***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Vielä...

Piitsi, tosiaan kävipä ikävästi, että mies jalkansa teloi ja vielä tähän hätään! Toivottavasti ei kuitenkaan mitään kummempaa :|

Mulle ei muuten ole oikeastaan ollenkaan kilauteltu joko joko -puheluita, luulen että ihmiset tuntevat mut liian hyvin niin tehdäkseen :kieh: Joku on saattanut muuten jotain hyvin pientä asiaa kysyäkseen tai kertoakseen soittaa, vähänkö läpinäkyvää, mutta siinäpä on helppo olla ottamatta omaa vointia sen kummemmin esiin, jos ei sillä hetkellä jaksa edes purnata :D
 
:LOL: vitsit pistää naurattaan ku kuuluu tuolta meidän makkarista pienen pojan heleä ääni joka "laulaa" "leivotaan, leivotaan.." leipoo siellä meidän isoa kollikissaa samalla lailla ku isi leipoo poikaa eli kierittää sängyllä. saas nähä koska tulee taas itku ja märinä ku "kissa raapas". on kyllä pitkä pinna meidän kollilla.. jaa, nyt kolli kipitti keittiöön ja leipominen loppui ilman itkuja.

ja oli mulla muuten asiaakin, Kalenteri mä kans havahduin eilen kattoon että rv 30+ on viimeksi mitattu hemppa ja se oli sillon 118 eikä käsketty syödä rautaa. mitenköhän alhaalla se on nyt? tosin en mä mitenkää koe et olis mut silti. ittu ku ituttaa tää mun tän kertainen hoito neuvolan osalta. viimeks kuuluin eri äippäneuvolan piiriin mut sit täs välillä ne rajat muuttui vaikkei olla siit muutettu ja äippäneuvola muuttui tonne kuuseen minne ei pääse bussilla kunnolla ja kävelymatkaa on ikuisuus ja sen lisäksi tuntuu et mut on ihan unohdelttu. :headwall: neuvolakortissa on käyntejä 12 mutta kun otan siitä ultrat (3kpl) ja sen yksityise gynen pois niin enhän mä ole käynyt neuvolassa ku 8 kertaa koko odotusaikana!! ja se sisältää lääkärikäynnit joitten aikana ei ikinä ole aikaa puhua mitää terkan kanssa.. eli 5 kertaa olen ollut vain terkalla!!? muilla yhtä hiljaista neuvolarintamalla?
viime odotuksessa ei ees neuvolakortin rivit riittänyt vaan piti ottaa lisäpaperille ainaki 5 käyntiä.. toisin on nyt, ei tee ees tiukkaa saada kortille käyntejä.

Anu ja rv:t 38+5

ps. huomenna aamulla onneks neuvola klo 09
 
Ai niin!
Hauska juttu sattui eilen..(eikä ollu edes aprillipäivä) Mun neuvolatätsy soitti miehelle töihin, että ei saa mua kiinni, että kun teille on nyt syntynyt se vauva.. Mies tuumas että olin kyllä vielä yhtenä kappaleena, kun hän lähti kotoa, että oletettavasti hän olis kuullut, jos se olis syntynyt tässä parin tunnin aikana. :LOL: Kunpa olisikin niin pikasynnytys!
 
Kiitos Aina-Ilona :hug: Potkarit kyllä kelpais mullekin, mutta en pistä yhtään pahakseni, jos saatais tää jätkäpätkä jo ennen sitä maailmaan ;)
Tänään jos syntyis, niin olis hänellä nimpparit ja synttärit samana päivänä :whistle:


Limaa
tulee näköjään lisää. Olo on kuin etanalla, hidas vauhti ja limavana pöksyissä :x :LOL:

Hippoliina Mä laitoin 50-62 senttiset valmiiks. Nuo 50-56cm on "käsillä" ja 60-62cm sitten vaatehuoneessa. Meiän tytöillä kun nuo 56cm on mennyt sen 3kk (ainakin).


Tervetuloa mukaan uudet hippuset
:wave:

Niin ja onnittelut mussulle ja dodolle!

sh:n masu on niin söpö :)

SähköhellaElla Kyllä varmasti hirvittää tuo tilanne! Kumma että päästivät sut sieltä kotiin :eek:

Pulttis Hui! Toivottavasti tilanne helpottaa! Vaikka onhan teiän neiti jo niin hyvän kokoinen ja viikkoja riittävästi, että saisi maailmaankin tulla :hug:

Onnea matkaan Hysteerinen =)

Ja vielä "puutarhan hoidosta" Mä en siitä yleensä niin piittaa ja harvakseltaan hoitelen, mutta tuossa viikko sitten laitoin miehen ajelemaan puskan siistiksi, ettei poju syntyessään eksy viidakkoon :LOL:



Faerie ja poika 39+4
 
HEISSAN!

Hirveesti tullut tekstiä, muistankoha kaikkea lukemaani.

Mussulle ja koko perheelle onnea nyytistä :heart:

Hysteeriselle onnea nyytin hakuun :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Pulttis kyseli "puutarhan" hoidosta. Sokkona ollaan ajeltu ja sen on varmaankin näköinen :LOL:

Joo elikkä mulla oli tänä aamuna se ultra. Vauvalla kaikki hyvin :heart: Painoarvio oli 3,8kg.
Ja eilenhän kävin siinä sokrutestissä ja ne olivat hyvät, ku sanovat tuolla äippäpolilla, et jos niissä on jotain ni sit aloitetaan insuliini :eek: mut ei onneks tartte alottaa pelkkä ruokavalion noudattaminen riittää.
Kyllä meinasin sanoa sille kätilölle suoratsanat, ku tuumas mulle, et nyt sun on syötävä vähemmän ettei vauvan paino enää nousis :whistle: Ois sanonu samantien, et elä enää näinä loppu viikoina ni syö mitään :x
Ku paino ei ois saanu nousta tän raskauden aikan ku pari kiloa, ku oli tota jo ennestäänkin omastatakaa :ashamed:
Joo se siitä ja sit 17.4 pitää mennä sairaalaan ne ottaa verikokeet ja sit sydänkäyrää ja ultraa ja tekeevät sisätutkimuksen ja paperit valmiiks ja 18.4 sit on sektio ;) Voisin jo sillo 17 päivä jäädä sairaalaan mut tulen kyllä kotia ku ei siellä saa kummiskaan nukuttua.
Sitä jäin miettimään ku luvin tota paperia minkä antovat tuolta polilta. Ku siinä oli et ku tehdään sit ne valmistelut sektioon. Ni ne laittaa virtsakatetrin ennen leikkausta :eek: nii sitä mietin et eiks se satu??? Vai puuduttaaks ne vai mite? No pitää sit kysyä.

Nyt meen kahvin keittoon ja sit terassille istumaan ku aurinko paistaa niin ihanasti B)

Baby dream ja "Topi" 37+3
 
Pulttis tervetuloa käynnistysajan saanneiden joukkoon.. Mie ja Laylah ollaan myös saatu tuollee "pienenä" yllätyksenä tuo käynnistysaika... Sun vauveli koon puolestakin sopii meidän piiriin.. Mulla oli 36+jotain niin koko arvio n. 3,5 kiloa..

Mulla oli tänään sitten uskottavasti viimeinen neuvola käynti.. Kaikki kunnossa, paino oli tosiaan taas noussut.. Onneksi se on tuota turvotusta pääasiassa, tietää ainakin sen siis lähtevän pois.. Eipä muutenkaan ole nyt kuin 4,5 kiloa tullut painoa yhteensä koko aikana.. Anun innoittamana laskin myös omasta neuvolakortistani käyntien määrät ja mulla niitä on nyt ollut yht. 9, joissa 2 neuvolalääkäri kertaa..

Eipäs tässä sen kummempia tänään.. Väsyttää jostain syystä koko ajan.. Vois tuota palloa kokeilla täälläkin, jospa sillä hiukan sais venyteltyä ainakin..

Sofku 37+2
 
Unohdin kokonaan.. :ashamed:

Mussulle ja koko perheelle suuret onnittelut upeasta pojasta.. Ihana oli kuva, jossa veljekset niin rauhallisena makoili vierekkäin.

Hysteeriselle tsemppiä vauvan hakuun..

Ja vielä kaikille uusille lämpimät tervetulo toivotukset..

 
Baby dream mut katetroitiin viime synnytyksessä ku vauva oli jo niin alhaalla ettei pissa tullut ilman eikä se tuntunut missään. ehkä pieni kirvely mut aavistuksen verran vaan. voi sanoo et meni ihan siinä sivussa.
 
Muillakin siis käsikipuja Toivotaan että tämä tosiaan menee viimestään synnytyksen jälkeen ohitse. Oma käsi on tosiaan nyt jo ihan normaali eikä turvoksissa olenkaan, hyvä niin. Toivottavasti ei pahasti enää tulisikaan kipeäksi!

SähköhellaEllaKuulostaa hurjalta että kotiin laitetaan kun auki nooinkin paljon ja muutkin synnytykset on olleet nopeita! Toivottavasti kerkeät sairaalaan ajoissa :hug:

MasterBlaster :LOL: Mä repesin täysin. Aika hyvä..

Vauvan vaateistakin oli puhetta. Minä pakkasin sairaala kasiin 50cm puvun, meillä ei montaa sen kokasta vaatetta onneksi löydy. Muuten otan käyttöön ne 60 cm mitä äityspakauksessa on. Pikku hiljaa sitten katson miten nopeasti vauva kasvaa ja otan isompaa tilalle.

Mutta nyt pitää mennä laittamaan perheelle ruokaa, ja ilalla tyttö viemään muskariin.
-Taika ja masukki 37+3 edelleen-
 
Hups, meinasi mennä RouvaPannusen viesti ohi silmieni, mutta nyt lisäsin sinutkin listaan. Tervetuloa joukkoon!

MasterBlaster mä en oikein tajunnut.. siis soittiko se täti väärään numeroon, vai miks se luuli, että teidän vauva on syntynyt? :LOL:

Niin ja tuosta viidakkopuutarhasta vielä. Itse käytän veet:iä niin ei tarvi sen kummemmin sinne nähdä. Levittelee vain tökötit ja antaa kotvan vaikuttaa (5min). Yleensä teen vielä uusintakierroksen, että lähtee kaikki varmasti. Pitää tosiaan taas sunnuntaina operoida, kun ma on se lääkäri. Sitten varmaan saakin olla sellaisenaan synnytykseen asti.

Mullakin jumittaa kädet. Aamulla on sormet ihan jäykät ja pitää verrytellä niitä ennen kuin pystyy mitään tekemään. Tältäköhän tuntuu reumatismi tms. Tai ei niitä periaatteessa särje, mutta ovat nivelistä kauhean jäykät. Turvotusta ei mielestäni kuitenkaan kovinkana paljon ole.

Mietin tuossa yhtenä päivänä, että mitä jos raskaus olisikin kaikkien näiden särkyjen, pahoinvoinnin ja närästysten sijaan jotain aivan euforista aikaa. Kasvaisikohan silloin Suomenkin väkiluku. Ei mulla kyllä mitenkään paha raskaus ole ollut, mutta kyllä sitä toisaalta hieman jo odottaa sitäkin aikaa, että pystyy taas mahallaan nukkumaan ja kävelemään vaappumatta. :LOL:
 
Faerie, mun veljellä myös tänään nimpparit, "Pampo-enolla" :heart: , kuten Antto sanoo. Taitaa vaan se toinen tämän päivän nimi olla suositumpi nykylapselle annettava. Toivoisin enolle nimipäivälahjaa... Toisaalta huomenna olis tasan 40 viikkoa, lauantaina puolestaan tätini miehen synttäripäivä ja sunnuntaina sais varmaan lottopotkarin. Joka päivä hyvä päivä, mutta parempi ennemmin kuin myöhemmin! :D

Eipä sitten taas muuta...
 
Heipä-hei ja onnittelut kaikille vauvan saaneille =) :flower:

( . ) =Tänään oli sitten viimeinen lääkärikäynti. Vauveli arvioitu nyt 2,7 kiloiseksi ja vähän mietityttää kyllä tuo kokoarvio. Lääkärin mielestä vauva on laskettuna aikana yli kolmekiloinen ja ihan normaalinen kokoinen. Mulla kaikuu vieläkin päässä ensimmäisen kokoarvion tehneen lääkärin sanat, että pitkillä odottajilla kokoarvio voi heittää jopa kilon (alakanttiin siis). Täytynee toivoa että pikkuinen olisi edes sen 3,5kg syntyessään... :/ Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja kehui lantiotani, sanoi että olen niitä harvoja naisia joiden kohdalla voidaan ennustaa helppoa ensisynnytystä =) Kerrankin hyötyä leveästä persauksesta :D
Nykyään tulee napakoita harjoitussuppareita lähes joka ilta, varsinkin jos ollaan miehen kanssa touhuiltu sängyssä... Nesteitä olen saanut tässä parina päivänä kivasti liikkeelle, paino laskenut 3kg kahdessa päivässä :) Niin joo...verenpaineet oli nousussa, alkupaineet oli 120/70 kun aloin odottamaan ja nyt ne on huidellu tuolla 140/96. Tänään ulkoilessa tuli näkökenttään sellainen värisevä alue joka pysyi näköpiirissäni sinnikkäästi noin 20min. En sitten soittanut mihinkään kun olin juuri kävelemässä nkl:n tutkimuksista pois ja olo oli muuten aivan mainio. Ei tullut hedaria tai mitään muutakaan, vähän sellainen "höntti" fiilis oli, hieman epätodellinen olo ehkä.. :whistle: Uskon kyl olevani ihan kunnossa kun ei ole sen jälkeen tuntunut oudolta.

Täytyy käydä vielä tänään pienellä metsälenkillä illemmalla kun tuo sää on niin mielettömän ihana ettei tee mieli kyhjöttää sisätiloissa.

Terkuin, Katarina & Papu 37 + 6
 
Kalenteri Ei Sampo-nimessäkään mitään vikaa ole, mutta tosiaan Veeti on ollut "varattuna" pojalle jo tuon meiän kakkosen odotusajalta asti :)
Vähän mua kyllä harmittaa, että sitä nimeä on viime vuosina annettu niin paljon.. Mutta mies pitää kiinni siitä, eikä suostu vaihtamaan. Pitäähän hänenkin tietysti saada päättää, onhan kyseessä kovasti odotettu poika. Mä sain "tahtoni" läpi tyttöjen nimien kanssa, vaikka lopulta yhteisymmärryksessä ne valittiinkin.
 
juuri, ei se neuvolatäti ainakaan sanonu soittaneensa väärään numeroon. Aloin epäillä, että ne oli äippäpolilla jotain sotkenu ja se näky tietty neuvolassakin. Viimeksikin ihmettelin mielessäni, kun kätilö jotain räpläs koneelle ja sit harjoittelijahoitsu vieressä osoitti jotain siitä ruudulta ja kätilö oli että "oho, hyvä että huomasit".. että ties mitä mun tiedoissa lukee. Olis pitäny kysyä mitä ne oikein sählää.. :D No, kysyn seuraavan kerran neuvolassa mistä se sellasen tiedon sai..eli ens tiistaina.

Katarina, mulla on myös ollu niitä näköhäiriöitä, tosin niitä esiintyi jo ennen mun raskautta ja nyt viimeksi joskus puolivälissä raskautta. Sellanen sahalaidan tapainen tulee vasemman silmän "reunasta" ja sitten se siirtyy pikkuhiljaa koko näkökenttään. Päänsärkyä tms. ei tule koskaan. Huomaan sen tulon mm. siitä, että kun yritän lukea jotain, niin sanoista häviää kirjaimia. Mun on aivan pakko pistää aina silmät kiinni ja sit se meneekin yleensä vartissa ohi. Muuten vipattaa niin, että pahaa tekee. Kaverille tuli kuulemma ihan samanlaisia häiriötä pari päivää sen jälkeen kun oli synnyttänyt.
 
Hippoliina mä lajittelin just pari päivää sitten vauvan vaatteet. Laitoin yhelle hyllylle kaikki 50-60 centtiset vaatteet, ja toiselle sitten 62, ja sitä isommat.

teretulemast myös kaikille uusille pölisijöille. :wave:
 
täällä olo kuin hakatulla. selkä niin kipeä että |O
sellainen tunne että menkat olisi alkamassa tai juuri alkaneet, silloin mulla selkä kipeytyy samalla tavalla.
supistuksia tuli 4h enemmän ja vähemmän. nyt ne rauhoittuneet tunnin sisällä.
alakerta hellänä, hyvä et kävellä voi.. :whistle:

lupasin eilen pojille että tänään on saunapäivä. ja niin aion tehdäkin.
eka pojille pikkuhiki päälle ja sitten pesulle ja jään itseäni höyrystämään lauteille, ehkä viimeistä kertaa yhdessä koossa :D
imuroidakin pitäisi, mutta selkä niin jumissa etten taida kyetä. siinä olisi kaksi s:ää- kolmatta en tohdi edes ajatella :whistle: :xmas:

vauvan vaatteista
mulla 50-62cm vaatteet omassa laatikossaan, kesävaatteet ja puklurätit omissaan ja siten yli 62cm vaatteet omassa laatikossaan.. =)
eli lajiteltu on ne jo muutama :whistle: viikko sitten jo ;)


sähköhella ella on aika hurjan pituinen matka kyllä jos syöksynä lähtee tulemaan.. :snotty:
toivotaan että kun aika tulee niin ehdit ajoissa paikanpäälle. :hug:
 
Voi ei, tsemppiä SähköhellaElla! Kuulostaa pelottavalta.. Itsellä ei ole kuin n. 10km ja silti varmaan tuntuu sekin matka ikuisuudelta. Varsinkin kun taksilla pitää mennä, kun ei ole omaa autoa. Bussilla tuskin kehtaa mennä ;) Yks tuttu kyllä meni. Mahto olla hauskaa kanssamatkustajilla kun toinen äheltää supistusten kourissa..
 
Kiitos listaamisesta ja tervetulotoivotuksista!

Itse olen laittanut vauvanvaatteet samoin kuin elzibelzi, eli pestynä on mutta eri hyllyille viikattuina. Huomasin kyllä, että pelkkää kokolappusta ei kyllä auta tuijottaa, sillä omat 70-luvun retrovaatteeni ovat huomattavasti pienempää kokoa kuin nykyvaatteeet. Mistäköhän sekin johtuu?

Olen tässä viime päivät miettinyt, pitääkö vauvalla olla tuulepitävää haalaria. En usko, että vauva juurikaan ulkoilee muuten kuin vaunuissa nukkuen, mutta kaipa niitä sellaisiakin tilanteita saattaa tulla, että tuulenpitävyyttä tarvittaisiin. Onko teillä vauvalle jonkinlainen kuorihaalari? Tässä tuntee itsensä niin uunoksi, kun yksinkertaisistakin asioista tekee liialla miettimisellä hankalia.

Kävin tänään ekaa kertaa hipelöimässä ekohenkisessä kaupassa kestovaippoja. Yksi taskuvaippa sieltä sitten tarttui matkaan ja ajattelin itse ommella imuja vanhoista pyyhkeistä kenties. Haen sitten lisää kestoja, jos käyttö onnistuu. Täällä palstalla on osa jo kokeneita kestoilijoita, mutta itselleni se maailma on vielä ihan vieras. Toivottavasti tekemällä oppii...

tantuu 37+6
 
Heips.. :wave:
Mä koitin pysytellä tältä palstalta pois, kun on oma olo niiin turhautunut, mutta palasin sitten kuitenkin lukemaan teidän kuulumisia ja valittamaan omaa (.).

Eli, ei mitään muutosta omassa olossa.. :$
Mutta silti kysyisin teiltä, joilla on kokemusta vesien menosta, niin oliko teillä mitään oireilua etukäteen siitä että vedet menee? Tuliko yllättäen?
Kun mietin sitä tänään kaupoilla heiluessani, että mitäs jos vedet meneekin tyyliin kassajonossa..että pitäisiköhän jo pysyä tuolta ihmistenilmoilta pois...
Mutta kun ei ole oikein oireita, niin ei sitä sitten osaa kotiinkaan linnottautua.

Tervetuloa uusille :wave:


Kummallisia asioita teille on taas päivässä tapahtunut, sähköhellaella: Aika riskiltä kuullostaa tuo touhu sielä teiläpäin, mä en kyllä varmaan pystyisi olemaan kotona, vaikka en yleensä kyllä turhista hötkyile. Mutta tsemppiä sulle, ja ONNEA nyytinhakumatkalle, sitten kun sinne lähdet =)
MasterBlaster: :LOL: voin kuvitella sun miehen ajatukset ja ilmeet sillä hetkellä kun soitto on tullut.. :D

Vauvanvaatteet ja tavarat
odottaa vain käyttäjäänsä.

Mun yks puolituttu tuli tänään kaupungilla vastaan, tervehti iloisesti ja kysyi, että no kumpikos teille tuli, tyttö vai poika? Mä siinä taputtelin mahaani ja sanoin, että kun en tiedä kumpi tulee, kun on vielä tuola masussa...meni siinä tämä rouva aika noloksi...
Siis miten se ei voinut nähdä. :LOL:

nyt syömään.

ootus + takiainen 41+1
 
ootus mulla ei ollut mitään ennakointia että vedet menee. tai tuli se limatulppa, siinäpä se. maanantaina oli vielä paikat siistit ja kiinni sisätutkimuksessa aamusella ja illalla nousin vessaan. sitten kun nousin pöntöltä niin LÄTS, vesi jatkoi virtaamista. supistuksetkin alkoivat vasta paaaaaljon myöhemmin ja kun sairaalaan päästiin niin edelleen oli paikat kiinni ja siistit.
 
Meidän yks naapuri tai siis tässä samalla kadulla asuva nainen. Kävelytti sit poikansa koiraa tosta meidän portin ohi ja jäätiin sit juttelemaan. Hän sit sano mulle et onneks olkoon olet sit viime näkemältä kaunistunut :D Mä siihen et KIITOS ku kaikki aina sanoo et ompa iso maha onks siellä varmasti kaks?

Mä laitoin noi vauvan vaatteet kans sillein, et isommat on alla ja pienemmät päällä.
Ei mulla kyl noita 50 senttisiä olekkaa paljoa taitaa muutama olla. Suurin osa on 60 eteenpäin. Ja mistä sitä tietää mahtuuks noi 60 senttisetkään tälle jyskylle :whistle:

Mies tuumas tossa päivälle, et nyt häntä rupee jännittämään vauvan syntymä ku vielä tietää et millo syntyy ;)

Mut jos nyt menis tonne sohvalle oottamaan salkkareitten alkua.

Baby dream ja "Topi" 37+3
 
SähköhellaElla Aika epäammattimaista käytöstä jo neuvolassakin,vaikka nyt ois sanonutkin leikillään :/

Masterblaster :LOL: aika hauska juttu,jos se on niinku nää jokojoko kyselijät et heti ku ei puhelimee vastaa ni oletetaa et on synnyttääs :D

RouvaPannunen tervetuloa myös sulle :wave:

Olihan tolta mieheltä sit nivelsiteet menny :( taitaapi tulla taksireissu jos joudutaa nyt lähtemään,voi olla vähä heikkoo autol ajaminen :( en kyl tiiä saako tänne taksiakaan yöaikaan,mut mennää sit ampparil,johan täs ois taas hyvä syy toivoo ettei tää nyt just ainakaa synny :whistle: aina vaan tulee jotai takapakkia :ashamed:
 
Masterblaster: Ne mun oireet oli just sen tyylisiä kuin mainitsitkin! Onneksi en ole ainoa ja onneksi kyse ei ilmeisesti ole mistään vakavasta. Huomasin tänään näköhäiriöt kun yritin lukea tekstaria ja siitä hävisi osa kirjaimista... :whistle:
Selitin äsken miehelle näköjuttua ja hän sanoi että kuulostaa Juhan Af Grannnin jutuilta nuo kuvaukseni :LOL: Lieneekö joku paranormaali ilmiö.. :LOL: :LOL: :LOL: Kävin tepastelemassa lyhyen lenkin tuolla metsäpolulla ja tuli mieleen et mitäs jos alkaakin yllättäen tapahtua siellä keskellä metsää? Kyllähän siitä menee koiran ulkoiluttajia ja ratsastajia ohitse, mutta miten ihmeessä sitä selittäis puhelimeen et "olen tässä tän ison kiven ja kuusikon välissä, tuu hakemaan" :LOL: Pikkuinen nujuaa muutenkin hankalasti virtsarakkoa vasten ja tuntuu et pitää päästä pissalle 10min välein. Maha ei oo vieläkään laskeutunut, mutta lääkäri veikkasi et muutaman päivän kuluttua se laskeutuu. Jotenkin mulla on nyt sellainen fiilis et mulla alkaa tapahtumaan vasta tän kuun lopussa tai toukokuun alussa :( Oon varmaan ihan viimeisien joukossa.

 

Yhteistyössä