***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Meillä on pojalla tänään 3 kk synttärit ja jotenkin tuntuu, että nyt alkaa itkuinen kausi olla takana päin! (koputetaan silti puuta! :D ) Nyt viikon-parin aikana jotain on tosiaan tapahtunut, poika on paljon aurinkoisempi, juttelee enemmän, naureskelee, viihtyy itsekseenkin leikkien, mikä ei ennen olisi tullut kuuloonkaan. Aika maaginen juttu tuo 3 kk:n ikä tuntuu olevan! =)

Tissillä ollaan kyllä tosi tiiviisti, sekä päivin että öin. Päivisin syötän parin tunnin välein, öisin noin 3 tunnin välein. Tosin, viime yönä eka syöttöväli oli 4 h ja sitten poika halusikin uudelleen syödä jo tunnin päästä!!! |O Taisi siis eka syöttöväli olla liian pitkä....Odotan kyllä innolla, että saa joskus nukkua koko yön putkeen, tai edes vain yhdellä syötöllä. Jotenkin alkaa nämä katkonaiset yöt painaa entistä enemmän, tuntuu, että aina olisin valmis torkahtamaan...Ulkoilukin jää niin kovin vähälle, kun tuntuu, etten yksinkertaisesti jaksa lähteä mihinkään.....:-/

Meilläkin on kovasti yritystä kääntyä kyljeltä mahalle. Mahdoton ähinä ja puhina käy ja kun homma ei onnistu, sitten alkaa parku! :LOL: Ei tässä kyllä tosiaan kauaa kestä ennenkuin kääntyminen onnistuu. On tämä lapsen kehitys nopeaa!

Me otettiin lapsivakuutus ennen pojan syntymää. Vuoden verran kerätään kuitteja ja laitetaan ne sitten vakuutusyhtiölle. Veikkaan, että oli hyvä juttu ottaa tuo vakuutus.

me ollaan vasta nyt alettu käyttämään pojan kylpyvedessä vauvapesuainetta, tähän asti ollaan laitettu vain pari tippaa öljyä. Kertokaahan te kokeneemmat, että mikä olisi fiksuin ja helpoin keino huuhdella lapsi kylvyn jälkeen? Vein eilen pojan suihkuun kylvyn jälkeen huuhdeltavaksi, mutta jotenkin se tuntuu olevan liian hankalaa. pitää kait ostaa joku kauha, millä valuttaa huuhteluvettä..

Muuten, kuinka vaarallista on, jos kylpiessä menee vettä vauvan korvaan??? KOhta meillä alkaa vauvauintikin, meneehän sielläkin vettä korvaan...Ja kohdussa nyt ainakin meni. Missähän vaiheessa yleensä alkaa korvatulehdukset, jos alkaa?
Mietinköhän nyt taas vähän liikoja?? :saint:

Poika nukkuu vielä, mutta kohta me suunnataan sinnepäin, KMaria! =)

Marika75 , saippua-asiaan en osaa sanoa mitään ku ei olla pesty vauvana saippualla ollenkaan.. Vasta vuosikkaana on alettu ainun pesunesteellä peseen suihkussa. Me laitetaan ihan vaan öljyä vauvan kylpyveteen ja aina ei sitäkään. Miksi pitäis käyttää saippuaa (vaikka olis vauvapesuainetta)?
Ja me ainaki aina laitetaan kylvyssä selälleen veteen niin et korvat on veden alla. Vauvat tykkää siitä ku onhan ne kohdussaki korvat vedessä.. Sillee meille neuvottiin itseasiassa tekemään vauvauinnin veteentotuttamisohjeissa. Siis et korvat vedenalla, suihkussa pää veden alle ja sit vielä kun uinti alkaa lähestyä niin kylpyveden lämpötilan lastu 32 asteeseen että tottuu kylmempään.

Mut tosiaan ei korvat siitä tulehdu että ne kastuu, siihen tarvitaan muutakin - virus tai bakteeri. Esimerkiksi korvikkeen jääminen nieluun lähelle korvakäytäviä on vaarallisempaa.. Ja sitähän voi tapahtua jos syöttää pullosta kun vauva on makuuasennossa.. No, nyt meni taas asiasta viidenteen...

Hei Hippuset!

Onpas tänään ollut hiljaista.

Vakuutuksista on ollut puhetta. Meillä ei toistaiseksi minkäänlaista. Olen kahden vaiheilla koko vakuutuksen suhteen. TK:een ei aina oikein tunnu pääsevän, mutta kun ei täällä pääse aina oikein yksitisellekään, eikä varsinkan lastenlääkärille, niin en tiiedä että onko tuosta hyötyä.

Korvat kastuu meilläkin kokonaan suihkussa. Itse pelkään noita korvatulehduksia, kun olen itse ollut tod hankalassa korvakierteessä lapsena, mutta ei tuo kastuminen mielestäni riitä syyksi tulehdukseen. Meillä korvat tosin kuivataan hyvin heti suihkun jälkeen.

Manduca on osoittautunut loistavaksi. Kauppareissut olivat yhtä itkua kaukalossa, mutta Manducassa nukkui tänään uskomattomat puolentoista tunnin unet kaupungilla. Tilasin tuon Bebesistä ja ihmettelinkin täällä, kun ei tullut ollenkaan ohjeita mukana. Laitoin sit Bebesille mailia ja olivat kuulemma unohtuneet, joten jos muilla vastaavaa niin ottakaa yhteyttä. Tulivat sit seuraavana päivänä.

Mulla tuo papa otettiin jälkitarkastuksessa ja oli kakkosluokkaa. Jollakin muullakin tuntui olevan sama juttu. Tilanne kuulemma paranee, kun limakalvo paranee. Käytin kuitenkin jonkun antibioottivoiteen ennen kierukan laittoa ja sit puolen vuoden päästä kontrolli. Asiasta ei siis lääkärin mukaan tarvitse olla huolissaan. MUlla tuo otettiin sen kierukan laiton takia , vaikka otettiin raskaana ollessakin, jolloin se oli puhdas.

Onni on alkanut viihtyä jo pitkiäkin aikoja jumppamatollaan. KOvasti juttelee noille eläimille ja huitoo innoissan. Mitään kääntymisyrityksiä ei ole havaittavissa, vaan on selällään. Mahallaan ei pitkiä aikoja viihdy. Päätä kuitenkin kannattelee jo mukavasti.

Angel08 Olen itsekin vasuri ja meillä on myös tuota toispuoleisuutta kuten teilläkin. Tuntuu että viikon sisällä tilanne on ruvennut paranemaan itsekseen. Aikaisemmin koitettiin "väkisellä" innostaa katsomaan toiseen suuntaan ilman sen kummempaa tulosta. Taitaa siis helpottaa ainakin osittain ihan itsekeen.

Ensimmäiset kokonaiset yöunetkin on nukuttu perjantain ja lauantain välisenä yönä nukkui 20-06 heräämättä ja muutenkin tuo yö tuntuu menevän nyt aika samalla kaavalla. NUkkumaan ennen kahdeksaa. Yleenä syödään kerran tuossa kolmen tai neljän aikaan ja sit nukutaan kahdeksaan. Muutenkin tuntuu siltä että rytmiä on nyt itsekseen ruvennut tulemaan näihin päiviin ja äitiä helpottaa kummasti kun tiettyjä tilanteita voi jo ennakoida. Maaginen tuntuu tosiaan olevan tuo lähestyvä kolmen kuukauden rajapyyklki.

Muavaa päivän jatkoa toivottelevat

Laylah ja :heart: Onni 2,5kk

Viime yönä meillä nukuttiin taas hyvin, oli pari huonompaa yötä välissä, nukkui 8 tuntia ja söi nopeasti ja sitten vielä nukkui tunnin. On nyt päivälläkin nukkunut paremmin kun on viileämpää.

Meillä ei kylpyveteen laiteta pesuainetta. Pestään pelkällä vedellä, harvoin tulee öljyäkään laitettua. En nyt muista milloin alettiin käyttää esikoisella pesuainetta. Meillä käytetään poika välillä ammeessa, välillä suihkussa ja saunassakin ollaan jo käyty.

voi huoh, Miska huutanut muutaman tunnin. tissi ei kelpaa, nyt rauhottui tutti suussa sänkyyn. nukkuis ees hetken...ja Minea ei ole tänään nukkunut päiväunia ja hyppii seinille täysin :kieh:

meillä pestään vauva vedellä.

niin ja Miska on löytänyt kielensä, hauskannäköistä kun toinen heiluttelee kieltään koko ajan.

Täällä taas myös uneton päivä. Nukkunu varmaan yhteensä tunnin koko päivänä... en tajua miten jaksaa olla hereillä! Ei onneksi huuda mutta iltaa kohti kitisee enemmän... kohta pakkaan sen autoon ja hurautan pikku ajelulle ni johan nukkuu. Ihan älytöntä, kun en jaksa nukuttaa sitä himassa tappelun kanssa, vaikka pitäis.

Tervehdys!

Mitenkäs se oli sen kolmen kuukauden rajan kanssa, että pitikö silloin alkaa helpottaa?

Meillä on kääntyny homma vähän päälaelleen, eli typykkä ei päivisin nukkus enää ollenkaan, vetää muutamat sellaset 45min-1h pätkät päivässä ja syö ihan tolkuttoman usein. Tietenkin tää muutos tapahtu just sinä päivänä, kun isä lähti reissuun. Ihan mahtavaa... Yön onneks nukkuu lähes samoin kun aikaisemmin, eikä nukuttaa tarvitse. Nukahtaa ihan itekseen omaan sänkyyn.

Kiva kun kävit Marika! Nyt neiti onneks(?) vihdoin nukkuu.

KMaria ja känisijä (3kk 6 pvän päästä)

Juu KMaria täällä ihan sama juttu. Muuttunu viime viikkojen aikana pahemmaksi, ei nuku päivisin. Liikaa kai kaikkea opittavaa eikä malta nukkua...tai jotain. Sit on silmät punaset ja kohta varmaan on silmäpussitkin.

MB ja toinen känisijä 3kk 8 pvän päästä

ps. Nukahti 10 min sitten, nukkuiskohan vielä sen 5 min.. :/

terveisiä 3kk neuvolasta =)
paino 4385g pituus 54,5cm
piikki saatiin ja väsynyt ja itkuinen on ollut neiti koko päivän. vähä reilu kilo oli tullu painoa kuukaudessa lisää.
Yöt meillä nukutaan hyvin. Velliä ollaan ruvettu antamaan pikkasen, että painoa saataisiin lisää.
vakuutuksista meillä on se syntymättömän lapsen vakuutus, mikä lie se nyt on... isommille ei aikoinaan ja nyt viisastuneena se otettiin.

vinku-iita ja Louna keskiviikkona 3kk

MB ja KMaria meillä kans on nukuttu mun mielestä melki alusta saakka tommosia 45-60min unia monet päivässä. Ja usein saa siitä tunnistakin ekan 20 min 5 minsan välein heijata vaunuja. Välillä se pari päivää jo nukkui yhdet 2,5 tunnin unet keskipäivällä mut taas palas perjantain helteiden myötä tähän pätkänukkumiseen. Tuntuu etten mä muuta tee ku imetä ja nukuta. Ku tietty tarvii aina rauhoittavan unitissin ennen vaunuihin kantamista... Vaikka siis ei se siihen nukahda mut rauhoittuu vaunuissa nopeemmin ku on saanu just rintaa. No, toivotaan et menee ohi viimeistään ku saa alkaa antaan perunaa 4kk:n iässä. Ainaki esikoisella kunnon ruoka toi uniin pituutta.

Kylpyjuttuihin: meillä käydään vallan vain suihkussa kun kylpyamme jotenkin niin vaivalloinen?!?! Oon saanu suihkusta ihanan hetken meille kun itse istun jakkaralla ja tyttö köllii mun jalkojen päällä, suihkun oon laskenu tangossa niin alas ku saa ja se valuttaa suoraa veden tytön selän päälle. siis pesastaan niska, kainalot, jalat ja pylly. sitten mä käännän hänet ns. omaan kainalooni sillai että vesi valuu hänen massun päälle. sitte me saadaan pestyy hyvin naama, korvat, maha, pympperö ja jalat. lopuksi nousen seisomaan ja tehdään sukellusharjoituksia sillee että selkää nostahan häntä suihkun alla niin että lopuksi hänen pää menee myös suihkun alle. hienosti toimii refleksi ja aina päälle saan mukavat naurut! Käytän pesun yhteydessä natusanin pesuainetta. suihkun jälkeen kääräsen hänet tuplapyyhkeeseen ja asetan lattialle odottamaan (lattialämmitys) sitten käyn itse suihkussa, joskus pesen hiuksetkin ja jopa oon ajellu säärikarvat. tyttö nauttii kölliä lattialla ja kattella mitä äiti touhuaa. Silloin tällöin suihkun jälkeen laitan baby öljyä vartalolle. mut iho on tosi hyvä ollu aina.

meillä nukutaan myös yöt todella säännöllisesti klo 21-09 mutta syönnit ajoittuu sitten taas hiukan miten sattuu, välillä menee kahdella syötöllä, joskus riittää yksi, sitten toisinaan voipi olla neljäkin kertaa. kuitekin niin että aamuyöstä syö tiheämpään. Päivät sitten taas menee miten sattuu paitsi että heräämisestä about 1,5h tuntia niin ottaa ekat unet mut loppu päivä menee sitten torkkuen välillä jopa 3h putkeen mut useimmiten useat tunnin unet. en usko että tähän mitään tarkkaa rytmiä oikein tuleekaan koska liikutaan paljon ja touhutaan joten tyttö nukkuu aina kun on siihen ns. mahdollisuus =)

Laylah, nyt jo tullut muutosta toispuoleisuuteen. elikkä tykkää kattella jo oikeallekin vaikka vasenpuoli vielä vallitseva. kyllä se siitä ajankanssa, kiitos =)

Meillä on Pohjolasta otettu syntymättömän lapsen vakuutus joka nyt muuttui lapsivakuutukseksi. korvaa kaiken! mielellään käytetään yksityistä aina (pulssia) kun ei noista arvailukeskuskuksista tiedä ja varsinkin kun asutaan Raisiossa niin ei täällä ole edes kunnallista päivystystä iltaisin =(

No ni, nyt täytyy lähtee uni puulle!

ps. kalluppii, onkos teillä tuo alapää jo normalisoitunu? esiintyykö kellää lihasten surkastumista? mullako tuntuu ettei lihaksia oo enää ollenkaan ja jos vähänkin enemmän pissattaa niin aivastaessa, juostessa tahtoo pissi karkailla =( muilla samoja ikäviä ongelmii. neuvolassa kyllä sanottiin et täytys korjaantuu ajankans ja kai se sit pikkuhiljaa...

Vähän kommenttia aiheisiin...

Meillä ei kylvyssä käytetä muuta kuin öljyä, eikä ihan aina sitäkään.

Vakuutuksia ei olla meidän lapsille otettu.

G: alapää ei tunnu oikein normalisoituneen. Pissi ei oo lirahtanut, mutta tuntuu ettei se kaukanakaan ole. Kahen ekan raskauden jälkeen ei tätä ongelmaa ollut. Ja kaikkein hölmöintä on, että ennen tätä viimestä raskautta ja raskauden aikana oon jumpannu lantionpohjan lihaksia tosi ahkerasti, ja aiemmissa raskauksissa en :eek: . Nyt tuntuu jumppaliikkeiden tekeminen niiiiiin vaikealta, tuntuu siltä kuin ne lihakset ois kadonnu sieltä kokonaan :headwall: |O

Olinpas tänään sitten fiksu ja menin syömään herneitä. Pojan yöunille menosta ei tahtonut tulla yhtään mitään kun vatsaansa huusi. Pojalla ei juuri vatsavaivoja ole ollut, mutta noi herneet tais nyt sitten olla liikaa. Tai ainakaan mitään muuta syytä en huudolle keksinyt :ashamed:

Jaahans, eiköhän sitä ois aika mennä nukkumaan. Isomman pojan Hesa cup jatkuu taas aamulla aikaisin.

Lilja + poju keskiviikkona 3 kk :heart:

Kylläpä tosiaan meni överiksi tää päivä! En saanu neitiä nukkumaan koko päivänä edes yhteensä paria tuntia :eek: Vaunuissa nukku kaupungilla ehkä 20 min, autossa vartin, sisällä puoli tuntia. En tajua miksei pysy unessa! No meni sit ihan yli toi väsymys sillä ja huusi vaan ku yritin iltatissiä antaa. Piti kannella ja rauhotella ja sit taas tissille ja sama homma. Vasta kolmannella kerralla rauhottu ja alkoi imeä. Huh. Sit nukahti, mutta heräs vielä pari kertaa. Nyt odotan vielä vähän aikaa ennen kuin itse käyn nukkumaan. Ei hitto mikä ilta! Huomenna yritettävä kyllä nukuttaa sitkeämmin päivällä, jos taaskaan ei nuku. Joku tässä jo aikaisemmin totesi, että ei tee muuta u imettää tai nukuttaa ni sama täällä! Viime yönäkin söi viiden ja ysin välillä tunnin välein |O

MB ja neiti överi ens viikolla 3kk

Huomenta huonosti nukutun yön jälkeen!
En tiedä mikä tytöllä oli kun piti koko ajan syödä, nukahti vasta aamusta. Nyt onki nukkunu jo kauan. Itse en osaa yhtään nukkua päivällä. Taas mies reissussa ja tulee torstaina jollon pitää jo lähteä 350km päähän mun serkun häihin. Toivottavasti matka menee hyvin.

Meille tuli kutsu rokotetutkimuskeskuksesta meningokokki B-rokotteen testaamista varten. Ei osallistuta tutkimukseen. Me ollaan otettu lapselle pelkkä tapaturmavakuutus ja uskotaan että se riittää. Meillä lapsi kylvetetään pelkällä vedellä kaks kertaa viikossa ja iho on tosi hyvässä kunnossa. Mulla alapää on toipunu synnytyksestä hyvin, minkäänlaista ongelmaa ei oo ollu havaittavissa..

sh07 ja Sini reilu 2kk
Ja nyt aamukahville!

Huomenta!

Tulipas taas todettua, että koskaan ei pitäisi kehua, koska tilanne muuttuu heti jos niin tekee. Eilinen yöunille meno kauheeta huutoa. Kun olin saanut Onnin nukkumaan niin mammaltakin pääsi itku. Sama homma nyt aamu-unille rupeemisessa, vaikka tavallisesti nukahtaa syönnin päälle meidän sänkyyn ihan ilman itkuja. Huoh :(

Alapäästä. Parantunut suht hyvin, vaikka joskus tuntuu, että jos päästää rakon liian täydeksi niin meinaa tulla kiire vessaan. Samoiten huomasin nyt kesänuhan aikana, että aivastus ei tuntunu pöksyssä kivalta...

MB :hug: Tommoisen päivän jälkeen on aina ihan toivoton olo. Jaksuja!

Päivän jatkoja hippuset :wave:

Laylah ja :heart: Onni 2,5kk

Kiitos Laylah. Onneksi nukkui yön sitten oikein hyvin ja rauhallisesti, kun syvään uneen pääsi. Eikä syötykään "kuin" 3 kertaa yön aikana. Toivottavasti tänään nukkuu paremmin. On se sellanen sutkuttaja. Nytkin kattoo tv-shoppia ihan onnessaan. Oikein odottaa, että avaan tv:n kun istutan sen sitteriin. No se on tällanen aamun "kohokohta" kummallekin, että mä saan syödä rauhassa ja se saa kattoa hymyileviä ihmisiä "osta osta, hyvä tuote" :LOL:

Jaahas, pitäis tästä kohta lähteä vauva/taaperotapaamiseen työkavereitten kanssa. Parilla on vuoden ikäiset vauvat, parilla 2v ja sit yhdellä 4kk ja mulla toi meidän 3-kuukautinen. Todennäköisesti tulen hulluksi jo parin minuutin jälkeen.. ;)

Alapää ei ole täällä ainakaan vielä ok, edelleen joku kohta hankaa ja välillä tihkuu verta ja välillä on vähän kipeä. Ja tuttu tunne, jos on kova vessahätä, että ei kannata aivastaa tai niistää nenää samalla ;)

Ja meillä kylvetään kerran viikossa, suihkutellaan toinen kerta. Pelkällä vedellä ollaan menty. Lisäksi joka aamu pestään kasvot ja kädet ja yritetään pestä kaulakurtut (mahdoton tehtävä!)

Mut nyt menoksi!

Heippa täältäkin jälleen;-)

Alapäästä ollut juttua:
Täällä muutoin ok, mutta viikonloppuna, kun tuli uitua vähän pidempään järvessä, tuntui, ettei virtsanpidätys toiminut enää laisinkaan, oli pakko laittaa ohut side illaksi... olen koittanut jumppaillakin, eikä muutoin ole ongelmia ollut, mutta tuo uiminen hämmästytti kyllä kovasti, eikö kaikki olekaan kuten pitäisi..?

Meillä kylvetetään pari kertaa viikossa, pelkkää kylpyöljyä käytetty, ja Väinön iho on todella hyvässä kunnossa =)

Vakuutuksista;
Ennen syntymää myöhästyttiin parilla päivällä tuosta vakuutusten otosta, eikä vieläkään olla saatu aikaiseksi. Täytyykin laittaa pohjolaan viestiä, että laittavat tarjouket tulemaan, ainakin tuo tapaturmavakuutus täytyy ottaa, ellei muuta;-)

Mutta ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, kohta 3kk

Alapääasiaa olette pohdiskelleet. Itse luulin, että kaikki on suht ok, mutta viime päivinä, näin flunssassa, on ollut huomattavissa mullakin se, että jos rakko on liian täynnä, niin kantsii todellakin käydä eka vessassa, ennen kuin alkaa suurempaa niistämissessiota pitämään. Olen huomannus alapään löystymisen myös sillä lailla, kun yhdynnän jälkeen ei kovin montaa askelta tartte ottaa, kun 'tavarat' valuu lattialle :ashamed: Ennen en moista huomannut. Itseasiassa olen ajatellut Geisha-kuulien hankkimista - onko kokemusta, onko niistä hyötyä?

Me ei saatu ennen vauvan syntymää vakuutusta, kun jouduin niin aikaisin saikulle. Otettiin kuitenkin heti pojan täytettyä 2 kk:tta lapsivakuutus, joka korvaa kaiken.

Meillä käydään kylvyssä kerran viikossa, ja iho kuivaa silti, vaikka öljyä laitetaan kylpyveteen. Ahkeraa rasvausta täytyy harrastaa jalkoihin, käsiin ja navan seudulle.

Meillä aloitettiin d-vitamiini pitkän tauon jälkeen. Odotettiin rauhassa tuota 3 kk:n täyttymistä, jotta vatsa olisi jo toimintakykyisempi. Ja voi elämä, mitkä iltahuudot tipat, tai oikeastaan se yksi tippa, sai aikaan! :eek: Yölläkin piti pojan itkeä oikein mahanpohjasta asti pari kertaa, mitä ei ole tapahtunut sitten moneen viikkoon. Yritän vielä antaa tuota yhtä tippaa muutaman päivän. Jos ei muutosta tapahdu, niin käyn ostamassa sitä toisen merkkistä d-vitamiinia, jos mahanpurut olisikin vain sopimattomuudesta johtuvia.

Päätin eilen, että ostan jonkun kotikuntolaitteen, kun pelkkä kävely ei tunnu riippuvaa takalistoa ja löllyviä reisiä piukentavan. Olisiko sellainen crosstrainer hyvä, vai pitäisikö ihan investoida kunnolliseen kuntokeskukseen, kokemuksia, kiitos! =)

Mavi ja poika reippaat 3 kk:tta

Terve vaan!

Jospa jotain yrittäis kommentoida ku kaksi kolmesta nukkuu ja viimeinenki katsoo lastenohjelmia.

Kylvyssä poika käy joka toinen päivä ja veteen laitetaan kylpyöljyä. Natusanin top-to-toe-washilla oon pessy käsiä ja joskus korvantaustoja koska ne haisee välillä aivan hirveälle maito-yrjölle. :x Kylvyn jälkeen joko Aqualan+ tai Ceridalia, pojulla on vähän kuiva iho.

Vakuutus otettiin ennen syntymää, lähinnä siksi että miehellä on lapsuusiän astma ja haluttiin pelata varman päälle jos sattuu tälle periytymään. Kaikille lapsille ollaan se otettu odotusaikana ja sit vuoden jälkeen muutettu se tapaturmavakuutukseksi. Ei oo onneksi tarvinnu käyttää ja tällä alueella mihin vuosi sit muutettiin lapset pääsee terveyskeskukseen tosi nopeasti. Samalle päivälle saa päivystysaikoja ja pyrkivät aina ottamaan johonki rakoon jos aikoja ei oo.

D-vitamiini juu Maville vaan terveisiä, eilen yritin minäkin taas aloittaa ja tulos oli jälleen se et poika oksensi kaaressa n.20min tippojen antamisen jälkeen. :( Hänellä pulauttelu ja kaari-yrjö lisääntyy radikaalisti tippojen myötä. Nyt näki mieskin kun ei oo aikaisemmin oikein uskonu et kuinka paljon sitä maitoa kerralla tulee.

Kaikille päiväriekkujille, tiedän tunteen... :hug: Meidän keskimmäinen neiti oli vauvana oikea pätkänukkuja (tunnettiin rumasti myös nimellä "Paska-pätkä"... :whistle: ) Nukahtaminen päivällä oli ihan ok mut unta riitti kaikkea 5min ja 3h väliltä. Esikoisen kans hermoilin jatkuvasti jos ei nukkunu mut tokan kans otin asenteen jos ei nuku niin olkoon hereillä kyl se jossain vaihees tipahtaa.(ainaki viideksi minuutiksi ;) ) Ainoana keinona toimi se et en laita nukkumaan ennen ku on oikeesti niin väsyny et varmasti nukahtaa. Nythän nuo pikku vintiöt alkaa olla enemmän hereillä ja joskus nukkumaanmeno taistelu voi johtua siitä et ipana ei oo vielä ihan niin väsyny et alkais nukkumaan siivosti. Voihan sitä koittaa pitää hereillä ns.tappiin saakka ja laittaa sit vasta nukkuun, siinäkin on tietty yliväsymisen riski mut ainahan voi koittaa. Iltaunille meillä mennään selkeällä ja toistuvalla rutiinilla, maito, iltapesu+yöppäri, jumppahetki lattialla, maito, vaipanvaihto, unipussiin, maito, iltalaulu ja sit kannetaan hereillä sänkyyn mun topin kanssa jonne jää yleensä hiljaa. Tämä siis joka ilta samassa järjestyksessä. Rutiinien orja...! (äiti ja poika... :LOL: )

Nyt alkaa poika heräillä, palataan!

RouvaP ja poika 2,5kk

Alapäästä: Olen todella huono jumppauttamaan lihaksia ja ihme kyllä ei ole pahemmin ollut virtsan karkailua tms. En kyllä ole aivasellut tai yskinyt kovasti, joten sellaisessa koetuksessa ei ole ollut. Kuulat on täällä hankinnan alla. Mies lupasi hankkia kun mainitsin pariin otteeseen. Ajattelin hankkia ihan sellaiset painoilla olevat kuulat, esim. instrumentariumista tai muut vastaavat.

Viime yönä sitten taas nukuttiin huonommin. Nukahtaminen kesti vähän kauemmin ja nukkuikin vähän lyhyemmin kuin yleensä, kuitenkin suunnilleen 5 tuntia ja sitten vasta söi. Eikä meinannut nukkua ilman tissiä sen jälkeen. Olen tainnut oppia liian helpolle...

Minulla on kuntolaite kellarissa, kun sisällä ei ole tilaa. Jospa löytys se oma talo pian niin saisi laitteenkin esille, jos tulisi käytettyä. Minulla on sellainen stepperi, jossa on käsi käsituet.

Meillä esikoinen meinasi tänään syöttää maissinaksuja pojalle. On aiemminkin tarjonnut hedelmiä ja leipää, mutta ei kerennyt tunkea toisen suuhun.

Moiks, mä hain nyt sit Marikon keikalle huomiseksi liput mulle ja siskolle. Että "pakko" mennä. Mies sanoi että menee mielellään vauvan kans neuvolaan ja oikein yllyttää että menet nyt, kyllähän kerran kesässä pitää mennä.. Joten mä sit menen. Meillä vaan tuo tuttipullo ei vieläkään oikein kunnolla kelpaa, mä saan sille vaan 40 milliä meneen ja neki menee tosi hitaasti... Mut toisaalta mies sai meneen 100milliä ku olin kampaajalla ja sen se oli kuulemma syönyt ku vanha tekijä joten kai se on syöttäjästä kiinni ja siitä onko oikeasti nälkä. Eilenki nimittäin annoin vahingossa sille klo 18 tissiä ja sit ku olis pitänyt harjoitella pulloa siinä 19 aikaan niin eihän sen ollu vielä nälkä.....

Meillä kans esikoinen meinaa aina maistattaa milloin mitäkin vauvalle. Saa olla tarkkana. Sit ne "leikkii" joka päivä keskenään lattialla lelujen alla. Tää meidän 2-v haluaa aina vauvan kanssa leikkimään ja sit ne kikattelee vierekkäin lattialla ja esikoinen esittelee että kato XXX ja kertoo mikä mikäkin lelu on.

Jaa-a. Voipi olla että meilläkin pätkänukkumiset on siitä et tulkitsen vauvaa väärin. Se saattaa tissille melki nukahtaa- vien vaunuihin - lopputulos pätkäunet. ehkä sen ei olekaan oikeasti väsy vaikka tisulla silmiä ummistaisi.. ehkä se vaan nauttii äitin lämmöstä ja äiti tyhmä on heti laittaas maate. pitääkin alkaa katsomaan enemmän kellosta et milloin sitä alkaa nukuttaan.

Ja alapää täällä ihan kunnossa, vaikken ole treenannut mitenkään. Ekan kk:n saattoi aivastaessa lirahtaa mutta enää sitä ei tapahdu. Hyvä niin.

Anu ja Arttu 12.pvä 3kk

Meillä samoin kuin angelilla. Otettiin talvella Pohjolasta syntymättömänlapsen vakuutus, joka Jimin syntymän jälkeen jatkui hoitokulukorvausvakuutksena.

Kylpemisestä... Alussa kylvetettiin pelkässä vedessä, mutta kun päähän tuli sitä karstaa, on sen jälkeen pesty pojan hiusuntuvikko vauvashampoolla. Kylpyveteen ei kuitenkaan olla mitään laitettu.

Laylah
ainakin minulla oli tämä kakkosluokan papa. Varmaan johtuu limakalvoista, koska vasta nyt alkaa tuntumaan normaalilta. Onko kuin normaalia, että limakalvot menee loppuraskaudessa niin herkiksi, ettei mitään kärsi tehdä? Näin ekakertalaisena kyselen?

Mariaana ja Jimi kohta 3 kk

MB luin vasta nyt tuon edellisen sivun. Meillä pojalla juuri samanlainen rytmi... joskus voi mennä nukkumaan hieman aiemmin esim klo 22, mutta herätys sitten klo 11 jälkeen. Oon itse ollut aina illan virkku ja aamun torkku... kait sen on sitten odotusaikana lapsella opetettu. Mun työkin on sellaista, että pystyy monesti puolilta päivin aloittamaan. Kait se täytyy sitten normalisoitua, kun aletaan kiinteetä ruokaa syömään... täytyy puurot tms. aamulla saada.

Hyvät uutiset ensin. Tytön kakka muuttui tänään takaisin keltaiseksi, oltuaan 1,5kk vihreää. Mut sitten meillä on sama ongelma kuin monella muullakin. Päivällä ei nukuttais millään. Tämä on nyt kolmas päivä kun ei nuku. Samalla syöntikerrat on vähentynyt huomattavasti, niinkuin yksipäivä jo kerroin. Ja huoletuttavinta on se että mun mielestä pissaa ei tule tarpeeks. Nyt esim just vaihdettiin vaippa jossa ei ollut kuin kakat. Sama juttu edellisellä vaihdolla ja muistaakseeni sitä edellisillä :| Tai jos on ollut niin sitten tosi vähän. Aamulla kyllä pissasi kaks kertaa ilmakylvyn aikana. Summa..summarun.. saako Pinja liian vähän maitoo??? Äsken nukahti rinnalle, nukui 5min. Sen jälkeen joi 70ml vielä pullosta, kun ihan vaan testasin että jäikö nälkä.
Mitä mä teen???

Joanna ja Pinja 3kk ja risat

Yhteistyössä