***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Hippoliina meil on ihan sama juttu. Nukkuu aina 30min päikkäreitä. Eilen nukku koko päivänä 3 x 30min. Hemmetti sentään! Mut ei ollu ihme kyllä edes kiukkunen illalla. Nukahti kiltisti. Äsken taas heräs 30min jälkeen, ilmeisesti tutti tippu liian aikaisin. Yritän nyt vielä saada sen takas uneen ja pistin tutin uudelleen suuhun. On vaan jotenkin huvittavaa ku toinen on siellä yhtä hymyä.. :heart:
 
Ilmoittaudun tälle päivää..

Laitettiin eilen Artun vaavisänky pois :'( mulla on ihan tunneside siihen petiin, oli se niin ihana, mutta nyt kun tuli kuumat kelit ajateltiin että nukkuis isossa paremmin. Ja toisaalta se 4kk:n vuokra-aika olis päättynyt ensi viikolla joten..... Täytyy kyllä sanoa että paras hankita vauvalle oli vuokrata se peti.

Mä en oikein tiä mitä mä kirjoittaisin joten lopetan tähän.

Anu ja Arttu noin 3,5kk ja isoveli 2v3kk
 
Huoh, mikä sontaralli! Olin tänään Onnin kanssa kaupungilla. Syötin pojun kahvilassa ja tietty tuli kakka, kuten niin usein iltapäivän syönnillä (kuten eilen iskän työpaikalla). Ei siinä mitään, mutta miksi tollaisen uskomattoman niskasonnan pitää tulla just kun on pois kotoa. Lastenhoitotilat aivan onnettomat ja kaikki vaatteet vaihtoon, eikä tietenkään mitään pussia mukana. No siitäkin selvittiin!
Huomenna 3kk:n lääkärineuvola ja piikki. Jokohan ne laittaa meidät dietille, kun on tota painoa kotivaakan mukaan jo reilusti päälle 7,5kg :LOL:
Meillä nuo päikkärit tosiaan korjaantuivat itsekseen, kun mies meni taas lomalta töihin. Onni nukkuu kahdet kunnon unet, joista toiset noin tunti ja toiset jopa lähemmäs kaksi. Olen siis tulkinnut tämän niin, että äiti on niin mälsää seuraa, että sama vaikka nukkua tässä iskää odotellessa. :heart:

Lylah ja :heart: Onni 3kk ja risat
 
Kiitos Burana-linkeistä! Olis itsekin pitänyt jaksaa googlata asia, mutta ei taas varmaan aivot toiminu, että olis niin pitkälle ajatellut! :LOL: :ashamed:

Meilläkin eilen ja tänään vain pikku päikkäreitä, noin 30 minsaa kerrallaan...En käsitä miten pikku-ukko jaksaa, kun viime yökin oli huono...Se on tää sää, valivali, tulis jo viileempää....Enpä olis vielä viime kesänä uskonu, että tämmösiä kehtaan koskaan toivoa! :kieh:
 
Terveisiä neuvolasta! :wave:

Käytiin aamulla 3kk neuvolassa (tosin ikää jo 3kk2vk), mitat:

6430g (synt. 3660g)
65,6cm (51cm)
py 43,4cm (36,5cm)

Hienosti siis kasvaa rintamaidolla. Päätä ei nosta käsistä nostettaessa, mutta neukkatäti ei ollut huolissaan, koska hyvin kuitenkin makuulla kannattaa. Nostaako teidän vaavit jo päätä käsistä vedettäessä?

Vielä peukalonsyöntiasiaan palatakseni... Sofku kuulosti tutulta tosiaan toi sun juttu teidän vaavin käsien ym. syönnistä! Marika75 tiedän, että käsien syönti kuuluu tähän ikävaiheeseen, mutta meillä peukalonsyönnistä on jo selkeästi tullut tapa, kun se toistuu aina samoissa tilanteissa. Toki muulloin syö nyrkkejäkin ym. niin kuin tämän ikäiset tekee.

Lähdetään huomenna viikoksi reissuun eli pien tauko tulee palstailuun! Voikaahan hyvin ja :wave: !!

Lilja + poju 3kk+2vk
 
lilja-76 meidän neiti alkoi viime viikolla (11vk) pitää päätään ylhäällä mahallaan ollessaan ja samalla huomasin, että käsistä nostaessa pääkin tulee nyt mukana. Koko ylävartalo on ihan kuin keppi ja nousee tosi hyvin.

Tasan vuosi sitten alkoivat mun viimeisimmät kuukautiset. Siitä sitten parin viikon päästä saikin tuo meidän mussukka alkunsa. :heart: :heart: Eräänlainen merkkipäivä tämäkin siis, tuli ihan :'( kun mietti tuota.
 
Anu-78
Heips!
Meillä kyllä Saku nostaa päätään kun käsistä vedetään:) ja samoten kun on mahallaan makuulla niin pää on välillä aivan pystyssä:) nyt sitten on myös ruvennut tuol lattialla ollessaan pienesti menemään jo ympyrääkin:) et ei kyl pysy paikallaan pitkään=)
Sitten noista päikkäreistä vielä et poitsu rupee päikkäreillä aamulla parin tunnin valveilla olon jälkeen ja saattaa nukkua jopa 5 tuntia että välillä oon sitten iihan herättänyt että ei nyt sentään koko päivää nuku:) ja illasta vielä ottaa kahdet päikkärit jotka on kestoltaan 20-45 min. per. päikkärit eli yhteensä kolmet unet päivisin vielä ottaa mut toisinaan menee vaan kahdetkin:) mutta tyytyväisiä ollaan oltu:) tietty illalla on sitä pientä kitinääkin mutta sehän kuuluukin tähän asiaan =)

Anu & poitsu
 
Voi argh!!! Ny ottaa päähän! Tuo hemmetin jäätelöauto tuli huutamaan tuohon pihalle ja herätti meidän niin huonosti nukkuneen ja väsyneen pojan!!! Mies etsi jo jotain millä heittää autoa...(no ei se ny olis heittäny kuiteskaan... :LOL: ) Sitte auto oli siinä pihassa pari minsaa ja läks pois. Ehkä sen tarkoitus olikin vain herättää meidän pikku-ukko. kele. |O (sainpa purkaa!) =)

Nousee pojan pää, kun vedetään käsistä istumaan. On ihan innoissaan ja näyttää siinä jo niin isolta pojalta! Melkein tulee mamille haiku olo... :heart: :heart: Juu, se oli just vuosi sitten, kun poika sai alkunsa...viikon päästä tästä tais olla. Voi! :heart: :heart:
 
Meillä pojan pää on noussut jo jonkin aikaa käsistä vedettäessä. On kannatellut jo hyvän aikaa päätään. Bumbokin piti ottaa käyttöön kun ei viihdy tavallisessa sitterissä kun muut syö. Hyvin istuu siinä, viihtyy toistaiseksi paremmin kuin tuossa tavallisessa.

Käytiin eilen mattopyykillä ja huomenna pitäisi käydä pesemässä loput. Tänään kävin itsekseni kaupungilla. Maito ei ollut kelvannut mistään pullosta, ruiskulla huolinut vähän. Ei kyllä onneksi ollut huutanut nälkäänsä. Liekö johtunut korvikkeen mausta vai eikö enää pulloa huoli. Ei ole saanut aikoihin pullosta ja korvikettakin saanut niin harvoin, kaiken lisäksi oli erimerkkistä kuin aiemmin.

Mansikat saatiin tänään pakkaseen, esikoinen olisi syönyt vaikka miten paljon, mutta piti lopulta kieltää.
 
Huh, mikä ilta.. Tänään Iida on sitten ollut ihan extra kiukkunen, johtuneeko tuosta eilisistä rokotteista vaan lämpimästä päivästä pitkästä aikaa.. On kyllä nyt kolmen päivän aikana
nukkunut tosi huonosti, keskimäärin 3 tuntia per päivä..

Lilja meillä kanssa tosiaan tuo peukalon syönti liittyy niin kiivaasti tiettyihin tilanteisiin ja varsinkin tuohon nukuhtamiseen nykyään, tänäänkin kun menin kahtomaan että nukkuuko jo niin peukalo suussa siellä vetele tirsaa.. Jotenkin vaan huolestuttaa että jos siitä tulee ihan tapa.. :/

Sanmar myöskin Iida on ennen nukkunut säännöllisesti 7-9 tuntia ennen ensimmäistä syöttöä yöllä, mutta nykyään normaalit ekat unet on 5-7 tuntiin. Eli aivan kuten teillä.. Mistähän mahtaa johtua.. Oiskohan vaan tähän ikään kuuluvaa..

Iidan pää nousee kun käsistä nostetaan, mutta mahallaan ei viihdy ollenkaan eikä kovin kummoisesti päätään kannattele.. Hiukan aikaa alusta jaksaa pitää ylhäällä.. Ja en nyt muista kirjoitinko jo, mutta meillähän ei tosiaan käännytä vielä mihinkään suuntaa, eikä vaikuta mitenkään siltä vielä että sitä hetkeen tekisikään.. Jaloillaan kyllä potkii ilmaan ja tekee vatsiksia ja liikkuu hiukan tuolla systeemillä ns. alaspäin, mutta muuten vaan tyytyväisenä pötkii selällään, ilman mitään kiirettä kääntyä mihinkään.. Sylissä ollessaan Iidakin on alkanu nostaan itseään pystympään asentoon ja monesti sitten ihan istuukin ilman tukea hetken ajan.. Ja joskus kun oon sitten yrittänyt takaisin maku asentoon Iidaa laittaa niin jäkittää vaan vastaan.. :p

Anuu mulla kanssa hirveen surullinen fiilis kun tiedän että lomailun jälkeen joudun tuosta äitiyspakkauksesta luopua ja ottaa pinnasängyn käyttöön.. Meinaa nimittäin Iidalta loppua tila.. Noh, tämä yö vielä ja sitten.. :'(

Huomenna lähdetään Tornion kautta Kokkolaan.. Saas nähdä miten loppu matka menee kun Antti jää Kalajoen kohdalla jo pois, viikonlopun kestävät polttarit on sillä, ja mun pitää Iidan kanssa kahdestaan autoilla tuo loppumatka eli n. tunnin verran.. Jänskättää.. Iidalla ku on välillä tapana saada raivareita autossa.. Noh, pitää sitten vaan hetkeksi pysäyttää ja jatkaa matkaa kun tilanne rauhoittuu.. Kyllä se varmaan siitä.. :whistle:

Mutta nytten ilta teelle...

Suvi ja Iida huomenna 3 kk
 
Huomenta!

Kiitos vastauksista kaikille tuossa pään kannattamisasiassa! Meillä tosiaan jännä, kun ei vedettäessä nosta päätä, mutta makuulla kannattaa todella hyvin. Jo 6vk neuvolassa lääkäri ihmetteli, miten hyvin kannatteli. No, kai tuo toinenkin taito sieltä tulee. Poitsu rupeaa vaan jotenkin hassusti nostamaan peppuaan ylös, kun käsistä nostaa... Ai niin poika muuten vierasti ihan älyttömästi neuvolan tätiä, oli sijainen, oma lomalla.

Sofku meillä kanssa nimenomaan peukunsyönti liittyy vahvasti tohon nukahtamiseen ja jos yöllä herää, yrittää itsensä peukulla vaivuttaa uudelleen uneen. Meillä toi on jo ihan selkeä tapa, huh huh, toivottavasti päästään eroon. Mun kaks isompaa lasta ei ikinä peukkua syönyt, toisella oli tutti, toisella ei. Turvallista ja hyvää matkaa Suville ja Iidalle!

Lilja + poju 3kk2vk
 
Huomenta!

Ne pitkät yöunet olikin sitten ihan sattumaa. Ollaan taas palattu siihen, että typykkä syö klo 3 ja klo 6-7. Eipä kyllä paljon parane valittaa, vois olla paljon huonomminkin.

Marika, täällä me vielä. Mökkille lähdetäänkin vasta tänään, kun päätettiin eilen mennä syömään sushia. Kylläpä maistui hyvälle 9 kk:n jälkeen.

Lilja, meillä tyttö kannattelee päätään vedettäessä istumaan. Mahallaan se ei kyllä viihtyis yhtään vaikka nostaa päätään.

Mies kertoi, että kun olin keskiviikkona ollut ulkona tyttö oli ollu kitisevä ja kuulemma etsiny mua. Oli kyllä syöny pullosta ihan hyvin ja nukahtanu nätisti mutta äitiä ilmeisesti ollu ikävä. Täytyy yrittää järjestää isälle ja tyttärelle enemmän aikaa... :) Enköhän mä jotakin tekemistä keksi.

Tänään suunnataan mökille nauttimaan auringosta. Tai nauttimaan auringosta haravoinnin ja rikkaruohojen kitkemisen lomassa...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

KMaria ja typykkä 3kk ja 12 pvää
 
...oli puhetta ja oli pakko kirjoittaa.

Mullahan tää selkä on ollu jumalattoman kipeä jo pidemmän aikaa. Imetyksen aikana sain lääkäriltä 25mg Triptyliä yöksi (nostaa kipukynnystä), 2 x 500mg Napromexia (tulehduskipulääke ) ja 2-3 x 1300mg Panadol Extendiä päivässä (depot-tabletti ). Nämä siis sopivat kun imetin. Imetyksen lopettamisen jälkeen aloin syömään Tramalia joka ei sit sopinut mulle. Pari päivää mentiin pitkin seiniä kuvottavassa olotilassa ja tänään pitäisi saada uusi lääke kehiin. Pointtina oli se, että kyllä imetyksen aikana saa kipulääkkeitä syödä - ei kannata mitään terkkaa kuunnella, nehän ehdottaa aina panadolia (joka ei auta yhtään hermosärkyyn tms .).

Meillä menee typykän kanssa loistavasti :) Tuossa se leikkii puuhamatolla jo kolmatta tuntia tyytyväisenä, välillä on mahallaan ja välillä selällään. Tyttö nukahtaa nykyään klo 21 ja syö ekan kerran 04-06 välillä (syöttö kestää sen 10min) ja jatkaa uniaan vähintään yhdeksään saakka :) Viihtyy loistavasti rattaissa ja nukkuu niissä päikkäritkin kun ollaan lenkillä. Meidän tyttö kun on keskustalapsi (alue, ei puolue :D ) niin ei herää vaikka vierestä menee ambulanssi pillit päällä ulvoen :LOL:

Nyt taidan pakata kummallekin eväät matkaan ja lähteä Seurasaaren suuntaan kävelylle.
 
Katarina-81 tuo silmäniskuhymiö tulee tosiaan jos laittaa ä ja ) peräkkäin, kas näin (äijä) eli sun pitää jättää sinne yks tyhjä väliyönti, jos et halua sitä, eli näin (äijä ). En tajua mistä tuo johtuu.
 
Huomenta! Terveiset lääkärinneuvolasta. Kovasti oli Onni kasvanut. Mitat 7480g (3980), 66cm (52) ja py 44,7cm(37), joten
Känkkis meillä taas toisinpäin. Pää niin iso, että käydään tutkimuksissa, ilmeisesti ultraavat pään. Kasvaa siis omalla käyrällään tasaisesti, mutta on siis selkeesti iso. Joten eivät taida tuolla neuvolassa olla kasvuun koskaan ihan täysin tyytyväisiä. Sanoin kyllä että meillä on suvussa tuota isopäisyyttä, mutta hyvä kuulemma tutkia, vaikka onkin kehittynyt erittäin hyvin. Ja kyllähän se mulle passaa.
Lilja mulle sanoi tänään neuvolalääkäri tuosta pään kannattelusta, että kaikki eivät kannattale päätä käsistä vedettäessä, eikä sillä ole mitään merkitystä mikäli kannattelee mahallaan ja sylissä. Oli kuulemma just keskustellu asiasta lastenneurologin kanssa. Meillä kannatellaan joskus ja toisinaan taas ei. Tuntuu että on selkeesti kiinni siitä, että viittiikö.
Eka piikkikin saatiin ja huuto oli sen mukaista. Tultiin kotiin, söi ja nyt nukkuu tuolla täysin voipuneena, reppana :heart: :heart: :heart:

Mutta tämä tästä meidän omasta navasta tällä kertaa, palaillaan!

Aurinkoista päivää
toivottelevat Laylah ja :heart: Onni 3kk 9pv
 
Heh, just puhuin lääkärini kanssa puhelimessa ja hän sanoi että pitäisi ottaa kerralla 20kpl 630mg paracetamol-tablettia ennen kuin ne alkaa kunnolla tehoamaan kipuun, muuten ne on yhtä tyhjän kanssa :LOL:

Mulle tuli kutsu kirurgiseen sairaalaan ja sain uuden lääkereseptin eli lähiaikoina siis toivottavasti luvassa kivuttomia kesäpäiviä :D

juuri kiitti vinkistä :)
 
Omaa napaa..
Oli muuten mukava eilen olla syömässä kavereitten kanssa. Olin viis tuntia pois ja sillä aikaa kotona oli kaikkee häslinkiä syötön ym. kanssa, joten ei tosiaankaan ollu menny putkeen. Sanoin miehelle, et olis soittanu ni olisin tullu kotiin, mutta ei hän halunnu häiritä :)

Jaahas, taidan ottaa pikku päikkärit, kun toi nukahti, tosin taas varmaan vaan 30 minuutiksi, mutta kai se on parempi ku ei mitään..
 
katarin-81 aika hurja määrä tuo 20 tablettia. :eek: eikös ne myydäkin vain jossain 10kpl paketeissa ja paketteja ei saa periaatteessa kerralla ostaa kuin sen yhden. :LOL: pitää kiertää eri apteekit, että saa viikon lääkekuurit kasaan.

Tuli tuosta mieleen, että meilläkin kun tuo 3kk neuvola ja rokotus lähestyy niin pitääkö vauvalle varata jotain paracetamolia tai suppoja tms. tuon rokotuksen jälkeisille päiville. Siis nouseeko siitä rokotteesta yleensä kuume, ja tavataanko sen jälkeen antaa jotain lääkitystä? Olen ihan tietämätön tässä asiassa. :ashamed: Ja suppojen antaminen kyllä kauhistuttaa, työntää nyt jotain toisen pyllyyn. :/
 
Juuri Meidän terkkari neuvoi antamaan supon jo ennen rokotusta ja laitoin siis kotona sen Panadol-supon lähtiessä. Tuntuu ainakin itsestä ihan fiksulta lääkitä kipua jo ennakolta. Sanoi, että voi nousta kuume 1-3 päiväksi, mutta pistokohta ja jalka tulevat kipeäksi ja siksi annoin tuon supon jo ennakolta.
 
Laylah ei vaan meidän terkka ole mitään etukäteen sanonut. Eikä meillä edes ole noita suppoja. Pitäis varmaan käydä ostamassa. :eek:

Mulla on niiiiiiin tylsää! Kuulostaa, että te kaikki käytte ties missä ja teette ties mitä. Minä vain istuskelen kotona, kun ei oikein huvita kaupungillekaan lähteä, kun ei oikeasti ole mitään asiaa sinne. Kotihommatkin pyörii tietokoneen, tiskikoneen ja pyykkikoneen kultaisessa kolmiossa! Ja meillä kun syödään vain tissistä, en pääse iltaisinkaan käymään yksin missään. Meinasin ostaa palapelin viihdykkeeksi, mutta voi halleluja!! ne maksoi melkein 12 euroa!!! Muistelen, että aikoinaan ois ollut korkeintaan muutamaan kympin (siis markka-aikana).
 

Yhteistyössä