**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Piipahdan vain kyselemässä uudelleensynnyttäjiltä:
Onko kukaan käyttänyt aiemmin homeopaattisia lääkkeitä synnytyksessä, ja millä menestyksellä?
Ja vielä, oletteko käyneet homeopaatin vastaanotolla vai mistä tuotteita saa?

*muoks*
viimeinen lause kuulostaa tyhmemmältä kuin ajattelin... :LOL:
Siis piti kysymäni saitteko lääkkeet mukaan sieltä homeopaatinvastaanotolta? Vai apteekista/luontaistuotekaupasta/vai?!?
 
Hemmi Mulle ei oo tehty vielä yhtään sisätutkimusta. Mut nyt on tässä kuussa lääkärineuvola, niin siellä sitten. Oon ihmetelly kans kun jotkut on käyny lääkärillä jo parikin kertaa, ja täällä meillä on vasta nyt rv 30 eka lääkäri. Ja sit seuraava on kait lähempänä laskettua.. Näin oli viime raskaudessanikin.
 
katayana meil on täällä aina rakenneultran yhetydessä myös lääkärin vastaanotto ja sisätutkimus ehdään myös siinä. ja sit tietty keskiraskauden lääkäri joka mulla oli 26+3. Jännä miten erilailla on joka puolella.

Neuvolakuulumisia
just tulin neuvolasta ja rv:t on 29+2.
Pissa puhdas
painoa tullu +1060g/vko :eek: :eek:
turvotus +
rr 136/87 ja 124/80
Hb 117 (nouseenousee) :D
Sf 28,5 ja yläkäyrällä mennään (4,5cm tullu 3 vkossa :eek: :eek: )
raivotarjonnassa
liikkuu ja potkii kovasti ja syke oli n 137 :)

sokereita ei tarvii onneks mittailla kun kerran viikossa ja sitten loppuraskaudessa on mulla vielä ultra äippäpolilla kun vaativat sokeriseurannan takia sen kokoarvion. en pistä vastaan :D
samalla jos sais ronskin sisätutkimuksen niin sais vauhtia töppösiin ;D :LOL: :LOL: :LOL:

fantastic4 en oo käyttäny homeopaattisia eikä oo tietoo mistä sais ..määkin haluaisin kuulla jos jollaine ois niistä tietoo ja kokemuksia...hajuakaan mitä ovat :ashamed: :snotty: :whistle:

Hohhoijaa, nyt harmittaa tuo painon nousu niin kovasti :snotty:
neuvolatäti katto kakkosen tilastoja niin samoilla käyrillä mennään ja poju paino syntyessään 41+2 3800g. samaa luokkaa tulee kuulemma tämäkin olemaan... |O aijai sanon minä ...tosin rv 36 jälkeen en enää kyllä pidättele jos tulee... ja aion tehä kaikkeni ettei nyt tarvii 2 vkoa kärvistellä yli niinku normaalisti...plaah.

nyt hetkeks köllölleen ja sitten lumihommiin mukuloitten kans ulos.

Nasumasunen ja napero 29+2 :heart:
 
Napanuoran esiinluiskahduksesta vielä. Ensiksi se on harvinaista, ja toiseksi se on yleensä monisynnyttejien ongelma. ELi jos kohdunsuu jo riittävästi auki, ja vesi menee (ei pieni tiputtelu korkealta, vaan kunnon vedenmeno), ja vauvan tarjoutuva osa ei paina kohdunsuulle, sitten napanuora (jos se on siellä alaosassa tarjolla) voiu luiskahda emättimeen ja periaatteessa myös ulos emättimestä (vaikka harvoin). Ja vaara on nimenomaan puristuminen, eikä kuivuminen. Vesi menee => lapsi painautuu enemmän alas => jos napanuora puristuu lapsen ja lantioluun väliin (ja niin siinä yleensä käy), lakkaa vauvan verenkierto ja pelastaa vaan hätäsektio minuuteissa.

Tutullani tuli joskus vuosia sitten sairaalassa suihkussa ollessaan vedet ja napanuora roikkui samantien reisien välissä. Onneksi oli arki ja päivä, lapsi syntyi muistaakseni 8min kuluttua vedenmenosta hätäsektiolla, Apgarilla jotain 1/3/8. Hyvä fiksu lapsi lopuksi tuli. Tuo äiti aluksi kauhisteli, että "ja niin pahasti luiskahti, että ihan emättimestä ulos" - mutta oikeastihan se pelasti lapsen hengen, ei kukaan olisi muuten tajunut minuuteissa tarkista tilannetta ja juosta sektioon, tuskin hän olisi edes itse soittanut heti kutsukelloa, ja yksikin minuutti enemmän olisi varmasti ollut kohtalokas.

Mirabel 33+4
 
Nyt kun muistan, niin vinkkaan, et kannattaa pakata sairaalakassiin herukkamehua :) Sairaalassa ekan lapsen syntymän jälkeen huonetoveri kertoi, että auttaa maidonnousemiseen. Ja mulla kyllä tepsi, kun heti sitten pyysin miestä sitä tuomaan ;)

Samalla poksutaan eli 29+0 tänään :heart:

Nyt on vaatevaraston kannalta hyvin asiat. Käytiin poikien kanssa mun siskolta hakemassa heidän tytölle pieneksi jääneet unisex-vaatteet. Samalla saatiin takaisin lainassa ollut makuupussi ja kastemekko ja pientä korvausta vastaan ostin heiltä kaukalon lämpöpussin. He lähtevät huomenna kolmeksi kuukaudeksi rapakon taa, niin piti nyt jo käydä hakemassa.

Neuvolakäynneistä on ollut puhetta. Mulla nyt takana kaksi tavallista neuvolakäyntiä, kaksi neuvolalääkäriä ja kaksi ultraa yksityisellä (neuvolan kustantamat), joten en mäkään kovin usein ole siellä päässyt käymään. Tyytyväinen vain kyllä siihen olen, kun ei kerta mitään ongelmia ole ollut, niin mitä sitä turhaan siellä ramppaamaan... Seuraava käynti ois joskus parin viikon päästä, pitää aika sinne vielä varata, kun en viimeksi sitä saanut.

Nyt ei tuu mieleen muuta kommentoitavaa, joten oikein hyviä vointeja vaan kaikille! :hug:
 
Empuuu saikin jo vastauksia tuohon kiireeseen ja makuuasentoon. Mutta turvotuksesta. Aika "hyvä" merkki turvotuksesta on kun illalla ottaa sukat pois jaloista ja jos nilkanympärille jää painauma niin voi sanoa että turvotusta on.
Samaten jos kämmenet on pilkulliset, näin ainakin mulla.

Jastu muistaakseni 36+ viikolta käydään viikonvälein. Ja sitten 40+ viikolla parin pävän välein, jos sinne asti joutuu kärvistelemään.

Fantastic4 ajatteli samaa kuin minäkin ;)
Edellisessä raskaudessa sain vyöhyketerapeutilta "naisjuurta", en muista sen "virallista" nimeä mutta se pehmittelee paikkoja ennen synnytystä. Sai aloittaa 37+ viikolta lähtien.
Useat tulevat äidit ovat kuulemma tuota nautittuaan olleetkin jo "huomaamatta" auki n.5-6cm kun ovat sairaalaan menneet synnyttämään.

Viimeksi oli käytössä myös Arnica Montana D6, kivunlievitykseen vaikken sitä muistanut hirveästi ottaakaan synnytyksen aikana.
Mutta synnytyksen jälkeen toimii taas siten että lyhentää jälkivuodon määrää/kestoa ja auttaa toipumaan nopeammin "traumasta".
Tuon arnican kävin ostamassa luontaistuotekaupasta, kun luin siitä netistä.
Babyidean sivuilla näytti oleva kohtalaisen laajasti homeopatiasta ja synnytyksestä.
Täällä varmaan vielä laajemmin
http://www.sci.fi/~tiina/homeopa2.htm#kuvauksia

Harkitsen jopa jos varais ajan homeopaatille ja sais sitä kautta sopivat nappulat synnytykseen mukaan.

Nasumasunen tuo vyöhyketerapeutti on sama henkilö joka pitää yksityistä äitiysneuvolaa, jos et löydä numeroa niin jos sen haluat niin voin sen yv:nä sulle laittaa.
Todella mukava ihminen.

KiiajaVille




 
Nopeasti tuun vaan kommentoimaan :) Mulla on ollu jo 6 normaalia neuvola käyntiä eli noin kuukauden välein.. Nyt sit kahen viikon välein.. Mulle on tehty muistaakseen 2 sisätutkimusta. Hmm.. taidanpa käydä päiväunille on väsy:/ Heei olettekos ajatelleet hankkia itkuhälyttymiä?
 
Kiiajaville Juu, eli ilmeisesti oman kertoman mukaan terkka merkkaa turvotuksen kohdalle + tai ++ tai ei mitään. Sitä lähinnä mietin, että ei kai ne neuvolakäynnillä jostain sitä turvotusta katso. :D

Itkuhälytintä ei varmastikaan hommata, en usko että on tarvetta.
 
Jee, 32+0 =) Tää on jo ihan kiva luku! Tiedän kolme tyttöä jotka syntyneet rv 32 ja hyvin on mennyt (ei ole tarvittu hengityskonetta eikä ole mitään ongelmia jäänyt keskosuudesta johtuen). Toki mieluusti sinne täysille viikoille saisi mennä, ihan riittävän nopeasti tämä aika kuluu muutenkin!

Neuvolakäynneistä Mulla on ollut 4 tavan terkkakäyntiä, 3 äitipolia/ultraa ja 1 lääkärineuvola. Johtuu ihan siitä, että verikokeita otetaan 4 vkon välein veriryhmävasta-aineiden vuoksi. Ja siksi siis ylimääräisiä ultriakin, huomenna pääsen taas katsomaan vauvelia :)

Itkuhälytintä ei tarvittu kahden ekan kohdalla, asuttiin kerrostalossa. Kolmannen kanssa oli eka kertaa tarpeen, kun rivarissa asuttiin, ja nyt on ok-talo, joten hälytin ihan tarpeellinen kapistus.

Höh, nyt en taas muista olikohan edellisellä sivulla jotain kommentoitavaa :xmas: Pitänee tulla lisäilemaan jos on...

stoppis 32+0
 
Itkuhälytin pitäisi hankkia, vanha ei ole oikein luotettava enää. Joku pieni näppärän kokoinen kiinnostaisi. Vinkkejä?

Toi napanuoran esiinluiskahdus kuullostaa kyllä aika pelottavalle. Toivottavasti Sulo ymmärtää kääntyä hyvissä ajoin perätilasta raivotarjontaan, niin riski ainakin pienenisi sen suhteen. Mutta eiköhän tuo liene melko harvinaista muutenkin.

manteli ja Sulo 31+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Fantastic4 ajatteli samaa kuin minäkin ;)
Edellisessä raskaudessa sain vyöhyketerapeutilta "naisjuurta", en muista sen "virallista" nimeä mutta se pehmittelee paikkoja ennen synnytystä. Sai aloittaa 37+ viikolta lähtien.
Useat tulevat äidit ovat kuulemma tuota nautittuaan olleetkin jo "huomaamatta" auki n.5-6cm kun ovat sairaalaan menneet synnyttämään.
Hei, kertoisitko enempi tuosta "naisjuuri" hommasta =)
 
Yeb
Neuvolakuulumisia heti alkuun, viikolta 32+3, suluissa edellisen käynnin numeroita (28+3):

Painoa 84,7kg (80,0kg), painon muutos 1175g viikossa :eek: Kauheesti yhtäkkiä kun viimeksi tuli viidessä viikossa yhteensä 700g..
Ei turvotusta
RR 128/78 (118/87)
Pissasta ei täti muuten taaskaan kattonut mitään! Ja mä muistin vasta kun oltiin lähdetty että hei, siellä vessassa on näyte.. Muistaakseni täti ei oo kertaakaan sitä pissaa kattonu, joko mä oon epähuomiossa käyny just pissalla kotona tai sitten täti vaan ei oo käyny sitä näytettä kattomassa.
HB:akaan ei mitannut, ei ole koskaan mitannut.
SF-mitta 30cm (26cm)
Raivotarjonnassa
Sydämen syke +, lukuja ei edes kirjattu
Liikkeet ++

Hemmi, mulla on takana yksi "sisätutkimus". Sen teki ultraava lääkäri NT-ultran yhteydessä viikolla 10 ja kesti ehkä puoli sekuntia :LOL: Seuraava neuvolakäynti on neuvolalääkäri 3-4 viikon päästä. Mutta on merkillistä että siellä ei oo koskaan ees kurkattu.. Mä alan pitämään Norjaa kohta ihan kehitysmaana :D

Neuvola- tai muita käyntejä mulla on tähän mennessä: 4 terkkaria, 3 ultraa joista yksi oli kontrollikäynti kun vatsanpeitteet ei olleet vielä sulki, istukkabiopsian yritys ja lapsivesipunktio. Aattelin että nyt alkais jo neuvolakäyntejä olemaan tiheemmin mutta seuraava kerta on tosiaan vasta 3-4 viikon päästä lääkärineuvola!

Itkuhälytin taidetaan tällä kertaa hommata. Esikoisesta semmosta ei ollut kun asuttiin kerrostalokaksiossa eikä sille olisi kotona käyttöä ollut. Mummulassa omakotitalossa sellasta tosin on kaivattu useampaan kertaan joten nyt on hankintalistalla.

Mä en ollu koskaan kuullutkaan tommosesta napanuoran esiinluiskahtamisesta, tää on hyödyllinen palsta :) Hyvä että on harvinaista, kuulostaa niin hurjalta!

Yeb 32+3
 
(.) Täällä ei uutta.. Seesteistä, olo ihan ok. Iltaisin meinaa iskias välillä kovastikin vaivata, muuten kyllä jaksaa hienosti. Muksu tuntuu kääntyneen pää alaspäin, liikkeet tuntuu ylös ja sivuille. Alkaa ilmeisesti olla ahdastakin jo kun terävimmät potkut ovat jääneet pois. Kovasti kyllä mylläystä ja tuuppimista tuntuu, niin että masu ihan välillä heiluu puolelta toiselle. :D Supistuksia on toooodella harvakseltaan, kerta-pari viikkoon, mutta taitavat olla ihan vain ennakoivia ja valmistelevia suppareita. Ovat todella laimeita, eivätkä kestä kauaa.
Tallihommiaki oon voinu viel hyvin tehdä, vähä vauhtia tosin saanu hidastaa, mut hyvin viel jaksaa p*skaaki lapata.. :)

Kellis ja Aarre 32+1
 
Neuvolapäivä takana täälläkin.... =)
Painoa oli tullut n.0,5kg/viikko, yhteensä nyt tullu jo 10kg :ashamed: Ja niitähän ehtii vielä tässä hyvin kertyä...

Neuvolakäyntejä meillä on n.4 viikon välein, ja sit loppuvaiheessa viikon välein. Lääkärineuvoloita on 2, mä käyn sen toisen niistä äitipolilla kun on siellä ultra ja synn.lääkärin vastaanotto verenpaineen takia. Ultria meidän kaupunki tarjoaa 3 kpl.

Beibe on jo asettunut oikeinpäin, on ollut jo pitkän aikaa. Toivotaan että nyt tajuais pysyäkki siinä ettei lähtis kääntyilemään :whistle:

Itkuhälytin on meillä ollut käytössä kahdelta edelliseltäkin, ja on ollut ihan ok jos on ulkona nukutettu vaunuissa.

Huomenna taas vaihtuis viikot isompiin lukemiin...ei tätä ehdi edes tajuamaan kun viikot vaan hurahtaa ohi!!! :eek:

:heart: Lanfear 30+6 :heart:
 
Emppuuu Mä muistan joo kun itekin ihmettelin että kuinka se turvotus muka mitataan :D Mutta joo ne kysyvät että onko turvotusta ja jos on niin laittavat + ja jos ei ole niin - :)

Itkuhälyttimestä ollut juttua, ei meinata juu tähän kerrostalo kaksioon sellaista hommata :)
Mutta sitten olen miettinyt noita kaikenmaailman rasvoja ja salvoja.. Että mitähän sitä kannattaisi/ mitä meinaatte vauvalle ostaa? Äitiyspakkauksessahan oli se kosteusvoide mutta sit varmaan jotai bepanthenia,sinkkivoidetta yms. mitä kaikkia niitä nyt onkaan..

Niin vielä muuten tuosta neuvolakäynnistä, kyllä se terkka nyt itsekin epäili että mulla voisi olla kyseessä tuo lantion löystyminen tai siis ilmeisesti se löystyy kaikilla jonkin verran mutta mulla sit vain tekee tosi kipeetä..
Se kyseli kaikenlaisia vaivoja ja jokaiseen melkeinpä vastasin että juu kyllä vaivaa.. Ja sanoinkin sille että vaikka mä aikalailla varauduin että mitä raskaus vois olla mutta täytyy sanoa että en kyllä olisi voinut kuvitella että se tällaista olisi! :/
No tukivyötä hän ehdotti, meillä sen voi kuulemma hakea lainaksi apuvälineyksiköstä, jospa siellä sitten huomenna kävisin.. Ilmeisesti ei sitten mitään lähetettä tms. tarvitse kun ei kerta sellaista antanut..
 
(.) Täällä esikoinen sairastaa... Kaksi yötä on mennyt valvoessa ja luulempa saman jatkuvan vielä pari yötä lisää. Meillä kävi yllätysvieraita, eräs äiti piipahti kylään kahden lapsensa kanssa, jotka molemmat olivat kamalassa räkätaudissa. En voi käsittää miksi kipeitä lapsia piti lähteä raahaamaan mihinkään, saati sitten toiseen lapsiperheeseen kylään. Seuraavan kerran kun ovat tulossa, on pakko kysyä ovatko terveitä vai eivät kun näköjään pitkin paitaa valuvat räätkään eivät vierailua estä... :headwall:

Mutta juu, tuon vuodatuksen jälkeen koitan kommentoida jotain mitä satun tässä vähän väsyneenä muistamaan.

Haikaranpesä tulee tosiaan meillä ratkaisemaan tila ja sänkyongelman muutamaksi kuukaudeksi. Tosi mukavan oloinen kapistus, vaikka en vielä paikalleen sitä laittanut on tullut hiplailtua sitä aina ohi mennen. :D

Sisätutkimusta ei ole tehty kertaakaan. Ultrat on hoitanut lääkäri, mutta ei kuulemma tee sisätutkimusta ollenkaan... Viimeksi neuvolassa asiaa kysyin, kun viimeinen ultra on rv36+ ja ajattelin josko silloin sekin tehdään, mutta ei niin ei. No samapa tuo. Jos supistuksia alka kamalasti olla, asia toki tutkitaan, mutta muuten ei ole täällä tapana.

Kestovaippoja olen ajatellut ruveta kaivelemaan vähitellen varastoista ja katson mikä tilanne ihan pienten kestojen kanssa on. Harsoja on pino olemassa, "alushousuja" myös, imuja täytyy vielä tehdä lisää kun bambukangasta on tuolla kaapissa odottelemassa käyttöä, villiksiä on muutamat ja CuddleWrapeja (fleecekuorivaippa joka on meillä mennyt lähes koko vaippaiän hyvien säätöjen takia) myös. Cuddleja hommaan varmaan esikoiselle parit xl-kokoa, niin saa pikkuinen nuo olemassa olevat kokonaan käyttöönsä. Itse olen laittanut CuddleWrapin sisälle sopivan määrän imua sellaisenaan (ei sisävaippaa erikseen) ja hyvin ovat toimineet! Muita kestoja on sekalainen kasa AIO:sta sisätäyttöön. Katsotaan nyt, mitkä tulokkaalla toimivat parhaiten.

Pakko mennä huilimaan hetkeksi. |O

Donu ja Pikkuinen 30+0
 
jastu Mä ostin Ceridal Lipogeeliä, voi käyttää rintoihin, vaippa-alueelle, huuliin, käsiin jne. ja Ceridal Lipolotionia, jota voi käyttää ihan perusvoiteena, vauvan kylvetyksessä jne.
http://www.ceridal.fi/?id=aec16&select=Ceridal
Käyttöalueet kohdasta näkee, mihin kaikkeen niitä voi käyttää :)
 
Rintapumpusta, mä en kyllä pärjäis ilman sitä ( näin ainakin edellisten kohdalla....). Olis aika avuton tunne jos maitoa pakkautuis rintoihin ja vauvalla ei olis nälkä, pumppu on ainakin mulle ihan ehdoton juttu.

Voiteista, kokemusta myös edellisistä, Bebanthen, joku hyvä perusvoide ja talkki ( tai perunajauhoja), näillä pärjätty ihan hyvin. Alkuun käytin nänneihin myös Lansinohia ja Bebanthenia kumpaakin, oli sen verran rikkoutuneet rinnanpäät....( outs, sitä odotellessa.... :/ )
 
Neuvolakäyntejä mulla on ollut noin 3-4 viikon välein, nyt kahden viikon välein. Alkuraskaudessa oli lääkärineuvola jolloin tehtiin sisätutkimus ja itse asiassa kun kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa niin silloin tehtiin sisätutkimus. Seuraava neuvolan sisätutkimus tulee viikolla 36 jolloin on lääkärineuvola, mutta nyt olen pari kertaa joutunut käymään supistusten takia lääkärissä jolloin molemmilla kerroilla on tehty sisätutkimukset.

Mut ultria täällä ei ole ollut rakenneultran jälkeen. Ilmeisesti niitä ei sitten enää olekaan.

Donu Onpa ollut varsin mukavia yllätysvieraita! :eek: Mulle ei tulis mieleenkään lähteä räkätaudissa lapsiperheisiin, ei oikeastaan mihinkään.
Tuosta tuli mieleeni kun serkkuni kysyi että saako hän tulla torstaina kylään, kerroin että saa jos ehdin parantua tästä flunssasta. Heillä noin vuoden ikäinen tyttö. Sieltä vastattiinkin että tyttö on juuri sairastanut nuhan joten ei heitä haittaa. Joten tuossa tapauksessa sitten tervetuloa vaan kerta homma on molemminpuolin selvä että nuhaa täällä on.

Lanfear Mä mietin tuota talkin ostoa, että kannattaisko sellaista hankkia jo etukäteen odottelemaan pientä?

Rintapumppu Saan ystävältäni rintapumpun lainaan joten sitä mun ei tartte hankkia itelleni.

Mutta nyt tuli mies töistä, joten nappasen auton ja lähden kauppaan. Jotenkin ankeeta ollut opetella yhden auton käyttäjäksi. Tällä hetkellä väliaikaisesti vain minun autoni käytössä, mies möi omansa eikä ole löytänyt vielä uutta tilalle. :(

- Hapsiainen
 
Pakko tulla pikaiseen kommentoimaan tuota napanuoran esiinluiskahdusta. Niinkuin Mirabel jo totesikin, vaara on napanuoran puristuminen. Tätä voi ehkäistä/vähentää puristumista ko. tilanteessa olemalla kontillaan niin, että pää patjassa ja peppu ylhäällä, eli menee heti tällaiseen asentoon, jos lapsivesi menee pienillä viikoilla/sikiö perätarjonnassa/tarj. osa ei vielä kiinnittyneenä ja ambulanssilla sairaalaan tai jos omalla autolla pääsee nopeammin ja pystyy olemaan ko. asennossa, niin sitten niin.

Jastu mä suosittelen Lansinohia rinnanpäärasvaksi. Rintapumpun periaatteessa ehtii hankkii kotiin päästyä, kun tietää, että tarviiko sellaista. Käsinlypsy kannattaa pyytää sairaalassa näyttämään, niin silläkin pärjää jo pitkälle.

Donu teilläpä oli kivat vieraat :( raskauden aikana kun vielä vastustuskyky heikentynyt, niin siinäkin mielessä ajattelematonta...

Manteli76 meillä kuopuksen aikana oli Cobran radiopuhelimet, missä itkuhälytintoiminto. Suosittelen niitä. Kuopus sai hukattua meidän toisen radiopuhelimen (ilmeisesti oli lenkillä viskannut menemään...) ja nyt ollaan kyllä hankkimassa uudelleen samat.

Nyt syömään ja jos hetkeksi menis pitkälleen sitten. Onneks huomenna vapaapäivä =)

siru 29+4
 
Siru googletin ton Lasinohin.. Eli sitä voisi käyttää ilmeisesti sitten myös vaippa ihottumaan, mikäli sellaista tulee..? Ja ilmeisesti muuten vainkin jos sattuu vauvalle iho punoittamaan jostain tms..
 
Neuvolakäyntejä mulla on kertyny 5, lääkärikäyntejä 2, ultria 5 (np, rakenne ja sit noita seurantakäyntejä äitipolilla).

Itkuhälytintä ei tarvita.

Eilen meille soitettiin lopulliset kromosomitutkimuksen tulokset jotka oli normaalit! Tulokas myös varmistui tytöksi. :) :heart: Muistan kuinka np-ultrassa nähdessäni masukin ekaa kertaa niin ajattelin, että tuo on kyllä tyttö. Ja olihan se. =) Nimikin on tytölle jo valmiina. B)

Mulla on ruvennu pahoinvointi pikkusen palaamaan. Ei pahasti, mutta vettä kun juo tyhjään mahaan niin tulee huono olo.

Nyt meen kattoon Kaikki rakastavat Raymondia. :D

Feles 31+3 <3
 
Bepanthen on myös oiva rasva pienelle, punoittavaan ihoon, vaippa-alueelle ja jopa rintoihin, tosin tuo lansinoh on ihan ykkönen
Feles, onnea tyttölupauksesta sekä suuret onnittelut hyvistä tuloksista :heart:
Itkuhälytin on ja saa jäädä :D ilman ei pärjättäis.
Kestovaippoja täällä on aivan yli tarpeiden, mutku ne vaan on niin ihania :D Meillä siis pehmo nalleja suurin osa http://www.nallevaipat.com/pehmonalle-nb-p-850.html Käytettynäkin pehmeitä ja jälleenmyyntiarvo loistava =)

-Chiq ja Taneli rv 29+4
 

Yhteistyössä