**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

kiva kun moni laittanu noita masukuvia :)
kaikki niin erilaisia kun olla ja voi.
huomasin tuossa kun mun ja Greddyn masukuvat on peräkkäin et mulla on maha valahtanu alapäin...Greddyllä mun mielestä ylempänä..vai katonko miten sattuu? :kieh:

AnnaBuu tsemppiä ja kovasti peukutuksia että pääset käynnistykseen nyt :) on se kyllä kumma jos eivät suostu siihen..

kiiajaVillen kuulumisia myös ootellaan..saas nähä saako lekuri sulle vauhtia :D

Päivän ruokaa tässä mietin samalla ja taidan lämmittää vaan eilistä ja nostaa ronkan hellalle :LOL: ei vaan nakkikastikkeen tuolta jääkaapista ja keittää potut.

nesteenpoistajia tarvis tännepäin...mitkä elintarvikkeet on sellasia jotka poistas nää turvotukset...ainaki ananas on mutta muita?
kaameaa tää turvotus :/ anoppikin tuossa soitteli ja kyseli onko vauva kääntyny ja sano et oli kattonu et kasvoihin on tullu turvotusta senkin mielestä..

noh, tiikerikakku tuoksuu tuolla pöydällä niin houkuttelevasti... :p :p

nasum ja neiti 35+2 :heart:
 
Lastenhoito synnytyksen aikana: huh huh, sen kun tietäisi. Mies pääsee töistä kyllä kohtuullisella varoitusajalla ottamaan esikoisen hoitoonsa, mutta sekään ei ole ihan satavarmaa, ei se välttämättä mun puheluita päiväsaikaan paljon ehdi ottamaan, mutta josko nyt sitten lasketun ajan tienoilla vähän skarppaisi. Mutta että on siis kohtuullisen todennäköistä, että saan edes miehen hoitamaan lasta :D Mun vanhemmat ovat lupautuneet tulemaan heti kun tarvitaan esikoiselle hoitajaa, tai siis lähinnä eläkkeellä oleva isäni, mutta hänellä on matkaa semmoiset 4 tuntia tänne, joten ihan samantien ei ole paikalla. Naapuri lupasi, että heillekin saa hätätapauksessa tytön tiputtaa, mutta ei nyt ihan olisi ideaali ratkaisu kuitenkaan. Jos sattuisi käynnistymään synnytys tytön päiväkotipäivän aikana (3 pv/vk) niin silloin isäni ehtisi paikalle, mutta yöaika tulee olemaan hiukan hankalaa, samoin viikonloput. Pitää vielä kysyä paria kaveria, josko heidät voisi lisätä soittolistalle epämääräiseen aikaan tapahtuvalle lähdölle. Sisko miehineen asuu aika lähellä, mutta heillä on kaksi pientä lasta itsellään ja kumpikin ottaa työnsä niin vakavasti, ettei sieltä taida olla apuja luvassa, sotkisi heidän lastensa tarhaan vientiä jne.

Mutta yksin synnyttäminen ei ole meilläkään ihan poissuljettu vaihtoehto, mies kyllä varmana haluaisi paikalle kuitenkin, joten koetetaan järkätä jotakin. Pitää laittaa joku lista miehelle, että tietää kenelle pitää soittaa jos lähtö tulee nopsaan, ettei sitten itte tartte ruveta etsimään sille numeroita viime tingassa.

Jaa-a, ei kun pyykkiä ripustamaan taas. Paljonkohan sitä oikein on sitten vauvan tultua, kun nytkin kolmen hengen perheessä tuntuu kone pyörivän vähän väliä???

Plopp 36+6
 
Yeb
AnnaBuulle tsempitykset, toivottavasti käynnistävät ja olosi helpottaisi pian!

Todella kivoja masukuvia, kaikki niin erilaisia :) Stoppiksella on ihana pallo, Empuuun ja Greddyn mahat taas näyttää kovin pieniltä :) Täytyis itekki saada otettua kun ei ole tullut vielä yhtään otettua tässä raskaudessa..

Sitten tämänpäiväiset neuvolakuulumiset:
38+3 (36+3)
Paino +150g viikko (+775g)
Ei turvotusta
RR 114/83 (130/89)
Pissa puhdas
HB 126 (113)
SF-mitta 32cm (viimeksi sen mittasi lääkäri, 33cm)
Raivotarjonta
Sykkeet 150 (150)
Painoakin täti pyynnöstäni vähän arvioi ja totesi ettei ole mikään pikkuvauva :D Eli taas kyllä mennään sinne neljän kilon päälle, totuus selviää vasta synnytyksessä :whistle:
 
AnnaBuu toivotaan todellakin että käynnistäisivät nyt ettei kauempaa tarvitsisi kärsiä.

En päässyt siis nyt heti vauvaa hakemaan.
Painoarvio olisi nyt 4,1kg kohdunsuu auki 3-4cm mutta sitä kanavaa edelleen vähintään sen 3cm.
Mutta, sovittiin käynnistys torstai aamulle kalvojen puhkaisulla. :D

Lääkäri sitä itse tarjosi, ei onneksi tarvinnut kinuta. Tosiaan kun lähennellään sitä 4,5kg niin alkaa olla kyse jo vauvan turvallisuudesta (ja äidin) alatiesynnytykseen joten ihan tyytyväinen olen tähän päätökseen.

Lääkäri oli myös kovakourainen, josko siis lähtisikin spontaanisti käyntiin. Toki puhuttiin myös kotikäynnistyksen hyvistä puolista ;)

Kävin aamulla myös puntarilla ja lukemat näyttää taas vähempää kuin viimeviikolla. Kummallista kun tuntuu että olen kuitenkin syönyt normaalisti ja on tullut myös herkuteltua, sopivasti.

Masukuvaa pitää kans ottaa, tuossa sitten vähän myöhemmin. Nyt jotain rentoutusta tai jotain


 
Pikaisesti merkkailen.
Niin ja omaa napaa sen verran, etten ole vieläkään päättänyt, miten teen: menenkö käynnistykseen ensi maanantaina vai suunniteltuun sektioon heti seuraavan viikon alussa. Huoh.

Piipa rv 37+1
 
KiiajaVille no jopas sulla on sielä iso vauveli tulossa. Ja pian saat nyytin syliinki:)
Saapas nähä ollaanko yhtäaikaa sairaalassa:)

Kävin tossa naapurin kanssa kävelyllä vaihteeks, mutta ei toi kävely kyllä mitään suppareita aiheuta. Että ootellaan vaan ja huomena sit ois neuvola.

mother4 rv38+4
 
Tinami tervetuloa joukkoon! :flower:

Plopp taisi kysellä vinkkejä esikoisen nukkumisasioihin / perhepetiin. Entä jos koettaisitte siirtää esikoisen vielä nyt ennen vauvan syntymää omaan sänkyyn, joka on kiinni parisängyssä? Meillä poika siirtyi nukkumaan sillä tavoin kaksi vuotta sitten ja nukkuu siinä vielä yhäkin, melkein neljävuotiaana. Esikoisen sänky on siis minun puolella, joten vauvan sänky joudutaan sijoittamaan varmaan miehen puolelle, jollen osaa nukkua vauva meidän keskessä.

Mahakuvia oli mukava katsella. Erilaisia kaikilla totta tosiaan! Jokohan itsekin saisi otettua edes yhden masukuvan, ennen kuin on liian myöhäistä.

Eipä enää tarvitsee pitkää aikaa KiiajaVillen omaa vauvaansa odotella. Jännää! :) Melko iso vauva tulossa tosiaan. Ovatko edelliset lapset olleet kuinka isoja syntyessään?

Toivottavasti AnnaBuu pääsee käynnistykseen. Täälläkin peukut pystyssä asian puolesta!

Omaan napaan ei ihmeempiä. Flunssa on helpottanut ja vointi oikein hyvä. Ja takana jopa yö, jolloin ei tullut valvottua tuntikaupalla!

Rosahdus 37+5
 
AnnaBuu toivottavasti jäät sille tielles ja tulet sitten kahtena kappaleena seuraavan kerran päivittämään :wave: :D

KiiajaVille siellähän on jo iso vauveli! Kohta se on teilläkin nyytti sylissä :)

Greddy on sulla kyllä tosi siro masu :heart: samoin Empuulla! On kyllä jännä miten se on niin erilainen jokaisella! :)

Niin anteeksi, jos rassaa, kun noita masukuvia laittelen :ashamed: Mutta kun tää on nyt se viimeinen, niin on tullut dokumentoitua vähän toisella tavalla tuota pallukkaa...

 
Annabuulla varmaan kohta oma pieni käärö kainalossa :heart:
ja KiiallajaVillellä varmaan seuraavana... =)
Ite en osaa edes ajatella että tässä pitäis pian alkaa synnytys hommiin....siis vaikka tämän 9kk sitä miettiny (ja oottanu)niin siltikkin se tuntuu jotenkin niin utopistiselta,ettei sitä oikein osaa edes ajatella...Hankala selittää :/
Ihania masuja kaikilla :heart:
 
AnnaBuu, toivottavasti saat vauvelin syliin. :)

Hienoja masuja. Jotenkin tää toisen odotus on mennyt kuvia ottamatta..pari hassua otosta on vain, mutta jospa tässä vielä ehtisi.

Lääkärissä kaikki oli ok. Meni ihan mukavasti se käynti. Pisti minut siihen tutkimuspöydälle jalat levälleen samantien ja alkoikin ensin ultraamaan, kuunteleen sydänääniä ja mittaamaan sf-mittaa. Ainakin ehti rentoutua ennen sisätutkimusta. Yleensä kun lääkäreillä on niin kiire, että survovat sormillaan ennen kuin ehtii edes henkeä vetää ja kunnolla päästä makuulle. Ja sattuu ihan kamalasti.. :|

Jahas..poika heräilee päikkäreiltä ilmeisesti.. kauheaa kiljumista kuului kun naapurin lapsoset kai leikkii jossain tuossa lähellä. Jäi lyhkäisiksi unet siis ja saamme kuulla taas väsynyttä huutoa koko loppupäivän.. Alan olla henkisesti ihan lopussa tuohon kyseiseen ääneen :'(

 
Rosahdus Aikaisemmat lapset on olleet "normaali" kokoisia, esikoinen vähän päälle 3300g (39+1, tyttö ), kakkonen n.3700g (41+3, poika) ja kuopus 3870g (38+2 tyttö ).

Sokerivauvaksihan tätä epäillään (äitipolilla), siitä huolimatta että sokerirasitus oli ok, ja vain kerran on ollut neuvolassa sokeri yhdellä plussalla, sekin karkinsyönnin jälkeen.
Masu on siis vauvalla suuri, pää ja reisimitta menee nätisti keskikäyrällä.

Täytyy tänään yrittää noita hyviä vinkkejä mitä Mitäs nyt? puolella sain :LOL:
Josko lähtisikin spontaanisti käyntiin.. vähän jotain tuntemuksia mahalla nyt jo on josko olisi toiveita vielä siihen että lähtisikin itekseen käyntiin.

Tämän päivän kuva masusta:

38+4




 
Poksahdus, ja uudet viikot päälle. 36+0 olisi sitten menossa nyt.

Onnittelut Tiitulle, facebookin ryhmäsivuilta havaitsin jo kuvan vauvastakin! :flower:
AnnaBuulle kovasti tsemppiä, ja toivotaan tosiaan että pääsisit jo synnyttämään, ei kuulosta tippaakaan kivalta tuollainen tilanne!

Täällä supistelee nyt joka ilta ja yö polttelevia ja kipeitä, reisissä, alavatsalla ja selässä tuntuvia supistuksia, ja painetta tuntuu myös. Muutama tulee aina peräkkäin ja sitten laantuu, vielä en siis elättele toiveita synnytyksestä. Ja saisihan tuo pikkuinen vielä tuolla vatsassa vähän aikaa kölliäkin. Päänsärkyä oli viime viikolla ja viikonloppuna ikävästi, (tänäänkin hieman on otsalla puristavaa fiilistä) ja mietin olisiko pitänyt käydä verenpainetta mittailemassa jossain... No, huomenna on neuvola, joten katsotaan mitä mittari kertoo, viime käynnillä verenpaineeni oli hieman nousussa, tai nimenomaan alapaine. Yöt on tullut kyllä nukuttua taas tosi surkeasti, joten erittäin mahdollista että aiempiin lukemiin (~103/70) ei enää palata. Lapset osaltaan edesauttavat verenpaineen nousua myös, turhautuneita tietysti ovat, kun äiti ei jaksa lähteä minnekään, ja kiukuttelua ja riitelyä riittää. Huoh.

Mietityttää jo täälläkin kovin tuleva synnytys, itse synnytys ei sinänsä pelota tai jännitä juurikaan, mutta juurikin lastenhoito-ongelmat... Meillä kun ei asuinpaikkakunnallamme ole oikeastaan ketään kenelle lapset lähdön tullen lykkäisimme, ja kaikki isovanhemmat asuvat lähes 400 km:n päässä... Mummit ovat kyllä molemmat eläkkeellä jo, mutta molemmilla on paljon velvollisuuksia silti. Anopilla hoitaa viikolla miehen siskon lapsia, ekaluokkalaisen iltapäivähoito on oikeastaan hänen harteillaan, ja oma äitini taas hoitaa kolmea huonokuntoista mummoa, äitiään, tätiään ja anoppiaan. Vaikeaa hieman siis on lähteä tänne päivystämään pidemmäksi aikaa. Vielä kakkosen syntymän aikaan nuo mummelit olivat sen verran kuosissa, etteivät kaivanneet jokapäiväistä apua, nyt vaan asiat ovat jo toisin... Pahasti siis pelkään, että synnyttämään lähden yksin, ellei oikein hyvä säkä käy ja synnytys alkaa hitaasti ja mummeista edes toinen ehtisi paikalle, varsinkin äitini haluaisi kovin tänne tulla kuitenkin.

Jahas, ja sitten tulikin kuin tilauksesta kunnon supistus päälle, ihan sitä samaa kuin iltaisin on jo ehtinyt ollakin. :eek: *Laannu, laannu, laannu...* En mä vielä ehdi synnyttämään! |O :D No joo, tuskinpa tässä ollaan mihinkään lähdössä, kunhan testailee kroppa valmiuksiaan.

Vauvan sänky on nyt vihdoin asemoitu oikealle paikalleen, mutta pehmusteita kaipailisi vielä kovin reunoilleen. On meillä kuopuksen vanhat pinnasuojat olemassa, mutta haluaisin tällä kertaa erilaiset, ja tuo ensisänky oikeastaan vaatisikin hieman toisen malliset viritykset. Huomenna meinasin neuvolan jälkeen piipahtaa kangaskaupassa ellen sitten tänä iltana jaksa vielä lähteä shoppailureissulle (kuulostaa kyllä tuo sana "shoppailu" aivan liian pirteälle kuntooni nähden... ;) ).

Väsymystä painaa kyllä päälle nyt kauheasti, yöunet kun tosiaan ovat olleet viime aikoina taas hyvin niukkoja ja pätkittäisiä. Kunpa voisikin vain nukkua kunnon päiväunet, mutta ihan en uskalla noita kahta sekopäätä jättää kahdestaan kepposia keksimään. Ehkä voisin harkita pientä elokuvatuokiota ja torkkua hieman sen aikana sohvalla tytöt vieressäni, hmmmm...

Bliss ja pikkuinen
 
AnnaBuu Toivottavasti olet käynnistykseen päässyt! :hug:

KiiajaVille Hurjasti tsemppiä torstaiseen käynnistykseen ellei sitä ennen synnytys ala itsestään :hug:

Uusille tervetuloa! :wave:

Filuuri Onpas kamala tilanne sulla...toivottavasti pian helpottaisi! :hug:

Meille pitäis miehen siskon tulla lastenvahdiksi synnytyksen alkaessa, asuu tuolla pellon toisella puolella :D

Omaa napaa sen verran, että aamulla kävin antamassa uuden pissanäytteen, kun eilen oli bakteeria pissassa. Taisi onneksi olla näyte ihan kunnossa, kun sanoi että soittaa jos siinä jotakin on, eikä soittoa ole kuulunut :)

Ihania masukuvia tosiaan kaikilla :heart:

Piti itsekin pitkästä aikaa kuva ottaa. Ei paras mahdollinen, kun itse sen otin, mutta kelvatkoon ;) Tänään siis rv 34+2
 
Kotiin tultiin edelleen.Lääkäri meinas että muuten hyvä mutta kohdunsuu on vielä takana niin pitäis tableteilla käynnistellä ja siihen mä en suostu enää ikinä..viimeksi sain ison verenvuodon niistä ja sit mentiinkin kiireellä leikkuriin.Pelkään niitä tabletteja niin lujaa!!!!Sen sijaan tipalla käynnistyksestä mulla on vain hyvää kokemusta.

Joten nyt sitte lääkäri irrotteli kalvoja ja kirjoitti lisää lääkkeitä tohon sappeen.Meinas että eiköhän tää luonnollisesti ala tulla muutaman päivän sisään ja jospa tuo kalvojen irrottelu sais vähän tehoa.

Nyt sitten vedän tässä nassuun 5 eri repepti lääkettä maksaan ja sappeen joissa kaikissa lukee ettei raskauden aikana käytettäväksi ja toivon ettei vauvalle tule niistä mitään. :| Kaipa nuo tietää mitä mulle uskaltaa syöttää mutta tottakai noi varoitus tekstit huolettaa,varsinkin kun lääkkeitä tulee koko ajan lisää ja lisää.

Jotain hyvääkin sain tietää,maksa arvot oli vähän laskeneet eli tuo yks lääke tehoaa ainakin.Kiva. :)

Nyt sitten yritän ajatella ettei tässä enää montaa päivää ole ja päätin nyt sinnitellä ja kestää.Viikon sisällä uskon kuitenkin että vauva olis sylissä.Jää nähtäväksi. :)

38+5
 
Voi kun tosi monella on toi lastenhoitaja epävarma.. :/ Mut toivottavasti kaikki lapselliset sais lapsille hoitajat synnytyksen ajaks, että myös isät pääsee synnytykseen mukaan! =)

Mulla meni kans vedet salissa kun kalvot puhkaistiin, enkä mä myöskään muista kuulleeni mitään ääntä.. :eek:

Filuuri Toivottavasti pääset viimeistään synnytyksen jälkeen ummetuksesta eroon! Mulla ollu kans jonkin verran ummetusta, mut ei kyllä noin pahaa kun sulla, eikä se silloinkaan kyl kivaa oo.. :( Tsemppiä! :hug:

Poika ei sit taas tänään suostunut päikkäreille! :kieh:
Ei kyllä nyt vielä tarvis jättää päikkäreitä pois kun on vauvakin tulossa ja kaikkee.. Sit ei oo edes sitä "omaa aikaa vauvan kans" mikä olis pojan nukkuessa.. hmm..

Nasumasunen Munkin ois tarkotus leipoo tiikerikakkuja pakkaseen vieraiden varalle :p Jos vaikka viikonloppuna sais aikaseks?
Mun serkulla yritettiin kääntää vauvaa, mutta ei onnistunut. Mut vauva olikin sit synnytyksen lähtiessä käyntiin kääntyny ite :) Että näinkin siis voi käydä!

Ihania masukuvia! Kauniita kaikki! =)
Toi Stoppiksen maha on kyllä niin ihana pallo! :D
Empuuulla taas on TOSI pieni masu.. :eek: Vai näyttääkö se vaan kuvassa??
Ja Greddylläkin näyttää tosi pikkuselta masu.. :eek:

Koitin ladata oman masukuvan aijaaseen, mut ei onnistunu.. :( Koitan jossain vaihees uudestaan!

KiiajaVille pääsee sit torstaina vauvan hakuun! Tsemppiä! =)

Katyana & NaNNa <3 34+5
 
Moi vaan. :wave:

En oo taas aikoihin kirjoitellut mutta olen toki seurannut ja jännännyt kuulumisianne.

Meille ei sen kummosempia kuulu....
Vauva on tosi alhaalla ja liitoskivut vaivaa joten mun kävely on tosi hankalaa. Olen ihan täynnä tätä paksuna oloa!!! sais syntyä jo mut ei niin mitään merkkejä siitä. Sellaista pientä menkkamaista kipu ajoittain mut mitäpä se sitten tarkoittaa!?

Täällä kans ummetus vaivannut. Olen käyttänyt viikon verran levolacia ja se on auttanut.

Voi olla et joudun synnyttämään yksin. Riippuu miten nopeaa synnytys käynnistyy, mihin vuorokauden aikaan jne. Jos syntyy päivällä ni silloin aika varmasti hoitaja saadaan...

Huomenna taas neuvola ja hirvittää valmiiksi miten paljon kiloja on taas tullu. Viimeksi oli viikossa paino noussu 1, 3 kg! :ashamed: Terkka vain lohdutteli et vauvalla ollut kasvupyrähdys. ;)

paljon onnea kaikille vauvansa saaneille.
 
Onnea tiitu!! :flower: :heart:
Mun oli myös pakko käydä fb:ssa katsomassa kuva :)

Neuvola:
37+6 (37+0)
sf: 32cm (32cm) Kuulemma pää on alhaalla, keskikäyrän alapuolella mennään
syke 140 (135) nukkuu aina neuvolassa
paineet hyvät kuten aina
hb 122 (123) en ole enää syönyt rautalisää
paino +700 (-500) 10kg alusta tullut
rt

Viikon päästä taas uudelleen..

pitää mennä, moi!

Greddy ja Piksu 37+6
 
KiiajaVille sinulla ainakin on masu lakseutunut :heart: ja onnea torstaille :heart:

Nyt ei jaksa muuta. supistellut taas 20min välein niin että sen tuntee, mutta ei naiset ei, tämä rouva ei synnytä ku korkeintaan ensi viikolla vasta (kätilön kanssa sovittu ;) )

-C ja T 35+4
 
Itsekin ryntäsin heti tsekkaamaan tiitun profiilikuvan fb:ssä :D Onnea paljon, sitten kun pääset lukemaan :flower: :heart: Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Ihanan onnellisia synnytyskertomuksia, kiitos niistä!

KiiajaVille ja AnnaBuu, ihanaa, tekin pääsette pikkuhiljaa synnyttelee!

piipalla on tosi vaikea päätös :/ Itse varmasti miettisin tuota sektiota vakavasti, jos on suuret riskit epäonnistuneeseen alatiesynnytykseen. Kuten sanoit sektiosta palautuu kuitenkin sitä nopeammin.

Meille tuli vaunut tänään, ja nyt tuntuu kyllä varsin konkreettiselta, että vauva on tulossa taloon! Tuolla nuo seisoo makkarin nurkassa komistamassa sisustusta :D Nursingbrastakin tuli viesti, että tänään on lähetetty liivit. Tilasin kaksi kappaletta noita Bravadon body silk seamless-liivejä. Ja mikä hintaero tosiaan! Bebesillä ne maksaa 49,50 kpl ja nyt tilasin kahdet hintaan 58 euroa! Nyt vain odotan lähetystä, ja jos oikea tuote tulee niin tyytyväisempi ei voisi olla. Postikulujakaan ei ole!
Turvakaukalon tilasin tänään myöskin. Sitten pitäisi isoimmat hankinnat olla tehty! Huh, alkaa stressi helpottamaan. Saa nähdä tylsistynkö, kun aikaa on vielä se 4 viikkoa laskettuun :)

Nyt imuroimaan...
 

Yhteistyössä