**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Tietääkö joku, onko sf-mitta yhteydessä kuinka paljon vauvan kokoon? Lapsiveden määrä mulla on merkattu aina normaaliksi, jos ultralla on katsottu.
Sf-mitta ei oikein kerro mistään välttämättä ja siksi on puhetta että siitä pitäisi luopua. Niin moni suuren mitan kantaja on saanut ihan normaalikokoisen vauvan. Joten Piipa ole huoleti. Mulla on mitta nyt 37,5cm ja mennyt koko ajan yläkäyrän ylitse. Vauvasta povataan normaalikokoista.

Onnea mirabel! :flower:

Huomenna laskettu aika, ei merkkejä jakaantumisesta. Edes oksutauti ei edesauttanut suppareita |O





 
Onnittelut Mirabel!!! :flower:

Toivotaan että KiiajaVille ja AnnaBuu pääsis kohta tositoimiin :wave:

Itselläni hieman supistellut eilisestä ja jomotellut menkkamaisesti mut tosi epäsäännöllisesti ja harvakseltaan. Joten ei tässä vielä kiirettä =)
Huomenna olis neuvola, sit pitäis tädiltä hakee joitain vauvanvaatteita vielä, ja iltapäivällä lähteään miehen ja mun isän kans hakee meille autoa. Lapset menee mummille siksi aikaa. Saa nähä kuinka mojovat supparit saa usean tunnin autoilu aikaan :whistle:

:heart: Lanfear 37+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty taas. Painoa +1,7kg viime viikosta. |O |O |O Turvotus on kyllä aika massiivista, mutta en silti tajua tuota painonnousua. Eilenkään en syönyt melkein muuta kuin päärynää ja porkkanaraastetta ananaksella. :headwall: Paineet 139/92 ja oli kuulemma sekin ok. :kieh: Sf-mitta sama kuin viimeksi eli 33cm. Vauva raivotarjonnassa edelleen, kaikki muutenkin ok. Oli viimeinen neuvolakäynti tuolla terkalla, sain vauvalle villatöppöset lahjaksi Marttojen ja srk:n puolesta. :heart:

Nyt pitäisi keksiä jotain järkevää tekemistä ennen klo 16 alkavaa perhevalmennusta. Kai mä vähän pakkaan, siivoan ja tiskaan niin kuin melkein joka päivä, huoh. Eilen käytiin tosiaan tutustumassa Kättäriin, oli ihan mukava käynti. Ei näkynyt Tiitua, mutta yksi vuorokauden ikäinen vauva nähtiin. :heart:

rv36+1
 
mirabel onnittelut minultakin, ihanaa :heart: :flower:

KiiajaVillelle tsempit matkaan!

Meillä on nyt dilemma. Miehellähän ei ole ollut töitä lainkaan tämän vuoden puolella ja tulot siis 0. Nyt kuitenkin eilen eräässä tilaisuudessa tarjoutui kesäksi ja lokakuuksi keikkaa. Mutta ne on eri paikkakunnalla. Viikonlopuiksi pääsisi tietysti kotiin. Vauva olisi töiden alettua 4-6 viikkoa vanha... Kun ei yhtään tiedä mitä se vauvan hoito on, tai minkä luonteinen kaveri on tulossa. Huoh, toisaalta rahaa tarvitaan ja mieskin sitä työkokemusta mielellään kerää. Toi on hankala ala, kun freelancena hommia tehdään.
Tultiin siihen tulokseen, että täytyyhän se homma ottaa vastaan, jos riskinä on se, että istuu kesänkin yli työttömänä. Mutta on se mulle varmaan aika rankkaa. Toisaalta voisin omalla kotipaikkakunnalla viettää paljon aikaa oman äitini luona ja anoppilassa niin en olisi yksin täällä Helsingissä. On sekin toisten nurkissa pyöriminen vauvan kanssa varmasti haasteellista... Mutta sittenhän sen vasta näkee, täysi mahdottomuus nyt ennustaa tulevaisuutta.
Onko muilla miehiä töissä tuolla lailla kausia muualla? Miten pärjäätte?
 
Mirabel onnea :flower: :heart:
nyt niitä vauvoja sitten alkaa "satelemaan" :D :heart:

siivousurakka on täällä päällänsä..matot ja petivaattet lensi kaarella ulos aamulla :D kun oli niin kiva pakkanen..petivaatteet pesukoneessa ja nyt tauon paikka. matot sais hakea jos sisälle mutta en jaksa vielä :whistle:


nyt jatkamaan hommeloita ettei inspis katoa...

nasum ja neiti 35+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Neuvolassa käyty taas. Painoa +1,7kg viime viikosta. |O |O |O Turvotus on kyllä aika massiivista, mutta en silti tajua tuota painonnousua. Eilenkään en syönyt melkein muuta kuin päärynää ja porkkanaraastetta ananaksella. :headwall: Paineet 139/92 ja oli kuulemma sekin ok. :kieh: Sf-mitta sama kuin viimeksi eli 33cm. Vauva raivotarjonnassa edelleen, kaikki muutenkin ok. Oli viimeinen neuvolakäynti tuolla terkalla, sain vauvalle villatöppöset lahjaksi Marttojen ja srk:n puolesta. :heart:

Nyt pitäisi keksiä jotain järkevää tekemistä ennen klo 16 alkavaa perhevalmennusta. Kai mä vähän pakkaan, siivoan ja tiskaan niin kuin melkein joka päivä, huoh. Eilen käytiin tosiaan tutustumassa Kättäriin, oli ihan mukava käynti. Ei näkynyt Tiitua, mutta yksi vuorokauden ikäinen vauva nähtiin. :heart:

rv36+1
Oi,kun teillä on ihana neuvola kun sieltä sai vauvalle villa tossut. :heart: :)

Mulla on niin ihana kätilö ollu koko raskauden että kun pääsen vauvan kanssa kotiin ja hän tulee kotikäynnille niin ajattelin samalla muistaa kätilöä ruusuilla. :heart: :)
 
Sun Rise, sinä selviät kyllä. niin minäkin olen tehnyt 8 vuotta joka kesä kun mies on poissa. Siis lähes koko kesän muualla töissä, pitää viikon loman 2 kesässä, alussa ja lopussa. en tiedä miten sitä aina jaksaa, mutta turha miettiä viikkoja eteenpäin, hetki kerrallaan ja sillä hyvä. Ollaan sun tukena täällä kyllä :heart: .

Anna Buu ihania limauutisia :D sinähän lähdetkin kohta synnyttämään!

Neuvolassa käyty mutta siellä ei mitään erikoista. Masu laskeutunut, paino 600g/vko, RR 106/64 (olin kävellyt tunnin tuota ennen! )

Sellaista.

-C ja T 35+6
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne lukemaan ja ajattelin että pitää jotain kirjoittaakin.

Etusivun listat mitä sairaalaan pitää ottaa mukaan on tosi hyvät. Mulla on vielä sairaalakassin pakkaaminen vaiheessa, mutta jos tänään sais sen valmiiksi... Me mennään vielä tänään Jorvin sairaalan ensipäivät tutuksi- tutustumiskäynnille synnyttäneiden osastolle, jos sieltä saisi vielä viimeiset selvennykset mitä pitää ottaa mukaan. Mun sairaalakassi tuntuu vaan paisuvan ja paisuvan, voi olla ettei kaikki kamat mahdu siihen reppuun minkä suunnittelin mukaan ottavani.

Synnytyksen todennäköisyys lisääntyy koko ajan, vaikka ei ollenkaan ole sellainen olo että mitään olis tapahtumassa. Vauveli kääntyilee vielä mahassa siihen malliin että mistään kiinnittymisestä ei ole tietoakaan eikä supistuksiakaan ole ollut, ei edes harjoitussupistuksia. Olen jotenkin henkisesti valmistautunut siihen että pitkäksi menee. Lisäksi on vielä niin paljon tekemistä kotona ja kaikkea valmiiksi laittamista että paljon jäis kesken jos nyt pitäisi laitokselle lähteä...

Oletteko jo saaneet kaiken valmiiksi vauvaa varten?

Onko täällä muita "luomusynnyttäjiä"? Mulla on ainakin suunnitelmissa vahvasti synnytys ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, onnistuminen selviää sitten myöhemmin. :)

Jonsuh ja sintti 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sun Rise:
Onko muilla miehiä töissä tuolla lailla kausia muualla? Miten pärjäätte?
:wave:
Täällä hieman eri tavalla entä Chiqillä. Mun mies ajaa rekkaa, joten on siis joka viikko pitkiäkin aikoja pois. Lähinnä tuota yhteistä aikaa on sitten viikonloppuisin, JOS sattuu ettei ole miehellä töitä tuollon.
Eli pojan kanssa ollaan jo totuttu siihen että iskä "pyörähtää" kotona aika ajoin. Tietenkin on pitkiäkin aikoja välillä sitten kotona, mutta myös paljon pois.

Pojan ollessa vauva, nähtiin vain viikonloppuisin ja sillonkaan ei aina onnistunut joka viikonlopuksi tuleen tänne. Oli tuolloin töissä helsingissä ja me pojan kanssa täällä pohjosessa. Kyllä sitä pärjää ja lapsikin siihen pian oppi. Meillä meni nuo viikonloput sitten lähinnä niin, et isi kävi rikkomassa meidän rutiinit :D
Mutta tämän 10 vuoden aikana olen tottunut siihen, että hän tekee reissuhommia, enkä osais kuvitellakaan että se tekis jotain muuta, ei siis sopis meidän parisuhteelle 8-16 oleva työ...hermostuttais varmaan toisiimme jos yhtäkkiä olis niin :LOL:
 
Onnittelut jakaantuneille!

Täällä olisin itsekin jo kovasti lähdössä synnärin suuntaan, mutta eivät taida mua sinne ottaa sisään, kun tulee vain kivuttomia supistuksia silloin tällöin... :)
Toiveita käynnistymisestä ei anna mikään muu kuin viikot.

Muutaman päivän olen ollut nyt todella väsynyt ja voimaton vaikka olen nukkunut hyvin ja muutenkin ottanut rennosti. Outoa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Nälkä mulla tuntuu olevan myös koko ajan vaikka pystyn syömään ihan yhtäpaljon kerralla kuin ennenkin. Kaipa tuolla Kiusankappaleella on jonkinlainen tankkaus meneillään...

Tänään laittelin vasta ekoja tavaroita sairaalakassiin ja loput taidan laittaa vasta sitten kun tulee lähtö, tarvitsen kuitenkin suurinta osaa tavaroista päivittäin.

Whitney & Kiusankappale 39+3
 
Piipa Oisko tuo veri vaan siitä johtuvaa, että limakalvot on kuivat tms..? Mulla itellä on meinaan tullut jo kuukausien ajan nenästä aina hiukan verta niistäessä.

Hapsiainen Mulla kans nännin rikkoutu ja rinnat oli muutenkin todella kipeet alkuun imetyksestä, ja lopulta sit tulikin rintatulehdus mikä onneks meni yön aikana ohi. Mut siis mä kans vaan rasvailin nänninpäitä ja käytin TOSI paljon rintapumppua sekä suihkuttelin suihkulla lämmintä vettä tai sit kastelin harson kuumalla vedellä ja laitoin sen rintojen päälle. Noi autto ainakin mua!

Mirabel Onnittelut prinssistä! :flower: :heart:

Yeb ja Bomppu "Kiva" tietää, että on myös muita joita kiukuttaa! Taitaa kyllä kuulua asiaan ja toivottavasti ei "jää päälle".. Kyllä se siitä! :hug:

Iloitkaa te muut erilaisista limoista, niin mä iloitsen että saatiin eilen vihdoinkin tapetit vauvan huoneeseen :LOL: Ja päästään siis viikonlopun aikana tapetoimaan, jee! Ja sit pääsee laitteleen huoneen muutenkin valmiiks! =)

Onkohan Jastu lähtenyt hakeen vauvaa kotiin??

:heart: POKS :heart:

 
Yeb
Piipa, mulla oli esikoisesta (4280g syntyessään RV39+0) SF-mitta suurimmillaan 34cm mitattuna viikko ennen synnytystä. Ei se vissiin siis hirveästi kerro vauvan koosta? En tiedä.. Nyt mulla oli tuo mitta 38+3 32cm ja ainakin samankokoista vauvaa ennustetaan käsikopelolla :whistle:

Sapfollahan
on huomenna laskettu aika =) Ensimmäinen meistä!

Yeb 38+5
 
Ei oo lähteny.. :D Täällä ollaan.. Just mietittiin puolison kanssa että vauva vois hyvin syntyä pääsiäisenä kun hänkin on kotona koko pääsiäisen niin ei tarvitsisi jännittää että töissä olisi! :) Mutta eipä taida totetutua..
Eilen kävin ensin puolen tunnin kävelyllä ja sitten kierreltiin kaupoilla pari tuntia.. Ja selkä oli sitten koko loppu illan ja yön niin jumankauta kipeä että!! :( Hyvä kun sohvalta ylös pääsi illalla ja yö menikin sitten särkiessä.. :(
En muista kuka kirjoitti joskus että särkee selkää niin ylä- kuin alaselkää myös, mulla särki aiemmin kans pelkästään toi alaselkä,ristiselkä mutta viimeaikoina myös todella ihan yläselkään asti..
Nyt tuli sitten sairauspäiväraha päätös kelasta, mutten ole tyytyväinen siihen.. joten nyt sitten täytyy alkaa valittamaan vielä siitä. No otin heti palkanlaskijaan yhteyttä ja hän lupasi olla yhteydessä kelaan! :) Ihanaa.. Jospa asiat vielä selkiäisi joskus..
Eipä tänne muuten ihmeitä..

Muokkaan vielä, että sitä ultra-aikaa me tosiaan odotellaan edelleen että saisi sen painoarvion.. Se oli viikko sitten tiistaina kun neuvolalääkärillä olin :O Noh mulla on ens tiistaina neuvola että jos ei siihen mennessä ole tullut niin eiköhän ne sitten sinne soittele tai jotain.. toivotaan :)

jastu ja vilperi 36+5
 
Äippäpolilla käyty ja valkuaista oli kaks plussaa ja verenpaine alapaineen osalta ok kun oli 86.
Mutta kohdunsuu oli auki 3cm ja kanava häipyny niin pääsen huomenna kalvojen puhkaisuun. Meiltä kun matkaa tulee yli 60km sairaalaan ja edellinen synnytys kesti 2,5h.

Ellei tässä sitten joudu lähteen aikasemmin. Suppareita on tullu välillä, ihan selkään ottavia. Ei nimittäin ollu oikein helläkätinen lääkäri :D

Eli me ollaan sit KiianjaVillen kans samaan aikaan synnärillä:)
 
Mirabelille onnittelut pojasta! Enää ei pysy laskuissa kuinka monta niitä pikkuisia onkaan jo syntynyt! =)

Täällä jatkuvat edelleen supistukset harvakseltaan, mutta polttelevaa kipua, paineen tunnetta jne on jo reippaasti mukana, että josko se pikkuinen sieltä pois yrittäisi. Viikkoja on vaan vielä niin "vähän" että ei nyt ihan vielä olisi pakko. Liikkuminen on mulle jo yhtä tuskaa, enkä jaksa edes seisaallaan olla kuin hetken aikaa, sitten alkaa joko supistelemaan tai särkemään selkää tms. Huoh. Ja noiden lapsukaisten kanssa puuhailu on siis tällä hetkellä todellakin kivaa, juu juu... Ja koska äiti ei jaksa, ovat lapset sitten tietenkin superhankalia, kaikesta riidellään ja kiukutellaan muuten vaan. Ja itkua riittää tässä talossa. Ja itse olen tietenkin väsynyt ja herkkä hermostumaan tästä kaikesta "turhasta" kiukuttelusta, ei siis mitenkään miellyttävää kenellekään. Mies sentään onneksi yrittää kaikkensa helpottaa oloani, mutta työpäivänsä ovat pitkiä, ja enitenhän lapset tietenkin kiukuttelevat silloin kun mulla ei kertakaikkiaan ole täällä ketään auttamassa.

Eilen oli neuvolakäynti, kaikki ok, joskin verenpaine joka oli jo 3 viikkoa sitten nousussa päin, oli siellä korkeammalla edelleen. Ei nyt vieläkään mitään kamalia arvoja, mutta siihen nähden että koko raskauden ajan on ollut n. 103/70, on tuo nykyinen 116/82 kuitenkin enemmän. Ja päätä särkee myös taas. Huoh. Painoa oli tullut tällä kertaa 400g/viikko, eli reippaasti sitäkin, joka taatusti on lähes kaikki turvotusta, edellisellä kerralla painoa ei ollut tullut yhtään lisää, eli vaihtelee kovin tämäkin näköjään. Hemoglobiini oli 120, sitä ei oltukaan mitattu kuin viimeeksi sokerirasituksen yhteydessä viikolla 27+3, jolloin oli 127. Ei siis mitenkään kamalasti ole alaspäin mennyt. Lisärautaa en ole varsinaisesti ottanut koko raskauden aikana, ainoastaan tuota multitabsin raskaus -vitamiinia. Kohdunpohjan korkeus oli ihan kestettävissä lukemissa, 33cm, menee siinä keskikäyrän ja yläkäyrän puolivälissä siis. Vauva on edelleen pää alaspäin, hieno homma, tosin terveydenhoitaja ihmetteli silti vauvan asentoa hyvän aikaa, pää kyllä tuntui tosiaan selvästi olevan alhaalla, hyvinkin alhaalla, mutta muu kroppa olikin sitten tosi hassussa asennossa. Vauva on niin kiemuralla kuin olla vaan voi, ressukka, taitaa olla pitkä tyyppi, joka ei meinaa vaan enää mahtua tuonne kohtuun kunnolla. Selkä on selvästi vasemmalla puolella, mutta peppu tuntuu ylhäällä, lähes oikealla, melkoisen notkeaa.

Turvotuksesta muuten, ananas tosiaan on hyvä nesteenpoistaja, samoin greippi, vihreä tee, mansikka ja kurkku. Tosin, eipä tämä kaikki turvotus noilla konsteilla silti ole kadonnut, mutta on kuitenkin vähäisempää kuin kuopuksen aikaan, jolloin turvotus olikin kyllä todella pahaa...

Eilen sain vihdoin ostettua materiaalia ensisängyn pehmusteita varten, kunhan saan kankaan pestyä ja kuivattua, alkaakin sitten ompelu-urakka. :) Ostin nimittäin lopulta materiaaliksi Hemtexin valkoisen pussilakanan, jossa on ihania vanhanaikaisia kangasnappeja koristeena, ja meinaan nyt ne jotenkin ympätä mukaan tuohon kopan vuoraukseenkin. :) Rottinkisängyn kanssa noista taitaa tulla varsin suloinen kokonaisuus. Ja sitten se vauva siellä nukkumassa kruunaakin söpöyden täydellisesti. :heart:

Huh! Tässä kirjoitellessani (sohvalla) kuopus nukahti vihdoin viereeni päiväunille! (ei niitä tavallisesti nuku lainkaan), ja rauha alkaa laskeutua taloon, voi kun tuo 6v nukkuisi sekin, kaipaisin nimittäin torkkuja itsekin, jos vaikka auttaisi tähän pääkipuunkin,migreeniä tämä ei ole, vaan jotain ihan muuta.

Uupunut Bliss ja pikkuinen 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Annabuulle supistelutuulia :hug:

Mäkin bongasin jotain, nimittäin ruskeaa vuotoa tulee hieman. Mitäs tuo taas merkkasikaan? :attn: :attn: Kohdunsuu kypsyy?
Mulla kun on tuollaista vuotoa alkanut tulla niin on supistukset alkanut aina vuodon alusta noin vuorokauden sisään!!

Joten se vois nyt olla hyvinkin kypsä kohdunsuun tilanne sulla ja tosiaan ei varmasti ole enää kaukana synnytys. :D :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Annabuulle supistelutuulia :hug:

Mäkin bongasin jotain, nimittäin ruskeaa vuotoa tulee hieman. Mitäs tuo taas merkkasikaan? :attn: :attn: Kohdunsuu kypsyy?
Mulla kun on tuollaista vuotoa alkanut tulla niin on supistukset alkanut aina vuodon alusta noin vuorokauden sisään!!

Joten se vois nyt olla hyvinkin kypsä kohdunsuun tilanne sulla ja tosiaan ei varmasti ole enää kaukana synnytys. :D :hug:


*Mites tää nyt kahteen kertaan tuli*
 
Kiitos Chiq ja buam rohkaisevista vastauksista =) Ehkäpäs selviän siis minäkin. Äitini kanssa juttelin tänään puhelimessa, ja se oli heti, että sinne vain kesää viettämään. Sitten sille yht'äkkiä iski tajuntaan, että pitääkö taas kuunnella vauvan itkua öisin, eipä olekaan siihen tottunut taas vähään aikaan... Anopinkin kanssa muissa asioissa soiteltiin ja tuli tämä asia puheeksi, ja hän oli samoilla linjoilla, että sinne vaan kesäksi. Anopilla ja äidillä välimatkaa n. 3 km eli tuolla saisi kaiken avun kyllä. Mies voi sitten Turusta matkustaa sinne viikonlopuiksi tai jotain. Matkaa tulee tuplasti tosin. Eli jollain tavallahan tämä järjestyy :)

Koti on siisti ja siivottu, ihanuus :heart: On se vain niin paljon viihtyisämpää siistissä kodissa olla.

mother4 ja vissiin Sapfo lähdössä myös synnyttelemään :D Alkaa tunnelma tiivistymään täällä. Milloinkohan koittaa se oma aika? Vappuun mennessä viimeistään.
 
Onnittelut Mirabel pojasta! :flower:

Isot tsempit synnyttämään lähteneille/pian lähteville! b :D d Paljon suppareita toivon kaikille niille, joilla toiveita synnytyksestä jo kovasti olisi!

(.) Vein pissanäytteen aamulla labraan ja pikatestin tuloksessa oli kyllä plussia, mutta neuvolalääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ovat normaalijuttu kun raskaus on näin pitkällä ja näyte oli aamupissasta otettu. Huomenna saan viljelyn tuloksen ja toivottavasti se on puhdas. Neuvolalääkäri näitä minun oireita kuunnellessaan veikkasi minun lähtevän synnyttämään viikonlopun aikana ja piti ultran mukaista laskettua aikaa virheellisenä. Heräsi pieni toivo, että jos kuitenkin pääsisin tositoimiin ensiviikolla tai sitä seuraavalla... Tähän viikonloppuun en jaksa uskoa.

Ulkona on vielä niin mukava ilma, että taidamme lähteä ulos vielä joksikin aikaa!

Donu ja "Pikkuinen" 36+2 (ultran la:n mukaan)
 

Yhteistyössä