***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Perjantain jälkeen en ole ehtinyt kuin pikaisesti vähän lueskella eka reissun ja nyt töiden takia. Yv:nä tulleet päivityksetkin sain vasta nyt laitettua kun postilaatikko vähän tökki pari päivää sitten B)

Itse tein viikonloppuna ensimmäiset ostokset uudelle tulokkaalle. Ostin uuden makuupussin Reiman tehtaanmyymälästä hintaan 8? (tämän vuoden äp-pakkauksesta II-laatua --> ei ollut kuin pieni värivirhe, siis sama pussi joka tulis meille jos pakkaus otettaisiin), pienen luonnonvalkoisen kietaisunappibodyn ja pienen pienet villasukat :heart: .

Rakenneultra on meillä 4.12 eli silloin on viikkoja 20+1. Eihän tuohonkaan ole enää kuin noin 6 viikkoa =)

Kunnon pissanäytteestä ei muuten ole ollut neuvolassa puhetta. Pitääkin kysäistä että pitääkö se viedä joku kerta.. Esikoisesta ainakin oli.

Meillä isovanhemmat on ollut hoitamassa esikoista kun mamma on ollut töissä ja mies tehnyt gradua. Hyvä jos tuo nyt vihdoin ja viimein sais paperinsa ulos yliopistosta...

Poppeliini ja kakkosmini 13+6 (mini oli miehen antama nimi esikoisesta)
 
Rakenneultra on 16.12 sillon 21+0 , nyt koitetaan siihen mennessä päättää halutaanko tietää sukupuolta vai ei... Mies haluais, minäki halusin ensin, mutta enää en ole niin varma...hmm..

Eilen oli neuvola ja kuulin sydänäänet eka kertaa :) syke oli 154 ja neuvolantäti sanoi että vahva syke ja se löytyikin heti, kun kertoin miehelle illalla sitä harmitti olisi halunnut kans kuulla :)

Tekis mieli lähtä viikonloppuna reissuun, mutta toisaalta olis ihana vaan olla kotona ja NUKKUA.
Toivottovasti saa itsensä liikkeelle.. Nyt täytyy lähtä töihin.
 
Huomenta!

Pikaseen lukemassa ja postaamassa. Viipottaa suihkuun ja sit sinne neuvolaan...
On se niin kumma et sitä jännittää tosi paljon..Aina tulee pahoja mieleen, vaikka en usko että siellä mitään pahaa onkaan ollu.

Mut ei se auta, pakko lentää sinne suihkuun, et ehtii...

buam ja pikkumyy (keksittiin viimein nimiki)
 
Merkkailen lähinnä,
mies on koko viikon työreisussa ja poika on "syyslomalla", pidän kotona kun ensi viikollakin meen töihin niin saadaan touhuta, ihan ok oon jaksanut.

Rakenne ultrasta on tainnut olla juttua. Mulla on muistaakseni joskus rv 20. Meillä ei mun ymmärtääkseni anneta rakenne ultraan kun just suunnilleen tolle 20 viikolle.

Hilipatuinen rv 16+6
 
Neuvolakuulumisia! :heart:

Paino: -2,3kg alusta
Verenpaine: 124/79 (laskenut sekin)
Pissa: Puhdas
Kohtu: Vastaa viikkoja, suuren appelsiinin kokoinen (kohti sitä greippiä :D )
Hemoglobiinia ei mitattu

Ja sitten tärkein eli :heart: -syke: 160krt/min :heart: :heart: :heart:

Koko käynti kesti noin 20min, eka th:lla, sitten lääkärillä. Seuraava aika on 17.11. Sikainfluenssarokotteen voin käydä hakemassa 10-12.11. tai 17-18.11. Semmoista, nyt on hyvä mieli. :)

Neuvolan laskujen mukaan nyt on 14+1, joten taidan mennä itse samoilla, etten ihan sekaisin mene.

Empuuu ja Anni rv14+1 :heart:
 
Hyvät huomenet!
Tänään onkin monella neuvola ja Empuuu ehtikin jo päivittää kuulumiset :heart:
buam, mekin meinattii laittaa masukille nimeksi pikkumyy, mutta mies ei suostunut kun se on -kuulemma- tytön nimi :LOL: poikaa siis odottaa hän, itse en vieläkään tiedä.
Joko te ihmiset joulua suunnittelette ? Minä olen jo ensimmäisen lahjan ostanut rakkaalle kummipojalle. Kummilapsia meillä onkin monta, 5.

C ja peukaloputti rv 13+6 joko se huomenna poksuu taas =)
 
Joulusta En suunnittele vielä. Tykkään kyllä joulusta, siitä tunnelmasta jne. mutta en koskaan ole ollut mikään jouluhössöttäjä, eikä vanhemmatkaan olleet. Miehen kanssa ollaan kaksistaan kotona ja käydään hänen porukoillaan. Jotain jouluruokaa laitetaan, muutamat jouluvalot - eiköhän se ole siinä. Miehelle ostan lahjan, miehen porukoille myös jos antavat ostaa. :) Odotan kyllä joulua, mutta onhan tässä monen monta viikkoa vielä ennen sitä. :xmas:

Nyt sitten kaikki mun perheenjäsenet tietää tulokkaasta. Viikonloppuna käydään miehen porukoilla, hui. =)
 
Neuvolassa käyty. Olipas ihana käynti. :heart:

Kaikki on kunnossa.
Paino oli mulla noussut viime käynnistä huikeat 400 grammaa, lähtöpainosta ollaan vielä miinuksella noin kilon verran.
Verenpaine: 111/70
Pissa oli puhdas. Se maanantainenkin pissatesti oli kunnossa joten vatsakivut oli vaan kohdunkasvukipuja.
Hemoglobiini oli 133.

Ja pienen sydämen syke. :heart: Se oli 140 krt/min. Ensimmäinen kerta kun kuulin tuon hevosenlaukan, voi vitsit että tuli tippa silmään. :heart: :heart:

Ja liikkeidenkin kohdalle merkittiin + kun kerroin kuplinnasta ja kutittelusta. Kuulemma hoikilla ensikertalaisilla voi liikkeet tuntua hyvin aikaisessakin vaiheessa.

Sikainfluenssarokotteista pitää viikon päästä soittaa tai pistää sähköpostia terkkarille, jos silloin tietäisi jo ajankohdan milloin niitä aletaan jakamaan. Vielä ei ollut tietoa. Keski-Suomessa kuulemma rokotteita on, mutta sitä milloin ne jaetaan ei tiedetä.

Sitten täyteltiin jotain alkoholi- ja huumekyselyitä. Niissäkin oli ihan normaalit tulokset. :D

Seuraava neuvolakäynti on 26.11. Silloin täytetään jo äitiyspäivärahahakemuksia yms. Tuon neuvolakäynnin päälle jatkankin sitten suoraan suuhygienistille. Aamupäivä menee siis tuolloin tuolla terveyskeskuksessa. :D

Tänään tuli tosi hyvä mieli tuosta käynnistä. Jotenkin sain rauhassa keskustella terkkarin kanssa kaikesta, aiemmin mulle jäi jotenkin tyly kuva tuosta terkkarista, mutta mukava täti tuo on. :)

Pahoittelen, hyvin omanapaista viestiä, mutta tulen tuossa iltapäivällä kirjoittelemaan sitten muuta. Nyt vain nämä neuvolakuulumiset. :)

- Hapsiainen ja Herne 17+1 (tekonimeksi on nyt vakiintunut tämä Herne, ei me sitä voida enää muuttaa kun keskustellaan koko ajan Herneestä :D )
 
Sori copy-postaus =)

No niin, neuvolassa käyty ja tässäpä tulos, suluissa edellisen käynnin jutut vkolta 9+5

Paino 75 (76,3) (lähtöpaino 81)
RR 136/86 (138/84)
Pissa puhdas
SF (jostain syystä lääkäri sen halusi mitata??) 7
Syke 159 (170)
Liikkeet ultralla ++ (sama ++)

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituutta 3-4 cm. Muuten kaikki oli ok.
Lääkärin kanssa oli puhetta siitä, että jos tuonne hoito-osstolle tulee sikainfluenssa tapauksia, niin jään heti äitiyslomalle. Tai varhennetulle vai mikä se nyt on. Mutta ei saa jäädä hoitamaan sinne. Ja tonne tulee hoitoon noi oman kunnan tapaukset jos sairaalahoitoa tarvivat. Eli, todennäköisesti en valmistu sit tammikuussa...

Eli kaikki oli ok ja seuraava käynti on 17.11. Halusin kuitenkin käydä neuvolassa ennen rakenneultraa.

Empuuun kanssa me mennäänki sit samoilla päivillä neuvoloiden suhteen =)
 
Joulusta - rakastan joulua ja taidan hössöttää. Mutta aloitan vasta lähemmäs ekaa adventtia :xmas:

Mulla on seuraava neuvola ensi to. Siellä kai sitten saa sen piikin. Toivottavasti ei tule kauheasti rokotusoireita kun pitäisi pyhäinpäivänä huristella Turkuun vanhempien luo.

Oma mieliala on kyllä aika masentunut. Jostain luin että raskausajan äidin masennus voi lisätä lapsen sairastumisriskiä skitsofreniaan. No, en ole vakavasti masentunut vielä mutta kyllä alkaa ottamaan veronsa tämä 3kk jatkunut pahoinvointi, väsymys, päänsärky ym. oireet. Tiesinhän minä että energista keskiraskautta mulle ei tule mutta jotenkin nyt kun flunssakin iski niin siivet meni mulla ihan maahan. Ei mikään huvita, ei jaksa mitään. Haluan vaan maata ja nukkua.

Onko muilla tällaista?
 
Rakenne ultrasta, nää halus sen myöhemmän ajan kohdan et joskus tammikuussa se sitten on :) sitä odotellessa.
Pissanäytteestä, tää on hieman tollo eikä pysy mukana joten mun pissanäytteet nauvolaan on yleensä melko vähän aikaa rakossa olleta, viimeksi unohdin et en saa käydä veskissä ja kävin vasta kesken neuvolan antamassa sen näytteen. Seuraavalle kerralle pitää oikein skarpata et muistaa olla käymättä just ennen lähtöä veskissä.
täälä on väsy pinnassa, ja jos välvoo myöhällä niin pahaolo pakottaa nukkumaan et unta saa sit kyllä :D ja toi maha asukas on vieraskoree nyt jo, kun oon reissussa töissä, niin huonoolo joo mut ei meinaa ylös asti tulla vaiks se auttas ja odota vaan kun kotiin tulee niin heti kunnolla pää pyttyyn huoh... No sellasta se on :)

joulusta, odotellaan kovasti jo ja joululaulut soi, muttamitään kokreettista ei oo saanut aikaa, kun väsyttää ja on sit saamaton. tässä tulee vielä kiirus.

täällä odotellaan jo et millon sen possurokotteen saa, jos tauti ei iske ensin, en ole ihan sata varma et oonko altistunut mut eika näyttää on siis piinaviikkomenossa ja pelottaa. Jos sen nyt sitten olis saanut niin ehtiiköhän sitä välttää jos kohta saa rokotteen?

Unico ja Toukka 12+6
 
Sukupuolesta Meinataan selvittää rakenneultrassa. Meillä on kyllä koko perhe sitä mieltä, että poika on tulossa. Esikoinenkin puhuu pikkuveljestä. =) Varmaan on sit tyttö, ja kaikki veikataan pieleen.

Joulua odotan kovasti! Tämän vuoden jouluviettosuunnitelmat on vielä auki, mutta eiköhän ne tuossa lähempänä joulua selkiydy. Yleensä ollaan appiukon luona, mutta appi meinasi 50-vuotisjuhlien pelossa karata ulkomaille. Kinkkua odotan erityisesti! =) Kaappien siivouksen olen kerrankin aloittanut hyvissä ajoin, ja ties vaikka saisin siivottua ennen joulukuun alkua.

Possuflunssa rokotteesta Ensi viikon tiistaina käyn ottamassa rokotteen. Eilen neuvolasta soittivat, että rokotukset alkaa ensi viikolla. Vasta eilen sitten päätin, että otan rokotteen, kun säikäytti tuo Rovaniemen tilanne. Eikös joku ketjuilija ollut Rovaniemeltä??

Unico Mulle neuvolatäti sanoi, että rokotteen ottamisesta menee kaksi viikkoa, että alkaa "vaikuttamaan". Siksi päätin ottaa sen mahdollisimman aikaisin. Täällä kun on tuo prikaati, ja siellä on todettu jo toista kymmentä tartuntaa.

Santi
 
Heips!

Mulla oli viime yönä taas monta kipeää supistusta, ei kiva. :$ Toivottavasti nuo on kuitenkin vaarattomia, vaikka olivatkin kivuliaita. Tai eihän noita kipuja voi tietenkään verrata synnytyssupistusten kipuihin, mutta sattuivat siis kuitenkin. Mä olen varmaan ollut koko ajan liikaa menossa ja stressiäkin on. Pitänee vähän hellittää..

Mua vähän huolettaa tuo possujuttu ja Pohjois-Suomen tilanne. Kohtahan se on täällä etelässäkin. Mun rokote olis vasta 16.11., mutta en siltikään osaa vielä sanoa, otanko sitä vai en. Mtv3:n nettisivuilla oli juttua, että WHO on suosittanut, että raskaana oleville annettaisiin vastaava lisäaineeton rokote, mutta Suomeen ei ole tilattu sitä lainkaan.

Rakenneultrasta ja kelakorvauksesta. Soittelin äsken Kelaan ja jos sen tekee yksityisellä, pitää viikkoja olla 18-21 ja laskusta tms. pitää näkyä lääkärin merkitsemänä raskauden kesto ja viikot. Muutoin ei kuulemma Kela-korvausta tule. (Ja alkuraskauden ultrassa pitää kuulemma käydä viikoilla 10-14.)

Selkää on taas vähän jomotellut ja mahaankin sattunut. Aamuisin on todella selvä, kova kumpu tuossa alamahalla. Painoa on tullut alusta 4kg. Muutoin on ihan hyvä olo, ei enää onneksi pahoinvointia, mitä nyt se paha maku suussa on edelleenkin välillä. Ja hajut, niin ne ällöttävät hajut! :/

Nyt pitää lähteä laittamaan tyttö unille, jos se suostuu..

Piipa rv 15+3
 
Ihanaa, että kaikki tänään neuvolassa käyneet saatiin hyviä uutisia. :heart:

Joulusta Mä olen vähän sellainen ailahtelevainen jouluihminen. Joskus innostun joulusta, joskus en. Yleensä se on kyllä mennyt niin että päätän etten tee mitään joulun eteen ja sitten huomaankin taas aatonaattoiltana paistavan perunalaatikoita ja leipovan pipareita kynttilöiden palaessa ja samalla kuunnellen joululauluja. :D
Kyllä mä nytkin odotan joulua, mutta en nyt vielä ala hössöttään mitään. Jouluvalot kaivan esim. vasta ekana adventtina esille.
Meillä on muuten himppusen noita joulukoristeita, nyt on ensimmäinen joulu yhteisessä kodissa niin huomattiin että meillä on yhteensä neljä laatikollista joulujuttuja. Saattaa tulla hiukan koristeellinen kaksio jos virittelen kaikki esille. :D

Sapfo kyseli tuosta raskausajan masentuneisuudesta. Mulla oikeastaan oli tuota. Silloin kun se pahoinvointi oli vielä voimakkaampaa ja joka päiväistä niin vetihän se mielenkin ihan maahan. Illat meni maatessa, en innostunut mistään, halusin vaan nukkua ja itku tuli lähes joka asiasta. Nyt kun pahoinvointia ei ole enää joka päivä niin jaksaa jo olla vähän iloisempikin.

Unico Tuo oli mullakin tuttua että huono olo pääsi valloilleen yleensä vasta kotona. Kylässäkin kyllä etoi ja olo ei ollut hyvä, mutta oksennus pääsi aina vasta kotiin mentäessä. Sama se on nytkin ollut tän vähän lievemmän etomisen kanssa. Kotona se vastaa pääsee aina valloilleen.

Mua huolettaa myös tuossa sikainfluenssassa se että ehtiikö ne rokotteet jakoon ennen kun se tauti on valloillaan.
Jos vasta viikon päästä saa lisäinfoa rokotetilanteesta niin en halua edes ajatella milloin se sitten lähtee jakeluun ja milloin se on mahdollisuus sitten saada. Ensin kuitenkin rokotetaan ne jotka on viimeisellä kolmanneksella. Näin ainakin täällä terkkari sanoi.

Piipa tuo paha maku on kyllä ällöä. Toivotaan että se paha makukin häviäis ja selkä/mahasärytkin loppuis. :hug:

(.) Musta tuntuu että tuo maha kasvaa nyt silmissä. Se on pullahtanut kyllä niin paljon nyt viikossa esille ettei usko kohta silmiään. Mies eilen totesi että apua jos se tuota vauhtia kasvaa niin räjähdän ennen joulua. :D
Yhdestä takistakin huomasin tuon eron, viime viikolla mahtui yhden suht ihonmyötäisen takin alle vielä paksu neulepaita ja meni takin napit kiinni helposti. Nyt vaikka pistää ohuemman paidan alle niin ne takin napit saa nippanappa vedettyä mahan kohdalta kiinni. :D Ens viikolla on ilmeisesti edessä siirtyminen johonkin muuhun takkiin.

Nyt alkaa taas jomottaan päätä. Niskat jumittaa tässä koneella istuessa. :( Onneks on kohta kahvitauko niin pääsee vähän poiskin tästä koneen äärestä.

- Hapsiainen 17+1
 
Huhhahei.. Täällä alkaa yökötys ja totaaliväsymys vähän helpottaa ja nyt jaksaa jo vähän touhutakin, IHANAA! Toivon tätä samaa myös kaikille muille, jotka tuon väsymyksen ja huonon olon kanssa kamppailee.. Viikolla 15+ minun kohdalla tämä pieni ihme tapahtui, jee! :)

Tänään neuvolasta sain tiedon, että jos haluan niin saan rokotuksen 2.11. Onneksi noinkin pian (Tampereella siis asustan). Nyt pitää vaan vielä lyödä asia viimosen päälle lukkoon, että otanko rokotuksen. Kyllä luultavasti.
 
Jaahas, nyt on sitten varmuus että on altistuttu possunuhalle, joten oikea piinaviikko menossa. Enää en kai voi asialle mitään tehdä, mutta aika näyttää kuis tän tyypin käy.

ruokahalu puuttuu :( huonompi homma yrittää keksiä mitä syö kunmikään ei maistu. nyt menee suolakurkkua ja suklaarusinoita mut ei nekään oikein maistu huoh.

Täällä on hyviä neuvola kuulumisia kiva lukea kaikilta. Tuli vaan mieleen et kai se pissa on puhdas niin kauan kun siitä ei sanota mitään? en oo hokassu kysyä koskaan...

 
Heippa kaikille :wave:

Pidennetty viikonloppuloma lomailtu ja tämä viikko on mennyt niin kiireessä että oon kerenny käydä kotona oikeestaan vaan nukkumassa :/ onneks tiedän että huomenna helpottaa:)

Tosi paljon tekstiä ehtinyt tulla, kaikki olen lukenut jollain lailla, mutta nyt on voimat niin lopussa että kommentoin vain osaan.

Paljon onnea yhteisesti kaikille hyviä uutisia saaneille :heart:

Itselläni tänään viikot poksuu ja 14 viikko alkaa:) oon käyny pari kertaa äitiysvaatteita katsomassa, mutta en ole vielä uskaltautunut ostamaan. Kohta on kyllä pakko ostaa, kun istuessa sen verran omat housut puristaa. Muutaman muun tavoin olen kyllä pikkuiselle ostanut jo pari vaatetta:) Mutta ajattelin että sitten rakenneultran tai joulun jälkeen voisi ostella vähän enemmänkin:)
Mulla on seuraava neuvola 4.11 jolloin katsotaan verenpainetta ja kuunnellaan ensimmäistä kertaa sydänääniä :heart:
Mulla on huomenna sokerirasituskoe:x Mun piti mennä siihen jo näin aikaisessa vaiheessa kun mun äidillä on ollut se kun minua odotti. Mikäli kokemuksia löytyy niin mielelläni otan vastaan ennen klo 7:30 huomenna:D

Poppeliinin kanssa mennään kyllä ihan samoilla päivillä, ja meillä on myös rakenneultra samana päivänä 4.12:) Laitan sulle yv:nä mun tiedot:)

Joulusta oli puhetta, minä olen ehdottomasti jouluihminen enkä malta odottaa, että marraskuu menisi jo nopeasti ja joulu tulisi:)

Sikaifluenssa huolestuttaa myös minua. Ja se että mitä sen rokotteen kanssa tekisi. Kai se on otettava kun sitä kuitenkin suositellaan...

Mulla on ollut nyt parina päivänä kun olen istunut paljon, niin tullut semmosta tosi inhottavaa viiltävää kipua tuohon ihan alavatsalle/häpyluun kohdalle. Eli se kipu tulee sitten kun nousen seisomaan ja lähden kävelemään. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Onko ihan normaalia kipua?
Myös semmonen kuvottava olo jatkuu iltaisin. Eli mikään ruoka varsinkaan lämmin ei kyllä maistu ollenkaan:x

Yritän illalla käydä lukemassa kaikkien viestit vielä tarkemmin. Vielä reilu tunti töissä jaksettava |O

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :flower:
 
Puliina puhui, että Tampereella jo sais possuflunssarokotetta. Minäkin asun Treella muttei mulle oo puhuttu rokotteesta yhtää mitää! Ruvennnu pelottaan toi flunssa. :|

Joillai kans rakenneultra myöhemmin, mullakin vasta jouluviikolla, tarkka aika tulee myöhemmin postitse.

Joulua oon odotellu jo varmaa kuukauden! :D On muute meidän eka ja vika joulu kaksin, seuraavana jouluna meitä onkin kolme. :heart:

Mäkin taidan tuntee harvakseltaan liikkeitä! Sellasta hassua kuplintaa on tuntunu välillä. Aiemmin mitää vastaavaa tuntenu niin päättelin, ett jospa ne nyt on niitä liikkeitä. Kovin on ainakin vilkkaaks pikkuista kehuttu. :D

Feles 15+5 :heart:
 
:wave:

Joulusta. Tykkään siitä, mutta minua ärsyttää suunnattomasti, ku sen hössöttäminen alotetaan jo lokakuussa. Nyt on jo kynteliköt ja jouluvalot mynnissä + joulukarkit. Pihavalot on asia erikseen, kun niitä voi polttaa muutenkin pimeään aikaan. Menee maku koko joulusta, kun näin aikasi pitäs alkaa sitä ajattelemaan. Ensimmäisenä adventtina laitan kynttelikön ikkunaan. Itsenäisyyspäivänä alotan joululaulujen kuuntelun. Toi on meillä perinne, pienenä leivottiin sinä päivänä äidin kans aina piparit ja kuunneltiin eka kerran joululauluja :) Joulu on oikeesti kivaa aikaa, mutt jos nyt jo alkaa vouhotus nii siitä menee maku! :/ Onneks asutaan syrjässä kaupungista, nii ei tartte katella ennen aikasesti sitä...paitsi, kun käy ruokakaupassa.

Possurokotus Täällä näköjään alotetaan riskiryhmille tiistaina 27.10 rokottamaan. Raskaana oleville tulee henkilökohtainen kutsu. Voisin siis olettaa, että kun menen maanataina neuvolaan niin siellä saan jotain tietää tästä asiasta. Tästä rokotteesta liikku nyt niin paljon ristiriitasta tietoa, ett en oikeesti ajattele koko asiaa. Mistä sitä loppujen lopuks tietää mikä pitää paikkaansa ja mikä ei. Mutt luulisin silti, ett otan ton rokotteen.

Oma napa: Sapettaa suunnattomasti. Mulla tippu palkka melkei 50 senttiä. Palkkaluokka tippu, HKO tippu (se nyt ois normaalia). Mutt minun käsityksen mukaan ei palkan pitäny tippua kellään (töissä sanottiin kun oli irtisanomisia yms.). Muutenki minun käsityksen mukaan palkkaluokka ei voi tippua tosta noin vaan....saatika palkka tai sit oon iha pihalla kaikesta. Nyt vi*piip*ttaa suomeks sanottuna. Että ottaa kaalliin :headwall: :headwall: No ei montaa kuukautta nii päsee pois ja onneks tää tapahtuu vasta nyt eikä viime vuonna.

JääKyynel ja Tuittu

 
Hope Mä kävin parisen viikkoa sitten tuossa sokerirasituksessa. Jouduin näin aikaisessa vaiheessa pco:n takia siihen. Ei se ollut niin kamalaa kun olin kuvitellut.
Se paastoaminen ennen sinne menoa oli vaikeinta, kun olen tottunut koko ajan syömään jotain pientä ettei tule huono olo. Siellä rasituksessa kuitenkin kaikki meni hyvin. Eka kun menin sinne niin otettiin ekat verikokeet, sitten oli pari minuuttia aikaa juoda se litku. Eikä se litkukaan ollut mitään niin pahaa kun olin olettanut, vaikkei se nyt mitään herkkuakaan ollut. Mutta meni siis helposti alas. Sitten odoteltiin tunti, otettiin verikokeet, sitten taas tunti ja otettiin verikokeet ja sit pois. Mä nuokuin nuo odotukset odotushuoneessa kolmen muun odottavan äidin kanssa.
Mutta ei siis paha rasti. Joudun ite nyt sitten joskus myöhemmässä vaiheessa uudestaan. Se myöhempi kuulunee siis kaikille odottajille.

Tsemppiä rasitukseen, hyvin se menee! :)

Mulla oli kaikki arvot sokerirasituksessa tosi hyvät. Helpotti kyllä mieltä.

- Hapsiainen
 
Tuosta possurokotteesta ni täällä ei kukaan sanonu tänään mitään ku sitä kyselin. Ei edes sitä, et millon jaetaan ne rokotukset. Normaali influenssarokotusten päivät on kyllä tiedossa, mit ei mitään et millon ne jakaa noita sikarokotteita. :/

Piipa tuola puhui kivuliaista suppareista. Mullahan oli eilen ja toissapäivänä kun siivoilin noita huoneita ja tätä kämppää ni muutama kipee supistus, ni mulle tää lääkäri sano tänään, että supistuksia voi tulla, mutta missään nimessä ne ei vielä sais olla kipeitä. Sanoivat että pitää sit soittaa heti neuvolaan tai tk:n päivystykseen jos tulee, et pitää jäädä sit saikulle ja olla rauhassa. Ja ottaa rauhallisemmin.

Pitikin mennä nukkuun päikkärit...nyt on pää aivan v**un kipee ja oksettaa....
otin tuossa panadolin, mut pitää napata toinen jos se ei auta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Jaahas, nyt on sitten varmuus että on altistuttu possunuhalle, joten oikea piinaviikko menossa. Enää en kai voi asialle mitään tehdä, mutta aika näyttää kuis tän tyypin käy.
Voi kurjuus! Mutta muista että heti kun sulle tulee oireita otat yhteyttä TK:hon ja kerrot kontaktista ja oireista. Sittenhän vissiin lääkitään sillä Tamiflulla ja se kuuri pitäisi aloittaa mahdollisimman pian oireiden ilmettyä.
Toivotaan että onni olisi ollut matkassa etkä ole tartuntaa saanut.

Kyllähän tuo Pohjois-Suomen tilanne tuli aika puun takaa, niin sanottuna. Ja tuntuu leviävän kovalla vauhdilla.
On ollut mielenkiintoista lukea Mitäs nyt? puolella kun monet raskaanaolevat on sitä mieltä että rokotetta ei oteta.
Tai ne jotka ajattelevat sikainfluenssan olevan vain tavallinen flunssa, miten ajatukset nyt muuttuvat näiden uusien uutisten myötä?

Esikolla oli tänään 5v neuvolalääkäri ja lapsille ja miehelle nyt on resepti kausi-influenssaan.
Maanantaina aloitetaan täällä kausi-influenssan joukko rokotukset neuvoloissa. Ekana nämä pienet alle yli 6kk ja alle 3v. Kuopukselle käyn sen hakemassa, kuten myös muillekin lapsille. Kuopus saa sen ilmaiseksi.
Lääkäri ei kuitenkaan mulle sitä reseptiä kirjoittanut kun ei ollut varma voiko sitä ottaa raskaana. Mutta eiköhän tuokin selviä jossain vaiheessa ja sen kerkeää ottamaan vähän myöhemminkin.
Ehkä pieni "paniikki" tulee tuosta kerkeääkö saamaan sikainfluenssarokotetta ajoissa.

45min ohjelmassa eilen, tai näin sen pienen pätkän uutisissa puhuttiin rokotteesta, kaikki rokotteen aineosat on tuttuja ja tutkittuja, turvallisiksi todettuja. Joten kyllä se edelleen vahvisti omaa kantaani rokotteen ottamisen puolesta.

Nasumasunen ***HUOM!***
Meillä sikainfluenssa rokotteet aloitetaan vkolla 44. Aluksi terveydenhollonhenkilökunta ja samalla viikolla loppuviikosta raskaanaolevat on vuorossa. Ja rokotuksen saa äitisyneuvolassa 3.11. tai pääterveysasemalla 30.10.
Meidän kaupungin terveyskeskuksen sivuilla oli julkaistu tuo rokotusaikataulu joten voisi olettaa että myös muiden kaupunkien aikataulu on jo jossain nähtävillä.

Mulla on neuvola 2.11. ja jos niitä rokotteita ei vielä silloin paikalla ole käyn sitten seuraavana päivänä sen hakemassa. Neuvolaan on kotoa matkaa n.500m niin eipä tuo ole matka eikä mikään ;)

Nyt sain selville ettei meidän tytöt kuulukaan riskiryhmään, vaikka neurofibromatoosi onkin. Perussairaus eikä siten krooninen (kuten esim. ms-tauti) joka pahenis infektioista.
Vaikka periaatteessa "krooninen", nf on geenivirheen aiheuttama joten siitä ei voi mitenkään koskaan "parantua"
 

Yhteistyössä