HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6.2.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai saat sinä st kolmannen pojan=) Vautsi, onnea!! Muutaman vuoden päästä ne sitte pelailee iskän kanssa jalkapalloa=)

Meille ei mitään uutta. Täällä on itku herkässä, vähänkin jos kieltää ni alkaa huuto ja sitten heittäydytään lattialle vatsalleen riehumaan...Voiko olla näin aikaisessa vaiheessa uhma? Ja tämä siis molemmilla, Elias on vähän rauhallisempi mutta kuitenkin.

Syömisestä ei tule mitään. Muutama viikko sitten 8kk ruoat meni hyvin alas, mutta nyt jos on pienikin kökkö ni alkaa yökkiminen ja kieltäydytään syömästä. Kyllä omin sormin syövät isompiakin paloja, mutta ei lusikasta. Niin ja annoin eilen makaroonilaatikkoa vähän ja se kyllä upposi, oisivat varmaan syöneet koko lootan jos ois vaan antanu. No kyllä varmaan pikkuhiljaa aletaankin syömään kotiruokaa ni ehkä sitte loppuu tuo kiukuttelu. Jokohan tässä pikkuhiljaa voisi siirtyä tavalliseen maitoon?

Voi väsymys, tänään noustiin taas 6:lta...*haukottelee* Oi niitä aikoja jolloin sai nukkua edes 9:ään, silloin sekin tuntui aikaiselta. No eläkkeellä sitten.

No nyt mä lopetan tän valittamisen ja lähen imuroimaan. Eihän mulla oo oikeesti ees mitään syytä valittaa, se vaan välillä tuppaa unohtumaan.

Hauskaa päivänjatkoa!

iltaa kaikille.. Kiva, että on tullut uusia ihmisiä mukaan.Kesti kauan lukea kaikki jutut kun en ole vähän aikaan kâynyt. st ja minâ-83, eikö raskaana oleminen ole liian rankkaa pienen kanssa?mä olen välillä ihan uupunut ilman kasvavaa mahaakin..
olen anoppilassa tytön kanssa, mies on työharjoittelussa. Neiti on tosi rasittava, itkee koko ajan mun perään eikä suostu syömään muiden kanssa.. mutta nâyttää muillakin olevan samoja ongelmia.. Mutta nyt tyttö on oppinut konttamaan ja yrittää kovatsi nousta seisomaan. Ja leikkii paljon, osaa antaa tavaroita kun pyytää(näyttâis siltâ, että ymmârtää molempia kieliä). Toi kielijuttu on ihan uskomaton, miten lapset voikin oppia niin helposti! Mun mies on itsekin kaksikielinen ja puhuu tytölle molempia kieliä eli kolmea kieltä raukka joutuu päâssään sovittelemaa..
Syömisistä on ollu paljon puhetta eli pieni katsaus meidän tilanteeseen. teen pääasiassa itse soseet, mutta en ole vielä antanut samaa ruokaa, tunnustaudun myös aika tarkaksi suolan, sokerin yms kanssa. Tyttö syö kyllä kaiken minkä suuhun laittaa, siinâ ei ole ongelmaa. Heiluttaa kâsiään kun näkee lusikkansa ja nielee takkuilematta. Onneksi! Mutta nukuminen onkin sitten toinen asia.. peuhaa unissaan ja kaipaa tissiä pari kertaa yôssä. Vähän jännittää arkeen paluu, tyttö on nyt nukkunut 2vk mun vieressä ja en tiedä kuinka sopeutuu taas omaan sänkyysä.. täytyy vaan olla kärsivâllinen.. Niin Katjuskalle tiedoksi, mä imetän siis myös vielä ja olen ajatellut lopettaa 1v tienoilla.. on alkanut tekeen mieli olutta ja muutenkin kai se nyt olis jo aika..mut mulla on kanssa pieni haikeus sen suhten, siitâ on tullut niin itsestäänselvyys, et voi olla äidillä ja tyttärellä tippa linssissä kun siitâ riemusta luovutaan. Viime aikoina olen huomannut, että ihmiset suhtautuu oudoksuen , kun imetän noin isoa lasta. Täällä harva imettää 3kk pidempään, jos sitäkään ja asenteet on vâhän erilaisia. Mutta yritän sulkea korvani, haluan itse pââttäâ, imetänkö vai en.
Meidän tytöllä oli kanssa korvatulehdus jokin aika sitten. Ja sitten sille tuli hirveä allerginen reaktio antibiooteista , yhtenä aamuna koko neiti oli näppylöillä ja läiskäinen. Ja sen takamus tulehtui, kun kakkasi niin kauheasti.. Nyt kaikki on hyvin..
Onko kukaan vielä aloittanut pottaharjoitteluja? Mä en ole vielä edes ostanut pottaa.. Ja laiskottaa. Tyttö putosi meidän sä¨ngystä jokin aika sitten, Mônki herättyään reunalle ja nousi istumaan.. säikähdin kun kuului komahdus, mutta onneksi ei mitään käynyt. Puhuin eilen nettikameran kautta vanhempieni kanssa ja ne oli onnensa kukkuloilla kun näkivät tytön. Mulla on usein paha ola niiden puolesta, kun näkevät lapsenlastaan niin harvoin, mutta tällaista elämä on. Välillä olisi niin ihana vaan poiketa vanhempien luona ja viedä tyttö viikonlopuksi. no, omia valintoja.
Meidän auto hajosi viikonloppuna, oltiin päâsty 30km liikkeelle, kun kytkin hajosi liikenneympyssä.. lasku on kauhea plus kaikki junaliput miehelle kukn se kulkee töihin..
lähdetään sunnuntaina kotiin, mies tulee lauantaina tänne. Ihana lähteä ja olla ihan kahdestaan, tulen anopin kanssa hyvin toimeen, mutta viiihdyn itseskeni ja on ikävä tota miestä.. jos satais vaikka meidän yhteiselo taas rullaamaan.
Tulipas tekstiä! Hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille! On tää palsta vaan sellainen henkireikä, saa kirjoitella tuntemuksiaan ja vaippa-asioita. Ja ollaanhan täällä kirjoiteltu jo 1 1/2 v!
Hyvää yötä kakille!

Ullrika

st,onnea tulevasta poika tulokkaasta :)
Siinä on sitten Tupu,Hupu,Lupu porukka :D
Mulla on kolme isoveljeä ja minä sitten iltatähtenä...

Ja mä unohdin ihan koko ystäväpäivän,mutta erittäin myöhästyneet ystävänpäivät kaikille!!!!!

Ja sitten...päiväunet sujunut kahtena päivänä hyvin,jes,
eli kahdet nukuttu,yhteensä n.2½h.
Ja mikä erikoista,yötkin menny LOISTAVASTI!
Viime yö meni yhdellä herätyksellä ja se oli maito klo02.30 ja sitten aamu seuraava 07.15,ei välissä yhtäkään tutin laittoa :)
Mä oon ihan onnesta muikeena!!!!!!VIHDOINKIN!!!!!!
Mutta,mutta....Tyttö on menossa tänään mummulaan yöksi,kun ei viime viikon flunssan takia voinut sinne mennä.
Että saa nähdä sitten miten yöt menee sen jälkeen.
No EN USKO,että tulee ongelmia...
(kai tänne tulee taas ylimääräinen ""vierailija"" kommentoimaan tätäkin asiaa...)

Ja muihin asioihin,meillä kans kävellään kovasti tuen kanssa,kova juttu on viedä vauvaa rattaissa. (joka on mikä milloinkin nalle ym. matkarattaissa,kun tuotiin ne sisälle,kun tuo meijän auto myytiin)

mutta päivän jatkoja!!!

mä laitan nyt näitä vastauksia vähän osissa, kun en millään muista mitä kaikkea kukakin kirjoitti... (ai miten niin aivot narikassa äitiyslomalla... ;)

arvaa st, mitä mulla tuli mieleen ekana kun kerroit kolmannesta pojasta???
se kun ne kaikki (kun ikäerotkaan ei oo suuret) on yhtäaikaa teini-iässä ja syö kuin hevoset... siinä sä sitten keittelet soppaa 10l kattilassa eikä riitä kun päiväks... =)
no ei kai nyt sentään, mut meillä tää 6 hlöä syö muuten mielettömästi kerralla. 5 l kattilallisesta keittoa ei riitä kaikille kahdeks päiväks.. ja mä just kaverille eilen huokaisin, että onneks noista lapsista vain yks on poika. siis ihan siks vaan, että sitten 10v päästä mulla ei lopu kokkausastioista laidat kesken...

tuiskulle:
meillä on ihan samanlaista ""uhmaa"". vähän aikaa sitten tuli kiltisti pois kukan luota kun kielsi repimästä. mut nyt ottaa vaan äkkiä tiukasti kiinni ja räkättää perään. sit kun hakee pois tulee armoton meteli. ja metelin jälkeen uudelleen kukan luo...jne.. mä oon aina sanonu, että hyvä se on kun lapsissa on luonnetta. eikä mun lapsista voi kovin kilttejä, hiljasia ja rauhallisia edes tulla. mut silti se on joskus äärimmäisen rasittavaa uhmaikäisen kanssa.
esikoinen, silloin karvan alle 2v, järjesti kerran kahvilassa kohtauksen. kieri pitkin lattioita ja huusi kuin ois päätä viety. mä istuin tyynenä pöydässä ja join kahvia ystäväni kanssa. yritettiin vaan keskustella, minkä meteliltä pystyttiin. vähän ne toiset ihmiset tuijotti mua, että enkö mä aio tehdä MITÄÄN sille lapselle. en aikonu, en ennenkö huuto loppui. jos ne sitten katsoo mua siks kieroon, siitä vaan. mä en aikonu alkaa montaa kertaa sellaisia kohtauksia julkisilla paikoilla katteleen. no, tapaus päättyi niin että huuto loppui melko pian kun ei tuottanu toivottua tulosta. ja sen jälkeen meillä ei oo huudettu suoraa huutoa kahvilassa, kaupassa tms. mut saa nähdä mitä tää ""santra"" keksii aikanaan. vaikuttaa ainakin n. 5 krt kovapäisemmältä kun isosiskonsa...

sama juttu ton syömisenkin kanssa. kaikki menee,mitä saa sormin pistää suuhun. mut lusikka ei käy millään. no, joo.. paitsi perunaporkkana soseessa ja banaanijugurtissa. niistä tykkää niin paljon.
meiän likka on siirtyny tavalliseen maitoon jo 2,5 vkoa sitten kokonaan. aluksi annoin tavallista vain lounaalla mukista. sit laajensin sitä muihin päiväruokiin. ja lopulta sai sit jo ilta- ja yömaidonkin tavallista. meillä meni ihan ilman masuvaivoja.

ja vielä ulrikankin viestiin:

toi kielijuttu on kyllä upea mahdollisuus! tulee tulevaisuudessa olemaan tosi iso rikkaus, että puhuu useampia kieliä äidinkielenään. onhan siitä sanottu, että puheen tuottaminen saattaa vähän viivästyä kun on opeteltavana useampi kuin yksi kieli, mutta mitä siitä. kyllä se sieltä aikanaan tulee jos vähän viivästyy. sitä suurempi ilo kuitenkin on monikielisyys!!

aika jännä, että siellä katsotaan pitkään yli 3 kk imettäjää. täällä suomessa kun niin tehdään niille, jotka ei imetä yli 3 kk:tta... niin on kulttuureissa eroja!

kyllä se ulrika päivä paistaa vielä teidän parisuhteeseenkin! vauva-aikahan on sitä aikaa kun parisuhdetta usein koetellaan, mutta kun se sen kestää - kestää se sitten muutakin!

me ei kans oo alotettu pottaharjoittelua. ihan omaa laiskuutta. meillä kun tuo tyttö ei seiso vielä kovin hyvin, niin mä pidän sitä vähän työläänä.. oon ajatellu, että sitten kun oppii seisomaan paremmin on helpompi vaippojen ja housujen kans pelata vessassa.
Kaura oli muistaakseni aloittanut jo? miten teillä sujuu pottailu nykyään?

Vastaan pikasesti Ulrikalle,että ei tätä raskautta täs kahen pienen kans usein ees muista,niin helppoa se on mulla ollu.:)
Joskus suunnittelen kesälomalle kaikkia reissuja ja sit muistan,että ai niin meille on tulos kesällä vauva!
Danielin raskaus ja synnytys oli tosi helppoja,toivottavasti tämä menee yhtä hyvin loppuun asti.
Mul on tosiaan nyt 1v.11 kk ikäinen poika ja Daniel 9,5 kk ja tosi helpolta tuntuu.Ehkä se ku ne on terveitä ja nukkuu yöt hyvin,vaikuttaa tosi paljo asiaan.Ja ne osaa jo leikkiä keskenään,ni mun ei tarvi seurustella kokoajan niitten kans.Yhen kans oli kaikki opettelua,mut nyt toisen kans ottaa paljo rennommin.:)

Juu meillä pottaillaan jo ihan arkisesti eli aina ruuan jälkeen ja aamulla ensimmäisenä, kun herätään. Lähes aina jotain saadaan pottaan. Aamukakka ja pissa sujuu jo rutiinilla ja potalle on nostettavakin heti herättyään, koska odottaa jo sitä. Muutamia ""vahinkokakkoja"" tulee vielä vaippaan harvakseltaan. Pissat on hankalampia pyydystää :))

Ihanaa!! Mies sai töitä. Ehti olla viikon kotona. Nyt on yks murhe vähemmän.

Huomenna juhlitaan kavereiden häitä ja poitsu menee mummille, joten kynsiä lakkaamaan 1,5v. tauon jälkeen!!

osasitko Kaura lakata vielä kynnet? ;)
mä nimittäin oon huomannu olevani ihan tumpelo siinä hommassa nykyään... en oo sitä koskaan kauheasti harrastanu, mut nyt pariin vuoteen en oikeesti yhtään. ja sit ku kerran koitin... kädet tärisi ja muuta. lopputulos olis ollu kuitenkin muuten ihan ok, mut menin sit törkkimään ne johonkin ennenkö oli kuivunu kunnolla... eli se siitä. lakkailen kait sit seuraavan kerran kun nuo muksut on muuttanu kotoa... jalkoja kattelin eilen, että on siinä kunnossa että kehtaakohan sitä edes paljain varpain kulkea kesällä.. no, kuljen silti. oon jo vuosia heittäny sukat vappuna pois ja pistäny elokuussa takas jalkaan. siinä välissä niitä käytetään vain poikkeustilanteessa.

Kiva kun kaura sun mies sai töitä! yks stressi vähemmän siis..

Lauantaiaamua!

Meillä myös pottaillaan säännöllisen satunnaisesti. Yleensä pissa tulee sinne, ja nyt poju jo ähkii ääneen ennenkö kakka on tulossa, niin sitten kiidetään nopeasti potalle. Harvoin kakkoja enää vaippaan tulee.

Meillä on nyt viikko takana omassa huoneessa nukkumista, ja täytyy tähänastisella kokemuksella sanoa, että tosi hyvä juttu. Yöt menee poikkeuksetta kokonaan heräämättä tai yhdellä tutin laitolla. Illalla meidän vielä hereillä ollessa tulee kyllä usein sellainen ""kauhukohtaus"" huutaa aivan kaarella eikä mikään auta, sylikään, se kestää aikansa ja loppuu sitten.

Ollaan tässä miehen kanssa ihmetetlty etteikö noita lelujen valmistajia harmita, kun meillä ei ainakaan mitkään kaupasta ostetut kiinnosta. Paljon kivempia on kaikki säilykepurkit, tyhjät rasiat, putkilot ja pahvilaatikot. Ja eritoten tuollainen oven pidike. Tämä vanha tupa on kai vähän kallellaan, ja joka oven alla pitää olla sellainen ""jarrutin"", mutten ovet ei pysy auki. Mutta nykyään ne on aina jossain hukassa.

Ihanaa Kaura että sun mies sai töitä. Meillä on mies ollut koko ajan mun kanssa työttömänä kotona, välillä jotain pikku keikkoja on tehnyt, mutta jotenkin se on rasittavaa kun toinen keikkuu tuossa päivät pitkät. Meillä on paljon säännöllisempi rytmi täällä päivisin silloin kun ukko on poissa. Ja kun ei siitä kumminkaan mitään apua käytännössä paljon ole, muutenkuin pyytämällä. Sainkin tässä toissapäivänä sellaisen slaagin että en muista koska olisin pimahtanut niin täydellisesti, mutta se puhdisti ilmaa kummasti ja nyt on paljon helpompimolla kun sai kakistettua suustaan kaikki asiat mitkä on painanut.

Pitäis kai lähteä kaupungille housuostoksille, tuo vanhempi poijankloppi kun saa farkkuihinsa aina jostain niitä reikiä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Tervehdys kaikille! Onnea st:lle kolmennesta pojasta ja Kauran miehelle työpaikan johdosta. Kyllähän se niin on että vaikka salaa jompaa kumpaa toivoo niin kuitenkin tärkeintä on lapsen terveys. Itse toivoin tyttöä (joka tulikin) mutta olisin ollut ihan yhtä onnellinen toisesta mammapojasta.

Tuli noista syömisistäkin mieleen että nyt kun esikoinen on melkein kymmenen vuotta niin se syö melkein enemmän kuin mies! Aina se on varailemassa ruokia ja kysyy jo ennenkuin on aloittanut syömistä että saako lisää. Ei ole mikään pulska tapaus, kuluttaa vaan niin älyttömästi kasvamiseen. Siinä on sitten st:llä tosiaan hommaa kun saa ruokkia teini-ikäisiä poikia!

Meillä on pottailtu vuoden alusta. Joka päivä saadaan jotain aikaiseksi mutta vielä on sattumanvaraista touhua. Aina herätessä laitan potalle. En ole pakottanut kertaakaan, vaikka välillä ei malttais olla, niin kuitenkin vähän aikaa. Ajattelin että jos joskus tulee stoppi niin sitten tulee, pistetään sitten potta pannaan vähäksi aikaa. Eihän tässä nyt niin kamala kiire ole. Mutta varmaan auttaa kuivaksi opettelussa sitten myöhemmin kun touhu on jo ennestään tuttua.

Zuz, meillä kanssa siirrellään välillä keittiön tuoleja joka paikkaan. Tytöstä on kamalan kiva kävellä tukea vasten ja tueksi kelpaa mikä vaan, lelut, pahvilaatikot, tuolit ym. En kuitenkaan ole hankkinut työntökärriä mutta saa nyt nähdä. Nyt on nimittäin parina päivänä tuetta seisominen saanut uutta tuulta purjeisiin ja ihan selvästi neiti on suorastaan ylpeä taidostaan, Kun kehuu niin on kuin hangon keksi.

Ajattelin kohtapuoliin yrittää yösyömisen kokonaan poisjättämistä. Meillä on välillä muutenkin yöllä huutoja niin menisköhän samoilla lämpösillä. Ei syö kun kerran nyt yöllä kun en anna enempää, välillä saa kyllä kamalia raivareita yöllä kun ei anna maitoa. Ajattelin että jos jättää kokonaan pois niin jonkun ajan päästä tyttö tajuaisi itsekin ettei huuto auta mitään. Uskon että iltapuuro ja maito riittää yön yli ihan hyvin. Onko teillä ollut kokemuksia?

Ihanaa kun mies on vapaalla tänään niin voi ujuttaa joitakin tehtäviä sen niskoille. Äsken nukutti neidin päikkäreille niin itse saa vierailla HUHTIKUISET05 keskustelupalstalla...yllätys. Kyllä tämä minullekin on henkireikä. Täällä kukaan ei tuomitse ja voi jakaa omat huolet ja ilot samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa. Kyllä sitä välillä nauttii pienistä asioista, kuten esimerkiksi että jos toinen syöttää muksun tai nukuttaa sen, niin itse saa hengähtää hetken. Kyllä tää muuten on aika tiivistä tämä kotielämä, kun mies on vuorotöissä. Välillä tuntuu ettei ukkoa näe moneen päivään.

Likka on nyt alkanut olla enemmän minun perään. Välillä alkaa natina kun huomaa etten otakaan häntä mukaan kauppareissulle, joskus ei saa edes vessassa käydä rauhassa kun joku on koputtelemassa oven takana. Siinä sitten huutelee: ""joo, äiti tulee ihan kohta, äiti on pissillä!"" Välillä kaipaa kyllä aikuista seuraa, kun kaikki on äiti sitä äiti tätä. Kyllä se sitten toisaalta taas on ihanaa kun maataan molemmat lattialla ja mussukka tulee halailemaan ja möngertämään päälle.

Nyt lähden lukemaan kirjan loppuun, on huipennukset menossa. Kirjoitellaan!

Kirjotin PITKÄN tarinan ja sit painoin jotain ja kaik meni...

Mutta,Onnea Kaura,miehesi uudesta työpaikasta! :)

Tytöllä oli mennyt pe-la välinen yö mummulassa hyvin,yö meni yhdellä syötöllä ja päivällä oli iloinen aurinko.
Vanhemmatkin ovat hyvin levänneet ja jaksaa taas.

Meillä oli kans kotona aikamoiset ruoka kattilat,kun minä ja veljet vielä asuttiin kotona.
Kun pikku hiljaa kaikki muutettiin pois kotoa oli äidille ihan järkytys pienet ruoka määrät,ei kuulemma osannut tehdä ruokaa niin vähää määrää.
Miehellä on kaksi pikkuveljeä,19v ja 14v ja kummatkin asuvat vielä kotona.
Tämä 19v on koko ajan jääkaapilla ja valittaa nälkäänsä vaikka oli juuri syönyt.
Molemmat kyllä harrastavat jääkiekkoa,että kyllä sitä energiaa kuluukin!!

Meillä menee tytön kanssa jo liian hyvin,yöt sujuu yhdellä syötöllä ja päivisin syö kuin mikäkin.
Melkein koko 10kk syönyt huonosti niin toissa päivänä meni koko iso 8kk sosepurkki ja tunnin päästä 200ml maitoa.
Aamuin illoin syö reippaasti puuron ja päälle vielä maito/velli.
Sekä sitten kerran pari hedelmäsosetta/hedelmää.
Taitaa olla joku kasvu pyrähdys meneillään,kun tuntuu olevan isompi päivä päivältä :)
Mutta kuitenkin tyttö on vielä niin vauva,kun mietin paljonko kasvaa tässä parinkin kuukauden aikana.
Katson meinaan veljen tytön 1v kuvaa ja se näyttää siinä niin isolta verrattuna meijän tyttöön.

Meillä ei pottailla vielä,tai yritin kuukausi takaperin parina päivänä niin tyttö huusi joka kerta kuin mikäkin kun pistin istuun siihen,joten potta odottaa vessassa parempia päiviä.

Ei olla hommattu vielä autoa joten kauppaan (päälle 1km)
täytyy tänään mennä kävellen koko perheen voimin.
Ukolle kauppa kassit käteen ;)

Mutta hyvät sunnuntait!

Iloista sunnuntaita!

Meillä on tuota pottaa käytetty lähinnä istuimena, kun kattoo tv:tä tai seurustelee äitin kanssa vessassa, mutta tänään sai aikaseksi kunnon kakatkin pottaan. aattelin nyt sit joka aamupuuron jälkeen laittaa potalle kirjaa lukeen tai kattoo vaikka Fröbelin palikoita tv:stä, kun melke kellon tarkkuudella se kakka aamuisin tulee.

Kiitos onnitteluista!

Kavereiden häät meni mukavasti ja osasin lakata kyntenikin vanhalla rutiinilla :) käytin meinaan töissä koko ajan, mut silti laitoin vaaleeta, jos menis vähän pieleen. Kyllä näytti kädet oudoilta aamulla. Mun lakkaaminen onnistuu ainoastaan illalla, kun katson telkkaa, sillon maltan odottaa kuivumista rauhassa ja ei kotitöitä sen jälkeen...

Max oli vähän vierastanut mummilla ja herännyt 6.15! Oli kiva mennä uimaan kymmeneksi, mutta otti autossa 5min unet ja oli NIIN iloinen uimassa ettei koskaan aikaisemmin. Tais olla onnellinen, kun näki vanhempansa!(eikä jäänyt mummilaan) Meitä kyllä väsytti, kun oltiin kotona kahdelta yöllä ja herätys seittemältä.

Voih ST, voikun mekin saatais samanlainen ""joukkue"" aikaiseksi :)) meillä ei kakkosta kuulu hyvistä yrityksistä huolimatta. Ihana kuulla et pienten kanssa pärjää.

Nyt herkuttelemaan hääkakun lopuilla...saatiin yks kerros mukaamme!

meillä syödään yhä edelleen aika pieniä annoksia. mut kun painokäyrä menee silti +10% linjalla, ei kait siitä oo syytä olla huolissaankaan. ruoalla ei mee aina edes pientä pilttipurkillista ja maitoakin vain tippa päälle. sit sulkee suun ja röyhtäisee =) mut samapa tuo. ei tuon ikäinen itseään nälkään tapa. syö sitten enemmän kun siltä tuntuu.

tyttö on tässä mun sylissä ja puhelin piippas tekstiviestin merkiks keittiössä. alkoi huudella ""höö, höö"" ja osoitella keittiöön... ei hetken rauhaa.. mikähän orjapiiskuri tuosta tytöstä on tulossa kun heti ""käskee"" juosta puhelimen luo kun piippaa... no, onhan se muutenkin aika santra...

Maanantaiaamua!

Onnea st:lle pojan johdosta!!!! Me emme kanssa käytä mitään ehkäisyä, mutta emme nyt varsinaisesti 'yritä tehdä' toista, tulee jos on tullakseen (selvennyksenä siis että tuota tyttöä tehtiin tekemällä monta kuukautta kalenteri kädessä ) ja ei ainkaan vielä ole ollut tullakseen. Ja mulla todettu jo kauan ennen tytön alkuunyritystä munasolun irtoamishäiriöitä, joten nähtäväksi jää...

Mä ostin potan tossa ehkä kuukaus sitten, mutta tyttö ei digannut ajatuksesta yhtään. Ei huuda, mutta lähtee heti potalta karkuun konttaamaan peppu paljaana. Kattoo mua hitaasti jos pidän häntä siinä, joten emme ole nyt vähään aikaan pottaa kokeilleet. Ehkä joskus sit.. Meillä kakka tulee kerran päivässä, mutta se voi tulla milloin vaan, joten on vaikee tähdätä kakka-aikaan.

Jatkoin taas tuota painonvartijointia tänä aamuna. Lauantaina olimme ukin synttäreitä viettämässä ravintolassa ja enhän minä siellä voinut mitään salaattia syödä... Sitten kävimme vielä eilen minun vanhemmillani ja äiti oli leiponut, joten sorruin... Mutta nyt taas jatkan. Paino on kyllä pudonnut, joskin hitaasti, mutta kuitenkin koko ajan laskusuunnassa. Ukin synttäreillä tyttö istu niin polleena ravintolapöydässä kun sai leipää korista niinkuin muutkin. Olipa hän suloinen!

Hyvää viikonalkua!

Huomenta!

Onnittelut st:lle poika triosta! Tulee aivan vauva-kuume kun lukee teidän juttuja! Mulla on ristiriitaiset tuntee perheenlisäystä kohtaan. Oon aina ajtellut et teen lapset peräkkäin, lyhyellä ikäerolla, mutta ei se nyt enään olekaan niin itsestään selvää..... toisaalta tekis mieli olla välillä töissä ja toisaalta haluisin olla kotona..... toisaalta haluisin nyt toisen lapsen mut toisaalta taas en...... joten täytyy kai vaan kattoo mitä elämä tuo tulleessaan! Hih oon kai aivan seko...... onko kellään muulla tällaisia ongelmia? Helpotti kyllä oloa kun st kirjoitti et toisen kans pärjää paljon ""helpommin""! Tai siis itse ottaa rennommin, seon kyllä varmaan totta!

Meille pottaillaan myös päivittäin eli aamulla puuron jälkeen käydään kakalla ja sit päivän mittaan muutamia kertoja pissalla ei oo kyllä stressattu sen kans, vaan käydään aina sillon kun muistetaan ja keritään, oon myös välillä pitänyt muutaman tunnin ilman vaippaa: Palkinto pottaan tehdystä pissasta :)

Toivottavasti toi pottailu-taito säilyy, kun välillä yrittää karkailla sieltä, nyt kun sen on oppinut. Muuten kyllä istuu siellä tyytyväisenä ja lukee kirjaa!

Nyt täytyy taas tuulettaa Paavo on nukkut aamupäikkäreitä jo tunnin joten mä oon ehtinyt kirjoitella teille!

Mä lähden nyt meikkaan ja laittaan hiukset kun lähdemme kyläilemään, katsomaan Paavon pikkuserkkuja!

Hyvää maanantai päivää kaikille!

Heippa taas!

Kiitos vain kaikille onnitteluista.
Oon täs yrittäny esikoiselle kertoa, et äitin mahassa on vauva, ku se osottaa mun mahaa ja sanoo, et iso maha.:)
Nyt se luulee, et iskänki mahassa on vauva. Ei mee vielä 2-vuotiaalle oikeen perille. ;)
Sama juttu, ku ton ikänen ei tajua, et äitillä ei oo pippeliä, niinku muilla meiän perheessä.

Daniel on alkanu syömään tosi isoja määriä ruokaa, ku oon lähes lopettanu purkkiruokien syötön ja annan samaa kotiruokaa ku muillekki. Eilenki söi ihan ""miehen annoksen"" perunoita ja karjalanpaistia, vaik oli aamulla riisipuurot ja sopat vetäny. Hyvä, että ruoka maistuu ja ei tarvi olla siitä huolissaan, niinku esikoisen kans.
Torstaina ois taas korvakontrolli, saa nähä miltä ne näyttää. Jos on vielä tulehusta, aion taas vaatia putkitusta.
Vaikkei siitä apua oiskaan.Mut jos joka kerta kinuis siltä oma lääkäriltä, ni jospa se kyllästyis ja antas lähetteen...

Nyt täytyy lähtee nukuttaa Danielia päikkäreille...

Maanantaita.. hienoa Kaura et sun mies sais töitä! Mun mies oli raskausaikana työttömänä ja se oli kyllä aika rasittaavaa.
positiivista kuulla st et lastenhoito helpottuu kun lukumäärä kasvaa:)
Me tultiin viime yönâ reissusta, ajettiin 600km yhteen putkeen(yks tauko) ja satoi kaatamalla ja vuoristossa tuli lunta ja meillä on kesärenkaat, joten köröteltiin kolmeekymppii.. kamala

keli.. Tyttö oli tosi nätisti, nukkui oikeastaan koko 10h ja heräsi pirteenä kun tultiin kotiin ja me oltais haluttu nukkua.. otin sen meidä väliin ja se jäi leikkimään ja kuukahti sitten siihen.
Kiva lukea onnistuneita pottakokemuksia, taidanpa tällä viikolla hankkia tuon kapistuksen. Adaa nousee koko ajan pystyyn, tai yrittää ja kaatuilee sit aina vâlillä. Mari tais kirjoittaa noista leluista. Meillä sama homma, lehdet ja muut roina on paljon kiinostavampaa kun lelut. Ja kenkien syönti valitettavasti kanssa kiinnostaa. Uusin juttu on kaappien aukominen ja tavaroiden laatikkoon laitto. En ole ostanut juurikaan üusia leluja, on saatu tutuilta jotain ja mun isä on tehnyt palikoita.
Mä teen nytruokaa ja alan sit lukeen, kun tyttö nukkuu. Ei tuu mun opiskeluista mitään jos kaiken lukuaikani täâllä vietän.. ja kevät kuluu niin nopeasti, et pian on taas tenttikausi.. :(
Iloista alkavaa viikkoa kaikille ja nauttikaa talvisäästä ja pulkkailkaa meidänkin puolesta! Täällä sataa vettä ja samaa luvattu koko viikoksi.. hyvä syy maata sohvan nurkassa:)

Meillä on nyt sitten ensimmäinen flunssa ja ripuli... Kesti sitten 10 kk:tta ennen kun tyttö sairastui. Täytyy olla vain tyytyväinen. Iida otti eilen pari askelta ilman tukea, mutta pyllähti sitten istumaan. Kovasti on nyt ruvennut kävelemään sellaisen plaston kärryn kanssa, suuttuu vaan kun törmäilee sohviin ja auttamaan ei saisi mennä missään nimessä... =) Meillä mies lähti pitkästä aikaan viikon mittaiselle työkomennukselle. Juuri kun ehti tottua, että tulee aina kotiin 4:ltä. Meilläkin on potta ostettu, mutta tyttö ei viihdy siinä yhtään. Joten on jätetty se vähäksi aikaa rauhaan. Minulla olisi ensi viikon tiistaina rakenneultra. Tuntuu hauskalta ajatella, että on menossa ultraan kun vasta vuosi sitten oli aika tuhdissa kunnossa...

HYVÄT PÄIVÄNJATKOT!!!

minä-83 & Iida