***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Meillä on kanssa ihan samanlaista peukun syöntiä kuten Liljallakin.. Tietää tosiaan hyvin sekä päivällä että yöllä millon ruoka aika lähestyy kun peukku rupeaa entistä paremmin maistumaan.. Jostain sormista on tosiaan hiukan nahka päästä lähtenyt kun maistuu ne muutkin sormet ja nyrkkikin.. Eli kaikki kelpaa, vaikka puklu liina jos se on sopivasti suuhun laitettavissa..

Meille tuli tänään Vaukirjaan liittymislahja.. Oli kyllä hienoa tavaraa.. Kannattaa liittyä.. Ei ole mitään osto pakkoa tai vastaava jos sitten haluaakin purkaa jäsenyyden ja etukäteen voi sitten peruutella kuukausipakettia tai sitten vaan lähettää takaisin.. Oli tuo liittymispaketti vaan niin hieno ettei kaduta yhtään..

Tänään täällä on sitten kiukkuiltu ja kunnolla.. Noh, nukku varmaan koko päivän aikana sellaisen tunnin verran joten ei ihme.. Onko muilla tuntunut siltä että vauva olis kiukkuisempi nyt kuin ennen ? Luin tuota lapsen kehityskirjaa tuossa kun se tuli liittymispaketissa mukana ja siellä sitten oli että hampaiden tuloon liittyviä oireita on tietysti tuo kaiken pureminen ja suuhun työntäminen, korvan/leuan repiminen, ihottuma, kärttyily, levottomattomat yöt, kuolaus ja yskiminen.. Mie sitten tuota luin ja tajusin, että oireet sopii täysin, kahtoin sitten Iidan suuhun ja näytti siellä tosiaan olevan ikenet kasvaneet ja jossakin kohdin suuta oli sellaisia "patteja" ikenen alla.. Saas nyt sitten nähdä oisko hampaita tulossa.. Siellä kyllä vielä luki, että oireet saattaa alkaa esiintymään jo 2-3 kuukautta ennen hampaan tuloa..

Nykyään onneks yöunille meno on tullut aikasta helpoksi.. Tissittelyn jälkeen nosta Iidan sänkyynsä ja sinne se sitten on nukahtanut.. Joskus ihan itekseen ja joskus pitää käydä pari kertaa tuttia laittamassa. Toivottavasti homma pysyykin tälläisenä.. Tuntuu nykyään nää illatkin paljon mukavimmilta..

Ai niin, siitä piti vielä kirjoittaa, että onko kenenkään muun vauva saanut aivan ihmeellisiä itkukohtauksia ? Eli yks kaks, kun Iida nukkuu tai voi olla hereilläkin niin se saattaa alkaa itkemään / huutamaan ihan täysillä, naama punaisena, kyyneleet valuen.. Huuto voi kestää muutaman minuutin tai jopa puolisen tuntia eikä se lopu millään.. Siihen ei auta mikään hyssyttely tai hyppyyttely jne.. Vartalo on joko ihan jäykkänä tai sitten Iida pyörii ja hyörii aivan hulluna.. On vaan tosi pelottavaa kun ei tiedä mikä toiselle tuli yllättäen.. Tänäänkin sai tuollaisen "kohtauksen" kun kun oltiin syömässä Amarillossa.. Iida nukkuin vaunuissa ihan tyytyväisenä ja tosiaan ihan yllättäen vaan alkoi huutamaan. Hetkeksi rauhoittui kun nostin olalle, mutta sitten huuto vaan alkoi pahempana.. Monesti tosiaan välillä ottaa hetken happea ja sitten jatkaa monesti kovempaa.. Ja ei tosiaan ole väliä onko hereillä vai ei..

Toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä äsken koetin selittää.. Tuosta sepostuksesta onkin sitten hyvä päätellä se, että myös täällä on aivot ihan jäässä.. Miekin yleensä päivittäin töissä ollessa puhun englantia asiakkaille ja nykyään on yksinkertaisetkin sanat hukassa.. Mutta onpa nämä ihan suomenkielisetkin sanat hukassa niin miksei vieraan kielen sanat.. Ja välillä tuntuu ettei sitten millään saa kirjoitettua mitään asiaa oikein vaan kierrellen ja kaarrellen saan jutun kirjoitettua..

Mutta nytten lähden "iltapalalle", mies tekasi jotain hyvää.. Nam..

Sofku ja Iida perjantaina 3 kk

sofku kyllä meillä Miska välillä saa kilareita, tosi harvoin kylläkin. tuntuu että ne yleensä liittyy joko mahankipristelyihin tai siihen että säikähtää jotain, väsyneenä saattaa säikähtää tosi helposti. mutta se on ihme miten innoissaan Miska on jo isosiskon touhuista :heart:

täällä on pitkästä aikaa tosi nätti keli! saapi kattoa että lähetäänkö tänään Viikinsaareen naapurin pesueen kanssa, se ois kyllä tosi kivaa.

Ansa ja Miska 3,5kk

sofku meillä ei kyllä ole ollut tommosia havaittavissa.
Eikä ole ollut kiukkuisempi mutta tiedän kyllä että se on tasan tarkkaan edessä. Meillä oli ainakin ne hampaiden tekemiset esikolla tuskaa!!!

OOTTEKO TE KAIKKI HUHTIKUISET SAANEET LOTTOPOTKARIT?
Mun on pitäny tätä sata kertaa kysyä mutta kun oon unohtanu. Siksi kysyn kun mä sain ja meidän tyttö syntyi lauantai iltana eikä sunnuntaina???Siis ihanaa että sain ne mutta en käsitä et miks. Eli siis on ko muutki saanu vaik vaavi ei oo syntyny sunnuntaina?

mimmuli Ei ole lottopotkaria näkynyt. Mietin vaan sitä, että alkaako niiden sunnuntai jo lauantain lottoarvonnan jälkeen. Milloin teidän tyttö on syntyny?
Sofku Muutaman kerran on täälläkin saatu tollaisia raivareita. Musta tuntuu, että ne liittyy tohon väsymiseen. Eli on ajatuksissaan, puolinukuksissa ja sit säikähtää jotain. Täällä on muutenkin tämmöinen "äidin herkkis". Saattaa itkeä kovia ääniä, aivastuksia, jne. Olen kyllä koittanut ääniin totuttaa, esim. telkkarin ääni kuuluu pitkin päivää. Lienee kuitenkin enemmän luonnekysymys? Miten muilla? Nukkuessaan Onni ei kyllä välitä äänistä, mut just väsyneenä ei saisi kuulua eikä näkyä muuta kuin äiti ja isä.
Peukkua ei täällä toistaiseksi syödä, vaan nyrkkiä ja mielellään kokonaan suuhun :LOL:
Lapsien lukumäärästä Olin aina nuorempana sitä mieltä, että haluan neljä lasta! Nyt ajattelen, että kolme on maks., mutta kaksikin riittäisi, ku on tuota ikääkin. Lisäksi mulla on se, että synnyttäisin ja ottaisin kyllä vauvan mieluusti, jos vaan joku muu hoitaisi sen raskauspuolen. Oli se vaan niin karseeta se jatkuva kuvotus ja krapulaisen tuntoinen olo, yök.Sit se kömpelyys ja ne helmikuun liukkaat, kun ei päässy kotoa minnekään. Eipä ole raskautta ikävä. Ainoastaan niitä ihania potkuja :heart: Meillä mies taitaa olla sitä mieltä, että kaksi riittää, joten se voi olla lopullinen määrä, jos vaan se toinen meille suodaan. Meillä on kuitenkin semmoinen diili, että ennen ensi kesää ei asiasta edes keskustella.

Ai niin, meillä on taas tällä viikolla nukuttu päikkäreitä, kun iskä meni töihin. Kai se on niin että äiti on niin mälsä, että joutaa vaikka nukkumaan :LOL:

palaillaan

Laylah ja :heart: Onni 3kk1vko

mimmuli82 eikös ne lottopotkarit pitänyt jotenkin tilata.. ei kai niitä pitäisi edes tulla, jos ei ole täyttänyt sitä tilausta? :)

Sofku mä kanssa luulen, että se parkuminen saattaa liittyä säikähtämiseen. Meillä tyttö oli yhtenä päivänä sitterissä ja oli ilmeisesti tosi väsynyt ja vajoamassa jo uneen, kun minä tulin siihen ja pyöräytin lelukaaren palloa. Tyttö alkoi parkua ihan hervottomasti ja ihan kyyneleet valui. Rauhottui sitten pian sylissä ja sitten mentiinkin nukkumaan. Voi pientä. :heart:

tilata? kyllä mä jonkun hakemuksen täytin mutta siis mä luulin ett' se oli ARVONTA? Ja niin se nyt kun tarkemmin muistelen olikin..koska eihän sitä varmaksi voinut ees tietää et niitä potkareita kaikille riittää...niitähän oli joku tietty määrä. riippui siis siitä että moniko sillon su:na vauvan saa tiettynä aikana...mut siis meidän vauva syntyi 26.04 (lauantai) ja puol 8 illalla.....outoa on miks mä ne sain jos te muut ette ole saaneet....edelleen olen hölmistytyt...mutta mutta...hauskathan ne on...taitaa mennä yöpuvuksi...
sain siis jo ne potkarit aikoja sitten...sillon varmaan ku tyttö oli jotain 1kk....

Hei!

Mimmuli82, meille tuli ne lottopotkarit tilattuna mutta typy on syntynyt sunnuntaina. Ehkä siellä veikkauksella ei katota niin päivämäärän päälle?

Meillä tyttö on taas alkanut nukkua tosi hyvin. Eilen nukku kahdet tunnin pikkupäikkärit aamupäivällä ja alkuillasta sekä 3,5h iltapäiväpäikkärit. Ja kun tää ei vielä riittänyt, niin nukku yöllä yhteen menoon 9h 21-6! Senkin syönnin jälkeen nukku vielä pari tuntia. Nyt se on taas päikkäreillä...

Meillä oli myöskin vaihe, jolloin vaippaa täytettiin oikein urakalla. Nyt se on vähän rauhottunu. Saatta johtua siitäkin, että käsiä syödessään saa bakteereja, niinkuin joku kirjoittikin. Saattoi myöskin auttaa, että aloitin itse syömään säännöllisemmin ja ehkä myös vähän terveellisemmin.

Sofku, meillä tyttö säikähtää esim. isän aivastusta tai odottamattomia kovia ääniä mutta ei kyllä tuon kaltaista pitkää itkua ole ollut. Tyttö rauhoittuu sylissä tosi nopeasti.

Sitten siitä "tyhmyydestä"... Täälläkin lauseet loppuu kesken eikä todellakaan muista, mitä oli sanomassa. Välillä tuntuu siltä, että oma itsekin on kaikkien ruokinta ja kakkajuttujen seassa vähän eksyksissä ja oikein mitään järkevää ei liiku päässä, saatika tule ulos suusta. Täytyy tänä iltana skarpata, sillä oon lähdössä kaverin kanssa ulos syömään ja istumaan iltaa :) Eikös MB:llä ollu samat suunnitelmat?

Ainiin, meillä alkaa vaikuttaa siltä, että tyttö söis vähän vähemmän kuin yleensä. Onko muilla vastaavaa?

Sit piti myös kysymäni, että meidän neidillä on nenä lähes päivittäin tuhisee ja on osin tukossa, johon ollaan annettu niitä suolaliuostippoja (ja välillä käytetty friidaa). Onko siitä mitään haittaa, jos niitä tippoja antaa lähes joka päivä?

Aurinkoista päivää kaikille!
KMaria ja tyttö 3kk ja 1,5vkoa about

Moikka, testasin sit MB:n vinkkiä syöttää molemmista rinnoista yöllä unien toivossa mutta mitä vielä- tais herätä jopa enemmän ku normaalisti. Eka pätkä oli 3h mut loppuyön söi tiheämpää..

...pitää mennä.

mimmuli82 niin tarkoitin tuolla tilauksella sitä, että ei ne niitä varmaan automaattisesti sunnuntaina syntyneille lähetä eli piti täyttää joku kaavake. Ja arvonta olis ollut siinä tapauksessa, että niitä sunnuntaina syntyneitä olisi ollut enemmän kuin se oliko se nyt 1000 kpl. Taisitpas huijata teille potkarit. :LOL: :LOL: :LOL: Lucky you!

Meillä meni myös viime yö päin pyllyä mun eilisten pumppailujen takia, kun tissit oli aika tyhjät ja illalla sain annettua vain toisesta. No sitten heräsikin syömään melko pian, jolloin annoin taas vain yhden tissin, kun nukahdettiin molemmat kesken. Joka tarkoitti, että sama rumba jatkui aamuun asti parin tunnin välein, kun ei kumpikaan vaan pysyny hereillä, että olis tyhjennetty toinenkin tissi, kun hyvä et sitä yhtäkään. Tänään ei onneksi tartte enää pumpata. En kyllä sovi enää yhtään yli 2 tunnin menoa ennenku syö kiinteitä!

Väsynyt MB ja tissittelijäneiti 3kk+

juuri niinpä taisin tehdä :ashamed: :LOL: :p :xmas:

Anuu ja muut joilla vauva yöllä usein rinnalla.. mulla söi esikko puolivuotiaaksi rintaa "100" kertaa yössä....lopuksi tilanne meni siihen että piti nukkua tissi suussa tai saada siis tissi huulien väliin, ei syönyt sieltä mitään vaan piti saada "tutti" paikoilleen ja jatkoi uniaan...meillä ei tuohon auttanut kun siirtää vauva omaan sänkyyn ja pitää tassuttelu- unikoulu. Jaksamista teille :hug:

:wave: tervehdys kaikille

Heitämpä minäkin muutaman kommentin pitkästä aikaa :p
Hmmm... mistäs ollut puhetta, ai niin kiinteiden aloittamisesta, meillä aloitettiin nyt antamaan perunaa maistella ja ilmeet on kyl hyvät :p
Tissiä meillä syödään enimmäkseen ja jos ja kun tulee hepuli tissillä niin sit korviketta ja nyt kun reissattiin niin annnoin sit päivisin korviketta ja neiti on ollut tyytyväinen tähän, öisin välillä syö useammin ja välillä vain kerran ja aamul toisen kerran ja nukkuu 20-7 ja sil välillä sitten syö jokusen kertaa.
Nyrkkiä neiti imee ihan simona ja välillä on molemmat nyrkit suussa eikä auta vaihtaa tuttia vaan sylkee tutin pois ja tunkee nyrkit suuhun, nuolee myös kaikkee mihin suu osuu.
Kasandra ei vielä käänny mahalleen mut yritys hyvä kymmenen ja tarttuu tavaroihin jos roikkuvat lähellä.
Mut nyt tyttö näyttää hermostuvan kun äiti vaa sättäilee....
Tyhmyyttä myös mulla havaittavissa, en muista mitä piti kirjoittaa ja tytöllä näyttää olevan asiaa äitille et palailen myöhemmin jos muistan ja näyttää konekin temppuilevan ei halua laittaa kuvia tähän vai lieneekö mun tyhmyyttä taas.

vilijonka ja kasandra 3kk ja jotain en osaa laskee

Meillä syödään yöllä 1-2 kertaa, toinen kerta on kyllä enempi jo aamua. Välillä on nukuttu jopa 9 tuntia syömättä ja välillä 4-5 tuntia. Nyt ei ole enää ollut noita 7-9 tunnin unia vaan kyllä on useampana yönä ollut 5-7 tuntia ruokailuväli. Esikoinen nukkui yönsä syömättä jo 1,5 kk ikäisestä ja ei edes ruvennut heräilemään yöllä ennen kiinteisiin siirtymistä. Päivällä kyllä söi tiheästi, välillä jopa tunnin välein tunnin, ja ainoa pitempi tauko oli päiväunet. Pikkuveli syö kyllä siihen verrattuna päivällä harvemmin ja on lyhyemmän ajan rinnalla. Imetän yhden rinnan kerrallaan niin päivällä kuin yöllä ja kylläiseksi tuntuu tulevan.

Kiinteitä aloitellaan varmaan maistelemaan 4 kk jälkeen ja tilanteen mukaan katsotaan miten kauan mennään makuannoksilla (noin rkl/päivä.) Esikoiselta jos kysyttäs niin pikkuveljelle olisi syötetty maissinaksuja, leipää, hedelmiä yms.

Haettiin tänään se bumbo ylös ja näytti istuvan siinä ilman huutoa joten sai hetkeksi laitettua johonkin kun tarvitsi käsiä. Liinassa kun ei näin kuumalla viihdytä. Katsotaan miten käy kun on ruoka-aika, silloin yleensä ei viihdytä muualla kuin sylissä.

:wave: taas
Uus yritys jos nyt muistais jotain vaikka ei kyl siltä tunnu et pää pelais on niin kuumakin :$
Mulle terkka sanoi et Buranaa ei sais ottaa kun imettää ja suositteli ottaan Panadolia jos jotain särkylääkettä kaipaa :ashamed:
No niin täs sitä ollaan taas unohin :headwall: ai juu siitä kakkaamisesta, meillä oli Kasandralla pari kertaa kakkaamis väli viikon ja mä kyl tanssin jos jonkunlaista kakka ja sade tanssia et sais lapsen kakkaamaan, sit terkka sano et mallasuute on sellasta et voi antaa vauvalle ja kun kasandra on jo yli kolmen kuukauden voi antaa luumua myös. Annoin mallasuutetta yhtenä päivänä kaksi kertaa ja johan rupes tyttö kakkaamaan.
Nyt ollaan reissattu ja tyttö saanu joka päivä noin 1dl koeviketta niin on kakannut joka päivä enkä todella tiedä onko mun maito sit niin sulavaa et sitä ei riittänyt ulos asti vaan tyttö käytti kaikki, niin kuin joku tos taisi pohtia
:LOL:
Jaahas tyttö se taas huutelee täytyy mennä taas tissittelee
vilijonka ja kasandra :D

Oli sitten tänään 3 kk neuvola. Pituus tällä hetkellä 59,5cm (52cm) ja paino 5790 g (4120g), jotenkin tuntui taas tosi pieniltä nuo kasvumäärät, mutta lääkärin ja neuvolatädin mukaan mennään ihan keskikäyrällä ja muutenkin siis normaalisti kasvanut. Päänympärys oli 40 cm. Kaikki oli kunnossa. Rokotetta kun pistettiin niin Iida huusi aivan kympillä ja koetti taistella vastaan, neuvolan tätikin oikein ihmetteli kuinka paljon toinen taisteli vastaan ja kuinka voimakkaasti jalallaan jännitti..

Lääkärille puhuttiin puklauksesta ja noista kohtauksista ja sen mielestä on ihan normaalia tuo puklaaminen ja huutokohtauksista ei sinänsä osannut sanoa mitään.. Oli vaan sitä mieltä että johtuu mahakivuista tai juuri tuollaisesta jostain säikähtämisestä, ihan kuten moni täälläkin arveli.. Ja jotenkin itekkin olen niin ajatellut sen olevan.

Ostin Iidalle tänään uimapuvun ja uimavaippoja. Jotenkin vaan pelkkä uimavaippa jättää niin alastomaksi, että ostin sitten myös uimapuvun siihen päälle.. Nyt sitten vaan itelle pitäis jotain löytää.. Mistään Rovaniemen liikkeestä ei löytynyt tarpeeksi isoa ylä osaa, nykyään kun tuo koko pitäisi olla 90 G. Pari tuntia surffasin netistä ja ainoastaan yhdestä löysin sitten oikein kokoiset, mutta toimitus n.2 viikkoa jolloin tietty ollaan jo siellä kylpylässä keretty käydä.. Pitääpi huomenna soitella vielä siihen liikeeseen ja kysyä tuosta toimitus ajasta.. Jollain englantilaisilla sivustoilla olisi ollut tosi nättejä vaikka ja kuinka, mutta mistäs sitä tietää mikä sen koon pitäisi tuumina olla.. Onko se ihan tuo mikä lukee rintaliivien koko lapussa eli 40 G ? Tietääkö kukaan ?

Mutta eipäs muuta tällä kertaa.. Pitää mennä..

Suvi ja Iida

Heippa!

Kunhan näin reissun ja pitkän tauon päätteeksi tulen ilmoittautumaan, en siis ole minnekään kadonnut. =) Nyt vaan jää kiireessä kommentointi lyhyeen. Teki kyllä hyvää päästä irtautumaan kotoisista asioista, alkoi jo olla tunnelma täällä tosi kireällä... Nyt paljon parempi.

Nopsaan vaan kyselyyn: Aaron kääntyy mahalleen ja tuntuisi jo välillä vierastelevankin. Joskus suupielet alkavat kääntyä alaspäin, kun väärä naama ilmestyy näköpiiriin. Sellainen loukkaantuneen pikku tonttu-ukon naama... :heart: Tosin saattaapa käydä noin joskus muutenkin, joten enpä sitten tiedä.

Palaillaanpa,
t. Kalenteri ja pienet kaverit (Aaron nyt 3 kk ja reilu viikko)

Me käytiin eilen rannalla, Nella kävi jopa uimassa, minäkin uskaltauduin. Kivaa oli. Meillä Anni on nyt monta päivää jo ollu sellainen, että sitä ei meinaa saada päivällä nukkumaan. Ja sit kun nukahtaa, nukkuu sen 30min. Kiukkuinen tietysti on kun ei päivällä nuku.
Silmä meillä rähmii edelleen, vaikka viime perjantaista käytetty silmätippoja. Täytyy maanantaina soittaa uudelleen, jotta saadaan vahvemmat silmätipat. Ressukalla rähmii silmä niin, ettei sitä aamuisin tai pitkien unien jälkeen saa auki, jos ei kostealla ensin pyyhi.
Hippo+ Nella 1v7kk ja Anni 2½kk

Voi kun tietäis mikä on sallittua vai ei, siis Buranan suhteen. Mullekin annettiin synnärillä vahvaa Buranaa ja lastenlääkäri sanoi minulle muutama viikko sitten, että voin ottaa Buranaa migreeniin (koska migreenilääkkeitä ei saa ottaa). Mutta, taas toisaalta kuulee, että Buranaa ei saisi ottaa kun imettää. ARGH! Pakko kai sitten ottaa Panadolia tarvittaessa, kun nuo Burana-lausunnot on niin ristiriitaisia.

Meilläkin raivokohtauksia. Ja ne alkaa ihan yhtä äkkiä, iloisesta naurusta ja jokelluksesta suoraan huutoon. :eek: En tiiä mistä johtuu...

Viime yö oli taas ihan tuskaa, nyt silmät on ihan sirrillään...Tuntuu, että kun itse oli just saanut unen päästä kiinni, poika oli taas ruokaa vailla. En edes oikein pysy laskuissa, mutta jotain 5 kertaa poika söi viime yönä. Puh.

Kyllä meilläkin tuntuu olevan jonkinasteista vierastamista. Poika tuntuu myös olevan enemmän äidin poika, ei suostu isän nukutteluihin iltaisin. Vain äiti kelpaa...Tuosta on päästävä eroon, muuten en koskaan vapaailtaa!!

Kiva sää! Pitääpä lähtee ulkoilemaan.

Marika, löysin tällaisen sivun netistä, jossa sanotaan että
Ibuprofeeni erittyy ainoastaan hyvin pieninä määrinä rintamaitoon. Sitä voidaan tarvittaessa käyttää imetyksen aikana.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/72458.shtml

Samaa sanotaan täällä
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=BURANA+TABLETTI+400MG&manufacturer=ORION

Eikös vauvakin pysy tyytyväisenä, kun saa vähän särkylääkettä ;)
Itse söin 2 viikkoa Buranaa (puolikas 400 aamulla, puolikas illalla) synnytyksen jälkeen. Ilmankos ilmavaivat alko vasta sen jälkeen :LOL:

Meillä havaittavissa kanssa jonkin sortin vierastamista. Vierastaa kummi setää ja tätiä ja mun isää. Mut luulen et johtuu vaan siitä että harvoin näkevät. Taasen mummin äänen jo kuullessaan pää kääntyy siihen suuntaan ja hymy nousee korviin asti. Mun äiti on pimpulan kanssa kyllä tekemisissä lähes päivittäin =) Mut sit taas toisaaltaan ei vierasta ollenkaan täysin vieraita ihmisiä. Esim. kaupassa jos joku mulle tuttu ihminen tulee vaunuihin kurkkaamaan, niin nauraa vaan takaisin.

Meillä syödään kanssa nyrkkiä, välillä molempia ja ihan kaikkia sormia. Ja kaiken minkä käteen antaa niin menee suuhun. Taitaa kuulua vaan ikään =)

Kakkaaminen meillä on muuttunut kerran päivässä tapahtumaksi ja se tapahtuu päiväunien jälkeen syömisen yhteydessä :LOL:

Huutokohtauksiakin meillä on ainakin kerran päivässä. Yleensä on silloin tökännyt itseään joko lelulla tai sormella silmään. Vaikka mä olen monta kertaa sanonut et niin ei saa tehdä, ei ole oppi ilmeisesti mennyt vielä perille asti :LOL:

Me ollaan nyt viikon verran noita kiinteitä harjoiteltu ja sujuu jo aikasta hyvin. Eilen meinas ihan tappelu tulla kun sose loppu!! Mut sellaista olen nyt sitten pähkäillyt että mihin aikaan päivästä tuo kiinteä ruoka pitäisi sijoittaa? Ennen aamupäiväunia vai niiden jälkeen? Vai kenties ennen iltapäiväunia vai niiden jälkeeen? Vai annanko "lämpimän" ruuan aamupäivä unia ennen tai jälkeen ja sitten voiko antaa vielä vaikka hedelmäsosetta iltapäivä unia ennen tai jälkeen??? Kuten huomaatte, eka kertalainen on ihan pihalla :whistle:

Pinja oppi tänään kääntymään mahalleen vasemman kyljenkin kautta, tähän asti kääntynyt vain toisin päin. Ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa viihtymään masullaan, kun on hiffannut kuin päätä ja hartioita pidetään pystyssä. Mua kyllä vähän pelottaa et kuin aikaisin toi lähtee liikenteeseen, kun yritys on jo hyvä kymmenen. Jalat menee jo konttausasentoon ja siitä ponkasee itseään eteenpäin ja joskus jopa muutaman sentin pääseekin. Sais se kyllä hetken vielä pysyä paikoillaan.

Hippoliina harmi tuo Annin silmä ja se että joudutte taas menemään Turenkiin kuin toi hiivati tk on kiinni :kieh: Oliko kylmää vettä? Puuhamaalle ollut muuten pari päivää kivat jonot :eek: Ei ole onneks autolla tarvinnut liikkua mihinkään!! Äitillä oli eilen mennyt 30m matkaan 10min. kun oli tulossa meille. Onneks ei tarvinnut sitä tietä tulla pidempää matkaa.

Joanna ja Pinja 3kk ja 3vk

Moi pikaseen!

Marika: lääketietokeskuksen sivut sanovat näin:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, joskin tilapäisesti käytetyistä yksittäisistä annoksista ei ole tässä suhteessa haittaa. Lääkeainetta kulkeutuu äidinmaitoon niin pieniä määriä, ettei niiden vuoksi tarvitse keskeyttää imettämistä.
http://www.laaketietokeskus.fi/page.php?page_id=88&prodId=122
Muualtakin olen sen tiedon saanut, että ibuprofeenista ei ole haittaa imettäessä. Tosiaan sen verran vähäistä on sen kulkeutuminen äidinmaitoon. Mullekin annettiin esikoisen syntyessä tukuittain 600:n (muistaakseni, vähintään ainakin) Buranaa sairaalassa ja sanottiin, että ei ole haittaa. Enkä ole kooltani suurensuuri.

Jos sit vaikka suihkuun pääsis! :wave:

Yhteistyössä