***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Kalenteri en mä uskonutkaan et tarkotus oli saada yököttävää oloa aikaseks :LOL: ei tainnu vaan olla mun juttu,tai sit pyörittelin itteäni siinä liian kauan,ku taisin tunnin verran siin palloilla,mut ei vaan tunnu huono olo helpottavan :/ kait se joskus ;)

Kiitoksia kaikille jotka tohon pukeutumiskyssäriin viitsivät vastata et ihan normaalisti mä taidan lapseni tonne pukea enkä kyl tost pyykkivuoresta välitä niin kamalasti et laitan ihan mielellään kuravehkeet päälle,meidän neiti kun ei ole mistään siisteimmästä päästä ku pihalle pääsee ja toi pihakin on aika mutavelliä :headwall: mut kyl on aina sisälle tullessa sen näkönen kuin ois sikalassa käyny pyörimässä :D

Nyt on ruvettava valmistautumaan lähtöön,neidillä on liikuntakerho tänään ja sinne sitä ois siis kuskattava

Piitsi 40+4 edelleen
 
Kalenteri mulla toi pallo on niin iso tai minä niin pieni etten mä saa millään pyllyä polven alapuolelle ku istun siinä..

v.raaputin
mä oon jo luopunut toivosta, ei tässä mitää synnytetä.. kunhan oon kipeenä muuten vaan. edelleen menkkakipuja, muttei tietoakaan limasta ja supparitki loppuneet päivän mittaan.

on se vaan niin väärin ku vertaa esikoisen tuloon ja ajattelee et ku merkkejä alkaa tulla niin pääsis asiaan mut ei. eikä auta vaikka kuin on lukenut et uudelleensynnyttäjillä saattaa supistaa kauan ennen ku syntyy... silti sitä elättelee toivoa ja ajattelee lapsellisesti että eihän minulla nyt montaa viikkoa ku viimeksikin pääsi heti synnyttään.. :headwall:

nyt on sit sämpylätaikina kohoamassa ja poika isänsä kanssa asioilla- saunasyömisiä ja juomisia kaupasta hakemassa. eli taas on saunailta, kolmas mulle tällä viikolla. :D
ajattelin linnoittautua kotiin, tai no, huomenna pojan kans kerhoon mutta kaupoissa ja kaupungilla hyppääminen saa tälle viikkoa riittää. jos sitä sais ees yöt nukuttua ku ottaa rauhassa. ei naurata valvoa joka toinen yö maha kipeenä ja siltikää ei.....

ai niin ja siitä huonosta olosta - eiks seki oo synnytyksen yksi merkki!?
 
Kiitos kaikille myötäeläneille, pakko se on vain jaksaa vielä viikonverran, ellei mitään tapahdu.Mulla on käynnistys tasan viikonpäästä, mikäli ei sitä ennen halua takiainen pihalle tulla. Onneksi sain sen ajan soitettua, niin on edes joku päätepiste jo mihin asennoitua.

anuuu: Mulla on myös ollut kokopäivän huono olo ja heikottaa. alapäässä jomottaa ja pask*attaa..nukuin päikkärit ja kokoajan on tosi hutera olo...oliskos se merkki...? :whistle: en kyllä uskalla edes toivoa. |O


Ja tuosta pallottelusta, mä kanssa sen päällä itteeni pyörittelin, mutta en kyllä kauaa..olo on siis jo valmiiksi heikko, niin sohva vei kyllä voiton.

Mä olen tässä arponut että käynnistyyköhän mun synnytys vesien menolla vai suppareilla..? (jos edes itsestään käynnistyy)
Jotenkin tuntuu kaukaiselta ajatukselta nuo supistukset, kun ei niitä ole tässä ollut oikein koko aikana.

uskaltautuisikohan sitä saunaan..

ootus
 
Taitaa nyt örvelöä oloa olla liikkeellä. Mulla taisi se nyt vähän helpottaa, kun syötiin ja itse vielä vedän kaksin käsin jälkkärin jälkkäriä: salmiakkia ja minttukrokanttisuklaata :ashamed: No mutta seuraava neuvolan punnitus on vasta ensi viikon torstaina, jos sinne asti edes päästään :p Että ku oltiin eilen saunassa, en taida saada miestä ylipuhuttua, että laitettaisiin se tänäänkin.

Mulla on nyt sellainen olo että p:t, syntyköön sit kahden viikon päästä, kun ei ole mitään tapahtuakseen. Ei vaan oikein keksi, mitä järkevää rupeaisi tässä tekemään. On kuitenkin siinä määrin raihnainen olo, että kaikki on kamalan vaikeaa. Ja aina aamupäivästä on huomattavasti oireisempi olo kuin illasta, tänäänkin on tosiaan lähinnä pelkästään etonut iltapäivästä lähtien. :/ Ei tästä tule tämän valmiimpaa ikinä, kai se sitten on hyväksyttävä :headwall:
 
Heips kaikille. Tultiin eilen kotiin laitokselta ja lottopotkarianomus on nyt sitten laitettu vetämään 3130 g painoiselle ja 49,5 cm pitkälle poikavauvalle :D

Täsmällinen kaveri syntyi 30.3 (eli laskettuna päivänä ) ihan luomuna kuuden tunnin synnytyksellä. Oli tosi positiivinen kokemus!
 
Ajattelin vaan tulla ilmoittautumaan. Yhtenä kappaleena edelleen :ashamed:
Eilen illalla tuli toista tuntia supistuksia n. 10min välein ja sitten tyssäs. Yö meni vähän väliä heräillessä ja kelloa vilkuillessa. Muutamia supistuksia, muttei muuta :headwall:

Nyt on ketutus, enkä jaksa oikein muuta kommentoida.

Kaunis kiitos kaikille tsempityksistä :flower:
 
Lisäsin tuossa kuvan profiiliin ja lueskelin teidän kuulumisia. Muikkunen nukkuu tuossa sylissä, joten nyt on hyvästi aikaa kirjoitella. :D Mies lähti Valtsun kanssa pihalle vesileikkeihin (ojan avaukseen).

Kiitokset kaikille tsemppausviesteistä silloin sunnuntaina. Ei tosiaan tarvinnut tulla tyhjin käsin kotiin.

anuuu kertoilen tässä vaikka saman tien kun tässä on aikaa.
Eli mä tosiaan heräsin sunnuntaina viideltä supistuksiin ja aikani niitä tässä kellottelin. Isäntä nousi kahvinkeitolle seitsemältä ja kysyi että pitääkö kuinka kiirellä hörpätä. Musta ei tuntunut olo kovinkaan hankalalta, joten kävin vielä suihkussa ja laitoin tavarat rauhassa valmiiksi. Siinä ennen kahdeksaa lähdettiin kotoa ja vietiin poika mummolaan.

Ajomatka kesti sen tunnin ja koko matkan tuli supparit 4 min välein. Kipeitä, mutta ei mitenkään hillittömiä. Oulaisissa todettiin yhdeksän aikaan että kohdunsuu 3cm auki ja siirryttiin salin puolelle odottelemaan kaikessa rauhassa kauratyynyjen ja ilokaasun voimin. Tällä kertaa ilokaasu todella toimi (kannattaa siis näköjään kokeilla uudelleen, kun viimeksihän sillä ei ollut mitään vaikutusta) ja vaikka supistukset tiheni 2 minuuttiin ja kovenivat niin olo ei ollut mitenkään sietämätön. Kivassa hiprakassa mentiin :D

Jossain vaiheessa kymmenen jälkeen meni lapsivedet (tarkka aika jäi mulle vähän hämäräksi...) ja samalla sanoin kätilölle, et nyt alkaa sattua. Mulle oli aiemmin laitettu jo tippakanyyli valmiiksi, että helpottaa sitten puudutuksen antoa. No se puudute jäi antamatta kun kätilö teki sisätutkimuksen ja totes, että 9 cm auki. Kahdella supistuksella aukes loputkin ja sit n. 20min ponnistuksen jälkeen muikkunen oli ulkona klo 11.41 :D Eihän se kivutonta ollut, mutta yllättävän helppoa. Paljon helpompi synnytys kuin edellinen epiduraalin kanssa!

Palautuminen on ollut tosi nopeaa ja tänään käytiin jo muutaman kilsan rauhallisella kävelyllä äidin kanssa. Muutama tikki tuli, mutta ne ei paljoa ole haitanneet :D

Jep, mutta nyt suihkun kautta syömään... Nälkä on pohjaton :LOL:
 
Dodolle ja Mussulle Onnittelut nyyteistä!! :flower: :flower:

Minulla on tässä muutamana päivänä tullut sellaista keltaista limaa, ihan kuin olisi räkää tai jotain.. :x
Onko kellään tietoa mitä se voisi olla? Voiko se olla vaan ihan tavallista valkovuotoa? Mielestäni se ei haise oikein millekkään, tai no paha sanoa kun nenä on flunssan takia ihan tukossa..

Tuima ja masu 37+4
 
Mussulle onnea pienestä prinssistä :heart: :heart: :flower: Meillä onkin samanikäiset lapset,meillä esikko on 12/03 ja tää tuleva tulee olemaan 04/04,oiskohan se sit päiväkin 04? :D siin oiski tavotetta ;)

Jospa sillä jumppapallolla sit jotain sai aikaseks,jos kerran säkin kalenteri sait sillä huonon olon aikaseksi :D otetaanko ens yönä joukkolähtö? =) mulle passais
 
onnea Mussulle :heart:

tuosta ällöolosta, mulla on ollut samaa tänään. tai on ollut monenakin päivänä mutta tänään se ei ole helpottanut yhtään. ja mitään ei tekisi mieli syödä. maha ei kylläkään ole sekaisin, vähän kivistää...

tietääkö muuten kukaan että alkaako synnytykset useammin supistuksilla vai vesien menolla? mulla ois mielikuva että himpan useammin alkaisi supistuksilla. hirmuisen kätevää olisi kun alkaisi aina samalla tavalla, esikoisesta ainakin tiesi lähteä laitokselle kun vedet holahti lattialle...

noniin, huomista sokeripolia jännittämään :wave:
 
voi olipa ihana lukea mussun hyvin menneestä synnytyksestä.
tosta ilokaasusta muuten.. mä en osannut sitä kans synnytyksessä oikein ottaa eikä ollut apua, mutta sen istukan tullessa sen 50min imin ilokaasua ku viimeistä päivää ja sillon vasta opin oikean tekniikan ottaa sitä joten kyllä siitä on oikeesti apua ku löytää oikean rytmin.. kannattaa kätilöltä pyytää apua tai siis kuunnella mitä ne sanoo! :)
 
onnea mussu ja koko muu perhe pienestä pojasta :flower: :heart: :flower:
kiva kuulla että synnytys meni siht kivasti. =)

vuotaraaputin kyseli että kumpikohan mahtaa olla yleisempää, vesien meno vai supisteuksilla alkaminen.
aika vaikea sanoa.
mulla molempien kanssa mennyt vedet aika tasan 04 yöllä, joten odotan että näin käy nyt myös- :whistle: ja ovat siis joutuneet käynnistämään molemmat kun ei supistele oikeastaan ollenkaan. ;)

täällä tänään ollut kamala migreenipäivä :x johtunee siitä että eksyin työkaverin kanssa stokkan hulluille päiville ja jumboon muutenkin shoppailemaan.
oli liikaa kyllä. :snotty:
huomenna olisi naistenklinikalla taas käynti, ultraus jne.
onkin ihan kiva taas saada painoarviota ja kuulla onko vauva kiinnittynyt kuoppiinsa.
laskeutunut maha on viikon aikana tosi paljon ja sen kyllä huomaa jokainen.. :whistle:
mulla on nyt 2 yönä sattunut hauska juttu, olen herännyt molempina edellisinä öinä tasan 2.30 johonkin.
tuli jotenkin viime yönä varsinkin sellainen olo että olisiko vedet menemässä pian.
ei mennyt ei. saas nähdä heräänkö tänä yönä kanssa :D

lainatakseni ilkka kanervaa :whistle: onko teillä puutarha kunnossa??? :LOL: :LOL:
mä ajattelin huomenna aamulla ennen ultra käyntiä siistiä "reilulla" kädellä puutarhaani siistiksi, jos synnytys vaikka pian tulisi eteen.. B)

että sellaista :xmas:
öitä kaikille ja vauvauutisia odotellen pulttis ja rv 36+4 :heart:
 
Onnea dodo ja mussu!!! :flower: :flower:
Tervetulemast kaikille uusille huhtimammoille!
Täällä tylsyys jatkuu eikä mitään merkkejä ole. Kaikki jo kyselee... :ashamed:
Oliko täällä muita OYSissa synnyttäviä lähiaikoina?

Niin ja neuvolassa käyty eilen ja täti sanoi, että limatulpasta menis se viikko. Ei oo näkynyt.. |O

Haikara ja vesseli 39 + 4
 
paljon Onnea Mussulle! :heart:

Pulttis, mulla on ihan sama juttu, herään lähes joka yö samaoihin aikoihin ja nyt muutamina öinä on ollut olo että vedet menee. no ei ole mennyt, mutta se pieni toivonkipinä on se mikä saa alitajunnan vilkkaaksi.

Puutarhan
;) olen koittanut pitää kunnossa, tosin aika sokkona menee tai miehen avustuksella..musta on vain kiva pitää huolta kaikestahuolimatta myös tuosta sheivauksesta, on itsellään raikkaampi olo.

vihdoin toi jääkiekko sai päätöksen, tuleekohan se greyn anatomia vihdoin?

Mun pahaolo laantui, sauna ja ruoka auttoi, pallottelin pitkän kaavan kautta, ja vaikka se ei synnytystä käynnistä, niin tosi hyvää tekee alaselälle ja reisille, ja sen pallon avulla pystyy varovasti venyttelemään. Jospa tästä jumppaamisesta olisi itse synnytyksessä hyötyä..ja tuo masutakiainenkin alkaa liikkumaan, ilmeisesti tykkää pallottelusta (tai ajattelee että onpa tuo äiti hullu kun jumppailee näilä viikoilla)
:LOL:


ootus+takiainen 41+0
 
Tuima Mulla on sama juttu. Tänään on tullut sellaisia kellertäviä hyytelö klimppejä :x
Selvä merkkihän se on että valmistautiminen tulevaan on alkanut.
Ah ja mä olen niiiin onnellinen et jotain merkkejä alkoi ilmestyä.
Mulla joka raskaudessa samanlaista ollut pari vkoakin ennen synnytystä.
Poikkeuksena nuorimmainen jonka synnytystä edelsi samana päivänä sellainen luumun kokoinen klöntti, ei siis klimppi ;)
Se oli eka kerta kun näin limatulpan.
Joten villi veikkaus on että nämä klimpit on sitte jotain vastaavaa.. rippeitä mitä sinkoilee pöksyihin.
 
Onnea Mussulle :flower: :heart: Ihana synnytys, tahtoo myös!

Pulttis puutarhaa täälläkin yritetty pitää kunnossa. Tosi sokkoa on kyllä touhu :whistle:

Ootus voimia täältäkin ylipäiville! Mulla on tosta kokemusta, kun esikko syntyi rv 42+3 käynnistettynä. Päivät tuntui niiiiin pitkiltä. Mullakin oli silloin esikon kanssa ihan oireetonta se touhu siihen asti kunnes ruvettiin käynnistämään. Toivottavasti sulla ei ihan noin pitkälle tarvitse odotella! Kakkonenhan mulla syntyi rv 40+1, joten saas nähä miten tän kanssa nyt käy...

Huomenna ois sitten taas "painonvartijat". Sen kunniaksi oonkin tänään vetänyt suklaata, karkkia ja keksiä :whistle: . Ei vaan voinu vastustaa... :ashamed:

Lilja (rv 40+0)
 
onnea mussu81 poikavauvasta! :flower: Ihanan helpolta kuulosti tuo synnytys, toivottavasti täälläkin sitten aikanaan. =)

Ärsyttää, kun miehellä on taas joku flunssa (en ymmärrä mistä se ne aina kerää ) ja se on niiiiin sairas, niiin sairas että. Ja aikoi mennä kuitenkin huomenna töihin, ja tulee sitten tänne kotiin väsyneenä kiukuttelemaan. |O :attn:

:LOL: Täälläkin olisi puutarhurille töitä, kun maanantaina on lääkärineuvola. Pitää ihan käsikopelolla mennä, kun ei tuota ukkoa uskalla sinne päästää!

ai niin, juttelin eilen äitini kanssa, ja minä olen ollut 4200 g ja 54 cm syntyessäni. Uijui!
 

Yhteistyössä