***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

No ni, Ideaparkki kierretty kahteen kertaan (yli 3h meni jaloilla ollessa) ja edelleenkään ei kipeää supista. Voihan nenä. Ostin lohtusuklaata levyn ja sitä täs naatiskelen samalla.. fiksu veto. Jotenki tuntuu taas siltä et laskettuun aikaan menee. Mun säkällä vielä ylikin ku kaikki on meinannut että viimeistään laskettuna syntyy... Voi tätä ikuista pohtimista. Varmaan syntyiski ennemmin jos ei sitä kokoajan toivoisi.

Mulla ei ole onneksi vielä alkanut puhelin piristä että joko? mutta kaikki ketä pihassa/puistossa vastaan tulee aloittaa aina keskustelun että vieläkään et ole... No, en juu ole.

Meillä mies kans huomenna reissussa, joko Turussa tai Porissa.. ei itsekään vielä tiennyt. Ja torstaina joutuu käymään Pohjanmaalla eli on semmosen 2-3 tunnin ajomatkan päässä eli toivon salaa kans et jos tälle viikolle vauva saadaan niin miellään vasta viikonloppuna ja silloinkin vasta lauantain kirpputorin jälkeen ku mä haluan mennä sinne meidän puistomammojen lastentarvikekirppikselle. V.raaputin ooks tulos sinne? Jos niin mennään samaan aikaan, voin tulla sua bussipysäkille vastaan niin osaat perille!??
niin ja 12.4. on karosen koululla Annalassa MLL:n kirppis et jos sillon ollaan kasassa niin sinne kans.

Tervetuloa kaikille uusille!
emmyli meillä näköjään lähes samat raskausviikot ja Tampereella minäkin, ehkä näemme synnärillä!? :D niin ja sulle kans tiedoksi että lauantaina on hallilan koululla lastent.kirppis klo 10-14 tai 15, sinne vaan!
Viljaliina en mä ainakaa nyt jaksanut silittää vauvan vaatteita, esikoiselle jaksoin.. Samapa tuo, kyl meillä ainaki tuntuu niin pehmeältä muutenki kaikki ku tulle kuivausrummusta. Ainoo mitä silitin oli petivaatteet.
Faerie :flower: tulpasta! mullaki se tulppasta alkoi, tosin hitaasti, mutta alkoi silti!


Anu ja edelleen se 38+3
 
simppu
Lääkäri visiitti tehty, eikä mitään uutta. Nyt vaan odotellaan torstaita ja sektiota, mikäli ei synny sitä ennen. Tänään on kyllä ollut melko supistusrikas päivä, ei ole vielä tällaista päivää ollutkaan aikaisemmin. Se tästä nyt vielä puuttuisi, että kun sektiopäivä on lyöty lukkoon niin asukki päättää tulla ulos. Mitenköhän jos olisin sopinut sektion jo aiemmin? ;)
Veera80 mulla on sektio edessa Tayssissa.

Mä olen käynyt viimeksi neuvolassa ennen pääsiäistä. Pitäisi varmaan kehitellä jostain vaaka, jotta tietää tarkan painon nousun raskauden aikana yms. Pitää muistaa käydä vaa'alla torstaina ennen leikkausta. Voi olla, että luku on aika huikea viime kertaiseen verrattuna :)

Simppu 40+3
 
Heipparallaa taas: onko tämä joku aprillipila, kun uusia pukkaa jatkuvasti :LOL: No ei vaan kivahan se on, tervetuloa vaan kaikille joukkoon (kunhan ette OYS:ssa meinaa synnyttään samaan aikaan kuin minä, kun haluan sen perhehuoneen :LOL: :LOL: ). Uudet on lisätty listaan ja ootus82: laitoin sinutkin tuonne listalle (eihän haittaa?) kävin tuolta maaliskuun pinosta urkkimassa sun lasketun ajan.

Hirviä, kun mulla alkoi supistella. Innostui varmasti mukulakin, kun sain sen gradun printattua ja toimitettua sihteerille laitosneuvoston kokousta varten. Jeih! Tässä oikeasti taitaa vielä joskus valmistua. =)
 
täällähän on kuhina päällä.. :D
ei tarvitse kuin "pienet" :whistle: päiväunet nukkua niin juttua tulee ihan hirmuisesti.
ei parane päivää olla poissa täältä.. :D

lilja-76 puhelin vaan kiinni ja leikkimään että synnärillä ollaan.. :LOL:
ärsyttävää tuollainen kysely. itse en onneksi vielä ole saanut puheluita.. onhan tässä vielä aikaa :whistle: ota baby dreamit käyttöön *minäkö ilkeä* :xmas:

viljaliina mä en henk.koht ole koskaan silittänyt vaatteita. en vauvan enkä meidän muidenkaan. juhlavaatteet eri asia sitten..

faerie nyt supistuksia kunnolla peliin. ja nyyttiä hakemaan pika pikaa.. :D :heart:

MasterBlaster ja emmyli tervetuloa vaan.. :wave:

tilsu itse sain esikoisesta 30kg painoa ja olin kyllä tosi valas kunnossa. nahka repesi kyllä kiitettävästi :ashamed: :/
eipä niitä kiloja ajattele kun saa vauvan syliin, näin jälkeenpäin kyllä kauhistelen miten sain sellaisen määrän kerättyä ympärilleni..
kesä tulossa ja hyvät lenkki-ilmat.. =) ja kaikki ihanat herkut :whistle: :p

Helmi04 moikka sinne päin. ja kiva että tänne loppu suoralla "eksyit" :heart: :D

mulla sama tavoite kuin ootuksella. ennen vappua tämä on ulos tultava.. :saint:

heilillä ihania kuvia pikku äijästä. on kyllä niin äijän näköinen että.. :D :heart:

juuri onnea gradusta :flower: :flower: :flower:

dodo onnea sylintäydeltä sinne tytöstä :heart: :flower: :flower:

lapset juuri miehen kera saapuivat kotiin.. =)
mies heti jääkaapille juoksi sytävää hakemaan, pojat jäivät ulos leikkimään. ja mamma koneella :whistle:

laitoinkin aikaisemmin että pojat sai uuden tarhapaikan täältä lähempää kun muutettiin loka-marraskuussa.
huomasin mennä katsomaan sen tarhan "sivuja" ja siellä olikin vaan 2 ryhmää 3-6 vuotiaille.
no, minäkös heti siitä hätäännyin.
eihän meidän kolmas nappula pääse siihen tarhaan ensi vuonna kun on reilusti alle 2v.
ei kun soitto päivähoito yksikköön ja kertoa tilanne sinne.
yritti että otan pojat kotiin. sanoin että niin en tee itseni enkä lasten takia.
sitten ehdotti että pitäisimme lapset siellä missä nytkin ovat, vetosin tunnin ajomatkoihin ettei sovi kyllä.
no- heillä 21.päivä taas kokous jonne ottaa meidän lasten asian mukaan.
yrittävät nyt saada vaihdettua paikkaan jonkun toisen kanssa niin että meidän kaverit pääsisivät sellaiseen tarhaan jossa on pienten ryhmä myös..
saas nähdä miten käy.
paikka pojille kuitenkin siitä valitusta tarhasta on olemassa nyt, mutta olisi kurja lasten takia että olisivat vuoden siinä ja taas vaihto toiseen sen takia että pikkusiskon täytyy päästä saman katon alle- luonnollisesti.
meillä ei ainakaan resursseja kuljettaa 2 eri paikkaan lapsia aamulla ennen 6.30 |O

että sellaista.

palkanlaskijankin sain tänään kiinni vihdoin.
oli aivan äimänkäkenä siitä mun kelan paperista. sanoi että jos palauttavat sen vielä mulle tai eivät meinaa ruveta maksamaan niin hän soittaa sinne kyllä varmasti. kun aikaisemmin kaikki mennyt hyvin heidän tavallaan (palkanlaskennassa) ja nyt tämä sitten..

mutta. palaillaan taas.
pulttis ja laskeutuja 36+3 :heart:

 
Heili Aivan ihana :heart: kuva pojasta :heart:

Juuri Onneks olkoon gradun valmistumisesta :flower:

Viljaliina En minäkään silittänyt mitään vauvan vaatteita. Inhoan silitystä oikein sydämmeni pohjasta asti :kieh: Ja ihan sileitä nuo on ilman silitystäkin, ku oikoo hyvin ku laittaa kuivumaan ;)
 
Ilmoittaudun :wave: En oo jokuseen päivään jaksanut kirjoittaa mitään, vaikka lueskelemassa käynkin päivittäin, jotenkin on ollut sellainen kirjoitus-plääh...

Moi kaikki uudet ja tervetuloa! :flower: Ja kiitos Juurelle uudesta pinosta :) Niin ja oikein paljon onnea kaikille vauvaantuneille :heart: :heart:

Mitään uutta tänne ei pahemmin kuulu, muutama yö on mennynnä supistuksien ym. vaivojen kanssa valvoessa, päähän on särkenyt pari päivää ja minuu oksettaa ja pyörryttää vähän väliä. Tänään kuitenkin kävin viimeistä kertaa tällä kokoonpanolla neuvolassa ja siellä ei mitään hälyyttävää pissassa tai verenpaineissa ollut. Mistä sitten lie johtuu... Vaan eipä tässä enää pitkälti ois, ens maanantainahan miut sitten leikataan (hirvityksen hirvitys!). Siis jos tämä "jyskyttelijä" nyt jaksaa siihen asti tuolla mahassa majailla. Paino oli tippunut yli kilon viikossa ja tuossa katsoin että koko raskausaikana olen saanut painoa lisää noin kaksi kiloa.

Mitäs tässä muuta... Kauheesti oon tehnyt kaikkia kotihommia ja ruokaa ja leivonnaisia pakkaseen. Ihmeen hyvin on energiaa riittänyt valvotuista öistä huolimatta.

Mutta jos sitä menis neulomaan nuo pikkuiset villahousut loppuun (ihka ekat omatekemäni) ja ottais vaikka palan kakkua =)

t.Jo-hanna ja "Jysky" 38+3
 
Mun oma maaliskuu vaan meni jo =(

Ihanasti täällä lisäännytään vaan.. Dodolle lämpöiset onnittelut :heart:

Täällä olo jatkuu edelleen perin normaalina, yö nukuttu hyvin, päivä hilluttu kaupungilla ja nyt odottelen hernekeiton valmistumista..

Täällä paistaa aurinko todella lämpöisesti ja tekis mieli lähtee ulkoilemaan. Edes hiukan haravoimaan ;) saas nähdä...

Tulin vaan korkkaamaan uuden pinon ja Onnittelemaan kaikkia huhtikuulaisia ikiomasta kuukaudesta! Pian se on käsillä, oman pienen syntymä.. saa laskee sormet, varpaat ja miettiä onko sillä äidin vai isin nenä.

Sydämeni pohjasta toivon, että siihen ei mene enää kauaa...

Voicen äiti 40+2
 
Moikka!

Onnea Dodolle :heart: ja tervetuloa uusille =) Vielä tnne mahtuu, mutta älköön sitten kukaan kiilailko ;) Tai ainakaan jos la mun jälkeen :D

Mulla on kyllä jo toivo mennyt, että tuo tuolta tajuaisi kovin pian tulla. Aamupäivisin on enemmän kremppaa kuin päivisin, yölläkin vähän supisteluja, mutta päivällä tosiaan aika rauhallista. No tänään meinataan saunoa, ja jos kävis kaupassa, vois salmiakkiakin tuoda. Nuo ässät riittänevät :p

Mutta olipa outo juttu tänään aamusta, kun lähdettiin pojan kanssa kavereitten luokse. Otti mahasta kerrankin oikein kunnolla kävellessä, mutta varsinaista supistavaa kipua tuntui lonkassa :eek: Oonkohan jotenkin tietämättäni reväyttänyt sen? Muutaman kohtauksen jälkeen kipu meni ohi, mutta olipahan kummallista.

Anu, kaverini molemmat synnytykset ovat käynnistyneet ahkeraa jumppapallosessiota seuraavana yönä (vai oliko yöllä, joka tapauksessa pian sen jälkeen). En kyllä oikein tiedä, miten sillä pallolla pitäisi jumpata, ja lisäksi tuo lasten leikkipallo on vähän turhan pieni. Oikeakin olisi mutta jossain varastossa tyhjänä :ashamed:

Viljaliina, joo älä ihmeessä silitä vauvanvaatteita, aivan turhaa puuhaa, paitsi jos tykkää. =) Meillä silitetään mitä tahansa vain äärimmäisessä hädässä, paitsi jos ompelen jotain, silloin se on kivaa. Ei ole tullut mieleenkään, että trikoovaatteita jaksaisin...

Voi, niin täynnä toivonpilkahduksia ja kohta koittavia pettymyksiä on tämä loppuraskaus. Ihan kuin kuumeiluaikana. Tämä vaan ei onneksi mun kohdallani veny ihan yhtä pitkäksi ja lopputulos sitten palkinnee :)

Pulttis, munkin pitää nyt syventyä siihen tekstiviestikohuun, kun olen siitä vähän ulkopuoliseksi jäänyt. Perustelen uteliaisuuttani sillä, että kuitenkin ihan ministerinvaihdokseen johtanut sisäpoliittinen selkkaus on kyseessä :D Just joo, minäpä varsinainen poliittisesti valveutunut kansalainen :LOL:

Tsemppiä kaikille masurepun kantoon!

T. Kalenteri ja Paapau 39 + 4 =)
 
Dodo onnea omasta pikkuisesta nyytistä :heart: :flower:

Kerta täällä on niin paljon teitä ketkä käyvät hakemassa vaavit jo "ennakkoon" niin ilmeisesti täytyy minun sitten edelleenkin vaan odottaa. Aika tuntuu pysähtyneen. Onneksi on noita leffoja kasa pöydällä... :whistle: Ja nyt kun tein ruokaa ja katsoin yhden leffan niin kauheasti olitte ehtineet kirjottaa sillä välin.

Helmi04 moi myös sinne :wave: ja kiva kun eksyit vielä mukaan

Jo-hanna voi luoja miten olet selvinnyt vähällä painon nousulla :eek: mulla tullut jo yli 20kg ja tää loppu aika tuntuu menevän kivasti 1kg viikko tahtia :headwall: :headwall: voi että ottaa koville. Toivotaan että jokunen kilo olisi ihan turvotustakin, ettei kaikki vaan ole läskiä. Mutta eroon näistä olen päättänyt päästä, katsotaan miten vauva sitten muuttaa mielen.... :whistle:

Hysteerinen edelleen 39+1
 
ei taida meille tulla synttärivauvaa äitille lahjaksi :xmas: hitsi vie.

anu täytyy kattoa vaikka perjantaina sitä kirppistä. sano nyt vielä tyhmälle että millä bussilla mä sinne pääsen? meillä on tuo budjetti nyt aika tiukka, eikä oikeastaan mitään mitä tarttis ees hankkia. ihanaa kun siirryin hoitovapaalta äitiyspäivärahalle niin tässä sitten ollaan pari viikkoa pettuleivällä kun maksupäivät muuttui. huoh. tänään sain hommattua sen hörpytysmukin vauvalle, mikä oli ainoa joka puuttui.

nyt sohvalle köllimään. ei tosiaankaan kroppa tykännyt tänään kävelystä yhtään, nyt jomottaa joka paikkaa.

onnea dodolle ja tervetuloa uusille!

terkkari muuten sanoi tuosta liikkumisesta että jos vaan jaksaa eikä kovasti satu niin kannattaa käveleskellä jne. painovoima saa aikaan sen että vauva painuu alemmas ja pehmittelee paikkoja :whistle: tosin mulla on tuo vekara niin alhaalla että nyt tuntuu tosi hankalalta käveleminen, ihan kuin rakko olisi koko ajan täynnä.

niin ja! jostain lueskelin synnytystä ennakoivia oireita ja yhtenä mainittiin "äidin tihentynyt virtsaamistarve". nauratti ihan kauheasti kun tää loppuraskaus on mulla ainakin sitä että selkä vääränä ja tuskasta irvistäen könkkää vessaan, lirauttaa millin pissaa pönttöön ja sitten kun nousee pöntöltä niin saa huokaista hiki päässä että TAAS pissattaa :LOL:

vuotaraaputin ja Miska 38+1 muistaakseni
 
Onnittelut Dodolle :flower:
Uusille tervetuloa!

Kivaa, että annatte noin yksimielisesti mulle luvan olla silittämättä! Sen kunniaksi olenkin löhönnyt jo muutaman tunnin sohvalla katselemassa telkkaria, paljon rakentavampi tapa käyttää nämä viimeiset viikot =)
 
juuri, kiitos kun muistit mut listalle lisätä, olen siis nyt "virallisesti" kastettu huhtikuiseksi :D

Paljon onnea dodolle ja vauvantuoksuista arkea! :heart:

Mä kävin neuvolassa, oli painoa (lue: turvotusta) tullut parin kilon edestä/vko...taas. Muuten kaikki oli kuitenkin ihan ok, joten ei myrkytystä, tätä loppuraskauden hyvää kropan nesteytystä vain... ;)

Huomenna soittelen ja varailen käynnistysaikaa ensi viikolle. Vetää mielen mietteliääksi, olisi ihan huippuhienoa jos luonnollisesti pääsisi synnyttämään, tekee kuulemma niin kipeää se käynnistäminen... :x

taidankin mennä kaivamaan jumppapallon esille, ja ottaa vielä kerran kaikki aakkoset käyttöön, jos se auttaisi. Olisikos siitä siideristä vai apuja? :p
Mä en ole tippaakaan juonut alkomahoolia koko raskauden aikana, mutta nyt kyllä alkaa tässä olotilassa se siideri houkuttelemaan.. olenkohan jo epätoivoinen???enpä. :ashamed:

Viljaliina:
ole ihmeessä silittämättä...mä silitin jotain lakanoita joskus tammikuisina pimeinä tylsinä iltoina, mutta mitä lähemmäs pääsen H-hetkeä, sitä vähemmän olen edes miettinyt silittämisiä. Tosin, olisin voinut jättää näille ylimenneille päiville PALJON enemmän hommaa..meinaa mennä mun päivärutiinit jo toiston puolelle. :whistle:

hmm..niin se jumppapallo..yrittänyttä ei laiteta :LOL:

ootus huomenna 41
 
onkohan tää joku alitajunta juttu..
mä nimittäin olen tänään puunannut kämppää, juuri sain huomisen ruoan tehtyä valmiiksi, sämpylätaikina nousemassa jne..
mistä ihmeestä tää virta on tullut??? :eek: :eek:
nyt vasta tajusin että tekeeköhän kropan kepposia, et tulisi lähtö ja jotenkin varmistelee mua siihen nyt.. :whistle: ehkä toiveajattelua tai sitten ei.. ;)

joten jään jännittyneenä odottamaan mikä ihmeen vimma tää nyt on.
sellainen olo että lenkillekin voisin lähteä :LOL:
minä??? joka en ole kävellyt kunnon matkaa sitten 2 viikkoon. :LOL:
outoa. :xmas:

vähän pelottaa huominen, käyn varmaan pihaa laittamaan tms. ;)

mutta nyt porkkana- sämpylätaikina odottaa tekijäänsä. ja maistajaansa kun ovat valmiita :p
 
v.raaputin, ei mullakaa mitää ostettavaa enää ole - kunhan tykkään kiertää kirppiksiä! niin ja parhaiten sä pääsisit bussilla 20 siitä metroautoareenan eestä ja jäät pois pysäkillä nimeltän lukonmäki pohj. mä voin tulla sua siihen vastalle! (se on muuten kolmas pysäkki teiltä et ei kauaa menis matkas ees, 5 min.) Ja niin - hyvää syntymäpäivää :hug: On muuten tyhmä ku ois normaalisti tullut nyt kotihoidontuki ja ku sitä ei enää tipu niin seuraavat rahat tulee vasta laskettuna aikana..

Mä olin tunnin kävelyllä äsken rattaita työntäen. Mentiin ylämäkiä ja vaikka mitä kunnon reittejä reippaasti askeltaen supistusten toivossa, mutta ei vieläkään kipeitä. Eli supistaa kyllä joo muttei kipeää. Jos nyt vielä illan istuis pallolla telkkaria katsoen. Kaveri vahvisti tiedon että pallolla istuskelu ja siinä pepun pyöritys (tai siis lantion) auttais. (mähän olin päivän ideaparkissa joten luulis et se shoppailu kans tekis jotain? :D )
 
Kalenteri täällä ollaan :wave: minäkin kävin saunassa, eikä mitään vaikutusta :whistle: leivoin taas tänään ja tein ruokaa, mutta ei sekään auttanut. Huomenna jatkan leipomista. Onneksi löytyy muitakin jotka on "saanut" painoa kerrytettyä :hug: etten ole ihan yksin murheineni :ashamed: Onneksi mies on ollut tosi ihana ja tukenut :heart: vaikka tiedän että kun suun pitäisi kiinni niin näin paljon kiloja ei tulisi, onko sinne pakko työntää kaikki herkut.... :eek: No toisaalta...ON :D
Mutta siis te jotka olette selvinneet vähällä, niin ehdottomasti hatunnoston arvoinen suoritus. Itse olen ollut todella aktiivinen urheilija ennen raskautta, mutta lajini ovat sellaisia että ne piti lopettaa heti kättelyssä... :( Olen vain tottunut siiihen että voin syödä mitä vaan, ja nyt jäi päälle vaan tuo syönti vaihe, ja liikunta loppui kuin seinään :LOL:

Joo...sori taas jatkoin tuosta aiheesta. Tuosta tulisi tekstiä vaikka kuinka, voitte heitellä kananmunilla kun "taas tuo hysteerinen aloittaa tuon saman". Mutta nimimerkkini sopii aika hyvin mulle B) Hysteerinen milloin mistäkin.....

Hysteerinen 39+1 vieläkin....
 
Hysteerinen, kyllä sopisi nimimerkkisi mullekin :D Itse en ole koskaan ollut mikään aktiiviliikkuja eikä ruokavaliossakin ole ollut kehumista. Meidän suvussa taitaa olla geeneissä, että olemme raskauden jälkeen laihtuneet reippaasti, vaan nyt kun tätä toista odottaessa on vastaavasti painoa kertynyt reippaasti, saa nähdä, miten näiden kilojen kanssa käy. :ashamed: Mulla on nimittäin ruokavalio pysynyt yhtä epäterveellisenä pulladieettinä raskauden aikana kuin tuossa välilläkin, eikä musta taitaisi olla sitä muuttamaan. :/

Koko ajan sellainen olo kuin jotain valahtelisi, mutta vessakäynti osoittaa aina toivot turhiksi. Hohhoijaa!
 

Yhteistyössä