***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

RouvaPannunen mä ainakin tiedän milloin lapsiluku on täynnä, kun on tätä ikää jo näin paljon ettei montaa ehdi enää tekemään ;) Jos nyt sen toisen vielä.. ei vaan oikein houkuttelisi se raskaus ku se on niiiin pitkä aika, mut ei oo oikein aikaa odotellakaan. Haluaisin vaan et vauva tulis keväällä/kesällä kuten nyt, ettei joutuis talven pimeydessä kuuntelemaan ilmavaivahuutoja.. tai herätä sata kertaa yössä.. aurinko auttaa niin paljon! Mut enpä mä sitä päätä :)

Mariaana täällä ei myöskään tietoa menkoista. Täysimetyksellä mennään vieläkin, vaikka melkein välillä usko loppui. Onneksi ei :)

Tervetuloa Vilona. Teidän neitihän kuulostaa ihan meidän neidiltä :)

Pulttis meillä ei vielä käännytä, ei ole oikein yritystäkään. Sängyssä vaeltaa selällään ympäriinsä yöllä ja päivällä lattialla. Mutta ei viihdy pitkään yksikseen lattialla ja kohta näyttää ettei sitterissäkään! Sitten äiti on pulassa ;)

Marika ja Zeena lohduttaa kuulla, että on muitakin yösyöppöjä. Välillä oon kyllä tosi väsyny eikä muutosta pidempiin väleihin ole havaittavissa.. yksi yö söi jopa vieläkin useammin kuin 4 kertaa. :|

Sitten omaa napaa..

Mun työhönmenopäiväkin vahvistui, lokakuun lopussa menen. Hui sehän on ihan kohta! Mutta kun mies lopettaa vuorostaan vanhempainvapaan ni mä jään hoitovapaalle ainakin kunnes neiti täyttää vuoden. Ihan kiva käydä 3kk töissä tossa välillä ja sit saa taas "lomailla".

Huiii mä lähden tänään ekaa kertaa bodypumppiin... en oo pumpannu maitoa vaan luotan, että pysyy hiljaa sen 2-2,5 tuntia minkä olen poissa :) Pakko alkaa tekemään jotain, kun taas vetelin tossa paketin keksejä jälkkäriksi! Minkä kokonen mun vatsalaukku oikein on! :eek:

Katarina, jos täällä lueskelet, niin ootko käyny jo spinningissä, kun siitä oli sillon aiemmin puhetta? Mä aloitan tällai hitaasti pelkästään pumpilla ja varmaan sitku en enää imetä alan käymään myös spinningissä.

Pumppi on muuten myös erittäin hyvää hartioille, suosittelen, jos on kipeet niskat.

MB ja neiti 3kk ja risat
 
Meillä poika on kääntynyt muutamia kertoja vatsalta selälleen, mutta ei toisín päin. Lattialla viihtyy vaihtelevasti, paremmin jos on seurana. Yksin ei voi muutenkaan jättää kun isoveli alkaa leikkiä "hypitään yli" yms. Sitterissä ei enää viihdy pahemmin. Alan jo miettiä että pitäisikö pikku hiljaa kokeilla bumboa jossa oltaisiin pystyssä. Päätä kannattelee jo hyvin, mutta toisaalta tarkoittus oli odotella vielä sen käyttöön ottoa.

Minulla ei ole vielä alkanut menkat, täysimetyksellä ollaan. Esikoisella alkoi pari viikkoa jälkitarkastuksen jälkeen eli oli jo tässä vaiheessa alkaneet. Kiire ei kyllä niiden alkamisella ole.

Teille joilla raskaaksi tuleminen kesti kauan voin lohdutuksena sanoa, että me yritettiin esikoista melkein 2 vuotta ennen kuin tärppäsi ja kun ruvettiin tätä toista tekemään tulin melkein heti raskaaksi.

Meillä on kyllä lapsiluku tällä näkymällä täynnä. Ollaan puhuttu 2 lapsesta ja kyllä nyt tuntuu sopivalta määrältä. Eihän sitä koskaan tiedä jos mieli muuttuu, mutta aika varmasti lapset on tässä. Minulla odottaa mirena-resepti ja asennutankin kierukan nyt syksystä.
 
Meillä poika on alkanut kyljellään ollessaan yrittämään vääntäytyä vatsalleen, vielä kuitenkin käsi edessä.

Menkka-asiasta... kiitoksia kovasti vastauksista . Johtopäätöksenä se, että tällä minun hedelmällisyydelläni (tai sen puutteella) erittäin epätodennäköistä, että raskautuu täysimetyksen aikana. Ja jos näin sattuu käymään, on se jo sen luokan ihme, että tarkoitettu niin :D Vaikka Sanmar tuossa lohduttelikin, ettei kirvestä kaivoon tarvitse heittää.

Jimi tuossa sitterissä meinaa, että haluaisi äitin huomiota... joten lopettelen

Mariaana ja Jimi
 
Iltaa mammat + hiput!

Vähän kommenttia puheenaiheisiin...

Meillä poitsu ei käänny vielä mihinkään suuntaa. Silloin tällöin menee selältä kyljelleen, mutta ei mitään yritystä kääntyä mahalleen. Yleensä vaan laiskana möllöttelee. Ennen poitsu viihtyi hyvin lattialla, mutta ei enää. Nyt pitäis koko ajan viihdyttää sata lasissa, jotta viihtyis lattialla. Katoin ihan huvikseni esikon ja kakkosen vauvakirjoista niitten kääntymisestä. Molemmat oppivat kääntymään molempiin suuntiin n. 4 kk ikäisenä. Kuitenkin esikko rupesi kävelemään vasta 1v1kk ikäisenä ja kakkonen käveli jo alle kymmenkuisena. Niin ne vaan on erilaisia lapset ja kehitystahti. Ai niin, miksiköhän Dooris sulle on sanottu neuvolassa, et 4kk pitäisi jo osata kääntyä? Jotkuthan oppivat vasta tyyliin 6kk ikäisenä. Hassua...

Menkkoja ei ole näkynyt täälläkään, täysimetyksellä mennään.

KMaria mulla oli ennen tätä raskautta Mirena ja tykkäsin siitä tosi paljon. Mulla oli kanssa alkuun aika pitkään tota tiputtelua. Mut tiputtelun loputtua ei ollut mitään ongelmia, menkatkin oli ihanan minimaaliset.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta eipä taas muistu mieleen.

Lilja + poju 3kk+2vk
 
Anu-78
Huomenta vaan tännekkin!
Olette puhuneet kääntymisestä, meillä Saku ekan kerran käänty jo ennen kuin oli edes 2kk :) mut se tais vaan olla sillon vahinko, nykyään kääntyy koko ajan mitä jos lattialla tai sängyllä on:) ei voi hetkeksikään enää jättää yksin esim sängylle...

Onko teistä muuten kukaan miettinyt et milloin aloittaa soseet tai vellit? Meillä ei ihan vielä aloiteta, mut ei varmaan mee kovin pitkään ku aloitetaan ku Saku on päivisin parin tunnin välein tissillä mitä nyt jos on hereillä:) korviketta meillä menee jonkun verran, et sanotaanko näin että 2 purkkia nannia menee päivässä et muuten on tissillä:)

Sit mites teillä muilla yöt nukutaan? Meillä menee näin että nukkumaan poika menee illalla 21-22 välillä ja nukkuu koko yön ketaakaan heräämättä =) ja aamulla sitten herää jotain 6-7 aikaan ja on sitten pari tuntia valveilla ja sit nukkuukin päikkärit jotka voi olla kestoltaan 5 tuntia! Miehen kanssa ollaan juteltu et millonkahan toi homma kostautuu ku nyt nukkuu noin hyvin:) mut toivotaan et ei kostaudu...

Sit menkoista sen verran et mulla ekat menkat alko ku jälkivuodon loppumisesta oli kulunut 5 viikkoa, jälkivuoto mulla kesti vaan kaks ja puoli viikkoa..Ja nyt sitten on meneillään toiset menkat..Ja ehkäisynä käytän minipillereitä jotko aloitin jo kolme viikkoa sitten, ne kun on taitaa ainuut pillerit minkä aikaan saa imettää..

Juuh, että tämmöstä tällä kertaa:)
Jos joku haluu viel tietää lisää minusta tai vaikka Sakusta niin rohkeasti vaan kysymään =)

Mut nyt poika jo kutsuukin äitiään että on pakko mennä! :wave:

Anu ja Saku 3kk 4pvä
 
Huomenta

Anu-78 Meillä aloitettiin velli viime viikolla. Aluksi laitoin 10% velliä ja loput maitoa. Eilen meni jo sekoitus 60% velliä ja loput maitoa. Piti tehdä noin koska pelkkä velli ei uponnut. Soseet aloitettiin kanssa kolme päivää sitten, mutta eilen oikeastaan vasta tajusi kuin sitä syödään. Meillä oltais kanssa tissillä parin tunnin välein, siksi aloitin noi jo. Ja johan neiti ensi viikolla on sen 4kk. Viimeyönä nukkui 7 tuntia putkeen ennen ensimmäistä syöttöä :D

Menkkoja ei ole näkynyt, eikä kuulunut ja mun puolesta saakin pysyä vielä poissa. Lisää lapsia saa kyllä tulla, mut ei ihan vielä. Syön minipillereitä ja ne on tuntunut sopivan ihan hyvin. Mulla on tuolla jo odottamassa laastari resepti. Vaihdan sitten niihin kun imetys loppuu.

Meillä käännytään vatsalleen, mut ei takaisinpäin.

Joanna ja Pinja 3kk 19pv
 
anuuu onnea uudesta keittiöstä!

Noista asuntomessuista oli puhetta. Itselläkin tekisi mieli mennä (ja mieskin lähtisi mukaan), mutta miten se mahtaa onnistua pienen vauvan kanssa? Kun vaunuja ei varmaan voi ottaa sisälle taloihin ja uloskaan ei kehtaa jättää. Ja sitten jos ottaa vauvan kantoreppuun niin varmaan kuitenkin ne vaunutkin pitäisi olla matkassa, kun en tiedä, miten pitkään neiti viihtyy repussa ja kauanko sitä jaksaisi kanniskella. Onko siellä asuntomessualueella jotain vaunuparkkia tms? Varmaan kuitenkin aika paljon lapsiperheitä käy tuollaisissa paikoissa. :LOL:

Tosi kivaa, kun mulla on alkanut hammasta särkeä. Epäilen, että se on viisaudenhammas. Tietääkö joku, että jos käyn sen poistattaan niin voiko popsia buranaa ja imettää. Siis buranaahan saa ottaa imetyksen aikana, mutta entä jos joutuu syömään vahvempia (600mg) ja useita pillereitä päivässä monen päivän ajan. Ja toinen juttu, että entäs jos se haava tulehtuu ja joutuu ottaan antibiootit, vaikuttaako se imetykseen? (kun ei voi oikein viinallakaan huudella haavaa :LOL: :LOL: :LOL: )
 
Huomenta!

Just vasta heräsin, ihanaa! Mies nousi pojan kanssa , että sain nukkua vähän pidempään.

Anu-78 mä oon aatellu alottaa kiinteet vasta n. 6 kk iässä, jos vaan poika jatkossakin hyvin rintamaidolla kasvaa. Meilläkin roikutaan tissillä päiväsaikaan aikas usein, mutta yöllä nukkuu hyvin, yhdellä syötöllä useimmiten. Oon vaan aatellu sen niin, että täytyyhän se päivällä tankata maitoa, kun yöllä nukkuu pitkiä pätkiä. Ja poika on kuitenkin ainakin tähän mennessä hyvin kasvanut eli varmaan maitoa ihan riittävästi saa. Torstaina on taas neuvola, jolloin saa taas uusia mittoja :)

Ja nyt tarvittaisiin apuja :attn:
Meidän poitsu on alkanut syömään peukaloa |O . Meillähän poitsu huolii myös tutin ja sitä on käytetty lähinnä nukkumaan mennessä ja liikenteessä ollessa, jos on ollut känkkis. Mut nyt on sit keksinyt esim. nukkumaan mennessä, et peukalon voi laittaa tilalle, kun tutti tippuu. Oon myös monta kertaa herännyt peukalon lupsutukseen yöllä, kun syötön aika lähestyy. Myös päivisin yrittää välillä peukkua lupsutella. Apua, mitä mä teen? Eihän tosta tavasta pääse varmaan ikinä eroon. Viimekin yönä laitoin pojalle tumput käteen, ettei imis, mutta poitsu oli saanut ne pois käsistä ja imutteli peukkua ihan kybällä. Onko kellään kokemusta? Millä mä saan sen lopettamaan? :attn:

Lilja + poju 3kk2vk
 
:wave:
Pakko tulla hehkuttamaan (ja harmittelemaan samalla)!

Oon ihan tyhmä, kun en tätä keinoa kokeillu jo ajat sitten. :( Eilen illalla nimittäin annoin neidille molemmat tissit, kun näytti vähän nälkäiseltä vielä ekan jälkeen. No, nukkuipa sit 4 tuntia ja mä olin ihan ihmeissäni kun kello oli jo 3, kun ekan kerran herättiin! No, annoin sitten viisastuneena taas molemmat tissit ja sit heräs vasta klo 7. Ja taas sama juttu, ni nukku kymmeneen. Historiaa meillä! Olkoonkin sitten vaan vaikka toi yksi yö, mutta ihanaa se oli silti!

Toinen juttu minkä hiffasin (minkä olisin voinu tehdä myös jo ajat sitten :ashamed: ), että voin syöttää samalta puolelta molemmat tissit. Tähän mennessä oon aina vaihtanu puolta kun oon syöttäny tai kääntäny vauvaa. Nyt kun sujautti samantien suuhun toisen tissin ekan jälkeen, ni eihän siinä ollu mitään hankalaa syöttää samalla kyljellä! Olis ehkä pitäny kysyä taas täältä vinkkejä, mutta kun ei tajunnu ni ei tajunnu. Jotenkin varmaan luulin, että se ei suju multa kun oon niin pienitissinen enkä edes kokeillu sen takia..

Toivottavasti ensi yö menee samalla tavalla B)
 
niin kiitos Lilja halauksesta :hug: samoin kiitokset kaikille vastanneille kun kyselin päänmitoista.

huoh. täällä sataa kaatamalla, että ollaanpa sitten sisällä varmaan koko päivä. Minea kyselee ulos koko ajan ja Miska itkeskelee masuaan pitkästä aikaa. tekisi jätkä sen kakan niin helpottaisi. itteä tuntuu itkettävän ihan kaikki, oiskohan sen kierukan syytä.
 
MB onnea hienosta yöstä, toivottavasti jatkuu samaa rataa :flower:

Känkkis toinen hali perään :hug: . Mäkin oon taas ollu vähän väliä itkuinen, vaikkei oikein mitään syytä ookaan. Kai ne on noi hormoonit vaan taas, jotka tekee tepposia. :hug:

Mein poitsun päiväunet on ollu taas ihan hukassa. Eilenkin nukkui 15min+15min+30min |O .
On ihan väsy, muttei vaan nuku. Tossa taas känkkistelee, kun väsy ois, muttei sit kuitenkaan voi silmiään ummistaa.

Ai niin, sitä vielä piti kysyä, et vierastaako tein muksut. Siis mä en tajua, ei kai tän ikästen pitäis vierastaa, mut mein poitsu saa ihan kauheita kilarikohtauksia vieraista ihmisistä. Ja on jotenkin muutenkin tosi säikky, esim. kovat äänet pelottaa.
 
MB minä olen myös tehnyt sitä, että syöttää molemmat tissit samalta puolelta. Ensin se alempi, ettei se ole liian täynnä, kun väkisinkin sitten jää vähän alle, kun ylempää tissiä syöttää. Muttamutta, huomasin tänään yhden huonon puolen tuossa hommassa. Nimittäin olen aika pitkään syöttänyt noin ja tänään kun yritinkin mennä toiselta puolelta syöttämään (siis sängyllä maaten) yritti tyttö vain kääntää päätään siihen toiseen suuntaan, mistä on oppinut että ruokaa tulee. Jonkin aikaa kesti huutoa ja parkua ja venkoilua ennen kuin tytsy suostui syömään 'väärältä' puolelta. Kannattaa siis varmaan aina välillä tarjota sieltä toiseltakin puolelta. Mulle itselle vain on jotenkin hankalampaa maata vasemmalla kyljellä.
 
Lilja kyllä tän ikäisetkin voi jo vierastaa. meidän jätkä ei ole vielä sitä tehnyt mutta naapurissa on pari päivää vanhempi tyttö ja äitinsä puhui jo joku aika sitten että vierastaa aika paljonkin. meidän esikoisella vierastaminen taisi alkaa tuossa 5kk iässä.

meitä neuvolantäti silloin lohdutteli että hyvä vaan, lapsi tietää että on vanhempiensa kanssa turvassa ja siksi vierastaa "outoja naamoja".
 
Juuri eipä ole asuntomessuilla vaunuparkkia... Ja itseasiassa viime vuonna oltiin esikoisen kanssa ja todettiin se niin onnettomaksi touhuksi raahata lasta messuilla että nyt päätettiin jättää hoitoon. Jos kuitenki on pakko ottaa vauva mukaan niin kierrätte joko vuorotellen talot tai sit vaunut talon eteen ja vauva mukaan, ei siinä paljo vaihtoehtoja ole.

Lilja mä olen kuullut että kun ompelee yöpuvun hihansuut kiinni niin ei voi peukkua syödä. Niin mä tekisin jos tuo Arttu alkaa syömään peukaloa.

Känkkikselle :hug: Taitaa nää sateiset säät vielä pahentaa oloa jos vähänkää masentaa. Mulla ainaki väsymys on kertaa miljoona näillä säillä. :/

Kiitos MB muistutuksesta - mä esikoista syötin yöllä joskus just tollee samalta puolelta mut en ole nyt muistanut testata. Ja enpä ole vielä itseasiassa jaksanut syöttää herraa yöllä molemmista tisseistä, testiin sekin, jos vaikka sais nukuttua pitempään välillä..

......mitäs mä nyt sit muuta kirjoittaisin, ei keksi.
Mä oon jotenki superTYHMÄ nyt, ihan oikeasti. Mä en ymmärrä mitä mulle puhutaan ja oon sekaisin päivistä ja ja ja.. Maitoa aivoissakin vissiin ja sit tietty väsy painaa jo päälle. Muilla havaittavissa samaa? Mä vihaan tätä tyhmää olotilaa, tajuaa ite et on ihan ulalla kaikesta mutta vaikka kuinka yrittää keskittyä ja kuunnella vaikka ysin uutisia menee puolet tiedosta ohi.

Anu
 
kiitos teille :hug:

meillä tuo Miska on kanssa alkanut syömään peukkua ja se vetelee sitä niin kiukulla että nahka meinaa lähteä. tumput on välillä kädessä ja tuttia lykin tilalle. esikoinen ei syönyt peukkua ja mua suoraan sanoen ketuttaa antaa koko tuttia mutta pakkohan se on. parempi vaihtoehto kuin tulehtunut iho...
 
Kiitti vinkistä Anuuu! Ja täällä samaa kun sulla. Pää on kertakaikkisen tyhjä, mitään ei tajua eikä muista. Monta kertaa saa kysyä samat asiat. Ykskin ilta kysyin varmaan neljä kertaa kakkoselta, et onko pessyt hampaat. Ekalla kerralla siis jo vastas, et oli. :headwall:
 
heippa vaan..

3kk neuvoa siis takana ja tytön mitat 7135g ja 63cm =) eli plus käyrällä mennään kivasti ja kesä neuvolantäti kehui tytön maasta taivaaseen. on kuulemma niin suloinen tapaus että- saatiin siitä merkintä neuvolakortiinkin :D :heart:
onhan tuo aika ihana kyllä :whistle: ;)

piikkikin saatiin ilman ihmeellistä huutoa. vähän inahti kun rokotteen laittoi, mutta tuhahti vaan perään. odotin konserttia sillä tyttö on herkkä-
:D

mimmuli82
moikka.
meillä siis pojat olivat tytön syntyessään 5,1v ja 3,4v. pojilla ikäeroa siis 1,9v ja nuorimmalla pojalla ja vauvalla tuli ikäeroa siis 3,4v.
sanotaan että ekat 2kk oli meillä kyllä hurjaa. tuntuu ettei oikein päässyt nauttimaan vauvasta. sen jälkeen elämä ollut mukavaa. ja olen aikuisten oikeasti tyytyväinen näihin 3 pieneen =)
mieskin vissiin aika tyytyväinen tilanteeseen nyt kun neljännestäkin puhelee. :D
meillä tämä kolmas perustyytyväinen tapaus, joten ei ihan kiljukaulaa saatu sentään ;)

RouvaPannunen olen miettinyt samaa. mistä oikeasti tiedän riittäisikö se neljäskään ja kun ikääkin vasta mulla 26 nyt. pahoin pelkään että mulla on 35 vuotiaana ainakin 5 lasta :LOL: :LOL:

*mies soitti että lähdetään nyt ikeaan, joten palaan taas..* :wave:
 
Tyhmyys ei kuin jatkuu täälläkin, samaa vaivaa siis kuin anuulla. Ennen raskautta olin jotenkin aina skarppina kaikkien asioiden suhteen, mutta nyt hyvä, kun onnistuu huusholli hoitaa. Ehkä on hieman masista kyllä ilmassa, kun on jo kolmas päivä peräkkäin sadetta eikä pääse lenkkeilemään pihalle. Siita kimpaantuneena tilattiin eilen siipan kanssa crosstrainer HobbyHallista! :p

Mulle on alkanut taas hiipiä sellainen tunne mieleen, että maito ei riitä, tai se alkaa loppumaan. Tissit on löpsähtäneet ihan viikon aikana sellaisiksi tyhjiksi pusseiksi. Mieskin siitä jo huomautti ;) Poika on mielestäni paljon useammin rinnalla, öisinkin, ja päivisin lutkuttaa todella pitkään eikä lopettaisi millään imemistä. Ennen aina lopetti, kun tuli täyteen - tuosta päättelin, ettei maitoa riitä. Olenkin aina välillä syöttänyt molemmat rinnat, ja joka kerta poika nappaa ahnaasti kiinni myös siitä toisesta rinnasta. Sitten poika on myös alkanut tehdä niin, että imee todella kovaa ja vetää päätä taaksepäin niin, että äiti huutaa melkein hoosiannaa kivusta. Kiinteitä en haluaisi aloittaa kuin vasta puoli vuotiaana, mutta jos oma maito ei riitä, niin sitten tietysti aloitellaan heti. Viikon päästä on neuvola, mihin asti ajattelin odottaa, jotta nähdään, onko paino noussut sitten viime käynnin.

Mies on edelleen lujasti sitä mieltä, että yksi lapsi riittää. Minä voisin jo raskautua, mutta taloudellisesti ei pärjätä, jos en välissä käväise töissä. Yksi kaveri, joka odottaa nyt toista lastaan, lohdutti, että hänenkin siippansa ei halunnut alunperin toista lasta, mutta pienen suostuttelun jälkeen ajatus kuitenkin muuttui. Itse pitäisi todella tärkeänä, että lapsilla olisi seuraa toisistaan. Itsellä nimittäin on veljen kanssa ikäeroa yli 10 vuotta. Jos siis toinen lapsi joskus saisi alkunsa, niin toivottavasti ei pojan kanssa olisi noin suurta ikäeroa.

Huomenna ajattelin taas aloittaa d-vitamiinit. Oli jälleen muutama päivä taukoa, kun meni elämä niin hulabalooksi. Nyt en vain tiedä annanko Jekovitia vai Devitolia, sillä en huomannut suurempaa eroa tippojen aiheuttamissa mahavaivoissa. Jekoviteja varmaan...

Mutta nyt pinaattikeiton tekoon! Kivaa päivää kaikille, sateesta huolimatta =)
 
Anu-78
Meillä ei poika syö peukkoa vaan sillä on koko nyrkki suussa ja sitä sitten luputtaa:) ja tuttia kokeiltiin joka ei sitten pysynyt hetkeäkään suussa joten lopetettiin se ku ei aina jaksa olla sitä sinne suuhun tyrkyttämässä jos se tippuu siltä:).
Meille ei Saku vierasta ollenkaan, tai en oo kyllä huomannut et vierastas, mut sekin koittaa viel joskus...
Mut nyt ruuan tekoon...

Anu ja Saku
 
Tyhmyys täälläkin huipussaan. |O Päivät on ihan sekaisin, unohdan joskus lauseen alun ennenkuin olen päässyt loppuun....Ja lontoon puhuminen on tosi vaikeeta. Vaikka se oli ennen mun työtäni. Nyt sekoilen sanoissani ihan täysin ja olen kuin joku tosi tankero hommassa, hävettää myöntää, etät mulla on asiasta oikein tutkinto!!! |O |O Emmä voi enää ikinä mennä takas töihin!! :LOL:

MB Mä syötän aina molemmat tissit yöllä, jos vain poika pysyy hereillä. Silti meillä herätään usein. Mutta hienoa, että sä sait nukuttua pidempään nyt! Toivotaan, että sama jatkuu!! :flower: Pitää kokeilla tuota samalta puolelta syöttämistä, eipä ole tuokaan koskaan tullut mieleeni. No, eipä näillä aivoilla mitään uutta ja mullistavaa enää keksitäkään.... :kieh:

Lapsiluku kasvaa meillä vielä...EHKÄ. Kyllä mä kaksi lasta haluaisin, en ehkä enempää ja tuo ikäkin tulee jossain välissä vastaan. Pitää tuo mies nyt vielä pehmittää tuolle toiselle muksulle. Mutta, sen aika ei ole vielä, parin vuoden päästä. Ehkä. :whistle:

Meidän poika syö peukkua, nyrkkiä, sormia ja KAIKKEA muutakin minkä nyt vain voi suuhun laittaa! En huolisi vielä tässä vaiheessa tuosta käsien syömisestä, se kuuluu tähän ikävaiheeseen.

Ai niin, minunkin puolestani tervetuloa uusille! :flower:
 
Täällä on kanssa yksi tyhmä, kuten jo tänään aamulla totesinkin taas kerran. Lauon suustani aivan typeriä juttuja ja unohdan kaiken mitä pitää ostaa tms. ellen kirjoita lapulle. Ja silloin kun muistan asian, en muista kirjoittaa sitä lapulle :headwall:

Kiitti juuri vinkistä tuohon syöttöasiaan. Päivällä vaihdan kyllä aina puolta, vaikka antaisinkin kummastakin tissistä. Yöllä toi kyllä helpottaa ihan megana kun ei tartte tosiaan siirtyä kummankaan. Jos saan nuo syöttövälit tolla pysyvästi pitenemään niin sit laitan neidin omaan sänkyyn omaan huoneeseen. :)

Marika, joo pelkäänkin, että tää on vain tilapäistä... ehkä pari yötä menee näin, sit taas kuitenkin herää 2 tunnin välein.

Oon torstaina lähdössä ulos syömään ja sain aamulla pumpattua "peräti" 60ml...mut mulle on saavutus et sain yleensä pumpattua. Nyt vielä toiset 60ml ni ei tartte heti 2 tunnin jälkeen lähteä himaan :)
 
anskui oon kuullu monelta 3kk äideiltä tuota samaa, että alkaa kakkaamaan harvemmin. Kuuluisko se sit ikään, että käyttää maidon paremmin hyödyksi vai mikä mahtaa olla syynä? Just yks tuttu äiti sanoi, että heillä alkoi tasan 3kk iässä panttaaminen, vaikka sitä ennen oli kakannut jopa 10 kertaa päivässä! Väli heillä saattoi olla 4 päivää. Mutta sit mun toisella tutulla väli oli joskus jopa 9 päivää. Huh! Toinen ainakin hoiti asian luumusoseella eikä kuulemma tarvinnu ku pari teelusikallista ni parin tunnin päästä tuli kakka.
 
Kiitti aivan ylipaljon teille jotka kommentoitte sitä miten menee kolmen pikkuisen kanssa...en kaikkien nimiä muista mutta KIITOS...tuolta mitäs nyt puolelta lueskelin saman aiheisia juttuja ja huh, huh miten negatiivisia ne olivat...kiva kuulla että hyvinkin voi mennä =) moni kyllä mua pelotteli jo tästä kahden vuoden ikäerostakin ja miten raskasta tulee olemaan ja sain joiltakin jopa vinkkejä miten jaksaa ettei pala loppuun :/ no ei todellakaan ole ollut mitään ongelmia =) lapset nukkuu päiskärit yhtäaikaa ja kuopus nukkuu hyvin yöt. Kerran herää 12 tunnin aikana syömään. Touhua on ja pyykkiä mutta ei mua haittaa...mä oon tottunut touhaamaan, en osaa ollakkaan aloillani. Ainoastaa kun tytöt menee nukkumaan sillon mäkin meen sohvalle....muuten mennään koko päivä tukka putkella :LOL:

Muuten te jotka sanoitte jotka imetätte että vauva on 2h välein rinnalla niin vaikka meidän neiti on täysin korvikkeella ( valitettavasti :'( ) niin hänkin syö 2h välein...se taitaa vaan olla niin vaavelista kiinni.
Mäkin muistan että esikoisen aikana tuntu 3kk hujakoilla että maito loppuu kun tisut oli niin littanat niin imetin vain ja kyllä se riitti hyvin. Taitaa vaan olla että noilla ajoin alkaa se maito tasaantua vauvan tarpeisiin, rinnoissa on se mitä vauva syö =) Voi että kuinka mua harmittaa kun en voi imettää...se on niin ihanaa ( ja rasittavaakin ) mutta kuinkaan muuten ei niin intensiivistä läheisyyttä voi kokea kun imetyksen kautta.

Meidän tyttö on aivan ihana. Osaa nukahtaa itekseen kun vähän aikaa sylissä kanniskellaan että rauhoittuu...joskus joutuu tutin käydä nostamassa suuhun. Muistelen kauhulla niitä aikoja kun esikoista kannoin vielä 2 yöllä tissi suussa että nukahtaisi...huh...silloin ei ollut tod omaa aikaa koskaan kun meni nukkumaankin niin myöhään...sillai nukkui jos menin viereen nukkumaan tissini nenän edessä...

Mutta siis...tyttö heräsi...täytyy mennä =)
 

Yhteistyössä