**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Huomenet, mä nousin vasta vähän aikaa sitten sängystä. :ashamed: Yöllä heräsin taas huonoon oloon, vatsaa väänsi ja oksetti. Piti vessassa istua jonkin aikaa, onneksi sain sen jälkeen jatkettua unia.

Oikeestaan vaan merkkausta tähän väliin ja POKS!

Ai niin, tänään mennään tutustumaan Kättäriin. :D Mies joutuu taas lähteä töistä normaalia aikaisemmin, joten huomenna joudun mennä perhevalmennukseen yksin.

rv36+0 :heart:
 
Neuvolassa käyty...

Kaikki ok, vauva rt:ssä, samoin viimeksi. Syke 138-140, aika rauhallinen oli nyt, sf-mitta 34, viimeksi 31, eli yläkäyrillä mennään, siellä menty koko ajan. Seuraavaa neuvola-aikaa ei varattu ollenkaan, kun 37+ viikolla on se äitipoli, sen jälkeen soittelen sinne jos eivät laita seurantaan äitipolille.

Muuten olo on entistä turhautuneempi...Ei jaksa mikään innostaa, eikä kiinnostaa...Ei edes vauvan tavarat....
Taidan olla vaan niin väsynyt tähän 1-2 tunnin öihin. Eli suurin ongelma on tuo väsymys, hb oli kuitenkin ok, että sen suhteen ei ollu mitään ongelmaa...

buam 35+0
 
:kieh: :kieh:

Kiva homma. Kelalta tuli selvityspyyntö, palkkis ei ole siis toimittanut palkkatodistusta Kelaan, vaikka mä pyysin sitä varmaan jo 2kk sitten ja sieltä luvattiin lähettää.

:kieh: :kieh:

Huh, palkkiksessa sanoi, että on maanantaina postittanut palkkatodistuksen ja tuo kirje oli päivätty myös maanantaina. Nyt vaan odotellaan. Tässähän meinasi jo hermostua. :saint:
 
Emppuuu Voi kuinka kuulostaa tutulta!! :kieh: :kieh:

Oikeesti voisko paskempaa laitosta löytyä kun tuo kela!! Soitin äsken JÄLLEEN KERRAN sinne sairauspäivärahastani ja se helkkarin virkailija kyseli kaikkee et mille ajalle oon hakenu, koska oon hakemuksen laittanu ja mitä selvityksiä tässä välillä on pyydetty jne.. Teki niin mieli sanoa että kai sä nyt jumalauta ite ne sieltä koneelta näet, tyhmiä tarvi kysellä!! Aivan tarpeeks vituttaa jo muutenkin tämä asia sit täytyy vielä olla tollasia idiootteja siellä vastaamassa puhelimeen. 17.päivä eli viikko sitten on työnantaja toimittanut vielä viimeset palkkatiedot mitä viimeksi kysyttiin, se nainen sano että ei tässä varmaan enää kauaa mene. Se tarkottaa suomeks sanottuna varmaan että kuule odota ihan huoletta vielä toiset 3kk!!


Joo anteeks tää purkautuminen, mä oon vaan niin kypsä tähän odotteluun.. Ja muutenkin tuntuu et on pinna vähän kireellä taas.. :/
Yötkin tuntuu menevän niin huonosti ihan jatkuvasti.. tuli oltua taas hereillä viidestä yheksään jonka jälkeen vielä pari tuntia nukuin.. koko ajan särkee johonkin! :( jos ei muuten niin päätä..
Mutta joo toivotaan että tämä päivä muuttuisi vähän paremmaksi tässä vielä! :)


jastu ja vilperi 36+4
 
jastu Mulla ei niinkään tuohon Kelaan mene hermot, vaan palkanlaskentaan. Oon kuitenkin jo viikkoja ja viikkoja sitten ilmoittanut jääväni äitiyslomalle ja pyytänyt sitä palkkatodistusta. Tuo, joka nyt vastasi puhelimeen, sanoi kuulleensa äitiyslomastani vasta viime viikolla. Jep jep... Sulla on kyllä ärsyttävän kuuloinen tilanne, mutta jospa me molemmat saataisiin päätökset mitä pikimmiten. :)
 
Merkkaan :)

Kelan kanssa kärvistelijöille :hug: (mun äiti kävi tässä äsken ja sauhusi kanssa tuota kelan toimintaa, on mun kahden siskon edunvalvoja...)

Huonosti nukkuville :hug: myös

Meillä poika on suht kiltti, mutta ei oikeen halua nukkua omassa sängyssään, nukkuu pitkänkin pätkän jos on vieressä, mutta ei suostu jäämään omaan sänkyyn tai sitten herää tunnin päästä rutisemaan... Isompi poika sentään on nukkunut hyvin omassa sängyssään :)

Hilipatuinen ja Aapo 7vko
 
Dagger Mulla on alkanut myös oleen öisin tosi kuuma, ja yleensä nukunkin puoliks ilman peittoo. Tai yleensä peitto on aina jalkojen välissä niin että on selkä paljaana. Ja joo, en kans kestä yhtään jos mies tulee ihan lähelle tai selkään kiinni nukkuun, sillon sitä vasta kuuma onkin! Huhhuh!
Mut en oo kyl tullu ajatelleeks, että olis raskauden aiheuttamaa, mutta ehkä se sit on kerta sitä muillakin esiintyy.. :D

(.) Mulla taitaa olla menossa nyt joku ihme masennuskausi tai jotain.. Hermostun melkein ihan kaikesta, varsinkin melkein kaikesta mitä toi meidän poika tekee.. :kieh: :(
Eilen mietinkin jo sanovani miehelle, että sit kun vauva on syntyny, ni pakkaan kamani ja lähen meneen!
No en mä nyt oikeesti.. Tuntuu vaan et on koko ajan kauheen masentunu olo ja jotenkin surullinen/onneton.. :(
Ja oon miettiny, et mitä jos tulee joku synnytyksen jälkeinen masennus, enkä haluakaan vauvaa ja kaikki menee päin peetä? Se olis ihan hirveetä!
Mut toivottavasti on vaan jotain hormonien aikaansaannosta ja menee pian ohi!
Joo, ja ehkä olis hyvä puhua jonkun kans, mut en mä osaa.. :ashamed:

Sori purkaus! :ashamed:

Katyana & NaNNa <3 34+6

 
Voi että tätä dementtiaa.... varmaan unohan kohta itteniki johonki :LOL:
Siis liikaa menoja tälle päivää kun aamulla oli tytön hammaslääkäri ja itellä tunnin päästä neuvola.
Mutta siis koululta soittivat että kukahan hakee tän eskarilaisen. Siis munhan se piti hakea. Ei tullut mieleenkään että se pitäis hakea.....koko ajan aattelin vain että neuvola on kahdelta.

voi kun Hilipatuisen poika on jo iso =) johan se toi aika vaan menee nopsaan.

mother4 rv38+5
 
Kelan kanssa toistaiseksi sujunut ihan hyvin. Saa vain nähdä miten tällä kertaa käy kun eilen vein sinne yhteensä 3 eri hakemusta :whistle:

Lämmin on mullakin melkein koko ajan. Nytkin on vain toppi ja caprit + sukat jalassa. Yleensä oon enemminkin palelevaa sorttia, villasukatkin on mulla yleensä jalassa syyskuusta toukokuuhun (ja joskus myös kesälläkin).

Katyana erilaiset tunteet ja tuntemukset kuuluvat varmasti jokaisen raskauteen. Itse kuulun myös niihin, jotka tuntuvat räjähtävän tällä hetkellä melkein mistä vain :ashamed: . Ja myös monet esikoiset tempaukset ottaa päähän..

Mutta kaikesta huolimatta tänään on ollut loistava päivä =) . Eilen saatiin printattua miehen gradut kokonaisuudessaa valmiiksi, tänään aamulla kävin laittamassa ne kansiin ja vein postiin kirjattuna kirjeenä. Huomenna saa Vaasan yliopisto vihdoinkin miehen gradut, eihän noissa opiskeluissa mennytkään kuin 13 vuotta :LOL: . Myös tilaamani imetysliivit tulivat ja olivat ihan hyvän kokoiset =) . Kämppä tuli myös imuroitua perusteellisesti ja makkari järjestettiin lopulliseen kuosiinsa. Esikoinenkin nukahti päikkäreille, joten omaa aikaa on kerrankin. Muutamat hyvät supparitkin sain siivouksella aikaan. Nyt istuttamaan rairuohot ja huilimaan sohvalle sen jälkeen =)

Poppeliini ja poju 35+6 :heart:
 
Noniin kävelyllä käyty tuolla ihanassa auringonpaisteessa ja kyllähän se mielikin sitten vähän parani! :) Ja luoja kun hiki virtasi.. Eli hikoilua on myös täällä.. Öisin ollaan jo jonkun aikaa nukuttu ikkuna auki :D
Mulla on tänään ollut muutaman kerran selässä sellaista outoa pistelyä ja kipua.. En tiedä ovatko supistuksia vai mitä, ei ole kyllä aiemmin tuollasta ollut..
Tänään jaksoin tai viitsin pitkästä pitkästä aikaa meikatakin ja hiuksiakin laitoin! :) Heti on parempi mieli itelläkin kun näyttää vähän ihmismäisemmältä eikä ole vain se mamma joka laahustaa jossai collareissa ja hupparissa :LOL:
 
Katsotaan ehdinkö yhtään kirjoitella tänne. Odottelen tässä että tyttö heräis, jotta sais sen uudestaan nukkumaan. :D Eli tarkoitus olis mennä itekkin unille, mutta en viiti edes yrittää ennenkuin saan taas vaipat vaihdettua ja tytön syötettyä.

Hyvin täällä on vauva-arki alkanut, totuttelua tää on kyllä kun unet ovat katkonaisia ja kaikki on muutenkin uutta, mutta eiköhän se tästä lähde rullaamaan.

Tiitulle onnittelut tytöstä. :heart:
Ja myös kaikille muille vauvautuneille onnittelut, en nyt muista olenko aiemmin onnitellut, mutta kerta kiellon päälle. :)

Ja ihania masuja täällä. Täällä olis tänään ollut masukuvauspäivä, kerta olis poksunu 39 viikot, mutta nytpä kuvataankin sitten vaan tyttöä. :D

Supistuksia kaikille niitä toivoville!

Ja voimia väsymyksestä kärsiville. :hug: Yrittäkää nukkua niin paljon vain kuin suinkin voitte, mulla ainakin tekee nyt oman vaikeuden se kun yksi yö meni kokonaan synnytykseen ja sitä edellinen yö jäi muuten vaan huonolle unille. Noiden öiden päälle sairaalayöt, jolloin ei saanut oikein nukutuksi ja nyt ei taida sitten hetkeen olla kovin pitkiä öitä luvassa... :D

Nyt käy kutsuhuuto. Alkaa nenä jo tottumaan tähän käryyn mikä täällä asunnossa leijailee... :LOL:

Onko muuten teillä kokeneilla hyviä vinkkejä näihin kipeisiin rintoihin? Bebanthenia mulla kuluu koko ajan, nännit ovat vähän jo ruvella ja sitten rinnat ovat muutenkin tällä hetkellä todella kovat ja kipeät maidon nousun takia. Kaalinlehtiä olen yrittänyt käyttää, rintapumppu on, mutta jotenkin en osaa/tykkää käyttää sitä, ennemminkin yritän tipautella käsin maitoa pois ennen imetystä että tyttö saisi otetta rinnoista.
Kauanko tää vaihe kestää?

- Hapsiainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
Hilipatuinen Tarkoitit varmaan, että Aapo on 7 päivää, eikö? :whistle: :) Ihanaa vauva-arkea teille! :heart:
Samaa minäki kattelin, ett on tainnu viikot ja päivät mennä nyt sekasi ;)

Neuvolassa käyty. Sellanen pikavisiittihän se oli, ku ei siellä nyt enää mitää ihmeellistä ole. Tässä siis kuulumiset:

38+1 (36+6)
Hb ei mitattu
Pissa Oli kuulemma vähän verta. Katoaan viikon päästä uudestaan tilanne.
Verenpaine 148/80 (142/86)
Paino 87,8 (86,4) Ite laskettuna tullu painoo 1,4kg viime käynnistä :ashamed:
Sf-mitta 31 (32) Tippunu siis sentin toi mitta!
Syke +130 (+145)
Liikkeet ++
Tarjonta RT (RT)

Kaikki muuten ok. Eli odottelua :)

JääKyynel ja Tuittu 38+1
 
Tiitulle onnittelut! Muistanko mä oikein, että Tiitulla oli suunniteltu sektio?

Sitten omaa napaa. Viime aikoina en ole juurikaan ehtinyt kirjoittelemaan / kommentoimaan, kun tuo esikoinen tuntuu vaativan paljon enemmän kuin normaalisti. Ehkäpä hän vaistoaa, että pian on tapahtumassa jokin iso muutos. Miten te muut olette "valmentaneet" esikoisianne toisen lapsen syntymään ja omaan sairaalassaoloonne?

Mulla vaihtuu joka päivä mielipide synnytyksen suhteen ja tällä hetkellä sektio on taasen voitolla. Mut huomenna voi olla taas aivan toisin.. :whistle:

Mä säikähdin tänään, kun mulla tuli aamulla kurkusta limaa sylkäistessäni mukana tummaa verta. :x Sitten sen jälkeen tuli vielä muutamalla sylkäisyllä kirkasta verta. Ja muistan, että pari päivää sitten taisi myös tulla verta hieman. Onko tämä vaarallista??? Mulla ei ole mitään flunssan oireita, tosin olin siinä kaameassa yskässä jokin aika sitten, mutta olen ollut terve jo viikkoja. Kun googletin, ekana tuli esille vain keuhkosyöpä yms. Tosi kivaa. Ai niin, on mulla tullut viime päivinä / viikkoina joskus mukana verta nenästä niistäessäni. Yritin soittaa asiasta neuvolaan, mut sieltä ei vastattu. Huomenna on onneksi normikäynti, jolloin pitää kysyä asiasta. Äitini tosin sanoi puhelimessa jotain, että muistelee, että hänellä itsellään olisi tullut verta ennen synnytysten käynnistymisiä, mutta muisteleekohan hän alapäästä tullutta verilimaa.. Joka tapauksessa huolestuin.

Parin tunnin päästä menen lymfaterapiaan. Turvotusta alkaakin jo olla havaittavissa. Ihana vain rentoutua 1,5 tunnin ajan.

Piipa rv 37+2
 
Neuvolassa käyty oksutaudissa :ashamed: Tosin en ole kertaakaan oksentanut, on vain pahoinvointia. Ja ihan hyvä että kävin. Sain Jorviin lähetteen jossa tarkistetaan toksemia. Paineet on 136/90 kun mun normaali paine on 122/70 jotain. Alapaine jatkaa nousuaan. Esikoisesta mulla oli lievä raskausmurkytys. Ihan jees päästä kattomaan että kaikki on ok kun oma olo on mitä on.

Ja vauva kuulemma oli todella alhaalla =) Nytkö sitä alkaa tapahtua kun on mahdollisimman huono aika synnytykselle :x

Tsemppiä kaikille :hug: Sorry ot.

39+5
 
Täälläkin neuvolakäynti takana.

Rv 37+6
paino: - 100 g
turvotus -
rr 116/83
pissa puhdas
hb 122
sf 30 eli putosi alakäyrälle
rt
syke 125.

Kaikki siis hyvin. Terkkari koetti pitkään tunnustella, että onko vauva laskeutunut, mutta ei saanut siitä selvyyttä. Omasta mielestäni maha ei ainakaan näytä yhtään laskeutuneelta, mutta toisaalta vessassa saa ravata nykyisin melko usein, että mene tiedä.

Tiitulle vauvaonnittelut täältäkin! Kuvia en ole päässyt katsomaan, kun en ole Fb:ssa mukana.

Piipa, kuulostaa vähän oudolta, että ihan kirkasta verta tulee kurkusta, jos et ole edes flunssainen? Mutta josko tuo ei vaarallista olisi, jos ei sen enempää ole tullut. Kannattaa varmaan asiaa huomenna varmistella.

Jastulle, Emppuuulle ja muille Kelan tai muitten virastojen kanssa taisteleville tsempit! Kelan kanssa minulla on mennyt asiat tällä kertaa ihan kivuttomasti, mutta tänään tuli kirje ammattiliitosta, että heille ei ole tullut minulta jäsenmaksuja 2.7.2009 jälkeen ja pyysivät asiaan selvitystä. :kieh: Ja kuitenkin joka palkkakuitissa on ollut merkintä "ay-maksut", joten maksun olisi pitänyt mennä suoraan palkastani kuten vuosikaudet... Kiinnostaa kyllä itseänikin, että mihinkäs työnantaja on sitten nuo maksut tilittänyt.

Minulla on ollut koko alku viikon vireillä (lähinnä mietintätasolla) vastenmielinen, mutta pakollinen projekti, nimittäin kukkamultien vaihtaminen. Ei vaan kiinnostaisi pätkääkään. Tänään raahasin sentään kukkasia pesuhuoneeseen, mutta siellä ne nyt odottavat jatkotoimenpiteitä suihkunurkkauksessa. :LOL:

No, kai se on jotain lähdettävä touhuamaan, kun tuntuu, että saan vain pelkkää sotkua aikaiseksi, vaikka tarkoitus olisi saada paikat järjestykseen ennen vauvan syntymää.

Rosahdus rv 37+6
 
Hapsiainen: kipeisiin rinnanpäihin voi auttaa Lansinoh tai medelan Purelan, joita saa joko apteekista tai marketeista, ainakin Prismassa on tuota Purelania. Se on siis ihan lampaanrasvaa eli lanoliinia. Tosi kallis minituubi, mutta voi olla sen arvoinen.
Toinen apu voi olla rintakumi, niitäkin saa ainakin apteekeista, mutta myös joistakin marketeista. Kokeilla ainakin kannattaa, ja sitten tietty antaa ilmakylpyjä niille rinnoille niin paljon kuin pystyt, että ovat mahdollisimman kuivat eivätkä haudu märissä liivinsuojuksissa kaiken aikaa.

Mullakin on koko ajan joku siivousprojekti menossa, niitä meillä riittää. Vielä on vaikka mitä jäljellä, mutta yksi laatikko kerrallaan mennään. Tänään on kyllä mennyt koko päivä ei-mhinkään, ihan vain olen oleillut tekemättä mitään järkevää. En oikeastaan ole edes lepäillytkään, että en oikein tiedä mihin tämä päivä on hurahtanut...
 
Minäkin joudun huomenna äippäpolille tarkistukseen kun verenpaineet huiteli taivaissa 150/95 ja valkuaista oli kahdella plussalla. Toivottavasti ne ei osastolle ottas yritän ainaki että käynnistävät sitte ennemmin.
Sit se neuvolatäti jotain höpisi että verta olis pissassa, mutta kun bakteereja ei ollu niin ei mitään siitä sanonu. Ihmetyttää kyllä.

 
Jaksuja kaikille sairastelijoille, inhottavaa loppumetreillä sairastaa :(

Ja onnea matkaan KiiajaVille huomiselle, jos et tänään ole jo lähtenyt :wave:

Hapsiainen oletko viillellyt niitä kaalinlehtiä ennen rinnalle laittoa ja pitänyt jääkaapissa? Mulla kyllä pehmensivät kivasti kovia ja maidosta pakottavia rintoja :wave: Rinnanpäille ilmakylpyjä ja aina imetyksen jälkeen purista maitotippa siihen nänniin ja annat sen kuivua siihen, sekin suojaa. Mulla meni esikoisesta ihan vesikelloille nännit, mutta kyllähän se siitä sitten, hetken käytin rintakumiakin. Muista lapsista ei ole ollutkaan sitten nännien kanssa ongelmia, kaipa ovat jo sitten karaistuneet :D

Täällä on ollut vähän väsy päivä, kuopus heräsi taas vaihteeksi klo 5.30 :kieh: En oo kyllä yhtään iloinen tästä rytmistä, kiva kun vauva tulee herättämään jokusen kerran yössä ja sitten yks herää ennen sian pieremää |O Nenäkin on taas vaihteeksi tukkoisempi ja verisempi :snotty:

Muutoin ei sen kummempaa - paitsi että meillä kyllä toi seksi tuntuisi tekevän jotain -> vauvan muljuaminen tuntuu alempana ja tuikkailee kohdunsuulle, ja supistuksetkin on alkaneet tuntua lievänä paineena alapäässä =) Että jospa se kypsyisi siellä tilanne :D

stoppis 38+1
 
Ohoo, 24 sivua tekstiä tullut viime käynnistäni täällä, en edes yrittä lukea...

Tulin vaan ilmoittamaan, että POIKAMME SYNTYI 17.3, on juuri niin ihana ja suloinen ja rakas kun olla voi, sisarkukset ovat täynnä rakkautta ja hellyyttä ja vanhemmista emme puhukaan. Viikkoja oli silloin 38+5 ja painoa n.3400g. Eli nyt jo viikon ikäinen.
:heart: :heart: :heart:


Ikionnellinan Mirabel ja pieni poika
 
Voi kun tiitu jaksaisi tulla tännekin päivittämään ja kertomaan synnytyksestä ja vauvasta :heart: onnea siis täältäkin !

Ja tänne ei erikoista, ei mitään muutosta aamusta.

-C ja T 35+5

oi onnea mirabel :heart: :heart:
 
mirabel Onnittelut pikkuisesta pojasta!

Vielä täällä, jonkin verran on supistellut ja veristä limaa on tullut pitkin päivää.
Nooh, aamulla sitten viimeistään :whistle: vähän jännittää ehkä eniten se miten nopeasti synnytys sitten etenee loppujen lopuksi..

Mutta nyt viettämään sitä viimeistä iltaa ilman neljättä lasta miehen kanssa, saadaankin olla ihan kaksistaan kun isommat on mummilassa (sittenkin).
 
Mirabel isot onnittelut :flower: :heart:
KiiajaVille tsemppiä huomiseen =)
Täälläkin odotellaan Tiitun kuulumisia....
(.) huono päivä,itkua ja hammasten kiristystä :'( nooh,jospa huomenna parempi päivä....

Hemmi ja Masu-Ukko 38+1
 

Yhteistyössä