***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Aippa olen kanssa noita turvaistuimia jo katsellut (vaikka tyttö on niin pieni et menee varmaan pitkään tossa kaukalossa) ja törmännyt ihan samaan asiaan. Kun olen löytänyt mielestäni kivan istuimen niin sitten lopussa lukee että kasvot menosuuntaan. En mäkään halua sellaista ostaa!! Joten vinkkejä hyvistä istuimista otetaan täälläkin vastaan.

Panadolista ja supoista ollut juttua. Mä ostin silloin rokotuksen jälkeen nestemäistä, kun ajattelin et hyvin se menee, onhan tyttö ottanut lääkettä suun kautta koko elämänsä. Ja mitä vielä!!! Sehän oli niin paksua et likka vaan pyöritteli sitä suussa ja ihmetteli mitä tää on :LOL: Ja vielä siitä meidän lääkkeen lopettamisesta, että nyt on kaikki vieroitusoireet ja kräntyt loppuneet. Ne huutokohtaukset todennäköisesti oli jonkinlaista päänsärkyä. Se oli kamalaa!! Mut onneks tosiaan ne loppui.
Jaahas... neiti herää unilta.. pitää mennä!

Joanna ja Pinja 3,5kk ja vähä päälle :LOL:
 
Se olikin vaan äänimerkki =)

Sitä mun piti vielä baby dreamsilta kysyä et kuin oot saanut Topin nukkumaan yöt heräämättä?? Vinkkejä otetaan vastaan =) Mä haluaisin niin kanssa jo nukkua yöt kokonaan... itsekästä ehkä, mut kuitenkin!! Me ollaan nyt alettu harjoittelemaan vellejä. Eilen sain lopulta menemään niin et oli sekoitettu maitoon, josta siis 20% oli sitä velliä. Sen se sitten lopulta huoli, kun kahtena edellisenä iltana ei oo uponnut, kun olen pelkkää velliä kokeillut. Tytön naama on näyttänyt siltä et tää on tosi PAHAA :x Täytyy nyt harjoitella sit näin et lisään pikkuhiljaa sitä vellin määrää.

Joanna ja Pinja edelleen vähän päälle 3,5kk

 
Aippa mä kans oon kattellu istuimia jo ihan siitä syystä että jos vaikka viihtyis paremmin siinä kun tulee korkeammalle ku kaukalo. Esikoinen istui kaukalossa tosi pitkään, melki vuoden ikäiseksi, mut nyt ajattelin jo ennen vuoden vaihdetta ostaa uuden. Istuin tulee olemaan se HTS:n molempiin suuntiin asennettava, eli 0-? kg oli selkä menosuuntaan ja toistepäin 9-18kg. Onhan se kallis (yli 400) mutta se menee sit 4-vuotiaaksi.. Nää istuimet mitkä menee mahdollisimman pitkään, jopa 25 kiloon, ei ole pakosti niin turvallisia ku semmoset missä on pieni painohaitari. Esikoisen istuin on Maxi-Cosin Tobi (9-18kg), mut se menee vaan naama menosuuntaan joten sitä ei vauvalle ees harkita vaikka muuten on LOISTAVA istuin.

Mutta mutta tosiaan jos oottais ainaki siihen 8kk:n ikään, koska kuitenkin turvallisin tapa matkustaa on kaukalo ja vaikka olis toppavaatteissa ahdasta niin eihän toppavaatteet päällä pitkälle matkalle lähdetä ja kauppareissulla saa sit vaan luvan olla ahdasta jos niin on.. Turvallisuus ennen kaikkea. Ja itseasiassa esikoinen on huhtikuun lapsia ja kummasti se meni vielä 1-vuotiaanakin kaukaloon toppavaatteissa, ei ollu ahdasta, kaukalona meillä Maxi-Cosin Cabrio, merkkien välillä tietty saattaa olla kokoeroja mutta EN usko että ne nyt niin isoja on ainakaan leveyssuunnassa mitattuna.

Anu ja Arttu 3kk ja viikko
 
Pään mitat:
syntýessä 33 cm
3 vko 36,5 cm
5 vko 38 cm
2,5 kk 39,5 cm
3 kk 40 cm

Meillä esikoisella on britaxin two way elite. Aikanaan on kyllä hankittava toinen istuin, kun esikoinen on vasta 2-vuotta ja kaiken lisäksi pieni kokoinen, toukokuussa oli 84 cm pitkä. Meillä on turvakaukaloon sellainen lämpöpussi niin ei tarvitse toppavaatteita autoon pukea. Kaukalo on baby safe plus ja esikoinenkin mahtui siihen melkein vuoden ikäiseksi.
 
Oliko joku jo asennuttanut mirena-kierukan? Onko sopinut hyvin? Jotkut sanovat että pitäisi kuukautiset alkaa ennen asennusta, miten teille lääkäri sanoi? Minulle ei ainakaan sanonut mitään sellaista.
 
mä en nyt lukenu sivuja taakse päin, joten en tiedä mistä ollut puhetta.
Meillä olisi nyt sunnuntaina ristiäiset, vihdoin. Huomenna onkin sit kiire päivä, kun pitäis kaikki pistää suht valmiiks. Kalenterihan tuon kakun mulle leipoi ja hieno tuli, itse vaan täytyy kermat laittaa sunnuntaina. Tai siis tätihän nuo pursottaa, mulla kun ei taitoa edes siihen ole. Kuvaa kakusta varmaankin pistän kunhan ristiäiset on ohi. Sikäli tietenkin kun Kalenterille sopii.
Mä kävin tänään tytön kans Turengissa heti aamusta terkkarissa, täällä Tervakoskella on terveyskeskus koko tämän kuun kiinni. Niin, siis piti terkkarissa käydä kun tytöllä niin kauheasti rähmii silmä edelleen. No nytpä siinä sit on tulehdus. Jos viikonpäästä ei ala jo helpottaa tipoilla, niin sit pitäis uudestaan mennä, että saa vahvempaa lääkettä.
Tyttö ei viihdy ollenkaan yksikseen, pitäis koko ajan olla pitämässä seuraa. Jos on yksin lattialla alkaa huuto ja kun menee luo niin kauhea juttelu ja hymyily.
Kalenterille hurjat kiitokset kakusta. On todella mieleinen kyllä. Maku tietysti selviää sit sunnuntaina. :D
Hippo+ vielä nimetön 2,5kk
 
Lyy
Poitsu nukkuu, joten edin pikaisesti kirjoitella... Huomasin turvaistuin keskustelun ja täytyy myöntää, että meidän ukko alkaa kanssa näyttää istuimessa aikas isolta. Hän on kyllä onneksi niin kuumaverinen kaveri ettei ole vielä tarvetta pukea paksusti... Syksyllä sitte joutuu miettimään asiaa uudestaan. Miksi yleensä valmistetaan menosuuntaan päin-istuimia noin pienille? onko kenelläkään tietoa?

aippa3: Saanko udella, miksi vaan yhdestä tissistä syötät? Kiinnostaa siksi, että meillä on poika itse päättänyt olla syömättä toisesta rinnasta. Oikeastaan vaan unissaan suostuu siitä syömään, koska ei vissiin tajua asian laitaa siinä tilassa... Itse en keksi muuta selitystä kuin sen, että rinnasta OIKEASTI ruiskuaa maitoa, kun heruminen alkaa. Äijä on pari kertaa vetänyt sitä sitten henkeen, kun on imemisten välillä koittanut saada happea. Tuntuu tosi pahalta välillä, kun tietää, että pojalla on nälkä, muttei syö toisesta mitään. Nyt mennään yhdellä rinnalla, mut liekö miten pitkään riittää... Täytynee siiryä antamaan pumpattua pullosta :/

Onko muilla tällaisia ruiskurinta ongelmia? Kelpaako toinen tissi paremmin kuin toinen?
Sori taas tällainen kysymystulva, mut kun ootte mun vertaistuki B)

T. Lyy ja Jonne reilut 11 vko.
 
Eli pari kertaa kirjottelin sillon kun vauva oli vielä mahassa. Sen jälkeen en oo saannu aikasex kirjottaa vaikka joka päivä käynkin lukemassa. Eli meille syntyi 20.4 kolmas ihana tyttö. paino 3240g ja pituus 49cm. Synnytys meni tosi hyvin, vaikka kestikin puolet pidempään kun kaksi aijempaa. Nyt tyttö painaa jo melkein 8kg, ei enää mikään pieni neiti. Yöt nukkuu ihan hyvin n. klo 24-11, kerran syö kahdeksan maissa. Tiedän rytmi on vähän erikoinen. :whistle:
tissimaidolla ollaan vielä ainakin pärjätty, en tiedä millon kiinteitä alotellaan.

babydream: Taidettiin olla sairaalassa samassa huoneessa??

Siinä tärkeimmät, täytyy yrittää vähän useammin kirjotella. Nyt tyttö jo huuteleekin :wave:
 
mulle asennettiin justiinsa tiistaina Mirena. ja ainoa mitä lääkäri sanoi että mieluiten laitetaan alle 4kk synnytyksestä. asentaminen ei sattunut yhtään mutta sen jälkeen vähän vuoti verta, nyt se on tyrehtynyt. menkkamaista jomotusta on välillä ollut mutta tooooosi vaimeata.
 
Känkkis onpa jännä, mulle lekuri sanoi, kun olisin Mirenan halunnu, et aikasintaan voi laittaa 3 kk synnytyksestä, mutta mieluiten vasta 6 kk synnytyksestä. Sanoi oikein, et on sit omalla vastuulla, jos sen ennen 6 kk haluaa, et voi mennä kohdun seinämästä läpi, kun se on vielä niin ohut :eek: . Mä en tajuu noit lääkäreitä, miten ne voi olla niin eri mieltä asioista.

Mäkin sitten päräytin ja ostin sen Manducan. Ollaan sitä jo käytelty ja poitsu melkein aina nukahtaa siihen heti. Mutta en usko, et siinä kovin hyvin viihtyy, jos ei nuku. No on siitä kyllä ollut jo hyötyäkin. Välillä poitsu ei millään meinaa nukahtaa rattaisiin, vaikka on yliväsy. Manducaan vaihtamalla saa sit heti nukahtamaan. Ja nykyään poitsu ei enää juuri viihdy yksin lattialla (ennen saatto viihtyy pitkänkin ajan), joten saan sit reppuun laittamalla tehtyy kotihommia. Tänäänkin sain imuroitua hyvin, poju nukahti reppuun heti.

Enpä taas muista, mitä muuta piti kommentoida. Meillä poitsulla tuli 3 kk täyteen 9. pv, mut neuvola on vasta ens viikon torstaina eli silloin vasta saadaan uusia mittoja. Perjantaina lähetäänkin sitten vähän lomailemaan. Muuten Tampereella/Tampereen suunnalla asuvat oisko teillä antaa jotain vinkkiä, mitä puuhata 8- ja 11-v. lasten kanssa Tampereella? Särkänniemeen tietty mennään, mut mitä muuta vois tehä/minne mennä? :attn: :attn:

Lilja + poitsu 3 kk+rapiat
 
Anu-78
Täällä ois kanssa yksi äiti joka on saanut kolmannen poikansa huhtikuussa eli poika syntyi 18.4.08 klo:13.31 painoa oli 2925g ja pituutta 47.5cm ja hattu oli 32cm.
Ja tänään poika sitten täytti 3kk ja oli sitten myös 3kk neuvola jossa mitat oli paino: 5865g, pituus: 58.6cm ja hattu 39cm ja poika sai ensimmäisen rokotuksen myös ja ei itkenyt yhtään!:)
Olen vasta ruvennut täällä näitä juttuja seuraamaan ja nyt sitten sain aikseks rekata oman nimimerkin:)
Että jos tänne vielä mahtuu niin olisi tietty kiva juttu =)

T. Anu ja Saku
 
Jaahas, muillakin näköjään samaa "ongelmaa" ku meillä eli ei viihdy enää lattialla niin hyvin kuin aiemmin. Alkaa kitistä melko piankin. Ja kun mä meen paikalle niin alkaa hymyily ja kujertelu. Sitterissä kyllä istuis vaikka varmaan yöt läpeensä koomassa tölsyä tuijottaen. Se onkin sitten kiva keino tehdä omia juttuja.. :ashamed:

Olipas vierailu tänään kaverin luona. Sillä on kohta 2v. poika ja se veti pöydästä keksiä ja pullaa ja oksensi sitten kaikki eteisen lattialle.. onneks olin itte eri huoneessa etten nähny, mutta haistoin kyllä.. Tuli jo ahdistus, että miten sitä itte sit pystyy siivoamaan kun omalle kohdalle sattuu. :eek:

Jaahas, mä voisin jo käydä yöpuulle, kun viime yö meni vähän miten meni, mutta turha toivo kun tota sutkuttajaa katselee..

MB ja sutku-neiti 3kk ja pari päivää
 
Lilja ainakin tuossa vihkosessa minkä sain gyneltä, sanotaan että Mirenan voi laittaa aikaisintaan 6 viikkoa synnytyksestä. ja gyne itse tosiaan puhui että mieluusti ennen kuin 4kk on mennyt, mutta kai niillä on sitten niin erilaisia näkemyksiä tästä.

tykkäisköhän ne isommat lapset esim Viikinsaaresta? me meinataan sinne lähteä, otetaan kertakäyttögrilli, eväät ja uimavehkeet mukaan. ja sitten on tietty tuo liikennepuisto, mutta en tiedä onko se liian lapsellinen noin "isoille"...
 
Minulla on myös tuo mirenan opaslehtinen ja siinä on että aikaisintaan 6 viikkoa.

Tämä päivä on koetellut pinnaa. Esikoinen pudotti heti aamusta kukan lattialle ja sehän meni aivan rikki. Ulkona ei oltaisiin pysytty omassa pihassa, sisääntulo tappelun kanssa. Saa nähdä miten nopeasti nukahtaa, yritän olla noteeraamatta. Vien vain mykkänä vuoteeseen. Mies lähti töihin, joten ei apua nukuttamisessa. Onneksi jää ensi viikolla lomalle niin saa huilia itsekin. Vielä 2 yötä...

Meillä tänään ei kyllä viihdytty muualla kuin sylissä tai lattialla jos viihdytettiin. Niskat on kyllä itsellä niin jumissa että pitäisi hierotuttaa.
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!!!
Mä kirjoittelin silloin odotusaikana tuolla maaliskuisissa ja silloin ihan loppuajalla täällä teidän parissa. Pojan synnyttyä on kirjoittelu kokonaan jäänyt, elän nettipimennossa ja jotenkin on aika mennyt pojasta ja kesästä nauttien.
joskus olen käynyt lukaisemassa teidän kuulumisia, kun vain jossain olen koneelle päässyt.
Meillä elämä sujuu hyvin, poika on iloinen ja aika kiltti. itkee kun on nälkä, nukkuu yöt ihan suht hyvin ja kovasti koittaa kasvaa rintamaidolla.

Känkkäränkkä: Meidän pojallakin pää on aika pieni, kasvaa hitaasti, mutta kasvaa kuitenkin. Me kanssa käydään kontrolli käynneillä pään kasvun ja pituuskasvunkin suhteen. Huolissaan ei kuulemma tarvitse kasvusta vielä olla, enkä mä kyllä jaksakaan siitä vielä tässä vaiheessa stressata. poika oli aika hoikka poika jo syntyessään, joten en odotakkaan hänen saavuttavan ihan heti rintamaidolla mitään tuhteja mittoja.

sitten kysymys pulloruokinnasta..KUINKA POIKA OPPISI SYÖMÄÄN PULLOSTA?
ei kelpaa sitten minkäänlainen tuttipullo, eikä myöskään ymmärrä itse tuteista mitään.
Eli rintamaidolla tässä mennään, mutta meile on tulossa aikoja, jolloin joudun olemaan pieniä hetkiä erossa pojasta. Olemme harjoitelleet pullosta syömistä kyllä, mutta hän ei vain tajua sitä imemistä. Muutamia kertoja on pullon huolinut, mutta ei nyt taas pitkään aikaan. Rintamaitoa hänelle olemme yrittäneet tarjota, mutta ei vain suostu sitä syömään...
Noh, onneksi ei ole elämästä ja kuolemasta kysymys, sillä mä voin ottaa pojan myös mukaani mutta olisihan se mukavaa jos isäkin saisi nauttia pojan syöttämiestä eikä se olisi vain äidin yksinoikeus..mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan.
Miten teidän pienokaiset, jotka syövät rintamaitoa ovat pullon huolineet?

Ootus ja "masutakiainen" josta muuttunut "tissitakiainen" 3 kk, 1 vko.
 
:wave:
Sen verta vaan täs äkkiseltään kun joku oli turvaistuimia pohtinut, mä sen verran kattonut ja vertaillut noita kaukalon jälkeen niin toi regaro, sillä on kaksikin istuinta 6kk ylöspäin jotka voi laittaa selkä menosuuntaan :p Nyt unohdin sen nimen mut katsokaa lastentarvike tai lastenturva.fi sivuilta siellä oli esittely noista regaron istuimista, mulla on regaron turvakaukalo kasandralla ja isommilla lapsilla regaron start istuimet enkä voi kuin kehua =) siis todella hyviä istuimia.
Ei vaan nyt nukkumaan huomenna lähetään Tallinnaan :D

Vilijonka ja kasandra 3,5kk
 
Känkkis se taitaa olla muutenkin vähän omituinen se meijän arvauskeskuslääkäri. Se tuntuu jotenkin ihan 80-luvulle jämähtäneeltä ajatuksineen monista asioista... |O Täytynee kattoo, jos siltä reseptin sais nyhdettyy jossain vaihees... Kiitti noista vinkeistä, tuolla Viikinsaaressa ollaan vissiin joskus vuonna miekka ja kirves lasten kanssa käytykin, mut ei muistunu mieleen ennen kuin sanoit. Täytyy varmaan piipahtaa siellä, jos ilmoja piisaa. Ja täytyy tutkailla tota liikennepuistohommaakin. Meijän 11-vuotiaskin on vielä ihanan "lapsi" eli sille yleensä kelpaa "lapsellisemmatkin" puuhat vielä, mikä on mun mielestä ihanaa. Tuntuu, et monet ton ikäset tytöt nykyään on jo sellaisia pikkuaikuisia meikkeineen ym. Mun mielest ton ikänen saa vielä olla lapsi ihan täysillä. No nyt meni ihan sivuraiteelle...

Tervetuloa Anu-78 :wave:
 
ootus82 Meillä mennään kans ihan rintamaidolla ja hyvin toi poitsu sen pullostakin on juonut. Ite en tosin anna pullosta, (paitsi jos saa hirveet raivarit illalla väsyneenä, eikähuoli tissiä, niin tilkka pullosta ja johan tissikin taas kelpaa ) mutta sisko kun syötti niin hyvin meni. joten neuvoja en kyl osaa antaa et miten san sais oppimaan..

Lyy Täällä kanssa yks suihkutissi, mulla kun tota maitoo tulee reilusti niin oon sit tehny sen kanssa niin et pumppaan ensin (ja pakastan) ja sit vasta syötän tissiä ettei tuu niin paineella

Essi- ja Eero 2kk ja 19 pvä
 
Ootus, ootteko kokeilleet kaikki pullot? Miska ei huoli kuin Aventin Ultimam-pullosta ja hörpytymukista http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/ruokailujakaulalaput/ainuhorpytysmuki/ ja hörpytystäkin pitää harjoitella, muuten on maidot pitkiinsä :whistle:
 
Hoh hoijaa |O
Meillä on Aleksi heränny parina kolmena yönä syömään ainakin 3 kertaa. Ai että väsyttää! Kertokaa mulle, että onko tää tiheän imun kausi vai eikö maito enää riitä tolle isolle pojalle? Mun mielestä se tiheän imun kausi oli meillä jo kerttaalleen ennen 3 kk:n ikää. Eikä tuo poika näin poäivällä syö yhtään sen tiheämpää.

Ja esikoinen: ei ole pystynyt syömään tänään mitään, oksentaa kaikki mitä yrittää. Ihana refluksi :headwall:
Vihdosta viimein päästään parin viikon päästä tähystykseen, lääkitykset menee tytöllä täysillä eikä silti pysty syömään. Aletaan olla tosi huolissaan. Toivottavasti löytävät syyn ja saavat sen myös hoidettua...
 
Heipat Kaikille pitkästä aikaa..

Näin heti alkuun ettei pääse unohtumaan.. Tervetuloa kaikki uudet ja Kiva kuulla sustakin Ootus..

Täällä ollaan Viitasaarella.. Aika Kokkolassa kulu niin siivillä, etten kerennyt netissä käydä ollenkaan.. V-saarella kun ollaan niin tätä aikaa taas sitten riittää tähänkin... Silti olen pihalla kuin lumiukko teidän keskusteluista.. Pitää koettaa tätä pinoa kiriä kiinni tässä ajan myötä..

Varasin äsken Rauhanlahden kylpylästä 2 yöksi meille huoneen.. Jotain "extreemiä" tähänkin kesälomaan.. Josta sitten pulppuaakin mun kysymys eli MINKÄLAINEN UIMA-ASU PITÄÄ OLLA TÄMÄN IKÄISELLÄ ?

Meillä onkin sitten ens viikolla 3 kk lääkäri aika ja tulee rokoite sekä sitten rota-virus rokotteen toinen osa.. Saas nähdä miten meidän neiti oikein ottaa sen.. Siitä on tullut hiukan kiukkuinen tässä loman aikana... Tai noh, ei nyt mitenkään ihmeellisen itkuinen koko aikaa ole tai vastaavaa vaan nykyään Iida saattaa saada yks kaks kauhean huuto kohtauksen ja varsinkin silloin jos kaikki ei mene kuten hän haluaa niin huuto on taattua ja kovaa.. Ruokailu tappelut on onneks vähentyneet merkittävästi enää oikeastaan silloin tällöin väsyneenä tai just heränneenä saattaa hiukan kiukutella, mutta muuten on taidettu päästä pahimmista raivareista..

Noh, pitääpi tässä koettaa teidän juttuja lueskella taaksepäin jotta pääsee jälleen mukaan keskusteluihin..

Oikein aurinkoista päivänjatkoa kaikille

Sofku ja Iida ensi viikolla 3 kk
 
Tämä päivä meinas mennä harakoille kun ei aamusta ulkoiltu. Esikoinen ei millään meinannut nukahtaa päikkäreille ja pienempi nukahti juuri ennen kuin esikoinen nousi ylös. Päästiin onneksi ulos niin ei ihan mahdoton ilta.

Itsellä on hartiat aivan jumissa ja panadolista ei paljon apua. Saa nähdä pitääkö käydä hierojalla vai auttasko jos mies vähän hueroisi. Vielä yksi yö ja miehen loma alkaisi.
 
oisko sofku ihan se uimavaippa riittävä vauvalle?

meilläpä tyttö (2v5kk) ei suostu puskapissille mitenkään. mieluummin pidättelee vaikka monen monta tuntia ja pöntölle ei suostu kuin kotona. kiva olla tossa puistossa kun tietää että toisella on kuitenkin hätä mutta ei malta lähteä sisälle. otin sitten potan mukaan B) sillä seurauksella että pissat tuli mukisematta Tullintorilla, kotimatkalla ja vielä iltapäivällä tuossa puistossakin!

Sanmar ootko kokeillut kaurapussia niskoihin? esikoista kun piti kantaa toooosi paljon vauvana niin mulla jökitti niskat ja hartiat ihan täysin. nyt ei onneksi tartte sitä vaivaa pohtia kun vauva kulkee liinassa eikä se ota mua hartioihin/niskaan.

mun kaveri kävi Turusta päiväseltään. aivan ihana oli nähdä taas vuoden tauon jälkeen :heart: kovasti tykkäsi touhuta lasten kanssa ja Miskaa olisi pitänyt sylissä koko ajan. kovasti toivon että sinne pukkaisi hurja vauvakuume nyt päälle että keväällä tulisi heillekin pikkuinen B) ainakin kaveri jo puhui lapsista, että niitä toivoisi parin vuoden päästä.

Ansa ja Miska 3,5kk + Minea 2v5kk
 
Selkävaivoista kärsivillesuosittelen ehdottomasti hierojalla käyntiä! Minä käväisin tässä männä viikolla ja hieroja sanoi yläselkäni olevan kuin betonia, niin oli mennyt poitsun kantelemisesta jumiin...Naksautti auki kolme nivellukkoa ja johan helpotti hetkeksi. Hieroja antoi minulle myös pari liikettä mitä mun kannattaa tehdä, jotta selkä ei ihan tuohon kuntoon enää pääsisi. Ja pitää mennä sinne hierontaa uudelleenkin ja tottakai menen, sen verran tarpeeseen se tulee! =)
 
Zeena Heh meillä syödään joka yö n. 4 kertaa. Oon odottanu varmaan jo kuukauden, että saisin nukkua pidemmän pätkän kuin 3 tuntia. 3,5 ollu ehkä max väli. Päivällä on kyllä väli ollu joskus jopa 5 tuntia. Toivottavasti esikoisenne paranee pian :hug:

sofku ainakin vauvauintimestat täällä Helsingissä myy vaippauikkareita. Tässä esimerkkejä:
http://www.vauvauinti.fi/uimapuvut.htm
http://www.pikkudelfiinit.fi/Uimapuvut.htm

Siitä tulikin mieleen, että enää muutama viikko ku vauvauinti alkaa eikä meitsillä oo vieläkään uikkaria... jotenkin ei huvita mennä edes sovittamaan tällä kropalla. :|
 

Yhteistyössä