***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Meillä ei ainakaan oo poika oppinu rytmiä odotusaikana, tein ilta/yö painotteisesti töitä ja nyt toi herää joka aamu kuudelta "leikkimään" :headwall: ja sit siinä puol ysi -ysi onkin jo väsy ja menee torkahtamaan 45 min. Hassua et se nukkuu aina sen 45 min. Muutaman minuutin heitolla. no onneks yöt sentäs pidempiä unia. ja illallakin kitkutellaan tonne 23 asti.. tai siis noin tunti huutoo ja sit 45 min unta ja taas huutoo ja taas 45 min unta..
Essi ja Eero 2 kk 11 pvä

Heippa!

Mikähän siinäkin on, ettei saa kirjoitelluksi useammin, vaikka kuinka tällä koneella roikkuisi?

Kuivasta ihosta oli ollut puhetta. Meillä ei lapsilla ole ollut ihon kanssa hankaluuksia, mutta itse olen atoopikko ja olen huomannut, että sitten vasta kuivuu, kun alan tehokkaasti rasvata... Toinen asia ovat varsinaiset lääkevoiteet, joita olen joutunut käyttämään, ne kyllä ovat auttaneet, mutta kosteusvoide ikään kuin tekee "riippuvaiseksi". Joskus olen miettinyt, huonontaako rasvaaminen ihon omaa tasapainoa. No, vauvoissa on varmaan paljon yksilökohtaisia eroja, mutta meillä siis laitetaan kylpyveteen öljyä, kun jaksetaan ja kun ylipäänsä kylvetetään (usein Aaron käy kanssani suihkussa), ja jos jossain punottaa kauan hautuneen vaipan takia :ashamed: , sitten sinkkivoidetta pari kertaa sille alueelle. Muuten ei voiteita olekaan käytetty, edes silloin kun Aaronilla pariviikkoisena iho hilseili enemmän. Se meni sitten hyvin nopeasti itsellään.

Tuli mieleen Anun Artun mitoista: meillä neuvolassa maanantaina 61,5 (53) ja 6590 (4110). Mites muuten muiden kaksi- tai useampilapsisten mukulat ovat kasvaneet verrattuna esikoiseen? Aaron kasvaa +1-käyrällä eli kohtuullisen nopeasti mutta on silti reilusti maltillisempi tuossa kasvussaan kuin isoveljensä. Antto on kasvanut +2:ta ja oli kolmikuisena lähemmäs kilon painavampi kuin Aaron nyt vaikka painoikin syntyessään lähemmäs kilon vähemmän. :eek: Meitä löytyykin sitten perheestä joka lähtöön: mies on ollut varmaan jotain poikien välistä kasvultaan ja mä taas ikuisesti kitukasvuinen.

Jaa-a, meni näköjään reissusuunnitteluksi tämä kirjoittelu, kun mies tuossa vieressä kyselee hotelleista ym. Ollaan lähdössä ensin maanantaina Tukholman-risteilylle, sitten loppuviikosta Suomen-tourneelle. =) Palaillaan,

t. Kalenteri poikineen

Jossain nettikaupassa oli että geishakuulia ei suositella kierukan kanssa. Täytyy katsoa mitä vaihtoehtoja löytyy, kun tarkoitus on asentaa se kierukka.

Meillä molemmat pojat on pienikokoisia syntyessään ja samalla tavalla näyttävät käyrät menevän aluksi alaspäin. Ensi viikolla on neuvola ja silloin näkee mitenkä on kasvanut.

Eilen käytiin katselemassa taas yhtä taloa, ensi viikolla käydään kahta. Ei tehdä vielä ratkaisua eilisestä, katsotaan ensin nuo kaksi muuta ja sitten päätetään. Onko kellään joilla omakotitalo niin maakaasu lämmityksenä?

Meillä pottailut ei esikoisella vielä suju kunnolla. Ei montaa kertaa päivässä lähde vapaaehtoisesti wc:hen, ainoat vakiot on aamut ja illat. Ikää on 2 v, joten aikaa vielä on.

Kyllä 5 vuotiaan pitäisi osata jo sen verran ettei leluja heitellä ja vanhempien kuuluu kyllä kieltää. Me ei anneta edes meidän 2 vuotiaan heitellä leluja vaan saa ensin varoituksen ja sitten lähtee lelut pois. Muutenkin riehumiseen puututaan ja otetaan syliin jäähylle.

:wave:
Tänään sit vihdoin ja viimein tuli viikon odotettu kakka kahden kitu päivän jälkee ja eilen avitin mallasuutteella ja mahan hieronnalla ja jumpalla ja annoin enemmän vettä ja tuota kuumeen mittaus konstia käski terkkarikin kokeilla kun vihdoin ja viimein sain sen kiinni, mut sillä ei tyttö kakannut, niin ja kylvyssäkin lilluttiin illalla lämpimässä vedessä :$ ja aamul sit vasta saatiin kakattua :whistle: onneksi ja tänään tyttö ollut todella tyytyväinen ja iloinen ja nukkunut pitkät unet...kahdesti :D
Pieniä on nää meikäläisenki ilot täl hetkel, et lapsi kakkaa :p
Kuivasta ihosta sen verta, mun 3v on maito allerginen ja sillä on atooppinen iho ja aikanaan hypättiin tuolla iho ja allergia sairaalas useinkin eri testeissä ja siel se lääkäri sano et suihkuttaa voi vaiks joka päivä ja sit rasvat päälle.Vieläkin pojalla kuiva iho ja kun nyt kokeillaan tavallisia maito tuotteita alkaa iho reagoida et eipä vielä taida olla sopivaa, joten me jatketaan riisimaidolla viel taas puoli vuotta :|

Meillä 4 ollut siinä klmen kilon paikkeilla syntyessään, kasandra oli 2786kg ja kasvaa nolla käyrän alapuolella mut kasvaa kuitenkin ja on reilun kilon pienempi täl hetkel ku muut 3kk ikäisenä. Aikas sekava selostus mut toivottavasti ymmärsitte :D

Vilijonka ja Kasandra

pikaiseen omaa napaa :whistle:

eilen oli Miskan neuvola. jätkän päänympärys ei ole kasvanut kuukauteen (kolme mittausta, kolme mittaajaa) joten kontrolli on kahden viikon päästä. kiinteitä tuputtivat taas, että kannattaisi antaa kun poika täyttää 4kk koska kasvaa nollakäyrällä :headwall: ja esikoinen kasvoi miinuskäyrällä. no, mun mielestä tuo jätkä voi ihan hyvin ja on virkeä, eli katotaanpahan nytten... rokotteen sai ja sitä huudettiinkin eilinen. esikoinen myös kipuili AINA rokotetta.

tilasinpa sitten minäkin sen Manducan :D te keillä se jo on, meneekö isollekin kantajalle? ja myyntiin laitoin Hotslingin jos jotakuta kiinnostaa B)

lueskelen teidän juttuja tuossa kun kerkiän, nyt pitää saada pesue ulos :wave:

Ansa ja Miska 3kk6pvä

heipä hei..

en tiedä mitä kirjoittaa kun tulee niin vähän käytyä täällä.
ehkä vaan tulin moikkaamaan ja kertomaan että ihan hyvää kuuluu meille.
milla pian 3kk ja ens viikon ke siis 3kk neuvola edessä. kasvanut on, mutta paljonko- se on arvoitus. pitkä tuo tyttö on kuitenkin.
kakan tekeminen
meillä milla tekee joka toinen ilta suunnilleen.
pumppaan/jumppaan jalkoja ja laitan sitteriin istumaan- hetki menee niin armottoman isot kakat on tulleet.
tekee siis 90% kakan sitterissä :LOL:

mulla on raskauskuume mutta ei vauvakuumetta. :ashamed:
joten jos joku haluaa niin voin olla raskaana ja luovuttaa vauvan synnyttyä sitten uudelle omistajalle :whistle:
no, en voisi mutta haluaisin niin olla taas raskaana :ashamed:

itkuhälytin juoksuttaa taas.. mentävä on B)

Pulttis mulla on synnytyskuume :LOL: mä en haluaisi olla raskaana kun Miskan odotus oli mitä oli ja meidän lapsiluku on nyt täysi - mutta synnyttää voisin ilomielin! lupasinkin jo läheiselle miesparille että täältä löytyy vuokrakohtu jos tarttee :LOL:

tosin mullahan on ollut kaksi suht helppoa synnytystä ilman komplikaatioita, vaikkakin tuo Miska tuli niin rytinällä että oksat pois.

vakuutuksesta
tyhmiä kyselen mutta kysyn kuitenkin.. :whistle:
voidaanko me viedä tyttö yksityiselle jos meillä vakuutus?
eli ei tarvitsisi lähteä kunnan päivystykseen jonottamaan vai?
pojille ei aikoinaan otettu sairastumisen varalle vakuutusta, mutta tytölle ajateltiin nyt ottaa kun pojat tuo flunssaa ja muuta kavereilta ja tarhasta.
tapaturmavakuutus on kaikilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Pulttis mulla on synnytyskuume :LOL: mä en haluaisi olla raskaana kun Miskan odotus oli mitä oli ja meidän lapsiluku on nyt täysi - mutta synnyttää voisin ilomielin! lupasinkin jo läheiselle miesparille että täältä löytyy vuokrakohtu jos tarttee :LOL:

tosin mullahan on ollut kaksi suht helppoa synnytystä ilman komplikaatioita, vaikkakin tuo Miska tuli niin rytinällä että oksat pois.
mä mielelläni myös synnytän, mutta sitten luovutan heti pois.. :LOL:

Pulttis meillä on molemmilla lapsilla vakuutus, tosin sitä on tarvittu esikoisella tasan kerran ja sillon mentiin yksityiselle. en tiiä onko noita vakuutuksia erilaisia mutta meillä on sellainen että siinä on satasen omavastuu per vuosi. ainakin muistaakseni, kun en ole ite meidän vakuutuksia hoitanut vaan yhtiössä töissä oleva isoäiti on ne hommannut :whistle:

anskui kyllä viisivuotiaalla PITÄÄ olla rajat. ne pitää olla jo vuosikkaalla, tai siinä vaiheessa yleensäkin kun lapsi alkaa itsenäisesti liikkua ja touhuta. vielä on tarkasti muistissa se miten sai olla esikoista yhteen aikaan koko ajan kieltämässä ja hakemassa pois "kielletyistä" paikoista. ja saahan sitä edelleen kieltää lähes koko ajan, mutta yleensä se kielto meneekin helpommin perille. tosin lapset on erilaisia, mutta on tullut vastaan sellaisia vanhempia jotka esim kylään tullessaan heittää vapaalle ja olettaa että emäntä kattelee toistenkin lasten perään.

mistä muuten tuli mieleen, mä olen kauhea kielikello kun tänne valitan tästä: naapurilla on lapsenlapset hoidossa, isompia muksuja ja 2v tyttö. täällä on nyt ollut tosi lämpöisiä kelejä, 20-25 astetta plussaa mutta tyttöraasulla on välikausihaalari ja pipo päässä :eek: ei ihme ettei se tyttö jaksa mitään tehdä pihalla, seistä tönöttää vaan. ja meillä siis 2v5kk esikoinen juoksentelee ympäriinsä pitkähihaisessa ohuessa paidassa ja housuissa, vauva on liinassa tai rattaissa sisävaatteilla ja hattu päässä. mä olen pari kertaa kysynyt kierrellen tytöltä että mahtaako olla kuuma ja mummi selittää että miten lapsille tulee äkkiä niin kylmä... lämpöhalvausta enemmänkin veikkaisin kyllä.

onko tää nyt ihan normaalia, että vauva tuntuu vain nukkuvan koko ajan. Eilen illalla aloin laitella sitä yöpuulle siinä 8 aikoihin, kun oli niin väsyneen oloinen. Lopullisesti nukahti sitten 9 aikoihin. Yöllä söi pari kertaa heräämättä ja joskus 8 aikaan heräsi aamulla. Valvoi pari tuntia ja 10 aikaan oli taas tosi kärtyisä ja väsynyt. Nukkui kolmen tunnin päikkärit ja nyt taas tunnin valvomisen jälkeen nukahti tissille mun syliin. Ja noilla hereilläolopätkilläkin on välillä jo melko väsähtäneen oloinen, kun ei jaksa leluista kiinnostua ja alkaa märisyttää. Kiitollinenhan sitä saa olla, että uni maistaa, mutta voiko se maistua liikaa?? :eek:

Juuri en kyllä valitettavasti osaa auttaa :hug: Luulisin että on aivan normaalia.

Osaako kukaan auttaa mua :'( Meillä on ollu koliikkinen vauva.pari viikkoa oli tosi mahtavaa tossa välissä, siis aivan normaalia vauva-arkea mutta nyt taas viikon menty itkua kuunnellessa. Yöllä ähisee todella paljon ja tuttia pitää laittaa kokoajan, eli joku vaivaa..ei siinä paljoa nukuta ja päivällä sama homma...meidän vauva on täysin korvikkeella ja oon kokeillu niitäkin vaihtaa, enkä huomannut mitään vaikutusta. Kakka on edelleen aivan vihreää. Vauva ei koskaan herää silloin harvoin kun nukkuu iloisena ei sitten koskaan vaan heti alkaa armoton karjunta. Nykyään jo viihtyy vähän lelukaaren alla ja sitterissä vähän vähemmän mutta ennen ei viihtynyt kummassakaan sekuntiakaan. Meillä olis ens vklla se 3kk:n rokote ja rota-rokote mutta en tiä uskaltaako tota rotaa ottaa kun muutenkin on jo noin itkuinen. ( kaipa se vatsa on joka vaivaa) relaa oon yrittänyt antaa mutta se ei todellakaan sovi. Samoin disflatyliä oon antanut ja viimeksi lääkäri sanoi että pidä siitä nyt taukoa että se disflatyl on "kaksi piippuinen juttu", mitä lie sillä tarkotti ja otin neuvosta vaarin.( siitä neuvosta on jo 1,5kk)( nyt annan gefilus- maitohappobakteereja,hajotan kapselit pulloon) vauva on muutenkin kokoajan tosi kärttynen, jaksaa vain hetken päivästä seurustella.
Te kellä on ollu tämmösiä vauvoja, koska on vauva muuttunu " normaaliksi " ?

Raskasta on, mutta silti täällä haaveillaan jo pikkukolmosesta :ashamed: :D Joulukuussa tai tammikuussa alkaa kolmosen yritys :heart:

Onko täällä kellään kolmea lasta pienillä ikäeroilla? Miten on mennyt?

mimmuli, meilläkin koliikkivauva, tai "jonkinasteinen koliikki" oli lääkärin diagnoosi, mitä se sitten tarkoittaakaan. mutta joka tapauksessa 3 kk meni enemmän tai vähemmän itkiessä ja sylissä kantaen. Nyt olen kerennyt hehkuttamaan täällä sitä miten poika on muuttunut 3 kk:n korvilla. Hän leikkii enemmän yksikseen, naureskelee ja itkut on jääneet kyllä taka-alalle. MUTTA poika sai viime keskiviikkona sekä rotarokotteen, että yhdistelmärokotteen ja nyt on siitä lähtien ollut kuin paluu entiseen. TOIVON todellakin, että tämä olisi vain näiden rokotteiden syytä, ja poika palaisi takaisin aurinkoiseksi uudeksi itsekseen kunhan rokotekivut on kärsitty....

Me syötiin Cuplatonia ja ainakin luulin sen auttavan kunnes lastenlääkäri sanoi Cuplatoni olevan "uskon asia". Sen jälkeen jätin sen pois enkä ole huomannut mitään eroa entiseen. Eli, turhaan kai olen niitä syöttänyt. Reloja annan kun muistan, en tiedä sitten niidenkään tehosta.

Mä mietin tuota rota-rokotetta kans samaten kun säkin mimmuli just sen takia, että mitä jos itkuisuus vain pahenee. Sitten ajattelin, että ehkä kestän ne itkut, parempi se kuin sitten ihan oikea rota-virus, sillon ne itkut on vielä paljon isompia. Näin mä tän järkeilin. :saint:

Kiva, että sun yh:uus on mennyt hyvin KMaria!! Mun täytyy sanoa, että mun yh:uus ei olis voinu pahempaan saumaan sattua... :| Just sullekin viikolla kehuin, kuinka poika on niin paljon helpompi, kun 3 kk on täys, mutta nyt sitten on ollut vaikeaa. Poika ei nuku, ei öin ei päivin (juuri, nyt olen kateellinen sulle!), on tosi levoton ja kärttyisä. Ja nämä kuumat säätkin pahentaa asiaa. Itse olen kuin nukkuneen rukous ja päälle iski kesäflunssa. |O |O Onneks systeri on mun seurana, mutta eipä hän kuitenkaan pysty olemaan mukana niin paljon kun pojan isä pystyisi. Mutta onneksi kuitenkin mun seurana, ettei pää ihan hajoa. :ashamed:

Poika olisi normaalisti tähän vuorokauden aikaan mennes nukkunut jo noin 4 tuntia, tänään ei ole tullut tuntiakaan täyteen..kertoo jotain mikä on meininki! |O Ja viime yönä syötin pojan 5 kertaa, eipä siinä paljon äitikään saanut nukkua..... :|

Nyt valitukset sikseen, poika kutsuu taas!!

Juuri onko vauva aiemmin ollut väsähtänyt vai voisko helteet vaikuttaa siihen? meillä meinaan esikoinen oli ekana kesänään ihan sippi kun oli helteitä. kuopukseen ei ole vaikuttaneet ainakaan vielä. juohan vauva tarpeeksi, ettei pääse kuivumaan?

Moikka, Kalenteri kyseli miten kasvaa vauva verrattuna sisaruksiin. Meillä on tuo isoveli 2-v. ollut vauvana pienempi, syntyi 500g pienempänä ja nyt kun vertasin 3kk mittoja oli kokoero aikalailla sama, tämä painaa reilu 600g enemmän ja on pitempi, vaikka syntyivät molemmat saman pituisina. Mut noi senttimitat voi aina heitellä, niinku känkkikselläkin varmaan on käynyt ton päänmitan kanssa. Se kun on niin mittaajasta ja asennosta yms kiinni..

Meillä muutes on tuo esikoinen (2v.) alkanut tekeen pottaan tarpeensa! :D Enää unille vaippa, hienoa! Oppi kyllä tosi nopeeta, pari päivää teki housuihin pissat ku otettiin kertalaakista vaipat pois mut heti ku kerran onnistui pissaan potalle niin oppi sen. Se jopa teki torstaina niin et vei ite potan omaan huoneeseen, pissas siihen ja toi ylpeänä tuotoksen mulle keittiöön näytille! Pienet (tai suuret tietty mulle) on äidin ilot!

Mulla kans raskaus- ja synnytyskuume. Se alkoi jo viikko synnytyksestä.. Mut vauvakuume sentäs ei vielä ole, vaikka kyllä me kolmas ja ehkä neljäskin lapsi vielä "tehdään". Et sen puoleen ei hätää ku tietää että saan vielä kokea sen kaiken..

Voi me oltiin muutes eilen tutuilla grillaamassa tässä lähellä vauvan kans nyt ku esikoinen kerta on mummalassa. Meni hienosti, vauva nukahti yöunille pienen kitinän jälkeen 21.30 vaunuihin ja me käveltiin sieltä kotiin vasta 24 jälkeen. Arttu jatkoi vaunuissa yöuniaan aina 03 saakka joten ei näköjään ollut ollenkaan hullumpi idea laittaa yöunille vaunuihin ku nukkui jopa normaalia pitemmän pätkän niissä. Mua vaan huvitti et mitäköhän ihmiset ajatteli ku vauvaa työnnetään vaunuissa keskellä yötä... No, ajattelee mitä ajattelee, mitäpä sille voi.

Juuri, meillä kans Arttu nukkuu paljon mutta päivällä lyhyemmissä pätkissä ku teillä. Mut siis yöt meillä menee niin et vaikka herää viimeisiltä päiväunilta vasta 18-18.30 sammuu se klo 20.00 viimeistään yöunille ja siinä 21-21.30 se on kokonaan unessa. Yöllä syö vaihtelevasti mutta aina syö unissaan eikä herää vaikka miten siirtelen ees taas. Aamulla se herää 09 ja melkeen se haluais jo 10 takaisin nukkumaan. Mut kyllä se on ihan normaalia että tämän ikäinen nukkuu semmoset 16-18 tuntia vuorokaudessa, ihan vertailun vuoksi kerrottakoon että esikoinen 2v. nukkuu noin 12-15 tuntia vielä vuorokaudessa (yöuni 11-12h päivällä 1-3h).
Ja ne kyllä vaihtelee ne lapsen unentarpeet ajoittain, uskon että kun lapsi kasvaa niin se nukkuu enemmän ja sit taas ku ei ole mitää kasvukautta menossa ei väsytäkään. Esimerkiks esikoisella oli tammikuussa kausi jolloin nukkui 20-10 yöunia ja vielä 2h päiväunet päälle! Vähäkö olin onnellinen ku raskausaikana sain itekin välillä nukkua aamulla tosi pitkään. Normaalisti kun tää meidän 2v. herää 07.30-08.30

Voi mun ajatus katkeilee jatkuvasti. Pahoittelen jos sekavaa tekstiä.

Anu ja Arttu tasan 3kk (remontin keskeltä )

Terveisiä Hämeestä!

Oltiin muutama päivä Orivedellä Tampereen kupeessa sukuloimassa. Kyllä oli neiti ihmeissään, kun syli vaihtui koko ajan. Olikin sitten eilen niin poikki, että nukkui 4 tunnin päikkärit (ei ole nukkunut päivisin yli tuntia moneen viikkoon) ja vielä automatkan Helsinkiin siihen päälle (2 tuntia). Uskomatonta! Myös tänään on uni maistunut. Nukahti vieläpä kaukaloon eteiseen, kun tulin kaupasta. Olin juuri nostamassa pois kaukalosta, kun neiti ummisti silmänsä. Aivan käsittämätöntä ;) No, tilapäistähän tämä vain on.. mutta silti niin nautinnollista =)

Totesin sitten samalla, että meidän öiset 2-3 tunnin pätkät johtuu varmaan pitkälti siitä, että tuo ei tankkaa syötöillä tarpeeksi. Nukahtaa uudelleen ennen kuin on vatsa piripinnassa. Nyt kun tyhjensi molemmat tissit taas ennen päikkäreitä ni ei syöny seuraavan kerran ku 4,5 tunnin päästä. No en mä nyt oikein voi pakottaa yöllä olemaan hereilläkään, joten minkäs teet.

mimmuli jäi vähän vaivaamaan tuo lääkärin kommentti Disflatylista. Mitäköhän tosiaan tarkoitti.. Meillä on jo toinen pullo kyseistä ainetta menossa ja kyllä mun mielestä on toiminut, koska ähistää vähemmän vatsaansa. Päivällä ei ehkä tarvitsisi antaa, koska ilma poistuu paremmin, kun ei enää vaan makaa paikallaan toisin kuin yöllä. Oon välillä kokeillu olla ilman vähän aikaa, mutta silloin alkaa sähläämään jo aamuyöstä, kun ei saa ilmoja kunnolla ulos. Tippojen kanssa taas ilmat tulee ulos tosi hyvin. Mutta voishan sitä taas kokeilla olla muutama päivä ilman niin tietää missä mennään.

MB ja nukku-neiti ens viikolla 3kk

Kakkaamisesta ollut puhe enkä muista olenko kertonut miten meillä. Poika kakkaa päivittäin, muutamat kakat päivässä. Ei ähise vaan vain rumauttaa tulla. Ja yhden rumautuksen jälkeen kannattaa vaihtaa, koska toisella saattaa jo tulla yli.

Viime yönä nukuttiin taas hyvin, noin 9 tuntia syömättä ja sitten vielä reilu tunti. Sauna varmaan vaikutti.

Huoh, mikä ilta :( . Onni huusi aivan kaarella, kun tarjosin maitoa. Lopulta itki itsensä uneen ja söi sitten houkuttelun jälkeen peräti 190ml. Kun on olemassa noita rintaraivareita, niin voiko tämä olla jotain pulloraivoa? Ollut parina päivänä jotenkin itkuisempi ja huutaa välillä syödessä. Tuntuu kuin jotenkin hakisi tuota rytmiä päivään. Sehän on meillä ollut hieman hakusessa. Lisäksi kuolan määrä on lisääntynyt valtavasti. Voiko olla jo kyse hampaista? Mitään ei näy, mutta nyrkin syönti on välillä jo tuskaisen oloista, reppanalla. Itselläkin tällä hetkellä sellainen olo, että kaikkensa on kyllä jo tältä päivältä antanut. Lisäksi kaameet menkkakivut :( . Onni taisi nukahtaa. Nyt sohvalle ja sääret seinälle. Jospa huomenna olisi parempi päivä....

Palaamisiin
Laylah ja :heart: Onni ens ke 3kk

MB jaa-a...itsekin olen sitä miettinyt...katsoin tuoteselostettakin ja siinhän on myös öljyä...meil ei ainakaan noi relat sovi ton öljyn takia joten voi olla että siitä ko. voi tulla myös vatsavaivoja????siis en tiä...arvailen vain....ja sit kyllähän luulis että kun oikein vauvaa pierettää niin se kakka liikkuu myös "pois päin " samalla...kyllähän sen itestäänkin tietää et jos tulee ilmaa paljon, pian saa mennä isolle hädälle vessaa...ainakin mulla on näin :ashamed: mutta siis asiaan, eli jos osa siitä ilmasta imeytyy pois jo suolistossa ja osa tulee vain "luonnollisesti" pois...niin se kakka ei välttämättä tuu niin helposti pois. Siis kyllähän sen ilman lisäksi varmaan se suolessa oleva kakkakin voi vaivata...kai..en minä tiedä...arvailuja vain...ärsyttää kun ei tullu kyseltyä sillon lääkäriltä kun se ton sanoi. Sillon kyllä kun annoin sitä ilma tuntui tulevan hyvin ulos mutta ei se vaikuttanut vauvan "hyvin vointiin"...ainakin itkeskeli yhtä paljon. kokeilen nyt tuota cuplatonia vaikka se onkin työläämpää kun saa joka syötön yhteydessä läträtä mutta jos siitä ois apua sitten. Katotaan.
Oon muuten huomannut nyt kun olen antanut noita gefilus kapseleita kolmatta päivää niin on sitten vauvalla lisääntynyt kakan määrät. Ennen tuli säännöllisesti päivässä yksi kakka niin nyt on tullu 2-4 kpl päivässä eli tuohon ainakin näyttää suotuisasti vaikuttavan.

Pottailusta on ollut puhetta...meidän tyttö oppi 1,5v kuivaksi...(oppi kuukaudessa) aluksi oli tosi takkuamista kun ei jaksanut olla aloillaan potalla eikä muutenkaan tahtonut päästää kun vaippaan...no dr.phil- ohjelmassa oli joskus aikoja sitten sellanen vinkki että kun saa sen saaliin sinne pottaan, tanssittiin pissa tai kakka " tanssi" :D No siinähän äiti hyppi sitten kun saalis tuli ja rukoilin että naapurit ei näe :LOL: Mutta oikeesti....likasta se oli mega hauskaa ja meni innolla aina potalle että näki kun äiti pomppii kuin paviaani kattoon asti :ashamed: ...Mutta siis tanssit sai kyl jättää pois tosi nopsaa ja vahinkoja ei ole enää sattunut ja nyt tyttö on 2,3 vuotias. Vaippa on kyllä vielä yöllä ja pv.unilla.

ANUU meilläkin tuodaan saalis näytille ja sanotaan että " ka, ka!!" Tosi kiva kun on vieraita ja tyttö menee omatoimisesti ( kuin aina ) potalle niin tuo kauhean märänneen haijuisen kasan siinä potan pohjalla ja koko keittiö lemajaa.... :D Äiti, ka!!! :LOL:

Laylah Olen miettinyt samaa ja meilläkin tukitaan välistä melkein koko nyrkki suuhun ja myös hermoillaan pullon kanssa...ensin menee 10-20milliä ja sitten aletaan huutamaan...tekee tuota joskus yösyötölläkin vaikka on sen maidon kyllä juonut aina hyvällä halulla niin nyt takutaan joskus siinäkin...en tajua...en tiedä tästä pulloilusta kun imetin esikoista vuoden ja pulloa antanut vain sen jälkeen unille mentäessä... mietin kans noita hampaita kun oli niin hyvä kausi ( kaks viikkoa ) ja yhtäkkiä tämä itkuisuus, rytmin muuttuminen, pullon kanssa tappelu, ja hirmuinen nyrkin syönti. Kuolaa myös nyt vähän...esikolla tuli kyl vast 6kk iäs joten oishan tää varhaista kun nyt vasta 11vkoa, mutta mahdollista. Ikeniä oon tutkaillu ja kyllä siinä vähän jotain näyttäis olevan mutta en ole varma...turvoksissa ikenet ei ole mutta eikös ne turvonnu vasta kun se hammas on meilkein jo puhjennut...en muista...kertokaa te jotka muistatte...

Laylah :hug: kyllä sitä pulloraivoakin on olemassa. meillä esikoinen huusi pullolle niin että se jätettiin kokonaan pois. voisko vauvalla olla ilmavaivoja? tai onko syömistahti muuttunut ja hermostuu siitä jos äiti tarjoaa ruokaa vaikka ei olisikaan nälkä?
ja kiitos, mä tilasinkin Manducan kun pistin noita "turhia" liinoja myyntiin
:whistle: ¨

meillähän esikoinen on ollut päiväkuiva jo varmaan kuukauden :D :heart: öisin enää on vaippa kun viikon on nukkunut päiväunetkin ilman vaippaa - ja ilman vahinkoja! yövaippa on yleensä suht märkä vaikka aamulla pottaan lorottaakin isot pissat.

Kiitos!
Kyllä vertaistuki on ihana asia. Itse tutkiskelin juuri noita suosituksia ja huomasin, että tämän ikäiselle riittää 5 korvikekertaa päivässä. Olen tarjonnut vanhasta muistista 7 kertaakin /vrk. Määrät kuitenkin kerralla kasvaneet, joten tuosta voi hyvinkin olla kyse. Yritetään huomenna olla tuputtamatta. :)

Yhteistyössä