei sitten tuu sitten ku esikoinen joka tuli 38+5.

Mulla ei mielialat sillain vaihtele, mut tosi herkkä oon. Mä katoin poitsun kaa yks päivä Kaapoa aamulla telkusta ja siinä oli sit kuuro poika jo viittoi niin meitsi ihan herkillä sitten siinä kun poika tuumas, et äiti, tuoki poika ossaa viittoa niinku määki. =)
Tänään aattelin lähtee shoppaileen, mikäli olo antaa yhtään myöten, pakko mun on jo luovuttaa ja hakea mamma housut itelle. Ei puhettakaan enää että vois laittaa farkkuja jalkaan. Ei mee napit kiinni.

Ja notta tää pahoinvointi vois muka edes hellittää, ni asiaa ei varmasti auta se, että koiralla oli ollu yöllä ripuli...mahtavaa kerätä niitä kasoja sitten pois ku muutenki yökkii...Mä en tajua tuota toista koiraa, se ei herätä eikä mitään vaan paskoo suoraan lattialle, hermo menee sen kanssa!!!Ja joskus se tekee vielä sitä päivälläkin, ei mitään ilmota et hällä ois hätä, niin tehdäänpä sit lattialle!!!Ja siis ei oo kyseessä enää pentukoira.
Sori tää koira purkaus....

buam 9+1
 
Heippa kaikille, minäkin täällä jaksan kerranki kirjottaa enkä vaan lukea.

Tänään ois lääkärineuvola ja ultra nyt just hetki sitten alkoi jännittää kauheesti ko oon yrittäny olla miettimättä sitä, että onko siellä alkio kasvanu...tai...ku tuntu että kaikki oireet on niin laantunu tässä viikon sisällä.

Ehkä sitten tämän päivän jälkeen vois alkaa ottaa kantaa kaikkiin noihin keskusteluihin äitiyspakkauksesta ja synnytyksestä jos hyviä uutisia tulee..

No nyt täytyy alkaa lähtee töihin.
 
Huomenia!

Väsymys on täälläkin suunnassa aivan järjetöntä. |O Iltaisin olisin valmis nukkumaan jo seitsemän maissa, olen nyt ottanutkin pienet iltatorkut sohvalla. Sänkyyn sitten kömmin joskus ysin jälkeen. Tällä viikolla olen joutunut herämään puol kuudelta, ens viikolla saan onneks nukkua yli puol seiskaan.

Syömisestä En mielestäni syö paljon enkä isoja annoksia kerrallaan, mutta silti on koko ajan turvonnut ja läski olo. Alamassu pömpöttää jo kivasti, vauva työntää läskejä enemmän esiin. :)

Yrititän nyt töissä saada mukillisen vettä juotua, vähän tökkii kyllä. Yhdentoista maissa syön sitten ekan kerran, niin kuin nykyään aina työpäivisin.

Pirteää torstaita kaikille! :wave:

Empuuu ja Tirppana rv10+2 :heart:
 
Eilinen oli aika inhottava päivä. Töissä meinas heti aamulla lentää yökkö mutta sain onneks pidettyä sisälläni...kaamea olo. :x
nyt taas ihan ok olo.

Stoppis oli kirjotellu jakkarasynnytyksestä ja mä kannatan myös sitä.
Kaksi olen jakkaralla ponnistanu ja koin sen todella hyväksi tavaksi. Normiasennossa en pystyny olemaan...paino liikaa tuonne takalistoon se paine. se on jotenkin niin "luonnollinen asento ponnistaa" :whistle:

Synnytystä muuten en oo pahemmin vielä miettiny...ehkä lähempänä iskee se uudelleen synnyttäjän paniikkipelko josta kaikki puhuu...en tosin kyllä jännänny tokaa synnytystäkään yhtään... se menee niin omalla painollaan että turhaa etukäteen mitään murehtia ja suunnitella.

Pitäs alkaa siivoomaan...plaah...pyykkiä ois kans vuori tuolla oottamassa...

Nasum. +¤ 9+6
 
Huomenta!

Väsyttää!! Esikoinen suostui illalla nukkumaan vasta 1h45min väsytystaistelun jälkeen meidän sänkyyn. Siinä hän sitten pyöri ja potkiskeli koko yön ja jossain vaiheessa yötä sai ilmeisesti sellaisen kauhukohtauksen, tai mitä ne nyt tämän ikäisillä onkaan. Hän vain huusi ja itki, mutta oli täydessä unessa. Tosi kiva. Nyt aamulla oltiin sitten miehen kans ihan zombieita, mutta tämä meidän pian 2-vuotias neiti vaan iloisena heräsi uuteen päivään. Miten voi tuon ikäinen pärjätä vähemmällä unimäärällä kuin raskaana oleva??? |O

HaP: Laitoin sulle yksäriä.

Synnytyksestä. Mua pelottaa synnytys tosi paljon, tai lähinnä se ponnistusvaihe, kun se oli esikoiselta niin vaikea lantiosikiöepäsuhdan vuoksi. Synnytyspelkopolille menen ja katsotaan sitten, päädytäänkö tällä kertaa sektioon tuon selkäleikkauksenkin vuoksi vai miten tehdään.

Tuleeko teillä muillakin runsaasti valkovuotoa? Mulla on koko ajan housut märkänä, ällöttävää. Samoin päänsärky on astunut täällä kuvioihin, mutta se voi tietty johtua tuosta unenpuutteestakin. Selkää juilii myös hieman toiselta puolelta. Samoin tuntuu jotain myös etupuolella tuossa nivusten / lonkankoukistajien kohdalla. Miten niitäkin voisi venytellä, kun eikö lonkankoukistajien venyttely ole raskausaikaan "kiellettyä"?

Nyt pitää lähteä tytön kans ulkoilemaan.

Piipa rv 11+2
 
^ mulla tulee myös, semmosta aika vetistä, tuntuu ku olis pissannu housuun vähän välillä.. :x

synnytyksestä mul ei oo viel mitään mielikuvaa, enkä oikeen oo tainnu hahmottaa et synnyttämään tän raskauden päättyessä joutuu. :D
uskon ja luotan et kaikki menee hyvin sit ku sen aika on.

muutamana iltana oon laittanu jo tosi aikasten nukkuun, eilen puol 10 :eek: minä joka yleensä kukkuu puoleen yöhön.

tänään tuli ekat kunnon yököttelyt ku yritin aamulla hampaita pestä, ei oksua vielkään! en usko et mulla tuleekaan, oon varmaan sit vähemmän pahoinvoiva tapaus, pitäs kai olla hyvillään =)

mulla samanlaista kipua ku piipalla selkää särkee varsinki iltasin ja säteilee eteen oikealle nivuseen, kylkeen alamassulle ja välillä jopa reiteen..

haluttaa ihan sikana hesen juustoateriaa :p pari päivää siitä jo unelmoinu, voi olla et tänään pakko hakea. nälkä on jo vaik oon aamupalaleivät syöny..

neuvolassa ei kuulunu sydänäänet.. en oo ainakaan viel kauheen huolissaan ku tosi harvalta ne näin aikasin kuuluukaan. ja viel minun reippaasti taakseppäin kallellaan oleva kohtu ja neuvolan vanhat laitteet niin tuskin on ihmekkään et ei kuulunut.

tottakai vähän jännittää et jos taas on joku pielessä, viikon päästä ultra siel päästään näkeen tilanne, kunhan vauva olis kasvanu ja on hengissä!!

marjutti ja masuvauva 8+1

 
Synnytys Mä en halua vielä miettiä koko touhua, tuntuu vielä niin kaukaiselle etten halua sitä ajatella. Tiedän että lähempänä sitä saan paniikin. :D Mutta kai siitä selviää jotenkin. :O

Valkovuodosta Mulla on myös aika runsasta tuo vuoto. Välillä hulahtaa housuihin ihan kunnollakin. Siksipä pikkuhousunsuojista on tullut joka päiväinen ystävä minulle.

Syöminen Mä en saa alas mitään oikeeta ruokaa. Pieniä välipaloja vaan. Hedelmiä, viiliä, välillä ehkä leipäpalanen. Mutta mikään lämmin ruoka ei oikein maistu. Tänä aamuna aloin opettelemaan aamupuuron syöntiä. Täällä töissä on mahdollista hakea tuosta henkilöstöravintolasta aamupuuro ja sitten saan nyt lounasaikaan ottaa vielä salaattia ja jälkkärin tuon meidän lounasedun nimissä. Se varsinainen lounasruoka kun ei mene alas. Ihan hyvä juttu toisaalta, saan syötyä vähän terveellisempää. :)

Ja jospa tuo puuron syönti auttais vähän ummetukseenkin. Ummetusta on ainakin täällä taas havaittavissa. :(

Sitten mulla on sellainen ällö palan tunne kurkussa, jotenkin tuntuu ettei muuten nyt niin kamala olo ole, mutta tuo palan tunne kurkussa aiheuttaa sen että musta tuntuu että voisin oksentaa milloin vaan. Onko kellään muulla ollut tuollaista?

Nyt odotteleen lounastaukoa.

- Hapsiainen ja herne 13+1
 
hapsiainen80 Mulla on myös tuota palan tunnetta kurkussa, olen itse diagnosoinut sen liittyvän närästykseen jota mulla muutenkin on reippaasti. Rennie auttaa hieman. Viime raskauksista aion sen verran opiksi ottaa, että täytyy kysellä jotain Rennietäkin tehokkaampaa närästyslääkettä lääkäriltä. Edelliset kerrat kärvistelin Rennien voimalla, mutta tuskaa oli.

Pahaolo on edelleen vähenemässä, joskin ei kuitenkaan poistunut. Nälkä tulee parin tunnin välein, ja iskee ihan täysillä päälle samantien. Huh. Vaa'alle en kohta uskalla enää nousta ollenkaan...

Eilen kävin tosiaan Me&I-kutsuilla, ja tytöille ostamieni vaatteiden lisäksi sain bonuksena valita jonkun "salaisen tuotteen", joka kuulemma on vaaten edellisistä mallistoista. Laitoin sitten rastin kohtaan unisex vauvan vaate. :) Kohta on siis vauvalle jo toinenkin vaate hommattuna. Ensimmäisen hankin alerekistä pari viikkoa sitten, se tosin on hiukan tyttömäinen, jotenkin ei vaan osaa katsoa tyttöjen jälkeen muunlaisia. :whistle: Eräs puolituttu kysyi kutsuilla jo varovaisesti, kun vauvanbodya käsissäni pitelin, että onko meille tulossa vauva. Oli kuulemma jo heti sisään tultuani asiaa miettinyt, mutta ei uskaltanut heti kysellä... Että näkyy jo, tosiaankin. Musta tulee vielä valtava valas tässä raskaudessa... :whistle: B)

Jahas, ja sitten olisi paineltava hellan ääreen, vatsa vaatii murkinaa ihan kohta. Samoin nuo kaksi yskivää ja lievästi kuumeista prinsessaa, jotka toistaiseksi leikkivät ihmeen sopuisasti lastenhuoneessa.

Bliss ja pikkuinen 10+2
 

Yhteistyössä