Huh, mikä ilta.. Tänään Iida on sitten ollut ihan extra kiukkunen, johtuneeko tuosta eilisistä rokotteista vaan lämpimästä päivästä pitkästä aikaa.. On kyllä nyt kolmen päivän aikana
nukkunut tosi huonosti, keskimäärin 3 tuntia per päivä..
Lilja meillä kanssa tosiaan tuo peukalon syönti liittyy niin kiivaasti tiettyihin tilanteisiin ja varsinkin tuohon nukuhtamiseen nykyään, tänäänkin kun menin kahtomaan että nukkuuko jo niin peukalo suussa siellä vetele tirsaa.. Jotenkin vaan huolestuttaa että jos siitä tulee ihan tapa.. :/
Sanmar myöskin Iida on ennen nukkunut säännöllisesti 7-9 tuntia ennen ensimmäistä syöttöä yöllä, mutta nykyään normaalit ekat unet on 5-7 tuntiin. Eli aivan kuten teillä.. Mistähän mahtaa johtua.. Oiskohan vaan tähän ikään kuuluvaa..
Iidan pää nousee kun käsistä nostetaan, mutta mahallaan ei viihdy ollenkaan eikä kovin kummoisesti päätään kannattele.. Hiukan aikaa alusta jaksaa pitää ylhäällä.. Ja en nyt muista kirjoitinko jo, mutta meillähän ei tosiaan käännytä vielä mihinkään suuntaa, eikä vaikuta mitenkään siltä vielä että sitä hetkeen tekisikään.. Jaloillaan kyllä potkii ilmaan ja tekee vatsiksia ja liikkuu hiukan tuolla systeemillä ns. alaspäin, mutta muuten vaan tyytyväisenä pötkii selällään, ilman mitään kiirettä kääntyä mihinkään.. Sylissä ollessaan Iidakin on alkanu nostaan itseään pystympään asentoon ja monesti sitten ihan istuukin ilman tukea hetken ajan.. Ja joskus kun oon sitten yrittänyt takaisin maku asentoon Iidaa laittaa niin jäkittää vaan vastaan..
Anuu mulla kanssa hirveen surullinen fiilis kun tiedän että lomailun jälkeen joudun tuosta äitiyspakkauksesta luopua ja ottaa pinnasängyn käyttöön.. Meinaa nimittäin Iidalta loppua tila.. Noh, tämä yö vielä ja sitten.. :'(
Huomenna lähdetään Tornion kautta Kokkolaan.. Saas nähdä miten loppu matka menee kun Antti jää Kalajoen kohdalla jo pois, viikonlopun kestävät polttarit on sillä, ja mun pitää Iidan kanssa kahdestaan autoilla tuo loppumatka eli n. tunnin verran.. Jänskättää.. Iidalla ku on välillä tapana saada raivareita autossa.. Noh, pitää sitten vaan hetkeksi pysäyttää ja jatkaa matkaa kun tilanne rauhoittuu.. Kyllä se varmaan siitä..
Mutta nytten ilta teelle...
Suvi ja Iida huomenna 3 kk