***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Kiitos juurelle uudesta pinosta! Näin me vaan ollaan päästy tänne asti, kylläpä aika rientää.... =)

Dooris, mulla on nivelet olleet kipeät jo kauan, johtuu kuulemma turvotuksesta. Turvotus on muuten pahentunut vain, tahtoo jo eroon tästä olosta!! |O

Kävin saunassa hetki sitten ja ei ollenkaan meinaa tämä hikoilu lakata...Ihan valuu vain! Ja mä kun luulin, että tämä aiheuttais vaikka supisteluja, mutta ei, päinvastoin, masu on ihan hiljaa, mutta hiki valuu. Pitää mennä uudelleen suihkuun! |O

Muuten, vinkkinä, olkaa varovaisia pukeutumisen kanssa, vaikka kevät koputteleekin, älkää vähentäkö liikaa vaatteita ainakaan rintojen kohdalta. Minä pidin eilen partsin ovea auki, kun muka sisällä oli niin kuuma. Tuli vähän outo olo, semmoinen kelmeän kalsea olo rintojen kohdalle ja tajusin, että hemmetti, rinnat on nyt niin arat, ettei ne kestä yhtään vetoa!! Joten, vinkkinä, suojatkaa rinnat, ettei rintatulehdus iske jo ennen imetyksen alkamista!

Nyt sinne suihkuun...taas...

Marika ja heppu rv 38+1
 
Kiitokset juurelle täältäkin! :flower:

Mulla on myös nivelet kipeänä turvotuksesta ja rinnat niin arat kylmälle, että pitää laittaa rinnanlämmittimet aina kun lähtee ovesta ulos. Muuten alkaa sattua ihan toden teolla!

Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri, tehtiin kokoarvio ultralla, vauveli on nyt kuulemma n. 3kg eli laskettuna aikana ehkä n. 3,5kg. Jotenkin veikkaan, että vauva ottaa loppukirin ja on kuitenkin isompi... Mutta saa nähdä.

Täällä menossa hirmuinen pyykkirumba. Vauvan vuodevaatteet on jo pesty ja silitetty, nyt pesen vaatteita. Kysymys teille: pitääkö vauvanvaatteet silittää? Tuntuvat ihan pehmeiltä muutenkin, enkä mitenkään jaksaisi :ashamed:

Viljaliina ja Alvi 36+5
 
Heippa!
Tälläisenä uutena kirjoittajana haluaisin kysyä, että mitenkäs tuolle huhtimamma listalle pääsee? Olen hieman myöhäisherännäinen tälläisten keskustelufoorumien käytössä (38+2) mutta nyt kun alkaa jo jännittää tuo synnytys niin vertaistukea olen alkanut hakea. Kun ei mulla täällä Tampereella raskaana olevia tuttuja ole.
Että silleen.
Olisin jo ihan valmis pääsemään masusta eroon, onneksi pian on kevät ja aurinkokin alkaa paistaa (eilen oli tosi kiva ilma).

Emmi
 
Iso kiitos Juurelle uudesta pinosta!

Tosiaan, nyt se on sitten meidän kuu. En ois ikinä uskonu, et huhtikuulle asti oon yhdessä kasassa, kun mullahan semikipeet supparit alko jo varmaan joskus rv 18. Noh, nyt näyttää siltä, et varmaan mennään se kaks viikkoo yli :kieh:

Pulttis mulla on kanssa noita "ilmakuplia". En tie mistä johtuu, mut jotenkin oon yhdistänyt sen lisääntyneeseen valkkariin... jäiskö sinne jotain ilma taskuja :whistle: äh, en mä tiedä.

Täällä on mahan toiminnasta puhuttu. Mulla kanssa toimii maha monta kertaa päivässä. Mut mikä ikävää, mua pierettää :whistle: koko ajan. Yölläkin herään usein siihen, et pierasen. Tosi ällöö, mun kanssa on varmaan tosi kiva nukkua :whistle: .

Mä oon yrittänyt tehdä tän masuasukin kanssa sellasen diilin, et vois syntyy perjantaina B) . Menis kaikkein helpoiten lastenhoidot ja muut. Mut ei se kyllä oo vielä suostunut kirjoittamaan sopimusta alle :LOL: .

Nukuin yön vähän huonosti, ei meinannut uni tulla ja kun tuli, joutui vessassa ravata. Nukuin sitten tossa aamulla parin tunnin päikkärit ja nyt on jo parempi mieli. Ulos pitäis kai suunnata, kun siellä aurinko niin kauniisti paistaa. :wave:

Lilja (39+6 eli HUOMENNA ERÄPÄIVÄ!)
 
emmyli tervetuloa mukaan =) Juuri on päivittäjänä ja hän kyllä lisää sut tohon eka sivun listaan, tai voithan laittaa hälle yv:tä ;)

Kävin äsken ihan pienellä kävelyllä koiran kanssa ku on niin hieno ilma B) vaikka kipeetä tekikin.
Mulla on selkä nyt sit tosi kipee varsinkin tuolta oikealta kankun yläpuolelta. Ei voi kävellä eikä seisoa kunnolla ja istuminen sattuu häntäluuhun :kieh: Mut valitan sit torstaina, ku on se ultra ;)
 
Tervetuloa Emmyli!

Piti vielä sanomani, et taisin eilen saada 6 joko-joko -puhelua. Mä oon niin kypsä :kieh: .
Mul on sellanen olo, et en haluu puhuu kenenkään kanssa, enkä taida enää ees puhelimeen vastata. Luulkoot, et oon jo synnyttämässä... Oonks mä ihan kauhee?
 
Joo täällä ihan samallaiset fiilikset ku sulla Lilja-76 Vaikka oon sanonut tutuille et 18 päivä leikkaavat, mut ei ne vissiin tajua |O Tänää kaupassa näin yhtä entistä työkaveria ja sanoinkin hälle, et seuraava kuka kysyy et millo, ni sanon et kesäkuussa :LOL: :LOL:
 
Kiitos juuri uudesta pinosta :flower:

Viljaliina ei todellakaan tarvii vauvan vaatteita silittää! Mä silitän vaan silloin, jos on kovin "koppuraisia" tai ryppyisiä.

Tervetuloa emmyli :wave:

Mulla irtos limatulppa klo 11 :D Jos varovasti kuiskaan, että meille taitaa tulla aprillivauva.. :) Viimeeksi synnytys käynnistyi reilun 3 tunnin kuluttua tulpan irtoamisesta.
Anoppi on jo "hätävalmiudessa".
Masu ja alaselkä on sen tuntuinen kuin olis menkat alkamassa.

Niitä "oikeita" supistuksia odotellen,

Faerie ja poju 39+2

 
Tervetuloa emmyli!

Kiitos Heili ja Faerie, iso kivi vierähti sydämeltä. Olen aina inhonnut silittamistä niin paljon, että valitsen itsellenikin lähinnä sellaisia vaatteita jotka voi vetää suoraan narulta päälle :D Ja Faerielle onnea aprillivauvan hakuun!
 
emmyli hei vaan ja tervetuloa loppusuoralla mukaan. Lisäilen sinut listaan, kunhan kerrot lasketun aikasi (ei millään jaksa noista raskausviikoista ryhtyä laskemaan). :)

viljaliine en kyllä minäkään vauvan vaatteita silitä, muutenkin tarpeeksi silitettävää. Jotain froteisia vaatteita olen hieroskellut käsissä pesun jälkeen, kun ne on aika karheita (mulla on jotain ihania 70-luvun froteisia potkareita).

faerie uijuijui, kuulostaa hyvältä! Äkkiä vielä SSS käyttöön niin eiköhän se sieltä putkahda.

Meillä ei ole vielä kiire tuon synnytyksen kanssa, kun 4 viikkoa vielä jäljellä, mutta eilen tuli 'vahingossa' harjoiteltua tuota SSSS (neljäs on salmiakki)-metodia. Ei kyllä ollut minkäänlaista vaikutusta! :LOL: Se on vaan niin, että siivouksen jälkeen on kiva mennä saunaan ja saunan jälkeen on mukava haliskella ja sitten vielä tuli mussutettua salmiakkia kun köllöttelin sängyllä katsomassa tv:tä. :p
 
Faerielle oikein napakoita supistuksia täältä puhaltelen. mullahan limatulppa irtosi jo reilu viikko sitten ja mitään ei tapahdu...

kävin siellä homeopaattisessa putiikissa ja käytiin Muumilaaksossa. voi että tyttö tykkäsi! äiti maha ei vaan NYT tykännyt kävelystä yhtään :whistle:
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Täällä olisi myös yksi uusi kirjoittelija, joka haluaisi juttuseuraa.. Olen tässä pari viikkoa lukenut teidän juttuja ja niistä on ollut paljon iloa ja hyötyä, että jos nyt aloittaisin kirjoittelemaan mukana. Mulla ensimmäinen raskaus, LA on 12.4. ja synnytyspaikka KOS. Ja neiti olis tulossa, mutta taitaa kestää vielä, kun ei tässä ole ollut mitään synnytykseen viittaavia oireita, vielä ainakaan. Vähän noita menkkajuilimisia, joita monella muullakin tuntuu olevan. Suppareita olen saanut enemmän ja vähemmän viikolta 21 lähtien, joten niiden kanssa on tullut "harjoiteltua" jo paljonkin.. ;)

Siinä ensitiedot meistä. :)

MasterBlaster 38+3
 
Hyvää Huhtikuuta kaikille!

Ihanaa, että meidän kuukausi alkoi. Itse olin ajatellut, että maaliskuun puolella tulee, mutta mitäs vielä -taitaa mennä vaan yli la:n...
Oon niin turvoksissa kuin voi vaan olla, mutta eipä sille voi mitään. Eilen oli jotenkin luovuttajaolo ja päätin unohtaa koko mahan. Oltiin syömässä ja otin pienen lasin punaviiniä ruuan kanssa, jos vaikka häätäis pojun pois yksiöstä :kieh: Mies sitten siemaili siitä osansa, etten varmasti juo koko lasia yksin joten eipä siinä tullut paljon nautiskeltua :| Viini kyllä oli ihanaa edelleen.

Otettiin eilen sitten musta paljon kuviakin, että on myös loppuajalta mahakuvia. Oon kyllä niin järkyttävän iso, ettei mitään järkeä. Mulla on painoa tullut yli 30kg eli melkein kokoajan jotain 1kg/vko luokkaa. Tuntuu, että en omaan nahkaani mahdu! Tässä on kyllä nestettä ihan tolkuttomasti mutta eipä ne sille mitään neuvolassa tee, kun ei sitä myrkytystä kuitenkaan ollut ja pissa pysyy puhtaana. Mutta nyt on sitten otettu alusvaatekuvia muistoksi ja toivottavasti voin niille joskus nauraa, että katon miten iso olin.

Tilsu ja Poju 38+4
 
No täällähän käy vilinä, tervetuloa uudet emmyli ja masterblaster vielä ehditte hyvin tänne meidän tuskaisten ja einiintuskaisten sekaan :D Juuri, sulle vähän hommaa heti alkuun :D

Fearie onnea matkaan, täältä puuttuu sellanen peukunäyttö hymiö, se pitäis vielä saada, että vois peukkuja heitellä hymiön muodossa.

Mäkin äsken otin koiran ja kävin pikkuisella lenkillä, siis tositositosi pienelllä. Lontusteltiin tuohon lähikentälle (matkaa 200m) ja laskin koiran siihen irti ja lumipalloja heittelin, että ukko sai juosta. Harmittaa ettei päästä edes pientä lenkkiä kiertämään, että sais hajuja nuuhkia, ei tuossa 200m matkalla paljon ehdi. Ajattelin jo että josko pystyis pidempääkin kävellä, mutta kyllä tuo 200m riitti, alkoi jotenkin painamaan tuolla haaroissa :ashamed: Voi teitä onnellisia jotka pystytte kävelemään kunnolla, olen ihan kade. en mä tälläistä raskautta tilannut :eek:

Lilja mulle ei eilen kukaan soittanut, luojan kiitos, ja toivon ettei tänäänkään. Mä en vaan jaksa jokojoko puheluita. Enkä muutenkaan mitään, tai oikeestaan ketään. Vain läheisimmät ihmiset siedän. Johtuneekohan näistä hormooneista, pannaan niiden piikkiin, en mä niin kauhea voi oikeasti olla, etten ihmisiä sietäisi :ashamed:

Hysteerinen rv 39+1
 
Hei kaikille!

Täällä olisi vielä yksi uusi... Itse asiassa olen seuraillut Huhtihippujen kuulumisia ihan alusta ja valehtelematta ainakin joka toinen päivä. Nyt loppusuoralla päätin kuitenkin itse liittyä mukaan. Pari tuttuakin löytyy, kuumeiltiin yhdessä viime kesänä... Heipat vaan Hysteerinen, Pulttibois ja Taika-79!

Itsellä nyt siis rv 37+4 ja laskettu aika on 18.4. Meillä on kohta 4-vuotias tyttö ja taivaassa enkelityttö.
 
Tervetuloa uusille!!!!!
Faerie: Toivotaan että pääset tosi toimiin :wave:
Täälä ei mitään erikoista. Liikkeet on jotenkin vähentyneet ja keventyneet... Alkoi huolestuttamaan kun tuo sf mitta ei ole 2 vko:n kasvanut... Vertasin aiempia raskauksia, niin ei vielä näillä viikoilla ole lakannut mitta nousemasta.. Kait sitä täytyy aina jotain murehtimista itelleen keksiä :(
Oma olo on aivan epätoivoinen liittyy varmaankin nyt tähän mun sisäiseen kamppailuun tämän synnytyksen suhteen....

Pian6 & hiirihamuli 37+2
 
Täällä sitä vain etuilu jatkuu....mä niin tahtoisin jo alta pois. Niin siinä sitten kävi, että ei meidän masutakiainen syntynytkään maaliskuussa, joten terve vain :wave: huhtikuiset... :p

Tsemppiä matkaan synnärille lähteneille/lähteville, ja tervetuloa uudet mammat!


Mä nyt koitan ennen vappua saada vauvan ulos... :whistle:

Nyt on iskenyt suuri, iso, jätti turvotus, saa nähdä mitä neuvolan vaaka näyttää, kun sinne kohta lähden..nythän tuo neuvola on jo kahdesti viikossa..
ja toiv. ei ole myrkytystä.. :/

tänään parempi päivä kuin eilen..vaikka eihän tätä enää jaksaisi.

ootus ja masutakianen, huomenna 41
 
Täällä jo eilen käytiin sairaalassa käyrillä kun oli semmoinen olo että nyt tapahtuu jotain. Mutta takas kotia lähettiin olisivat ottaneet mut osastolle odottelemaan mutta mä halusin kotiin.
Mulla kun on semmoinen "vika" ollut jo 3 edellisen kanssa että en ole tuntenut millään tavalla että synnytys on alkanut ja sairaalaan ollaan menty vaan tunne pohjalla. Kohta onkin sitten jo ollut vauva kainalossa.
Pikkuisen siis "pelottaa" että milloin se lähtö tulee oikeesti ja varmasti.

Tanja & peppi 38+4
 
Huhtikuu siis viimein :D
Kiitos Juuri kun aloitit uuden pinon :flower:

Tänään oli neuvola. Ei mitään uutta. Taas verenpaineet huiteli ihan älyttömissä luvuissa. Onneksi on kotona mittari ja kotona olleet ihan hyviä arvoja. Pisassa edeleen kiikun kaakun oliko plussaa vai ei, joten jatketaan kotona pissan tarkailua edelleen. Heti pitää yhteyttä ottaa neuvolaan jos huono olo ja vernepaineet korkealla ja pisassa proteeni plusalla. Turvotustakin oli kun oli TAAS tullut 2 kiloa viikossa painoa lisää :headwall:
Vauva edeleen Tosi ylhäällä joten sillä ei aikomustakaan ole syntyä ainakaan ennen aikojaan ja ylikin varmasti mennään monta monituista päivä.. Voi voi..
Ei mulla nyt kiire sinne synnyttämään viel olekaan mutta jos tämä loppu raskaus on yhtä vahtimista ja turvotusta tulee tohon tahtiin per viikko niin eihän tää mitään nautintoa ole ei..

No se valitelusta tältä erää =)

Heilin poika oli tosi suloinen, aivan "äijän" näköinen
:heart:

JA TERVE TULOA KAIKILLE UUSILLE!

-Taika ja masukki 37 tasan-
 

Yhteistyössä