***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

onnea Tuimalle ja Faerien pojalle :flower:

tervetuloa uusille :heart:

ja niin, mun on tarkoitus jäädä myöskin hoitovapaalle. ollaan vähän mietitty että jos vaan rahat ja polla kestää, olisin kotona vielä senkin jälkeen kun Miska täyttää 3v.
ihmetyttää vaan miten me saatiin rahat riittämään kun olin hoitovapaalla (mies siis keskipalkkaisessa työssä) kun nyt äitiyslomalla saan tuplasti enemmän rahaa - eikä siitä jää ikinä mitään säästöön, kaikki menee :kieh:

mutta sitä piti kysyä että tietääkö kukaan MISTÄ saa NUK-tutteja? silikonisia siis, Prismassa on vaan luonnonkumisia. nuo kun on ainoat sen pääkallotutin ohella mitkä pojalle kelpaa. Stockalta eilen ostin muutaman.

Tervetuloa uusille!

Meillä nukutaan mahallaan. Jos oikein muistan niin siirtyi nukkumaan mahallaan jo alle viikon iässä.

Kotona olemisesta oli puhetta. Minä olen ajatellut palata töihin elokuussa 2009 jos vain rahatilanne antaa olla kotona siihen asti. Alle 1-vuotiasta en haluaisi viedä hoitoon kun meidän hoitopaikka on vuoropäiväkoti. Tehdään molemmat 3-vuorotyötä ja muu hoitopaikka ei tule kyseeseen tämän vuoksi. Esikoiselta palasin töihin kun oli 1v 1 kk ja hyvin sopeutui hoitoon. Hoitopäivät meillä ei tulleet kertaakaan puolen vuoden aikana täyteen, vaikka jo alustavasti oltiin laitettu päivät 15 päivään.

Minulla on sellainen kuva että saman äitiysrahan saa jos ikäeroa on alle 3 vuotta.

Meillä Timo heräsi tänään jo klo 6 ja esikoinen klo 7, nyt molemmat pojat nukkuvat ja jos itse olisi viisas menisi myös nukkumaan. Ollaan taas tämä päivä kolmestaan kun mies käy vain kotona nukkumassa.

ja mä olen tänään ollut ihan kypsänä |O väsyttää hitosti, Minea on nyt ollut oksentamatta pari päivää eli uskallettiin lähteä ulos. tyttö leikki aikansa ja väsähti niin että huusi tunnin kun en laittanut vaunuihin seisomalautaa RAPPUSIA pitkin kun yritin päästä. ukko oli eilen bänditreeneissä ja tänään lähtee illalla polttareihin. millonkahan mä saan polttarini pitää :whistle:

Pahoittelen etten ehdi nyt lukea tai muuta.
Kalenterille laitoin yv:tä, tuossa pari päivää sitten, jos et huomannut..
Sit yksi kysymys...mulla ekat menkat just loppu kolmisen päivää sit, mutta nyt alkoi jo uudestaan...Onko normaalia??

Hippo+ pienokainen kohta 2kk

känkkäränkkä Täällä kanssa mies lähtee polttareihin (oikeastaan lähti jo ) ja yllätys yllätys, polttarit kestää kolme päivää, jee :eek: Yöllä tietysti nukuin vaan 4 tuntia ja herra on kiukkunen kun ampiainen. Kyllä vähän hamittaa kun itse ei ikinä pääse mihinkään. No kyllä me pärjätään :/

MiBa ja Oskari 2kk 4 pv :/

Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Meillä on nuo hoitojärjestelyt vielä vähän auki. Tarkoitus olisi ettei Otsoa tarttis ennen ensi syksyä laittaa hoitoon. Ja mulla tekis mieli olla ensi kesä vapalla, mutta tarkoitus on välillä käydä töissä, ehkä joulukuun alusta. Mies jäisi ilmeisesti viettämään lopun vanhempainvapaasta ja sitten minä pitäisin kaikki lomat pois ja sitten hoitovapaata, mutta pitää vielä järjestellä. Ja jos imetän pitempään niin sittenhän en voi vielä töihin mennä. Katsellaan vielä.

2kk neuvola tänään. Kovasti oli poika kasvanut. Paino 6350 (3720), ja pituus 59 (52), ja rintamaidolla pelkästään meillä mennään. Aikamoisen pullea poika, ihanat on makkarat! =) Eka rotarokote otettiin myös tänään, saa nähdä tuleeko mitään sivuvaikutuksia.

Me päätettiin sitten että ei osallistuta siihen rokotetutkimukseen. Ois kuitenkin matkaakin sinne, niin päätettiin jättää väliin.

Ja kuukautisista vielä; ei ole vielä näkynyt ja toivottavasti ei ihan pian tulekaan. Muilta lapsilta on kyllä jo tässä vaiheessa tullut, mutta en kaipaa.

Mutta nyt nauttimaan auringosta hetkeksi ennenkuin Otso herää. Huonosti nukutaan päivisin täälläkin!

Puella ja Otso 2kk huomenna

:wave:
joanna,meillä neiti ihan saman kokoinen, eilen oli 3kk neuvola ja 5100kg painoi meidänkin neiti
:D tänään tulee sit tasan 3kk täyteen, et synttäreitä meil juhlitaan
:D
Tervetuloo kaikille uusille mammoille ja lapsukaisille minunki puolesta.

Täällä ollaan takaisin kotona mummilareissun jälkeen :wave:
Hyvin meni paluumatka, yhden kerran heräs ja kitisi, mutta mulla oli matkaseuraa niin ei tarvinnu pysähtyä tuttia laittamaan. On taas ollu ahkeria kirjoittajia sillä aikaa. Nyt en ehdi lukemaan, mutta illalla sitten :)

Hippoliina: Käytätkö jotain ehkäisyä? Itsellä minipillerit aikoinaan aiheutti jatkuvaa vuotoa.

Nyt ei ole vielä kuukautiset alkaneet ja ei mitään kiirettä. Elokuun lopussa olisi tarkoitus käydä papassa ja asennuttaa hormoonikierukka. Toivottavasti siitä ei tule mitään.

Meillä on tänään nukuttu päikkärit pätkissä, tämä kuumuus tekee.

Känkkäränkkä: Todella rasittavaa väsyneen lapsen kiukuttelu. Meillä välillä suututaan ihan pikku asioista ja sitten huudetaan. Yksi ilta huusi melkein tunnin kun en antanut banaania ja keksiä ennen iltapuuroa.

Kuumuus täälläkin vaivannut Eero ei suostunu vaunuissa nukkuun, no onneks sit meiän sänky kelpas päikkäreille.

Niin joo ja tuli mieleen et asuukos teistä kukaan lähelläkään Lahtea ? ois kiva tavatakin ihmisiä ja itellä ei täällä hirveesti tuttuja ole (muualta muuttanu)

Apuva... Mun pitäis kehitellä joku systeemi ens kuun alkusta alkaen millä pääsisin liikkumaan n. 5km matkan kylälle tarvittaessa. Esikoinen on niin iso, ettei taida enää mihinkään rattaisiin sopia ja Verttiä ei voi vielä kuljettaa pyörällä edes kärryissä. Eli vähän hankalaksi vetää. En vain haluaisi jäädä kotiin "vangiksi" kun mies palaa kesälomalta töihin. Hankalaa :kieh:

Hoitovapaasta, Sofkua peesaten - on jo ikävä töihin, eli en jää hoitovapaalle vaikka ei se taitaisi olla mahdollistakaan kun asuntolainaa lyhennetään aika vauhdilla.

Niin ja tervetuloa uusille.

Nyt pakkaamaan - huomenna taas reissuun lähtö. Palaillaan vasta to tai pe, joten kauniita kesäpäiviä kaikille. Tulee ikävä teitä :'(

Heippa!

Hippo, huhhuh hyvä kun sanoit, enpä ole taas osannut yv:itä aikoihin katsoa! :eek: Niitä kun on tullut rekisteröitymiseni eli yli kolmen vuoden aikana "peräti" 15 kpl :whistle: Mutta otan suhun piakkoin yhteyttä, kyselen eka vähän ukkelilta... :)

Onnittelut synttärisankareille! =) Ja tervetuloa ja onnea Anskui myös, aina hauskaa kun taustalla seuranneita ilmoittautuu mukaan kirjoittelemaan. :) Luomuilusta täytyy sanoa, että mulle tuskin olis siitä jäänyt kovin hyvä kokemus kummastakaan synnytyksestä, sillä suunnilleen tähtiä näin ennen ilokaasua ja myös siitä huolimatta. Ollut nopeat ja kivuliaat mutta silti kivat synnytykset. Ponnistamisen hoidan sit seuraavalla kerralla luomummin, nyt sain liian vähän sitä ennen spinaalin enkä sitten tuntenut mitään tarvetta ponnistaa. :/

Tänään on kärräilty taasen ja iloittu tuplarattaiden tuomasta helpotuksesta. Sekä illastettu kaverien luona ja tultu kotiin suoraan nukutuspuuhiin. Mitähän muuta? No päätimme ainakin sen, ettei nyt mennä siihen rokotuskokeiluun, vaikea päätös, voin sanoa. Mulle on päättäminen tuottanut viime aikoina vaikeuksia muutenkin. Ja samalla kuitenkin huomaan, että esikoisen kanssa olen ruvennut saamaan jotain napakkuutta touhuihin, ainakin ajoittain.

Niin joo neuvolasta sanottiin lääkärin kirjoittaneen, että se estrogeeniarvo on kuitenkin ok, ellei kierto ole alkanut. No hyvä sitten! Mutta sehän siinä juuri onkin, että joillakin se että kroppa on sekaisin, siis että on matala estrogeeni ja kierto pysähdyksissä, vaikuttaa mielialaan. Vaan kaipa se lääkäri tietää sen asian ja paljon väliäkin toisaalta, pääasia että olo tuntuu nyt paremmalta kuin kuukausi sitten.

Mussulle hyvää reissua ja kaikille hyvää viikonloppua!

T. Kalenteri ja pojat 2 v 8 kk ja 2,5 kk :heart:

2,5 tuntii nukutusta takana :| jokohan nyt ? hetken pysyny unessa ja sit äää ja taas kanniskelua..

Onkos teillä muuten vakuutuksia lapsilla (ne keillä useempi jo on ) tai ootteko vauvalle ottanu /aatellu ottaa ? kun mä täs pohdin et pitäskö ? ja pelkkä tapaturma vai sit se joka korvaa hoitokulujakin ..

myöhäistä iltaa..

NUK-tuteista meillä Nella syö myös nukin tutteja, luonnonkumisia kylläkin muut eivät kelpaa. Känkkäränkkä mä en oo kyllä törmänny silikonisiin sellaisiin, mut ehkä oonki sit vahdannu enemmän luonnonkumisia. typerää esim, ku ainulla ei ole luonnonkumista ensituttia lainkaan, ainoastaan silikonisia eikä niitä tyttö syö. Ainullahan siis samanalainen tutti osa ku nukilla mut silikonia just. Mä tilasin www.namnappen.se sivuilta just samanlaisia tutteja ku nuk. siellä on ihan hulluna erivaihtoehtoja ja löyty just samanmallinen, reikineen päivineen ku Nuk mut koko oli 3kk ylöspäin eli meidän neitin suuhun ehkä vielä vähän liian iso. pian saa kuitenki ottaa jo käyttöön. Hintaa 3 tutille postikuluineen tuli vaivaiset 13reuroa ja 4pv kesti tulla. Tilaa ihmeessa, sieltä saa siis mallia seka silikonilla jal uonnonkumilla =) ja mikä kaikist hienointa, tutin saa vaavin omalla nimella eli nappiosaan on nimi painettuna =))

Eripari tissit??? onkos kukaan muu havainnut samaa kun minä et toisesta tissistä tulee PALJON enemmän maitoo ku toisesta. mulla vasen tissi kestää paljon kauemmin täyttyy. imetän aina yhden tissin per syöttökerta ja oikeastaan tahti on se et vasen, 2 kertaa oikea jne... jos tarjoan vasenta tissii heti oikean perään niin tulee kiukku ku sieltä ei tule mitään. Tänään konkretisoin tilanteen pumppaamalla. vasemman tissin olin imettäny 4h sitten ja sietä ei tullu ku 20ml maitoo ja oikeasta taas josta olin imettäny 1h sitten tuli 100ml ja olis tullu enenmmänki mut en viittiny ihan tyhjäksi pumpata. Mistä tällainen voi johtuu ??

hoitovapaasta. mulla loppuu tammikuussa äippäloma ja jään siitä työttömäksi (oon sitä omasta tahdostani) kosta liitolta nostama päiväraha on huimasti enemmän ku pelkkä hoitovapaa. tarkoitus olis olla ens kesään asti sit ns. työttömänä hoitovapaalla. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, olisin sit jo hyvästi uudestaan raskaana joten töihin paluu on joskus tuossa hamassa tulevaisuudessa. ravintola-alalla työskentelen joten töitä kyllä riittä jatkossakin.

Mä join tossa terassilla yhden maidon nostatus oluen ja taidan nyt käydä maate, mies lähti yötöihin ja kertoi lähtiessään ilo uutisen. on varannut meille elokuun loppuun Ranskaan matkan, mennään sinne viettään 1v hääpäivää. Vuokrannut sieltä jonku 100neliön osakkeen uima-altaineen ranskan rivieralta, 30km kannesista =) mulla on aika ihku mies :heart:

hyvät vlopun alut kaikille!!

Minä ja nella pian 3kk

angel aika jännä, täällä on tullut Stockalla vastaan silikonisia NUKeja ja Prismassa on vaan luonnonkumisia. täytyykin vilkaista Ainun tutteja jos niissä on samanlainen tuo tuttiosa. nytkin meinaan jätkänpätkä vetelee aamu-unia vaunuissa tutti suussa. se osaa rauhoittua sinne itse ilman hytkytyksiä vaikka ei olla mitenkään vaunuilua treenattu :LOL:
ja mulla on eriparia tissit. sama oli jo esikoisen imetysaikana. sen huomaa myös koossa, toinen on isompi kuin toinen. ootko ite oikeakätinen? se kuulemma vaikuttaa asiaan, mä olen oikeakätinen ja oikea tissi onkin meijeri :whistle: imetystukilistalta kyselin pari vuotta sitten neuvoa ja sanoivat että pitäisi imettää enemmän tästä vähemmän tuottavasta rinnasta koska silleen saa sen maidontuotannon nousuun. mutta mua ei toisaalta yhtään haittaa tällä hetkellä toispuoleisuus. ainoa on, että oikea rinta on paljon nopeammin täynnä kuin "pienempi" rinta. ja imetän siis yleensä rinnan kerrallaan vuorotellen. joskus vaihtelen imetyksen lopuksi rinnalta toiselle.

Ansa ja Miska ylihuomenna 3kk :heart:

Pakko tulla hehkuttamaan!!! Pinja nukkui yön(10h) yhdellä syötöllä :D Tätä ei ole tapahtunutkaan kuin joskus 1kk iässä... luxusta =) Toivottavasti tää ei ollut vaan joku hassu oikku siltä, vaan että jatkuis myös näin! Aloin olemaan meinaan jo aika loppu siihen et nukkua sai max. 2tuntia putkeen :(

Onneks tänään on luvattu edes muutama aste viileämpää kuin eilen. Täällä oltiin meinaan niin känkkäränkkää kun oli niin kuuma ja voipi olla että se rokotekin vielä vähän vaikutti. Mutta jospa tänään olisi parempi päivä =)

Oletteko te antaneet vauvojen katsoa telkkaria? Me avattiin maikkarin kanavapaketti ja Pinja on ihan innoissaan nyt katsonut junioria. mietin vaan et saisko sitä antaa katsoa? Ettei tee silmille hallaa??

Joanna ja Pinja 3kk

Tervetuloa uusille munkin puolesta!

Me käytiin 2kk neuvolassa ja painokäyrä oli kääntyny laskuun, joten painokontrolli samalla kun saadaan rotarokote kahden viikon päästä.. |O No, en yllättyny kun on ollu tässä tämä muutto ja kova stressi ja itsestäki on tuntunu jotenki ettei imetys oo sujunu entiseen tahtiin, mut eikö se tästä kun päästään asettuun aloilleen. Terveydenhoitajan mielestä meidän tyttö on sen verran sirorakenteinen ettei taida oikein vauva-aikana pulleaksi tullakaan.

angel08 sulla on kyllä ihana mies, kumpa munki mies edes joskus tekis jotain romanttista, mut ei.

hoitovapaasta: jään hoitovapaalle kunnes tyttö täyttää vuoden ja sit palaan töihin ja toivottavasti uus raskaus olis jo ajankohtainen ja töissä ei tarvis olla kauaa. Mua jo nyt surettaa laittaa tyttö hoitoon. Haluaisin niin kovasti olla kotona pidempään mut tuo asuntolaina motivoi palaamaan töihin. Ja vaikka niin kovasti tykkään työkavereista, en ehkä halua palata enää takas sinne (vaikka lupasin osastonhoitajalle tulevani toukokuussa). Se työ on niin kiireistä ja stressaavaa, ei vaan sovi mulle. Onneks nykypäivänä sairaanhoitajan työtilanne on hyvä, joten ehkä mullekin löytyy jotain muuta..

Tässä kai kaikki tällä erää. Ens viikko taas yksin, kun mies on reissussa. Viikonloppuna 350kilometrin päähän häihin ja autolla mennään.. Apua, meidän tyttö ei yhtään viihdy turvakaukalossa..

sh07 ja Sini 2kk ja 2pv

Känkkis valitse sieltä ylälaidasta kieleksi englanti.

Eilen oli kyllä kiva päivä. Vietettiin siis esikon synttäreitä käymällä kiinalaisessa syömässä, ostettiin hänelle se ihana "prinsessa"mekko ja ajelivat siskon kanssa karusellissa. Isi osti vielä ison läjän namia :p
Piti lähteä oikein "merta edemmäs kalaan" (Espooseen) kun täältä ei löytynyt tytön kokoa sitä mekkoa.
Ainahan jotain ikävääkin pitää reissulla sattua; meillä meni pakoputki poikki ja putos keskellä moottoritietä :eek: Onneks mies oli pari päivää aiemmin laittanut varalta tuen, kun roikkui aika ikävästi. Ettei lentänyt takana tulevan auton päälle. Oli siis tarkoituksena käydä hitsaamassa putki, mutta nyt meni sit koko putki vaihtoon :/
Hirveä meteli kuuluu nyt tuosta autosta, kun ei ole pönttöä lainkaan.

Faerie ja Veeti 3kk tasan

känkkäränkkä, jes, et muitaki eriparitissejä löytyy! mulla menee vaan täysin päinvastoin ku sulla. oon vasenkätinen ja se tissi aina tyhjempi. Nytki oon viimeyön imettäny niin hulluna et aamulla vetäs jo 120ml korviketta! enkä mä tahtois et maito loppuu vielä, auttakee???

täällä on tuloillaan kiva päivä. täytys lähtee kaupassa käymään, aattelin kävellä 6km matkan ja kattoo jaksaako vielä takaisinkin. #hulluuttako helteellä# =)

tulen taas...

argh, hukkasin viestin, jota olin kirjoittamassa :headwall:

Joka tapauksessa.. kätilöt-sarjan jaksot löytyvät myös www-sivulta http://www.nrk.no/jordmodrene/, mutta ovat vain norjaksi.

Piti kaikkea muutakin sanoa, mutta nyt meni kyllä ajatus hukkaan. Joka tapauksessa, tervetuloa uusille ja tuimalle myöhästyneet synttärionnittelut.

Taitaa olla muuten isänsä tyttö tuo meidän vaaveli. Kello lähenee 13.00 ja isä ja vaavi nukkuu vieläkin kuin tukit. Välillä iso :attn: kun tuo ukko on tuollainen koisaaja, mutta hyvä, että vaavi saa nukuttua. Pitää lähteä tarkistamaan, onko ne vielä hengissä siellä.

Yhteistyössä