***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

onnea mussu!! :flower:

"pusikko" keskusteluun sen verran osallistun, että ei onnistu enään iteltä ei kuinkaan päin...mies on pari kertaa autellut.kun sanoi että kohta laittaa letin :LOL: , mielummin kuitenkin pusikko kuin ihan paljas. liian paljaasta pusikosta tulee jotenkin "kylmä" olo :)
muutes onko jossakin synnäreillä käytäntönä ajella karvat pois ennen synnytystä?
ei multa esikoisen aikana ainakaan ajeltu.

äitini kun on ollut synnyttämässä 70-80 luvuilla silloin on ajeltu...

mulla on selkä aivan totaalisen jumissa ja nuo nivuset ja lonkat |O olen niin kipeä!! miten voisi selkäänsä tässä tilassa venyttää?? apua. mä en saa edes housuja jalkaan ominavuin ja nyt illalla kun käväsin kaupassa piti toisella kädellä nostaa housusta jalkaa kytkimelle! huolestuttavaa.

niin tänään oli muuten äitipoli käynti. lekuri ei kirjannu merkintojään mun äippäkorttiin, että ketuttaa! mut yritän muistella... rr ok 133/80 , pissa puhdas , vauvan ctg käyrä ok, raivo tarjonta,mutta on kovin ylhäällä vielä, paino arvio n. 2,8kg. sisätutkimusta ei tehty ja verikokeet ok. kahden viikon päästä uudestaan. enään ei estellä jos päättää syntyä. pitää vain makuultaan matkustaa jos nyt menis vedet.kun ei ole vauva vielä laskeutunut.

hyvää yötä kaikille ja tsemppiä seuraaville matkaan lähtijöille! supistuksia niitä tarvitseville!

t. kivulias mami ja pötkö 36!
 
Yöllä supisteli pari-kolme tuntia lupaavasti, panadol hiukan auttoi ja supistusten välillä aamuyöllä nukahdin, kunnes heräsin VESIEN MENOON :heart: mutta supistukset tosin loppuivat siihen.....

Joten....lähdetään Kotkaan päin...näinköhän on meidän vuoro tänään, toivotaan ettei tarvitse takaisin tulla, ja kyllä tuota vettä tuli niin paljon, että lattiaa jouduin luuttuamaan, tuskin se valkkariakaan oli :heart: :heart:

Hysteerinen rv 39+3
 
hysteerinen voi vitsit :D
nyt nyytin kanssa sitten vasta kotiin :wave:
kyllä lapsiveden erottaa jos sitä vähänkin reilummin tulee, se vaan tulee vaikka kuinka pidättäisi ja silloin se on menoa :D
*jännittää* :heart: ja jää odottamaan uutisia ihania :heart:
tsemppiä!!!!! :wave:

ps. mulla mennyt vedet ilman supistuksia. eikä senkään jälkeen ole supistellut.. joten kyllä nyt on tosi kyseessä ;) :heart: :D

oma napa
pääsen taas tänään synnytys sairaalaan ultraan. jotenkin sinne meno on jännittävää kun tajuaa että milloin vaan nyt kk aikana voi "käsky" sinne tulla. =)
pitäisi eksyä vastasyntyneiden puolelle niin jospa se vauvantuoksu saisi aikaa jotain.. :xmas:
joten hetki vielä unta palloon, sitten puutarhaa siistimään ja menoksi ;)

tulen sitten puolenpäivän jälkeen kertomaan kuulumisia.
saas nähdä mitä tällä kertaa, haluan ainakin kuulla että vauva olisi laskeutunut, niin vahva oma epäilys siitä on ja kavereiden ..
samoin verikoe vastauksen kiinnostaa, sillä kutina on armoton :/ ja turvotus myös.. ja eilen jumalaton päänsärky. :|

pieni 36+5 :heart:
 
onnea matkaan hysteerinen :heart: ja safariina, auttaisko selkäkipuun lepo ja se kauratyyny?

täällä ei uutta. sain unta vasta kolmen jälkeenkun siirryin toiseen huoneeseen nukkumaan. edelleen ällöttää, koko ajan tuntuu että tulee oksennus. mahaa kiertää, ihan kun ois syönyt jotain tositositosi huonoa mahalle. voi kun tää enteilis jotakin.... :saint:

mutta nyt vähitellen kohta TAYSia ja sokeripolia :wave:
 
Aurinkoista huomenta täältäkin,

ja hysteeriselle onnea matkaan; pidän sormet ja varpaat pystyssä :hug: =)

Tänne ei edelleenkään... yhtään mitään, mies varmaan unohti laittaa siittiöille kalenterin mukaan, kun ei poika tajua, että vuokrasopimus päättyi eilen :LOL:

Dooris ja Väinö 40+1
 
Vautsi Hysteerinen! Onnea matkaan :flower:

Mun yöt on menny nyt ihan leikkimiseks. Viime yö meni niin, et tuli kipeitä suppareita noin puolen tunnin välein aina yks. Mikä siis tarkotti sitä, et just kun sai unen päästä kiinni alkoi supistaa. Tätä rataa koko yö... :kieh: En mä varmaan ikinä pääse synnyttämään tätä rataa... Nyt olis aikaa mennä nukkumaan, kun lapset lähti kouluun, mut on sellainen olo, et uni ei tuu. Yheltä ois sitten neuvolakin.

Lilja (rv 40+1)
 
mussu Onnittelut! :flower:

hysteerinen Tsemppiä matkaan!

Eilen jätin vielä hullut päivät väliin. Kävin pariin otteeseen lenkillä ja nautiskelin hienosta ilmasta. Yöllä olikin sitten lonkat siihen malliin kipeät, että ehkä ei ihan noin paljon kannattaisi lenkkeillä. Koirallakin oli jostain syystä maha yöllä sekaisin, niin että senkin kanssa piti ulkona käydä. Niinpä loistavasti menneen yön jälkeen olen nyt lähdössä kaverin seuraksi Stockalle ja muuallekin ja iltapäivällä sitten neuvolaan. Jospa se sitten ensi yönä hyvin nukuttaisi! Palailen kertomaan neuvolakuulumisia sitten myöhemmin.

Puella ja Kompiainen 37+2
 
mussulle onnittelut poika vauvasta!! :heart:
hysteerinen,VAU!! pääset vauvanhakumatkalle!! :hug: PÄÄSISPÄ itekkin!!!!!!!!!!
haikara minä oon tulossa oyssiin synnyttämään kuhan tää synnytys nyt vain lähtis käyntiin hirvittää ku meilläpäin on monta äitiä joilla laskettu aivan nyt näinä päivinä et kuin ruuhkaa siellä voi olla.jospa sitä sais kuitenki synnytyssalin :whistle:
pulttis vai kuka se kyseli "puutarhasta" minä oon kyllä siistinyt alapäätä niin hyvin mitä oon osannut sokkona.kaljulta se ennemminkin näin sokkona ajeltuna näyttää :LOL: mut mieluummin ite leikkaan ku sairaalassa.viimeks nimittäin vähän siistittiin oyssissa vaik olin yrittäny samallalailla kotona sillonki siistiä.
ja laskettu aika se vaan ylittyi.oispa syntyny mieluummin vähän ennen ku jälkeen lasketun ni ei ois tarvinu stressata niin paljoo.nyt vaan pelottaa et tää mun kroppa ei tällä kertaa toimikkaan ja joudun käynnistykseen 2viikon päästä ja saanko sit enään niin isoa vauvaa uloskaan :'( suoraan sanoen en oikein nelikilosta uskaltas yrittää synnyttää ku nuo noin 3500g painavat tyttönikin ovat olleet työn ja tuskan takana. täytyy kai siis yrittää miestä houkutella siihen yhteen ässään tänään vaikka itelläni ei kyllä haluttas.tuntuu niin hankalalle tässä tilassa ajatellakkin.toisin kuin vasta oli :D
mies lähti tänään jonnekki monen tunnin päähän työhommiin joten mun tuurilla synnytys alkaa just ku se on siellä perillä.toivosin kyllä et se tänään alkas mut haluan kuitenki keretä sairaalaan synnyttään.oon miettiny et kävisinkö taas ottaan tutullani vyöhyketerapiahoidon joka käynnistää(toivottavasti)synnytyksen ku ei mun pää kestä kovin pitkää odottelua.viimeksikki kävin mut synnytys tais alkaa vasta parin päivän kuluttua hoidosta joten en tiedä auttoko.luulen että ainaki nopeutti synnytystä.
rakastava äiti ja masu vaavi 40+1
 
onnea hysteeriselle matkaan!

rakastava äiti
mun äitin (homeopaatti) tuttu on vyöhyketerapeutti ja ne molemmat sanoo että synnytys lähtee näillä vaihtoehtoisilla käyntiin vain jos vauva on jo valmis tulemaan, eli mitää pakkokäynnistyksiä ne ei saa aikaan. kaikki on siis odottajan kehosta+ vauvasta kiinni. MUTTA jos on vauva valmiina niin ne voi hyvinkin nopeuttaa synnytyksen käynnistystä. mut joo tosiaa moni leimaa huuhaaksi noi hoidot jos ei heti ala tapahtumaan. se on tätä meidän "kaikkimullehetinyt"-aikakautta.. minä itte pahasti samanlainen. voi ku sitä osaiski olla lunkisti vaan ett tulee ku on tullakseen. ei oo helppoa ei,.

mut joo onneksi on tämä palsta, en mä tokikaan muille samalla lailla nitise ja kitise koko aikaa et voi ku tulis jo. säästyy mieskin monelta valitukselta ku saan purkaa omia tuntojani tänne teille. :hug: kiitos siitä!

Anu ja mauno 38+5
 
No niin tänään on se virallinen päivä eli 40+0!!!

Eikä mitään tietoa alkavasta synnytyksestä.

"Puutarha" on mulla nyt omassa tilassaan, en taivu millään sitä siistimään eikä mieskään stiä ole hoitanut. Tosin nyt raskausaikana olen huomannut, että karvan kasvu on ollut siellä päässä huomattavasti hitaampaa kuin normisti.

Kaikille meille tsemppejä ja jaksamisia....

Eiköhän tuo masuasukki tule kuitenkin joskus mun syliin....
 
Haikara ja rakastava äiti Oyssiin minäkin olen menossa, en kyllä välttämättä vielä ihan lähipäivinä ja tuota ruuhkaa olen miettinyt minäkin. Olen kuullut kauhutarinoita, että samassa synnytyssalissakin on joskus ollut kaksi äitiä, kun vapaita saleja ei ole ollut. Ei kyllä kuulosta hirveen kivalta! Ja osastolla niissä kolmen hengen huoneissa on ollut parhaimmillaan kulemma viisikin äitiä lapsineen. Ei varmaan tartte yöunista haaveillakaan! Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan niin kiireistä olisi sitten kun meidän vuoro tulee. Oliko joukossa jo Oyssissa synnyttäneitä? Mikä oli tilanne?

Puella yhä
 
Moikka pikaseen vaan!

Voi onnea matkaan Hysteeriselle! :)

Mulla ei sitten tullut kovin kummoisia supistuksia sitten yölläkään, vaikka niin olisin sen jumppapalloilun jälkeen toivonut... :( Taisin jäädä jälkeen siitä joukkolähdöstä :D Piitsi, kuinkas sulla kävi?

Safariina, pienellä varauksella voi ehkä tuota jumppapalloilua suositella venyttelyyn, siinä on mielestäni mukava istuskella, mutta tosiaan tuli mullekin vähän ällö olo eilen sen jälkeen. Toivottavasti kivut laantuvat :hug:

Äh no muihin juttuihin sit, poika kaipaa huomiota ja sain traktorista päähän!

T. Kalenteri ja Paapau 39 + 6
 
Mitä..mitä.. Onnea matkaan HYSTEERINEN nytkö se lähti tuli :wave:
Ihan täpinöissäni täällä jo meinasin miehellekkin alkaa selittää että
"Nyt se Hysteerinenkin pääsi vauvan hakuun kun vedet meni"
kunnes ymmärsin että eihän tuo ukko kulta jymmärrä tätä :whistle:

Nyt ei ehi enempää.. Meidän vanhin poika täyttää tänään 5vuotta :heart:

Vietetään nyt samalla isosiskon 7vuotis päivää ja mennään koko perhe syömään :p

Nöpönen 38+3
 
Onnea matkaan Hysteerinen!!!
Olin jo viittä vaille lähdössä eilen illalla, mutta sitten ne supistukset vaimeni ja harveni, sitten tasaisesti heräilin yöllä puolentunnin/tunnin välein supistukseen |O
Oli kyllä jo niin kipeitä välillä, että siinä mietin, jotta ehdittäiskö laitoksellekkaan jos vielä hirveästi odotellaan... Noh, oltais ehditty ja hyvinkin :LOL:
Jaksuja kaikille!!!!!

Pian 6& Hiirihamuli 37+4
 
Mussulle onnea! :flower:

Hysteeriselle onnea matkaan!

Vaikka neuvolassa meinattiin et synnytän tällä viikollla, mitään merkkiä siitä ei ainakaan näy. Itse olisin kyllä tyytyväinen, jos vauva jaksais vielä viikon tai kaks pysyä sisällä. Mun lonkat hajoo, aamusin on lonkat niin kipeet et hyvä ku pääsee käveleen.. :(

sh07 rv 37 tasan
 
kiitos anuutiedoista!! :flower: ite tavallaan uskon noihin hoitoihin tavallaan en.varmaan kuitenki kokeilen ennemmin kuin jätän kokeilematta ja viimeksi ne toi mulle samalle päivälle ekoja kunnon suppareita joita ei ollu tullu koko raskausaikana mut sit ne vaan loppu ja 2päivää oli välissä ja sit meidän neiti syntyi.soitin tolle sukulaiselleni vyöhyketerapeutille ja sovittiin et tehhään hoito maanantaina jos saan neitejen hoidon järjestyyn ja jos ei oo sitä ennen syntynyt.meinas et yleensä hoito niin tehokas et ei joudu sitä toista kertaa tekeen samalle ihmiselle,vaan saa vauvauutisia :)
toivon et syntyypi ennen sitä mut jos ei niin tartun tuohon oljenkorteen..
nyt neitejen ja koiran kans lenkkeilemään.kiva ilma taas =)
 
Huomenta kaikille!!
Onnea matkaan Hysteerinen!!!
rakastava äiti ja Puella: Siellä on vielä joku himputin remontti meneillään Oysissa. Ainakin oli vielä silloin kun käytiin tutustumassa. Taitaa olla hyvä aika synnyttää ja varsinkin kun ensimmäinen on tulossa eikä kokemusta ole koko rumbasta.
Mulla oli eilen sellaista menkkajomotusta selässä. Se tuli ja meni kipuna. Vessassa pyyhkiessä on tullut aika paljon limaa.. Mitäs sekin sitten? Aamulla sitä tuli ihan reilusti. Ei se valkkaria ole ja se limatulppakin tuli sellaisena klönttinä, jonka jälkeen on ollut kuivempaa. Ihmetellään...

Haikara ja vesseli, joka sais jo syntyä 39 + 5
 
Huomenta !

Taas yksi turhaakin turhempi neuvolareissu käyty. Kaikki ennallaan, ei muutosta suuntaan tai toiseen... vauva jo niin alhaalla ettei päätä edes löydy, ainostaan olkapäät tuntuu =)

Eilen touhusin kokopäivän. lähes 9h kaupungilla tuloksena ihana väsy ja taas siis hienosti nukuttu yö takana =) Kyllä kai tämä tästä.. en ajatellu tänään tehdä mitään ihmeellistä. Jospa se vaikka käynnistäis synnytyksen.

Vitsit minäkin innostuin tuosta vyöhyketerapiasta? Tietäiskö joku täällä Turun seudulla hyvää sellaista? Oon kerran ollu, joskus 5v sitten ja se oli niin rentouttavaa.. ja tottahan se on et stimuloi noita kipeitä kehon osia jne...

Onnea hysteeriselle vauvanhaku reissuun!
Täältä näköjään ennättää puolet ainaki ennen mua saamaan vauvansa kainaloon näillä näkymin.

Voikaa hyvin.

Voicen tuleva äiti 40+4

 
Heippa taas,

meilläkin Hyvinkään sairaalassa on remppa käynnissä, sekin on ärsyttävästi aina vaan viivästynyt ja viivästynyt ja kyllä vaan tietysti jatkuu edelleen, vaikka valmista olisi pitänyt olla kauan ennen kuin asia mua koskettaa sen enempää :whistle: Stressaan vähän siitä, pitääkö mennä johonkin kamalaan joukkomajoitukseen. Siinä kun kuitenkin on jokaisella äidillä vielä lapsi mukana, pystyykö kukaan nukkumaan siellä osastolla. Muutenkin on kiusallista olla siellä sermien tai verhojen takana, mistä äänet kuuluvat toisillekin, ja siellä tietysti lamppaa myös perhettä ja muuta vierasta poikineen. :| Mulla on muutenkin aina naapuriongelmaa: en tiedä, pitäisikö tervehtiä muita ja jäädä juttelemaan vai onko kohteliaampaa yrittää olla huomaamattakaan muita, jos vaikka haluavat mieluummin olla rauhassa. Huokaus! Asiaa hankaloittaa sekin, että seurustelutilat käsittääkseni puuttuvat siltä osastolta tällä hetkellä :(

Haikara, ymmärtääkseni limatulppa saattaa jonkin verran uusiutuakin, eli kaipa sitä limaa voi edelleen tulla, vaikka enin määrä olisi tullut jo aiemmin. Toivon mukaan pääset pian synnyttämään. Voisin kyllä itsekin jo lähteä :| Täällä vain ei mistään limoista tietoakaan, ja näin suht levossa aamun oltuani en oikein muutakaan oirehdintaa ole kokenut. Täältä puuttuu tämmöinen hymynaama > : (
 
Voi hysteerinen minkä menit tekemään :kieh: sun sinne kontrollikäynnille piti mennä |O no ei vaiskaan,onnea matkaan vaan :heart: :heart: kai se munkin vuoro joskus koittaa :ashamed: kateellisena täällä muille.Tais siltä sun mieheltä jäädä sit kertaukset käymättä?? =) meiän ukko varmaan kyl lähtis vaikka kesken synnytyksen ku on kaheksan vuotta jo ootellu et milloi pääsee kertaa :/

Kalenteri täällähän minä :wave: huono olo jatkuu ja nyt aamulla supisti pari kertaa,mut siihe ne sit loppuikin,ei täst mitään tuu :headwall: haluu jo hysteerisen seuraks :whistle:

Mussu ehkä tää meidän tuleva syntyy kuiteski vast vuonna 08 :D missähän on mamma eilen ollu ku vuoslukua kirjottanu :LOL: omissa maailmoissaan :whistle:

sh kyllä toi sun mahas vaan on aina yhtä söpö :heart:

Piitsi 40+5
 
Mussulle oikein paljon ONNEA prinssistä :flower: :heart:

Hysteeriselle tsemppiä koitokseen :hug: :heart:

Itellä oireeton ja kohtalaisesti nukuttu yö takana! Neuvolassakin tuli käytyä kaikki kutakuinkin ok!Painoo oli tullu viikkoon lähes kilo mut ei paniikkia kun viimeksi oli paino tippunu jonkun verran!Poikanen ei edelleenkään ole kiinnittynyt mut voi olla et luiskahtaa uomiinsa vasta synnytyksen alkaessa :heart: Kysyin et jos tässä nyt yliajalle mennään niin missä vaiheessa yliaikaiskontrollia ja käynnistystä niin joskus 41+ viikon alkuun kontrolli ja joskus 42+ käynnistys ellei mitään ongelmia aiemmin tule! Toivon tosiaan että tää hoksais syntyä aiemmin ja ihan ittekseen :heart:

Kaamee makeanhimo iski neuvolan jälkeen...mitään muuta ei löytynyt niin piti sairaalakassista käydä karkit hakemassa :whistle:

Aippa3 ja poikanen 38+4
 
Heip!

Onnea mussulle!
Zemppiä Hysteeriselle! :flower:

Tämä viikko on ollut melkoista rumbaa.. Maanantaina käytiin tutustumassa sinne nkl:n perheosastolle, eilen oltiin tutustumassa nkl:n synnytysosastolle, ja tänään aamulla oli viimeinen lääkärikäynti. :whistle:

Nöttönen on laskeutunut ja kiinnittynyt. Paino oli mulla noussut melkein kilon viikossa, ja nyt on tullut jo jotain 18 kiloa painoa yhteensä. Aika hurjalta kuulostaa mun mielestä... toivottavasti saisin kilot pois sitten joskus... :ashamed:

Ollaan viikonlopuksi lähdössä mun porukoiden kanssa Vierumäelle, joten toivottavasti en ala siellä synnyttämään... olis inhottavan pitkä matka ajella sieltä sairaalaan..

Kävin eilen hulluilla päivillä ja huomenna täytyy varmaan mennä käymään siellä uudemman kerran.

Itse en ole kauhean säännöllinen [/b]pusikon trimmaaja, mutta just pari päivää sitten hieman siistin sitä... mitä nyt omilla kätösillä kykeni.. :LOL:

elzibelzi ja Nöttönen 37+2
 
Heippa!

Sain ongittua viimein ton mun äippärahapäätöksen tuolta kelan sivuilta ja nyt kysynkin et mitä tietoja verottajalle piti olla jos yrittäis saaha pienemmän veroprosentin?? Siitä on ollu joskus puhetta täällä mut enhän löytäny enää!!Siis mulla työnantaja maksaa ekat 56pvää ja asuntolainaakin löytyy!!Ja senhän pystyi soittamallakin hoitamaan niin jos sen puhnron sais kans :wave:

Aippa3 ja poikanen 38+4
 

Yhteistyössä