***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

onnea dodo nyytistä! :flower:

kiitos uudesta pinosta juuri, vihdoinkin huhtikuu...

tänään on tyttö ollut hoidossa iltapäivän ja siivottiin miehen kanssa yläkerta ja laitettiin tytön huone lopulliseen kuosiin. nyt yritys, aika epätoivoinen nukkumaan siellä omassa huoneessa..... saas nähä kuin kauan tarvii kuskata sänkyyn takasin...

tänne ei muuten mitään kummempia, keskivartalo ja nivuset yhä kipeinä. huomenna äitipolikontrolli.

tervetuloa uusille mammoille!! :wave:

ja synnyttämään lähteville, tsemiä matkaan :wave:
 
juu
Terpat täältäkin, mulla monta sivua maaliskuulta lukematta mutta en tiedä ehdinkö niitä lukeakaan. Onnea kaikille jo synnyttäneille!

Ja sitten omaan napaan, vielä pikkukakkonen masussa vaikka välillä sieltä hälyyttelee... Su-ma välisenä yönä oli taas kipeempiä supistuksia mutta ei säännöllisiä, joten ei se vielä lähtenyt käyntiin. Päivälläkin tulee välillä yksittäisiä kipeitä supistuksia, ja niitä normisuppareita ihan rutkastikin. Olo alkaa jo olemaan aika tukala, vauva laskeutunut ihan alas kun kauhea paine alapäässä ja sellanen pallofiilis haarojen välissä, voi kun mukavaa... Liitoskivut aika järkyt, kävely kipeää... Tänään oli taas neuvola ja th sanoi että heti vaan yhteyttä terveyskeskukseen kun supistukset muuttuu säännölliseksi tai jos lapsivedet tulee, voi olla nopea synnytys. Muuten kaikki ok neuvolassa, arvot ym.

Eli odottavalla kannalla, niinkuin meistä niin moni...
juu 36+5
 
Tervehdys, heräsin taas mielettömiin menkkajomotuksiin siinä 02 mutta supistuksia ei ole tullut säännöllisesti. (tullut on kuitenki jonku verran, en oo kellottanut) No, mut ku nousin ylös 03 ja otin panadolia täyden satsin niin helpotti ja nyt syön täs yöpalaa ja pian taas nukkumaan. Se kipu nimittäin helpotti ku nousi ja ja.. täytyy myöntää että pettynyt olo on ku taas yöllä ollaan hereillä "turhan" takia.

no, jos se kolmas kerta sit toden sanois.
 
Onhan täällä muitakin yökukkujia :wave: tosin sulla anuuu sentää jotain oireita jo,mulla ei mitään :/ ei vaan taas nukuttanu ku vessa reissulle heräsin ja täällä nyt ollaa jo toista tuntia hereillä ja elätellään toiveita et muutaman viikon hyvin nukuttujen öiden jälkeen,josko tää sit kuitenki ois merkki lähestyvästä synnytyksestä :whistle:

Dodolle Onnittelut pienestä nyytistä :heart: :flower: :heart:

uusiakin oli taas tullut,tervetuloa :wave:

Mie se raahasin ukonkin eilen kaupoille,et jos se kävely ois vaikka vähä edesauttanut tätä asiaa mut paskanmarjat :kieh: selän siel reissussa sain kipeeksi ja siinä kaikki :| tää ei tuu ulos :headwall: tänää ois sit neuvola,ihan hirvittää vaaalle nousta ku on turvotusta ihan kauheesti :( sain jo villasukistakin rannut nilkkoihin ja sormet on ku puupalikat ku herää,onneks sentää hiukka helpottaa ku hetken ollu hereillä.
umppa
Kävinki illal lukemassa jo kuulumisia,mut en jaksanu alkaa enää kommentoimaan mitään,mut taidanpa lukee ne uudelleen ja palailla vielä jos sille tuntuu :D :D

Piitsi 40+4

'muoks' vuotaraaputtimelle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Jumppapallolla jumppaamisesta teillä ollut puhetta,pitää kai munkin kokeilla jos siitä kerran voi apua olla :whistle:
 
Huomenta taasen;-)

Dodolle onnittelut pikkuisesta :hug: :flower:

Ja vuotaraaputtimelle myöhästyneet synttärionnittelut, olen näemmä vähän hämäläinen, myös konkreettisesti :LOL:

Ja vielä uusille: Tervetuloa :hug:

Tänne ei ihmeitä. Ainoat oikeat oireet ovat jomotus selässä sekä tämä järjetön turvotus, sormet ovat pahimmat, ja tosiaan illat särkee niveliä niin, ettei oikein mikään onnistu, ei edes kutominen :/

Kohta pääsee taas "painonvartijoihin" haukuttavaksi, nyt on viikon aikana kertynyt nestettä "ihan kivasti" eli paino on noussut reilusti toista kiloa kotivaaàn mukaan. Koitan hiillostaa tuota tätiä, josko se nyt heltyisi ja kirjottaisi ainakin lähetteen taysiin, tahtoisin saada ainakin jonkinmoisen kokoarvion, jos tämä tosiaan alkaa huitelemaan nyt jo neljää kiloa, en todellakaan odota enää kahta viikkoa |O

Mutta aurinkoista aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö rv40+0
 
Huomenta

Pikaseen tulin kattomaan onko kukaan lähtenyt nyytin hakuun ;)

Mut palaillaan päivän mittaan, nyt pitää ruveta pukemaan ja lähtemään sinne sokrutestiin ja sit tulla syömään se aamupalan ja sit vielä antamaan yks näyte |O
Nälkä on hirvee :kieh:

Mukavaa päivää :wave:

Baby dream ja "Topi" 37+2
 
kiitokset onnitteluista :hug:

alkaakohan mulla sisäinen kello valmistautua vauvan syntymään kun yöllä pitää nousta töröttämään joksikin aikaa ja aamulla sitten puoli kuudelta nousta yksinään ylös? ja voi hitto kun odotan malttamattomana vauvaa syliin, välillä ihan konkreettisesti tuntuu että syli on liian tyhjä...

nää viimeiset viikot vaan on niin pitkiä. huoh. ja mitenkään ei varmaan itse voi vaikuttaa siihen että synnytys alkaisi, kun nyt se käynnistys alkaa vähän jänskätä. lähinnä sen takia ettei menisi päiväkausia käynnistämiseen :whistle:

mutta niin, mä kuulemma synnytän huomenna. kaveri on nähnyt enneunia että Miska syntyy 3.4. ja toisen kaverin kanssa meillä on tyttärillä 10 päivää ikäeroa, oli myös lasketuilla ajoilla. ja nyt ois sitten kanssa huomenna se 10 päivää ikäeroa pojille tulossa. mä sanoinkin täll enneunikaverille että jos en huomenna synnytä niin saan kiukutella hälle.
 
Taas ( . ) Ihan pakko jakaa tämä teidän kanssa.

Pikkuruinen juiliminen on yöllä saanut jotain aikaan.
Aamulla bongasin lima riekaleita. Hip hurraa!
Mulla on oireita.. ja tiedättekö mitä.
Nyt on ihan sama syntyykö vauva aiemmin vai myöhemmin.
Pääasia että luonto antaa merkkejä.
Menköön minne asti hyvänsä. Mä olen niin happy :D

Ps. Mun esikois poika täyttää huomenna 5vuotta :heart:
Esikoistyttö puolestaan 09 päivä 7vuotta :heart: ja
nuorempia tyttö 30 päivä (vappuna) 6vuotta :heart:
Saas nähä tuleeko pikkuvitosella samaa syntymäaikaa jonkun sisaruksen kanssa. Toivottavasti ei ainakaan nuorimman pojan kanssa joka täyttää heinäkuussa 3vuotta :heart: :LOL:
Olen siis ollut joskus ennenkin huhtikuussa viimeisilläni :whistle:
 
TÄNÄÄN SE ON!! RV.40+0 :heart:

eikä mitään tuntemuksia,harmi :'( tätä päivää on niin ooteltu,mutta en ihan varmastikkaan ootellu et tänään syntys,vaikka mistä sitä tietää.kerkeehän sitä vielä ;)
välillä tuntuu et menee jotain 2-3päivää yli mut välillä oon veikkaillu ensi tiistaita 8.4 ku meillä nuo lapset on tykänny syntyä tiistaina ja sillon on jo 6päivää yli niinku toisessakin raskaudessani meni.no saapa nähä.valmis oisin lähtöön vaikka heti vaik välillä vähän jännittääki tuo synnytys.nyt kun se todellakin alkaa olla ajankohtaista.hyvä ois ku syntys ennen viikonloppua niin ois sitten mies edes viikonlopun kotona jos siis päästäs sillon kotiin....jaa mut taitaapi tulla kiire jos siellä 3yötä ollaan ni pitäs synnyttää tänään et oltas edes la kotona :D
neuvolassa eilen oli kaikki hyvin ja ensi viikolle varattiin viimeinen neuvola aika,jonne en kyllä enään haluaisi mennä.nytkin olin itkuherkkänä kun tuntuu ettei enään jaksa oottaa ja väsyttää tää ainainen valmiustila.pian alkaa varmaan toi vauvan kokokin pelottaa synnytystä ajatellen sitä mukaa kun ylipäiviä tulee.sitä oon vielä yrittäny työntää mielestäni etten saa synnytyspelkoja,mutta toisen lapseni kivulias syntymä änkee välillä väkisin mieleen.yritän vaan ajatella ettei nyt käy niin etten kerkeis saada kipulääkettä.
täällä vähän sekavissa tunnelmissa alan laittaan lapsille aamupalaa.
onnittelut dodolle tyttövauvasta!! :heart:
tervetuloa uusille!! :wave:
sitä piti vielä sanoa et jos tää jouduttas käynnistään(KÄÄK SE OIS KAMALAA JOS EI SITÄ ENNEN SYNTYS)niin täällä oyssiin yliaikaiskontrolliin pääsee vasta 42+0 :| ja siihenhän on vielä 2VIIKKOA !! oisin sekopäinen jo siinä vaiheessa :snotty:
 
Huomenta!

Mun ei pitänyt olla täällä kun Stokkan hullut päivät alkaa ja niin mä vaan oon... Eli oon siis täydessä valmiudessa tässä lähdössä shoppailemaan sinne, kun en kerta oo synnärillä vielä. Jos ne ihmiset vaikka vähän tuuppis mua masuun, et sais pojuun liikettä :saint:
Ajattelin tarkastaa vauvanvaatevalikoimat sekä ostaa meille uusia kylpypyyhkeitä. Ja kaikkea muuta mitä siellä päähän juolahtaa. Jos vaikka ostaminen toisi hetken mielihyvää tähän odotteluun!

PikkuNöpönen Onnea oireista! Paljonko sulla on viikot? Voi kun mullakin tulis limaa :)

Rakastava äiti :flower: Lasketun ajan saavuttamisesta! Toivottavasti ei käynnistämiseen asti mene, niinkuin siskollani. Oli kanssa Oyssissa ja kun ei meinannut käynnistyä niin sitä sitten jatkettiin monta päivää kunnes synnytys päätyi hätäsektioon viikoilla 42+6 :eek: Mutta terve vauva syntyi lopulta! Oon tässä ihan kauhuissani, että mullakin menee niin pitkälle!!!

Tilsu ja Poju 38+5

muoks taas, onnea myös Doorikselle tasaviikoista :flower:
 
Voi että, eikö tämä koskaan halua tulla ulos....
Näin ne viikot on sitten vierähtänyt tänne "kypsälle" puolelle...vielä kun sen viikonverran jaksaisi, mutta niin toivon että ei tarvitse käynnistykseen asti mennä. :whistle:

Tänään pesen ikkunat, ihanasti tuo aurinko paistaa, mutta eihän noista ikkunoista valo pääse edes sisälle....joten, ei muuta kuin hommiin (joku väittää ikkunapesun käynnistävän synnytyksen)..heh, :LOL:
uskokaa siskot, että täällä on KAIKKI KEINOT JA AAKKOSET TESTATTU moneen otteeseen, pakko keksiä uusia kokoajan lisää...
Olisikos lisää noita vinkkejä?

räjähtämispisteessä oleva ootus + takiainen 41+0
 
Heippa jälleen;-)

Ja tilsu, kiitos :hug:

PikkuNöpöselle onnittelut asioiden etenemisestä;-)

Neuvolassa tuli käytyä. Paino noussut +900g/viikko, tosin viimeksi oli hiven miinusta, eli sallittakoon, ja lisäksi kun taitaa olla etupäässä nestettä.

Täti oli kiltillä tuulella, sanoi kirjoittavansa tänään lähetepyynnön Taysiin, näytin kuulemma niin väsyneeltä ja kun nuo sormet ovat aivan järkyttävät, lisäksi kun nuo liikkeetkin ovat vähentyneet huomattavasti. Lisäksi tuohon kokoarvioon liittyen sanoi vielä, että saattaa mennä pahastikin alakanttiin tuo hänen viime viikon arvionsa, kun vauvan pää on tosiaan kovin alhaalla ja mie olen melko pitkä; viime viikollakin kun hän veikkaili jo sellaista 3,3-3,5kg :x

No, kutsu tullee kuitenkin vasta ensi viikolle, ellei sitä ennen tapahdu mitään, mutta toivotaan toivotaan ;)

Ihana ilma jälleen, lupasivat +10 astetta ja aurinkoa, KELPAA =)

Ihanaa aamupäivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 40+0
 
Dodolle vauva onnittelut!!! :flower:
Onnea rakastavalle äidille lasketun ajan saavuttamisesta!!
PikkunöpönenToivotaan lisää oireita :D
Oikein hävettää, mutta vaikka mulla viikkoja noin vähän, niin olen niiin totaalisen kypsä tähän odotukseen :p
Täysaikainen hiirihamuli jo on, mutta ei vielä "eräpäivä" lähellä.
Eilen illalla supisteli mukavasti useamman tunnin 10-12 min välein, mutta sit olen nukahtanut jossain välissä.. Yöllä havahdun usein ja supistus on menossa ohi..
vuotaraaputin Toivotaan, että ystävä on oikeassa!!!!
Pian 6 &hiirihamuli 37+3
 
Uusille tervetuloa :wave:
Ja jakautuneille lämpimät onnittelut
Mulla on nyt parina viime päivänä kipeytyny toinen lonkka niin, ettei oo kunnolla päässy käveleen. Löystyy ilmeisesti niin paljon. Jos mun pitää tuonne kuun loppuun asti synnytystä odottaa, niin mä oikeasti en kävele sit lopussa enää. Se on niiiin kipee, et sitä on edes vaikea kuvata. :(
hippoliina ja jalkapalloilija 36+4
 
Huomenta!

Voi ootus :hug: uskon, että sua pännii. Voi kun osaisin jotenkin piristää. Ikäväkseni joudun vaan toteamaan, että ikkunanpesu, saunominen ja siivous ei aiheuta mulla ainakaan mitään muuta kun lisää turvotusta ja toooodella kipeät jalkapohjat :D

Vuotis mä en tajunnut sun synttäreitä..onnea hirmuisesti näin jälkijunassa :)

Mä kävin täällä kans yöllä mut en jaksanut kirjottaa mitään, ois kuitenkin tullut jotain ihan sekopää tekstiä. Ei taas nukuttanut. Jotenka...kuudelta aloin touhuta kun isännän kello soi, tein ruuan jo valmiiksi heti aamusta, leivoin mokkapaloja (jotka todellakin AION laittaa pakkaseen :D ) ja sämpylöitä...näinköhän sämpylöistä saisi osan pakkaseen.... :whistle: mutta ei aiheuttanut tämäkään rypistys yhtään väsymystä, mitähän sitten keksisi...

Onnea muuten myös kaikille eräpäivän saavuttaneille. Eikös huomiselle ollut iso kasa porukkaa, vai muistanko väärin, en viitsi mennä etusivulle nyt kun teksti häviää kuitenkin..

Pikkunöpönen ihanaa että sinäkin sait oireita =)

Mä näin taas palstalaisista unta, tosin en tiennyt kuka on kukin, mutta järjestettiin joku ostosmatka, mutta kukaan ei kertonut että millä nimimerkillä on ollut palstalla, niimpä linja-autossa oli varsin hiljainen tunnelma ja vilkuilimme vaan epäluuloisina toisiimme :LOL: :LOL: Olenkohan jo liikaa roikkunut täällä. Ja kun heräsin ensimmäisenä tuli mieleen Kalenteri ja jumppapallo...ihme mielleyhtymiä mulla :whistle:

Hysteerinen rv 39+2
 
Huomenta!

Dodo Onnittelut tyttärestä! :flower:

Vuotaraaputin Synttärionnittelut, vaikkakin näin vähän jälkikäteen.

Kaikille uusille tervetuloa! Vielä hyvin ehtii mukaan jännittämään.

Mua tylsistyttää, auttaiskohan hullut päivät?

Puella ja Kompiainen 37+1
 
ootus varmasti turhauttaa. Mutta koita ajatella että ihan pian on nyytti sylissä. Olet ainakin reilusti plussan puolella. Mä vielä odottelen.. :) Jokos sulla on neuvolassa ollut puhe käynnistyksestä. Mulla käynnistettiin esikoinen, reilu vuos sit.
 
Puella mä just mietin että jos lähtis Stockmannille tappelemaan mummojen kanssa :whistle: mä olen meinaan niin rähinätuulella kun väsyttää että. Minean mielestä äitillä on "väsy" kun äitiä itkettää. sitten saa halin ja pusun, tyttö silittää päätä ja sanoo että "hyvää yä" eli äipän pitäisi varmaan mennä nukkumaan...

niin joo, mulla on huomenna sokeripoli. mitähän ne tykkäisi kun ottaisin sairaalakassin mukaan että "kaveri sanoi että mä synnytän tänään. jään siis suoraan tuohon synnytysvastaanottoon, laittakaas samantein käynnistykseen".
 
Dodolle ONNEA nyytistä :flower: :hug:

Ja suuri :hug: kaikille joilla jo odotus tuskastuttaa :hug:

Omaa (.) Toissa yönä heräsin monta kertaa kun supisti kipeästi.Mut suppari tuli aina silloin kun käänsin kylkeä niin selälleen maatessa.Päivällä tuli vaan kivuttomia suppareita.Viime yönä kerran supisti kipeesti ja tosi pitkään supistikin.Mut nyt aamulla ei mitään oireita!
Huomenna pitäisi neuvolassa käydä.

Myöhästyneet Onnittelut Vuotaraaputin :flower: :hug:

Täytynee lähteä pakkamaan omaa sairaalakassia kun muistaa välillä antaa merkkejä et vois jossain vaiheessa poikanen vaikka syntyäkin!!

aippa3 ja poikanen 37+3
 
Huomenta täältäkin!

Kiitos juuri, että lisäsit meidät listalle. Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista.

ootus, ihana "nimi" toi takiainen teidän vauvelille, alkaa aina hymyilyttää :)

Itse kuulun siihen joukkoon, jolla ei ole vielä mitään kiirettä synnärille.. jotenkin pelottaa se koko juttu _niin_ paljon.. Mutta voi olla, että mieli muuttuu, kun tässä vielä pari viikkoa menee..

Minäkin suuntaan tästä Stokkalle, kunhan tässä ensin käyn äitipolilla näyttäytymässä. Me ollaan neidin kanssa erityissyynissä, koska neidillä on vain 2 suonta napanuorassa kolmen sijaan. Siinä on riski, että kasvu loppuu jossain vaiheessa ja ollaan sen takia käyty kasvu-ultrassa. Tää on nyt toivottavasti viimeinen kerta. Toistaiseksi neiti on onneksi kasvanut hyvin. Istukka oli viimeksi jo vähän kalkkeutunut, että saas nähdä mitä sille tänään kuuluu.. Toivottavasti lääkäri ei vaan ole sama kuin viimeksi. Oli nimittäin _niin_ kovakourainen sen sisätutkimuksen kanssa, että piti oikein ääntä korottaa, että lopettaa. Nyt pidän housut tiukasti jalassa, jos on sama lääkäri :eek:

MB 38+4
 
Huomenta!

Uusille täältäkin suunnalta tervetuloa :wave:

Jaksuja kaikille oloonsa tuskautuneille :hug:

Itse kokeilin noita paria ässää eilen. Saunoin pitkään ja join lasin siideriä supistusten toivossa. Kolmatta ässää en jaksa, hiki tulee jo ajatellessa. Lopputulos oli se, etten tuntenu yöllä yhtään supistusta ja nukuin tosi hyvin. Ei siis mitään vaikutusta. Meidän lapsonen toki saisi vielä viihtyä yksiössään, mutta supistuksia saisi tulla ja paikat aueta ennen ensi viikon mahdollista käynnistystä.

Kaverini sanoi mulle ihanasti, että niinhän se on, et ensin pitää kypsyä yläpää ja sitten kypsyy se alapää. Itse tunnen ihan huonoa omaatuntoa, kun olen olooni jo niin kypsä, mutta toisaalta tämä 14 viikkoa kotona varmaan vaikuttaa tilanteeseen.... Tosin mieliala on kohentunu edellisen polikäynnin jälkeen, enkä ole edes itkeny kertaakaan tällä viikolla, ihmeellistä.

Lupaavan oloisia oireita täällä on useammalla, mutta ihmeen vähän huhtihippusia on vielä ilmaantunut. Tulevatkohan sitten yhteen syssyyn?

Miten kohtalotoverini [/b]Sofkun tilanne? Oletko saanut jo paikkoja pehmentäviä suppareita aikaiseksi :wave: Ottiko ne muuten teidän lapsosesta useamman mitan viimeksi. Jäi nimittäin mietityttämään, kun meillä eka arvio oli 3,9kg ja sit kahden keskiarvo tuo 3,7kg. Itse en kyllä usko ainakaan tohon suurempaan mittaan. Tai näin uskottelen itelleni....

Jaksuja kaikille! Aurinko paistaa, joten suuntaan kaupungille :wave:

Laylah ja :heart: Onni 36+6
 

Yhteistyössä