***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Cerazeteista: Käytin esikoisen jälkeen ja minulla vuosi kyllä jatkuvasti. Alku meni hyvin, pari viikkoa aloituksen jälkeen tuli menkat ja siitä olisiko mennyt vajaa kuukausi niin tuli seuraavat jotka kestivätkin ikuisuuden. Vuosi nimittäin enempi tai vähempi 5 viikkoa, jonka jälkeen tiputteli melkein päivittäin. Sellaiset päivät olivat harvinaisia ettei tiputellut yhtään. Ja kun imetys loppui niin alkoi uusi pitempi vuotojakso, kun sitä oli kestänyt pari viikkoa heitin pillerit menemään.
Ehkäisyneuvolassa sanottiin että pillerit saattavat hyvinkin aiheuttaa 3-4 viikon vuotojakson alkuun ja sitten voi olla ettei menkkoja tule pillereiden aikana. Mutta minulla tosiaan vuosi jatkuvasti. Muita oireita ei pillereistä tullutkaan. Kannattaa tietysti syödä tuo 4-5 viikkoa ainakin jos vain jaksaa. Vuoto voi hyvinkin loppua sen jälkeen jos hyvin käy.

Meillä poika kääntyilee vatsalta selälleen. Selältä vatsalleen ei vielä kääntynyt vaikka läheltä on pitänyt. Päätä kannetellaan hyvin ja sätkimällä siiryilee lattialla navan ympäri. Jalkateriä hinkkailee yhteen ja tarttuukin jo nilkkoihin. Kova on naureskelemaan ja seurailee paljon. Hermostuu yleensä herkästi kun muut ollaan ruokapöydässä, pitää päästä syliin katselemaan.

Meillä ostettiin viimeksi nuby-tutti, joka on kelvannut paremmin kuin nuo aiemmat. On kyllä silikonia, en tiedä saako noita edes luonnonkumisena, kun ei ollut ainakaan meidän Prismassa. Eilen illalla nukahti sen tutin kanssa, rinnalla alkoi vain kiukkuamaan kun tuli maitoa vaikka ei halunnut enää syödä.

Tänään mennään katsomaan taas paria taloa. Saa nähdä milloin löytyy mieluinen jossa hintakin kohdallaa.

Nyt antamaan pojalle ruokaa.

Saas nähdä millon meidän neiti alkaa kääntyilemään, ehkäpä täälläkin aletaan ensin puhumaan kuten Mavin poika, koska kovasti juttelee ainakin. Mies sanoo, että on perinyt äidiltä kälättämisgeenin =) Sen verran liikkuu, että kulkee selällään muutamia metrejä lattialla. Huvittavaa, kun se on jumissa tv-tason alla ja kitisee kun ei pääse enää eteenpäin :D Vatsallaankin suostuu nykyään olemaan kunnes ei jaksa enää päätään kannatella, sitten menee hermo sekunnissa.

Huh kun luen noita teidän juttuja minipillereistä niin ei ole yhtään niitä kyllä ikävä. Mulla oli niistä myös vuotoa liiankin kanssa. Käytin niitä siis joskus parikymppisenä enkä sen jälkeen ole koskenut. Mieluummin olen ilman seksiä :)

Ei muuten neiti enää viihdy vaunuissa kovinkaan hyvin. Saattaa nukahtaa hetkeksi ja sitten kun herää niin yleensä alkaa huutamaan eikä edes tutti enää kelpaa vaan huutaa kunnes joku nostaa pois. Eilenkin kuljettiin sitten loppulenkki iskän sylissä. Päätinkin sit että unohdan koko kopan ja kuljetaan tästä eteenpäin turvakaukalossa, kun siitä kaukalosta näkee ympärilleen paremmin, jos herää. Äsken käytiin asioilla kaukalolla ja oli hiljaa koko matkan, tarkkaili vaan ympärilleen ja nukahti tullessa kotiin. Ja on se huomattavasti kevyempi työntääkin ja jotenkin muutenkin paljon kätevämpi. Ja ei tuu kuumakaan vauvalle.
Ainoa jos on kovin kylmä niin joutuu pukemaan päälle enemmän. Yleensä mulla on vaan sisävaatteet ja peitto päällä, jos tuulee tms. Jos toi olis syntyny kesällä niin en olis vaunukoppaa varmaan ostanutkaan kun menee tuohon kaukaloon niin kauan ku voi vaihtaa jo ratasosaan.

Jaahas, neiti nukkuu edelleen kaukalossa, ihme ja kumma!

MB ja kälättäjäneiti ylihuomenna 3kk

Piti tulla vielä sanomaan, että neiti nukkuu edelleen....aivan uskomatonta! Enkä oo käyny laittamassa tuttia ku kerran. Jeee! B)
Taisin huijata sitä kun avasin parvekkeen oven (meil on ranskalainen parveke tuolla toisessa huoneessa) ja työnsin vaunut sinne ovensuuhun, että luulee olevansa ulkona :LOL: Se on harmi ettei mahdu työntämään vaunuja tonne oikealle parvekkeelle ilman että irrottaa toisen takapyörän (3-pyöräiset on aika leveät). Kaapit on edessä :( Muutenkin tää meidän kaksio on aika nafti meille..

*muoks* Heräs vasta vaille 5. Olin jo ihan että mitäs tässä tekis ku alko käydä aika pitkäksi =)

**muoks** (17:45) Jatkoi syönnin jälkeen unia ja nukkuu edelleen... :eek: RAKASTAN NÄITÄ SADEPÄIVIÄ B)

Aika kiva kun uusimmassa KaksPlussassa oli juttu kuinka nettimammat (lokamammat) oli tavanneet ihan livenä, vuokranneet mökin jostain Keski-Suomesta. Mehän voitais sit myöhemmin harkita samaa, kun vauvat tuosta kasvaa.. eikös =)

Ihan nopsaan ennen iltakylvetystä:
KMaria TOSI harmi, että sun yh:uus ei vielä päättynytkään... :/ Toivottavasti kuitenkin tähän mennessä jo olisi ohi!! =)

Käytiin nyt sitten Lastenklinikalla näyttääs sitä pojan korvan takana olevaa klumppua. Tai klumppuja, oon huomannu, että niitä on ilmestynyt pari lisääkin, paljon pienempiä tosin. No, lääkäri ei osannut sanoa muuta kuin että ne ovat todennäköisesti suurentuneita imusolmukkeita. Lisää saa tietää ultraäänessä, joka on vasta parin viikon päästä... :| Mä kun olisin jo toivonut, että homma olis nyt selvinnyt....Ei auta muuta kuin odottaa vain vielä.. |O

Oli jotenkin rankka kokemus käydä Lastenklinikalla, siellä oli niitä pieniä sairaalasänkyjä käytävillä (tyhjiä tietenkin) mutta ne kertoivat karua tarinaansa. Ei ollut tällä hormonihiirimammalla itku kaukana, sen verran sydäntä puristi kaikki ne pienet lapset, jotka eivät ole terveitä... :'(

Nyt menee niin synkäksi, että pakko mennä! :wave:

Essi meillä kans poika nuolee kättä, paitaa, omia käsiään jne.

Meillä on kaks kissaa. Kumpikaan ei juurikaan välitä vauvasta. Toinen joskus ohimennen haistelee ja katselee kauempaa kiinnostuneena Veetin leluja.
Toinen kissoista lähtee pojan huutoa "karkuun", mutta rauhallisina hetkinä yrittää tunkea itseään samaan aikaan syliin kun poikakin on.

Enpä nyt jaksa tällä kertaa enempää tarinoida.

Faerie ja poitsu noin 3,5kk

Essi Meillä on kaksi dobberia ja täytyy myöntää että yllättävän hyvin nuo otukset pikkuherran ottivat vastaan. Aika paljon vaan yrittävät antaa pusuja, mutta tuota olemme yrittäneet hillitä, niin ettei kaikkia paikkoja tarvitse putsata :LOL: Meidän narttu tulee heti kertomaan jos Oskari on herännyt, eikä itkuhälytinkään ole vielä hälyttänyt. Muutenkin pihalla ollessan tulevat välillä tarkistamaan että kaikki on hvin B) Ainut huonopuoli on (mitä osasinkin nartun kanssa odottaa) että eräälle ystävälleni, joka on hieman epävarma koiran seurassa, murisi kun rupesin imettämään. Käskystän tosin lopetti, mutta oli selvästi sitä mieltä, että pitää pysyä paikallaan. Imetyksen jälkeen kaikki oli taas ihan ok. Ilmeisesti ajatteli että olemme imetyksen ajan haavoittuvaisillamme :/ Muille ei kuitenkaan ole tuota tehnyt, tosin makaa kyllä jaloissani aina imetyksen ajan. Uros taas puolestaan kerjää kaikilta vierailta rapsutuksia, kun raukka on jäänyt vähän vähemmälle, tosin on tehnyt kyllä ihan hyvää, etteivät ole enää mamman vauvoja :LOL:

Meillä myös poika nuoleskelee kaikkea mikä vaan tulee eteen. Myös nyrkki on ihan pakko tunkea kokonaisena suuhun, tosin sitten tulee oksennusrefleksi ja äiskä nauraa :LOL:

Juuri kehuin äitilleni että Oskari on nukkunut viikon putkeen koko yöt eli klo 22-06. No heti palautukin normaaliin, eli syö 3x. Olisi pitänyt olla vaan hiljaa ja nauttia!

Meillä tosiaan käännytään vatsalta selälleen, mutta ei selältä vatsalleen. Kyljelleen eilen pääsi, mutta ilmeisesti on kuitenkin mielummin selällään.

MiBa ja Oskari 2,5kk

Meillä kissa jo vanhana konkarina ei välitä vauvasta tuon taivaallista. Ei tule lähelle ollenkaan. Ei ainakaan tartte varoa että menis vauvan sänkyyn kun se nukkuu. Koira oli ensin hyvin kummissaan. Pelkäsikin vauvaa niin ettei mennyt yksin edes samaan huoneeseen. Nyt on kyllä jo tottunut. Käy aina välillä nukkuvan vauvan sängyn vieressä tarkastamassa, että kaikki on hyvin. Ja kun poika itkee, juoksee heti paikalle katsomaan mikä hätänä. Sitä ihan selvästi vauvan itku ahdistaa.

Meillä Otso ei nuoleskele laisinkaan. Johtuu kyllä siitä, että sillä on tiukka kielijänne. Ei saa raukka kieltä ulos ollenkaan. Elokuun alussa neuvolan yhteydessä lääkäri sen sitten tarkastaa, joudutaanko leikkaamaan. Tuon jänteen vuoksi ei meillä varmaan tuttiakaan syödä, ei vaan saa siitä otetta. Imetystä ei onneksi haittaa, välillä ote vähän lipsuu, mutta ei häiritsevästi.

Olen huomenna lähdössä ensimmäistä kertaa yksin vähäksi aikaa pois. Olen varmaan reilut kolme tuntia. Paljonkohan pitäis pumpata yhdeksi syöttökerraksi, sillä varmaan pärjäävät? Kun en yhtään tiedä paljonko poika kerrallaan syö.

Paljonko muuten teidän vauvoilla on tukkaa? Otsolla on aika paljon, ja päältä aina irokeesityyliin pystyssä. Suunniteltiin jo tyyliin sopivaa värjäystäkin; oranssia, vihreetä ja sinistä. :LOL:

Mutta nyt haisee sylissä siihen malliin, että vaipan vaihtoon.

Puella ja Otso pian 2,5kk

Puella meidän neidillä oli 60ml snackkinä kun olin kampaajalla n. 3h pari viikkoa sitten. Riitti tosiaan vain snackiksi, suuttui kun maito loppui kesken :D Mutta unohti sitten pian ja lopetti huudon iskän onneksi. Sai sitten heti tissiä kun tulin kotiin. Varmaan hyvä siis pumpata ainakin 100ml..

terkut Viikinsaaresta :wave:

kävin ensin otattamassa sen kierukan vihdoista viimein, apina, hippi ja munamies oli mukana. ukko YRITTI lopettaa tupakan polttoa ja kiukutteli koko aamupäivän pahemmin kuin Minea ikinä. sitten se sai päähänsä että lähdetään Viikinsaareen http://www.tampere.fi/kulttuuri/palvelut/viikinsaari/index.html
kun on puhuttu että mentäisiin sinne joskus kun on nätti keli. mä olin ihan kypsänä, Minealle ei ollut vaippoja mukana, mulla ei ollut siteitä kun luulin että tuun suoraan kotiin enkä niitä muutenkaan muistanut (ja tietty heti piti alkaa vuotamaan verta sen kierukan takia). tarpeeksi väännettiin kättä ja lopulta käytiin kaupasta hakemassa mulle siteitä sekä evästä koko porukalle (pitäähän sitä miehenkin joskus saada tahtonsa läpi). ei me edes muistettu Minean vaippoja..

neiti tykkäsi kovasti laivamatkasta, itku tuli kun piti laivasta lähteä sitten kun hokasi että mentiin "isoon puistoon" niin siitä riemu repesi. tyttö vinkui että haluaa ponin kyytiin ja ratsastikin sillä kuin vanha tekijä. sitten kävi uimassa nakuna kun ei tietty ollut uikkareita mukana. ja siellä on puistokin missä touhusi kovasti. välillä syötiin eväitä ja ihmeteltiin mitä kaikkea metsästä löytyy. pissahätää kyseltiin koko ajan mutta neiti väitti ettei pissata. äiti bongasi hoitohuoneesta potan, johon Minea kävi liruttamassa pissat neljän tunnin pidättelyn jälkeen eikä tullut yhtään vahinkoa vaikka pitkä aika oltiinkin menossa, kyllä äiti oli ylpeä!

Miska se vaan tisutteli välillä ja katteli meininkiä kantoliinasta, sylistä tai rattaista. kotiinkin vielä kävelin kun herran piti saada nukuttua päiväunet. eli käytännössä melkein koko päivä jaloilla, kyllä se vaan tuntuu , häpeäkseni myönnän.

mutta hauska päivä oli loppujen lopuksi. vaikka kierukka vähän juilii niin taatusti sattui vähemmän kun oli touhua kuin mitä olisi jomotellut kotona ollessa.

huomenna kotiutuu Manduca :D ja Miskalla on se DiPP-tutkimus, saa nähdä kestääkö äiti olla samassa huoneessa kun pojalta otetaan verinäyte :/

:wave:
Terveisii pohjanmaalta :D
Mummolassa ollaan ja sadetta pidelty parina päivänä ja kuumaa eli tropiikissa ollaan
:p
Kasandra nukkuu huonosti vain pieniä pätkiä et sama ongelma meillä kuin näyttää monella muullakin olevan :( onneks sentään yöllä nukkuu :D
meillä ei ole kotona lemmikkejä mut täällä mummolassa on kaksi kissan pentua ja koira, kissat tykkää neitistä ja käyvät nuoleskelemassa mielellään tyttöä jos vain lattialle hetkeksi yksin jättää ja vaunuissa tykkäävät nukkua sekä turvaistuimessa kiikkuvat, koira ei välitä ollenkaan alussa kävi haistelemassa ja se siitä =)
Kasandra kovasti kans yrittää kääntyä mahalleen mutta ei ole vielä onnistunut ja nyrkkiä syö ihan hirveesti :p kuola valuu ja lutkutus kuuluu koko ajan :eek:

Kesäloma terveisin :heart:
vilijonka ja kasandra 3,5kk

Heippa pitkästä aikaa!

Mä oon vähän tippunut kärryiltä että mistä puhutaan, mutta yritän tässä nyt jotain...
Oltiin viikko reissussa ja sen lisäks meidän kannettava on hajonnu, joten aika vähissä nämä surffailut.

Viikon reissu meni hyvin. Vaikka samassa huoneessa asuminen hoitellissa olikin aika rasittavaa! Mutta hyvin selvittiin ja ainakin esikoinen nautti lomasta. Viikon aikana tosin Aleksi sai ekan kunnon räkätaudin. Aika vähällä näytetään kuitenkin pääsevän, alkaa olla jo parempaan päin.
Reissun jälkeen ollaan kaikki nukuttu, joka aamu melkein 10 asti :eek:
Tais siis olla rankkaa olla lomareissulla :D
Meillä noi ajoreissut oli haastavia kun edelleenkään Aleksi ei tykkää nukkua autossa. 3 tunnin ajon aikana nukkui 15 minsaa! Lopun aikaa sai äiti keksiä huvitusta....

Meillä Aleksi kakkaa kerran pari viikossa ja pierut on alkunut haisemaan ihan tajuttomalle. Ja ne haisee sen kakkaamisen jälkeenkin. Eli ei taida johtua harvoista kakkakerroista. Muuten ei näytä vaivaavan mikään, joten olen antanut haista ihan rauhassa. Jos on jotain allergiaa niin siihen rumbaan ehtii myöhemminkin mukaan.
Muuten siis poika on äärimmäisen tyytyväinen ja helppokin tapaus (KOP KOP). Ei itke juuri yhtään, paitsi silloin jos tissi ei ole suussa ajoissa :LOL:
Nukkuu hyvin yöllä, syö yleensä vaan kerran. Päivällä nukkuu kans ihan kivasti ja nukahtaminen käy edelleen helposti. Ihanaa! Esikoista sai aikoinaan joskus nukuttaa illalla 3 tuntiakin.

Aleksi kääntyi kans tällä viikolla. Tai oikeastaan ekan kerran kääntyi jo pari viikkoa sitten. Se jäi siihen kertaan ja nyt kääntyilee enemmän.

3 kk: neuvolassa käytiin ja
paino oli 7190g
pituus 64 cm
Rokotteesta ei tullut mitään vaivoja.

Hyvin siis kasvaa ja me vaan ihmetellään mistä meille noi pitkä mies on tullut. Ei meidän geeneillä pitäisi :LOL:

Meillä on edelleen cupolatonit käytössä eikä niitä näytä voivan poiskaan jättää. Kun jättää antamatta, tulee mahavaivaa ja itkien yritetään piereskellä. Se vähän vaivaa mieltä, kun luulisi jo, että alkaisi pikkuhiljaa helpottaa....Mulla tosiaan kaihertaa välillä mielessä ne allergiat kun tuo esikko oli niin allerginen.

Nyt pitää lähtee kampaajalle.
Yritän joskus taas päästä palamaan! Lukea aina ehtii vähän, mutta tää kirjotuspuoli tökkii nyt kun ei oo sitä omaa konettakaan :headwall:

Zeena ja Aleksi 3 kk

Elen oli 3 kk neuvola. Pituus 60,6 cm (synt.49cm), paino 5380 g (synt. 2680g), päänympärys 40 cm (synt.33cm). Rokotukset sai ja ei noussut kuume ja yönkin nukkui loistavast, 9,5 tuntia tuli ruokailu väliä.

Mies on taas koko päivän töissä, olen kolmestaan taas lasten kanssa. Aamusta jo ulkoiltiin ja ihmeen helposti esikoinen tuli sisälle. Päikkäreillekin nukahti puolentunnin yrityksen jälkeen. Eilen oli juossut puolitoistta tuntia ennen kuin jäänyt nukkumaan. Mies oli nukuttamassa kun minä pojan kanssa neuvolassa. Saa nähdä miten ilta menee. Opetetaan nukahtamaan itsekseen jatkettavaan.

Äh kun on tylsä päivä. |O Just alko satamaankin. Täälläkin näyttäis useimmat olevan lomailemassa..
Meillä piti olla neuvola, mutta tätsy soitti ja siirsi sen huomiselle jonkun kiireellisen kotikäynnin takia. Neiti nukku taas eilen huonosti (aurinko paistoi), mutta tänään paremmin. Silti on vähän silmien reunat punaiset ja pussilla..

Oltiin 2 päivää ilman Disflatylia, mutta annoin sitten taas eilen illalla, kun meni yöt enemmän ja vähemmän ähistäessä vatsaa.. annan siis tipat nyt vielä yöksi.

Mä oon vaan aina niin kateellinen niille, joiden vauvat syö yöllä harvoin. En tajua miksei meillä noi välit voi pidentyä.. Ja tuttiakin pitää välillä laittaa. Harmittaa kun ei voi laittaa omaan huoneeseen nukkumaan kun en jaksa siellä ravata. Tottuu kohta nukkumaan mun vieressä ni sittenhän se hauskaa on.. tosin vapaatahan tossa on kun mies yleensä nukkuu muutenkin toisessa huoneessa mun yösähläyksen takia :LOL: Nyt en oo kyllä ainakaan heränny mistään eteisestä tms. ton vauvan aikana. Ehkäpä oon rauhottunu, kun alitajuisesti varon vauvaa.

Jaahas, ens torstaina pitäis mennä tyttöjen kanssa ulos syömään...tarkoittaa, että pitää pumpata. Voi pee! Voi kyllä mä sit odotan, että tolle voi alkaa antamaan normiruokaa.

MB ja neiti silmäpussi 3kk tänään tasan

Onnea myös Pulttiksen tytölle ja Laylahin pojalle 3kk:n johdosta!

Heippa :wave:

Täällä palattiin tänään arkeen, kun mies palas lomilta töihin. Hyvin on mennyt, neiti vetelee jo toisia päiväunia.
Nyrkin syömisestä ollut puhetta! Meillä on kanssa kokoajan nyrkki tai vähintään joku sormi suussa. Leluja ottaa jo käteen ja nehän tietenkin menee kanssa suoraan suuhun.

Känkkäränkkä teillä on ollut mukavan kuuloinen päivä
=)

MasterBlaster luin kanssa tuon jutun kaksplus lehdestä. Ei yhtään hullumpi idea et mekin joskus kokoonnuttais yhteen.

Mä jätin disflatylit viikko sitten pois ja ei ole masuvaivoja enään ollut. Joskus saattaa vähän kitistä jos kakka ei ole tullakseen, mut ihan helken vaan. Tänään töräytti mahtavan pierun kun otettiin ilmakylpyä, itsekin vaan nauroi.

Mulla on kanssa cerezetet käytössä ja hyvin ovat sopineet. Ainut oire oli alussa pariviikkoa kestävä huimaus sillon tällön. Tosin tällä seksielämällä olis ihan sama syönkö niitä vai en :LOL:

Mä olen jo alkanut katselemaan syöttötuoleja, vaik sitä ei pariin kuukauteen vielä tarvitakaan. Haluaisin kovasti sen tripp trappin, mut miks hemmetissä se on niin kallis!!!!! Millaisia syöttötuoleja teillä on joilla on jo ennestään lapsia? Mua tossa tuolissa houkuttaa se e sitä saa säädettyä lapsen kasvaessa ja se et sitä ei saa kaatumaan, vaikka lapsi siihen kiipeää.

Joanna ja Pinja 3,5kk

Joanna mun about kaikilla lapsellisilla tutuilla on se Tripp Trapp ja kaikki sitä ovat kovasti kehuneet, joten se mekin sitten varmaan ostetaan, vaikka hintava onkin. Itse asiassa istuin sellaisessa itse kun kävin kaverilla kylässä eli sopii siis hyvin myös aikuiselle sitten myöhemmin :D

Känkkäränkkä mulla olis sellainen käsitys et ei korvais, koska ei korvaa pillereitäkään. Paits siinä tapauksessa jos kierukka on määrätty terveydellisistä syistä, silloin siinä reseptissä on siitä maininta (näin oli kerran työkaverilla). Mut en mä vannoon mee. Kannattaa soittaa sinne ja varmistaa.

Juu ja piti vielä lisätä et on meillä sitten fiksu astianpesukone =) Vältyttiin just keittiöremontilta :eek: Astianpesukone alkoi piippaan vikakoodia ja sit ohjekirjasta katsomaan mitä tarkoittaa. Vesivahingontorjunta järjestelmä oli mennyt päälle!!!! Toivottavasti johtu vaan siitä että suodattimet oli niin tukossa. Ne on nyt pesty ja mies tuolla imee vesiä sieltä koneen sisältä. Toivottavasti lähtis sitten pelittämään.

Heissan!
MB Kiitosta vaan ja onnea sinnekin päin :flower:

Ruokaraivarit ovat ainakin toistaiseksi takana päin ja maito maistunut entiseen malliin. Maha tuntuu Onnilla olleen kovalla muutamana päivänä ja luumua olen nyt antanut eilen ja tänään. Hyvin taitaa tepsiä. Muutama tunti luumusta maha toimii hienosti. Ilmeet syödessä ovat näkemisen arvoiset ja suun ympärys aivan ruskea :LOL:
Mahaltaan pyörähdetään täällä selälleen ja kyljeltään mahalleen. Olin vielä viime viikolla sitä mieltä, että tämä poika köllöttää tyytyväisenä selällään lelukaarensa alla vielä puoli vuotiaanakin, mutta Onni osoittikin äidin olevan aivan väärässä :heart: Lisäksi leluihin tartutaan kaaren alla jo topakasti. Sylissä ollessa ei vielä leluja tavoittele.
Uusien taitojen myötä päiväunet ovat menneet ihan höpöksi. Niitä vajaan tunnin unia otetaan, mutta vaikka teen mitä niin ei nukahda uudelleen. Sisällä ei suostu nukkumaan enää ollenkaan. Vielä pari viikkoa sitten nukkui tyytyväisenä, kun vei vaan syönnin päälle meidän sängylle. Yöt onneksi nukutaan edelleen noin 20-7 ja syödään kerran siellä neljän nurkilla.
Sh07 Itsellä ei aikanaan tullut mitään vuotoja noista minipillereistä. Siis ei menkkojakaan, mutta mielialaan kyllä vaikuttivat. Ehkäisyteho perustui varmaan siihen, ettei ikinä tehnyt mieli :LOL: Tähän kuparikierukkaan olen ollut tosi tyytyväinen jo ennen Onniakin. Ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja kiva, kun ei ole ylimääräisiä hormoneja elimistössä. Meillä seksielämä onkin palautunut tosi hyvin ennalleen. Kerrat ovat ehkä hieman harventuneet, mutta muuten ei muutosta ainakaan huonompaan suuntaan.

Päivän jatkoja, nyt pitää mennä

terveisin
Laylah ja :heart: Onni 3kk tasan

hei kaikille!! päätin ilmottautua täällä kun ei oo kerenny pitkään aikaan kirjotella..lueskella kylläkin.poika oli 3kk neuvolassa jo 66.5cm pitkä.onko muilla nuin pitkiä 3kuisia? poika on oppinut kääntymään masulleen,jokeltelee kovasti ja on oikein rauhallinen hymypoika :D nukkuukin hyvin.ite oon kuitenkin nyt ollut aivan äly väsynyt.aamullaki nukkusin vaikka kuin pitkään jos lapset antas.vauvan 5-7h päiväunet on vaan hieman lyhentynyt kun nukkuu nyt niin pitkiä yö unia.mut parempi niin päin =) joku kirjotti sairaista lapsista ja mullekkin tuli ahistava olo.katottiin eilen 4d jossa lapsella kasvain kasvoissa.se tuntu niin pahalle ja väärälle et olin taas ikionnellinen että lapsemme ovat terveitä.ja tunnen suurta surua niiden puolesta joiden lapset eivät ole :'( surusta puheenollen.onko muut tunteneet itseään nyt herkäksi? en tiedä johtuuko väsymyksestä mutta oon ollut nyt tosi herkkä

thank Joanna :hug: mäkin muistelin ettei korvaa, mutta kysäisen kunhan kerkiän. ollut taas simmonen päivä että huh.

Miskalla oli se DiPP. jätkä oli saanut painoa 5 päivässä reippaat 100g ja pituutta sentin :heart: itkua ei tullut vaikka otettiin verta. Minea taasen kusaisi DiPPin lattialle, sitten puistoon ja lopulta marketin lattialle lirahti pissa ja housuun tupsahti kakka. hohhei.
aamulla kun oli kurja keli, käytiin naapurissa leikkimässä :) ja huomenna Ideaparkiin. vielä on auki että otanko molemmat muksut mukaan ja mies jää siivoamaan vai jätänkö Minean iskän kanssa kotiin :whistle:

Ansa ja Miska 3kk 10 päivää

Heippa täältäkin pitkästä aikaa;-)

Meilläkin 3kk neuvola oli maanantaina, pituutta 66 (52) ja painoakin 7050g (3535), eli hyvin on poika kasvanut :LOL: Neuvolantäti oli sitä mieltä, että hissukseen voi alkaa antamaan jo perunaa ja soseitakin, joten tänään sitten maistettiin persikkamössöä.. Ja ukko veti alkujärkytyksen jälkeen 1/3 purkillista, ja äärimmäisen hyvää näytti olevan ;)

Pahemmin ei ole ehtinyt täällä käymäänkään, nyt luin kyllä kaikki tulleet viestit, mutten enää muista mitä piti kommentoida, laho pää jo tällä iällä näemmä :LOL:

Ihanaa illan jatkoa kaikille hipuille kuitenkin toivotellen

Dooris ja Väinö

Yhteistyössä